מתי אתה מעריך...
יש כמה מגמות שצריכות להשתלב על מנת שדברים יתחילו לזוז. 1. הכי חשוב ומשמעותי - לחץ מהציבור כלפי הנבחרים על מנת שאלו יתחילו לפעול בצורה רצינית עם מגמה ברורה של הורדת הרכבים הפרטיים מהכביש. 2. עליה משמעותית של מחירי הדלק תוביל להקטנה בקצב הגידול של הנסועה של הרכב הפרטי. עליה אשר בלית ברירה בוא תבוא בשנים הקרובות. 3. רה-אורגניזציה של התחבורה הציבורית ליצירה של תיאום בכרטוס, מודיעין, מסלולים ולוחות זמנים בין המפעילים השונים. הוספה של תחבורה ציבורית גם בשעות ה"מתות" על מנת להוות אלטרנטיבה אמיתית לרכב הפרטי. 4. פיתוח משמעותי של תחבורה מסילתית - רק זו יכולה למשוך משתמשי רכב פרטי נאמנים לעבור לתחבורה ציבורית. תחבורה מסילתית יכולה לשנע כמויות נוסעים גדולות במהירות וביעילות גבוהה באמת תוך גרימת נזקים מינימליסטים לסביבה. בין אם זו רק"ל רכבת תחתית או רכבת רגילה. לשאלה הספציפית - על מנת שנוסע בין ת"א וירושלים יעבור מרצונו החופשי לשימוש בתח"צ חייבות להפתח הרק"לות בת"א וירושלים והקו המהיר לפחות. עדיף גם שהרק"לות יחברו בין מקום המגורים בעיר המגורים ויעד הנסיעה בעיר אליה הנוסע מתכנן להגיע
מתי אתה מעריך..."התיאוריה שלי" לא חלוקה בכלום.
כל הקווים הללו ישפיעו במידה מועטה על הרכב הפרטי גם אם הם יהיו הצלחה אמיתית (לא כמו היום). בסה"כ זה מאוד מצומצם, ומי שלא ירצה לנסוע במסלולי הקווים הספיציפיים הללו לכשייפתחו וכשרכבת ישראל תסיים את עבודות ההכפלה בקטעים חשובים וב - A1, אז כל הרעיון לא ילהיב אותו. אני אזכיר לך דבר אחד, רוב הנסיעות שלי לתל אביב מסתכמות בנסיעה של שעתיים וחצי - שלוש שעות לכיוון אחד, וכנ"ל בחזרה. לפי המדדים של נתע עצמה, כל שנה תאריך הפתיחה נדחה בשנה, כך שהוא לעולם לא ייפתח, גם הרכבת לא עומדת בזמני העבודה והפתיחה. הרי רוב מי שנוסע בתח"צ כיום - נוסע מחוסר ברירה, וזה ישאר כך עוד הרבה הרבה הרבה זמן. מתי אתה מעריך שיהיה תח"צ ראוי בין ירושלים לתל אביב ובתוכן, שבנאדם יוותר על הרכב הפרטי
יש כמה מגמות שצריכות להשתלב על מנת שדברים יתחילו לזוז. 1. הכי חשוב ומשמעותי - לחץ מהציבור כלפי הנבחרים על מנת שאלו יתחילו לפעול בצורה רצינית עם מגמה ברורה של הורדת הרכבים הפרטיים מהכביש. 2. עליה משמעותית של מחירי הדלק תוביל להקטנה בקצב הגידול של הנסועה של הרכב הפרטי. עליה אשר בלית ברירה בוא תבוא בשנים הקרובות. 3. רה-אורגניזציה של התחבורה הציבורית ליצירה של תיאום בכרטוס, מודיעין, מסלולים ולוחות זמנים בין המפעילים השונים. הוספה של תחבורה ציבורית גם בשעות ה"מתות" על מנת להוות אלטרנטיבה אמיתית לרכב הפרטי. 4. פיתוח משמעותי של תחבורה מסילתית - רק זו יכולה למשוך משתמשי רכב פרטי נאמנים לעבור לתחבורה ציבורית. תחבורה מסילתית יכולה לשנע כמויות נוסעים גדולות במהירות וביעילות גבוהה באמת תוך גרימת נזקים מינימליסטים לסביבה. בין אם זו רק"ל רכבת תחתית או רכבת רגילה. לשאלה הספציפית - על מנת שנוסע בין ת"א וירושלים יעבור מרצונו החופשי לשימוש בתח"צ חייבות להפתח הרק"לות בת"א וירושלים והקו המהיר לפחות. עדיף גם שהרק"לות יחברו בין מקום המגורים בעיר המגורים ויעד הנסיעה בעיר אליה הנוסע מתכנן להגיע