אני מודה לך... רן באמת כל הכבוד , יש לציין (שוב) שמאז שנכנסת לאגף הניהול אתה דואג ליצור עניין עונה לשאלות ומתייחס לכל אחד... אשרך ואשרי יושבי ביתך (אבל למה להכנס בחמש לפנות בוקר לפורום, התירוץ של הלפט-טופ היה בדרך למטבח לא תופס)
טוב, אני ממש אהבתי את הרעיון אז בניתי לי קמרה אובסקורה דיגיטאלית עם 8 מגהפיקסל.... קבלו במחיאות כפיים סוערות: Canon EOS20D-O (obscura)
אז.... הנה שתי תמונות.... אין לי מושג ממה הליכלוכים.... הם לא על החיישן, בדוק אגב, איך לעזאזל אני עושה פוקוס (כשהקטנתי את החריר התמונה היתחדדה בגלל עומק שדה גדול יותר אבל.... עדיין לא הצלחתי להגיע לפוקוס נורמאלי גם אחרי שניקבתי רק עם קצה של המחט הכי דק שמצאתי) התמונה הראשונה: אמא סורגת
עניין הפוקוס היא אחת הסיבות שבגללה משתמשים בעדשה, אני לא חושב שאפשרי ליצור תמונה מפוקסת בלי עדשה. יצאו לך תמונות טובות אני מקווה שעוד אנשים יעלו דוגמאות
הורדתי את המכסה מה20D היקרה שלי, הדבקתי עם הסלוטייפ הכי מעפאן שמצאתי (כדי שיהיה קל להוריד ושלא ישאיר סימנים) נייר אלומניום, ניקבתי אותו עם המחט הכי קטן (קטנה?) שמצאתי... ויצאתי לצלם כל מה שזז או שלא זז.... ניסיתי המון זמני חשיפה וגיליתי שהמצלמה מכוונת בעצמה לא רע.... אגב, שימו לב שאם יש מספיק אור אפשר לכוון עם העינית.... מותרות שלא היו לי כשעשיתי את זה עם פחית
נושא ששווה דיון בפני עצמו. במקרה הזה (תקן אותי רן אם טעיתי) המטרה לסנן בעיות כרומטיות שנובעות מדרך העברת האור (וגם לחזור לבסיס ההיסטורי). בתרגילים אחרים הרעיון לתת יותר כוח לאלמנטים אחרים בתרגיל כמו קומפוזיציה, קווים, מסגרת, פרספקטיבה, איכויות תאורה וכן הלאה. השימוש בצבע מושך את רובנו לכיוונים אחרים שגם הם מעניינים אבל כל דבר בשעתו. אבי.
אבל אתה צודק בכל מילה בצילום ש/ל קל יותר לנתח תרגילים פשוטים שקשורים לתאורה נכונה וקומפוזיציה אם תנסה לצלם בלי עדשה תמונה צבעונית, הדבר היחיד שיצא לך זה ערבוב של צבעים מטושטשים. לא בכל שיעור התרגיל יהיה עם שחור לבן אבל במקרה הזה זה פשוט חובה