בוקר טוב

tomerit

New member
שלום

שלום אני חדשה פה בפורום הזה. אני לא מכירה את נושא הזן והבודהיזם לעומק אבל אשמח ללמוד מתוך הפורום ולהשתלב. רציתי לשאול לגבי השאלה על הבודהה והאל- האם תהיה זו טעות לומר שלפי הבודהיזם האל הוא אתה? והרעיון הוא להגיע לההארה שמשמעותה למצוא את האלוהי שבך?
 
בוב דילן

איך לומדים זן? או מה למדת עד כה? האם אפשר לזהות אמת מבלי לדעת אותה? אם כבר בוב דילן וזן - the times a changin...
 

cottoneyejoe

New member
איך לומדים זן,

לדעתי, לא לומדים עושים זן, זן זה תהליך הלמידה עצמו, והלמידה עצמה גם כן, אבל ת'אכלס, ניראה לי אתה יודע יותר על זן ממני. לא יודע, אם אני אראה את פני האמתיות תדע לזהות אותן? זה לא באמת משפט מגניב? לא, אתה צריך משהו יספר לך עליה כדי לדעת אותה, כמו תאוריה, אילה עם כן תשב מספיק זמן ביתר ריכוז ותבונן, אז יכול להיות שתזהה את האמת, האמת היא המודעות, שהיא השקר בהתגלמותו, גם זה משפט מגניב לא?
 
אלוהים והארה

אלוהים והארה הן מילים עמוסות משמעויות רבות לאנשים שונים מה הן אומרות לך?
 

tomerit

New member
אלוהים והארה- תשובה

אלוהים- אחדות (נכנה זאת אחדות עם היקום אם כי זה משהו מופשט ביותר) הארה- התחברות אל האחדות.
 
אחדות

עוד פעם, מילים הן מגבילות, וניסיון לתאר מושגים מוחלטים שכאלה קשה ביותר מבלי ליפול לתוך יחסיות. יש אפילו שנמנעים מלהשתמש במושג "אחד" כי זה ההופכי של "שניים", והמוחלט אינו ההפך של שום דבר, לכן הם יאמרו "לא אחד ולא שניים". לפי ההגדרה שלך, יוגה קרובה יותר. ביוגה מדובר באותה אחדות מוחלטת. כאשר יש "ישות" (ישות זה לא מדויק, בעצם שום מילה לא תקלע למטרה) שהיא חובקת-כל, יודעת-כל, נצחית, אינסופית - את באינסוף והאינסוף בך. אפשר לקרוא לזה אלוהי/ם. יחד עם זאת להגיד אלוהים=אני יבוא מהאגו, זה לא חישוב אריתמטי. האחדות כבר קיימת, רק צריך להכיר בה מעבר לאשליות שלנו על הפרדה. הדרך לשם מגוונת - כל דבר שעוזר לנו לשבור את המחיצות ולהיזכר - שירות לזולת, מדיטציה, אהבה, לימוד, פיתוח ראייה וחוכמה, ועוד. עם התקדמות את נפתחת יותר ויותר לאלוהי שבך ולאלוהי שבכל דבר בעצם. בזן/בודהיזם אותו אלוהים כישות-על אינסופית לא קיים. וגם כאן אלוהים=אני יהיה חישוב אריתמטי מעוות. בכל מקרה, ובכל דרך, כל תיאור מוחלט שכזה כדאי לקחת לפי הבנתך וראייתך. לכן כדאי לבוא נקיים מרעיונות על סוף-הדרך ובמטרה לחקור את הטבע שלנו בכנות. זהו מסע גילוי או חשיפה לעבר הלא-ידוע. את יושבת ועוצמת עיניים ברגע הזה ממש, ומשאירה הכל מחוץ לדלת. אין עבר/עתיד, אין טוב/רע, אין רעיונות כמו אלוהים/הארה, מה יש? תקבלי תשובות, את שומעת קולות, מחשבות צצות, דמיונות, מרגישה את הגוף, אבל עד מהרה כל אלה גם ייצאו מהדלת אם לא תיקשרי אליהם, הכל בא וחולף, מה נשאר?
 

tomerit

New member
2 ההפך מ-1?

למה 2 זה ההפך מ-1? מה עם הגישה הדאואיסטית (נדמה לי)- שתיים זה תולדה של האחד.
 
רעיונות

בדאו אומרים שהאחד מוליד את השניים, שמהם מורכב בסופו של דבר העולם אבל לדבר על הדאו יהיה בבחינת הפחתה ממנו, הגבלתו למונחים שלנו, לתפיסתנו. מכיוון שנהוג להתייחס לאותו "אחד" קוסמי אחדותי, יש המזכירים לא ליפול לתוך דואליות נוספת - שניים מכילים את כל ההפכים, אבל אחד עשוי לשמש אנשים כמונח שהוא "ההיפך מדואליות" ובכך שוב אינו עומד בפני עצמו, אלא מתואר ע"י ניגוד. ובכלל מהן המילים או המספרים? במקום להיקשר לרעיונות האלה מציעים - אל תיקשרו לא לזה ולא לזה הרעיון הוא רק רעיון, המוחלט נמצא מעבר לכך בדומה, הרעיון של "התחברות/התאחדות עם אלוהים" מרמז שיש איזושהי הפרדה, וצריך לאחד את החלקים מחדש. למרות שכבר עכשיו האיחוד קיים, ההפרדה היא בתוכנו. אפשר להסתכל על זה כך - החדר חשוך, מדליקים את האור ואז אומרים "אה-הא!" עכשיו רואים הכל, כל מה שהיה צריך זה סוויץ' קטן. לכן אם תשאלי מהו זן, דאו, אלוהים, הארה - תשובה מילולית רעיונית בלבד לא תספק. תשובה יעילה תוליך אותך להדליק את האור, תצביע על המתג.
 
למעלה