השאלה היא...
מאיזו משמעות של המילה אזכרה בא השורש אזכ"ר. המילה אזכרה מופיע כבר בתנ"ך. מדובר על קרבן מנחה - "וְהִקְטִיר הַכֹּהֵן אֶת-אַזְכָּרָתָהּ הַמִּזְבֵּחָה..." (ויקרא ב, ב), ומפרש רש"י (וכך גם הפירוש לדעת המפרש בדעת מקרא): "אזכרתה - הקומץ העולה לגבוה הוא זכרון המנחה, שבו נזכר בעליה לטובה ולנחת רוח". האם יש קשר לשורש אזכ"ר? אני לא בטוח. לאזכ"ר כפי שאמרת משמעו להזכיר מסמך שדובר בו במקום אחר, ובמילה אזכרה אין שום רמז למסמך. גם המילה אזכרה של המת לא קשורה לעניין כפי שציינת. ישנה באמת אפשרות שרצו ליצור שורש חדש שמשמעותו להזכיר מסמכים, ולהבדילו מהשורש זכ"ר. לשם כך פשוט הוסיפו א' לשורש המקורי. אבל לדעתי בכל זאת לא ניתן סתם כך להוסיף א' לשורש בלי שכבר קיימת מילה בה ישנה אות א' לפני אותיות השורש. זה פשוט "לא נעים לאוזן". לצורך כך המילה לא חייבת להיות קשורה לשורש התנייני. העיקר שתהיה מילה. אבל לדעתי בכל זאת ניתן אולי לומר שיש קשר בין המילה אזכרה לשורש אזכ"ר. מדובר על משמעות שלישית של המילה אזכרה. אבן שושן מציין שאזכרה היא פשוט שם ה'. אבל אם נחפוש במקורות נוכל לראות שאין מדובר סתם בשם ה', אלא מדובר בד"כ על שם ה' שכתוב במקום כלשהו. לדוגמה: "שמונה עשרה שאמרו חכמים כנגד שמונה עשרה אזכרות שבהבו לה' בני אלים" (תוספתא ברכות ג, כה) "הגליונים וספרי מינים אין מצילין אותן מפני הדליקה, אלא נשרפין במקומן הן ואזכרותיהן".(תוספתא שבת יד, ד) מצד שני, גם מצאנו מקורות בהם אין מדובר על כתיב, אבל אין ספק שאלה מועטים: "דאמר רבי חייא השומע אזכרה בזמן הזה אינו חייב לקרוע, שאם אי אתה אומר כן נתמלא כל הבגד קרעים" (בבלי סנהדרין ס' ע"א). אם כך יש קשר בין המילה אזכרה, במשמעות מסוימת שלה, לענייני הזכרה במסמכים, ואולי משמעות זו תרמה ליצירת השורש אזכ"ר.