BMW F650CS

../images/Emo41.gif BMW F650CS ../images/Emo41.gif

ב.מ.וו מציגה את ה-F650CS, אשר יהיה הממוקד יותר לכביש מבין הFים ויימכר לצד ה-GS המוכר.ה-CS מגיע עם צמיגים "דביקים" והוא הדרך של ב.מ.וו להציג מעין סופרמוטו. בהתאם לתפקיד החדש יש שילדה,בולמים ועיצוב חדשים. בעוד המנוע נאשר מנוע הרוטקס , סינגל ,בן ארבעת השסתומים, השילדה החדשה קלה יותר ומציגה יציקת אלומניום לזרוע האחורית. ישנם גם שינויים רציניים בתחום הבולמים, בעיקר מאחור, שם נמצאת זרוע אחורית חד-צידית מאלומניום כמו בשאר דגמי החברה.. ב.מ.וו בחרו להשתמש ברצועת הינע על מנת לחסוך בעלויות האחזקה. במקום האגזוז הכפול מתחת למושב, ישנו כעת אגזוז יחיד לצידו השמאלי של האופנוע. פרט לעובדה שהאגזוז פוגם במרווח ההטייה, הוא גם מסתיר את הזרוע האחורית ומקשה על החלפת צמיג. הדוד עצמו מגושם, עקב "מדיניות" החברה על שמירת איכות הסביבה והוא מכיל ממיר קטליטי. הדבר החשוב ביותר שמסתיר האגזוז הוא ג´נט הסגסוגת היפיפה אשר פרט לשיפור המראה ,הוא גם מסיר את הצורך מפנימית. עם השילדה והצמיגים החדשים מדובר על משקל של 189 ק"ג "רטובים", כאשר משקל ה-GS עומד על 193 ק"ג. מלפנים מדובר במזלג קונוונציונלי ולא בבולם הטללבר המוקר מהבימרים הגדולים יותר, אך עדיין מדובר על מזלג חדש מזה הנמצא ב-GS. כל העיצוב חדש, גם כן, למרות שהוא מציג זרם די דומה לזה של ה-GS. זה אומר גם כי מיקום טנק הדלק ישאר מתחת למושב ולא מלפני הרוכב. אז למרות שהעיצוב מגביל את מקום ההאיכסון מתחת למושב, ב.מ.וו מציגים קונספט חדש- מקום איכסון במקום בו היינו מצפים לראות את מיכל הדלק. על "מיכל הדלק" ישנם שתי מסילות, עליהן ניתן לחבר בפשטות מספר אביזרים. אילו כוללים תיק מיכל קשיח ואף מערכת סטריאו אותם ניתן לנעול עם מפתח, כך שאין חשש מלהשאירם על האופנוע בזמן עזיבתו.
 
../images/Emo41.gif BMW R1150RS ../images/Emo41.gif

תפוצת מנוע הבוקסר הגדול בן 1130 הסמ"ק בסידרת ה-R עשה דרכו סוף-סוף לדגם ה-RS, להלן יקרא R1150RS. העיצוב השתנה מעט, מאז הדגם המקורי ב-93, אך עם תוספת של 45 סמ"ק, ההספק על בכ-5 כ"ס ועומד על 95 כ"ס והמומנט קיבל תוספת של כ-0.4 קג"מ ועומד על 10.09 קג"מ. גלגלי הסגסוגת קבלו 5 חישורים במקום ה-3 בישנים. ABS מגיע כאופציה התוספת תשלום. המחיר אומר להיות זהה לזה של ה-RS שנימכר כעת.
 

guysha

New member
חלום .. ../images/Emo51.gif

לא שאני הייתי מרכיב מערכת סטריאו, אבל האופנוע הזה פשוט חלום מבחינתי, יגיע לארץ?
 

alfred

New member
הCS מרשים, אם כי מכוער למדי....

ועדכון לגבי הקונספט החדשני של מיכל הדלק: קאג´יבה/דרבי כבר הציגו את הפטנט הזה במיטו/GPR, כך שלא ממש מדובר בקונספט חדשני.
 

TheFinalCut

New member
אכן.. מכוער מאוד, אבל זה אף פעם

לא הפריע לאיזשהו BMW להמכר....... יש לציין.....
 

alfred

New member
ועוד משהו (אלפרד לא שולט בעצמו)...

הזרוע האחורית אכן חדשנית לחלוטין במונחי ב.מ.וו. אמנם גל ההינע ה"רגיל" בו משתמשים הבווארים מזה שנים, ראוי (תוך כדי התפתלויות ואילוצים) לתואר "זרוע אלומיניום חד צדית", אבל בוודאי שהוא לא נראה, ולא פועל בדומה לזרוע האחורית הנדונה כאן, בטח שלא עם רצועת הינע. זה הרבה יותר דומה לזרוע אחורית יפנית/איטלקית, מאשר לזרוע אחורית בווארית.
 

alfred

New member
ועוד עדכון... ג´נט הסגסוגת אינו ...

שייך לעניין הפנימיות. בכל סדרת הGS החדשה (כולל הGSים מקוררי האויר מתחילת שנות התשעים), הג´נטים הינם בעלי חישורים (שפיצים בלעז), ולמרות זאת, עדיין נעולים צמיגי טיובלס. אין קשר בין היות הג´נט סגסוגת, לעניין הפנימית.
 

TheFinalCut

New member
אל תאשים את אייל, זה מה שהם כתבו

בכתבה המקורית ב-MCN. "While all previous F650s have used trailie-style wire-spoked rims, the CS features beautifully sculpted alloys. They not only improve the looks, but remove the need for innertubes"
 

guysha

New member
לא בגלל החידוש...

בכל זאת, יש הבדל אם יש סמל של כנפי המטוס או לא, תקרא לי מיושן, אבל יש לי סימפטיה עמוקה ל BMW ( אלפרד נראה לי שנדבקתי ממך בעניני נוסטלגיה) ובקשר לעיצוב... על טעם וריח... אבל BMW ידועים בעיצוב החדשני/מופרע/מחריד/מהמם שלהם... תלוי בדגם...
 

zataomm

New member
BMW CS

תסלחו לי חברים אבל האופנוע הזה פשוט מדהים, העיצוב מהמם, והשילוב של הכחול עם הכתום יפיפה, אך על טעם ועל ריח... חוץ מזה אם נחליף את מערכת הפליטה+ עוד כמה תיאומים (אני לא כ"כ מבין בזה) האופנוע הזה יהפוך לחיית כביש. גם אותו הכנסתי לרשימה העתידית
 
למעלה