שרשור סרטים

אפרת 17

New member
"השעות"

לאחר שהעלתי לדיון את נושא שם המשפחה, אני רוצה להעלות את הסרט: "השעות", ממה ששמעתי זה על וורג'יניה וולף, שהייתה כאמור פמיניסטית. יתכן ואני טועה, אך ממה ששמעתי עיקר בסרט סובב סביב הרצון שלה להתאבד, ופחות בדעות שלה לגבי מעמד האישה. האם מישהי ראתה את הסרט? ומבלי לגלות לי את הסוף, יכולה לספר לי אם הוא שווה לצפייה?
 

אפרת 17

New member
אישה למכירה

ואם כבר אנחנו מדברות על סרטים, מה הדעה שלכן על הסרט "טניה 302" (יתכן וטעיתי במספר, תתחשבו בשעה המאוחרת...)
 

orlyt

New member
זה סרט ממש חדש

אז טרם הספיקותי לראות אותו. בינתיים הביקורות מהללות. הסרט עוסק בנשים ועולמן וגם בווירג'יניה וולף.
 

orlyt

New member
../images/Emo41.gif שרשור סרטים

אתן/ם מוזמנות/ים לשרשר לכאן המלצות על סרטים בעלי אוריינטציה וגוון פמיניסטי, או שעוסקים בנושאים קרובים ומשיקים. אפשר גם לפרסם הזהרה מפני סרטים שכדאי להמנע מהם באופן מיוחד לשאול לדבר ובכלל.. אתן/ם יודעות/ים מה לעשות
 

orlyt

New member
"האחיות מגדלנה"

ראיתי אתמול (למרות שהוא רץ על המסכים כבר המון זמן). סרט מצוין ומזעזע כאחד. "ארבעתן מוצאות את עצמן מנודות מהחברה השמרנית שבה גדלו וממשפחותיהן, והן מועברות בבושת פנים ל"בית מגדלנה" – מוסד של הכנסיה הקתולית המנוהל ע"י נזירות קפדניות, בו הן אמורות לכפר על עוונותיהן. באירלנד הקתולית של אמצע המאה העשרים, זה הוא סיפורן האמיתי והקשה של כ–30,000 נשים איריות, שנדחו ע"י משפחותיהן ונשארו נתונות ל"רחמי" הכנסייה הקתולית. נשים אלו הוגדרו ע"י החברה כמופקרות, ככישלונות חברתיים שיש לתקן, מבלי שביצעו כל פשע, כשכל אשמתן מסתכמת בהיותן נפגעות תקיפה מינית, אמהות חד הוריות או ליברליות." לא יאמן שהמקום הזה, הגרוע בבתי הכלא (אליו הגיעו נשים בלי משפט ובלי יכולת להגן על עצמן), פעל עד 1996. רוצו לראות!
 
כאוס!!!!

סרט שכבר ירד מהמסכים אך יצא לי לצפות בו אתמול. מפגש בין אישה בורגנית אמא שהיא לכאורה משוחררת אך עושה את כל עבודות הבית עם זונה, שבאה ממשפחה מסורתית דתית... סרט מדהים!
 

tookmy

New member
תלמה ולואיז?!

חוץ מלרצוח גברים או לחלופין להיות תלויות בהם, מה עוד הן עשו? כלומר, לא סרט נוראי בעייני, שווה צפיה, אבל לא המודל שלי לסרט פמיניסטי.
 
יולי, אני חושבת שלא התעמקת...

סרט פמיניסטי אינו רק סרט שמראה את המודל הפמיניסטי האידיאלי אלא כזה שמנתח את מסלול המודעות והתובנות שעוברות נשים. סרט פמיניסטי לא מציג פמיניסטיות אלא נשים, מעין ביקורתית פמיניסטית על כל מרקם החיים. תלמה ולואיז עושה את זה בגדול. זה פשטני לומר ש"רוצחות" הן לא מודל עבורך. גם שיקגו דן ברוצחות והוא לטעמי הסרט הפמיניסטי הטוב ביותר שנעשה בשנים האחרונות.
 

Frostey

New member
הבעיה ב"תלמה ולואיז" זה ש...

הוא מראה את הגברים באופן שלילי מדי... הנהג משאית שצעק להם הערות בוטות,היה בכלל דמות קריקטורה מדי שעשויה מקרטון,מאשר שאפשר יהיה להתייחס אליה ברצינות!
 

אפרתי 17

New member
סרטים פמיניסטים?

אני דווקא לא חושבת שהסרטים האלה כל כך פמיניסטים. נכון, "תלמה ולואיז" מראים על הקשר ההדוק בין שתי נשים. אבל 2 הסרטים האילו מציגים פנים רעים בנשים- רצח, וב"שיקגו" מניפולציה (למרות שמציגים גם את המניפולציה של עורך הדין). אמנם זה לא פמיניסטי במיוחד, אך זה חלק מהמציאות: גם נשים יכולות להיות רעות, גם נשים יכולות לרצוח! סרט פמיניסטי, לפחות לפי דעתי, מראה על הגברים שמתעללים בנשים, או מראה על כוחן של נשים ואיך הן משתמשות בהן לחיות, לא לשלילה (לדוגמה- רצח). אני לא פוסלת את הסרטים הנ"ל, כלל וכלל לא. אני פשוט לא חושבת שניתן להגיר אותם כסרטים פמיניסטים, אבל זו רק דעתי.
 

aaa123

Member
זאת גם דעתי למרות שלא ראיתי

את הסרטים. סרט שמציג נשים כנשים רעות אינו סרט פמיניסטי.
 
סרט פמיניסטי זה על גברים שמתעללים

בנשים ????? תמצאי את זה ב- 99% מהסרטים, בין אם הנשים שמו לב שהתעללו בהן ובין אם לא. והכח לחיות ולצאת לחיים הוא אנושי, לא נשי. שיקגו הוא ההתבוננות הכי צינית שראיתי לאחרונה על השיטה הגברית והאנושית כאחת. קחי בוידאו, תראי שוב.
 

aaa123

Member
אני מניח שהכותבת לא התכוונה לומר

שכל סרט על גברים שמתעללים בנשים הוא סרט פמיניסטי. סרט פמיניסטי יכול להיות על גברים שמתעללים בנשים ,וזה תלוי איך הוא מציג את זה.
 

אפרתי 17

New member
אני לא

מתכוונת לסרטים כמו הסידרה "נשואים פלוס", אלא לסרטים שבהם האישה עוברת התעללות, מתגברת ומורדת. היא לא שותקת לבעלה המתעלל, אלא נלחמת ומתגרשת ממנו! במקום ישר לתקוף, אני ממליצה שתבדקי או תשאלי לפני. אם אני בפורום פמיניזם לא יכול להיות שאני בעד סרטים שפוגעים ומבזים נשים!
 

Frostey

New member
עוד סרט מאוד חזק ומצמרר-"הנאשמים"!

עם ג'ודי פוסטר המדהימה,שמפגינה כישרון משחק יוצא מן הכלל!
 
למעלה