קרונות Mk. 2C ברכבת ישראל
קרון מספר 688 שמוצג במוזיאון הרכבת הוא האחרון שנותר מסדרה של שמונה קרונות שיוצרו בבריטניה ב-1970 כחלק מסדרת Mk. 2C (כלומר 'סימן 2, תת-דגם שלישי') של הרכבת הלאומית הבריטית BR. שמונה הקרונות שרכשה רכבת ישראל ב-1977 אכן יועדו לשמש כקרונות שמורים, ושימשו כך במשך חלק מתקופתם בארץ, עד שהוצאו מהשירות ב-1997. כמובן שלא ניתן לדעת בודאות אם הקרון שבתמונות שפירסמת מהרצליה ומתוך הקרון הוא אכן 688 ולא אחד מהאחרים (681-687), אבל הוא בהחלט מאותו דגם. הסיבה להבדלים בצביעה היא שהתמונה צולמה זמן קצר אחרי שהתחילה הצביעה מחדש של קרונות הנוסעים ברכבת ישראל, מצביעת אמצע שנות ה-80 לצביעת 1989. בהתחלה, נצבעו מחדש הקרונות רק במסגרת טיפולים גדולים בסדנאות הקישון, שכללו גם התקנת מזגנים לראשונה ברכבות בארץ. מטבע הדברים, תהליך זה לקח זמן, ולכן היתה תקופת ביניים של רכבות בצבעים מעורבים. עם זאת, כמו שניתן לראות בתמונה, בהתחלה לפחות לא היה ערבוב בין הצבעים בתוך אותה רכבת, מפני שלקרונות בצבעים הישנים לא היו חיבורי חשמל מתאימים לאלו שבצבעים החדשים, שהיו חייבים להיות מחוברים לקרון הכח. לקראת סוף התוכנית, נצבעו מחדש גם קרונות לא משופצים, כדי לשפר את אחידות המראה של הרכבות.