סיכום 2005 בתח"צ

מצב
הנושא נעול.

fireman

New member
../images/Emo41.gifסיכום 2005 בתח"צ../images/Emo70.gif

סיכום 2005 בתח"צ

אז הנה עברה לה עוד שנה, 2006 ממתינה ממש בפתח והגיע הזמן לסכם מה היה לנו השנה בתחבורה הציבורית. אני אפתח דווקא עם האכזבות הגדולות של השנה... 1. מטרודן החלה כסימן מוצלח בסוף שנת 2003 התדרדרה למצב של שביתה אינסופית שמשתקת עיר המונה 200 אלף תושבים ועוד 150 אלף תושבים שמקבלים בה שירותים מידי יום, מדובר בשביתת עובדי מטרודן למי שעדיין לא הצליח לזהות עפ"י התיאורים, שביתה שהייתה לארוכה ביותר במדינת ישראל. לא ניכנס לעניין מי צודק ומי לא צודק, השביתה הזו הציגה את אחד מהצדדים המכוערים של ההפרטה אם כי במידה ונתעלם מאותה שביתה אינסופית אני מנצל את הבמה לשבח ולציין לטובה את חברת מטרודן על רמת השירות הגבוהה שהם נותנים לתושבי העיר באר שבע. 2. קווים אין ספק שמדובר בעוד אחת מהאכזבות של עידן ההפרטה, אמנם אני נותן את חו"ד שלי כצופה מהצד ולא כמשתמש בשירותי החברה אך לא מעט כתבות, תלונות, בפורום ומחוצה לו הספיקו להבין שמדובר בבעיה תחבורתית... החל מנושא התחזוקה השוטפת של האוטובוסים ועד לאיחורים, אוטובוסים שאינם תואמים את אופי הקווים וכדומה. 3. רכבת ישראל כאן אני חייב להתנצל שקצרה היריעה בכדי לשטוח את כל הטענות מול רכבת ישראל, שנת 2005 הייתה השנה שבה YNET "חגגו על התחת" של רכבת ישראל עם עשרות כתבות קטלניות במיוחד, זעמו של הנוסע ברכבת ישראל התפרץ החוצה במלוא כוחו וללא ספק היו מי שיצרו חגיגת רייטינג כתוצאה מכך. בשנה הזו חווינו לראשונה נוסעים שהגיעו למצב שבו "הגיעו מים עד נפש", הקימו קול צעקה, התלוננו ואף עצרו את הרכבות ומנעו מהן להמשיך את דרכן (דעתי על הצעד הזה שמורה עימי) עוד השנה לצערנו רכבת ישראל חוותה שנה קשה של תאונות קטלניות שגרמו למותם של אנשים, שתי תאונות קשות מאוד על מסילת קו באר שבע תל אביב, אותן תאונות שלצערנו היו צריכים להיות המנורה המהבהבת שהעלתה את נושא מפגשי הכביש-מסילה אל סדר היום הציבורי וכתוצאה מכך גם את הקצאת המשאבים לאותם מעברים מוסדרים. מבחינת העומס, אין חדש תחת השמש, כמות הנוסעים הולכת ועולה באופן מתמיד, כמות הציוד הנייד איננה מספקת והרכבת נאבקת להסיע את המוני ישראל גם במחיר יחסי הציבור שהולכים ונפגעים ותוך כדי שימוש בציוד נייד מיושן שכפי שראינו בחודש האחרון גם גובה קורבנות. 4. אגד אגד השנה גם כן הועלתה "על המוקד" כמה וכמה פעמים עם לא מעט תלונות נוסעים בעיקר בנוגע לצפיפות באוטובוסים, העומס הקבוע בקו באר שבע ערד ושתי תלונות שאני עצמי העליתי בקו באר שבע ירוחם מעלות יחדיו את בעיית אגד באזור הדרום וקינחנו עם "גולת הכותרת" הידועה לשימצה - התחנה המרכזית בבאר שבע עם סיפור הברווזון המכוער ושמו קו 60. אגד השנה קרסה באופן מוחלט באזור הדרום ובכל הקשור להתמודדות עם העומס בימי העומס. 5. הרכבת הקלה עדיין לא מצאו את עצמם, כל מילה נוספת מיותרת. ונעבור לחיוביים של שנת 2005. 1. דן. אני בטוח שחלקכם הרימו גבה כאשר מיקמתי את חברת דן בצד החיובי דווקא, חברת דן במהלך השנה האחרונה החלה בהליכי הצטיידות נרחבים שמטרתם הסופית היא הוצאת כל פחי האשפה על הגלגלים מהשירות, מאות אוטובוסים חדישים הציפו את כבישי גוש דן, רמת השירות נשארת גבוהה, תחזוקת האוטובוסים טובה למעט מצבם החיצוני הידוע לשימצה...המכונות של דן תמיד יראו חבוטות במיוחד. 2. מטרודן אחרי שקטלתי להם את הצורה בתחילת ההודעה אני רוצה לשבח כמה עניינים, כמו רמת השירות שהזכרתי, רמת התחזוקה של האוטובוסים, הצטיידות בלתי פוסקת באוטובוסים, אוזן קשובה לפניות הציבור, הוספת קו 24 שהוא מבחינת אויר לנשימה לתושבי רמות. 3. רכבת ישראל פתיחת תחנת דימונה, תחנת באר שבע האוניברסיטה והרחבת הרשת המסילתית, המשך ביצוע תוכניות החומש של רכבת ישראל בקצב משביע רצון אם נבדיל מתוכה את קו ת"א ירושלים הבעייתי. המשך הצטיידות בקרונות ובקטרים למרות שקצב ההצטיידות עדיין רחוק מלהגשים או יותר נכון מלעמוד "בדרישות השוק". לקיחת הפן הבטיחותי ברצינות, הקמת מוקד לדיווח על רכבים שנתקעו על המסילות, סגירת עשרות מעברים בלתי חוקיים. 4. מטרופולין ציון לשבח על התגבור המשמעותי בקווי באר שבע תל אביב בימי העומס. עד כאן בנושא התח"צ, מי שמעוניין להוסיף, להעיר, להאיר, לתקן מוזמן בהחלט. סיכום פורום תח"צ. אז מה היה לנו השנה? פורום תח"צ ללא ספק עבר השנה את אחת השנים היותר מטורפות, עם עליה משמעותית בכמות הגולשים, גידול חסר תקדים בכמות ההודעות ובהחלט יש לציין שלא מעט שיאים נשברו בפורום הזה. כמו כן במהלך השנה קיים הפורום שיתוף פעולה נרחב בנוגע ליום התחבורה הציבורית עם ארגון מגמה ירוקה. לצערנו במהלך השנה הפורום סבל גם לא מעט "התקפות" של טרולים וכל מיני מוזרים שברוב המקרים טופלו באופן מיידי, לא מעט מהם מעטרים כיום את רשימת המוגבלים של הפורום, חשוב לציין לטובה את העובדה שחברי הפורום בסופו של דבר למדו לאתר אותם ולהתעלם מהם. במהלך השנה הורחב צוות המנהלים בכדי לספק מענה הולם יותר לנפח הפעילות בפורום. דברים נוספים שעשינו במהלך השנה היו הנהגת שרשורי ההכונה המסודרים, קיימנו את סקר תחנת הרכבת היפה ביותר בישראל (באר שבע - מרכז), עשרות הודעות שנכתבו בפורום פורסמו בעמוד הפורומים של תפוז ובשער תפוז, לצערי מה שלא עשינו השנה במלוא המרץ הוא העלאת מאמרים מקצועיים וגלריית הפורום נכנסה לתרדמת מסויימת. שתהיה לכולנו שנה אזרחית טובה! ערן אייל
 

mucool2

New member
הערות ותוספות

סיכום 2005 בתח"צ

אז הנה עברה לה עוד שנה, 2006 ממתינה ממש בפתח והגיע הזמן לסכם מה היה לנו השנה בתחבורה הציבורית. אני אפתח דווקא עם האכזבות הגדולות של השנה... 1. מטרודן החלה כסימן מוצלח בסוף שנת 2003 התדרדרה למצב של שביתה אינסופית שמשתקת עיר המונה 200 אלף תושבים ועוד 150 אלף תושבים שמקבלים בה שירותים מידי יום, מדובר בשביתת עובדי מטרודן למי שעדיין לא הצליח לזהות עפ"י התיאורים, שביתה שהייתה לארוכה ביותר במדינת ישראל. לא ניכנס לעניין מי צודק ומי לא צודק, השביתה הזו הציגה את אחד מהצדדים המכוערים של ההפרטה אם כי במידה ונתעלם מאותה שביתה אינסופית אני מנצל את הבמה לשבח ולציין לטובה את חברת מטרודן על רמת השירות הגבוהה שהם נותנים לתושבי העיר באר שבע. 2. קווים אין ספק שמדובר בעוד אחת מהאכזבות של עידן ההפרטה, אמנם אני נותן את חו"ד שלי כצופה מהצד ולא כמשתמש בשירותי החברה אך לא מעט כתבות, תלונות, בפורום ומחוצה לו הספיקו להבין שמדובר בבעיה תחבורתית... החל מנושא התחזוקה השוטפת של האוטובוסים ועד לאיחורים, אוטובוסים שאינם תואמים את אופי הקווים וכדומה. 3. רכבת ישראל כאן אני חייב להתנצל שקצרה היריעה בכדי לשטוח את כל הטענות מול רכבת ישראל, שנת 2005 הייתה השנה שבה YNET "חגגו על התחת" של רכבת ישראל עם עשרות כתבות קטלניות במיוחד, זעמו של הנוסע ברכבת ישראל התפרץ החוצה במלוא כוחו וללא ספק היו מי שיצרו חגיגת רייטינג כתוצאה מכך. בשנה הזו חווינו לראשונה נוסעים שהגיעו למצב שבו "הגיעו מים עד נפש", הקימו קול צעקה, התלוננו ואף עצרו את הרכבות ומנעו מהן להמשיך את דרכן (דעתי על הצעד הזה שמורה עימי) עוד השנה לצערנו רכבת ישראל חוותה שנה קשה של תאונות קטלניות שגרמו למותם של אנשים, שתי תאונות קשות מאוד על מסילת קו באר שבע תל אביב, אותן תאונות שלצערנו היו צריכים להיות המנורה המהבהבת שהעלתה את נושא מפגשי הכביש-מסילה אל סדר היום הציבורי וכתוצאה מכך גם את הקצאת המשאבים לאותם מעברים מוסדרים. מבחינת העומס, אין חדש תחת השמש, כמות הנוסעים הולכת ועולה באופן מתמיד, כמות הציוד הנייד איננה מספקת והרכבת נאבקת להסיע את המוני ישראל גם במחיר יחסי הציבור שהולכים ונפגעים ותוך כדי שימוש בציוד נייד מיושן שכפי שראינו בחודש האחרון גם גובה קורבנות. 4. אגד אגד השנה גם כן הועלתה "על המוקד" כמה וכמה פעמים עם לא מעט תלונות נוסעים בעיקר בנוגע לצפיפות באוטובוסים, העומס הקבוע בקו באר שבע ערד ושתי תלונות שאני עצמי העליתי בקו באר שבע ירוחם מעלות יחדיו את בעיית אגד באזור הדרום וקינחנו עם "גולת הכותרת" הידועה לשימצה - התחנה המרכזית בבאר שבע עם סיפור הברווזון המכוער ושמו קו 60. אגד השנה קרסה באופן מוחלט באזור הדרום ובכל הקשור להתמודדות עם העומס בימי העומס. 5. הרכבת הקלה עדיין לא מצאו את עצמם, כל מילה נוספת מיותרת. ונעבור לחיוביים של שנת 2005. 1. דן. אני בטוח שחלקכם הרימו גבה כאשר מיקמתי את חברת דן בצד החיובי דווקא, חברת דן במהלך השנה האחרונה החלה בהליכי הצטיידות נרחבים שמטרתם הסופית היא הוצאת כל פחי האשפה על הגלגלים מהשירות, מאות אוטובוסים חדישים הציפו את כבישי גוש דן, רמת השירות נשארת גבוהה, תחזוקת האוטובוסים טובה למעט מצבם החיצוני הידוע לשימצה...המכונות של דן תמיד יראו חבוטות במיוחד. 2. מטרודן אחרי שקטלתי להם את הצורה בתחילת ההודעה אני רוצה לשבח כמה עניינים, כמו רמת השירות שהזכרתי, רמת התחזוקה של האוטובוסים, הצטיידות בלתי פוסקת באוטובוסים, אוזן קשובה לפניות הציבור, הוספת קו 24 שהוא מבחינת אויר לנשימה לתושבי רמות. 3. רכבת ישראל פתיחת תחנת דימונה, תחנת באר שבע האוניברסיטה והרחבת הרשת המסילתית, המשך ביצוע תוכניות החומש של רכבת ישראל בקצב משביע רצון אם נבדיל מתוכה את קו ת"א ירושלים הבעייתי. המשך הצטיידות בקרונות ובקטרים למרות שקצב ההצטיידות עדיין רחוק מלהגשים או יותר נכון מלעמוד "בדרישות השוק". לקיחת הפן הבטיחותי ברצינות, הקמת מוקד לדיווח על רכבים שנתקעו על המסילות, סגירת עשרות מעברים בלתי חוקיים. 4. מטרופולין ציון לשבח על התגבור המשמעותי בקווי באר שבע תל אביב בימי העומס. עד כאן בנושא התח"צ, מי שמעוניין להוסיף, להעיר, להאיר, לתקן מוזמן בהחלט. סיכום פורום תח"צ. אז מה היה לנו השנה? פורום תח"צ ללא ספק עבר השנה את אחת השנים היותר מטורפות, עם עליה משמעותית בכמות הגולשים, גידול חסר תקדים בכמות ההודעות ובהחלט יש לציין שלא מעט שיאים נשברו בפורום הזה. כמו כן במהלך השנה קיים הפורום שיתוף פעולה נרחב בנוגע ליום התחבורה הציבורית עם ארגון מגמה ירוקה. לצערנו במהלך השנה הפורום סבל גם לא מעט "התקפות" של טרולים וכל מיני מוזרים שברוב המקרים טופלו באופן מיידי, לא מעט מהם מעטרים כיום את רשימת המוגבלים של הפורום, חשוב לציין לטובה את העובדה שחברי הפורום בסופו של דבר למדו לאתר אותם ולהתעלם מהם. במהלך השנה הורחב צוות המנהלים בכדי לספק מענה הולם יותר לנפח הפעילות בפורום. דברים נוספים שעשינו במהלך השנה היו הנהגת שרשורי ההכונה המסודרים, קיימנו את סקר תחנת הרכבת היפה ביותר בישראל (באר שבע - מרכז), עשרות הודעות שנכתבו בפורום פורסמו בעמוד הפורומים של תפוז ובשער תפוז, לצערי מה שלא עשינו השנה במלוא המרץ הוא העלאת מאמרים מקצועיים וגלריית הפורום נכנסה לתרדמת מסויימת. שתהיה לכולנו שנה אזרחית טובה! ערן אייל
הערות ותוספות
אתחיל מהסוף - לדעתי אחד האירועים החיוביים מבחינת הפורום ששכחת לציין הוא המאבק המוצלח (לעת עתה) להצלת קטר 101. יש לנו במה להתגאות! הערות על סעיף 3 ה"חיובי" (רכבת ישראל): אני לא יודע עד כמה פתיחת תחנת דימונה שייכת לסעיף הזה. צריך לחכות כמה חודשים כדי לראות אם הקו הצליח או לא. לדעתי צריך לכלול כאן גם את חילופי המנכ"לים ושינוי הגישה המסתמן כהתפתחות חיובית. בצד השלילי לרכבת ישראל הייתי מוסיף את העיכובים המצטברים בפרויקטים כמו הכפלת המסילה לכפ"ס והוספת המסילה השלישית באיילון, ועוד כמה. עוד משהו שלילי: תחנת החאן, כל מילה מיותרת. לעומת זאת, מסתמנת התפתחות חיובית בתחום שימור תחנת הרכבת הישנה ביפו. ועוד חיובי: בניגוד לאחיו מגוש דן, פרויקט הרק"ל הירושלמי מתקדם בקצב לא רע. התחילו לבנות את הגשר בכניסה לעיר ונפתח מת"צ דרך חברון.
 

raminec

New member
נפתח גם מת"צ קרן היסוד

הערות ותוספות
אתחיל מהסוף - לדעתי אחד האירועים החיוביים מבחינת הפורום ששכחת לציין הוא המאבק המוצלח (לעת עתה) להצלת קטר 101. יש לנו במה להתגאות! הערות על סעיף 3 ה"חיובי" (רכבת ישראל): אני לא יודע עד כמה פתיחת תחנת דימונה שייכת לסעיף הזה. צריך לחכות כמה חודשים כדי לראות אם הקו הצליח או לא. לדעתי צריך לכלול כאן גם את חילופי המנכ"לים ושינוי הגישה המסתמן כהתפתחות חיובית. בצד השלילי לרכבת ישראל הייתי מוסיף את העיכובים המצטברים בפרויקטים כמו הכפלת המסילה לכפ"ס והוספת המסילה השלישית באיילון, ועוד כמה. עוד משהו שלילי: תחנת החאן, כל מילה מיותרת. לעומת זאת, מסתמנת התפתחות חיובית בתחום שימור תחנת הרכבת הישנה ביפו. ועוד חיובי: בניגוד לאחיו מגוש דן, פרויקט הרק"ל הירושלמי מתקדם בקצב לא רע. התחילו לבנות את הגשר בכניסה לעיר ונפתח מת"צ דרך חברון.
נפתח גם מת"צ קרן היסוד
אם לא תהיינה הפתעות מיוחדות נראה את תחילת הנחת הפסים בחודשים הקרובים. זה עשוי להיות אובייקט צילומי חביב לחברי הפורום הירושלמים.
 

בועז ל

New member
סיכום רכבתי 2005 - חמוץ מתוק.

סיכום 2005 בתח"צ

אז הנה עברה לה עוד שנה, 2006 ממתינה ממש בפתח והגיע הזמן לסכם מה היה לנו השנה בתחבורה הציבורית. אני אפתח דווקא עם האכזבות הגדולות של השנה... 1. מטרודן החלה כסימן מוצלח בסוף שנת 2003 התדרדרה למצב של שביתה אינסופית שמשתקת עיר המונה 200 אלף תושבים ועוד 150 אלף תושבים שמקבלים בה שירותים מידי יום, מדובר בשביתת עובדי מטרודן למי שעדיין לא הצליח לזהות עפ"י התיאורים, שביתה שהייתה לארוכה ביותר במדינת ישראל. לא ניכנס לעניין מי צודק ומי לא צודק, השביתה הזו הציגה את אחד מהצדדים המכוערים של ההפרטה אם כי במידה ונתעלם מאותה שביתה אינסופית אני מנצל את הבמה לשבח ולציין לטובה את חברת מטרודן על רמת השירות הגבוהה שהם נותנים לתושבי העיר באר שבע. 2. קווים אין ספק שמדובר בעוד אחת מהאכזבות של עידן ההפרטה, אמנם אני נותן את חו"ד שלי כצופה מהצד ולא כמשתמש בשירותי החברה אך לא מעט כתבות, תלונות, בפורום ומחוצה לו הספיקו להבין שמדובר בבעיה תחבורתית... החל מנושא התחזוקה השוטפת של האוטובוסים ועד לאיחורים, אוטובוסים שאינם תואמים את אופי הקווים וכדומה. 3. רכבת ישראל כאן אני חייב להתנצל שקצרה היריעה בכדי לשטוח את כל הטענות מול רכבת ישראל, שנת 2005 הייתה השנה שבה YNET "חגגו על התחת" של רכבת ישראל עם עשרות כתבות קטלניות במיוחד, זעמו של הנוסע ברכבת ישראל התפרץ החוצה במלוא כוחו וללא ספק היו מי שיצרו חגיגת רייטינג כתוצאה מכך. בשנה הזו חווינו לראשונה נוסעים שהגיעו למצב שבו "הגיעו מים עד נפש", הקימו קול צעקה, התלוננו ואף עצרו את הרכבות ומנעו מהן להמשיך את דרכן (דעתי על הצעד הזה שמורה עימי) עוד השנה לצערנו רכבת ישראל חוותה שנה קשה של תאונות קטלניות שגרמו למותם של אנשים, שתי תאונות קשות מאוד על מסילת קו באר שבע תל אביב, אותן תאונות שלצערנו היו צריכים להיות המנורה המהבהבת שהעלתה את נושא מפגשי הכביש-מסילה אל סדר היום הציבורי וכתוצאה מכך גם את הקצאת המשאבים לאותם מעברים מוסדרים. מבחינת העומס, אין חדש תחת השמש, כמות הנוסעים הולכת ועולה באופן מתמיד, כמות הציוד הנייד איננה מספקת והרכבת נאבקת להסיע את המוני ישראל גם במחיר יחסי הציבור שהולכים ונפגעים ותוך כדי שימוש בציוד נייד מיושן שכפי שראינו בחודש האחרון גם גובה קורבנות. 4. אגד אגד השנה גם כן הועלתה "על המוקד" כמה וכמה פעמים עם לא מעט תלונות נוסעים בעיקר בנוגע לצפיפות באוטובוסים, העומס הקבוע בקו באר שבע ערד ושתי תלונות שאני עצמי העליתי בקו באר שבע ירוחם מעלות יחדיו את בעיית אגד באזור הדרום וקינחנו עם "גולת הכותרת" הידועה לשימצה - התחנה המרכזית בבאר שבע עם סיפור הברווזון המכוער ושמו קו 60. אגד השנה קרסה באופן מוחלט באזור הדרום ובכל הקשור להתמודדות עם העומס בימי העומס. 5. הרכבת הקלה עדיין לא מצאו את עצמם, כל מילה נוספת מיותרת. ונעבור לחיוביים של שנת 2005. 1. דן. אני בטוח שחלקכם הרימו גבה כאשר מיקמתי את חברת דן בצד החיובי דווקא, חברת דן במהלך השנה האחרונה החלה בהליכי הצטיידות נרחבים שמטרתם הסופית היא הוצאת כל פחי האשפה על הגלגלים מהשירות, מאות אוטובוסים חדישים הציפו את כבישי גוש דן, רמת השירות נשארת גבוהה, תחזוקת האוטובוסים טובה למעט מצבם החיצוני הידוע לשימצה...המכונות של דן תמיד יראו חבוטות במיוחד. 2. מטרודן אחרי שקטלתי להם את הצורה בתחילת ההודעה אני רוצה לשבח כמה עניינים, כמו רמת השירות שהזכרתי, רמת התחזוקה של האוטובוסים, הצטיידות בלתי פוסקת באוטובוסים, אוזן קשובה לפניות הציבור, הוספת קו 24 שהוא מבחינת אויר לנשימה לתושבי רמות. 3. רכבת ישראל פתיחת תחנת דימונה, תחנת באר שבע האוניברסיטה והרחבת הרשת המסילתית, המשך ביצוע תוכניות החומש של רכבת ישראל בקצב משביע רצון אם נבדיל מתוכה את קו ת"א ירושלים הבעייתי. המשך הצטיידות בקרונות ובקטרים למרות שקצב ההצטיידות עדיין רחוק מלהגשים או יותר נכון מלעמוד "בדרישות השוק". לקיחת הפן הבטיחותי ברצינות, הקמת מוקד לדיווח על רכבים שנתקעו על המסילות, סגירת עשרות מעברים בלתי חוקיים. 4. מטרופולין ציון לשבח על התגבור המשמעותי בקווי באר שבע תל אביב בימי העומס. עד כאן בנושא התח"צ, מי שמעוניין להוסיף, להעיר, להאיר, לתקן מוזמן בהחלט. סיכום פורום תח"צ. אז מה היה לנו השנה? פורום תח"צ ללא ספק עבר השנה את אחת השנים היותר מטורפות, עם עליה משמעותית בכמות הגולשים, גידול חסר תקדים בכמות ההודעות ובהחלט יש לציין שלא מעט שיאים נשברו בפורום הזה. כמו כן במהלך השנה קיים הפורום שיתוף פעולה נרחב בנוגע ליום התחבורה הציבורית עם ארגון מגמה ירוקה. לצערנו במהלך השנה הפורום סבל גם לא מעט "התקפות" של טרולים וכל מיני מוזרים שברוב המקרים טופלו באופן מיידי, לא מעט מהם מעטרים כיום את רשימת המוגבלים של הפורום, חשוב לציין לטובה את העובדה שחברי הפורום בסופו של דבר למדו לאתר אותם ולהתעלם מהם. במהלך השנה הורחב צוות המנהלים בכדי לספק מענה הולם יותר לנפח הפעילות בפורום. דברים נוספים שעשינו במהלך השנה היו הנהגת שרשורי ההכונה המסודרים, קיימנו את סקר תחנת הרכבת היפה ביותר בישראל (באר שבע - מרכז), עשרות הודעות שנכתבו בפורום פורסמו בעמוד הפורומים של תפוז ובשער תפוז, לצערי מה שלא עשינו השנה במלוא המרץ הוא העלאת מאמרים מקצועיים וגלריית הפורום נכנסה לתרדמת מסויימת. שתהיה לכולנו שנה אזרחית טובה! ערן אייל
סיכום רכבתי 2005 - חמוץ מתוק.
הסיכום שלי: 2005 תיזכר יותר מכל כשנת חילופי משמרות בר"י. עיבוי תשתיות הרכבת , הזרמת התקציבים ולו"ז יומרני , העמידו לראשונה את ר"י במצב חדש הדומה לזה שהתרחש בחברות ממשלתיות קודם להפרטתן, או הפעלתן כחברות הפועלות על פי פרמטרים כלכליים. ואכן , ר"י נתפסה במקרים רבים "עם המכנסיים למטה". מרבית עבודות התשתית אם לא כולן, לא נסתימו בזמן. בעבודות רבות בוצעו חריגות תקציב. הפעלתו השלומיאלית של הקו לי"ם הביאה את מבקר המדינה ,בביקורתו הנוקבת, קרוב מאי פעם לפתחה של הרכבת. חוסר המזל שפקד את החברה בשתי תאונות הרכבת הסמוכות רק העצים את הזעזועים בחברה. חוסר היציבות נוצל במלואו ע"י ועד עובדים מיליטנטי שבאמבוש יעיל להפליא הצליח לגרום להדחתו של המנכ"ל יוסי מור.חוסר התיאום שבין החטיבות השונות בר"י והאיחורים בלו"ז היו הבעיות המרכזיות מהן סבלה הרכבת ב 2005. ביצועי הרכבת מבחינה תפעולית רשמו ירידה חדה ביותר , דבר שהביא עליה את זעמם של נוסעים רבים ואת ההתקפה התקשורתית הענפה בכל מדיה אפשרית כמעט. ר"י נזקקה בדחיפות לשינויים במבנה הארגוני והפרסונלי שלה ואכן השינויים לא בוששו לבוא. עם מינויו של המנכ"ל החדש לינצ'בסקי לתפקיד נושבת רוח חדשה בארגון. המטאטא החדש כבר החל בשינוי מבנה הארגוני בר"י. הלו"ז החדש הותאם למציאות החדשה ומנסיעותי האחרונות ברכבת , אני חייב לציין שחל שיפור משמעותי ברמת הדיוק של הלו"ז החדש. בחוסר צניעות מופגן , אני שמח על כך שהמנכ"ל החדש הבין אף הוא את חשיבות הקשר שבין הארגון לציבור הנוסעים אותו הוא משרת.גיחותיו התכופות באחרונה של המנכ"ל לתקשורת מעידות שהמסר אכן נקלט. לנו לא נותר אלא לקוות שמגמת השיפור תימשך גם ב 2006 ולא רק בתחום התפעולי. על הממשלה והרכבת לפעול ע"מ שקירוב הפריפריה למרכז לא יישאר בגדר סיסמה ריקה מתוכן,שעומסי ימי ב' ו ה' אינם גזירה משמיים שאינה ניתנת לטיפול או הקלה, והחשוב מכל : העמדת כלי תח"צ איכותי , אלטרנטיבי המסיע המונים במחיר הוגן.גם אני כערן , לא אתיחס לרק"ל בת"א: אנא העירו אותי בעוד 5 שנים
.שתהיה לכולנו שנת 2006 שנת תח"צ טובה ומשתפרת.
 

אורי404

New member
סיכום שלי לשנת 2005.

סיכום 2005 בתח"צ

אז הנה עברה לה עוד שנה, 2006 ממתינה ממש בפתח והגיע הזמן לסכם מה היה לנו השנה בתחבורה הציבורית. אני אפתח דווקא עם האכזבות הגדולות של השנה... 1. מטרודן החלה כסימן מוצלח בסוף שנת 2003 התדרדרה למצב של שביתה אינסופית שמשתקת עיר המונה 200 אלף תושבים ועוד 150 אלף תושבים שמקבלים בה שירותים מידי יום, מדובר בשביתת עובדי מטרודן למי שעדיין לא הצליח לזהות עפ"י התיאורים, שביתה שהייתה לארוכה ביותר במדינת ישראל. לא ניכנס לעניין מי צודק ומי לא צודק, השביתה הזו הציגה את אחד מהצדדים המכוערים של ההפרטה אם כי במידה ונתעלם מאותה שביתה אינסופית אני מנצל את הבמה לשבח ולציין לטובה את חברת מטרודן על רמת השירות הגבוהה שהם נותנים לתושבי העיר באר שבע. 2. קווים אין ספק שמדובר בעוד אחת מהאכזבות של עידן ההפרטה, אמנם אני נותן את חו"ד שלי כצופה מהצד ולא כמשתמש בשירותי החברה אך לא מעט כתבות, תלונות, בפורום ומחוצה לו הספיקו להבין שמדובר בבעיה תחבורתית... החל מנושא התחזוקה השוטפת של האוטובוסים ועד לאיחורים, אוטובוסים שאינם תואמים את אופי הקווים וכדומה. 3. רכבת ישראל כאן אני חייב להתנצל שקצרה היריעה בכדי לשטוח את כל הטענות מול רכבת ישראל, שנת 2005 הייתה השנה שבה YNET "חגגו על התחת" של רכבת ישראל עם עשרות כתבות קטלניות במיוחד, זעמו של הנוסע ברכבת ישראל התפרץ החוצה במלוא כוחו וללא ספק היו מי שיצרו חגיגת רייטינג כתוצאה מכך. בשנה הזו חווינו לראשונה נוסעים שהגיעו למצב שבו "הגיעו מים עד נפש", הקימו קול צעקה, התלוננו ואף עצרו את הרכבות ומנעו מהן להמשיך את דרכן (דעתי על הצעד הזה שמורה עימי) עוד השנה לצערנו רכבת ישראל חוותה שנה קשה של תאונות קטלניות שגרמו למותם של אנשים, שתי תאונות קשות מאוד על מסילת קו באר שבע תל אביב, אותן תאונות שלצערנו היו צריכים להיות המנורה המהבהבת שהעלתה את נושא מפגשי הכביש-מסילה אל סדר היום הציבורי וכתוצאה מכך גם את הקצאת המשאבים לאותם מעברים מוסדרים. מבחינת העומס, אין חדש תחת השמש, כמות הנוסעים הולכת ועולה באופן מתמיד, כמות הציוד הנייד איננה מספקת והרכבת נאבקת להסיע את המוני ישראל גם במחיר יחסי הציבור שהולכים ונפגעים ותוך כדי שימוש בציוד נייד מיושן שכפי שראינו בחודש האחרון גם גובה קורבנות. 4. אגד אגד השנה גם כן הועלתה "על המוקד" כמה וכמה פעמים עם לא מעט תלונות נוסעים בעיקר בנוגע לצפיפות באוטובוסים, העומס הקבוע בקו באר שבע ערד ושתי תלונות שאני עצמי העליתי בקו באר שבע ירוחם מעלות יחדיו את בעיית אגד באזור הדרום וקינחנו עם "גולת הכותרת" הידועה לשימצה - התחנה המרכזית בבאר שבע עם סיפור הברווזון המכוער ושמו קו 60. אגד השנה קרסה באופן מוחלט באזור הדרום ובכל הקשור להתמודדות עם העומס בימי העומס. 5. הרכבת הקלה עדיין לא מצאו את עצמם, כל מילה נוספת מיותרת. ונעבור לחיוביים של שנת 2005. 1. דן. אני בטוח שחלקכם הרימו גבה כאשר מיקמתי את חברת דן בצד החיובי דווקא, חברת דן במהלך השנה האחרונה החלה בהליכי הצטיידות נרחבים שמטרתם הסופית היא הוצאת כל פחי האשפה על הגלגלים מהשירות, מאות אוטובוסים חדישים הציפו את כבישי גוש דן, רמת השירות נשארת גבוהה, תחזוקת האוטובוסים טובה למעט מצבם החיצוני הידוע לשימצה...המכונות של דן תמיד יראו חבוטות במיוחד. 2. מטרודן אחרי שקטלתי להם את הצורה בתחילת ההודעה אני רוצה לשבח כמה עניינים, כמו רמת השירות שהזכרתי, רמת התחזוקה של האוטובוסים, הצטיידות בלתי פוסקת באוטובוסים, אוזן קשובה לפניות הציבור, הוספת קו 24 שהוא מבחינת אויר לנשימה לתושבי רמות. 3. רכבת ישראל פתיחת תחנת דימונה, תחנת באר שבע האוניברסיטה והרחבת הרשת המסילתית, המשך ביצוע תוכניות החומש של רכבת ישראל בקצב משביע רצון אם נבדיל מתוכה את קו ת"א ירושלים הבעייתי. המשך הצטיידות בקרונות ובקטרים למרות שקצב ההצטיידות עדיין רחוק מלהגשים או יותר נכון מלעמוד "בדרישות השוק". לקיחת הפן הבטיחותי ברצינות, הקמת מוקד לדיווח על רכבים שנתקעו על המסילות, סגירת עשרות מעברים בלתי חוקיים. 4. מטרופולין ציון לשבח על התגבור המשמעותי בקווי באר שבע תל אביב בימי העומס. עד כאן בנושא התח"צ, מי שמעוניין להוסיף, להעיר, להאיר, לתקן מוזמן בהחלט. סיכום פורום תח"צ. אז מה היה לנו השנה? פורום תח"צ ללא ספק עבר השנה את אחת השנים היותר מטורפות, עם עליה משמעותית בכמות הגולשים, גידול חסר תקדים בכמות ההודעות ובהחלט יש לציין שלא מעט שיאים נשברו בפורום הזה. כמו כן במהלך השנה קיים הפורום שיתוף פעולה נרחב בנוגע ליום התחבורה הציבורית עם ארגון מגמה ירוקה. לצערנו במהלך השנה הפורום סבל גם לא מעט "התקפות" של טרולים וכל מיני מוזרים שברוב המקרים טופלו באופן מיידי, לא מעט מהם מעטרים כיום את רשימת המוגבלים של הפורום, חשוב לציין לטובה את העובדה שחברי הפורום בסופו של דבר למדו לאתר אותם ולהתעלם מהם. במהלך השנה הורחב צוות המנהלים בכדי לספק מענה הולם יותר לנפח הפעילות בפורום. דברים נוספים שעשינו במהלך השנה היו הנהגת שרשורי ההכונה המסודרים, קיימנו את סקר תחנת הרכבת היפה ביותר בישראל (באר שבע - מרכז), עשרות הודעות שנכתבו בפורום פורסמו בעמוד הפורומים של תפוז ובשער תפוז, לצערי מה שלא עשינו השנה במלוא המרץ הוא העלאת מאמרים מקצועיים וגלריית הפורום נכנסה לתרדמת מסויימת. שתהיה לכולנו שנה אזרחית טובה! ערן אייל
סיכום שלי לשנת 2005.
- רכבת ישראל. 1). ההבטחה שלא קוימה עם הקו לירושלים. הבטיחו רכבות רוכנות וזמן נסיעה קצר. כידוע, התוצאה בפועל היא קו איטי על הנייר ועוד יותר איטי עם האיחורים הרבים שבו. 2). מחלקת פניות הציבור של רכבת ישראל וחוסר טיפולה בפניות הציבור. 3). עיכוב פרוייקטים: הוספת מסילה באיילון, הכפלת הקו של כפר סבא ועיכוב מוגזם של פתיחת תחנת כפר סבא סוקולוב. יש לציין שהעיכוב האחרון אינו באשמת רכבת ישראל. 4). האיחורים הרבים של רכבת ישראל. השנה היו יותר איחורים משנים קודמות ולא רק על הקו של ירושלים, אלא גם בקו תל אביב-חיפה. כמות הציוד הנייד שרוכשים אינה מספקת וגם הגיע הזמן שכבר לא נראה קרונות ישנים. ברצוני לאחל באותה הזדמנות שצלמיםמ חובבים יוכלו להסתובב ברציפי התחנות ולצלם רכבות בלי הטרדות של מאבטחים משועממים. לעתים, יש מאבטחים שמתעלקים על צלמים שונים, כדי לתפוס גובה על בני אדם ולא משיקולים בטחוניים. כולי תקווה שסוף-סוף הדברים האלה ייפסקו. מבחינה משפטית (ותודה ענקית לשפירא מאיר) אין כל סיבה למנוע מאדם לצלם במקום כל עוד אין בו סיווג בטחוני ואין פגיעה בצנעת הפרט. איחוליי היא לרענון הכללים בתחנות הרכבת. נקודת האור ברכבת ישראל היא פתיחת תחנות דימונה, באר שבע-האוניברסיטה ותחנת אשקלון. נקווה שכל אלה הם צעדים ראשונים ולגמרי לא אחרונים להמשך פיתוח רשת רכבות בארצינו. באשקלון ובדימונה יש בעיות מסויימות ונקווה שעם הזמן גם הערים האלו יקבלו שירות רכבות טוב יותר. עוד נקודת אור היא שסוף-סוף יש שוב קו רכבת לעיר הבירה. התוצאות בשטח הן פחות טובות וגם בנקודה הזו נקווה לשיפור בקו הישן וגם נקווה שלא יהיו עיכובים לעבודות עם הקו המהיר של תל אביב-ירושלים. - "אגד פלוס תשתית". יש חסרונות ויש יתרונות. החסרון העיקרי הוא העומס באוטובוסים של איזור אשקלון בימי ראשון ואי תגבור האוטובוסים. יחד עם זאת, את קווי תל אביב-באר שבע אגד פלוס מתגברת ביחד עם חברת "מטרופולין" ומגיעה במקרה הספציפי הזה כל הכבוד לשתי החברות. מה שמפריע לי באגד פלוס זה שלמרות הורדת המחירים לעומת אגד עצמם, זה שהמחירים הם עדיין גבוהים בקווים הבינעירוניים השונים. במיוחד, מקומם שמחיר הנסיעה בקווי אגד פלוס מצומת אשקלון לתל אביב זהה למחיר של אגד עצמם - 25 ש"ח יקרים למדי. - "אגד". האכזבה היתה ביום התחבורה הציבורית, כאשר בירושלים הורידו את מספר הנסיעות ביום בו מצופה שיהיה תגבור נסיעות. - "דן". נקודה לחיוב אצל "דן" היא הרכישה המסיבית של מפרקיות חדשות ושל אוטובוסים עירוניים לא מפרקיים חדשים. עוד ציון לחיוב זה שב"דן" שמרו על אוטובוס עירוני מודל 84' ושהוא נמצא במוזיאון "אגד" ושהוא איננו פחית. הלואי והם ישמרו על אוטובוסים נוספים שיוצאים משירות. ההערה שלי על "דן" היא בכך שיש להם אוצרות בחניונים השונים ושהם לא משמרים עליהם: כרטיסיניות טייגרים ומאן, טייגר של הספארי לשעבר, מפרקיות ישנות ועוד. בנוסף, על "דן" להוכיח את עצמם בפתרון בעיות ובדומה למחלקת פניות הציבור של רכבת ישראל ולדובר אגד, גם אצלם הנושא של טיפול בפניות הציבור טעון שיפור. - "קונקס"-אשדוד. נקודה לציון חיובי. למעלה משנתיים הם מפעילים את הקווים של איזור אשדוד במחירים נמוכים. לאט-לאט נכנסים אוטובוסים חדשים. המידע על איפה נמצא האוטובוס בזכות מערכת GPS הוא פנטסטי וניתן לראות באתר של החברה איפה נמצא אוטובוס של קו זה או אחר. - פורום תחבורה ציבורית. בנקודה הזו יש הרבה דברים חיוביים: - נתחיל בכך שלמרות שיש בפורום טרולים או סתם גורמים טורדניים, הם "מטופלים" במהירות על ידי המנהלים. - השמשת אוטובוסים ישנים (אגב, יש אתם מכירים מקום אחר שמשתמשים בו יותר במלה "השמשה", "להשמיש" וכו', מאשר הפורום?), רמפות, שילוט גלגלת, קו 33 ועוד - אמנם, הדברים האלה חזרו על עצמם, אבל היו פה גם צחוקים וסטלבטים. - עוד בידור היה הקזינו של הפורום. - סדרת "הידעת?" המעולה של יעקב - JAY ZAD. - צילומי תשתיות מעניינים. השנה אם אני לא טועה, היו יותר צילומי תשתיות בהשוואה לשנים קודמות. היה מעקב נהדר של ערן על העבודות בבאר שבע והיו סקירות של בועז על קווים שונים. כמו כן, גולשים כמו בועז, הדרומי, גולף בראבו וגולשים נוספים צילמו תמונות של דברים שקשורים לרכבות ממקומות רבים ושונים מרחבי הארץ והיה בהחלט מעניין ונחמד למדי. - משתתפים טובים ואכפתיים. יש פה הרבה כאלה בפורום. ראויים לציון לשבח אופיר כץ, אלן ובועז: אופיר ואלן עם התכניות לרה-ארגוניזציה בתחום שירות התחבורה הציבורית בארץ בכלל וגם הארגון של קווי ערד של אופיר וכמובן, בועז שמנהל את המאבק בנוגע לקו הרכבת של ירושלים ושפרסם מאמר לתקשורת וממשיך במאבקו בעניין הקו. - לגבי גלריות של הפורום - בעבר הייתי מעלה תמונות לגלריות מכל התחומים. אני מודה שהתעצלתי להמשיך לעלות תמונות בגלריות, כמו בעבר, אך אני אשתדל לעולות תמונות לגלריות בהזדמנות.
 

אורי404

New member
הערה נוספת שלי לרכבת ישראל:

סיכום שלי לשנת 2005.
- רכבת ישראל. 1). ההבטחה שלא קוימה עם הקו לירושלים. הבטיחו רכבות רוכנות וזמן נסיעה קצר. כידוע, התוצאה בפועל היא קו איטי על הנייר ועוד יותר איטי עם האיחורים הרבים שבו. 2). מחלקת פניות הציבור של רכבת ישראל וחוסר טיפולה בפניות הציבור. 3). עיכוב פרוייקטים: הוספת מסילה באיילון, הכפלת הקו של כפר סבא ועיכוב מוגזם של פתיחת תחנת כפר סבא סוקולוב. יש לציין שהעיכוב האחרון אינו באשמת רכבת ישראל. 4). האיחורים הרבים של רכבת ישראל. השנה היו יותר איחורים משנים קודמות ולא רק על הקו של ירושלים, אלא גם בקו תל אביב-חיפה. כמות הציוד הנייד שרוכשים אינה מספקת וגם הגיע הזמן שכבר לא נראה קרונות ישנים. ברצוני לאחל באותה הזדמנות שצלמיםמ חובבים יוכלו להסתובב ברציפי התחנות ולצלם רכבות בלי הטרדות של מאבטחים משועממים. לעתים, יש מאבטחים שמתעלקים על צלמים שונים, כדי לתפוס גובה על בני אדם ולא משיקולים בטחוניים. כולי תקווה שסוף-סוף הדברים האלה ייפסקו. מבחינה משפטית (ותודה ענקית לשפירא מאיר) אין כל סיבה למנוע מאדם לצלם במקום כל עוד אין בו סיווג בטחוני ואין פגיעה בצנעת הפרט. איחוליי היא לרענון הכללים בתחנות הרכבת. נקודת האור ברכבת ישראל היא פתיחת תחנות דימונה, באר שבע-האוניברסיטה ותחנת אשקלון. נקווה שכל אלה הם צעדים ראשונים ולגמרי לא אחרונים להמשך פיתוח רשת רכבות בארצינו. באשקלון ובדימונה יש בעיות מסויימות ונקווה שעם הזמן גם הערים האלו יקבלו שירות רכבות טוב יותר. עוד נקודת אור היא שסוף-סוף יש שוב קו רכבת לעיר הבירה. התוצאות בשטח הן פחות טובות וגם בנקודה הזו נקווה לשיפור בקו הישן וגם נקווה שלא יהיו עיכובים לעבודות עם הקו המהיר של תל אביב-ירושלים. - "אגד פלוס תשתית". יש חסרונות ויש יתרונות. החסרון העיקרי הוא העומס באוטובוסים של איזור אשקלון בימי ראשון ואי תגבור האוטובוסים. יחד עם זאת, את קווי תל אביב-באר שבע אגד פלוס מתגברת ביחד עם חברת "מטרופולין" ומגיעה במקרה הספציפי הזה כל הכבוד לשתי החברות. מה שמפריע לי באגד פלוס זה שלמרות הורדת המחירים לעומת אגד עצמם, זה שהמחירים הם עדיין גבוהים בקווים הבינעירוניים השונים. במיוחד, מקומם שמחיר הנסיעה בקווי אגד פלוס מצומת אשקלון לתל אביב זהה למחיר של אגד עצמם - 25 ש"ח יקרים למדי. - "אגד". האכזבה היתה ביום התחבורה הציבורית, כאשר בירושלים הורידו את מספר הנסיעות ביום בו מצופה שיהיה תגבור נסיעות. - "דן". נקודה לחיוב אצל "דן" היא הרכישה המסיבית של מפרקיות חדשות ושל אוטובוסים עירוניים לא מפרקיים חדשים. עוד ציון לחיוב זה שב"דן" שמרו על אוטובוס עירוני מודל 84' ושהוא נמצא במוזיאון "אגד" ושהוא איננו פחית. הלואי והם ישמרו על אוטובוסים נוספים שיוצאים משירות. ההערה שלי על "דן" היא בכך שיש להם אוצרות בחניונים השונים ושהם לא משמרים עליהם: כרטיסיניות טייגרים ומאן, טייגר של הספארי לשעבר, מפרקיות ישנות ועוד. בנוסף, על "דן" להוכיח את עצמם בפתרון בעיות ובדומה למחלקת פניות הציבור של רכבת ישראל ולדובר אגד, גם אצלם הנושא של טיפול בפניות הציבור טעון שיפור. - "קונקס"-אשדוד. נקודה לציון חיובי. למעלה משנתיים הם מפעילים את הקווים של איזור אשדוד במחירים נמוכים. לאט-לאט נכנסים אוטובוסים חדשים. המידע על איפה נמצא האוטובוס בזכות מערכת GPS הוא פנטסטי וניתן לראות באתר של החברה איפה נמצא אוטובוס של קו זה או אחר. - פורום תחבורה ציבורית. בנקודה הזו יש הרבה דברים חיוביים: - נתחיל בכך שלמרות שיש בפורום טרולים או סתם גורמים טורדניים, הם "מטופלים" במהירות על ידי המנהלים. - השמשת אוטובוסים ישנים (אגב, יש אתם מכירים מקום אחר שמשתמשים בו יותר במלה "השמשה", "להשמיש" וכו', מאשר הפורום?), רמפות, שילוט גלגלת, קו 33 ועוד - אמנם, הדברים האלה חזרו על עצמם, אבל היו פה גם צחוקים וסטלבטים. - עוד בידור היה הקזינו של הפורום. - סדרת "הידעת?" המעולה של יעקב - JAY ZAD. - צילומי תשתיות מעניינים. השנה אם אני לא טועה, היו יותר צילומי תשתיות בהשוואה לשנים קודמות. היה מעקב נהדר של ערן על העבודות בבאר שבע והיו סקירות של בועז על קווים שונים. כמו כן, גולשים כמו בועז, הדרומי, גולף בראבו וגולשים נוספים צילמו תמונות של דברים שקשורים לרכבות ממקומות רבים ושונים מרחבי הארץ והיה בהחלט מעניין ונחמד למדי. - משתתפים טובים ואכפתיים. יש פה הרבה כאלה בפורום. ראויים לציון לשבח אופיר כץ, אלן ובועז: אופיר ואלן עם התכניות לרה-ארגוניזציה בתחום שירות התחבורה הציבורית בארץ בכלל וגם הארגון של קווי ערד של אופיר וכמובן, בועז שמנהל את המאבק בנוגע לקו הרכבת של ירושלים ושפרסם מאמר לתקשורת וממשיך במאבקו בעניין הקו. - לגבי גלריות של הפורום - בעבר הייתי מעלה תמונות לגלריות מכל התחומים. אני מודה שהתעצלתי להמשיך לעלות תמונות בגלריות, כמו בעבר, אך אני אשתדל לעולות תמונות לגלריות בהזדמנות.
הערה נוספת שלי לרכבת ישראל:
אי הפעלת רכבות לילה למעט קו נתב"ג. ברכבת האחרונה שמגיעה לתחנת כפר סבא בעשר בלילה יש נוסעים רבים. אני משוכנע שאילו היו מפעילים רכבות נוספות בלילה, עדיין היה ביקוש רב, שהיה מצדיק את הפעלתן. בערים אחרות, כמו בית שמש המצב הוא אפילו עוד יותר גרוע. הרכבת האחרונה מגיעה כבר בשסביבות שמונה וחצי בערב. כמו כן, גם במוצאי שבת יש מיעוט נסיעות על רב הקווים. ברב הקווים בשעון חורף, בו השבת יוצאת מוקדם יותר מופעלות שתי רכבות בלבד לכל כיוון ויש מקרים, כמו בכפר סבא, אשדוד ואשקלון שמפעילים רכבת אחת בלבד לכל כיוון.
 

mucool2

New member
תחנת דימונה נקודת אור?

סיכום שלי לשנת 2005.
- רכבת ישראל. 1). ההבטחה שלא קוימה עם הקו לירושלים. הבטיחו רכבות רוכנות וזמן נסיעה קצר. כידוע, התוצאה בפועל היא קו איטי על הנייר ועוד יותר איטי עם האיחורים הרבים שבו. 2). מחלקת פניות הציבור של רכבת ישראל וחוסר טיפולה בפניות הציבור. 3). עיכוב פרוייקטים: הוספת מסילה באיילון, הכפלת הקו של כפר סבא ועיכוב מוגזם של פתיחת תחנת כפר סבא סוקולוב. יש לציין שהעיכוב האחרון אינו באשמת רכבת ישראל. 4). האיחורים הרבים של רכבת ישראל. השנה היו יותר איחורים משנים קודמות ולא רק על הקו של ירושלים, אלא גם בקו תל אביב-חיפה. כמות הציוד הנייד שרוכשים אינה מספקת וגם הגיע הזמן שכבר לא נראה קרונות ישנים. ברצוני לאחל באותה הזדמנות שצלמיםמ חובבים יוכלו להסתובב ברציפי התחנות ולצלם רכבות בלי הטרדות של מאבטחים משועממים. לעתים, יש מאבטחים שמתעלקים על צלמים שונים, כדי לתפוס גובה על בני אדם ולא משיקולים בטחוניים. כולי תקווה שסוף-סוף הדברים האלה ייפסקו. מבחינה משפטית (ותודה ענקית לשפירא מאיר) אין כל סיבה למנוע מאדם לצלם במקום כל עוד אין בו סיווג בטחוני ואין פגיעה בצנעת הפרט. איחוליי היא לרענון הכללים בתחנות הרכבת. נקודת האור ברכבת ישראל היא פתיחת תחנות דימונה, באר שבע-האוניברסיטה ותחנת אשקלון. נקווה שכל אלה הם צעדים ראשונים ולגמרי לא אחרונים להמשך פיתוח רשת רכבות בארצינו. באשקלון ובדימונה יש בעיות מסויימות ונקווה שעם הזמן גם הערים האלו יקבלו שירות רכבות טוב יותר. עוד נקודת אור היא שסוף-סוף יש שוב קו רכבת לעיר הבירה. התוצאות בשטח הן פחות טובות וגם בנקודה הזו נקווה לשיפור בקו הישן וגם נקווה שלא יהיו עיכובים לעבודות עם הקו המהיר של תל אביב-ירושלים. - "אגד פלוס תשתית". יש חסרונות ויש יתרונות. החסרון העיקרי הוא העומס באוטובוסים של איזור אשקלון בימי ראשון ואי תגבור האוטובוסים. יחד עם זאת, את קווי תל אביב-באר שבע אגד פלוס מתגברת ביחד עם חברת "מטרופולין" ומגיעה במקרה הספציפי הזה כל הכבוד לשתי החברות. מה שמפריע לי באגד פלוס זה שלמרות הורדת המחירים לעומת אגד עצמם, זה שהמחירים הם עדיין גבוהים בקווים הבינעירוניים השונים. במיוחד, מקומם שמחיר הנסיעה בקווי אגד פלוס מצומת אשקלון לתל אביב זהה למחיר של אגד עצמם - 25 ש"ח יקרים למדי. - "אגד". האכזבה היתה ביום התחבורה הציבורית, כאשר בירושלים הורידו את מספר הנסיעות ביום בו מצופה שיהיה תגבור נסיעות. - "דן". נקודה לחיוב אצל "דן" היא הרכישה המסיבית של מפרקיות חדשות ושל אוטובוסים עירוניים לא מפרקיים חדשים. עוד ציון לחיוב זה שב"דן" שמרו על אוטובוס עירוני מודל 84' ושהוא נמצא במוזיאון "אגד" ושהוא איננו פחית. הלואי והם ישמרו על אוטובוסים נוספים שיוצאים משירות. ההערה שלי על "דן" היא בכך שיש להם אוצרות בחניונים השונים ושהם לא משמרים עליהם: כרטיסיניות טייגרים ומאן, טייגר של הספארי לשעבר, מפרקיות ישנות ועוד. בנוסף, על "דן" להוכיח את עצמם בפתרון בעיות ובדומה למחלקת פניות הציבור של רכבת ישראל ולדובר אגד, גם אצלם הנושא של טיפול בפניות הציבור טעון שיפור. - "קונקס"-אשדוד. נקודה לציון חיובי. למעלה משנתיים הם מפעילים את הקווים של איזור אשדוד במחירים נמוכים. לאט-לאט נכנסים אוטובוסים חדשים. המידע על איפה נמצא האוטובוס בזכות מערכת GPS הוא פנטסטי וניתן לראות באתר של החברה איפה נמצא אוטובוס של קו זה או אחר. - פורום תחבורה ציבורית. בנקודה הזו יש הרבה דברים חיוביים: - נתחיל בכך שלמרות שיש בפורום טרולים או סתם גורמים טורדניים, הם "מטופלים" במהירות על ידי המנהלים. - השמשת אוטובוסים ישנים (אגב, יש אתם מכירים מקום אחר שמשתמשים בו יותר במלה "השמשה", "להשמיש" וכו', מאשר הפורום?), רמפות, שילוט גלגלת, קו 33 ועוד - אמנם, הדברים האלה חזרו על עצמם, אבל היו פה גם צחוקים וסטלבטים. - עוד בידור היה הקזינו של הפורום. - סדרת "הידעת?" המעולה של יעקב - JAY ZAD. - צילומי תשתיות מעניינים. השנה אם אני לא טועה, היו יותר צילומי תשתיות בהשוואה לשנים קודמות. היה מעקב נהדר של ערן על העבודות בבאר שבע והיו סקירות של בועז על קווים שונים. כמו כן, גולשים כמו בועז, הדרומי, גולף בראבו וגולשים נוספים צילמו תמונות של דברים שקשורים לרכבות ממקומות רבים ושונים מרחבי הארץ והיה בהחלט מעניין ונחמד למדי. - משתתפים טובים ואכפתיים. יש פה הרבה כאלה בפורום. ראויים לציון לשבח אופיר כץ, אלן ובועז: אופיר ואלן עם התכניות לרה-ארגוניזציה בתחום שירות התחבורה הציבורית בארץ בכלל וגם הארגון של קווי ערד של אופיר וכמובן, בועז שמנהל את המאבק בנוגע לקו הרכבת של ירושלים ושפרסם מאמר לתקשורת וממשיך במאבקו בעניין הקו. - לגבי גלריות של הפורום - בעבר הייתי מעלה תמונות לגלריות מכל התחומים. אני מודה שהתעצלתי להמשיך לעלות תמונות בגלריות, כמו בעבר, אך אני אשתדל לעולות תמונות לגלריות בהזדמנות.
תחנת דימונה נקודת אור?
בוא נחכה כמה חודשים... בינתיים, לפי הדיווחים הבודדים של חברי הפורום שנסעו בקו, אפשר היה להכניס את כל הנוסעים בו למיניבוס או אפילו למונית (פרייבט, לא שירות)... כל תחנות הרכבת שנפתחו השנה סובלות מאותה בעיה בסיסית - ריחוק מהמרכז העירוני (בירושלים יש גם בעיה של קו מפותל ואיטי להחריד) וקווים שמובילים ל"שום מקום". ובכל זאת - תחנת אשקלון נחשבת להצלחה, וגם (תתפלאו לשמוע) קו בית שמש-ירושלים מצליח לעמוד לא רע בכמויות הנוסעים שצפו לו. יותר משזה אומר שהוא קו טוב, זה אומר שהצלחה זה עניין יחסי, ותמיד כדאי להנמיך ציפיות ולהיות מופתעים לטובה...
 

urilei

New member
בזה אני 100% מסכים איתך

תחנת דימונה נקודת אור?
בוא נחכה כמה חודשים... בינתיים, לפי הדיווחים הבודדים של חברי הפורום שנסעו בקו, אפשר היה להכניס את כל הנוסעים בו למיניבוס או אפילו למונית (פרייבט, לא שירות)... כל תחנות הרכבת שנפתחו השנה סובלות מאותה בעיה בסיסית - ריחוק מהמרכז העירוני (בירושלים יש גם בעיה של קו מפותל ואיטי להחריד) וקווים שמובילים ל"שום מקום". ובכל זאת - תחנת אשקלון נחשבת להצלחה, וגם (תתפלאו לשמוע) קו בית שמש-ירושלים מצליח לעמוד לא רע בכמויות הנוסעים שצפו לו. יותר משזה אומר שהוא קו טוב, זה אומר שהצלחה זה עניין יחסי, ותמיד כדאי להנמיך ציפיות ולהיות מופתעים לטובה...
בזה אני 100% מסכים איתך
נכון שלא תמיד יש תקציב והצדקה להשקיע מיליונים במנהרות רכבת למרכזי הערים, אבל ההזנחה של הנושא כבר יוצאת מהאף. תחנת דימונה הולכת להיות כישלון חרוץ. המחיר - חצי ממחיר אוטובוס! בהחלט תקדים ברכבת (אפילו אם זה זמני!), אבל אם אתה באמת רוצה לנסוע ברכבת, אז נסיעה מדימונה לבאר שבע הבנתי שעולה בסביבות 20 שקל... אז מה עשינו? וזה מרגיז במיוחד בדימונה, שלא כמו בירושלים או באשקלון, היה מדובר ב-4 קילומטר מסילה בשטח לא בנוי ולא בעייתי ע"מ להביא את הרכבת למרכז העיר (כך אמר הכבאי, ואני מאמין שהוא יודע)
 

אורי404

New member
גם בירושלים ובאשקלון מדובר על מרחק

בזה אני 100% מסכים איתך
נכון שלא תמיד יש תקציב והצדקה להשקיע מיליונים במנהרות רכבת למרכזי הערים, אבל ההזנחה של הנושא כבר יוצאת מהאף. תחנת דימונה הולכת להיות כישלון חרוץ. המחיר - חצי ממחיר אוטובוס! בהחלט תקדים ברכבת (אפילו אם זה זמני!), אבל אם אתה באמת רוצה לנסוע ברכבת, אז נסיעה מדימונה לבאר שבע הבנתי שעולה בסביבות 20 שקל... אז מה עשינו? וזה מרגיז במיוחד בדימונה, שלא כמו בירושלים או באשקלון, היה מדובר ב-4 קילומטר מסילה בשטח לא בנוי ולא בעייתי ע"מ להביא את הרכבת למרכז העיר (כך אמר הכבאי, ואני מאמין שהוא יודע)
גם בירושלים ובאשקלון מדובר על מרחק
קטן מאוד. בירושלים הרי יש תואי לכיוןן החאן - התחנה שהיתה בגלגול הקודם. גם באשקלון היה אפשר להקים תחנה סמוך לצומת אשקלון על התואי עצמו, אם לא בתוך העיר עצמה.
 

mucool2

New member
החאן זה לא מקום כל כך מרכזי

גם בירושלים ובאשקלון מדובר על מרחק
קטן מאוד. בירושלים הרי יש תואי לכיוןן החאן - התחנה שהיתה בגלגול הקודם. גם באשקלון היה אפשר להקים תחנה סמוך לצומת אשקלון על התואי עצמו, אם לא בתוך העיר עצמה.
החאן זה לא מקום כל כך מרכזי
ולהוסיף 10 דקות לנסיעה הארוכה ממילא...
 

urilei

New member
כן

גם בירושלים ובאשקלון מדובר על מרחק
קטן מאוד. בירושלים הרי יש תואי לכיוןן החאן - התחנה שהיתה בגלגול הקודם. גם באשקלון היה אפשר להקים תחנה סמוך לצומת אשקלון על התואי עצמו, אם לא בתוך העיר עצמה.
כן
אבל בירושלים הבנתי שהבעייה הייתה בנייה על המסילה הישנה שלא היה זמן וכוח להתעמת איתה, ובאשקלון אתה צודק אבל עדיין לא היית מגיע לתחנה המרכזית
 

luckydude

Active member
למיטב ידעתי אין שום בנייה על התוואי

כן
אבל בירושלים הבנתי שהבעייה הייתה בנייה על המסילה הישנה שלא היה זמן וכוח להתעמת איתה, ובאשקלון אתה צודק אבל עדיין לא היית מגיע לתחנה המרכזית
למיטב ידעתי אין שום בנייה על התוואי
הישן בי"ם. אולם יש מבנים שהתקרבו לתוואי באופן לא חוקי אבל התוואי בעיקרו פתוח.
 

אורי404

New member
כתבתי שזהו "צעד ראשון ולא אחרון".

תחנת דימונה נקודת אור?
בוא נחכה כמה חודשים... בינתיים, לפי הדיווחים הבודדים של חברי הפורום שנסעו בקו, אפשר היה להכניס את כל הנוסעים בו למיניבוס או אפילו למונית (פרייבט, לא שירות)... כל תחנות הרכבת שנפתחו השנה סובלות מאותה בעיה בסיסית - ריחוק מהמרכז העירוני (בירושלים יש גם בעיה של קו מפותל ואיטי להחריד) וקווים שמובילים ל"שום מקום". ובכל זאת - תחנת אשקלון נחשבת להצלחה, וגם (תתפלאו לשמוע) קו בית שמש-ירושלים מצליח לעמוד לא רע בכמויות הנוסעים שצפו לו. יותר משזה אומר שהוא קו טוב, זה אומר שהצלחה זה עניין יחסי, ותמיד כדאי להנמיך ציפיות ולהיות מופתעים לטובה...
כתבתי שזהו "צעד ראשון ולא אחרון".
בודאי שמאכזב לגלות שזוהי כמות הנוסעים שיש כיום. נקווה שעם הזמן היא תעלה ושיותר מאוחר יהיה קו לתחנת באר שבע מרכז.
 

mucool2

New member
אני דווקא לא רוצה שהיא תעלה

כתבתי שזהו "צעד ראשון ולא אחרון".
בודאי שמאכזב לגלות שזוהי כמות הנוסעים שיש כיום. נקווה שעם הזמן היא תעלה ושיותר מאוחר יהיה קו לתחנת באר שבע מרכז.
אני דווקא לא רוצה שהיא תעלה
אולי ככה ילמדו ברכבת, בממשלה (ואולי גם בעיריית דימונה) שאי אפשר לזלזל בנוסעים ולתת להם קו משומקום א' לשומקום ב'.
 

בועז ל

New member
סחתיין עמית, כרגע אני פותח את ספר

אני דווקא לא רוצה שהיא תעלה
אולי ככה ילמדו ברכבת, בממשלה (ואולי גם בעיריית דימונה) שאי אפשר לזלזל בנוסעים ולתת להם קו משומקום א' לשומקום ב'.
סחתיין עמית, כרגע אני פותח את ספר
הקדושים הפרטי שלי ומציב אותך במקום של כבוד...
 

אורי404

New member
גם זה רעיון שלא חשבתי עליו...

אני דווקא לא רוצה שהיא תעלה
אולי ככה ילמדו ברכבת, בממשלה (ואולי גם בעיריית דימונה) שאי אפשר לזלזל בנוסעים ולתת להם קו משומקום א' לשומקום ב'.
גם זה רעיון שלא חשבתי עליו...
 

fireman

New member
אם אבישי ברוורמן

אני דווקא לא רוצה שהיא תעלה
אולי ככה ילמדו ברכבת, בממשלה (ואולי גם בעיריית דימונה) שאי אפשר לזלזל בנוסעים ולתת להם קו משומקום א' לשומקום ב'.
אם אבישי ברוורמן
נשיא אוניברסיטת בן גוריון לשעבר היה רואה שכתבת על אב"ג "שומקום" הוא היה ממש מתעצבן.
 

luckydude

Active member
יש הסבר פשוט מאוד

תחנת דימונה נקודת אור?
בוא נחכה כמה חודשים... בינתיים, לפי הדיווחים הבודדים של חברי הפורום שנסעו בקו, אפשר היה להכניס את כל הנוסעים בו למיניבוס או אפילו למונית (פרייבט, לא שירות)... כל תחנות הרכבת שנפתחו השנה סובלות מאותה בעיה בסיסית - ריחוק מהמרכז העירוני (בירושלים יש גם בעיה של קו מפותל ואיטי להחריד) וקווים שמובילים ל"שום מקום". ובכל זאת - תחנת אשקלון נחשבת להצלחה, וגם (תתפלאו לשמוע) קו בית שמש-ירושלים מצליח לעמוד לא רע בכמויות הנוסעים שצפו לו. יותר משזה אומר שהוא קו טוב, זה אומר שהצלחה זה עניין יחסי, ותמיד כדאי להנמיך ציפיות ולהיות מופתעים לטובה...
יש הסבר פשוט מאוד
פשוט יש להסתכל על לאן מועדת הנסיעה וזמן הנסיעה... מאשקלון יש קו ישיר לת"א ששם אותך בת"א מרכז תוך שעה. אשקלון היא גם יותר גדולה מדימונה. מדימונה יש קו רק לבאר שבע, ואפילו לא לב"ש מרכז ונסיעה לת"א לוקחת שעתיים שלמות וצריך להחליף רכבת. אני מסכים איתך 1000% שהקו לדימונה ברגע זה זה סתם תעלול פוליטי ושאתה רמת שירות היתה יכולה להנתן בעזרת אוטובוס יחיד מדימונה לב"ש. עכשיו תיישר את עיקול ערוער ותכפיל ותיישר את מסילת לוד-ב"ש ותתן רכבת שמתחילה בדימונה ועוצרת בב"ש צפון וממשיכה לת"א זה כבר סיפור אחר לגמרי כשאתה שם את דימונה שעה ועשר דקות מת"א... זה חיבור הפריפריה למרכז, אבל לא הרכבת צעצוע שיש עכשיו בין ב"ש לדימונה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה