סיכום 2005 בתח"צ

מצב
הנושא נעול.

אורי404

New member
../images/Emo127.gif../images/Emo45.gif

יש הסבר פשוט מאוד
פשוט יש להסתכל על לאן מועדת הנסיעה וזמן הנסיעה... מאשקלון יש קו ישיר לת"א ששם אותך בת"א מרכז תוך שעה. אשקלון היא גם יותר גדולה מדימונה. מדימונה יש קו רק לבאר שבע, ואפילו לא לב"ש מרכז ונסיעה לת"א לוקחת שעתיים שלמות וצריך להחליף רכבת. אני מסכים איתך 1000% שהקו לדימונה ברגע זה זה סתם תעלול פוליטי ושאתה רמת שירות היתה יכולה להנתן בעזרת אוטובוס יחיד מדימונה לב"ש. עכשיו תיישר את עיקול ערוער ותכפיל ותיישר את מסילת לוד-ב"ש ותתן רכבת שמתחילה בדימונה ועוצרת בב"ש צפון וממשיכה לת"א זה כבר סיפור אחר לגמרי כשאתה שם את דימונה שעה ועשר דקות מת"א... זה חיבור הפריפריה למרכז, אבל לא הרכבת צעצוע שיש עכשיו בין ב"ש לדימונה.
 

בועז ל

New member
../images/Emo45.gif

יש הסבר פשוט מאוד
פשוט יש להסתכל על לאן מועדת הנסיעה וזמן הנסיעה... מאשקלון יש קו ישיר לת"א ששם אותך בת"א מרכז תוך שעה. אשקלון היא גם יותר גדולה מדימונה. מדימונה יש קו רק לבאר שבע, ואפילו לא לב"ש מרכז ונסיעה לת"א לוקחת שעתיים שלמות וצריך להחליף רכבת. אני מסכים איתך 1000% שהקו לדימונה ברגע זה זה סתם תעלול פוליטי ושאתה רמת שירות היתה יכולה להנתן בעזרת אוטובוס יחיד מדימונה לב"ש. עכשיו תיישר את עיקול ערוער ותכפיל ותיישר את מסילת לוד-ב"ש ותתן רכבת שמתחילה בדימונה ועוצרת בב"ש צפון וממשיכה לת"א זה כבר סיפור אחר לגמרי כשאתה שם את דימונה שעה ועשר דקות מת"א... זה חיבור הפריפריה למרכז, אבל לא הרכבת צעצוע שיש עכשיו בין ב"ש לדימונה.
 

קובי לו

New member
סליחה סליחה סליחה

תחנת דימונה נקודת אור?
בוא נחכה כמה חודשים... בינתיים, לפי הדיווחים הבודדים של חברי הפורום שנסעו בקו, אפשר היה להכניס את כל הנוסעים בו למיניבוס או אפילו למונית (פרייבט, לא שירות)... כל תחנות הרכבת שנפתחו השנה סובלות מאותה בעיה בסיסית - ריחוק מהמרכז העירוני (בירושלים יש גם בעיה של קו מפותל ואיטי להחריד) וקווים שמובילים ל"שום מקום". ובכל זאת - תחנת אשקלון נחשבת להצלחה, וגם (תתפלאו לשמוע) קו בית שמש-ירושלים מצליח לעמוד לא רע בכמויות הנוסעים שצפו לו. יותר משזה אומר שהוא קו טוב, זה אומר שהצלחה זה עניין יחסי, ותמיד כדאי להנמיך ציפיות ולהיות מופתעים לטובה...
סליחה סליחה סליחה
מתוך 4 נסיעות שאני דווחתי עליהן, רק באחת היו פחות מ-5 נוסעים, כלומר רק פעם אחת יכלו להכניס הנוסעים למונית ספיישל... בשאר 3 הנסיעות היו בין 20 ל-30 נוסעים בכל נסיעה. כמו כן אלון 58 (כמדומני) כתב שבאחת הנסיעות היתה רכבת כמעט מלאה אך לא בצפיפות (הערכה שלי שזה בין 80 ל-120 נוסעים. יש במערך כמעט 160 מקומות ישיבה) ורכבת אחת עם פחות מ-10 נוסעים. כמו כן הכרטיסן אמר לי שביום מסוים בשבוע שעבר נאלצו לתגבר את המערך הבודד בעוד רכבת שכן היו כ-300 נוסעים, כן, כן, שרצו לסוע מדימונה או לדימונה, לא זוכר. אבל במפורש נסיעה אחת עם 300 נוסעים !
 

levikon

New member
סיכום קטן (מאוד) משלי...

סיכום 2005 בתח"צ

אז הנה עברה לה עוד שנה, 2006 ממתינה ממש בפתח והגיע הזמן לסכם מה היה לנו השנה בתחבורה הציבורית. אני אפתח דווקא עם האכזבות הגדולות של השנה... 1. מטרודן החלה כסימן מוצלח בסוף שנת 2003 התדרדרה למצב של שביתה אינסופית שמשתקת עיר המונה 200 אלף תושבים ועוד 150 אלף תושבים שמקבלים בה שירותים מידי יום, מדובר בשביתת עובדי מטרודן למי שעדיין לא הצליח לזהות עפ"י התיאורים, שביתה שהייתה לארוכה ביותר במדינת ישראל. לא ניכנס לעניין מי צודק ומי לא צודק, השביתה הזו הציגה את אחד מהצדדים המכוערים של ההפרטה אם כי במידה ונתעלם מאותה שביתה אינסופית אני מנצל את הבמה לשבח ולציין לטובה את חברת מטרודן על רמת השירות הגבוהה שהם נותנים לתושבי העיר באר שבע. 2. קווים אין ספק שמדובר בעוד אחת מהאכזבות של עידן ההפרטה, אמנם אני נותן את חו"ד שלי כצופה מהצד ולא כמשתמש בשירותי החברה אך לא מעט כתבות, תלונות, בפורום ומחוצה לו הספיקו להבין שמדובר בבעיה תחבורתית... החל מנושא התחזוקה השוטפת של האוטובוסים ועד לאיחורים, אוטובוסים שאינם תואמים את אופי הקווים וכדומה. 3. רכבת ישראל כאן אני חייב להתנצל שקצרה היריעה בכדי לשטוח את כל הטענות מול רכבת ישראל, שנת 2005 הייתה השנה שבה YNET "חגגו על התחת" של רכבת ישראל עם עשרות כתבות קטלניות במיוחד, זעמו של הנוסע ברכבת ישראל התפרץ החוצה במלוא כוחו וללא ספק היו מי שיצרו חגיגת רייטינג כתוצאה מכך. בשנה הזו חווינו לראשונה נוסעים שהגיעו למצב שבו "הגיעו מים עד נפש", הקימו קול צעקה, התלוננו ואף עצרו את הרכבות ומנעו מהן להמשיך את דרכן (דעתי על הצעד הזה שמורה עימי) עוד השנה לצערנו רכבת ישראל חוותה שנה קשה של תאונות קטלניות שגרמו למותם של אנשים, שתי תאונות קשות מאוד על מסילת קו באר שבע תל אביב, אותן תאונות שלצערנו היו צריכים להיות המנורה המהבהבת שהעלתה את נושא מפגשי הכביש-מסילה אל סדר היום הציבורי וכתוצאה מכך גם את הקצאת המשאבים לאותם מעברים מוסדרים. מבחינת העומס, אין חדש תחת השמש, כמות הנוסעים הולכת ועולה באופן מתמיד, כמות הציוד הנייד איננה מספקת והרכבת נאבקת להסיע את המוני ישראל גם במחיר יחסי הציבור שהולכים ונפגעים ותוך כדי שימוש בציוד נייד מיושן שכפי שראינו בחודש האחרון גם גובה קורבנות. 4. אגד אגד השנה גם כן הועלתה "על המוקד" כמה וכמה פעמים עם לא מעט תלונות נוסעים בעיקר בנוגע לצפיפות באוטובוסים, העומס הקבוע בקו באר שבע ערד ושתי תלונות שאני עצמי העליתי בקו באר שבע ירוחם מעלות יחדיו את בעיית אגד באזור הדרום וקינחנו עם "גולת הכותרת" הידועה לשימצה - התחנה המרכזית בבאר שבע עם סיפור הברווזון המכוער ושמו קו 60. אגד השנה קרסה באופן מוחלט באזור הדרום ובכל הקשור להתמודדות עם העומס בימי העומס. 5. הרכבת הקלה עדיין לא מצאו את עצמם, כל מילה נוספת מיותרת. ונעבור לחיוביים של שנת 2005. 1. דן. אני בטוח שחלקכם הרימו גבה כאשר מיקמתי את חברת דן בצד החיובי דווקא, חברת דן במהלך השנה האחרונה החלה בהליכי הצטיידות נרחבים שמטרתם הסופית היא הוצאת כל פחי האשפה על הגלגלים מהשירות, מאות אוטובוסים חדישים הציפו את כבישי גוש דן, רמת השירות נשארת גבוהה, תחזוקת האוטובוסים טובה למעט מצבם החיצוני הידוע לשימצה...המכונות של דן תמיד יראו חבוטות במיוחד. 2. מטרודן אחרי שקטלתי להם את הצורה בתחילת ההודעה אני רוצה לשבח כמה עניינים, כמו רמת השירות שהזכרתי, רמת התחזוקה של האוטובוסים, הצטיידות בלתי פוסקת באוטובוסים, אוזן קשובה לפניות הציבור, הוספת קו 24 שהוא מבחינת אויר לנשימה לתושבי רמות. 3. רכבת ישראל פתיחת תחנת דימונה, תחנת באר שבע האוניברסיטה והרחבת הרשת המסילתית, המשך ביצוע תוכניות החומש של רכבת ישראל בקצב משביע רצון אם נבדיל מתוכה את קו ת"א ירושלים הבעייתי. המשך הצטיידות בקרונות ובקטרים למרות שקצב ההצטיידות עדיין רחוק מלהגשים או יותר נכון מלעמוד "בדרישות השוק". לקיחת הפן הבטיחותי ברצינות, הקמת מוקד לדיווח על רכבים שנתקעו על המסילות, סגירת עשרות מעברים בלתי חוקיים. 4. מטרופולין ציון לשבח על התגבור המשמעותי בקווי באר שבע תל אביב בימי העומס. עד כאן בנושא התח"צ, מי שמעוניין להוסיף, להעיר, להאיר, לתקן מוזמן בהחלט. סיכום פורום תח"צ. אז מה היה לנו השנה? פורום תח"צ ללא ספק עבר השנה את אחת השנים היותר מטורפות, עם עליה משמעותית בכמות הגולשים, גידול חסר תקדים בכמות ההודעות ובהחלט יש לציין שלא מעט שיאים נשברו בפורום הזה. כמו כן במהלך השנה קיים הפורום שיתוף פעולה נרחב בנוגע ליום התחבורה הציבורית עם ארגון מגמה ירוקה. לצערנו במהלך השנה הפורום סבל גם לא מעט "התקפות" של טרולים וכל מיני מוזרים שברוב המקרים טופלו באופן מיידי, לא מעט מהם מעטרים כיום את רשימת המוגבלים של הפורום, חשוב לציין לטובה את העובדה שחברי הפורום בסופו של דבר למדו לאתר אותם ולהתעלם מהם. במהלך השנה הורחב צוות המנהלים בכדי לספק מענה הולם יותר לנפח הפעילות בפורום. דברים נוספים שעשינו במהלך השנה היו הנהגת שרשורי ההכונה המסודרים, קיימנו את סקר תחנת הרכבת היפה ביותר בישראל (באר שבע - מרכז), עשרות הודעות שנכתבו בפורום פורסמו בעמוד הפורומים של תפוז ובשער תפוז, לצערי מה שלא עשינו השנה במלוא המרץ הוא העלאת מאמרים מקצועיים וגלריית הפורום נכנסה לתרדמת מסויימת. שתהיה לכולנו שנה אזרחית טובה! ערן אייל
סיכום קטן (מאוד) משלי...
אני לא אגיד דבר על שירותים בהם לא השתמשתי תדיר, ככה שעמכם הסליחה. 1. רכבת ישראל - לחץ, עומס, דוחק, איחורים, ציוד ישן. כל זה ידוע. אבל התופעה הפכה לבלתי נסבלת השנה. פיתחו והשקיעו בדברים שאף אחד לא צריך, ומבזבזים כסף בלי מחר. הידד לרכבת ישראל. נקווה ששנה הבאה יהיה טוב יותר... 2. אגד - משתפרים. אין מה להגיד. הרפורמה סוף סוף הוציאה את החברה מהשאננות והאפטיה שאפפו אותה עד לתחילת שנות ה 2000. וניתן לראות שהחברה בהחלט משתפרת. 3. קונקס - אין מה לומר, בין החברות הטובות ביותר שנוצרו עם ההפרטה. אוטובוסים טובים. GPS באוטובוסים. מחירים נמוכים. אפילו הביאו אוטובוס של 15 מ' במיוחד. כל הכבוד לחברה ונקווה שימשיכו להתפתח. בהצלחה! 4. מטרופולין - גם כן חברה טובה. משקיעים מאוד בשירות טוב למרות שמחירי הנסיעות ליעדים משניים נשארו די יקרים (וזה בעצם בעיה בכל החברות...). החברה אפילו מספקת תיגבור נסיעות בימי ראשון כמו אשדוד-באר שבע לדוגמא, ומביאה שתי אוטובוסים שיצאו באותה השעה. כל הכבוד גם להם. 5. מטרודן - חברה לא רעה. הרבה יותר טובה ממה שהיה בבאר שבע לפני זה. הרבה מאוד אוטובוסים והתדירות גם טובה מאוד. למרות שלהבדיל מחברות בין עירוניות - בהן אין כמעט הבדל בין אוטובוס בן שנתיים שלוש לאוטובוס חדש, חברות עירוניות צריכות להשתדל לקנות אוטובוסים נמוכי ריצפה. בכל מקרה, גם מטרודן לא רעים בכלל. כל הכבוד. 6. דן - רק מתדרדרים עם כל שנה שעוברת. החברה כנראה עדיין לא הבינה שיש בידיה ביצה מטילת זהב בצורת המטרופולין הראשי של מדינת ישראל, והיכולת לעשות כסף מאוויר. במקום זה, היא ממשיכה לדפוק את הלקוחות בתנאי נסיעה גרועים, קווים ששורטטו בשנות ה 60 ולא מתאימים כלל להיום. אין להם מדים מסודרים. בקיצור, חברה בעלת תודעת שירות טובה יותר צריכה להחליף אותם. אם אני מגיע לתל אביב, אני תמיד משתדל לעלות על מונית שירות חוקית באותו הקו מאשר לפרנס חברה כמו דן.
 

urilei

New member
לגבי דן

סיכום קטן (מאוד) משלי...
אני לא אגיד דבר על שירותים בהם לא השתמשתי תדיר, ככה שעמכם הסליחה. 1. רכבת ישראל - לחץ, עומס, דוחק, איחורים, ציוד ישן. כל זה ידוע. אבל התופעה הפכה לבלתי נסבלת השנה. פיתחו והשקיעו בדברים שאף אחד לא צריך, ומבזבזים כסף בלי מחר. הידד לרכבת ישראל. נקווה ששנה הבאה יהיה טוב יותר... 2. אגד - משתפרים. אין מה להגיד. הרפורמה סוף סוף הוציאה את החברה מהשאננות והאפטיה שאפפו אותה עד לתחילת שנות ה 2000. וניתן לראות שהחברה בהחלט משתפרת. 3. קונקס - אין מה לומר, בין החברות הטובות ביותר שנוצרו עם ההפרטה. אוטובוסים טובים. GPS באוטובוסים. מחירים נמוכים. אפילו הביאו אוטובוס של 15 מ' במיוחד. כל הכבוד לחברה ונקווה שימשיכו להתפתח. בהצלחה! 4. מטרופולין - גם כן חברה טובה. משקיעים מאוד בשירות טוב למרות שמחירי הנסיעות ליעדים משניים נשארו די יקרים (וזה בעצם בעיה בכל החברות...). החברה אפילו מספקת תיגבור נסיעות בימי ראשון כמו אשדוד-באר שבע לדוגמא, ומביאה שתי אוטובוסים שיצאו באותה השעה. כל הכבוד גם להם. 5. מטרודן - חברה לא רעה. הרבה יותר טובה ממה שהיה בבאר שבע לפני זה. הרבה מאוד אוטובוסים והתדירות גם טובה מאוד. למרות שלהבדיל מחברות בין עירוניות - בהן אין כמעט הבדל בין אוטובוס בן שנתיים שלוש לאוטובוס חדש, חברות עירוניות צריכות להשתדל לקנות אוטובוסים נמוכי ריצפה. בכל מקרה, גם מטרודן לא רעים בכלל. כל הכבוד. 6. דן - רק מתדרדרים עם כל שנה שעוברת. החברה כנראה עדיין לא הבינה שיש בידיה ביצה מטילת זהב בצורת המטרופולין הראשי של מדינת ישראל, והיכולת לעשות כסף מאוויר. במקום זה, היא ממשיכה לדפוק את הלקוחות בתנאי נסיעה גרועים, קווים ששורטטו בשנות ה 60 ולא מתאימים כלל להיום. אין להם מדים מסודרים. בקיצור, חברה בעלת תודעת שירות טובה יותר צריכה להחליף אותם. אם אני מגיע לתל אביב, אני תמיד משתדל לעלות על מונית שירות חוקית באותו הקו מאשר לפרנס חברה כמו דן.
לגבי דן
מצבה רע מאוד מילא שבשעות העומס הבאמת גדולות אנשים נאלצים פה ושם לעמוד באוטובוסים כמו ברוב קווי אגד במרכז. אבל אם למישהו יש בשבילי הסבר למה לעזאזל אני צריך לעמוד כשאני עולה לאוטובוס בשעה 20:00 אני אשמח לדן נראה שהתדירות ה"נכונה" היא זו שבה באופן קבוע אנשים יעמדו באוטובוסים אז ממש לא
 

אלון 58

New member
הערה פרטית משלי:מטרודן

סיכום 2005 בתח"צ

אז הנה עברה לה עוד שנה, 2006 ממתינה ממש בפתח והגיע הזמן לסכם מה היה לנו השנה בתחבורה הציבורית. אני אפתח דווקא עם האכזבות הגדולות של השנה... 1. מטרודן החלה כסימן מוצלח בסוף שנת 2003 התדרדרה למצב של שביתה אינסופית שמשתקת עיר המונה 200 אלף תושבים ועוד 150 אלף תושבים שמקבלים בה שירותים מידי יום, מדובר בשביתת עובדי מטרודן למי שעדיין לא הצליח לזהות עפ"י התיאורים, שביתה שהייתה לארוכה ביותר במדינת ישראל. לא ניכנס לעניין מי צודק ומי לא צודק, השביתה הזו הציגה את אחד מהצדדים המכוערים של ההפרטה אם כי במידה ונתעלם מאותה שביתה אינסופית אני מנצל את הבמה לשבח ולציין לטובה את חברת מטרודן על רמת השירות הגבוהה שהם נותנים לתושבי העיר באר שבע. 2. קווים אין ספק שמדובר בעוד אחת מהאכזבות של עידן ההפרטה, אמנם אני נותן את חו"ד שלי כצופה מהצד ולא כמשתמש בשירותי החברה אך לא מעט כתבות, תלונות, בפורום ומחוצה לו הספיקו להבין שמדובר בבעיה תחבורתית... החל מנושא התחזוקה השוטפת של האוטובוסים ועד לאיחורים, אוטובוסים שאינם תואמים את אופי הקווים וכדומה. 3. רכבת ישראל כאן אני חייב להתנצל שקצרה היריעה בכדי לשטוח את כל הטענות מול רכבת ישראל, שנת 2005 הייתה השנה שבה YNET "חגגו על התחת" של רכבת ישראל עם עשרות כתבות קטלניות במיוחד, זעמו של הנוסע ברכבת ישראל התפרץ החוצה במלוא כוחו וללא ספק היו מי שיצרו חגיגת רייטינג כתוצאה מכך. בשנה הזו חווינו לראשונה נוסעים שהגיעו למצב שבו "הגיעו מים עד נפש", הקימו קול צעקה, התלוננו ואף עצרו את הרכבות ומנעו מהן להמשיך את דרכן (דעתי על הצעד הזה שמורה עימי) עוד השנה לצערנו רכבת ישראל חוותה שנה קשה של תאונות קטלניות שגרמו למותם של אנשים, שתי תאונות קשות מאוד על מסילת קו באר שבע תל אביב, אותן תאונות שלצערנו היו צריכים להיות המנורה המהבהבת שהעלתה את נושא מפגשי הכביש-מסילה אל סדר היום הציבורי וכתוצאה מכך גם את הקצאת המשאבים לאותם מעברים מוסדרים. מבחינת העומס, אין חדש תחת השמש, כמות הנוסעים הולכת ועולה באופן מתמיד, כמות הציוד הנייד איננה מספקת והרכבת נאבקת להסיע את המוני ישראל גם במחיר יחסי הציבור שהולכים ונפגעים ותוך כדי שימוש בציוד נייד מיושן שכפי שראינו בחודש האחרון גם גובה קורבנות. 4. אגד אגד השנה גם כן הועלתה "על המוקד" כמה וכמה פעמים עם לא מעט תלונות נוסעים בעיקר בנוגע לצפיפות באוטובוסים, העומס הקבוע בקו באר שבע ערד ושתי תלונות שאני עצמי העליתי בקו באר שבע ירוחם מעלות יחדיו את בעיית אגד באזור הדרום וקינחנו עם "גולת הכותרת" הידועה לשימצה - התחנה המרכזית בבאר שבע עם סיפור הברווזון המכוער ושמו קו 60. אגד השנה קרסה באופן מוחלט באזור הדרום ובכל הקשור להתמודדות עם העומס בימי העומס. 5. הרכבת הקלה עדיין לא מצאו את עצמם, כל מילה נוספת מיותרת. ונעבור לחיוביים של שנת 2005. 1. דן. אני בטוח שחלקכם הרימו גבה כאשר מיקמתי את חברת דן בצד החיובי דווקא, חברת דן במהלך השנה האחרונה החלה בהליכי הצטיידות נרחבים שמטרתם הסופית היא הוצאת כל פחי האשפה על הגלגלים מהשירות, מאות אוטובוסים חדישים הציפו את כבישי גוש דן, רמת השירות נשארת גבוהה, תחזוקת האוטובוסים טובה למעט מצבם החיצוני הידוע לשימצה...המכונות של דן תמיד יראו חבוטות במיוחד. 2. מטרודן אחרי שקטלתי להם את הצורה בתחילת ההודעה אני רוצה לשבח כמה עניינים, כמו רמת השירות שהזכרתי, רמת התחזוקה של האוטובוסים, הצטיידות בלתי פוסקת באוטובוסים, אוזן קשובה לפניות הציבור, הוספת קו 24 שהוא מבחינת אויר לנשימה לתושבי רמות. 3. רכבת ישראל פתיחת תחנת דימונה, תחנת באר שבע האוניברסיטה והרחבת הרשת המסילתית, המשך ביצוע תוכניות החומש של רכבת ישראל בקצב משביע רצון אם נבדיל מתוכה את קו ת"א ירושלים הבעייתי. המשך הצטיידות בקרונות ובקטרים למרות שקצב ההצטיידות עדיין רחוק מלהגשים או יותר נכון מלעמוד "בדרישות השוק". לקיחת הפן הבטיחותי ברצינות, הקמת מוקד לדיווח על רכבים שנתקעו על המסילות, סגירת עשרות מעברים בלתי חוקיים. 4. מטרופולין ציון לשבח על התגבור המשמעותי בקווי באר שבע תל אביב בימי העומס. עד כאן בנושא התח"צ, מי שמעוניין להוסיף, להעיר, להאיר, לתקן מוזמן בהחלט. סיכום פורום תח"צ. אז מה היה לנו השנה? פורום תח"צ ללא ספק עבר השנה את אחת השנים היותר מטורפות, עם עליה משמעותית בכמות הגולשים, גידול חסר תקדים בכמות ההודעות ובהחלט יש לציין שלא מעט שיאים נשברו בפורום הזה. כמו כן במהלך השנה קיים הפורום שיתוף פעולה נרחב בנוגע ליום התחבורה הציבורית עם ארגון מגמה ירוקה. לצערנו במהלך השנה הפורום סבל גם לא מעט "התקפות" של טרולים וכל מיני מוזרים שברוב המקרים טופלו באופן מיידי, לא מעט מהם מעטרים כיום את רשימת המוגבלים של הפורום, חשוב לציין לטובה את העובדה שחברי הפורום בסופו של דבר למדו לאתר אותם ולהתעלם מהם. במהלך השנה הורחב צוות המנהלים בכדי לספק מענה הולם יותר לנפח הפעילות בפורום. דברים נוספים שעשינו במהלך השנה היו הנהגת שרשורי ההכונה המסודרים, קיימנו את סקר תחנת הרכבת היפה ביותר בישראל (באר שבע - מרכז), עשרות הודעות שנכתבו בפורום פורסמו בעמוד הפורומים של תפוז ובשער תפוז, לצערי מה שלא עשינו השנה במלוא המרץ הוא העלאת מאמרים מקצועיים וגלריית הפורום נכנסה לתרדמת מסויימת. שתהיה לכולנו שנה אזרחית טובה! ערן אייל
הערה פרטית משלי:מטרודן
אין ברצוני להכנס לנושא השביתה,ואיני יכול לקבוע מי כאן צודק או לא,וזה גם לא תפקידו של אף-אחד מאתנו,חבל שזה קרה,וטוב שזה נגמר,גם אם לקח לזה יותר מדי זמן. כבר כתבתי בעבר שמכל גופי התחבורה אליהם פניתי,מטרודן הם היחידים שהשיבו לי בצורה מסודרת באמצעות ה-E'MAIL,יאמר לזכותם.באחת השאילתות פניתי אליהם בנושא התחנות המבורדקות שמפוזרות עדיין ברחבי באר-שבע,עדיין נשאר כמו בעידן הישן.במענה שקבלתי מנציגת פניות הצבור של מטרודן,נאמר שקיימת תכנית-מגירה לשינוי מערך הקווים בעיר שגדלה והתרחבה מאד,ומאחר וזה היה בזמן השביתה,נאמר שהנושא ידון לאחר שתסתיים.השביתה חלפה עברה לה מזמן,ודבר לא השתנה,אני מניח שגם למשרד-התחבורה יש יד בעיכוב,כי על פיו ישק דבר,עם זה שהוסף לאחרונה קו 24,מערך הקווים ברובו עדיין מהוה "ירושה" לא מוצלחת של החברה העירונית הקודמת,וחבל,התחבורה העירונית של באר-שבע זקוקה לטלטלה רצינית,לטובת תושבי העיר והסביבה,וכל עיכוב,לא יעשה טוב לתושבי האזור.אני בינתיים מאמין ברצון הטוב של מטרודן לשנות זאת לטובת כולם,אבל איפה משרד-התחבורה,אולי עדיין ישנים שם,גם על העיריה חובה לנסות ולהתערב בנושא. אני כותב זאת כאן על-אף שאיני תושב באר-שבע,אלא כמשתמש מידי פעם בשרותי העיר הגדולה באזור על כל סוגיהם. ובכל מקרה,שנה אזרחית טובה לכולם!!!
 
מטרודן יצרה בעיה בתפישת הציבור...

הערה פרטית משלי:מטרודן
אין ברצוני להכנס לנושא השביתה,ואיני יכול לקבוע מי כאן צודק או לא,וזה גם לא תפקידו של אף-אחד מאתנו,חבל שזה קרה,וטוב שזה נגמר,גם אם לקח לזה יותר מדי זמן. כבר כתבתי בעבר שמכל גופי התחבורה אליהם פניתי,מטרודן הם היחידים שהשיבו לי בצורה מסודרת באמצעות ה-E'MAIL,יאמר לזכותם.באחת השאילתות פניתי אליהם בנושא התחנות המבורדקות שמפוזרות עדיין ברחבי באר-שבע,עדיין נשאר כמו בעידן הישן.במענה שקבלתי מנציגת פניות הצבור של מטרודן,נאמר שקיימת תכנית-מגירה לשינוי מערך הקווים בעיר שגדלה והתרחבה מאד,ומאחר וזה היה בזמן השביתה,נאמר שהנושא ידון לאחר שתסתיים.השביתה חלפה עברה לה מזמן,ודבר לא השתנה,אני מניח שגם למשרד-התחבורה יש יד בעיכוב,כי על פיו ישק דבר,עם זה שהוסף לאחרונה קו 24,מערך הקווים ברובו עדיין מהוה "ירושה" לא מוצלחת של החברה העירונית הקודמת,וחבל,התחבורה העירונית של באר-שבע זקוקה לטלטלה רצינית,לטובת תושבי העיר והסביבה,וכל עיכוב,לא יעשה טוב לתושבי האזור.אני בינתיים מאמין ברצון הטוב של מטרודן לשנות זאת לטובת כולם,אבל איפה משרד-התחבורה,אולי עדיין ישנים שם,גם על העיריה חובה לנסות ולהתערב בנושא. אני כותב זאת כאן על-אף שאיני תושב באר-שבע,אלא כמשתמש מידי פעם בשרותי העיר הגדולה באזור על כל סוגיהם. ובכל מקרה,שנה אזרחית טובה לכולם!!!
מטרודן יצרה בעיה בתפישת הציבור...
אני לא אומר שאני לא מרוצה מהם, וגם לא בדקתי לעומק וייתכן שהם עובדים בצורה מעולה, אבל זה הכל ביחס לחברה פרטית. אם מטרודן עובדים בצורה מעולה, תח"צ מסובסד יכול לעבוד בצורה מופלאה ולא ייאמנת. הסבסוד שהיה קודם וגם היום, הוא סבסוד דפוק, שיוצא גרוע יותר מתחבורה מופרטת במיוחד שהוא עושה את מטרתו ההפוכה, ומעלה את המחירים אם הסבסוד היה ניתן פר כרטיס (כלומר על כל כרטיס שנקנה - החברה מקבלת השלמה), אין ספק כי התח"צ בארץ היה מתקדם צעד אחד קדימה, מבלי לבזבז שקל אחד. בנוסף זה היה גורם לעליה בשירותי התח"צ ולירידה בשימוש הרכב הפרטי. הבעיה היא שנמנעים מלאכוף את מדיניות הנת"צ, בכדי לעודד אנשים להוציא רכב פרטי, ולשלם על חניה בעיר. מטרודן יכולה להתייעל פי כמה כמה, והאמת היא שגם להוריד מכוניות מהכביש בצורה מפליאה - אם רק העירייה הייתה רוצה. והתח"צ שהיה פה לפני שמטרודן נכנסה לשירות - הוכיחה שהעירייה אינה רוצה.
 

fireman

New member
אבל מטרודן לא מקבלת שום סבסוד

מטרודן יצרה בעיה בתפישת הציבור...
אני לא אומר שאני לא מרוצה מהם, וגם לא בדקתי לעומק וייתכן שהם עובדים בצורה מעולה, אבל זה הכל ביחס לחברה פרטית. אם מטרודן עובדים בצורה מעולה, תח"צ מסובסד יכול לעבוד בצורה מופלאה ולא ייאמנת. הסבסוד שהיה קודם וגם היום, הוא סבסוד דפוק, שיוצא גרוע יותר מתחבורה מופרטת במיוחד שהוא עושה את מטרתו ההפוכה, ומעלה את המחירים אם הסבסוד היה ניתן פר כרטיס (כלומר על כל כרטיס שנקנה - החברה מקבלת השלמה), אין ספק כי התח"צ בארץ היה מתקדם צעד אחד קדימה, מבלי לבזבז שקל אחד. בנוסף זה היה גורם לעליה בשירותי התח"צ ולירידה בשימוש הרכב הפרטי. הבעיה היא שנמנעים מלאכוף את מדיניות הנת"צ, בכדי לעודד אנשים להוציא רכב פרטי, ולשלם על חניה בעיר. מטרודן יכולה להתייעל פי כמה כמה, והאמת היא שגם להוריד מכוניות מהכביש בצורה מפליאה - אם רק העירייה הייתה רוצה. והתח"צ שהיה פה לפני שמטרודן נכנסה לשירות - הוכיחה שהעירייה אינה רוצה.
אבל מטרודן לא מקבלת שום סבסוד
מהמדינה מלבד בנוגע להסעת חיילים אני מניח. מטרודן כחברה פרטית לא נהנית מקרן ההצטיידות ולא מסובסידיות שונות שאגד ודן מקבלות, לא רק זה, מטרודן משלמת מידי חודש תמלוגים למדינה בעבור הזכות להפעיל את קווי התחבורה בבאר שבע.
 
היא מקבלת סובסידיות עבור אוכלוסיות

אבל מטרודן לא מקבלת שום סבסוד
מהמדינה מלבד בנוגע להסעת חיילים אני מניח. מטרודן כחברה פרטית לא נהנית מקרן ההצטיידות ולא מסובסידיות שונות שאגד ודן מקבלות, לא רק זה, מטרודן משלמת מידי חודש תמלוגים למדינה בעבור הזכות להפעיל את קווי התחבורה בבאר שבע.
היא מקבלת סובסידיות עבור אוכלוסיות
מיוחדות: קשישים, נוער, זכאים וכמובן חיילים.
 

fireman

New member
טוב, זאת סובסידה שכל חברה

היא מקבלת סובסידיות עבור אוכלוסיות
מיוחדות: קשישים, נוער, זכאים וכמובן חיילים.
טוב, זאת סובסידה שכל חברה
מקבלת בעבור השירות הזה אך עדיין מדובר בסבסוד שהוא מופחת משמעותית מהסבסוד שמקבלות אגד ודן.
 

kobiz99

New member
נראה אותם כשצי הרכב יתישן ויצתרכו

טוב, זאת סובסידה שכל חברה
מקבלת בעבור השירות הזה אך עדיין מדובר בסבסוד שהוא מופחת משמעותית מהסבסוד שמקבלות אגד ודן.
נראה אותם כשצי הרכב יתישן ויצתרכו
לחדשו אז כולם יעמדו בפני שוקת שבורה ומי יממן לדעתכם הרכישה לפני קריסה לא טעיתם ממשלת ישראל קובי
 
בגלל זה אתה חושב שהפרטה זה טוב

אבל מטרודן לא מקבלת שום סבסוד
מהמדינה מלבד בנוגע להסעת חיילים אני מניח. מטרודן כחברה פרטית לא נהנית מקרן ההצטיידות ולא מסובסידיות שונות שאגד ודן מקבלות, לא רק זה, מטרודן משלמת מידי חודש תמלוגים למדינה בעבור הזכות להפעיל את קווי התחבורה בבאר שבע.
בגלל זה אתה חושב שהפרטה זה טוב
כי תח"צ מסובסד בארץ עובד נורא גרוע ועולה יותר יקר, וחלק מזה בכוונה, ע"מ שההפרטה תראה טובה, הרי משרד התחבורה מסרב לאפשר הורדת מחירים לחברות מסובסדות. איזה הגיון יש בזה שקו מסובסד עולה יותר מקו מופרט
 

fireman

New member
אני מתקשה להבין

בגלל זה אתה חושב שהפרטה זה טוב
כי תח"צ מסובסד בארץ עובד נורא גרוע ועולה יותר יקר, וחלק מזה בכוונה, ע"מ שההפרטה תראה טובה, הרי משרד התחבורה מסרב לאפשר הורדת מחירים לחברות מסובסדות. איזה הגיון יש בזה שקו מסובסד עולה יותר מקו מופרט
אני מתקשה להבין
את מה שאתה כותב אבל בגדול.... תח"צ מסובסד זה תח"צ לא יעיל כל עוד לא מדובר בסובסידיה לאוכלוסיות מיוחדות (חיילים, קשישים וכו...) אני לא חושב שהמדינה צריכה לממן לדן רכישת אוטובוסים והיא גם לא צריכה לממן לאגד רכישת אוטובוסים והיא גם לא צריכה לממן לאף אחת מהחברות הפעלת קווים לאזורים נידחים. אוהד, דווקא אתה מפתיע אותי שאתה עם הראש על הכתפיים בולע את הלוקש הזה ש"משרד התחבורה לא נותן לחברות התחבורה להוריד מחירים" זאת דמגוגיה של אגד ושל דן, זיבול מוח ענק ללא שום בסיס, אני רוצה לראות שמשרד התחבורה יורה לאגד להוריד את כל המחירים מ50% ותראה איך אגד תשבית לך חצי מדינה, שלא יספרו לך סיפורים וכמו שנחמיה שטרסלר אומר "שלא יעבדו עליך...."
 
שמע, אתה מסתכל על סובסידיה...

אני מתקשה להבין
את מה שאתה כותב אבל בגדול.... תח"צ מסובסד זה תח"צ לא יעיל כל עוד לא מדובר בסובסידיה לאוכלוסיות מיוחדות (חיילים, קשישים וכו...) אני לא חושב שהמדינה צריכה לממן לדן רכישת אוטובוסים והיא גם לא צריכה לממן לאגד רכישת אוטובוסים והיא גם לא צריכה לממן לאף אחת מהחברות הפעלת קווים לאזורים נידחים. אוהד, דווקא אתה מפתיע אותי שאתה עם הראש על הכתפיים בולע את הלוקש הזה ש"משרד התחבורה לא נותן לחברות התחבורה להוריד מחירים" זאת דמגוגיה של אגד ושל דן, זיבול מוח ענק ללא שום בסיס, אני רוצה לראות שמשרד התחבורה יורה לאגד להוריד את כל המחירים מ50% ותראה איך אגד תשבית לך חצי מדינה, שלא יספרו לך סיפורים וכמו שנחמיה שטרסלר אומר "שלא יעבדו עליך...."
שמע, אתה מסתכל על סובסידיה...
בצורה מאוד מעוותת, וזה כי המדינה עיוותה את הסובסידיה. סובסידיה צריכה להנתן ביחס ישיר להוצאות ולא סתם לזרוק כסף, התחבורה הציבורית שהייתה בבאר שבע לפני מטרודן הייתה מאוד מאוד גרועה מסיבה פשוטה - לא ממש היה אכפת לאף אחד, וגם לא לעירייה. באר שבע היא אחת הערים הכי טובות להמחשת התחבורה הציבורית, הפקקים כמעט ואפסיים, אוטובוסים בבאר שבע יכולים לעשות את העבודה, ניתן לפתח רק"ל ללא הסיבוכים שיש כמו במרכז. אפשר לבנות פה מת"צים ללא כל בעיה - יש פה המון מקום לכבישים. כל זה די בקלות האמת. בנוסף הפעלת תח"צ בחינם בבאר שבע ובמדינה בכלל, יוצא ממש בעלות אפסית. זה יגרום לירידה משמעותית ברכב בכבישים. ואם זה יעבוד בצורה נכונה, ולא כמו שהסובסידיה מתפקדת כעת - הכל יהיו מרוצים. אני אפילו חושב שהמדינה לא צריכה בכלל להוסיף שקל אחד לסובסידיה שהיא נותנת, על מנת שהתח"צ פה יהיה בחינם. בכל אופן, גם סובסידיה יכולה להיות עם מכרזים, ולהיות יעילה.
 

fireman

New member
אם המדינה עיוותה את הסובסידיה

שמע, אתה מסתכל על סובסידיה...
בצורה מאוד מעוותת, וזה כי המדינה עיוותה את הסובסידיה. סובסידיה צריכה להנתן ביחס ישיר להוצאות ולא סתם לזרוק כסף, התחבורה הציבורית שהייתה בבאר שבע לפני מטרודן הייתה מאוד מאוד גרועה מסיבה פשוטה - לא ממש היה אכפת לאף אחד, וגם לא לעירייה. באר שבע היא אחת הערים הכי טובות להמחשת התחבורה הציבורית, הפקקים כמעט ואפסיים, אוטובוסים בבאר שבע יכולים לעשות את העבודה, ניתן לפתח רק"ל ללא הסיבוכים שיש כמו במרכז. אפשר לבנות פה מת"צים ללא כל בעיה - יש פה המון מקום לכבישים. כל זה די בקלות האמת. בנוסף הפעלת תח"צ בחינם בבאר שבע ובמדינה בכלל, יוצא ממש בעלות אפסית. זה יגרום לירידה משמעותית ברכב בכבישים. ואם זה יעבוד בצורה נכונה, ולא כמו שהסובסידיה מתפקדת כעת - הכל יהיו מרוצים. אני אפילו חושב שהמדינה לא צריכה בכלל להוסיף שקל אחד לסובסידיה שהיא נותנת, על מנת שהתח"צ פה יהיה בחינם. בכל אופן, גם סובסידיה יכולה להיות עם מכרזים, ולהיות יעילה.
אם המדינה עיוותה את הסובסידיה
למה אתה מתפלא שאני רואה אותה בצורה מעוותת? התחבורה הציבורית בבאר שבע הייתה גרועה כי העובדים של העיריה ידעו שיש את עירית באר שבע שתמשיך למלא את הגביעים של השמנת על חשבון התושבים, בלי שום קשר לרמת השירות שהתושבים היו מקבלים, הם היו עדיין מקבלים את המשכורת השמנה מאוד שלהם. בבאר שבע (העיר בה אחוז המשתמשים בתח"צ הוא הגבוה ביותר בארץ) התחבורה הציבורית יכולה להניע את העיר בצורה שהתחבורה הציבורית לא מסוגלת להניע עיר בשום מקום אחר בארץ ותוציא בשלב זה את הרק"ל מהראש כי היא לא תוקם בבאר שבע לפני שיהיו בה עוד לפחות 150 אלף תושבים ואחרי שיסתמו את האמאמא של העיר עד לכדי מצב שלא יישאר מילימטר לרק"ל ואז יתחילו לחפש פתרונות, אם בכלל כי זאת באר שבע, אם אתה חושב שבאר שבע תתוקצב במיליארדים על מיליארדים בשביל להכניס את הרק"ל מתחת לאדמה כמו בגוש דן, אתה טועה ובענק, אני רואה שעדיין לא הפנמת את מדיניות שתי המדינות של ממשלות ישראל. תח"צ חינם לא יהיה גם כן, תוציא גם את זה מהראש.
 
רקל בבאר שבע מיליארדים../images/Emo35.gif

אם המדינה עיוותה את הסובסידיה
למה אתה מתפלא שאני רואה אותה בצורה מעוותת? התחבורה הציבורית בבאר שבע הייתה גרועה כי העובדים של העיריה ידעו שיש את עירית באר שבע שתמשיך למלא את הגביעים של השמנת על חשבון התושבים, בלי שום קשר לרמת השירות שהתושבים היו מקבלים, הם היו עדיין מקבלים את המשכורת השמנה מאוד שלהם. בבאר שבע (העיר בה אחוז המשתמשים בתח"צ הוא הגבוה ביותר בארץ) התחבורה הציבורית יכולה להניע את העיר בצורה שהתחבורה הציבורית לא מסוגלת להניע עיר בשום מקום אחר בארץ ותוציא בשלב זה את הרק"ל מהראש כי היא לא תוקם בבאר שבע לפני שיהיו בה עוד לפחות 150 אלף תושבים ואחרי שיסתמו את האמאמא של העיר עד לכדי מצב שלא יישאר מילימטר לרק"ל ואז יתחילו לחפש פתרונות, אם בכלל כי זאת באר שבע, אם אתה חושב שבאר שבע תתוקצב במיליארדים על מיליארדים בשביל להכניס את הרק"ל מתחת לאדמה כמו בגוש דן, אתה טועה ובענק, אני רואה שעדיין לא הפנמת את מדיניות שתי המדינות של ממשלות ישראל. תח"צ חינם לא יהיה גם כן, תוציא גם את זה מהראש.
רקל בבאר שבע מיליארדים

ומתחת לאדמה
על איזה מילארדים מדובר
מדובר ממש על סכומים זעומים, וחיבור היישובים הקרובים כגון מיתר עומר ואפילו להבים יהיה ממש יעיל. לא רק שזה לא יגזול כסף בצורה מטומטמת כמו בגוש דן, אלא זה גם יכול להתבצע בזמן זעום. בנוסף אפשר אפילו לעבוד פה עם מיניבוסים, או אוטובוסים קטנים שיעברו בשכונות חדשות יותר. כתבת "העיר בה אחוז המשתמשים בתח"צ הוא הגבוה ביותר בארץ", אולי עובדתית זה נכון, אבל טעות להסתכל על זה בצורה זו, השאלה היא - כמה אנשים שיש להם רכב ואפשרות להשתמש בו משתמשים בתחבורה ציבורית. הרי זה ברור שלמי שאין אפשרות לנסוע ברכב, נוסע בסופו של דבר בתחבורה ציבורית. ולגבי תחבורה ציבורית חינם, המדינה כבר משלמת על זה - פשוט אתה לא מקבל את זה.
 

fireman

New member
אני יודע שהמדינה משלמת

רקל בבאר שבע מיליארדים

ומתחת לאדמה
על איזה מילארדים מדובר
מדובר ממש על סכומים זעומים, וחיבור היישובים הקרובים כגון מיתר עומר ואפילו להבים יהיה ממש יעיל. לא רק שזה לא יגזול כסף בצורה מטומטמת כמו בגוש דן, אלא זה גם יכול להתבצע בזמן זעום. בנוסף אפשר אפילו לעבוד פה עם מיניבוסים, או אוטובוסים קטנים שיעברו בשכונות חדשות יותר. כתבת "העיר בה אחוז המשתמשים בתח"צ הוא הגבוה ביותר בארץ", אולי עובדתית זה נכון, אבל טעות להסתכל על זה בצורה זו, השאלה היא - כמה אנשים שיש להם רכב ואפשרות להשתמש בו משתמשים בתחבורה ציבורית. הרי זה ברור שלמי שאין אפשרות לנסוע ברכב, נוסע בסופו של דבר בתחבורה ציבורית. ולגבי תחבורה ציבורית חינם, המדינה כבר משלמת על זה - פשוט אתה לא מקבל את זה.
אני יודע שהמדינה משלמת
ואני לא מקבל את העובדה שהמדינה צריכה לסבסד את אגד ודן. כשיוחלט שהעיר באר שבע תהיה זכאית לרק"ל זה יקרה אולי בשנת 2020....מה יבנו בעיר עד 2020 אלוהים יודע, אילו נתיבים שהיו מוקצים לרק"ל יימכרו לכל המרבה במחיר בכדי לבנות מגדלים, רק אלוהים יודע. עובדתית בבאר שבע של שנת 2020 לא תוכל לסלול רק"ל באותה הקלות שתוכל לסלול אותה היום, ואם תסלול אותה היום בעוד 15 שנה תצטרך לשנות אותה בעלויות אסטרונומיות כך שזה לא יהיה אותו דבר. בכל מקרה, אם חשבת שפרוייקט רק"ל בבאר שבע לא יחצה את מחסום המיליארד ש"ח אתה לא יודע על מה אתה מדבר, להזכירך העיר באר שבע בשטחה יותר גדולה מתל אביב וגם כאן לא בכל מקום תוכל להסיע את הרכבת במפלס הרחוב ואם אתה מדבר על לחבר את עומר ולהבים לרשת הרק"ל בכלל אין על מה לדבר. לגבי אחוז המשתמשים בתח"צ זאת עובדה שנבדקה, לא נתון ששלפתי מהמותן ואכן יש לזה קשר מסויים לרמת המינוע הנמוכה בעיר יחסית לרמת המינוע בר"ג למשל.
 
אמרתי שהעובדה לא נכונה../images/Emo35.gif

אני יודע שהמדינה משלמת
ואני לא מקבל את העובדה שהמדינה צריכה לסבסד את אגד ודן. כשיוחלט שהעיר באר שבע תהיה זכאית לרק"ל זה יקרה אולי בשנת 2020....מה יבנו בעיר עד 2020 אלוהים יודע, אילו נתיבים שהיו מוקצים לרק"ל יימכרו לכל המרבה במחיר בכדי לבנות מגדלים, רק אלוהים יודע. עובדתית בבאר שבע של שנת 2020 לא תוכל לסלול רק"ל באותה הקלות שתוכל לסלול אותה היום, ואם תסלול אותה היום בעוד 15 שנה תצטרך לשנות אותה בעלויות אסטרונומיות כך שזה לא יהיה אותו דבר. בכל מקרה, אם חשבת שפרוייקט רק"ל בבאר שבע לא יחצה את מחסום המיליארד ש"ח אתה לא יודע על מה אתה מדבר, להזכירך העיר באר שבע בשטחה יותר גדולה מתל אביב וגם כאן לא בכל מקום תוכל להסיע את הרכבת במפלס הרחוב ואם אתה מדבר על לחבר את עומר ולהבים לרשת הרק"ל בכלל אין על מה לדבר. לגבי אחוז המשתמשים בתח"צ זאת עובדה שנבדקה, לא נתון ששלפתי מהמותן ואכן יש לזה קשר מסויים לרמת המינוע הנמוכה בעיר יחסית לרמת המינוע בר"ג למשל.
אמרתי שהעובדה לא נכונה

לא, אמרתי שהיא מעוותת את הדברים, למרות שהיא נכונה. למיטב ידיעתי הרוב הגדול של משתמשי התח"צ בארץ, עושים זאת בגלל חוסר ברירה. אני אפילו מאמין שבגוש דן השימוש בתח"צ בקרב אלו שיש להם רכב ויכולים להשתמש בו, גבוה בהרבה מפה. ולא הבנתי למה צריך לחכות לשנת 2020, ולמה לא מגיע לנו מעל מיליארד שקלים (ואפילו הרבה יותר) לרכבת קלה.
 

fireman

New member
כי אין לך עם מה לנמק צורך

אמרתי שהעובדה לא נכונה

לא, אמרתי שהיא מעוותת את הדברים, למרות שהיא נכונה. למיטב ידיעתי הרוב הגדול של משתמשי התח"צ בארץ, עושים זאת בגלל חוסר ברירה. אני אפילו מאמין שבגוש דן השימוש בתח"צ בקרב אלו שיש להם רכב ויכולים להשתמש בו, גבוה בהרבה מפה. ולא הבנתי למה צריך לחכות לשנת 2020, ולמה לא מגיע לנו מעל מיליארד שקלים (ואפילו הרבה יותר) לרכבת קלה.
כי אין לך עם מה לנמק צורך
ברכבת קלה בבאר שבע בשלב זה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה