מתכונים לחג השבועות

pirge

New member
מרק יוגורט נפלא להגשה על שולחן

חלבי בקנקן שקוף,ליד לביבות ופשטידות חלביות. מרק מיוגורטו pirge / מתכונים ו 12:59 | 13/07/05 מרק יוגורט מרק יוגורט מרענן ומומלץ לקיץ. ליטר יוגורט כוס קרם פרש או שמנת חמוצה ----אפשר רק יוגורט בלי השמנת...... 2 מלפפונים טריים ירוקים לא קלופים קצוצים דק מאד 2 מלפפונים חמוצים קצוצים דק מאד עלי שמיר קצוצים -טריים שום כתוש לפי טעם כפית עלי נענע מלח להכניס לכלי שקוף ----לקשט בשמן זית ועלי נענע טריים.
 

pirge

New member
המלצה תפוחי אדמה ברוטב ש.ש.ש.

תפוחי אדמה ברוטב ש. ש .שו pirge / מתכונים ו 08:28 | 04/07/05 תפוחי אדמה ברוטב : ש.ש.ש. ש ום ש מיר ש מנת 8 מנות 8 תפוחי אדמה ג ד ו ל י ם נקיים רחוצים ויבשים. מורחים דפים מרובעים של ניר כסף בשמן זית ומגלגלים בהם את התפוחים בקליפתם. לא חורצים ...לא דוקרים...לא מקלפים...... מכניסים לתנור בחום 190 מעלות לשעה וחצי. מכינים רוטב: שמנת חמוצה אפשר 9 אחוז יוגורט ביו 3 אחוזי שומן 4 שיני שום כתושים אפשר לשנות לפי טעם אישי את כמות השום.... 3 כפות שמיר קצוץ טרי. מעט מלח אחרי טעימה. לערבב ולהשאיר בכלי סגור במקרר. להגיש את התפוחים כשהם עטופים עדיין בניר הכסף חמים מאד... והרוטב בכלי יפה ליד. הרוטב לא בהגשה אישית.... כל אחד פותח את התפוח כשהוא עדיין בניר לחצי....שם רוטב ויאללה לגן עדן......... איזה צבע בתפוחים . מממממממממיאמי. אפשר לחרוץ דרך התפוחים העטופים בניר כסף ,איקס גדול ולהניח כפית מהמילוי הבא: חצי חבילה חמאה מתובלת במלח ופלפל מחוממת על מחבת. מוסיפים כף עשבי תיבול של קנור "פיקנטי" או עשבים טריים.
 

pirge

New member
מאפה ירקות וביצים קשות מוקרם

מאפה ירקות וביצים קשות מוקרםו pirge / מתכונים ו 16:41 | 27/06/05 מאפה ירקות מוקרם בבלילהו pirge / מתכונים ו 15:57 | 03/05/05 • מאפה מוקרם מירקותו pirge / בישול לילדים ו 10:07 | 20/11/04 מאפה ירקות מוקרם 3 תפוחי אדמה בינוניים מבושלים בקליפתם. 2 ביצים קשות 400 גרם ברוקולי קפוא או טרי - מאודה תבנית 26 משומנת. מקלפים את תפוחי האדמה ופורסים לפרוסות פורסים לפרוסות את הביצים קשות מפרקים את הברוקולי המאודה לפרחים. מסדרים שכבות של תפוחי אדמה – ברוקולי – ביצים קשות. לתבל המלח ופלפל בין השכבות. מכינים בלילה. 4 ביצים מיכל שמנת מתוקה כף סוכר קורט אגוז מוסקט מלח ופלפל 100 גרם גבינה צהובה חריפה מגוררת גביע יוגורט 4 כפות קמח ציפוי : 50 גרם גבינה צהובה חריפה מערבבים חומרי בלילה ויוצקים על המאפה. אופים 45 דקות. ומקרימים. חום 180 מעלות. מוציאים ומפזרים גבינה חריפה. מחזירים לתנור ל-5 דקות. ו----.....יש........ מדף שמצאתי בין המחברות שלי.
 

pirge

New member
משקה ג'לי בננות ויוגורט -מוקצף.

מששקה ג'לי ובננות עם יוגורטו pirge / מתכונים ו 14:25 | 26/06/05 09:18 | 10/06/04 משקה ג'לי ובננות עם יוגורט.ו pirge / מתוך חוברת ביי אנד בונוס. חבילת ג'לי תות שדה להכין ע"פ הוראות על האריזה. מקררים מעט. 2 בננות שלמות קלופות וחתוכות 10-15 קוביות קרח 2 מיכלי רוויון או יותר לפי הטעם להגשה עלי לימונית ונענע שמים את כל החומרים בבלנדר ומפעילים עד לקבלת משקה אחיד וקציפתי. יוצקים לכוסות הגשה ומקשטים בעלי נענע או לימונית הערה: להגיש מיד. להכין סמוך מאד להגשה. אפשר להכין ג'לי לפי ההוראות----וליצוק אותו על בננות בשלות. לקרר במקרר. טעים מאד ביחד.
 

pirge

New member
לביבות מקישואים וגבינה "טוב-טעם"

לביבות קישואים וטוב טעםו pirge / מתכונים ו 21:27 | 19/06/05 לביבות שומרי משקלו pirge / מתכונים ו 14:11 | 27/12/04 לביבות קישואים וגבינה מרכיבים: 2 כוסות קישואים, מגוררים 150 גרם גבינה לבנה טוב טעם 2 ביצים 1 בצל בינוני, קצוץ דק 3 כפות קמח רגיל מלח ופלפל שחור טחון, טרי תרסיס שמן לטיגון להגשה: מאד מתאים ..... גביע יוגורט או לבן 3% שומן חופן שמיר קצוץ שום ומלח. אפשר מלפפונים ירוקים וחמוצים קצוצים דק. בוחשים ביחד ומגישים בצד בקערה. אופן ההכנה: 1. שמים את הקישואים במסננת, ומנקזים היטב מהנוזלים. סוחטים היטב ומעבירים לקערה. 2. מוסיפים לקישואים את יתרת החומרים, מתבלים במלח ובפלפל ומערבבים היטב. 3. מרססים מחבת טפלון בתרסיס שמן ומחממים על אש בינונית. צרים מהבלילה 8 לביבות ומטגנים משני הצדדים. 4. מגישים עם רוטב היוגורט והשמיר. נתתי מתכון מעל.
 

pirge

New member
מליות נפלאות בבצק "פילו" מומלץ מאד.

רעיונות לשילוב בארוחה ו pirge / מתכונים ו 16:43 | 15/06/05 שקיקי פילו ממולאים בצק פילו חתוך 12X12 ממלאים ואוספים מ-2 פינות נגדיות מהדקים למעלה מניחים על דף אפיה בתבנית מברישים את השקיק רק בחלק התפוח ולא בסוגר. מפזרים מעט עלי טימין ואופים בתנור חם עד להזהבה 1. מלית: חציל וגבינות מועכים חציל קלוי ומערבבים עם 150 גרם גבינה בולגרית מפוררת כפית קמח רגיל ופלפל שחור מלח רק במידה וצריך אחרי טעימה 2. מלית פטריות: מטגנים במעט שמן בצל אחד קצוץ ומזהיבים. מוסיפים קופסה פטריות שמפיניון ללא נוזלים-- עם כף שמנת מתוקה--בוחשים עד שאין נוזלים. שמים בקערה עם: 2 כפות אגוזים טחונים 50 גרם קשקבל מגוררת כף יין לבן יבש כפית טימין 3. מלית טונה מיוחדת 180 גרם טונה משומרת במיץ - לסנן חצי קופסה קטנה פטריות חתוכות - לסנן כף שמן בצל קצוץ חצי כוס גבינה צהובה מגוררת 30 גרם אגוזי מלך קצוצים ביצה שלמה לערבב בקערה. להוסיף מלח ופלפל שחור 4. מלית תרד וגבינות למלית: ______ 300 גרם עלי תרד טרי ומנוקה אפשר טרי או סנפרוסט 3 כפות שמן לטיגון מטגנים ומערבבים עד שאין נוזלים אפשר עם בצל קצוץ אחד מקררים. מוסיפים: ביצה שלמה ומעט פלפל שחור 100 גרם גבינה בולגרית מפוררת 1 גביע קוטג'
 

pirge

New member
עוגת תפוחים ממולאת בקרם וניל מצופה

בפירורים 16:56 | 31/05/05 עוגת תפוחים ודובדבנים בקרם ונילו pirge ו בצק: מרגרינה רכה קמח תופח קטן כוס סוכר ללוש לפירורים פירורים ולהוריד כוס וחצי הצידה. את הפירורים לשטח על נייר אפיה ולאפות כ-15 דקות לפירורים קריספיים. להשאיר בצד לציפוי העוגה. ליתר להוסיף: שמנת חמוצה סוכר וניל ביצה לשטח בתבנית עגולה משומנת-ולאפות רבע שעה. לקרר. קילו תפוחי עץ גרנד פרוסים גדול- מבושלים בשתי כפות מים +קינמון וסוכר חום או סילאן תמרים ממותק. (לפחות 3 כפות סוכר או סילאן.) כוס דובדבנים טריים מגולענים. לבשל כמה דקות עד שצבע התפוחים יהיה קרמלי. לקרר מעט את העוגה ולמרוח עליה קונפיטורה אדומה. להניח את התפוחים ומעל את הדובדבנים. להכין קרם: משמנת מתוקה חבילת אינסטנט פודינג וניל כוס חלב להקציף ביחד לקרם לצפות את התפוחים והדובדבנים את הפירורים האפויים ששמרנו בצד לערבב עם 3 כפות שקדים מולבנים אפשר להוסיף כפית קינמון שטוחה, לפזר על הקרם וניל . מקור:פירגה
 

pirge

New member
עוגת תפוחים בדבדבנים ,וניל ופירורים

16:56 | 31/05/05 עוגת תפוחים ודובדבנים בקרם ונילו pirge ו בצק: מרגרינה רכה קמח תופח קטן כוס סוכר ללוש לפירורים פירורים ולהוריד כוס וחצי הצידה. את הפירורים לשטח על נייר אפיה ולאפות כ-15 דקות לפירורים קריספיים. להשאיר בצד לציפוי העוגה. ליתר להוסיף: שמנת חמוצה סוכר וניל ביצה לשטח בתבנית עגולה משומנת-ולאפות רבע שעה. לקרר. קילו תפוחי עץ גרנד פרוסים גדול- מבושלים בשתי כפות מים +קינמון וסוכר חום או סילאן תמרים ממותק. (לפחות 3 כפות סוכר או סילאן.) כוס דובדבנים טריים מגולענים. לבשל כמה דקות עד שצבע התפוחים יהיה קרמלי. לקרר מעט את העוגה ולמרוח עליה קונפיטורה אדומה. להניח את התפוחים ומעל את הדובדבנים. להכין קרם: משמנת מתוקה חבילת אינסטנט פודינג וניל כוס חלב להקציף ביחד לקרם לצפות את התפוחים והדובדבנים את הפירורים האפויים ששמרנו בצד לערבב עם 3 כפות שקדים מולבנים אפשר להוסיף כפית קינמון שטוחה, לפזר על הקרם וניל . מקור:פירגה
 

pirge

New member
מעדן חצילים ברוטב יוגורט ופפריקה

חצילים ביוגורט - מיוחד וטעיםו pirge / מתכונים ו 11:15 | 07/06/05 21:37 | 28/04/05 שכבות חצילים ביוגורטו pirge / מתכונים ו מסדרים בכלי זכוכית יפה בשכבות. 2 חצילים פרוסים ומושהים במלח כשעה. מייבשים ומטגנים. או אופים בתנור (מרססים עליהם משני הצדדים שמן). מכינים רוטב: 2 מיכלי יוגורט 8 שיני שום כתושות 4\1 כפית פפריקה חריפה או משולבת עם פפריקה מתוקה- לפי טעם... מלח לטעם 2 כפות פטרוזיליה טרייה קצוצה לעיטור . מסדרים שכבות של חצילים ורוטב ----ולמעלה מצע של פטרוזליה. נותנים לנוח כמה שעות מכוסה היטב. אפשר להוסיף בין השכבות צבע מקוביות של גמבה כבושה ומלפפונים חמוצים.
 

pirge

New member
ממרחי דיפים מגבינות וממרח לבנה

דיפים בגבינת שמנת ו--לבנהו pirge / מתכונים ו 09:02 | 05/06/05 11:14 | 21/02/05 דיפים:גבינות:פירות:ירקות:קרקרים:ו pirge / מתכונים ו דיפים קנויים בשקיות בטעמים של: רוקפור שום בצל מעושן (את הדיפים קונים בשקיות בכל סופר) לערבב בגבינות שמנת רכות: למלא את הרוקפור בתוך פירות את המעושן מגישים עם סלמון את השום והבצל מגישים עם ירקות \\\\ קרקרים ומכינים גם שיפודי גבינות. לא להוסיף תבלינים. מקשטים בסוגי אגוזים עלי נענע טריים. לבנה ביתית. קונים מיכל 4 ליטר של יוגורט 4.5 % שומן מכניסים לשקית בד או חיתול או ציפה של כרית שמיועדת לכך.. מוסיפים כפית שטוחה מלח מערבבים ותולים מעל לכיור להגרת נוזלים לילה שלם. שמים בכלי סגור ומזלפים למעלה שמן זית בהגשה: שמן זית עם זעתר. במידה ורוצים להכין כדורי לבנה ------אז להשאיר עוד כמה שעות את הגבינה שתתייבש. לגלגל כדורים ולאחסן בצנצנת זכוכית מלאה בשמן זית. ללבנה רכה : אני מוסיפה מיכל שמנת חמוצה ומערבבת עם היוגורט והמלח ביחד.
 

pirge

New member
תפו"א מוקרמים בפטריות בצל ושמנת

תפוחי אדמה בשמנת מוקרמיםו pirge / מתכונים ו 15:13 | 11/05/05 תפוחי אדמה ברוטב שמנת-פטריות מוקרם מטגנים במחבת עמוקה 2 בצלים חצויים ופרוסים ומזהיבים קלות. מוסיפים קופסה קטנה של פטריות חתוכות. מוסיפים מלח ופלפל וטיפה אגוז מוסקט ומטגנים בבחישה מוסיפים שמנת מתוקה ומבשלים ביחד 2 דקות על להבה קטנה. שמים את פרוסות תפוחי האדמה בתבנית קטנה בצורת מניפה מפזרים עליהם פפריקה מתוקה ומעט חריפה-לא חובה יוצקים את הרוטב כולו באופן שווה. מפזרים על הכל גבינה צהובה מגוררת אופים ומשחימים בחום גבוה עד שהכל מזהיב ומבעבע.. מגישים מיד.
 

pirge

New member
מאפינס מיץ בהפתעת תמרים

מאפינס מיץ ואפשרות במילויו pirge / מתכונים ו 16:30 | 05/05/05 מאפינס מיץ כוס מיץ קלמנטינות --- נקי מגרעינים כוס יוגורט ביו 3% ----או שמנת חמוצה כוס וחצי סוכר שקית סוכר וניל 3 ביצים טרופות במזלג חבילה מרגרינה\\\\חמאה ----200 גרם קליפת לימון\\\\תפוז סודה לשתיה רבע כפית -- אפשר לוותר....... כ-3 כוסות קמח תופח . לבחוש סוכר ומרגרינה לקרם.להוסיף שקית סוכר וניל וגרודת הלימון. להוסיף את הביצים ולבחוש אחרי כל ביצה. להוסיף קמח ומיץ לסירוגין. הבלילה צריכה להיות כמו של עוגה בחושה. דביק כזה. לא נוזלי . להכניס בעזרת כף לכל שקע 4\3 גובה . להטביע לפני האפיה- בכל מאפינס חצי כפית ממרח תמרים. אחרי האפיה-תתקבל הפתעה בתוך המאפה. מקור:פירגה.
 

pirge

New member
מאפינס תרד גבינות וצנוברים

מאפינס תרד בגבינות מאת:פירגה. חבילה גדולה של עלי תרד טריים 2 בצלים קצוצים מטוגנים במעט שמן. 1 גביע שמנת חמוצה 1 יוגורט 100 ג' גבינת פטה צנוברים קלויים בזיליקום מלח פלפל שחור 80 ג' גבינת קצ'קבל מגורדת - לציפוי. שוטפים את עלי התרד ומסירים גבעולים קשים. מרתיחים מים בסיר גדול,ומכבים את הלהבה. מכניסים את עלי התרד למים הרותחים-- ומכסים למשך מספר דקות עד שהעלים מתרככים. מסננים את התרד וקוצצים היטב. מערבבים פנימה: שמנת, יוגורט, גבינת פטה מפוררת, בזיליקום, צנוברים, מלח ופלפל. מעבירים לתבניות אישיות או לתבנית מתאימה. מפזרים קצ'קבל מגורדת מעל ואופים בחום 175. ל-35 דקות. תהנו.
 

pirge

New member
מילק שייק פירות-סובין- ואגוזים

מילקשייק פירות ואגוזיםו pirge / מתכונים ו 15:56 | 24/06/04 מתוך חוברת להוריד את הכולסטרול..... כוס וחצי תותים חתוכים 2 אפרסקים מגולענים וחתוכים לרבעים 2 כוסות יוגורט 3 כפות סובין 2 כפות דבש רבע כוס אגוזים קצוצים הכל לבלנדר עד שיתאחד.
 

pirge

New member
סלט סלק ביוגורט

מבשלים 3 סלקים שלמים - נקיים עד לריכוך-כ-30 דקות דוקרים בסכין את לב הסלק לראות שמוכן. מקררים 10 דקות וחותכים לחצאי פרוסות. שמים בקערה עם: אגוזים חתוכים, שמן זית, מיכל יוגורט\שמנת חמוצה, מעט חומץ, מלח פלפל שחור. טועמים ומשפרים טעם. מוגש עם עלי פטרוזיליה טריה ואגוזים נוספים קצוצים. לפני ההגשה - את הקערה- מסביב סביב-- יש לזלף בסילאן.
 

pirge

New member
רוטב יוגורט לסלט חסה -אחלה טבע

רוטב לסלט חסהו pirge / מתכונים ו 15:14 | 19/01/04 באדיבות אחלה טבע חצי גביע יוגורט דנונה 2 כפות מיונז רבע כפית חרדל שן שום כתושה כפית שמיר קצוץ כפית נענע קצוצה מלח פלפל לבן גרעיני חמניה קלויים מערבבים את כל חומרי הרוטב בצנצנת ויוצקים על הירקות. לפזר גבינה מגוררת ואת הגרעינים. בתיאבון ...... פירגה
 
למעלה