מזרקה יפה בעיר באר שבע

zahipan10

New member
מאיפה המידע שקו הרכבת יסתיים ב-2012?

ומאיפה המידע שזמן הנסיעה של רכבת ישירה יהיה 55 דקות? 55 דקות זה זמן לא הגיוני לרכבת ישירה מכיוון שמהירות הנסיעה המירבית היא 160 קמ"ש, 45 דקות מתחנת באר שבע האוניברסיטה לתל אביב ההגנה זה זמן הגיוני בהחלט ואין סיבה שהרכבת תיסע לאט יותר, לרכבות המאספות יקח 55-60 דקות להגיע לתל אביב.
 

fireman

New member
אין ברכבת שום ציוד נייד

שיסע 160 על הקו. רוב הרכבות בקו יהיו רכבות דאבל דק או רכבות גרורות קטר מסוג כלשהו כאשר מהירות הקטר המקסימלית היא 140 קמ"ש. 55 דקות הוא זמן הנסיעה המתוכנן לרכבת בקו מת"א הגנה לב"ש אוניברסיטה. 2012 בגלל עיכובים שגורמת עירית רמלה בנוגע לקטע המסילה העובר בתחומה המוניציפלי של רמלה.
 

zahipan10

New member
מה שאתה אומר לא נכון

כרגע באמת שאין לרכבת מספיק ציוד נייד אבל רכבת ישראל הזמינה קרונות וקטרים חדשים והם צפויים להגיע בין נובמבר 2011 עד אפריל 2012, המהירות המקסימלית של הקטרים החדשים תהיה 160 קמ"ש, והם יתווספו לרכבות IC3 שיכולות לנסוע במהירות 160 קמ"ש, אולי בחודשים הראשונים של הפעלת הקו הזמן לא יהיה 50 דקות מב"ש מרכז לת"א ההגנה אבל לכל היותר מאפריל 2012 זמן הנסיעה יהיה 50 דקות. ונניח שבאמת עד אפריל 2012 לא יהיו קטרים חדשים, רכבות שיסעו בקו החדש במהירות 140 קמ"ש יביאו את האנשים מב"ש אוניברסיטה לת"א ההגנה ב-50 דקות ולא ב-55 דקות, ונכון לעכשיו המאמצים של עיריית רמלה כנגד רכבת ישראל לא עובדים ואין עיכובים בקטע הזה, העבודות נמשכות כל הזמן. אני אשמח אם תביא לכאן הוכחות לטיעונים שאתה טוען, אחרת מדובר כאן על דעה בלבד או על תחושת בטן ולא המציאות.
 

fireman

New member
אני נמנה על חבריו של פורום תחבורה ציבורית

כאן בתפוז כבר קרוב לעשור, מאז יום היווסדו של הפורום. אפשר לומר שזה סוג של תחביב עתיק ווותיק מאוד אצלי. מערכי הIC3 מסוגלים למהירות של 200 קמ"ש. בנסיעות מבחן שנערכו בארץ מערכים אלו הגיעו למהירות של 187 קמ"ש אך התנאים בהם הגיעו למהירות זו הינם תנאים שלא יכולים להתקיים במציאות של מדינת ישראל ובשימוש נוסעים וזאת מעבר לעובדה שחלק ממערכים אלו כבר חגג את גיל 20. סיבה נוספת היא ביטול יכולת ההינע של אחד ממנועי המערך (4 בסה"כ) לצרכי חשמל ואספקת אנרגיה למערכות המיזוג מה שמצמצם את כוח ההינע ב25%. כלל קטרי רכבת ישראל כיום מתאימים למהירות נסיעה של 140-145 קמ"ש בימים שיצאו מהמפעל....היום מרביתם נאבקים להגיע למהירויות של 135 קמ"ש. נכון להיום וזה מה שכתבתי, ברכבת ישראל אין נייד למהירות של 160 קמ"ש. מהירות התכן לקו באר שבע תל אביב הינה 150 קמ"ש וזאת בתנאי שיהיה בנמצא ציוד נייד שמאפשר מהירות מסיעה זו - לא על הנייר ולא לפני 20 שנה ולא עם 75% מיכולת ההינע. נושא זמן הנסיעה הוא נכון להיום סוג של טחינת מים, למה? כי גם ברכבת ישראל בעצמם עוד לא יודעים בדיוק כמה זמן תיארך הנסיעה. לפי תחזיות שנערכו ע"י רכבת ישראל וע"י אנשי תחבורה ואנשי ידע זמן הנסיעה המינימלי צפוי להיות 55 דקות, לא פחות בין הנקודה הצפונית בב"ש לנקודה הדרומית בת"א.
 

fireman

New member
ותסלח לי, לצערי אין לי את הזמן למצוא

את הפרטים כפי שתומצתו בראיונות שערכו עם בכירי הרכבת בנוגע לקו זה.
 

zahipan10

New member
תסלח לי אבל 55 דקות זה לא ריאלי...

בחישוב פשוט גם קטר שנוסע במהירות מקסימלית של 140 קמ"ש יסע את הדרך ב-50 דקות ללא עצירות בין ב"ש אוניברסיטה לתל אביב ההגנה. ד"א: רכבות IC3 נוסעות כבר עכשיו בקטעים מסויימים במהירות 160 קמ"ש, לי יצא למדוד מהירות של 157 קמ"ש באזור כפר מנחם, ומהירות של יותר מ-150 קמ"ש דרומית לקריית גת.
 

poland1

New member
יש תוכנית מפורטת שפירסמתי..

http://www.tapuz.co.il/tapuzforum/main/Viewmsg.asp?forum=483&msgid=152027864
 

zahipan10

New member
לא הכי אהבתי את המזרקה ברחבה של תחנת הרכבת...

אני בעד לחסוך כסף ולבנות מזרקה ענקית ומרשימה בכניסה הצפונית לעיר, ולשפץ את המדרחוב בעיר העתיקה ולבנות גם שם מזרקה מרשימה במקום המזרקה שיש שם כיום. אגב יש גם בחיפה מזרקה כמו ברחבה של תחנת רכבת מרכז אבל אני לא הכי אוהב אותן.
 

poland1

New member
יש מזרקות כאלה בערים רבות בארץ, אגב

לגבי הכניסות לעיר.. יש תוכניות ענקיות ומבטיחות לכניסה הצפונית והדרומית שנמצאות בשלבי תכנון וייחשפו בקרוב.. השינוי בכניסות יהיה עצום.
 
למעלה