זוחל זה לא רק נחש....

ישיבה , זחילה והתפתחות

שלום הבת שלי בת 8 וחצי חודשים. זוחלת מגיל 7 חודשים (גחון). מתקדמת במרץ לכל מקום. היא לא זוחלת בהצלבה אלא מושכת עם הידיים ובועטת ברגליים. מבחינה פונקציונלית מתקדמת מצויין מגיעה לכל מקום שהיא רוצה ובמהירות. 1. האם זה "בסדר" שהיא לא זוחלת בהצלבה? 2. היא עדיין לא מראה סימנים להתיישבות, האם זה תקין לגיל? (מה טווח הגילאים להתיישבות עצמאית)? בשבוע האחרון היא מראה התקדמות לקראת עמידה: מחזיקה בדברים גבוהים ונעמדת על הברכיים (מושכת את עצמה לפי מעלה). 3. האם יכול להיות שתגיע עמידה לפני ישיבה? האם זה "תקין"? הערה: היא נולדה בשבוע 34. מבחינה התפתחותית, עד עתה עשתה הכל בטווח הנורמה. תודה מראש על התשובה, וברכות על הפורום
 

באפי2

New member
שאלה על זחילה ועמידה

היי, התינוק שלנו הוא בן 11 חודשים. מבחינה מטורית: התחיל להתהפך בכל הכיוונים כבר בגיל 5 חודשים. התחיל לזחול זחילת גחון שבוע לפני גיל 9 חודשים. עד היום זוחל גחון (מאוד מהר) מצליח לעמוד ולהתרומם רק כשהוא מטפס עלינו (לא על שולחן או במיטה שלו). האם זה תקין? כיצד אנו יכולים לעודד זחילת 6 אם בכלל?
 

פיצית30

New member
עדכון ושאלת זחילה

אחרי חודש וחצי של זחילת גחון, הבונבון שלנו התחיל לזחול על שש לפני מספר ימים (בן 8 חודשים). הוא עדיין זוחל לאט, מעט, ועם הרבה חשש. זה נראה שהזחילה על שש היא לשם תרגול כרגע, כי כשהוא ממהר להשיג משהו אסור, שנשכח על הרצפה, הוא עושה את זה על הגחון. העניין הוא ששמתי לב אתמול, שהוא מפתח סגנון זחילה ייחודי משלו - כשהוא מקדם את רגל ימין, הוא נשען על הברך כמקובל, אבל כשרגל שמאל מקודמת, הוא דורך על כף הרגל ולא על הברך (הרגל כולה מכופפת ב-90 מעלות מהרצפה והצידה). השאלה שלי היא האם יש חשיבות לאופן שבו הוא זוחל על שש. אני יודעת שחשובה הסימטריות, ובאופן הזחילה המתואר לעיל, אין סימטריות של ממש. במידה ויש חשיבות - האם ניתן ללמד אותו לזחול "בצורה הנכונה"? יש לציין שבימים האחרונים הוא נעמד לבדו (עדיין לא מתיישב לבד כעניין שבשגרה).
 
זחילת חמש

שלום פיצית30, הזחילה שאת מתארת נקראת זחילת 5: על הרצפה מונחות 2 כפות ידיים, 2 כפות רגליים וברך אחת. צדקת בעניין הסימטריה. אחד העקרונות החשובים בשלבי ההתפתחות הוא הסימטריה של התנועה. באופן בו התינוק שלך זוחל, חסרה הסימטריה של פעולת הרגליים ובכך נפגעת הסימטריה של התנועה בכללה: מעבר לרגל אחת שמושטת הצידה, שימי לב שתנועה כזו גוררת מותן אחת מכווצת מהשניה ומכאן ניתן לנחש שבעיקר יד אחת מושטת לחפצים בעוד יד אחת עסוקה בלתמוך בגוף...וכו'. לשאלתך, יש דרך לשפר ולשכלל את הזחילה ואני ממליצה לעשות זאת בהקדם, בטרם ילמד ללכת ואז יאבד עניין בזחילה. יום טוב, ענבל שמיר
 
לבאפי

אנא ראי תשובתי למנגו כתום. אם בנך התחיל לטפס עודדי מעברי מכשולים וטיפוס על מדרגות . תכלי גם את לנסות את הפטנט עם הכדור. אם יש קושי להעמד על שש ייתכן שיש צורך בחיזוק חג' הכתפיים. ספרי איך הולך
 

די25

New member
זחילת גחון

הבת שלי התחילה לזחול גחון מושכת עם הידיים וקצת עם הרגליים וכך מתקדמת די מהר. זה כך כשבוע . לאחר כמה זמן הם לומדים לזחול בהצלבה. במשך היום כשהיא על הגב היא מצליבה בעצמה יד תופסת רגל נגדית ואף מכניסה לפה. ועוד משהו היא אוהבת להוריד גרביים מה ניתן לעשות כדי שלא יהיה לה קר ותוכל לזחול-ועדיף לא מכנסיים עם רגליות כי נראה לי שזה מגביל את התנועה.אשמח להצעות. תודה רבה.
 

מרווה32

New member
משרשרת את עצמי לפה../images/Emo3.gif

מתוקי בן חצי שנה עוד מעט ונמצא הרבה על 6 מהעמידה הזאת הוא אמור לעבור לישיבה? יש דרך לעודד אותו לשבת? ועוד דבר הוא נמצא על 6 וכדיי להגיע ממקום למקום הוא עושה זאת ע"י קפיצה משונה כשהוא על 6... כלומר:שתיי הרגליים מתרוממות באויר בו"ז כאילו הוא זורק את עצמו קדימה בדילוגים מצחיקים האם זה "נורמלי"? תודה
 
למרווה

הייתי מציעה בשלב זה לא להושיב . בנך יגלה עוד מעט את הישיבה בעצמו. הקפיצות אמורות להשתנות ולהפוך לזחילה מאורגנת. תוכלי לעודד זאת ע"י תרגילי הפרדות של רגליים וידיים ותרגילי הצלבות. דוגמאות לתרגילים: תנועות של נסיעה באופניים עם הרגליים הצלבת יד ורגל נגדית. בעמידת שש הרמת יד אחת לעבר צעצוע גבוה.
 
זחילת גחון

שלום די25, בת כמה הבת שלך? האם היא זוחלת גחון רק כשבוע, או שבשבוע האחרון השתנתה הזחילה? לצערי לא ניתן לענות תוך כמה זמן משתנה הזחילה להצלבה. זה שונה מאחד לשני. ישנם תינוקות שתוך יום-יומיים תופסים את הפרינציפ, ישנם כאלה שלוקח להם מעט יותר זמן וישנם גם תינוקות שבהיעדר הכוונה מתאימה הם ידלגו על הזחילה הנכונה - הישר לעמידה והליכה. עושה רושם שהזחילה של בתך עדיין טריה. תאפשרי לה את ההזדמנות להתנסות ולשכלל את הזחילה בעצמה. אם הדברים לא יסתדרו מעצמם עם הזמן, את מוזמנת להתייעץ שוב. בעניין הגרביים, אני בטוחה שיש לאמהות כאן עצות מגוונות וטובות יותר משלי. מה שאני עשיתי עם ביתי (שגם היא לא אהבה גרביים וגם לא שמיכה בלילה), פשוט חיממתי את הבית לטמפרטורה שאיפשרה לה להסתובב חצי עירומה כמו שהיא אהבה :) . רוב התינוקות אוהבים להסיר מעליהם את הבגדים ולהרגיש את הגוף. זו ההמלצה שלי. בהצלחה, ענבל שמיר
 
הצלבה בזחילה, ישיבה ועמידה

שלום מנגו כתום, לפי ניסוח השאלה שלך, ניתן לראות שאת מבינה נכון את שלבי ההתפתחות והשאלות שלך במקום. הנה התשובות שלי (עד שענת ויהודה יענו :)) את מתארת זחילת גחון ללא הפרדות ידיים ורגליים (2 הידיים פועלות ביחד וכך גם שתי הרגליים). כשיש קושי בהפרדות לא מתקיים עקרון ההצלבה - יד ורגל נגדית בזחילה. 1) "בסדר" רק את יכולה להגדיר. מה שעשוי להיות "בסדר" מבחינתך אינו בהכרח הכי טוב או הכי קל שבתך יכולה להשיג. עקרון ההצלבה בזחילה הוא אלמנט חשוב ומהווה בסיס לתקינות שלבים מאוחרים יותר בהתפתחות. בנוסף, זחילת 6 היא החשובה ולא זחילת גחון. זחילת גחון הינה בגדר תוספת נחמדה, אבל לא על חשבון זחילת 6. 2) ההתיישבות מתבצעת בד"כ מעמידת 6 וניתן לנחש שמכאן האיחור בהתיישבות (אם כי איחור לא משמעותי). 3) בהחלט יתכן שהיא תגיע לעמידה ולפני ישיבה, וגם לפני זחילה. אנו משתדלים להמנע ממצבים כאלו מהסיבה היחידה שבמצב כזה קשה יותר ללמד תינוק לזחול ולהתיישב, כאשר הוא כבר גילה את נפלאות העמידה וההליכה וגדלה הסבירות לדילוג על זחילה שהיא שלב התפתחותי חיוני. מקווה שעזרתי, ענבל שמיר
 
תודה ענבל, המשך שאלה:

אם כך, כיצד מסייעים במעבר מזחילת גחון לזחילת 6? (בהצלבה) איך עושים זאת? האם יש תרגילים אופציונליים? תודה על תשובתך ואשמח להמשך הסבר בנושא.
 
הי מנגו

קודם כל סליחה שהתשובה התעכבה . היו ימים לחוצים. ענבל ענתה מצויין! לגבי עידוד לזחילת שש: האם ביתך עומדת על שש ומתנדנדת? אם היא מצליחה לעבור לעמידה דרך עמידה על הברכיים נראה שהרגליים שלה מוכנות לעמידת שש. האם גם החלק העליון יכול להתרומם כך? האם ביתך זוחלת מעל מכשולים? הערה נוספת : צריך להתייחס לביתך לפי הגיל המתוקן שלה.
 
לענת - תשובה ושאלת המשך

היי ענת, תודה על התשובה ואני אענה לך: כן, היא היתה נעמדת הרבה על 6 ומתנדנת כך (אחורה קדימה) מזה כשבוע בערך שהיא לא עושה זאת כמעט כלל. לגבי עמידה - היא נאחזת בסורגים של המיטה (או בכל דבר גבוה אחר) ונעמדת על הברכיים. (לא הבנתי את שאלתך לגבי החלק העליון). מכשולים: היא עוברת מעל הרגליים שלנו (כאשר הרגליים שלנו מונחות על הרצפה והיא מטפסת מעליהם), מעל כרית. מה זה אומר? האם לעודד אותה לעבור מעל מכשולים? אשמח לדעת מה בדיוק אפשר לעשות. הרבה תודה
 
מצויין!

תני לה לטפס על מדרגות ולעבור מכשולים זה מחזק את הגוף. אם יש לה יכולת לעמוד כבר בעמידת שש ( ויש לה אם כבר עשתה זאת) , נסי לשים כדור גומי בגודל של כדור טניס בערך בתוך החולצה על החזה או הבטן . הכדור מפריע בשכיבה על הבטן ולכן יעודד עמידת שש. אם הכדור סתם מעצבן ותרי עליו.
 
למעלה