הקרונות החדשים של רכבת ישראל

מצב
הנושא נעול.

yaser21386

New member
אם הרכבת הזו מתוכננת עבור ר"י בלבד

תמונה (4)
כאן אפשר לראות חתך של הDD מול הB&W TRAIN (ככה מכנים אותה) שימו לב שסוף סוף מדפי האחסון קיבלו נפח משמעותי!
אם הרכבת הזו מתוכננת עבור ר"י בלבד
ותיוצר רק עבור ר"י אז באמת מאוד נחמד מצידה של בומברדיה לקרוא לרכבות האלו B&W- blue & white כאילו כחול לבן למען ייחוד היצור עבור ישראל.
VERY COOL
 

fireman

New member
מדובר במכרז

אם הרכבת הזו מתוכננת עבור ר"י בלבד
ותיוצר רק עבור ר"י אז באמת מאוד נחמד מצידה של בומברדיה לקרוא לרכבות האלו B&W- blue & white כאילו כחול לבן למען ייחוד היצור עבור ישראל.
VERY COOL
מדובר במכרז
של 87 קרונות (יתקן אותי אביתר אם אני טועה כי הוא מכיר את הנתונים המספריים יותר טוב ממני) עם אופציה לעוד 500 קרונות.... קרונות רכבת נבנים עפ"י הזמנה של חברת הרכבות הרוכשת וזאת הסיבה לזמן הייצור הארוך של הקרונות מאחר ולא מדובר במוצר מדף אלא במוצר שנבנה עפ"י הזמנה.... קרון ישראלי שונה מקרון שנוסע בשבדיה מהרבה בחינות וזה יכול להתחיל מהדברים הקטנים כמו הצבע ועד למערכות חשמל ומיזוג אויר שאין בקרונות שבדיים כלל וכלל בעוד בישראל מיזוג אויר הוא חלק אינטגרלי מהרכישה. בכל מקרה כאשר יירכשו הקרונות, הם יורכבו בבאר שבע
השלדות יגיעו מדנמרק היישר לרמת"א בבאר שבע וכאן הן יורכבו ויוכנו להעלאה למסילות....
 
86 ולא 87. הקרונות יגיעו חיצונית

מדובר במכרז
של 87 קרונות (יתקן אותי אביתר אם אני טועה כי הוא מכיר את הנתונים המספריים יותר טוב ממני) עם אופציה לעוד 500 קרונות.... קרונות רכבת נבנים עפ"י הזמנה של חברת הרכבות הרוכשת וזאת הסיבה לזמן הייצור הארוך של הקרונות מאחר ולא מדובר במוצר מדף אלא במוצר שנבנה עפ"י הזמנה.... קרון ישראלי שונה מקרון שנוסע בשבדיה מהרבה בחינות וזה יכול להתחיל מהדברים הקטנים כמו הצבע ועד למערכות חשמל ומיזוג אויר שאין בקרונות שבדיים כלל וכלל בעוד בישראל מיזוג אויר הוא חלק אינטגרלי מהרכישה. בכל מקרה כאשר יירכשו הקרונות, הם יורכבו בבאר שבע
השלדות יגיעו מדנמרק היישר לרמת"א בבאר שבע וכאן הן יורכבו ויוכנו להעלאה למסילות....
86 ולא 87. הקרונות יגיעו חיצונית
שלמים לחלוטין וייראו כאילו הם מוכנים לנסיעה. אבל כל החלק הפנימי יגיע ריק כולל ארונות חשמל שיורכבו פה.
 

muki123

New member
מה שביאס אותי בתמונה..

תמונה (4)
כאן אפשר לראות חתך של הDD מול הB&W TRAIN (ככה מכנים אותה) שימו לב שסוף סוף מדפי האחסון קיבלו נפח משמעותי!
מה שביאס אותי בתמונה..
זה שהכסאות עצמם- הם אותם כסאות! אי אפשר בכלל להשוות את מושבי הIC3 הנוחים לDD הדחוסים והקשים. אני מקווה שזה רק לצורך ההדמייה ונזכה לכורסאות!!
 
אבל זה כל כך משני...

תמונה (4)
כאן אפשר לראות חתך של הDD מול הB&W TRAIN (ככה מכנים אותה) שימו לב שסוף סוף מדפי האחסון קיבלו נפח משמעותי!
אבל זה כל כך משני...
למיטב ידיעתי הדבר החשוב ביותר שרכבת צריכה לקחת זה נוסעים ולא מזוודות. בהיבט הזה מדובר ברכבת שתיקח, יחסית ל-DD, הרבה פחות נוסעים. ברור שנוחות הנסיעה ב-DD במושבים שליד הקירות (ובפרט בקומה העליונה) היא לא משהו מדהים, אבל עדיין זה הרבה יותר נוח מלעמוד - מה שיקרה להרבה מאוד נוסעים בקרון שהוא חד-קומתי. בקיצור, לדעתי ר"י צריכה לקנות בעיקר את הקרונות שיש בהם את מספר המושבים הגבוה ביותר (למליון ש"ח) העומד בסטנדרט נוחות מינימלי מסויים. כמובן שניתן לקנות מספר קטן של קרונות חד-קומתיים, נוחים משמעותית ו"יוקרתיים", ולשווק אותם כמחלקה ראשונה עם תוספת תשלום בהתאם. הערה: נדמה לי שראיתי קרונות תלת-קומתיים בארה"ב.. הם היו באמת גדולים (ובטח מוגבלים ע"י חלק מההגשרים - אלה הנמוכים יותר)
 

fireman

New member
אתה טועה

אבל זה כל כך משני...
למיטב ידיעתי הדבר החשוב ביותר שרכבת צריכה לקחת זה נוסעים ולא מזוודות. בהיבט הזה מדובר ברכבת שתיקח, יחסית ל-DD, הרבה פחות נוסעים. ברור שנוחות הנסיעה ב-DD במושבים שליד הקירות (ובפרט בקומה העליונה) היא לא משהו מדהים, אבל עדיין זה הרבה יותר נוח מלעמוד - מה שיקרה להרבה מאוד נוסעים בקרון שהוא חד-קומתי. בקיצור, לדעתי ר"י צריכה לקנות בעיקר את הקרונות שיש בהם את מספר המושבים הגבוה ביותר (למליון ש"ח) העומד בסטנדרט נוחות מינימלי מסויים. כמובן שניתן לקנות מספר קטן של קרונות חד-קומתיים, נוחים משמעותית ו"יוקרתיים", ולשווק אותם כמחלקה ראשונה עם תוספת תשלום בהתאם. הערה: נדמה לי שראיתי קרונות תלת-קומתיים בארה"ב.. הם היו באמת גדולים (ובטח מוגבלים ע"י חלק מההגשרים - אלה הנמוכים יותר)
אתה טועה
מערך שלם של הרכבת החד קומתית יאפשר מקומות ישיבה ל775 נוסעים....את כמות מקומות הישיבה הזו גם מערך DD עם 5 קרונות לא מסוגל לתת. הדאבל דק הרבה פחות מרווח ומאפשר פחות מקומות לנוסעים בעמידה... ברכבת הזו תתאפשר נסיעה עם 1500 נוסעים בעמידה ובישיבה....כלומר שטח הרצפה יהיה מספיק גדול בכדי להכיל כמות כפולה מזו שאפשר להושיב בלבד.... אני רוצה לראות לאיזה DD אפשר להכניס 1500 נוסעים...
 

mucool2

New member
../images/Emo45.gif

אתה טועה
מערך שלם של הרכבת החד קומתית יאפשר מקומות ישיבה ל775 נוסעים....את כמות מקומות הישיבה הזו גם מערך DD עם 5 קרונות לא מסוגל לתת. הדאבל דק הרבה פחות מרווח ומאפשר פחות מקומות לנוסעים בעמידה... ברכבת הזו תתאפשר נסיעה עם 1500 נוסעים בעמידה ובישיבה....כלומר שטח הרצפה יהיה מספיק גדול בכדי להכיל כמות כפולה מזו שאפשר להושיב בלבד.... אני רוצה לראות לאיזה DD אפשר להכניס 1500 נוסעים...

לפעמים האורך דווקא כן קובע...
 
אין לי את המידע כדי להכריע, אבל

אתה טועה
מערך שלם של הרכבת החד קומתית יאפשר מקומות ישיבה ל775 נוסעים....את כמות מקומות הישיבה הזו גם מערך DD עם 5 קרונות לא מסוגל לתת. הדאבל דק הרבה פחות מרווח ומאפשר פחות מקומות לנוסעים בעמידה... ברכבת הזו תתאפשר נסיעה עם 1500 נוסעים בעמידה ובישיבה....כלומר שטח הרצפה יהיה מספיק גדול בכדי להכיל כמות כפולה מזו שאפשר להושיב בלבד.... אני רוצה לראות לאיזה DD אפשר להכניס 1500 נוסעים...
אין לי את המידע כדי להכריע, אבל
האם בכל התחנות והרציפים בארץ יש מקום להכניס רכבת בעלת 10 קרונות נוסעים + קטר + קרון כח, כפי שמוצע כאן? ההשוואה הנכונה היא בין 100 מטר אורך רכבת DD ל- 100 מטר אורך של רכבת חד קומתית. מי מהן מכילה יותר נוסעים? (זו שאלה למומחי הפורום - לי אין את המידע) אגב, אני נורא מאוכזב. הרעיון של ה- IC3 שבו יש יחידה אחד הכוללת הכול - מקומות ישיבה, כוח, ניהוג, הכל - מצא חן בעיני מאוד. כך לא צריך לחשוב יותר על הסיבוך הלוגיסטי של התאמת קטר לקרונות, ובכלל, המושגים "קטר" ו"קרון כוח" נעלמים כליל. אני מתפלא שלא מייצרים את כל הקרונות בעולם (כולל הדו-קומתיים) באותה ראייה מודולרית, שמאפשרת גמישות אין-קץ וקלות לוגיסטית רבה.
 

mucool2

New member
לא בכל התחנות יהיה צורך

אין לי את המידע כדי להכריע, אבל
האם בכל התחנות והרציפים בארץ יש מקום להכניס רכבת בעלת 10 קרונות נוסעים + קטר + קרון כח, כפי שמוצע כאן? ההשוואה הנכונה היא בין 100 מטר אורך רכבת DD ל- 100 מטר אורך של רכבת חד קומתית. מי מהן מכילה יותר נוסעים? (זו שאלה למומחי הפורום - לי אין את המידע) אגב, אני נורא מאוכזב. הרעיון של ה- IC3 שבו יש יחידה אחד הכוללת הכול - מקומות ישיבה, כוח, ניהוג, הכל - מצא חן בעיני מאוד. כך לא צריך לחשוב יותר על הסיבוך הלוגיסטי של התאמת קטר לקרונות, ובכלל, המושגים "קטר" ו"קרון כוח" נעלמים כליל. אני מתפלא שלא מייצרים את כל הקרונות בעולם (כולל הדו-קומתיים) באותה ראייה מודולרית, שמאפשרת גמישות אין-קץ וקלות לוגיסטית רבה.
לא בכל התחנות יהיה צורך
חלק מהתחנות (כמו למשל אלה שבקו ת"א-כפ"ס, או ת"א-רשל"צ פרט לתחנת משה דיין) יהיו פרבריות, וייועדו בעיקר לרכבות DD ודומותיהן, שזה ייעודן. חוצמזה, גם היום יש רכבות עם 10, 11, 12 ואפילו 15 "קרונות" (5 מערכי IC3) ואיכשהו מסתדרים גם עם רכבות ארוכות כאלה. אין סיבה שלא יהיה מקום ל-10 קרונות (אפילו ארוכים יחסית) ברוב התחנות, אם לא בכל הבינעירוניות. התלונה שלך בעניין הגמישות ממש לא נכונה. דווקא קרונות ללא הנעה מאפשרים הרבה יותר גמישות והפעלה עם קטרים מסוגים שונים (חשמליים או לא).
 

mucool2

New member
עוד משהו...

אין לי את המידע כדי להכריע, אבל
האם בכל התחנות והרציפים בארץ יש מקום להכניס רכבת בעלת 10 קרונות נוסעים + קטר + קרון כח, כפי שמוצע כאן? ההשוואה הנכונה היא בין 100 מטר אורך רכבת DD ל- 100 מטר אורך של רכבת חד קומתית. מי מהן מכילה יותר נוסעים? (זו שאלה למומחי הפורום - לי אין את המידע) אגב, אני נורא מאוכזב. הרעיון של ה- IC3 שבו יש יחידה אחד הכוללת הכול - מקומות ישיבה, כוח, ניהוג, הכל - מצא חן בעיני מאוד. כך לא צריך לחשוב יותר על הסיבוך הלוגיסטי של התאמת קטר לקרונות, ובכלל, המושגים "קטר" ו"קרון כוח" נעלמים כליל. אני מתפלא שלא מייצרים את כל הקרונות בעולם (כולל הדו-קומתיים) באותה ראייה מודולרית, שמאפשרת גמישות אין-קץ וקלות לוגיסטית רבה.
עוד משהו...
הקטר וקרון הכוח ממש לא צריכים לעצור ליד הרציף.
 

fireman

New member
כמו שכתב עמית

אין לי את המידע כדי להכריע, אבל
האם בכל התחנות והרציפים בארץ יש מקום להכניס רכבת בעלת 10 קרונות נוסעים + קטר + קרון כח, כפי שמוצע כאן? ההשוואה הנכונה היא בין 100 מטר אורך רכבת DD ל- 100 מטר אורך של רכבת חד קומתית. מי מהן מכילה יותר נוסעים? (זו שאלה למומחי הפורום - לי אין את המידע) אגב, אני נורא מאוכזב. הרעיון של ה- IC3 שבו יש יחידה אחד הכוללת הכול - מקומות ישיבה, כוח, ניהוג, הכל - מצא חן בעיני מאוד. כך לא צריך לחשוב יותר על הסיבוך הלוגיסטי של התאמת קטר לקרונות, ובכלל, המושגים "קטר" ו"קרון כוח" נעלמים כליל. אני מתפלא שלא מייצרים את כל הקרונות בעולם (כולל הדו-קומתיים) באותה ראייה מודולרית, שמאפשרת גמישות אין-קץ וקלות לוגיסטית רבה.
כמו שכתב עמית
הקטר וקרון הכוח לא צריכים לתפוס מקום ברציף ואני חושב שעדיף שכך גם לרווחת הנוסעים שלא יצטרכו לשמוע את שני הנ"ל שואגים עד השמים. האורך של 10 קרונות (כולל הניהוג שהוא גם כן נחשב קרון) הוא כ270 מטרים לפי הנתונים הטכניים שקיבלתי. כיום הרציפים נבנים באורך של 300 מ' ולרכבת כזו אין שום בעיה להכנס לתוך הרציף. החסרון של הקרונועים הוא הבעייתיות שבשדרוג שלהם למערכות חשמל....בשבדיה מכרו אותם מאחר ועברו לרשת חשמלית ואת הקרונועים האלה אי אפשר לשדרג לשימוש חשמלי ולכן הם עושים את דרכם לישראל. את קטר הבו-בו ניתן לשדרג להפעלה חשמלית ללא בעיה ובכלל ניתן להחליף אותו בקטר חשמלי.... הקרונות הללו נרכשים כראיה לטווח רחוק של רשת מסילות מחושמלת.
 
ואיך כל זה ייכנס לרציף?

אתה טועה
מערך שלם של הרכבת החד קומתית יאפשר מקומות ישיבה ל775 נוסעים....את כמות מקומות הישיבה הזו גם מערך DD עם 5 קרונות לא מסוגל לתת. הדאבל דק הרבה פחות מרווח ומאפשר פחות מקומות לנוסעים בעמידה... ברכבת הזו תתאפשר נסיעה עם 1500 נוסעים בעמידה ובישיבה....כלומר שטח הרצפה יהיה מספיק גדול בכדי להכיל כמות כפולה מזו שאפשר להושיב בלבד.... אני רוצה לראות לאיזה DD אפשר להכניס 1500 נוסעים...
ואיך כל זה ייכנס לרציף?
זה לא ארוך מדי?
 

fireman

New member
תמונה 5

הקרונות החדשים של רכבת ישראל

אז היום בשעה טובה ומוצלחת קיבלתי מבומברדיה את הקטלוג של קרונות הסינגל-דק (חד קומתיים) שייוצרו בעבור רכבת ישראל.... חשיפה ראשונה במדיה כאן בפורום תחבורה ציבורית! תודות לכל מי שסייע בהשגת החומר! מחר יהיו עוד תמונות
תמונה 5
דגם כחול מול דגם תכלת.....שימו לב שאין כוח בניהוג!. סליחתכם התמונה זזה לי בסריקה
 

skooozy

New member
לטעמי זה נראה כמו ניסיון-

תמונה 5
דגם כחול מול דגם תכלת.....שימו לב שאין כוח בניהוג!. סליחתכם התמונה זזה לי בסריקה
לטעמי זה נראה כמו ניסיון-
מוזר לקחת את השילדה של הקומותיים ולבנות קרונות חד קומתיים... שימו לב שהקרונות ממש דומים לקומותיים ואפילו גובהם דומה,למרות שאין צורך בכל הגובה הזה... ודבר שמבאס אותי הוא חוסר ההסתרה של הציוד שמתחת לרצפת הרכבת. בד"כ גוף הרכבות החדשות מכסה את כל הציוד אשר נמצא מתחת לרצפת הקרון ופה הוא גלוי... בנוסף, למה לא לקחת קרון באותו גודל ולבנות אותו כקרון כח במקום להצמיד קרון נמוך עם צורה שונה משאר הקרונות ולהתקין בו את הגנרטורים? לא חבל?
 

mucool2

New member
מפתיע אותך שהם דומים לקומותיים?

לטעמי זה נראה כמו ניסיון-
מוזר לקחת את השילדה של הקומותיים ולבנות קרונות חד קומתיים... שימו לב שהקרונות ממש דומים לקומותיים ואפילו גובהם דומה,למרות שאין צורך בכל הגובה הזה... ודבר שמבאס אותי הוא חוסר ההסתרה של הציוד שמתחת לרצפת הרכבת. בד"כ גוף הרכבות החדשות מכסה את כל הציוד אשר נמצא מתחת לרצפת הקרון ופה הוא גלוי... בנוסף, למה לא לקחת קרון באותו גודל ולבנות אותו כקרון כח במקום להצמיד קרון נמוך עם צורה שונה משאר הקרונות ולהתקין בו את הגנרטורים? לא חבל?
מפתיע אותך שהם דומים לקומותיים?
אותה חברה מייצרת אותם!
 

skooozy

New member
לא,מפתיע אותי שמשתמשים-

מפתיע אותך שהם דומים לקומותיים?
אותה חברה מייצרת אותם!
לא,מפתיע אותי שמשתמשים-
כמעט באותו קרון!!! שים לב לגובה,לשם מה הגובה המופרז????? יכלו גם להרכיז חלונות כבים כמו במודו או IC3 להגנה מהשמש.....
 

mucool2

New member
עוד לא הרכיבו אף חלון

לא,מפתיע אותי שמשתמשים-
כמעט באותו קרון!!! שים לב לגובה,לשם מה הגובה המופרז????? יכלו גם להרכיז חלונות כבים כמו במודו או IC3 להגנה מהשמש.....
עוד לא הרכיבו אף חלון
מנין לך שלא יהיו כהים?
 

skooozy

New member
רואים עפ"י ההדמיות ש-

עוד לא הרכיבו אף חלון
מנין לך שלא יהיו כהים?
רואים עפ"י ההדמיות ש-
מדובר באותם חלונות זולים- מסגרת מגומי מכוער וחלון רגיל, היה אפשר להתאמץ יותר עם מסגרת ריבועית נאה שמשתלבת יפה עם גו הקרון והכי חשוב חלון כהה נגד שמש חזקה ישראלית...
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה