ממש ממש לא
הרק"ל בת"א, אם תהיה עילית, תיסע עם עדיפות ברמזורים וללא פקקים רק על הנייר. בפועל היא תיתקע ללא הרף ברמזורים בגלל הסיבות שציינתי ותעמוד כמו כולם בפקקים. הדרך למנוע זאת היא ע"י הקמת קו תחתי, כפי שתוכנן מלכתחילה ומעוכב כבר שנים בגלל טפשותו של האוצר. אין שום זמן הקמה "ארוך מנשוא", הקימו קווים תחתיים ברחבי העולם וזה לא לוקח הרבה זמן, אלא שבת"א טרם **החלו** בכלל בעבודות אז אין פלא שההמתנה מתמשכת. גם העלות אינה אסטרונומית, מדובר בקו קצר מאד (כ-4-5 ק"מ) בקו ישר מדרום לצפון. גם מה שכתבת לגבי הקיבולת אינו נכון, במרכז ת"א דרושה קיבולת גבוהה במיוחד, ובערים שהן פחות צפופות ופחות בעייתיות מבחינה תחבורתית מת"א הקימו קווים תחתיים כבר לפני עשרות שנים. ההכרה בכך שבת"א חייבים קו תחתי היתה בשנת 51'. גם לגבי הקו האדום אתה טועה, הוא תחתי משום שמתכנני המערכת הבינו איזו קטסטרופה צפויה אם יהיה קו עילי (בקטעים מסויימים - גרועה מזו שתהיה באבן גבירול) ותכננו את המערכת הנכונה, אבל לגבי הקו הירוק משרד האוצר הצליח בפעולות העיכוב האופייניות שלו - וכעת הרשת תקועה.