היסטוריית ההתנגדויות לקו תחתי אינה מענייני,אולי תופתע לשמוע בועז, אבל גם אני
הייתי רוצה (בדגש על המילה הזאת) לראות קווי רכבת תחתית נוספים בגוש דן, אלא שהדבר פשוט לא מציאותי כשמדובר בהפרש בעלויות בין סדר גודל לשני (!) סדרי גודל (תלוי במה שימצאו שם למטה בדרך...) ולכן, כל עוד המתכננים (לא רק אנשי משרד האוצר!) סבורים שבהתאם לקיבולת הצפויה בעשורים הקרובים אין בכך צורך, לדעתי אין בכך גם טעם. למה הדבר דומה? לתכנית החישמול, שעלולה להתעכב ואף להתבטל עקב הדרישה המוגזמת, הלא מבוססת והלא מקצועית של עירייה מסויימת, "לשקע" אותה כתנאי מחייב. בקיצור בועז: עדיפה רכבת קלה עילית רבת-קיבלות, שכאמור יש לה גם לא מעט יתרונות שלתחתית אין, על פני כלום (או במקרה הטוב, עיכוב של שנים). לא נותר אלא לחזור על הנקודה העיקרית: הדרישה לקו תחתי באה מהעירייה, ולא ממתכנני התחבורה שהגו תכנית לרכבת עילית דווקא. אבל איך אמר ד"ר אחד למדעי הכל? אני "לא יודע כלום וגם לא אדע", ולכן אני תקווה שירשה לי הוד מלכותו וילהלם הכובש הגדול, לסיים כבר עם כתיבת השטויות בשירשורו המלומד. עד כאן...
אריק. מבחינתי, כל איש יכול לשכתב את ההיסטוריה כרצונו ואני בכלל מתפלא כיצד עניין לא מהותי זה ניטרל את השאלה המרכזית שצריכה להישאל: האם ישנה הצדקה לקו תחתי ברחוב אבן גבירול ע"ס צפי הנוסעים העתידי בעוד X זמן וע"פ העיקרון שקבע כאן אלן. זאת הייתה שאלתי הראשונית לאלן ולצערי טרם קיבלתי עליה תשובה.