שרשור שאלות (לא שאלות הכוונה)

מצב
הנושא נעול.

נתנאל531

Well-known member
שרשור שאלות (לא שאלות הכוונה)
אוטובוס אחרון לא מגיע... האם יש זכות לפיצוי?
מעשה מהערב, אני מחכה בנשר לקו 79 האחרון שיוצא ב־21:30 לכיוון מרכזית המפרץ. מחכה בתחנה ברחוב השיטה (זמן משוער של כ־25 דקות מעת היציאה עד התחנה הנ"ל) מ־21:30 ועד 22:30 ו.... שום אוטובוס לא עובר במקום (רק בכיוון ההפוך עוברים כמה). בלית ברירה אני יורד למטה לכיוון דרך בר יהודה ומכין את עצמי נפשית לקחת מונית ספיישל, אבל משום מקום מגיע קו 7 וחוסך לי כמה שקלים, כך שלמעשה מלבד בזבוז זמן של כשעה וחצי לא נגרם נזק כספי. במרכזית המפרץ הסדרן שנדרש לנושא טוען שהוא שלח את הנהג של 21:30 והאוטובוס יצא, דא עקא שלכל הפחות הוא לא עבר באחת התחנות (אם בכלל אכן יצא). ברכבת כידוע מקובל לשלם פיצוי בגובה כרטיס נסיעה על איחור של חצי שעה, מה לגבי קו אגד אחרון שפשוט לא מגיע? האם יש הצדקה לדרישת פיצוי על בזבוז הזמן ועוגמת הנפש מאגד, והאם אגד תסכים באופן עקרוני להחזר הוצאות מונית כאשר קו אוטובוס איחר באופן ניכר (בייחוד כאשר מדובר בנסיעה אחרונה ליום)?
 

mgirl

New member
שרשור שאלות (לא שאלות הכוונה)
מישהו יודע מה קרה לשלטים של רכבת העמק?
לפני כמה זמן היו שלטים שהודיעו על תחילת הבנייה של רכבת העמק ובערך חודש אחר כך כיסו את השלטים. מישהו יודע מה קרה?
 

הילית111

New member
שרשור שאלות (לא שאלות הכוונה)
מטרופולין מכפילים לי את סכום הטעינה ברב קו ?
הי לכולם שאלה לגבי נסיעה במטרופולין בת של חברה שלי –היא תלמידה בבית ספר בת 15 אמרה לי שאם מטעינים ברב קו באוטובוסי ם של מטרופולין בכל סכום שהוא נניח 30 ₪ הכרטיס נטען בסכום כפול כלומר ב 60 ₪ אמרתי לה שלא נשמע לי הגיוני ולמה שיתנו מתנות חינם . אולי זה בגלל שהיא תלמידה? לא נשמע לי הגיוני או יותר מדי טוב כדי להיות אמיתי –יש פה CATCH ? אני מרעננה והחברה שלי ומשפחתה גם ברעננה אם זה משנה תודה וחג שמח
 

arielguelman

New member
שרשור שאלות (לא שאלות הכוונה)
שאלה....
יכול להיות שקו 474 שהיה נוסע מכפ''ס לירושלים חזר לפעילות?.. כי היום ראיתי שחידשו את השלטים בהרבה תחנות בכפר סבא ורשום שהוא קיים... ממיטב ידיעתי פיצלו את הקו הזה מאז ההפרטה של אפיקים לקו 74 עד לאריאל ומאריאל 148 של אגד לירושלים. אשמח לתשובות.
 

mayah3

New member
שרשור שאלות (לא שאלות הכוונה)
סבסוד תחבורה ציבורית מעבר לקו הירוק
שלום,הבנתי שיש סבסוד של התחבורה הציבורית מעבר לקו הירוק ורציתי לדעת האם ההנחה בנסיעות של אגד בשטחים אלה שנקראת "הנחת מיגון" נובעת מסבסוד זה והאם ידוע מתי החל הסבסוד? תודה
 

דניאל 130

New member
אוטובוס אחרון לא מגיע... האם יש זכות לפיצוי?
מעשה מהערב, אני מחכה בנשר לקו 79 האחרון שיוצא ב־21:30 לכיוון מרכזית המפרץ. מחכה בתחנה ברחוב השיטה (זמן משוער של כ־25 דקות מעת היציאה עד התחנה הנ"ל) מ־21:30 ועד 22:30 ו.... שום אוטובוס לא עובר במקום (רק בכיוון ההפוך עוברים כמה). בלית ברירה אני יורד למטה לכיוון דרך בר יהודה ומכין את עצמי נפשית לקחת מונית ספיישל, אבל משום מקום מגיע קו 7 וחוסך לי כמה שקלים, כך שלמעשה מלבד בזבוז זמן של כשעה וחצי לא נגרם נזק כספי. במרכזית המפרץ הסדרן שנדרש לנושא טוען שהוא שלח את הנהג של 21:30 והאוטובוס יצא, דא עקא שלכל הפחות הוא לא עבר באחת התחנות (אם בכלל אכן יצא). ברכבת כידוע מקובל לשלם פיצוי בגובה כרטיס נסיעה על איחור של חצי שעה, מה לגבי קו אגד אחרון שפשוט לא מגיע? האם יש הצדקה לדרישת פיצוי על בזבוז הזמן ועוגמת הנפש מאגד, והאם אגד תסכים באופן עקרוני להחזר הוצאות מונית כאשר קו אוטובוס איחר באופן ניכר (בייחוד כאשר מדובר בנסיעה אחרונה ליום)?
בעיקרון בהחלט יש זכות לפיצוי
הבעיה היא שצריך להוכיח את זה. פנה לפניות הציבור דרך אתר אגד,רשום את כל הפרטים הידועים לך שאותם רשמת פה,המתן לבדיקתם ותשובתם. במידה ויש מחלוקת בין שני הצדדים-אפשר לפנות הלאה או למשרד הצחבורה או לבית דין לתביעות קטנות. אם אגד יעשו בדיקה ומבדיקתם שלהם ימצא אישוש לעובדטת שרשמת-הם מיוזמתם יציעו לך פיצוי.
 
מטרופולין מכפילים לי את סכום הטעינה ברב קו ?
הי לכולם שאלה לגבי נסיעה במטרופולין בת של חברה שלי –היא תלמידה בבית ספר בת 15 אמרה לי שאם מטעינים ברב קו באוטובוסי ם של מטרופולין בכל סכום שהוא נניח 30 ₪ הכרטיס נטען בסכום כפול כלומר ב 60 ₪ אמרתי לה שלא נשמע לי הגיוני ולמה שיתנו מתנות חינם . אולי זה בגלל שהיא תלמידה? לא נשמע לי הגיוני או יותר מדי טוב כדי להיות אמיתי –יש פה CATCH ? אני מרעננה והחברה שלי ומשפחתה גם ברעננה אם זה משנה תודה וחג שמח
ילדים עד גיל 18 מקבלים הנחה של 50% ברכישת
כרטיסיה או טעינת ערך צבור, ע"פ חוק מזה עשרות שנים.
 

אורי404

New member
שאלה....
יכול להיות שקו 474 שהיה נוסע מכפ''ס לירושלים חזר לפעילות?.. כי היום ראיתי שחידשו את השלטים בהרבה תחנות בכפר סבא ורשום שהוא קיים... ממיטב ידיעתי פיצלו את הקו הזה מאז ההפרטה של אפיקים לקו 74 עד לאריאל ומאריאל 148 של אגד לירושלים. אשמח לתשובות.
הפיצול הוא מימי "אגד"
הפיצול של קווים 474 ו-473 לקווים קצרים יותר הוא עוד מתקופת "אגד". לא יודע אם חדשו. אני מוכן להמר, שהשלטים הם ישנים והחידוש הוא "טלאי על טלאי" - רשמו מחדש על התחנות הישנות.
 

אורי404

New member
סבסוד תחבורה ציבורית מעבר לקו הירוק
שלום,הבנתי שיש סבסוד של התחבורה הציבורית מעבר לקו הירוק ורציתי לדעת האם ההנחה בנסיעות של אגד בשטחים אלה שנקראת "הנחת מיגון" נובעת מסבסוד זה והאם ידוע מתי החל הסבסוד? תודה
אם אני לא טועה, הסבסוד הוא ממשרד הביטחון
כנראה, כחלק מ"הנחת המיגון".
 
סבסוד תחבורה ציבורית מעבר לקו הירוק
שלום,הבנתי שיש סבסוד של התחבורה הציבורית מעבר לקו הירוק ורציתי לדעת האם ההנחה בנסיעות של אגד בשטחים אלה שנקראת "הנחת מיגון" נובעת מסבסוד זה והאם ידוע מתי החל הסבסוד? תודה
תשובה
"הנחת מיגון" היא למעשה סיבסוד התח"צ מעברו המזרחי של הקו הירוק. אם אינני טועה ההנחה היתה החלטה של אביגדור ליברמן שכיהן כשר התחבורה מ-28/02/2003 עד 06/06/2004. הסיבה לסבסוד היתה עידוד הנסיעה באוטובוסים ממוגני ירי בזמן שהיו פיגועי ירי לא מעטים על הכבישים.
 

iaviad123

New member
מטרופולין מכפילים לי את סכום הטעינה ברב קו ?
הי לכולם שאלה לגבי נסיעה במטרופולין בת של חברה שלי –היא תלמידה בבית ספר בת 15 אמרה לי שאם מטעינים ברב קו באוטובוסי ם של מטרופולין בכל סכום שהוא נניח 30 ₪ הכרטיס נטען בסכום כפול כלומר ב 60 ₪ אמרתי לה שלא נשמע לי הגיוני ולמה שיתנו מתנות חינם . אולי זה בגלל שהיא תלמידה? לא נשמע לי הגיוני או יותר מדי טוב כדי להיות אמיתי –יש פה CATCH ? אני מרעננה והחברה שלי ומשפחתה גם ברעננה אם זה משנה תודה וחג שמח
אפשרי
זה קיים בהרבה חברות פרטיות. קוראים לחבילה הזאת "ערך צבור" וזה מחליף את כרטיסיות הנייר. השיטה השתנתה. שטת הכרטיסיות הישנה היתה: להטעין/לקנות כרטייה של לדוגמא 20 נסיעות ב35 שקל, מכיוון שנסיעה רגילה (בלי הנחה) שווה לדוגמא 3.50, החישוב בכרטיסייה, לאחר 50% הנחה שמגיעה לנוער, היה 1.75 ש"ח (חצי) כפול 20 נסיעות. שיטת "ערך צבור": מטעינים סכום כסף על ה"רב קו" ומקבלים את ההנחה בצורה של שקלים, במקום נסיעות. לכן עבור 60 שקלים עבור נסיעות, הנוער ישלמו חצי מזה (50% הנחה) שזה 30. בטעינה הראשונה של ה"רב קו" בערך צבור יתכן שההנחה לא תראה בבירור, מכיוון שיש פיקדון על הכרטיס, משהו כמו 10 שקלים. אם כך,מתוך התשלום של 30 שלקים יועברו 10 שקלים לצורך פיקדון, הטעינה תהיה 20 שקלים והיתרה תהיה 40. ביתרון ב"רב קו" זה שבמקרה ואבד הכרטיס, ניתן לשחזר את כל היתרה שהיתה בו, בניגוד לכרטיסיות. "ערך צבור" מבטל את הצורך לרכוש כרטיסייות רבות עבור מספר קווים ואפשרי להשתמש ב"ערך צבור" שהוטען ב"רב קו" בחברת מטרופולין בכל תחום הפעילות שלה באותו אזור, לא משנה איזה קו זה. בעוד שנה-שנתיים, תלוי באגד, יהיה אפשר להשתמש באותו ערך צבור בכל חברות האוטובוסים.... מקווה שהסברתי טוב..
 
אפשרי
זה קיים בהרבה חברות פרטיות. קוראים לחבילה הזאת "ערך צבור" וזה מחליף את כרטיסיות הנייר. השיטה השתנתה. שטת הכרטיסיות הישנה היתה: להטעין/לקנות כרטייה של לדוגמא 20 נסיעות ב35 שקל, מכיוון שנסיעה רגילה (בלי הנחה) שווה לדוגמא 3.50, החישוב בכרטיסייה, לאחר 50% הנחה שמגיעה לנוער, היה 1.75 ש"ח (חצי) כפול 20 נסיעות. שיטת "ערך צבור": מטעינים סכום כסף על ה"רב קו" ומקבלים את ההנחה בצורה של שקלים, במקום נסיעות. לכן עבור 60 שקלים עבור נסיעות, הנוער ישלמו חצי מזה (50% הנחה) שזה 30. בטעינה הראשונה של ה"רב קו" בערך צבור יתכן שההנחה לא תראה בבירור, מכיוון שיש פיקדון על הכרטיס, משהו כמו 10 שקלים. אם כך,מתוך התשלום של 30 שלקים יועברו 10 שקלים לצורך פיקדון, הטעינה תהיה 20 שקלים והיתרה תהיה 40. ביתרון ב"רב קו" זה שבמקרה ואבד הכרטיס, ניתן לשחזר את כל היתרה שהיתה בו, בניגוד לכרטיסיות. "ערך צבור" מבטל את הצורך לרכוש כרטיסייות רבות עבור מספר קווים ואפשרי להשתמש ב"ערך צבור" שהוטען ב"רב קו" בחברת מטרופולין בכל תחום הפעילות שלה באותו אזור, לא משנה איזה קו זה. בעוד שנה-שנתיים, תלוי באגד, יהיה אפשר להשתמש באותו ערך צבור בכל חברות האוטובוסים.... מקווה שהסברתי טוב..
מה זה "הרבה חברות פרטיות"? כל החברות פרטיות!
שיטת הכרטיסיות נשארה, רק שעברה לרב קו - בשיטה זו רוכשים את הנסיעות מראש, ולכן היא אינה חשופה לעליות תעריפים המתבצעות לאחר הרכישה וטרם סיום הנסיעות. שיטת הערך הצבור שקולה למעין ארנק אלקטרוני המוטען בסכום מסויים, המזכה את בעל הכרטיס בסכום גבוה יותר ע"פ ההנחות שנקבעו ע"י המפקח על התעבורה במשרד התחבורה (זכאים/פנסיונרים/ילדים/הנחה רגילה) ובכל נסיעה, מתבצעת רכישה ספציפית. בצורה זו חשופים לעליות בתעריפים, אך מצד שני לא כבולים לקוד נסיעה אחד בלבד. הפיקדון אינו נהוג בהנפקת רב קו, למעט באגד.
 
מה זה "הרבה חברות פרטיות"? כל החברות פרטיות!
שיטת הכרטיסיות נשארה, רק שעברה לרב קו - בשיטה זו רוכשים את הנסיעות מראש, ולכן היא אינה חשופה לעליות תעריפים המתבצעות לאחר הרכישה וטרם סיום הנסיעות. שיטת הערך הצבור שקולה למעין ארנק אלקטרוני המוטען בסכום מסויים, המזכה את בעל הכרטיס בסכום גבוה יותר ע"פ ההנחות שנקבעו ע"י המפקח על התעבורה במשרד התחבורה (זכאים/פנסיונרים/ילדים/הנחה רגילה) ובכל נסיעה, מתבצעת רכישה ספציפית. בצורה זו חשופים לעליות בתעריפים, אך מצד שני לא כבולים לקוד נסיעה אחד בלבד. הפיקדון אינו נהוג בהנפקת רב קו, למעט באגד.
הנפקתי באגד ולא נדרשתי לפקדון
אולי זה תלוי באזור? הנפקתי בכפר סבא.
 
מישהו יודע מה קרה לשלטים של רכבת העמק?
לפני כמה זמן היו שלטים שהודיעו על תחילת הבנייה של רכבת העמק ובערך חודש אחר כך כיסו את השלטים. מישהו יודע מה קרה?
השלטים כוסו
כיוון שהכילו את שמותיהם של רוה"מ ושר התחבורה.
 

AMT

New member
בעיקרון בהחלט יש זכות לפיצוי
הבעיה היא שצריך להוכיח את זה. פנה לפניות הציבור דרך אתר אגד,רשום את כל הפרטים הידועים לך שאותם רשמת פה,המתן לבדיקתם ותשובתם. במידה ויש מחלוקת בין שני הצדדים-אפשר לפנות הלאה או למשרד הצחבורה או לבית דין לתביעות קטנות. אם אגד יעשו בדיקה ומבדיקתם שלהם ימצא אישוש לעובדטת שרשמת-הם מיוזמתם יציעו לך פיצוי.
נצל"ש: שאלה נוספת לגבי פיצוי
האם למי שבידו כרטיס חופשי חודשי ברכבת לחודש אפריל, מגיע פיצוי כלשהו בעקבות תאונת התנגשות הרכבות שהייתה החודש? (אי יכולת הגעה ברכבת ליעד ובחזרה)
 

דניאל 130

New member
נצל"ש: שאלה נוספת לגבי פיצוי
האם למי שבידו כרטיס חופשי חודשי ברכבת לחודש אפריל, מגיע פיצוי כלשהו בעקבות תאונת התנגשות הרכבות שהייתה החודש? (אי יכולת הגעה ברכבת ליעד ובחזרה)
לא,הרכבת דאגה לאוטובוסים שיקחו את הנוסעים
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה