תחנת תחבורה ציבוריתעוד שאלות
האם משהו יודע מה מרחק מקסימלי מצומת בינעירונית שחובה שתהיה תחנה לתחבורה ציבורית?
תחנת תחבורה ציבוריתעוד שאלות
תחנת פ"תעוד שאלות
שאלהעוד שאלות
בירושליים יש קווי לילהעוד שאלות
לא נראה לי שיש דרישהבירושליים יש קווי לילה
שנוסעים לשכונות של ירושליים כמו הר חומה גילת נווה יעקב פסגת זאב ו היישובים מעלה אדומים וגבעת זהב שזה נמצא מעבר לקו הירוק זה מה שמייחד את קווי הלילה בירושליים האם יש תוכניות לעשות קווי לילה בין יתר ערי הצפון לחיפה?
שאלה לגבי גובה הרציפים בארץעוד שאלות
רציפים גבוהים לעומת רציפים נמוכיםשאלה לגבי גובה הרציפים בארץ
שלום לכולם מסרטי רכבות רבים שראיתי מארה"ב,גרמניה ועוד מדינות, שמתי לב שהגובה של הרציפים שלהם ממש נמוך ביחס לזה שלנו מדוע הדבר? תודה!
פורסמה פרוגרמה לתחנות רכבת לנוסעיםרציפים גבוהים לעומת רציפים נמוכים
בעולם קיימים רציפים מכל הגבהים. היתרון היחיד שיש לרציפים נמוכים, היא עלות הקמה נמוכה יותר. לעומת זאת, לרציפים גבוהים יתרון משמעותי מאוד מבחינת הנוחות והמהירות של הכניסה והיציאה מהקרונות, כאשר גובה הרציף זהה לגובה הרצפה של קרונות הרכבת. העלות הקמתם הגבוהה יותר, משתלמת במיוחד בקווים עם עצירות תכופות (שירות פרברי/עירוני, רכבת תחתית וכו'). כאשר מחליטים מראש על רציפים נמוכים כדי לחסוך בעלויות, מאוחר יותר קשה מאוד לבצע את ההסבה לרציפים גבוהים גם כאשר מספר הנוסעים גדל וההסבה הופכת לכדאית. כתוצאה מכך, כדי להקל על כניסה/יציאה של נוסעים, פותחו רכבות נמוכות-רצפה (כלומר, גובה הרצפה נמוך מגובה החוגונים) ובמיוחד באירופה עושים בהן שימוש נרחב ביותר, על מנת להימנע מהסבה של מאות ואלפי רציפים קיימים... כמובן שאין צורך ברכבות כאלו בארץ. מכיוון שמספר התחנות בארץ אינו גדול, הוחלט ללכת על רציפים גבוהים ולהסב את כולם לגובה זהה (ליתר דיוק, הרציפים בארץ נחשבים כבעלי גובה "בינוני" - אשמח להבהרה לגבי הגובה המדוייק לפי התקן של רכבת ישראל, אם מישהו יודע).
יתרון נוסף של חפיפה בין גובה הרציפים לגובהרציפים גבוהים לעומת רציפים נמוכים
בעולם קיימים רציפים מכל הגבהים. היתרון היחיד שיש לרציפים נמוכים, היא עלות הקמה נמוכה יותר. לעומת זאת, לרציפים גבוהים יתרון משמעותי מאוד מבחינת הנוחות והמהירות של הכניסה והיציאה מהקרונות, כאשר גובה הרציף זהה לגובה הרצפה של קרונות הרכבת. העלות הקמתם הגבוהה יותר, משתלמת במיוחד בקווים עם עצירות תכופות (שירות פרברי/עירוני, רכבת תחתית וכו'). כאשר מחליטים מראש על רציפים נמוכים כדי לחסוך בעלויות, מאוחר יותר קשה מאוד לבצע את ההסבה לרציפים גבוהים גם כאשר מספר הנוסעים גדל וההסבה הופכת לכדאית. כתוצאה מכך, כדי להקל על כניסה/יציאה של נוסעים, פותחו רכבות נמוכות-רצפה (כלומר, גובה הרצפה נמוך מגובה החוגונים) ובמיוחד באירופה עושים בהן שימוש נרחב ביותר, על מנת להימנע מהסבה של מאות ואלפי רציפים קיימים... כמובן שאין צורך ברכבות כאלו בארץ. מכיוון שמספר התחנות בארץ אינו גדול, הוחלט ללכת על רציפים גבוהים ולהסב את כולם לגובה זהה (ליתר דיוק, הרציפים בארץ נחשבים כבעלי גובה "בינוני" - אשמח להבהרה לגבי הגובה המדוייק לפי התקן של רכבת ישראל, אם מישהו יודע).
יתרון נוסף של חפיפה בין גובה הרציפים לגובה
הקרונות הוא גם עבור נוסעים נכים. מן הבחינה הזו (וגם מבחינות נוספות) היה מוטב, שהרכבות תהיינה חד-קומתיות ולא קומתיים וכתוצאה מכך להקל עבור כלל הנוסעים ובתוכם לנוסעים הנכים.
אפשר בהחלט, אריק. אבל גם חלק מתחנותצודק!
אם כי גם ברכבות קומותיים ניתן ליצור פתרונות נוחים עבור הנכים, אך ההתאמה מסובכת יותר בהשוואה לקרונות חד-קומתיים.
עזרה בחיפוש חומר ארכיוני של רכבת ישראלעוד שאלות
תעלה למעלה לשרשור של הכמעט תאונה מהיום:עזרה בחיפוש חומר ארכיוני של רכבת ישראל
שלום רב. אני מחפש תמונות של רכבות נוסעים: מערכי קרונוע ורכבות גרורות קטר משנות השישים ותחילת שנות השבעים (בצביעה הכחולה כהה למי שזוכר) בצבע או שחור לבן שצולמו במקומות שונים בארץ. יש לי סקרנות בעיקר לפעילות רכבות נוסעים בתחנות תל אביב דרום הראשונה, והשניה (עד 1973 לערך), ובתחנת באר שבע. כמוכן אני מחפש עותקים או סריקות של מספר לוחות זמנים של רכבת ישראל בתחילת דרכה 1950-1960. כל זה עבור האלבום האישי שלי. עד כה ראיתי את מה שפורסם באתר הלשכה הממשלתית לעיתונות ובשני הספרים על רכבת ישראל. אשמח אם משהו מחכמי האתר יוכל לעזור או לכוון אותי. תודה רבה, אלי.
ועוד אחת לסיום: תמונה 0558:תעלה למעלה לשרשור של הכמעט תאונה מהיום:
יש לי שם משהו בשבילך. ובינתיים קח תמונה מהאוסף שלי. צולם ע"י חבר יקר ג'. ד. שנתן לי בזמנו כמה מאות כאלה. הצילום שלפניך הועבר משקופית לתמונה ונסרק בסורק.
תמונות נהדרות ומה עם איזה נוסטלגיה אוטובוסיתועוד אחת לסיום: תמונה 0558:
ערב טוב ונעים מירושלים הקרירה.
אודיה7777 או מיכאלה7777 כבר ידאגו לזהתמונות נהדרות ומה עם איזה נוסטלגיה אוטובוסית
שלום! אביתר תודה, תמונות נהדרות ומה עם איזה תמונה נוסטלגית מהצד האוטובוסי של תח"ץ ככה כדי לאזן ,מי יודע אולי "תיפול" תמונה שאפשר לחבר לה סיפור
"לשכת העיתונות הממשלתית"עזרה בחיפוש חומר ארכיוני של רכבת ישראל
שלום רב. אני מחפש תמונות של רכבות נוסעים: מערכי קרונוע ורכבות גרורות קטר משנות השישים ותחילת שנות השבעים (בצביעה הכחולה כהה למי שזוכר) בצבע או שחור לבן שצולמו במקומות שונים בארץ. יש לי סקרנות בעיקר לפעילות רכבות נוסעים בתחנות תל אביב דרום הראשונה, והשניה (עד 1973 לערך), ובתחנת באר שבע. כמוכן אני מחפש עותקים או סריקות של מספר לוחות זמנים של רכבת ישראל בתחילת דרכה 1950-1960. כל זה עבור האלבום האישי שלי. עד כה ראיתי את מה שפורסם באתר הלשכה הממשלתית לעיתונות ובשני הספרים על רכבת ישראל. אשמח אם משהו מחכמי האתר יוכל לעזור או לכוון אותי. תודה רבה, אלי.
השליכוהו לבור!"לשכת העיתונות הממשלתית"
ולא הלשכה הממשלתית לעיתונות !! "לשכת העיתונות הממשלתית" שייכת למשרד ראש הממשלה ונמצאת בירושלים בבית אגרון ברחוב הלל 37 במרכז העיר. טלפון למי שרוצה 02-5007500
איפה ניתן למצוא מפה של מסלולי קווים של אגדעוד שאלות
Copyright©1996-2021,Tapuz Media Ltd. Forum software by XenForo® © 2010-2020 XenForo Ltd.