• פותח הנושא evc
  • פורסם בתאריך

rigoletto111

New member
גם אני הקטן מצטרף להנ"ל...

כמה שאני אוהב דיסטופיות קולנועיות...
 

Le Fay

New member
שם הבלוג קנה אותי

(מעניין למה). זה לא משנה את העובדה שנשבר לי לראות נקבות בתפקיד הקורבן האולטימטיבי.
 

uri80

New member
אני אהבתי את הסרט. מאד.

וכן, הוא בהחלט פסימי ולא מתקתק כרגיל. לא מדבר בכלל על האפקטים והצילום (והם בהחלט טובים) אלא על האוירה והסיפור. שואבים אותך פנימה. הבמאי לא בדיוק המציא כאן הכל מחדש. האגדות של האחים גרים למשל היו במקור אפלות במיוחד, מזעזעות אפילו, ורק במשך השנים הסיפורים התעדנו כדי שיתאימו את עצמם לעולם שבו מנסים לעטוף את המציאות בחוץ בצמר גפן דמיוני. מי אמר שאגדות צריכות להיות אופטימיות תמיד? אבל כן, זה לא בדיוק סרט שהייתי מתאר כסרט לילדים. הרבה מאד זמן שלא יצא לי לראות סרט שהיה קצת יותר מבינוני. הסרט הזה דווקא היווה נקודת אור קטנה.
 
לא לילדים...

לא נגד הפסימיות יצאתי חוצץ, אלא נגד הפסימיות חסרת ההשראה של הסרט. זו לא שאלה של הפי-אנד כן או לא, זה לא ממש משנה, וישנן מספיק יצירות פסימיות ששמור להן מקום של כבוד עמדי. הפסימיות שהציג הסרט היא פסימיות לעוסה, כזו שאין עמה ספק, כזו שהציגה את המשוואה וגם את הפתרון וחסרה לי ההשראה שהספק מביא עימו. נכון אמנם שרעיונות שמחים ואופטימיים קרובים מאוד לקיטש פעמים רבות, אבל לא ניתן לתת "הכשר" אומנותי לסרט מסויים רק בגלל שהוא פסימי. ואגב הערתך שזה לא סרט לילדים, וכי למה זה לא סרט לילדים? אני מניחה שזה לא בגלל העלילה המורכבת שיקשה על ילד לתפוס וגם לא בגלל הנושאים שהסרט מדבר עליהם, אלא כנראה בגלל הגישה שלו. וסרטים שתפיסת העולם שהם מייצגים לא מתאימה לילדים, לא מתאימים גם לי. אם הצלחתי להגיע לגילי המופלג ולשמר בי עוד כמה דברים טבעיים ואופטימים שהבאתי עימי עוד ממגרשי המשחקים של גן הילדים, לא בא לי להרוס את זה דווקא עכשיו...
 

uri80

New member
"על טעם ועל ריח"...

לא, לא חשבתי שהסרט לעוס או חסר השראה, להפך. כשאחי רצה לראות את הסרט לא היה לי מושג על מה מדובר. לא באתי אליו עם שום ציפיות ואולי לכן נהניתי ממנו כל כך. אני לא חושב שסרט פנטזיה אמור בהכרח לסמל אופטימיות כלשהי כדברייך. לאגדות יש מקום אבל מי אמר בהכרח שהן חייבות להיות טובות? (לא לילדים דרך אגב בגלל האלימות שבו. ילדים קטנים נכון יותר לומר) בדר"כ לא מת על פנטזיה, במיוחד לא על הנוסחתית. מאז שטולקין המציא את עולמו כמעט כל סופרי הפנטזיה חוזרים אחריו תוך נסיון (חלש מאד בדר"כ) לחקותו. אולי בגלל זה את היצירה של ג'ורג' מרטין - "שיר של אש וקרח" אהבתי מאד. מניח שגם אותה לא תאהבי אם יצא לך לקרוא. הוא כותב נהדר אבל מתעלל בדמויות שלו ללא רחם. ממליץ בחום.
 

uri80

New member
ועוד משהו,

הנה סרט שלפי התאור הקודם ממש אבל ממש לא תאהבי אבל בכל זאת אמליץ עליו בחום. קבר הגחליליות או grave of the fireflies שני ילדים, אח ואחות שחיים ביפן של מלחמת העולם השניה. א' הוא מצויר. (וממש אבל ממש לא לילדים) ב' אם הקודם גרם לך לבכות אינני יודע מה זה יעשה. סביר להניח שתרצי לחנוק אח"כ את הבמאי. אני רציתי. אבל הוא אנושי האמיני לי, כל כך אנושי. (סלסרו, אם זוכר נכון אתה ראית אותו אחרי שהמלצתי עליו בפעם הקודמת, לא?)
 

סלסרו

New member
אולי להפך? אתה ראית אותו לאחרי

שהמצלתי עליו.. האמת שאני לא זוכר - זה אצלי ברשימת הסרטים המומלצים (שפרסמתי בפורום בעבר) כבר המון זמן. כמובן שלא לשכוח את Hayao Miyazaki בעיקר Princess Mononoke ו-Spirited Away סרט מצוייר אחר שאני ממליץ עליו - למבוגרים בלבד, ועדיף לאחרי ג'ויינט: Fritz the Cat. אבל אנחנו כבר גולשים לתחום אחר. מענין לענין, כדאי לבדוק את Svankmajer. ברשימה בנטפליקס אני אמור לקבל את הדיוידי של הסרטים הקצרים שלו. לקשר את זה לפורום - אחד מידיי היוצאים מ770, בחור כשרוני, הלך ללמוד אצלו קולנוע לפני איזה 11-12 שנה. מאד לא ראיתי אותו. מענין מה עלה בגורלו..
 

uri80

New member
לרגע הדאגת אותי. ידעתי שאני

סנילי אבל לא זכרתי שעד כדי כך. (אע"פ שבהתחלה באמת בלבלתי אותו עם מיאזקי, עוד יש תקווה לאלצהיימר) הבט כאן. "פריץ החתול"? ראיתי אבל לא התפעלתי עד כדי כך. ?"Children of men" על מה זה?
 

סלסרו

New member
זה יקרה גם לך

(כלומר הסניליות..) לגבי פריץ, נו, כנראה שראית בלי ג'וינט לפני..
Children of Men - עדיין לא ראיתי אז אין לי דעה, ומעדיף לא לקרא ביקורות בנתייים בכדי שלא לפתח ציפיות.
 

justchip

New member
תנסה את Robin Hobb

אז תראה מה זה סופרת שמתעללת בגיבוריה וגם לא ממש כתוב בנוסחאות הקבועות. אם אתה רוצה משהו באמת מקורי אתה יכול לנסות את otherland של Tad Williams שהוא משהו כמו ערבוב של Sci fi ופנטזיה.
 

Le Fay

New member
חן-חן. איי'ל ברייס מייסלף.

נזכרתי ב"חינוך רע" של אלמודובר. גם זו תזכורת יעילה שאין לצפות לטוב, ובכל זאת סרט מצויין.
 
למעלה