Green Leprecon
New member
צריך עזרה ממנהלים ומיועצים
שלום, אני תלמיד בתיכון ואני לומד במגמת מנהל עסקים וכלכלה. נתבקשנו ע"י המורה למנהל לבחור ארגון ולאפיין אותו עפ"י המודל של ליקרט (4 דפוסי ניהול). במסגרת העבודה אני צריך לראיין כמה עובדים כדי להבין את מצבם בארגון ומצב הארגון כולו. להלן מספר שאלות שכתבתי. אודה לכם אם תוכלו לתת לי רעיונות נוספים, שאלות נוספות או אפילו סתם לתקן אותי: 1. איך היית מגדיר את היחסים בינך ובין הממונה עליך? האם יש יחסים מעבר ליחסים פורמאליים, כלומר יחסים בלתי פורמאליים? 2. האם אתה שותף לקבלת החלטות בארגון? 3. האם אתה מרגיש שאתה יכול לייעץ ולומר את דעתך לממונים עליך? אם לא מדוע? 4. האם אתה מרוצה במקום עבודתך? אם לא מדוע? 5. האם מתגמלים אותך? אם לא מדוע? כיצד מתגמלים? האם אתה חושב שצריך לתגמל אותך יותר? 6. האם אתה עובד מתוך רצון לעבוד או מתוך מחויבות למקום העבודה? 7. האם אתה מרגיש שאתה ממצה את יכולותיך? אם לא מדוע? 8. מה היית משנה בארגון ולמה? 9. מהי האווירה בארגון? תן דוגמאות וסיבות לכך? 10. האם אתם מצליחים לעמוד ביעדים ובמטרות שאתם מציבים לעצמכם? אם לא מדוע? 11. איפה אתה רואה את עצמך בעוד מספר שנים? 12. האם המנהל שלך שותף בדיונים קבוצתיים, בקביעת מטרות? באיזו תדירות? כיצד הוא מופיע שם, בתור ממונה או בתור חבר קבוצה? 13. האם אתה מרגיש שהמידע זורם בחופשיות בארגון או שמונעים ממך מידע מסוים? אם לא מדוע? 14. האם קיימת תקשורת בלתי פורמאלית בארגון? אם כן את מי היית מגדיר כמרכז התקשורת? אם לא מדוע אין? 15. האם היית ממליץ לחבריך לעבוד בארגון זה? אם לא מדוע? 16. האם אתה מרגיש שמאצילים לך סמכויות? האם מבזרים סמכויות? 17. האם קיים תהליך של הפקת לקחים, שיפור ולמידה? 18. מי שותף להפקת הלקחים? 19. כיצד אתם לומדים מטעויות? 20. אם הייתה לך הזדמנות לעזוב לארגון שבו היית מקבל משכורת זהה היית עוזב? מדוע? 21. האם המנהלים וחבריך לעבודה רואים אותך כחלק חשוב בארגון וכחלק תורם? האם אתה רואה אותם כך? פרט 22. האם הם מעריכים אותך? האם אתה מעריך אותם? 23. באיזו מידה יש פתיחות ויצירתיות? תן דוגמא 24. האם האווירה בארגון משפיעה על המורל לחיוב או לשלילה? תן דוגמא 25. מה אופי היחסים הבין אישיים? האם יש פרגון? עוינות? עזרה הדדית? 26. האם יש לך חברים בעבודה? 27. האם אתה נהנה לעבוד בארגון? אם לא מדוע? 28. האם העבודה מעניינת אותך? 29. האם אתה רואה את עצמך כחלק משמעותי וחשוב בארגון? 30. כיצד אתה רואה את הארגון ואת חבריך לעבודה? (לדוגמא בתור בית שני)
שלום, אני תלמיד בתיכון ואני לומד במגמת מנהל עסקים וכלכלה. נתבקשנו ע"י המורה למנהל לבחור ארגון ולאפיין אותו עפ"י המודל של ליקרט (4 דפוסי ניהול). במסגרת העבודה אני צריך לראיין כמה עובדים כדי להבין את מצבם בארגון ומצב הארגון כולו. להלן מספר שאלות שכתבתי. אודה לכם אם תוכלו לתת לי רעיונות נוספים, שאלות נוספות או אפילו סתם לתקן אותי: 1. איך היית מגדיר את היחסים בינך ובין הממונה עליך? האם יש יחסים מעבר ליחסים פורמאליים, כלומר יחסים בלתי פורמאליים? 2. האם אתה שותף לקבלת החלטות בארגון? 3. האם אתה מרגיש שאתה יכול לייעץ ולומר את דעתך לממונים עליך? אם לא מדוע? 4. האם אתה מרוצה במקום עבודתך? אם לא מדוע? 5. האם מתגמלים אותך? אם לא מדוע? כיצד מתגמלים? האם אתה חושב שצריך לתגמל אותך יותר? 6. האם אתה עובד מתוך רצון לעבוד או מתוך מחויבות למקום העבודה? 7. האם אתה מרגיש שאתה ממצה את יכולותיך? אם לא מדוע? 8. מה היית משנה בארגון ולמה? 9. מהי האווירה בארגון? תן דוגמאות וסיבות לכך? 10. האם אתם מצליחים לעמוד ביעדים ובמטרות שאתם מציבים לעצמכם? אם לא מדוע? 11. איפה אתה רואה את עצמך בעוד מספר שנים? 12. האם המנהל שלך שותף בדיונים קבוצתיים, בקביעת מטרות? באיזו תדירות? כיצד הוא מופיע שם, בתור ממונה או בתור חבר קבוצה? 13. האם אתה מרגיש שהמידע זורם בחופשיות בארגון או שמונעים ממך מידע מסוים? אם לא מדוע? 14. האם קיימת תקשורת בלתי פורמאלית בארגון? אם כן את מי היית מגדיר כמרכז התקשורת? אם לא מדוע אין? 15. האם היית ממליץ לחבריך לעבוד בארגון זה? אם לא מדוע? 16. האם אתה מרגיש שמאצילים לך סמכויות? האם מבזרים סמכויות? 17. האם קיים תהליך של הפקת לקחים, שיפור ולמידה? 18. מי שותף להפקת הלקחים? 19. כיצד אתם לומדים מטעויות? 20. אם הייתה לך הזדמנות לעזוב לארגון שבו היית מקבל משכורת זהה היית עוזב? מדוע? 21. האם המנהלים וחבריך לעבודה רואים אותך כחלק חשוב בארגון וכחלק תורם? האם אתה רואה אותם כך? פרט 22. האם הם מעריכים אותך? האם אתה מעריך אותם? 23. באיזו מידה יש פתיחות ויצירתיות? תן דוגמא 24. האם האווירה בארגון משפיעה על המורל לחיוב או לשלילה? תן דוגמא 25. מה אופי היחסים הבין אישיים? האם יש פרגון? עוינות? עזרה הדדית? 26. האם יש לך חברים בעבודה? 27. האם אתה נהנה לעבוד בארגון? אם לא מדוע? 28. האם העבודה מעניינת אותך? 29. האם אתה רואה את עצמך כחלק משמעותי וחשוב בארגון? 30. כיצד אתה רואה את הארגון ואת חבריך לעבודה? (לדוגמא בתור בית שני)