בננות

הבנתי

שזה מה שהיה... אבל עדיין תמיהתי בעינה קיימת.. איך זה שבחור שמתיימר להיות "חבר טוב" יגיד הרבה דברי שבח על חברו ובסוף יאמר משפט אחד שבעצם אומר - אל תלכו עליו???
 

kiss 18

New member
צודק, צריך גם לדעת

לאיזה חבר להביא טלפון לבירורים. (לא שאפשר לצפות זאת מראש...) הגב' שהציעה את ההצעה אומרת שהיא מכירה אותי (ואני לא מכירה אותה ולא את שמה, סביר להניח שראתה אותי באיזה ארוע או משהו) ואומרת שלדעתה זה כן מתאים מאוד.
 
א.

אם היא מכירה אותך דרך זה שהיא ראתה אותך באיזה ארוע, איך היא מתיימרת לומר שהיא "מכירה" אותך?? ב. אני לא חושב ששדכנית יכולה לעשות התאמות ואפי' חברה קרובה או בת משפחה אינה יכולה לעשות התאמות, מקסימום היא יכולה לחוות דעה בעקבות נתונים שקיימים אבל מכאן ועד להסיק מסקנה זה את היחידה שצריכה ויכולה להחליט. ג. תלוי מה את מחפשת בפגישה ומה את מצפה ממנה, אם תחפשי בפגישה את מה שמתאים לך, יש יותר מקום לשאול אצל מי בררת ואיזה חבר בררת, (כי אל תשכחי שכל אחד מביא את מה שטוב לו...) אבל אם כל מה שאת תחפשי בפגישות זה רק לבדוק האם הבחור "שווה" שתשקיעי בו, שהוא בחור שיש לך אמביציה ומוטיבציה להשקיע באהבה אליו ואיתו.. אז הפרמטים הם אחרים ובכיף את יכולה ללכת על זה, בלי קשה אם הוא "מתאים" או שלא... בהצלחה.
 

kiss 18

New member
א.

מכירה, כניראה התכוונה "מכירה" חיצונית. או שמא יצא לי לדבר איתה כמה מילים בארוע כשהיא פנתה אלי ואז לכן אמרה מכירה אותה.. לא יודעת. אבל אני לא שמעתי אתה שמה קודם לכן. ב. התאמה סביר להניח חיצונית. או שעקבה אחרי בכל מיני סיטואציות.....
ג. לא כ"כ הבנת למה כוונתך, אך אנסה להשיב, ברור שאני מחפשת בפגישה מישהו שמתאים לי.... אני לא יוצאת בשביל למצוא מישהו ששווה שאני אשקיע בו... ד. תודה.
 
איזו

מכירה שזו לא תהיה, תגובתי הייתה בעקבות שאת ציינת שהיא מכירה אותך והיא אמרה שזה מאד מתאים לך.. (שזה נשמע שבעקבות כך יש לך חשק לנסות ולראות אם הבחור באמת מתאים לך..) על זה הגבתי שזה יומרנות לומר כזה משפט.. ב. התאמה לא מתחילה ולא נגמרת בחיצוניות בפרט שמדד אמיתי לחיצוניות נקבע יותר על פי יופי פנימי..! ג. אם זה מה שאת מחפשת אז איך את בדיוק חושבת למצוא את זה, בפרט לאור העובדה הפשוטה שלעולם את לא יכולה להכיר בחור על פי פגישות!!??
 

kiss 18

New member
עכ"פ,

האישה לא מכירה אותה, במילה המובנת כ"הכרות", יכול להיות ע"י סתם שיחה איתה שהיתה בעבר (שאינני זוכרת) ברשותך, בא לא ניתפס על מילים. ב מסכימה לחלוטין. ג. נכון, לא ניתן להכיר בחור מתוך שורשי נשמתו בפגישות (ועל זה צריך להתפלל שה' יכוון אותנו) אך ברמה מסויימת ניתן לראות אם יש התאמה כלשהי ואם אתה מתחבר לבנ"א, ואם הוא עושה לך משהו בלב.
 
אם

אתה מתחבר לבן אדם אני מסכים וכן אם הוא עושה לך משהו בלב, ששימי לב זה אותה הכוונה שלי רק במילים אחרות - לבדוק אם הוא "שווה" שאני ישקיע ויאהב אותו.. כי במי יש מוטיבציה להשקיע? למי שאת מתחברת איתו ועושה לך משהו בלב.. לא כך? אך, זה לא רק שאת לא מכירה אותו לשורשי נשמתו את בקושי יכולה להכיר אותו גם התאמה מינמלית, ואני אתן לך דוגמא ומכאן תקישי לכל המקרים: בחור שנחשב לקמצן של ב"ב מגיע לפגישה עם בחורה, הוא כמובן ברוב "נדבנותו" מציע לה בחיוך רחב אולי את רוצה קפה? (כשבלב שלו הוא אומר ילה שתגיד לא...) היא אומרת בחיוך ביישני: כן.. המלצר מביא את הקפה, היא שותה ואופס שופכת את זה על חליפתו, היא קופצת בבהלה, מרגישה לא נעים, והוא אומר לה בחיוך על כל הפנים, (או על הפנים..) לא נורא, לא קרה שום דבר, מה זה ניקוי יבש, בקטנה... וכו'... היא בטוחה שהוא הנדיב של העולם כשבליבו הכל גועש ורועש... זה אולי סיטואציה קיצונית? לא חושב.. אבל אפי' אם נניח שכן, לא חסרות הדוגמאות לכאן ולכאן.. כך שאם את עדיין מחפשת מי שיתאים לך, אז איך את בדיוק תראי את זה בהתאמה מינמלית כשמאד ייתכן שלאחר הנשואין הכל יראה אחרת ואף הפוך??
 

kiss 18

New member
מה שכן תסכים איתי,

שהמשפט "שווה" להשקיע בו, נשמע קצת כמו משהו שלילי... אבל בגדול, מתחתנים עם מישהו ואז קיים רצון גם להשקיע בו, כי אתה אוהב אותו ואתה נותן לו את כולך! כל ליבך וגופך! ברור לחלוטין שקיים הרצון להשקיע במישהו שאתה אוהב אותו. ונכון שלא ניתן ע"י פגישות להכיר את הבנ"א לעומקי נשמתו, לכן אני סוברת שיש צורך לצאת כמה פגישות שרק נחוץ ובלי הלחץ של "יאללה תסגרו כבר", נסגור? ברגע שנרגיש לנכון... (כמובן, לא למרוח סתם ולצאת שנים..) בנוגע לדוג' (שהיא אגב, איננה קיצונית כלל) בפגישות ראשונות הבחור יראה את כל האדיבות שבעולם, אך ברגע שיוצאים יותר זמן.. ומתרגלים לבנ"א, סביר להניח שהוא ירגיש יותר משוחרר וחופשי.. וכך ניתן להכיר את הבנ"א אם הוא קמצן... (ויכול להיות שאני טועה ולא יהיה ניתן לגלות זאת כלל.. צריך להתפלל שה' יכוון אותנו לזיווג המתאים לנו) ואגב, מגיע לך שאני יאמר את זה קבל עם ופורום- אתה בחור אינטלגנט וחכם וזה לא קיים הרבה בגילך! אז- שאפו!
 
כוונתי

הייתה במילה "שווה" לא במובן התנשאותי אלא במובן, האם הוא כדאי להשקיע בו.. (לכך הוספתי מרכאות) זה לא נכון לומר - שאם אני אוהב יש לי רצון, כי מנין תגיע אהבה? אם יש רצון את יכולה לאהוב.. וכדברי הרב מדסלר: שנתינה מביאה לאהבה... אך כדי שבאמת תוכלי לתת אל אף הקשיים שבדרך, צריכה להיות לך מוטיבציה ורצון להשקיע... וזה רק למי שאת מרגישה כימיה ובסיס להשקעה.. עדיין, את טוענת שלאחר כמה פגישות אפשר להכיר, אני מסכים שלאחר כמה פגישות מכירים יותר מאשר בפגישה ראשונה, אבל! לעולם את לא תכירי את הבן אדם היטב ובוודאי לא ברמה כזאת שאת יכולה לקבוע על פיה אם הוא מתאים לך או לא, אלא רק אחרי החתונה! והמציאות מוכיחה את זה מלבד שיש לכך כמה סיבות מאד הגיוניות שזה יהיה כך. אני מסכים שלגבי הדוגמא אם הוא קמצן או לא אפשר לבדוק את זה בדרכים כאילו ואחרות, אבל יש עוד הרבה טבעים ותכונות באדם שאי אפשר לבדוק אותם ואפי' אם תצליחי אחרי החתונה הבן אדם נהיה אחר לחלוטין!
 

kiss 18

New member
קצת

הלכתי לאיבוד מה"רצון" "רצון"... אם יש רצון אז אני יכולה לאהוב? רצון למה? להשקיע? נתינה גורמת לאהבה, זה נכון. אבל א"א לתת את ליבך, לפני שאתה אוהב מישהו (בא נתייחס כרגע לעיניין השידוכים שלפני החתונה) אתה לא יכול לתת לו ואז אח"כ לאהוב אותו, צריך שיהיה משהו בהתחלה, בסיס שעליו תוכל להשקיע. לאחר שיש לך משהו עם הבנ"א שמולך אז קיים בך רצון להשקיע בו.
 
אכן

רצון להשקיע.. וברור! אם את תרצי לאהוב את תאהבי, כי לאהוב אפשר את כל אחד אם משקיעים בו כמו שצריך.. מה זה המשהו והבסיס בהתחלה שעליו את מדברת שהוא יגרום לך לרצות להשקיע בו?
 
איך

בדיוק תתחברי לבן אדם ותרגישי אותו, אם את לא מכירה אותו? ויותר מכך, וכי בגלל רגש או התרגשות (שיכולה לחלוף בין רגע..) את תחליטי על האדם שיהיה איתך כל חייך??
 

kiss 18

New member
חיבור

התחלתי, שעליו בונים. אגב, אני מרגישה שבהתחלה דיברנו באותו קו, ולאחמ"כ כל אחד סטה... אז אני לא כ"כ מבינה, וכי לרגע חשבת שבגלל רגש או התרגשות התחלתיים אני אחליט שאיתו אני אבנה בית?!? ברור שלא.
 
על החיבור

הזה אני מדבר... מהו החיבור הזה? ולא חשבתי שאת תבני על פי רגש או התרגשות התחלתיים תבני בית, אבל שימי לב שאת מרבה להדגיש שאת מצפה לאיזה רגש וחיבור שיהיה ביניכם לכך שאלתי את זה בצורה שכזאת..
 

kiss 18

New member
אוקיי,

אז דיברנו על אותו חיבור. מן חיבור התחלתי, איך אני יכולה להסביר זאת במילים?! לא יכולה. ח י ב ו ר.
 
את

לא יכולה להסביר במילים, כי זה רגש ורגש לא שייך לבטא... ואם כך.. שוב אנחנו חוזרים לאותה נקודה.. האם הרגש הוא זה שיקבע אם הוא מתאים לך או לא?
 
למעלה