מרתון למידת הבשורה על פי מתי

My Shepherd

New member
../images/Emo23.gifהחלק השני מהקטע לשאלות היום!

18 اما ولادة يسوع المسيح فكانت هكذا.لما كانت مريم امه مخطوبة ليوسف قبل ان يجتمعا وجدت حبلى من الروح القدس. 19 فيوسف رجلها اذ كان بارا ولم يشأ ان يشهرها اراد تخليتها سرّا. 20 ولكن فيما هو متفكر في هذه الامور اذا ملاك الرب قد ظهر له في حلم قائلا: «يا يوسف ابن داود لا تخف ان تأخذ مريم امرأتك.لان الذي حبل به فيها هو من الروح القدس. 21 فستلد ابنا وتدعو اسمه يسوع لانه يخلّص شعبه من خطاياهم». 22 وهذا كله كان لكي يتم ما قيل من الرب بالنبي القائل. 23 «هوذا العذراء تحبل وتلد ابنا ويدعون اسمه عمانوئيل» (الذي تفسيره الله معنا). 24 فلما استيقظ يوسف من النوم فعل كما امره ملاك الرب واخذ امرأته. 25 ولم يعرفها حتى ولدت ابنها البكر.ودعا اسمه يسوع. ובעברית שני הקטעים- מתי פרק א 1 סֵפֶר תּוֹלְדֹת יֵשׁוּעַ הַמָּשִׁיחַ בֶּן־דָּוִד בֶּן־אַבְרָהָם׃ 2 אַבְרָהָם הוֹלִיד אֶת־יִצְחָק וְיִצְחָק הוֹלִיד אֶת־יַעֲקֹב וְיַעֲקֹב הוֹלִיד אֶת־יְהוּדָה וְאֶת־אֶחָיו׃ 3 וִיהוּדָה הוֹלִיד אֶת־פֶּרֶץ וְאֶת־זֶרַח מִתָּמָר וּפֶרֶץ הוֹלִיד אֶת־חֶצְרוֹן וְחֶצְרוֹן הוֹלִיד אֶת־רָם׃ 4 וְרָם הוֹלִיד אֶת־עַמִּינָדָב וְעַמִּינָדָב הוֹלִיד אֶת־נַחְשׁוֹן וְנַחְשׁוֹן הוֹלִיד אֶת־שַׂלְמוֹן׃ 5 וְשַׂלְמוֹן הוֹלִיד אֶת־בֹּעַז מֵרָחָב וְבֹעַז הוֹלִיד אֶת־עוֹבֵד מֵרוּת וְעוֹבֵד הוֹלִיד אֶת־יִשָׁי׃ 6 וְיִשַׁי הוֹלִיד אֶת־דָּוִד הַמֶּלֶךְ וְדָוִד הַמֶּלֶךְ הוֹלִיד אֶת־שְׁלֹמֹה מֵאֵשֶׁת אוּרִיָּה׃ 7 וּשְׁלֹמֹה הוֹלִיד אֶת־רְחַבְעָם וּרְחַבְעָם הוֹלִיד אֶת־אֲבִיָּה וַאֲבִיָּה הוֹלִיד אֶת־אָסָא׃ 8 וְאָסָא הוֹלִיד אֶת־יְהוֹשָׁפָט וִיהוֹשָׁפָט הוֹלִיד אֶת־יוֹרָם וְיוֹרָם הוֹלִיד אֶת עֻזִּיָּהוּ׃ 9 וְעֻזִּיָּהוּ הוֹלִיד אֶת־יוֹתָם וְיוֹתָם הוֹלִיד אֶת־אָחָז וְאָחָז הוֹלִיד אֶת־יְחִזְקִיָּהוּ׃ 10 וִיחִזְקִיָּהוּ הוֹלִיד אֶת־מְנַשֶׁה וּמְנַשֶׁה הוֹלִיד אֶת־אָמוֹן וְאָמוֹן הוֹלִיד אֶת־יֹאשִׁיָּהוּ׃ 11 וְיֹאשִׁיָּהוּ הוֹלִיד אֶת־יְכָנְיָהוּ וְאֶת־אֶחָיו לְעֵת גָּלוּת בָּבֶל׃ 12 וְאַחֲרֵי גְּלוֹתָם בָּבֶלָה הוֹלִיד יְכָנְיָהוּ אֵת שְׁאַלְתִּיאֵל וּשְׁאַלְתִּיאֵל הוֹלִיד אֶת־זְרֻבָּבֶל׃ 13 וּזְרֻבָּבֶל הוֹלִיד אֶת־אֲבִיהוּד וַאֲבִיהוּד הוֹלִיד אֶת־אֶלְיָקִים וְאֶלְיָקִים הוֹלִיד אֶת עַזּוּר׃ 14 וְעַזּוּר הוֹלִיד אֶת־צָדוֹק וְצָדוֹק הוֹלִיד אֶת־יָכִין וְיָכִין הוֹלִיד אֶת־אֱלִיהוּד׃ 15 וֶאֱלִיהוּד הוֹלִיד אֶת־אֶלְעָזָר וְאֶלְעָזָר הוֹלִיד אֶת־מַתָּן וּמַתָּן הוֹלִיד אֶת־יַעֲקֹב׃ 16 וְיַעֲקֹב הוֹלִיד אֶת־יוֹסֵף בַּעַל מִרְיָם אֲשֶׁר מִמֶּנָּה נוֹלַד יֵשׁוּעַ הַנִקְרָא מָשִׁיחַ׃ 17 וְהִנֵּה כָּל־הַדֹּרוֹת מִן־אַבְרָהָם עַד־דָּוִד אַרְבָּעָה עָשָׂר דֹּרוֹת וּמִן־דָּוִד עַד־גָּלוּת בָּבֶל אַרְבָּעָה עָשָׂר דֹּרוֹת וּמִגָּלוּת בָּבֶל עַד־הַמָּשִׁיחַ אַרְבָּעָה עָשָׂר דֹּרוֹת׃ 18 וְזֶה דְבַר הֻלֶּדֶת יֵשׁוּעַ הַמָּשִׁיחַ מִרְיָם אִמּוֹ הָיְתָה מְאֹרָשָׂה לְיוֹסֵף וּבְטֶרֶם יָבֹא אֵלֶיהָ נִמְצֵאת הָרָה מֵרוּחַ הַקֹּדֶשׁ׃ 19 וְיוֹסֵף בַּעְלָהּ אִישׁ צַדִּיק וְלֹא אָבָה לְתִתָּהּ לְחֶרְפָּה וַיֹּאמֶר אֲשַׁלְּחֶנָּה בַּסָּתֶר׃ 20 הוּא חשֵׁב כָּזֹאת וְהִנֵּה מַלְאַךְ יְהוָֹה נִרְאָה אֵלָיו בַּחֲלוֹם וַיֹּאמַר יוֹסֵף בֶּן־דָּוִד אַל־תִּירָא מִקַּחַת אֵת מִרְיָם אִשְׁתֶּךָ כִּי הַנּוֹצָר בְּקִרְבָּה מֵרוּחַ הַקֹּדֶשׁ הוּא׃ 21 וְהִיא יֹלֶדֶת בֵּן וְקָרָאתָ אֶת־שְׁמוֹ יֵשׁוּעַ כִּי הוּא יוֹשִׁיעַ אֶת־עַמּוֹ מֵחַטֹּאתֵיהֶם׃ 22 וְכָל־זֹאת הָיְתָה לְמַלֹאת אֶת־דְּבַר יְהוָֹה אֲשֶׁר־דִּבֶּר בְּיַד הַנָּבִיא לֵאמֹר׃ 23 הִנֵּה הָעַלְמָה הָרָה וְיֹלֶדֶת בֵּן וְקָרְאוּ שְׁמוֹ עִמָּנוּאֵל אֲשֶׁר פֵּרוּשׁוֹ הָאֵל עִמָּנוּ׃ 24 וַיִּיקַץ יוֹסֵף מִשְׁנָתוֹ וַיַּעַשׂ כַּאֲשֶׁר צִוָּהוּ מַלְאַךְ יְהוָֹה וַיֶּאֱסֹף אֶת־אִשְׁתּוֹ אֶל בֵּיתוֹ׃ 25 וְלֹא יְדָעָהּ עַד כִּי־יָלְדָה בֵּן (אֶת־בְּכוֹרָהּ) וַיִּקְרָא אֶת־שְׁמוֹ יֵשׁוּעַ׃
 

salt of earth

New member
רקע על הבשורה עפ"י מתי

זה יעזור לנו מאוד בלמידת טקסט כאשר נלמד את הרקע שלו, מתורגם מערבית מהאתר http://www.serafemsarof.org/bible_studies/shro7at/matt.htm הקדמה על הבשורה עפ"י מתי 1- הכותב: הקדוש מתי הוא אחד מהתלמידים ה-12, היה אוסף כספי מס מטעם הממשל הרומני, שמו היה לוי ולאביו קראו "חלפי". ראה אותו ישוע יושב במקום גביית המסים והוא אמר לי תצרף אלי והוא קם והלך אחרי (מתי 9:9) הוא נטש את עבודת גביית המסים שהיהודים אז היו רואים זאת בעין לא יפה כי היא סימלה את הממסד הרומני האכזר וסימן להשפלת העם. ומתואר בבשורה של מתי סיפור כאשר ישב איתו ישוע לסעוד ואז שאלו אותו למה אתה יושב עם גובי המסים וישוע ענה: "וַיִּרְאוּ הַפְּרוּשִׁים וַיֹּאמְרוּ אֶל־תַּלְמִידָיו מַדּוּעַ יֹאכַל רַבְּכֶם עִם־הַמּוֹכְסִים וְהַחַטָּאִים׃ 12 וַיִּשְׁמַע יֵשׁוּעַ וַיֹּאמֶר אֲלֵיהֶם הַחֲזָקִים אֵינָם צְרִיכִים לְרֹפֵא כִּי אִם־הַחוֹלִים׃ " (מתי 9:11-12) 2- שפת הכתיבה וזמן הכתיבה: קרוב לוודאי שהוא נכתב בשפה העברית מכיוון שהוא רצה לפנות בכתיבה שלו ליהודים. מרבית החוקרים מסכימים שהבשורה עפ"י מתי נכתבה כמה שנים אחרי הבשורה עפ"י מרקוס ולפי חורבן הבית אשר בבשורה הוא מתייחס אליו כנבואה ולא כמאורע ולכן ההערכה היא שהוא נכתב ברבע השלישי מהמאה הראשונה. והוא נכתב בארץ הקודש. 3- מטרת וצורת הכתיבה: מתי כתב את הבשורה ליהודים שהיו ועדיין מחכים למשיח שיקים ממלכה, הכותב היה יהודי שהכיר את ישוע המשיח והוא רוצה לומר להם שהמשיח אשר מחכים לו הגיע ומתקן להם את התפישה שלהם לממלכה כך שהוא מעביר מהחשיבה החומרית-זמנית אל החשיבה השמיימית-רוחנית (הכוונה לממלכת השמיים) מתי 13:43. המאפיינים שלו: הוא נכתב בשפה העברית, ומתי משתמש רבות במושגים מהעולם היהודי כמו כאשר אמר על ירושלים שהיא העיר הקדושה, והמזבח הוא המקום הקדוש, והוא מתייחס לתפקידי הכוהנים במזבח וכל מיני מנהגים יהודיים. הוא מבהיר שישוע לא בא כדי לבטל את הברית הישנה אלא שייקח אותה לשלמות המטרה, הוא מדבר על הקשר ההדוק בין הנצרות לברית הישנה ואיך הנבואות התממשו בישוע. לבשורה עפ"י מתי יש אווירה יהודית אבל מצד הוא מסביר את המושגים היהודיים לאלו שלא מכירים אותם ומרחיב לגבי מקומות גיאוגרפיים (מתי 1:23, מתי 4:13). 4- הצד התיאולוגי: הבשורה עפ"י מתי הוא "האוונגליון של מלכות השמיים" ואדון המלכות הוא המשיח אשר מוזכר גם כמלך ומדגיש שבו התממשו הנבואות. הצד הכנסייתי: האנוונגליון של מתי הוא האנוונגליון של המלכות ולכן הוא גם האגוונגליון של הכנסייה בהיותה הסוד של מלכות אלוהים. הוא היחידי אשר מדבר ומזכיר אמירות של ישוע לגבי הכנסייה "אקקליסיא" כמו כאשר דיבר על ייסוד הכנסייה ועל שלטון הכנסייה. [וְגַם־אֲנִי אֹמֵר לְךָ כִּי אַתָּה פֶּטְרוֹס וְעַל־הַצּוּר הַזֶּה אֶבְנֶה אֶת־קְהִלָּתִי וְשַׁעֲרֵי שְׁאוֹל לֹא יִגְבְּרוּ עָלֶיהָ׃ 19 וְאֶתֵּן לְךָ אֶת־מַפְתְּחוֹת מַלְכוּת הַשָׁמָיִם וְכָל־אֲשֶׁר תֶּאֱסֹר עַל־הָאָרֶץ אָסוּר יִהְיֶה בַּשָׁמַיִם וְכָל־אֲשֶׁר תַּתִּיר עַל־הָאָרֶץ מֻתָּר יִהְיֶה בַּשָׁמָיִם׃] (מתי 16:18-19). וזה מגלה לנו על ההתעניינות של מתי אל בשיר בעניינים כנסייתיים. ובסוף הבשורה הוא מזכיר את אמירת ישוע לתלמידיו: [וְאַתֶּם לְכוּ אֶל־כָּל־הַגּוֹיִם וַעֲשׂוֹּ תַלְמִידִים וּטְבַלְתֶּם אֹתָם לְשֵׁם־הָאָב וְהַבֵּן וְרוּחַ הַקֹּדֶשׁ׃ 20 וְלִמַּדְתֶּם אֹתָם לִשְׁמֹר אֶת־כָּל־אֲשֶׁר צִוִּיתִי אֶתְכֶם וְהִנֵּה אָנֹכִי אִתְּכֶם כָּל־הַיָּמִים עַד־קֵץ הָעוֹלָם אָמֵן׃] מתי 28:19-20) 5- הצד האיסכאתולוגי (אחרית הימים): הוא מדבר על בוא המשיח הראשון ומכין את הכנסייה לפגוש אותו בבביאה השנייה שלו, בנוסף הוא מדבר על הסימנים לאחרית הימים כדי שתמיד נהיה מוכנים לפגוש אותו (פרק 24) ובפרק 25 הוא נותן דוגמאות יפות על מלכות ושמיים ומפגש שלנו עם האדון. 6- הפרקים של הבשורה עפ"י מתי: 1- אילן הייחוסין של ישוע אל רב והלידה שלו (פרק 1-2): הוא ההדגיש שישוע הוא משבט יהודיה ובן דוד 2- הנביא יוחנן המטביל (פרק 3)- אשר הכין את הדרך למלך השמיימי الملك السماوي 3- הניסיון של השטן לו (פרק 4 1-11)- אשר בו ישוע ניצח. 4- הכרזת המלכות שלו: (פרק 4:25-12) 5- "החוקה" שלו: (دستور الملك)- הדרשה על ההר, החוקים שלפניהם יחיו המאמינים כדי להכין את עצמם לחיים בשמיים ויזכו במלכות השמיים. 6- הוא בא כדי לשרת (פרק 8:9-11)- בניסים שעשה, והדגש שהוא בא לעניים ולנזקקים. 7- סירוב העם לו (פרק 11:10)- כי העם חיפש מלך במובן חומרי. 8- הכניסה של המלך (פרק 21-25)- הכניסה של המלך לירושלים. 9- מות המלך והתחייה שלו לחיים אחרי שניצח את המוות (פרק 26-28)- הוא נצלב כדי לגאול את החוטאים.
 

My Shepherd

New member
../images/Emo23.gifהלינק לא עולה אצלי..

זה המסמך בWORSD
תודה לבן ישוע
על המסמך.
 

salt of earth

New member
לגבי הלינק

אז משם בא המאמר המלא בערבית שמדבר על הבשורה עפ"י מתי, אבל מכיוון שזה די ארוך אז אני סיכמתי את הנקודות החשובות ותירגמתי אותן לעברית, ונתתי את הלינק אם מישהו ירצה לקרוא את המאמר השלם בערבית. לגבי המסמך בוורד, אז הנה המסמך של התרגום בצורה מעוצבת. באותו אתר נמצאים גם הסברים ומתואר הרקע של שאר הבשורות, כדאי להיעזר בהם
 

lion 7

New member
למה שאנחנו מסכמים חומר אם בכלל

נדבר לגופו של הענין.. נתחיל למשל בספר מתי 1:1-17 שושלת ישוע , האם למישהו שאלות בפסוקים אלה, אם לא אנו נמשיך , בהמשך הפרק המדבר על לידת ישוע מקובל? (כך אישית קשה לקרוא לינקימ, ולאחרים שלא יודעים ערבית נשתתף ביחד , מה דעתכם/ן אחיי?
 

My Shepherd

New member
../images/Emo23.gifכן..../images/Emo13.gifמקובל, העליתי לעיל../images/Emo20.gif

מחר בבוקר אעלה את המשך הפרק הראשון, ובערב אתה פרק השני, בינתיים מי שיש לו שאלות בחומר שמועלה זה המקום לשאול או להרהר ולשתף
וכן..ננסה להגיב בעצמנו ולא נצטט בכדי שלא נקשה עם תרגום, ורק איפה שיש מחלוקת ניעזר בדברי החכמים יותר
 

1key

New member
שאלות מפרק א'

להלן שאלות שמתעוררות בי מתוך הבשורה על פי מתי פרק א': (1) בפסוק 1 נאמר כי ישוע הוא" בן דוד בן אברהם". האם יש לכך משמעות מיוחדת (הכוונה לבן אברהם)? (2) מה החשיבות של 14 הדורות? (3) כיצד מסבירים את הייחוס של ישוע כ-"בן דוד" בשעה שנאמר לנו בפירוש במתי פרק א' כי הייחוס הוא של יוסף אשר נשא את מרים אם ישוע לאישה ואינו אביו הביולוגי של ישוע. מכאן ניתן להבין כי לכאורה ישוע אינו "בן דוד". רק להעמיק את השאלה זכור לי במקום אחר בברית החדשה (אני שולף מהזכרון) ישוע עצמו אומר לפרושים כי אינו "בן דוד". אז מדוע מכנים אותו "בן דוד"? ***אשמח לתשובות המבוססות על פרשנות "מוסמכת". תודה.
 

salt of earth

New member
המנהלת

צדקתי בניחוש הפסוק הקצר ביותר? כבר נתתי לו את הקישורים לתשובות של ליאון.
 

My Shepherd

New member
../images/Emo23.gifצדקת ועוד איך../images/Emo9.gif../images/Emo45.gif

وبكى يسوع
תודה על הקישורים..טוב שאתם פה בזמן שאני לא.. אחלה צוות
 

My Shepherd

New member
../images/Emo23.gifהוא פועם../images/Emo9.gif..אל דאגה..

כשאני גולשת מהנייד, אין לי את הזכויות של ליון
בקושי יכולה לשים בכותרת 5 מלים וכנ"ל בגוף ההודעה..
ובלי אייקונים.. אז זה הסימן שאני בלי ה
..אז כנראה שאני גולשת מהנייד המוגבל שלי
 

lion 7

New member
זה מזכיר לי שיר של נג`יב בערבית

מדוברת , תחילתו : אלקלב כאן קאסי ,... (הלב היה קשה) .איזה שירים היו בעבר , איזה נגיב לביב , נגיב הלו אם אתה למדת עברית , אז תקרא כאן בישראל יש פורום שכותב לזכותך.. יא אחלא זמר במזרח התיכון ובעולם . . . ובעולם kieth green גרסה אמירקאית של נג`יב (נסחפתי) .. יסוע יברך אותכם אמיייין
 

My Shepherd

New member
../images/Emo23.gifנגיב לביב../images/Emo26.gif

לא יודעת אם תוכל לפתוח את הלינק ליון , אבל זה דף עם מלא מלא אוספים של נגיב,אפשר לבחור ולשמוע כל השירים. מקסים בהחלט
לילה טוב ורגוע פורום יקר
 

salt of earth

New member
ליאון כבר כתב על זה

http://www.tapuz.co.il/tapuzforum/main/Viewmsg.asp?forum=1674&msgid=91102947&FlagSybase=1 http://www.tapuz.co.il/tapuzforum/main/Viewmsg.asp?forum=1674&msgid=91103910 זה עונה לך על תשובות 2+3 לגבי שאלה 1- אז תרגום שלי מהפירוש בערבית:
מתי רצה להדגיש את העובדה שישוע הוא המשיח שמצפים לו ולכן הוא פותח את אילן היחוסין באמירה שזה ספר הולדת ישוע המשיח בן דוד בן אברהם. אומר הקדוש ג'רום [מתי הדגיש את דוד ואברהם כי אלוהים הבטיח להם שיבו המשיח, הרי נאמר לאברהם –ויתברכו בצאצאים שלך כל אומות הארץ (בראשית 18:22)] ונאמר לדוד בתהילים من ثمرة بطنك أجعل على كرسيك (לא בטוחה לגבי התרגום אבל זה באותה משמעות שמהבית שלו ייצא המשיח). מתי הדגיש על דוד המלך ואברהם אבינו כדי להכריז שישוע הוא המלך שהובטח. והוא רצה להדגיש שהוא צאצא אברהם אב המאמינים אשר בצאצאים שלו יתברכו שאר אומות הארץ, וישוע בא והדגים אבהות מופלא אשר לא מוגבלת לקשר הדם והקשר הפיזי אלא העניק אבהות שמיימית לכל מאמין מכל אומה. ** סנט ג'ירום הוא זה שתרגם את הברית החדשה מיוונית ועברית לליטינית (הוולגטה)
 

lion 7

New member
נוסיף גם על שושלת היוחסין

שושלת היוחסין היה לה משקל רב ערך מחשבתי אצל העם העברי , כרוב עמי המזרח , ממירב לוחות ההבטחות בספר , ובמיוחד בספרים ההסטוריים בתנ``ך , שבנוסף לערכה ההיסטורי החשוב , יש לה מוטיב רוחני , היא מראה על אמינות האל בעת סיום הבטחותיו , במיוחד ההבטחה בשליחת המשיח משושלת דוד לפדות את העולם . ספר שושלת היוחסין הראשונה הוא מה שנזכר בו משושלת קיין (בר 4 : 17-24) . אחרי זה ספר תולדות שית בן אדם (בר 5 ) . אחרי זה בני נח (בר 10 ו- 11 ) , ולספרי תולדות אלה , חשיבותה ההסטורית בתאריך העברי (במדבר 1 : 2 ,18) , בימי עזרא רואים כמה כוהני ש``נפסלו`` כי לא נמצא להם לוח יוחסין (עזרא 2 : 61 ,62 ). נראה כי ``לוחות `` אלה הועברו מלוחות רשמיים , שנשמרו בקפדנות רבה , כך שהאחראים על שמירת הבית , היו ממונים על פי לוחות אלה , ואפשר לראות מספרי עזרא ונחמיה כי לוחות אלה , נשמרו במשך השבי ולאחריו ונכתבו בתוך ספר הקדש . ומה שמוכיח את הערכת העם לתולדות אלה , יחסית לחשיבותה העממית והלאומית , הוא שמירתה במשפחות העניות , הוכחה לזאת כי יוסף ארוס מרים , ידע שהוא מבית דוד , כך הוא פנה לבית לחם בכדי להרשם (לוקס 2 : 4 ) , סביר להניח שהלוחות מלבד אלה שנשמרו בספר הקדש , הושחתו בעת חורבן הבית האחרון , ולא היה צורך מאוחר יותר , כי המשיח כבר בא והוכח יוחסו מבית דוד ,בנוסף גם הכוהנים משושלת אהרון התפזרו והעם היהודי חי בתפוצות .. נוסף לעיל מתי הדגיש על יוחסי ישוע מהמשפחה המלוכה מבית דוד , מתי היה בן לשבט לוי ויש השערה שהבשורה נכתבה במקור בעברית, עם ראיות מצורת הבשורה, ושיעוד ספר זה היה ליהודים המשיחים הראשונים בא``י בשונה מיעד שלושת הבשורות האחרות , מה גם אופן הבלטת הנצר המשפחתי המלכותי מבית דוד המלך דרך שלמה .(לוקס בחר בנתן ) , וגם אברהם כערך של השלמת ההבטחה.. העם העברי הוא עם שמי , כמוהו העם הערבי, ועדיין הערבים הבדואים היום יושבים באוהלים ומתוך שיחותיהם הם חוזרים בשושלת היוחסין עד אדם הראשון. או לבחור מוטיב דתי כבן או קרוב משפחה לנביא מוחמד כערך דתי(ראה למשל שם המשפחה של מלכי ירדן ההאשמיים -האשם הוא דוד הנביא- ) , המנהגים אלה בשמירה על המשך שושלת פלוני בן פלוני , היתה מנהג נפוץ בין בני ערב, וגם לבני עמים שמים מהם העם העברי, שאבותיהם יצאו ביחד מחצי אי ערב (מוצא רוב העמים השמים ותפוצתם בעולם) (מתנצל על הצפיפות בהודעה
 

My Shepherd

New member
../images/Emo23.gif ישוע בן דוד../images/Emo26.gif

ליון הסביר יפה מאוד, ונדמה שסוגיה זו סגורה, ואם נותרו שאלות אפשר עוד להעלות הערב. ישוע הוא המשיח שהיהודים חיכו לו, וזה מה שאנחנו מבינים מהפסקה שמדברת על שושלת ישוע. ישנם 3 תחנות זמן: א. דוד (המאה ה-11)
14 דורות ב. השבי לבבל (586-587 ל.ס.)
14 דורות ג. ישוע
14 דורות דוד השאיר את חותמו בדורות, כך גם השבי השפיע ושינה בחיי העם, וישוע, יצר את הברית החדשה, ואחרי אותו יום ששי בו נצלב, נוצרה הסטוריה חדשה ותפנית שאי אפשר להתכחש לה. ובעצם אז כשפטרוס הצהיר שישוע הוא המשיח, הכריז ישוע על הקמת הכניסייה. וזהו אירוע מאוד חשוב בתולדות ההסטוריה ובמיוחד למאמין המשיחי- אותה כניסייה שהתחילה בימי התלמידים והשליחים, וכל כוחות השאול לא יכלו להביס אותה. בן דוד זהו כינוי كرستولوجي שאנו מוצאים בשושלת ישוע, והוא נזכר בשורה של ניסים שבהם פנו לישוע מבקשי העזרה והריפוי. העיוורים אמרו- בן דוד תרחם עלינו-, האישה הכנענית צעקה - תרחם אדוני, בן דוד-. אותה קריאה חגיגית היתה בכניסת ישוע לירושלים, ואז כשישוע "טיהר" את בית המקדש.
 
למעלה