השאלות של דהאמא

salt of earth

New member
המשך...

האפוקריפה של פיליפוס: קרוב לוודאי שנכתב 275 שנה אחרי בוא המשיח! ונדחה בצדק ע"י אבות הכנסייה. בקריאה באפוקריפה של פיליפוס לא מוצאים אף זכר או איזכור לטענת נישואיו ממרים מגדלנה. 1- הגנוסטים היו מתנגדים לגוף, והאמינו כי ישוע היה רוח. אז אם –לפי תפיסת הגנוסטים- הוא היה רוח אז איך יכול להיות שהוא התחתן??? כבר הידיעה הזאת מבטלת את כל הטיעון בדבר נישואים לכאורה. אבל אמשיך עם שאר הטענות. 2- המילה koinonos ביוונית משמעותה בת לוויה ולא בת זוג או אישה חלילה, והיא מוזכרת באותה משמעות של בת לוויה באגירת לפלימון 1:1 באותה משמעות של בן לוויה וכמובן לא משהו אחר  3- בפיליפוס מוזכר שהתלמידים היו "שואלים" למה הוא נותן לה יתר תשומת לב? אם היא אכן הייתה אישתו האם היו בכלל שואלים זאת? 3- הטענה שלך דומה לטענה של בראון בספר שלו: < "ובת לוויתו של המושיע היא מריה מגדלנה. ישוע אהב אותה יותר מכל תלמידיו והיה מנשק אותה על פיה לעתים קרובות. שאר התלמידים נעלבו מזה והביעו התמרמרות. הם אמרו לו: "למה אתה אוהב אותה יותר מכולנו?"" דרך אגב, "בת לוויתו" באותה עת ובשפה היוונית משמעו "בת זוגתו". > הבהרנו כבר את המשמעות של המילה בת לוויה שאינה כלל וכלל אומרת בת זוג !!! אז הטענה הזאת בטלה. באפוקריפה לא נמצאת המילה "על פיה" במשפט הזה כי הוא מחוק, ולכן ההוספה הזאת כי רק פרי דמיונם של אנשים. ואני חושבת שאפשר להוסיף מילה אחרת כמו על המצח שלה או על ידה כפי שהציע ג'סטבורן. ומכיוון שהגנוסטים עצמם טענו כי ישוע הוא רוח אז יותר נכון להגיד כי הנשיקה הייתה סימן לחיבה רוחנית ולא כפי שבראון או אחרים טענו. הספר של האב עבד אל מסיח בסיט عبد المسيح بسيط מסיים בציטוט היפה הלקוח מקרונטוס 1 2:11-16 כי מי הוא מבני אדם ידע את אשר באדם כי אם-רוח האדם אשר בקרבו וכן אין איש ידע את אשר באלהים כי אם-רוח האלהים: 12 ואנחנו לא לקחנו את-רוח העולם כי אם-הרוח מאת האלהים למען נדע את-אשר נתן לנו מאת האלהים בחסדו: 13 ואת-זאת לא נוציא בלשון אשר תלמד חכמת בני אדם כי אם-בלשון אשר רוח הקדש תלמד ונבאר רוחניות בדברים רוחניים: 14 הן האדם הטבעי איננו מקבל את-דברי רוח אלהים כי-המה סכלות לו ולא יוכל להבינם באשר המה נדונים בדרך הרוח: 15 אבל האדם הרוחני ידין הכל ואותו לא-ידין איש: 16 כי מי-תכן את-רוח יהוה ומי יודיענו ואנחנו הנה יש-לנו רוח המשיח ونختم هذا الفصل بما قاله الروح بفم القديس بولس: " لأن من من الناس يعرف أمور الإنسان إلا روح الإنسان الذي فيه. هكذا أيضا أمور الله لا يعرفها احد إلا روح الله. ونحن لم نأخذ روح العالم بل الروح الذي من الله لنعرف الأشياء الموهوبة لنا من الله التي نتكلم بها أيضا لا بأقوال تعلّمها حكمة إنسانية بل بما يعلّمه الروح القدس قارنين الروحيات بالروحيات. ولكن الإنسان الطبيعي لا يقبل ما لروح الله لأنه عنده جهالة. ولا يقدر أن يعرفه لأنه أنما يحكم فيه روحيا. وأما الروحي فيحكم في كل شيء وهو لا يحكم فيه من احد. لأنه من عرف فكر الرب فيعلمه. وأما نحن فلنا فكر المسيح " (1كو2: 11-16).
 

אנטוליו

New member
לפי המסורת המיסטית ישוע,

מגיל 13 עד 30 היה היה בהו"ל, בארצות כמו מצרים, פרס, הודו ואפילו הגיע עד טיבט והכיר שם תורות מיסטיות שונות של המזרח. יש על כך עדויות במסורות של שלוש דתות - זורואסטריאניזם, הינדואיזם ובודהיזם. בין היתר הוא השתייך גם לאיסיים.
 

דהאמא

New member
תשובתך בעייתית

מפני ש: א) רוב באי הפורום הזה הם קתולים, והכנסיה הקתולית היא, בעברית צחה, נצרות לכל דבר. ב) המונח "משיחיות" כבר תפוס בידי קבוצות יהודיות המקבלות את ישוע (יהודים משיחיים, Jews For Jesus וכו'). לכן עבורכם להתקרא "משיחיים" מזהה אתכם מיידית עם קבוצה שלמעשה אינכם מזדהים איתה.
 

salt of earth

New member
הבהרות...

1- רוב באי הפורום אינם קתולים, דווקא הקתולים שאני זוכרת הם רק שניים: אני ובן ישוע. אני לפעמים בדיבור שלי אומרת נוצרים וכו' אבל כשצריך לדייק באמת אז christianity זה משיחיות ולא נצרות. 2- העובדה שהמשיחיות משומש בידי קבוצות שונות לא אומרת שאנחנו לא זכאים להשתמש בשם השם הזה. בשבילי משיחיות היא התרגום הכי מדויק ל مسيحية בערבית שהיא כמובן באה משורש המשיח. ואגב, אני מודה שהשם בעייתי ולכן אמרתי כבר כמה פעמים שעד שהאקדמיה ללשון עברית לא תמצא מונח מדויק יותר אנחנו נשתמש במינוח הזה. עוד סיבה שאנחנו העדפנו לשים דגש שזה מלשון christ ולא נצרת, היא העובדה שבני דת אחרת קוראים לנו נסארה מלשון נצרת וגם זה מינוח מוטעה גם מבחינה היסטורית. להרחבה ראה את התשובה שעניתי לאיבן נאג'י http://www.tapuz.co.il/tapuzforum/main/Viewmsg.asp?forum=1674&msgid=90994646&FlagSybase=1 אני מודה שבראשונה זה קצת מבלבל ולא פלא שקיבלנו התקפות מיד אחרי פרסום הפורום ורובם התקשרו לשם של הפורום, אבל כאשר חושבים על זה קצת ושואלים ומקבלים הבהרות לשם אז הכל מתבהר ולא צריך להתבלבל.
 

salt of earth

New member
תשובה ../images/Emo13.gif

קצת מידע על ההטבלה בנצרות: ההטבלה במים היא סמל להיטהרות וזה היה מנהג שגור אצל היהודים, וכאשר בא ישוע הוא הפך את ההטבלה לחלק מהכנסייה הנוצרית, וכך עשה מההטבלה במים בשם השילוש הקדוש סימן להיטהרות מהחטא ולקבלת ישוע, כלומר ההטבלה בברית החדשה דומה לברית מילה בברית הישנה ושניהם בריתות שנכרתו. ההטבלה של יוחנן המטביל במי נהר הירדן הייתה הכנה להטבלה ברוח הקודש והאש (מתי 3:11 ולוקס 3:16) פירוש (מתוך פירוש הב"ח של האב תאדרס מלטי): ישוע לא הוטבל בגלל שהוא היה צריך להיטהר מחטא כי הוא היה בלי חטא. הוא ביקש מיוחנן להטביל אותו בגלל שהוא רוצה להעביר לנו מסר ולהוות מודל מופת עבורנו אנו החוטאים וכדי ללמד אותנו את ההכרח של ההטבלה אז הוא הוטבל 1- ישוע כבר ענה על התמיהה של יוחנן המטביל כאשר אמר " נאוה לשנינו למלא כל-הצדקה" (מתי 3:15) ["ויוחנן חשך אותו לאמר אנכי צריך להטבל על-ידך ואתה בא אלי: 15 ויען ישוע ויאמר אליו הניחה לי כי כן נאוה לשנינו למלא כל-הצדקה וינח לו" (מתי 3:14-15)] ובערבית لأنه هكذا يليق بنا أن نكمِّل كل برّ. " (متى 3:14( הוא הוטבל כדי למלא את רצון האב וכי בהטבלה של ישוע התגלה לנו השילוש הקדוש, והכריז האב על ישוע ובכך הוא גילה לנו את מהות המשימה שלו. 2- מתי מציג את ההטבלה של ישוע כהכתרה למלך האמיתי כדי שיתחיל את הפעולה שלו כדי למשוך על נפש ממלכת החושך את ממלכת האור ולהפוך אותם לבני אלוהים. מרקוס מציג לנו בתיאור שלו את המשיח שבא לשרת את האנושות ולגאול אותה באהבה שלו ובנכונות שלו להקריב את עצמו כדי לקרב את האנשים בחזרה לחיק האב. ולכן ההטבלה היא סימן התחלה למשימה של ישוע, ויש 5 דוגמאות ברורות לכך: א- כאשר עלה מהמים- ויהי אך-עלה עלה מן-המים וירא השמים והנה נפתחו והרוח כיונה ירדת עליו (מרקוס 1:10), והיציאה מהמים מדגישה כי ישוע ייסד את ההטבלה על המים כדי להדגיש את השותפות שלו איתנו כי בקבר אנחנו נקום יחד איתו (רומאיים 4:6). ההטבלה נותנת חיים חדשים כמו היציאה מים סוף לחיים חדשים. ולכן כאשר יצא ישוע מהמים הוא בכך מכריז כי הוא לוקח את המאמינים שלו וייתן להם להיות בני אלוהים. מה שרואים פה כי ההטבלה של ישוע לא הייתה בגלל שהוא זקוק לה אלא הוא הוטבל בשם הכנסייה כולה למעננו כדי להוציא אותנו מהחטאים שלנו, ולהתגלות לנו דרך השילוש הקדוש. וכאשר נטבל ישוע לא עשה זאת כדי להיטהר, אלא בגלל היותו ללא חטא הוא טיהר את המים ובכך הפכה המים והרוח אמצעי לנו הנוצרים להיטהר מהחטאים שלנו וכאשר ירד ישוע שאין בו חטא אל המים הוא הכריז על השלטון (אפשר לתרגם גם כיכולת سلطان) שלו על ההיטהרות ולכן כל אחד שנטבל משאיר את חטאיו. ב- כאשר נפתחה השמיים: כאשר נפתחו שערי השמיים בעת ההטבלה אז קרה מה הזכיר ישעיהו (1:64), למדנו כי בהטבלה נפתחו שערי השמיים לנו. ג- כאשר ירד רוח הקודש: ירד רוח הקודש על ישוע לא בשבילו אלא בשבילנו אנו בני האדם כי בו אנחנו נקבל את החסד וכאשר נקבל את ישוע כמודל מופת ונתקרב לחסד ההטבלה ואלוהים ישלח לנו את רוח הקודש כדי שיהיה עמנו ד- ירידת היונה: היונה בברית הישנה מסמלת את ישראל אז ירידת רוח הקודש בצורה של יונה רק מדגיש את הכנסייה הרוחנית שרוח הקודש פועל בה. ה- כאשר נשמע קול אלוהים: שבא להדגיש כי ישוע הוא דבר האל שהתגשם כדי לעשות את משימת הגאולה וייסוד הכנסייה במי ההטבלה. כך בהטבלה של ישוע התגלה השילוש הקודש בייחוד שלו אך אינו נפרד, דבר אלוהים יוצא מהמים כדי לתת לנו אמצעי לצאת מהחטאים שלנו ונתחבר לתהילתו, ורוח הקודש ירד בצורת יונה כדי לסמל את כנסייה ישוע, וקול האב אשר יצא מהשמיים כדי להכריז על האבהות שלנו דרך הבן שלו. לסיכום, בטבילה שלו הוא הכשיר את אמצעי הגאולה, הוא טיהר את המים, והו הכריז שזאת הדרך כדי להפוך לילדי אלוהים ולקבל מלכות השמיים, והטבילה שלו היוותה סימן להתחלת המשימה שלו עלי אדמות בכך שהוא בא כדי לגאול את האנושות, והתגלות השילוש הקדוש בעת ההטבלה ולכן אצלנו חג ההטבלה חשוב לא בגלל אקט ההטבלה עצמו אלא בגלל שהוא מהווה عيد الظهور الالهي "חג ההתגלות האלוהית"
 

C a r o l a

New member
משהו קטן

"וכאשר בא ישוע הוא הפך את ההטבלה לחלק מהכנסייה הנוצרית" הנצרות לא הייתה קיימת בימיו של ישוע, הוא לא המציא את הנצרות ולא הפך את ההטבלה לחלק מהנצרות.
 

salt of earth

New member
תראי מה כתב ליאון על הכנסייה

זה נמצא במדור השאלות הנפוצות. הכנסייה זה קודם כל אנחנו המאמינים
ולכן ההטבלה היא חלק מכל אחד מאיתנו והכרח על כל אחד מאיתנו. עכשיו אם תסלחו לי, אני צריכה ללמוד למבחן אז אצליח לענות על עוד שאלות בסוף השבוע
 

C a r o l a

New member
נגיד שיש אדם שלא יכול להטבל.

נגיד שהוא אלרגי למים או שהוא גר במקום בו יש מזים מזוהמים והוא לא יכול לבזבז את המים הנקיים כי אז לא יהיה לו מה לשתות. אז זה הופך אותו לפחות מאמין?
 

My Shepherd

New member
../images/Emo23.gifקארולה../images/Emo9.gifאי הטבלה לא עושה אותנו

פחות מושעים! אנו מקבלים את הישועה ומחילת החטאים ונהיים בני אלוהים כשאנו מכירים כי ישוע הוא אלוהים בן אלוהים , מאמינים שהגיע לגאול אותנו מחטאינו וכי הוא המשיח שנצלב למעננו כקורבן למען כל ילדיו החוטאים, בכדי שדמו יביא מחילה, וקם ביום השלישי והוכיח כי הוא רומס את השטן, כי הוא מלך המלכים אדון כל חי וצומח ובורא כל היקום ישתבח שמו אמן
. ההטבלה היא ברית מטהרת ונוספת עם אלוהים, אם אני לא מוטבלת, אני עדיין מאמינה בישוע ובת לישוע והוא הושיע אותי! נהוג אצל נוצרים משיחיים מהעדות העיקריות להטביל ילדים שהם עוד תינוקות, ההטבלה לא הופכת אותם למשיחיים או מושעים, וזוהי כנראה הדעה הרווחת..אך יתכן ויש צורך לחשוב שנית על משמעות הטבילה ומתי היא אמורה להתרחש ואיך היא באמת תסמל טיהור אם התינוק ילד עוד לא יכול להבין את משמעות ישוע והטבילה ולבקש הטבלה בעצמו כאות לקבלתו המודעת לישוע המשיח כמשיח ואלוהים ואדון לחייו. אין פה כוונה לויכוח בין עדתי.. אבל ישנן נקודות שטוב ובריא לדון בהן ברוח האדון וברכתו, הכל למען העשרת ההשכלה הרוחנית שלנו, ותהילת ישוע.
 

salt of earth

New member
הבהרות!

למרות שבדבריי לא אמרתי ההטבלה מספיקה בשביל הישועה בלי האמונה, אבל אני חשה צורך להבהיר עוד 1- ההטבלה היא ברית עם אלוהים כמו שכרכו היהודים ברית עם אלוהים למלות את ילדיהם בעוד תינוקות (קולוסי 2:11-13) וגם כאשר עברו בני ישראל את ים סוף לחיים החדשים (נושעו ע"י אלוהים) היו איתם ילדים ותינוקות שגדלו להיות מאמינים. אקט ההטבלה לבד אינו בשום פנים ואופן אומר שהאדם שהוטבל ואינו מאמין הוא נושע. ישוע אינו אומר מי רק שמאמין נושע אלא מי שמאמין ונטבל נושע "מרקוס 16:16". הדגש כאן על ההטבלה וגם על האמונה. ההטבלה מהווה דרך לישועה אך ההטבלה לבד אינה מספיקה והאדם צריך להאמין בישוע שהוא בא כדי לגאול את כולנו. ההטבלה היא למחיקת החטאים, מצילה מהמוות הרוחני (כי כמו שהוטבלנו עם המשיח גם נקום לתחייה איתו), ומעניקה ישועה ביחד עם האמונה: "توبوا وليعتمد كل واحد منكم على اسم يسوع المسيح لغفران الخطايا" أعمال الرسل 2: 38 "لأنكم جميعا أبناء الله بالإيمان بالمسيح يسوع. لأن كلكم الذين اعتمدتم بالمسيح قد لبستم المسيح" غلاطية 3: 26 , 27 וישוע הנחה את השליחים: "فاذهبوا وتلمذوا جميع الأمم وعمدوهم باسم الآب والابن والروح القدس" متى 28: 19 2- קרולה היקרה שאלה "מה אם אדם הוא אלרגי למים?"
מבחינה רפואית-מדעית זה בלתי אפשרי כי רוב הגוף שלנו בנוי ממים, והאדם חייב מים כדי לחיות. היא שאלה "מה אם המים מזוהמים"- נניח שזה המצב, האדם לא שותה את המים ולכן אין מניעה רפואית. מעניין איך האדם מוצא מים לשתות אם כך
בכל מקרה, נניח שהיה מקרה חירום באיזה מדינה נגיד מלחמה והאנשים יסתכנו בחייהם אם יצאו להטבלה- אני לא חושבת שהכנסייה תהיה לה עמדה נוקשה בעניין כי מדובר במקרה חירום. ואפשר לדחות את ההטבלה אם יש מקרה חירום, אבל ישוע במרקוס 16:16 מדבר על משהו ברור, כמובן שיש צורך בהחלט לאמונה וגם להטבלה. 3- לגבי ההטבלה של הילדים: מכיוון שאני ושפרד מגיעות משני רקעים דתיים שונים, אני אבהיר את הדעה שלי בקצרה כי אני לא רוצה להתחיל ויכוח בין עדתי כי אם נתחיל ויכוחים בין עדתיים ומי צודק ומי לא אז נפספס את המטרה שלנו. אז אני חושבת שכן צריך להטביל את התינוקות, ולהבהיר משהו חשוב מאוד: הכנסייה לא מטבילה וזהו היא ממנה מדריך רוחני לילד כדי שידריך אותו מבחינה רוחנית לאמונה בישוע ולכן הוא נטבל ומאמין. להבהיר שהשליחים הטבילו ילדים כי הם הטבילו משפחות שלמות ماذا علينا أن نصنع أيها الرجال الاخوة؟ أجاب بطرس: توبوا، وليعتمد كل منكم باسم يسوع المسيح لمغفرة خطاياكم فتنالوا موهبة الروح القدس. لأن الموعد هو لكم ولأولادكم... فاعتمد الذين قبلوا كلامه، وانضم إلى الكنيسة في ذلك اليوم نحو ثلاثة آلاف نفس. أع 2: 38- 39، במעשי השליחים 16:14-15 מוזכרת לידיה שהוטבלה היא וכל בני ביתה "ليدية بياعة الارجوان التي فتح الربّ قلبها فآمنت واعتمدت هي وأهل بيتها جميعاً...". ופאולוס הטביל את כל משפחת אסטפאנוס ישוע כאשר הורה לשליחים ללכת לבשר ולהטביל את כולם בשם האב הבן ורוח הקודש הוא אמר "כולם". בוטרוס אומר במעשי השליחים "فقال لهم بطرس, توبوا وليعتمد كل واحد منكم على اسم يسوع المسيح لغفران الخطايا, فتقبلوا عطية الروح القدس. لأن الموعد هو لكم ولأولادكم" أعمال الرسل 2: 38 , 39. ישוע אומר לא למנוע מהילדים את מלכות השמיים, והתינוקות יגדלו להיות מאמינים כפי שנאמר במתי "ومن اعثر هؤلاء الصغار المؤمنين بي فخير له أن يعلق في عنقه حجر رحى ويغرق في لجة البحر" (متى 18: 6). אני הבהרתי את דעתי בנושא ואני כמובן מכבדת את הדעה של שפרד למרות שאני מסכימה איתה
לא חושבת שנגיע להסכמה בעניין הזה ואני לא רוצה להפוך את הדיון לויכוח מי צודק ומי לא? ולכן אחרי שהבהרתי את הראייה שלי אני בזאת מפסיקה את הדיון. כי אני לא רוצה להתחיל ויכוחים בין עדתיים ואני גם צריכה ללכת ללמוד
אז שיהיה לכם לילה טוב.
 

My Shepherd

New member
../images/Emo23.gifזה ויכוח ידידותי הכל ברוח האדון

לכל יקירתי.. אין פה ויכוח על צדק, כי אני מאמינה שבליבך שוכנת רוח האדון וזו סיבה להרבה הסכמות.. דיעה שונה היא בהחלט אפשרית.
כך שלא אאריך רק מכל הפסוקים שהבאת..ברור כי ההוראה היא לבשר, לוודא שמאמינים ואחרי זה להטביל. הטבלה אוטומטית כמו תפילה אוטומטית בגיל שנה בגיל חצי שנה בגיל שנתיים, לא יכולה להעיד כי התינוק הטהור והמתוק הבין את פשר האמונה.. ושום דבר לא הולך להתפספס או לחמוק מבין הידיים ולכן למה יש למהר ולהטביל- אכן התינוקות הם חביבי ישוע, ואני מאמינה שהוא תמיד ידאג להם, ובמיוחד מאחר וההטבלה אינה סימן מספיק להושעה..או לנוצריות משיחיות והיא צריכה לבוא כתוסף..ולא כסימן ראשון. לכן יקירתי מלח הארץ.. אין פה ויכוח על צדק, כי אני מאמינה שבליבך שוכנת רוח האדון וזו סיבה להרבה הסכמות.. דיעה שונה היא בהחלט אפשרית.
הפסוקים שהבאת.. لأن الموعد هو لكم ولأولادكم... فاعتمد الذين قبلوا كلامه - רק מי שקיבלו את דבריו הוטבלו-אחרי אמונה, וזה נאמר בהדגשה אחרי שנכתב שהמועד הוא לכולם כולל הילדים, כי ילד בגיל 10 הוא עדיין ילד אך יכול כבר להבין מי אלוהיו ומושיעו אם חונך בחינוך נוצרי משיחי בהחלט. فآمنت واعتمدت هي وأهل بيتها جميعاً- לידיא אכן האמינה ואחרי זה הוטבלה היא וכל ביתה והכוונה שהיא וכל ביתה האמינו והוטבלו, לא שהוטבלו שמבצע כי היא האמינה רק.. توبوا وليعتمد كل واحد منكم على اسم يسوع المسيح لغفران الخطايا..גם הכרה בחטאים,אמונה ואחרי זה טבילה.. فاذهبوا وتلمذوا جميع الأمم وعمدوهم باسم الآب والابن والروح القدس.. תלכו תבשרו ואחרי זה תטבילו שהם כבר יודעים את המילה ואת ישוע.
 

salt of earth

New member
לי יש פרשנות אחרת

שהשליחים הטבילו משפחות שלמות ובתוכם ילדים ולא רק אצל לידיה אלא גם אצל אסטיפנוס, הרי נאמר כי לידיה האמינה והוטבלה וכל הבית שלה הוטבל (ולא הוזכר פירוט אם הוא האמין) ומכיוון שאם הבית הוטבלה אז היא תעביר את האמונה לילדים שלה, וכאשר אומרים הבית שלה בהחלט מתכוונים שהיו ילדים קטנים. חלק מהשליחים הטבילו אנשים מבוגרים כי אז היו פגנים והיו מקרים בהם השליחים הטבילו משפחות שלמות ובתוכם ילדים- מדובר פה על ילדים וזה יכול להיות תינוקות גם בהחלט וקשה מאוד ולטעון שאלו היו ילדי בני 10 זאת פרשנות יתר לטקסט. וכפי שהיהודים היו מלים את התינוקות וההטבלה באה להחליף את ברית המילה לפי הפסוק שהזכרתי מקולוסי כי הילד נולד לתוך משפחה נוצרית וברגע שהוא מטבל הוא מקבל מדריך רוחני שיעביר לו את האמונה והוא בכך הופך לחלק מגוף המשיח ולכן בהחלט לא מדובר "בהטבלה אוטומטית" כמו שהיו מלים את התינוקות של היהודים בגיל 8 ימים בגלל הברית שעשה אברהם עם אלוהים. אחת הסיבות למעשה ששאר הכנסיות (חוץ מהבפטיסטים) מטבילים את התינוקות זה מתוך חשש שהתינוק חלילה ימות לפני שהוא מוטבל וזה ימנע ממנו את הישועה כפי שביקש ישוע לא לעשות. בכל מקרה בכתבי אבות הכנסייה מנהג הטבלת הילדים היו נהוג ושגור וכנ"ל לפי הדוגמאות ממעשי השליחים. למשל בשנת 155 נמצא בכתבי יד עתיקים כי איש דת القدّيس بوليكاربس העיד כי הוא הוטבל בהיותו תינוק. ועוד כמה דוגמאון שאם יש צורך אזכיר אותם שנזכר בכתבי יד עתיקים של אבות כנסייה על הצורך להטביל תינוקות. אבל, כמו שאמרתי שתינו מגיעות משני רקעים דתיים שונים, והאמונה היא אותה אמונה והמחלוקת הזאת היא עניין של נקודת מבט وشكليات והעיקר שאנחנו בסופו של דבר מאמינות שישוע בא כדי לגאול את העולם מהחטאים ולהעניק לנו חיים לאחר המוות וזה הכי חשוב
ולכן אני סוגרת את הדיון
חבר'ה מתי יגיע יום חמישי ואסיים עם המבחן האחרון ואוכל לישון עד הצהריים
 

My Shepherd

New member
../images/Emo23.gifאכן..יש הבדלים בהשקפה אל תוך

הכתובים
זה בסדר.. אחת הסיבות למעשה ששאר הכנסיות (חוץ מהבפטיסטים) מטבילים את התינוקות זה מתוך חשש שהתינוק חלילה ימות לפני שהוא מוטבל וזה ימנע ממנו את הישועה כפי שביקש ישוע לא לעשות.
והערה קטנה..לא דרך הטבלה מקבלים ישועה, זה כבר סיכמנו..
.
بنعمة يسوع.
 

salt of earth

New member
לא רק דרך ההטבלה מקבלים ישועה

דרך האמונה וההטבלה
על זה סיכמנו לפי מה שמצוין בפסוקים. אבל שוב ההסתכלות על הפסוקים נובעת מהשקפות שונות
 

My Shepherd

New member
../images/Emo23.gifטייב יא אוכתי..../images/Emo13.gif

וזו כנראה תהיה שאלה מעניינת לאורח שלנו בשבוע הבא
 

salt of earth

New member
השקפות שונות

כפי שאמרתי נקודת המבט השונה של שתינו קשורה לזה שאנחנו באות משני רקעים דתיים שונים. ומכיוון שהאורח שלנו ביום רביעי בא מאותו רקע דתי כמו שלך אז אני די מצפה מה תהיה הדעה שלו
 

דהאמא

New member
תשובתך בעייתית

מפני ש: 1) אם משמעות הטבילה היתה, כדבריך, "סימן להיטהרות מהחטא ולקבלת ישוע", מדוע בכל זאת יוחנן התפלא שישוע בא להיטבל אצלו? האם יוחנן, "מכין הדרך", לא הבין דבר כה בסיסי? 2) אם משמעות הטבילה היתה "הכנה להטבלה ברוח הקודש והאש", מדוע גם לאחר קבלת רוח הקודש (בחג השבועות / פנטקוסט שנת 33 לספירה) אנשים המשיכו להיטבל את "טבילת יוחנן"? למעשה, הטבילה מכונה בברית החדשה, לא "טבילת ישוע", אלא "טבילת יוחנן", והיא היתה נהוגה לכל אורך המאה הראשונה: "מְלֻמָּד הָיָה בְּדֶרֶך הָאָדוֹן, וּבְרוּחַ נִלְהֶבֶת דִּבֵּר וְלִמֵּד הֵיטֵב עַל-אוֹדוֹת יֵשׁוּעַ, אַךְ יָדַע רַק עַל טְבִילַת יוֹחָנָן" (מעשי השליחים י"ח:25). למען האמת, המנדעים, המצויים כיום רק בעיראק, עדיין נוהגים להטביל רק את טבילת יוחנן, ורואים בו דמות גדולה מישוע.
 

salt of earth

New member
תשובות

1- אני חושבת זה בגלל שהוא לא יכל לדמיין את תוכנית אלוהים המורכבת. 2- דווקא, הטבילה של יוחנן הייתה רק כהכנה ועובדה שאחרי שישוע הורה על הטבלה בשם הרוח והמים, אותם אנשים שהטביל יוחנן הוטבלו שוב בידי השליחים. לגבי אותו איש במעשי השליחים אז בפירושים אומרים כך: הוא הוטבל בטבילת יוחנן אבל כנראה שלא שמע על צליבת ישוע והתחייה שלו ולכן וגם לא שמע על ירידת רוח הקודש על השליחים ולכן לא הוטבל ברוח ובמים, הוא היה עם ידע על הברית הישנה אך לא הכיר טוב את הטבילה ברוח ובמים ולא את ההקרבה של ישוע, ולכן בהמשך הציטוט מסופר שהם לקחו אותו וסיפרו לו על מה שהוא לא ידע. אז קרוב לוודאי שאותו אדם הוטבל בידי יוחנן המטביל, ולכן גם לא קיבל את רוח הקודש. על ההיטבלות ברוח ומים ע"י השליחים אפשר לראות במעשי השליחים: # ויצו להעמיד את-המרכבה וירדו שניהם אל-תוך המים פילפוס והסריס ויטבל אותו: 39 ויהי כי עלו מן-המים וישא רוח יהוה את-פילפוס והסריס לא ראהו עוד וילך לדרכו שמח: (מעשי השליחים 8:38) # וירדו שמה ויתפללו בעדם אשר יקבלו את-רוח הקדש: 16 כי הרוח לא-צלחה עד-עתה על-אחד מהם והם רק-נטבלים לשם האדון ישוע (מעשי השליחים 8:15-17) # ויהי כשמעם את-הדבר הזה ויטבלו בשם ישוע האדון: 6 ויסמך פולוס ידיו עליהם ותבא עליהם רוח הקדש וימללו בלשנות ויתנבאו (מעשי השליחים 6:19) וכמובן יש מה שמוזכר באיגרות אח"כ על ההטבלה ברוח ומים. לגבי המנדעים שהזכרת אז כפי שאני יודעים הם מחשיבים את יוחנן המטביל יותר מאשר ישוע, אבל מכיוון שהם גונו בועידות הכנסייה אז הם לא ענייננו פה
 

salt of earth

New member
לגבי שאלות נוספות

מכיוון שאני צריכה ללמוד למבחן אז באם יתעוררו עוד שאלות אולי ליאון או שפרד יוכלו לענות. או אפשר לחכות עד סוף השבוע שאגמור עם המבחן
יום מצוין שיהיה לכם !
 
למעלה