אורחנו היקר,המטיף אלברט סליבא

My Shepherd

New member
../images/Emo23.gifשרשור שאלות לאורח שלנו ביום ד'!

זה המקום להעלות את שאלותיכם לאורח שלנו, האירוח הראשון של פורום זה יהיה ביום רביעי הבא בסביבות שש- עד שמונה.. הודעה רשמית עם כמה מלים אודות האורח יעלו בתחילת השבוע הבא (מדובר באדם מקסים, מאמין, מלא ברוח האדון, רועה כניסייה לשעבר, أب وقسيس, ושמלווה פורום זה הוא ואשתו הנפלאה בתפילות מהיום הראשון. את השם המלא ויתר פרטים, אעלה בהמשך בשרשור האירוח עצמו ביום שלישי בלילה, ואצמיד אליו את שרשור שאלותיכם זה
. השאלות הן בכל הקשור לתהיות שלכם בספר הקדוש בברית הישנה והחדשה, שאלות על אמונה, על פרשנות לפסוקים לא מובנים, על דעתו בנושאים שונים, בנושא הנצרות המשיחית כמובן. אכן יש עוד קצת זמן ליום רביעי, אך השרשור ינעץ, ותוכלו להעלות שאלות בזמנכם הפנוי, כששרשור אירוח חדש יפתח לקראת יום שלישי בלילה כאמור לעיל. שרשור זה נפתח מבעוד מועד לשאלותיכם, בכדי שתפוז יוכלו גם לפרסם את האירוח, עם הלינק לשרשור השאלות למי שיחפץ להיכנס ולהשתתף. שיהיו שאלות מלומדות, ושרוח האדון תלווה את כולכם
.
 

lion 7

New member
רעיון נהדר

אולי יצטרפו איתנו בלהאיר לאחרים את העולם המסיחי שלנו , אחרי הכל הזוג מכיר ומודע יותר מאיתנו על האמונה , נ.ב אני מהצהריים מנסה למצוא שאלה למומחים, אבל יש שאלות לאחרים , לא חסר אי הבנה לחלק מהפסוקים ..‏
 

lion 7

New member
לאורחים שלום רב , ושאלה

שצצה עכשיו מפי דרשת המטיפה גויס מאיר מתחנת אלחיאת האדירה שבעצם היא דרשה על התפילה .. ושאלתי היא כך: ישוע גינה את התפילה הארוכה (של הפרושים) , וישוע בעצמו בילה ליל שלם בתפילה , מדובר שטיפות הזיעה שלו נהיו כטיפות דם.. אז האם יש כאן קונפלקט בין שני הדברים..
 
לאח ליון 7 שלום רב,תודה על שאלתך../images/Emo13.gif

אדוננו ישוע המשיח גינה את התפילה הארוכה של הפרושים איך שזה נכתב בבשורה של מורקוס 12:38-40 : וּבְלַמְּדוֹ אוֹתָם אָמַר: "הִזָּהֲרוּ מִן הַסּוֹפְרִים הָאוֹהֲבִים לְהִתְהַלֵּךְ לְבוּשֵׁי גְּלִימוֹת וְאוֹהֲבִים בִּרְכוֹת שָׁלוֹם בַּשְּׁוָקִים 39 וּמוֹשָׁבִים רִאשׁוֹנִים בְּבָתֵּי הַכְּנֶסֶת וּמְקוֹמוֹת נִכְבָּדִים בַּסְּעוּדוֹת; 40 הַבּוֹלְעִים אֶת בָּתֵּי הָאַלְמָנוֹת וּמַאֲרִיכִים לְהִתְפַּלֵּל לְמַרְאִית עַיִן. דִּינָם שֶׁל אֵלֶּה יִהְיֶה חָמוּר יוֹתֵר." , הם האריכו את התפילות בכדי להראות את עצמם, בגלל מטרות אישיות ואינטרסים ושימצאו חן בעיני העם. סיבותיהם היו רחוקים משיתוף עם אלוהים והם חיפשו את תהילת העולם ולעצמם, ולא את תהילת אלוהים. אלוהים רוצה שתמיד נתפלל ובבשורה על פי מתי 7:7 - "בַּקְּשׁוּ וְיִנָּתֵן לָכֶם. חַפְּשׂוּ וְתִמְצְאוּ. דִּפְקוּ וְיִפָּתַח לָכֶם" ובבשורה על פי לוקס 18:1-8 יח הוּא סִפֵּר לָהֶם מָשָׁל, לְהַרְאוֹת כִּי עֲלֵיהֶם לְהִתְפַּלֵּל תָּמִיד וְלֹא לִרְפּוֹת." 2 שׁוֹפֵט הָיָה בְּעִיר אַחַת; אֶת אֱלֹהִים לֹא יָרֵא וּבְאָדָם לֹא הִתְחַשֵּׁב. 3 וּבְאוֹתָהּ עִיר הָיְתָה אַלְמָנָה שֶׁנָּהֲגָה לָבוֹא אֵלָיו וְלוֹמַר, 'שָׁפְטֵנִי נָא מֵאִישׁ רִיבִי.' 4 זְמַן מָה סֵרַב, אֲבָל אַחֲרֵי כֵן אָמַר בְּלִבּוֹ, 'אַף שֶׁאֵינֶנִּי יָרֵא אֶת אֱלֹהִים וּבְאָדָם אֵינֶנִּי מִתְחַשֵּׁב, 5 הֲרֵי מִפְּנֵי שֶׁהָאַלְמָנָה הַזֹּאת מְצִיקָה לִי אֶעֱשֶׂה אֶת מִשְׁפָּטָהּ, שֶׁאִם לֹא כֵן תָּבוֹא תָּמִיד וּתְיַגֵּעַ אוֹתִי'." 6 הוֹסִיף הָאָדוֹן וְאָמַר: "שִׁמְעוּ מַה שֶּׁאוֹמֵר הַשּׁוֹפֵט הָרָשָׁע. 7 וְהָאֱלֹהִים, הַאִם לֹא יַעֲשֶׂה אֶת מִשְׁפָּט בְּחִירָיו הַקּוֹרְאִים אֵלָיו יוֹמָם וָלַיְלָה? הַאִם יִתְמַהְמֵהַּ בְּעִנְיָנָם? 8 אֲנִי אוֹמֵר לָכֶם שֶׁיַּעֲשֶׂה אֶת מִשְׁפָּטָם מַהֵר. אַךְ כַּאֲשֶׁר יָבוֹא בֶּן־הָאָדָם, הֲיִמְצָא אֶת הָאֱמוּנָה עֲלֵי אֲדָמוֹת?" אבל לגבי התפילה הארוכה אז יש להיזהר מה מניעיה ואיך מתפללים, مت 6: 7 وحينما تصلّون لا تكرروا الكلام باطلا كالامم.فانهم يظنون انه بكثرة كلامهم يستجاب لهم. כַּאֲשֶׁר אַתֶּם מִתְפַּלְּלִים הִמָּנְעוּ מִלְּגַבֵּב מִלִּים כַּגּוֹיִים, הַחוֹשְׁבִים שֶׁבְּרֹב דִּבּוּרָם יִשָּׁמְעוּ- מסקנה שאלוהים רוצה שתמיד נתפלל כמו שהוא התפלל ונהיה בשיתוף מתמיד איתו, באיגרת 1 לתסלוניקים 5: 17 הַתְמִידוּ לְהִתְפַּלֵּל; והדבר העיקרי שהתפילות הן מהלב ולא מהשפתיים, כי בברית הישנה כתוב בישעיהו 29:13 וכפי שמורקוס ציטט אותה גם 7:6. فقال السيد لان هذا الشعب قد اقترب اليّ بفمه واكرمني بشفتيه واما قلبه فابعده عني وصارت مخافتهم مني وصية الناس معلمة. אז יקרים ברצוני להבהיר שתמיד תתפללו ותדברו מכל הלב, ואם תאריכו בתפילה מהלב כמו תפילת ישוע אז אושריכם, אך היזהרו מתפילות סרק שנועדו בכדי שכולם יראו, כי אלו תפילות שלא עוברות את תקרת החדר,ולעולם לא יגיעו לשמיים. מקווה שעניתי בהתאם לשאלתך ליון היקר, אלרב מעאק.
 

lion 7

New member
אחי אלברט :ישוע יברך אותך ומשפחתך

יסוע יבארכך , ויסלם פומך על התשובה הנהדרת , ותוספת קטנטנה שישוע מבקש להתפלל דוקא אחרים , לפנינו ... אחי אני התברכתי בתשובותיך המושקעות והמלאות רוחניות , אחיך הוא גם בפטיסט שנולד במשפחה אורטודוקסית , והתלמד ונטבל בשנית בהיותו ברזרין.. כמרחק 30-40 ק"מ רדיוס רחוק ממך בגוף אולם ברוח אנו מאוחדים , במשיח אדונינו , ושתהיה אור ותמשיך לכתוב כאן , בכנסייה זו ... אמן
 

junior gong

New member
לי יש שאלה

עם כל האמונה שלי אני מוצא את עצמי מידי פעם נתקף בהמון שאלות והמון ספקנות, אני לא אוהב את הספקנות הזאת שצצה לה מידי פעם ורוצה מאוד להעלים אותה לגמרי, אני יודע גם שלפעמים המוח המודע וההגיוני תוקף בשאלות וגורם לספקות בקשר לאמונה, הרי אמונה זה דבר כמעט עיוור, צריך להאמין במשהו שאתה לא רואה, " טובא ללזינא אמאנו ולם ירו ( אשרם לאלה שמאמינים מבלי לראות ולבקש הוכחות )" כשהייתי ילד האמנתי בעיניים עצומות, כי כן היה לי חבר דימיוני בראש שנקרא ישוע האדון, וגם עכשיו, אבל אני לפעמים נתקף בספקנות, ואני רוצה לשאול בכלל את המאמינים, האם גם אתם נתקפים בספקנות מידי פעם וזה עובר? ושאלה לאסיס, מה אפשר לעשות על מנת לגרום לישוע המשיח לפעול בתוך החיים שלי.
 
גוניור גונג שלום רב, ותבורך ../images/Emo13.gif

ידוע כי אחת התוכניות היעילות של אבליס הי אליצור ספקות בלבו של האדם לגבי אלוהים, הכוח של אלוהים, היכולת של אלוהים ואהבת אלוהים ועוד.. כל זה בכדי להרחיק את האדם מדרכיו ומילתו של אלוהים ובכדי לחבל באמונה של האנשים באלוהים, כך שבספר בראשית, איפה שהכל התחיל, ציווה אלוהים על אדם וחוה כי : 16 וַיְצַו יְהוָה אֱלֹהִים, עַל־הָאָדָם לֵאמֹר; מִכֹּל עֵץ־הַגָּן אָכֹל תֹּאכֵל׃ 17 וּמֵעֵץ, הַדַּעַת טוֹב וָרָע, לֹא תֹאכַל מִמֶּנּוּ; כִּי, בְּיוֹם אֲכָלְךָ מִמֶּנּוּ מוֹת תָּמוּת׃ כל מה שהיו צריכים לעשות זה ללכת לפי הוראת אלוהים, אך אנו רואים בפרק 3 שם, כי הנחש מגיע-אבליס- ומנסה לפקפק בדברי אלוהים ולשכנע את חווה כי אלוהים לא אמר שמות ימותו אם יאכלו אלא שעיניהם תיפתח לטוב ולרע ותו לא, אז הוא בעצם אמר שאלוהים משקר, שהוא לא ממש ימית אותם אפילו הבטיח להם שלא תמותו, וכאילו שכל מה שיקרה הוא שהם יהיו כאלוהים וידעו טוב ורע שזה עוד שקר שניסה בו אבליס לפתות את האדם והצליח, כי אכן מות מתו אדם וחווה וכל הדורות אחריהם, הן מוות רוחני והן פיזי, ואצטט: וְהַנָּחָשׁ הָיָה עָרוּם, מִכֹּל חַיַּת הַשָּׂדֶה, אֲשֶׁר עָשָׂה יְהוָה אֱלֹהִים; וַיֹּאמֶר אֶל־הָאִשָּׁה, אַף כִּי־אָמַר אֱלֹהִים, לֹא תֹאכְלוּ, מִכֹּל עֵץ הַגָּן׃ 2 וַתֹּאמֶר הָאִשָּׁה אֶל־הַנָּחָשׁ; מִפְּרִי עֵץ־הַגָּן נֹאכֵל׃ 3 וּמִפְּרִי הָעֵץ אֲשֶׁר בְּתוֹךְ־הַגָּן, אָמַר אֱלֹהִים, לֹא תֹאכְלוּ מִמֶּנּוּ, וְלֹא תִגְּעוּ בּוֹ; פֶּן־תְּמֻתוּן׃ 4 וַיֹּאמֶר הַנָּחָשׁ אֶל־הָאִשָּׁה; לֹא־מוֹת תְּמֻתוּן׃ 5 כִּי יֹדֵעַ אֱלֹהִים, כִּי, בְּיוֹם אֲכָלְכֶם מִמֶּנּוּ, וְנִפְקְחוּ עֵינֵיכֶם; וִהְיִיתֶם כֵּאלֹהִים, יֹדְעֵי טוֹב וָרָע׃ אז גוניור יקר, אבליס הוא שקרן ואבי השקרנים, ביוחנן 8:44 " انتم من اب هو ابليس وشهوات ابيكم تريدون ان تعملوا.ذاك كان قتالا للناس من البدء ولم يثبت في الحق لانه ليس فيه حق.متى تكلم بالكذب فانما يتكلم مما له لانه كذاب وابو الكذاب. 44 אַתֶּם מֵאֲבִיכֶם הַשָֹטָן וְאֶת מַאֲוַיֵּי אֲבִיכֶם חֲפֵצִים אַתֶּם לַעֲשׂוֹת. הוּא רוֹצֵחַ הָיָה מֵרֵאשִׁית וּבָאֱמֶת לֹא עָמַד, כִּי אֵין אֱמֶת בּוֹ. מִדֵּי דַּבְּרוֹ שֶׁקֶר, מִתּוֹךְ יֵשׁוּתוֹ שֶׁלּוֹ יְדַבֵּר, כִּי שַׁקְרָן הוּא וַאֲבִי הַשֶּׁקֶר. מפה אפשר לראות שהדרכים של אבליס עם בני האדם הן בצורות שונות ואפשר לראות אותו כשבא לישוע המשיח בסוףצום ה40 יום בכדי לנסות אותו, ותקף בנקודה הכי חלשה אצלו כי בא לו בזמן שסוף סוף אדוננו ישוע נהיה רעב, ואמר לו תהפוך את האבנים ללחם אם תרצה, ופה ישוע היקר לימד אותנו לקח באיך להתמודד עם אבליס וענה לו כי לא בלחם לבדו יחיה האדם אלא בכל מילה שתצא מפי אלוהים, ובכל נסיון שבא אחרי זה ישוע ענה לאבליס מפסוקים שכתובים בספר הקדוש, כך שהדרך המאוד חזקה להביס את אבליס היא להיות בקיא במילת אלוהים, בקיא ויכול להפריך כל נסיון ופיתוי במילת אלוהים שנותנת כוח וידע ונחמה. אדם מאמין בישוע המשיח ובעיקרי הברית החדשה, גם אם אבליס תוקף אותו הוא מתמודד אך לא בכוחותיו אלא סומך על אלוהים הוא לא מפקפק באלוהים וביכולתו וקיומו. בכדי שיוע המשיח יפעל בחייך, אתה רק צריך לפתוח את הדלת ולהיות אקטיבי, כי ישוע תמיד דופק בדלתך ומחכה לתשובה, התשובה שלך יכולה להיות בבואך לאלוהים ולמסור את חייך , למסור את נפשך, ולבקש כי אלוהים יקח פיקוד ושליטה על חייך והאדון לליבך, ושלא יהיה אדון אחר או קודם. תהיה בטוח כי אלוהים שומע וישמע כל לחישה ותפילה והוא יגיע מתי שתזמין אותו, עם קריאת מילתו וספרו, ודרך שיתוף עם המאמינים והתחזקות הדיית. במשלים 6:20- נְצֹר בְּנִי מִצְוַת אָבִיךָ; וְאַל־תִּטֹּשׁ, תּוֹרַת אִמֶּךָ׃ 21 קָשְׁרֵם עַל־לִבְּךָ תָמִיד; עָנְדֵם, עַל־גַּרְגְּרֹתֶךָ׃ 22 בְּהִתְהַלֶּכְךָ תַּנְחֶה אֹתָךְ, בְּשָׁכְבְּךָ תִּשְׁמֹר עָלֶיךָ; וַהֲקִיצוֹתָ, הִיא תְשִׂיחֶךָ׃ 23 כִּי נֵר מִצְוָה וְתוֹרָה אוֹר; וְדֶרֶךְ חַיִּים, תּוֹכְחוֹת מוּסָר׃ 24 לִשְׁמָרְךָ מֵאֵשֶׁת רָע; מֵחֶלְקַת, לָשׁוֹן נָכְרִיָּה׃ זהו כוחה של המילה
.
 

junior gong

New member
תודה רבה אסיס אלברט על התשובה

המושקעת מאוד ומאירה מאוד.........יעטיק לעאפיה ואני מקווה שניפגש בקרוב
 

C a r o l a

New member
זו רק דעתי אבל אני אגיד אותה

לדעתי הספקות רק מחזקות את האמונה. מכיוון שאין לך הוכחות, אתה צריך להטיל ספק כל פעם מחדש ואז להתגבר על הספק הזה. אחרי שהתגברת האמונה שלך התחזקה. לא צריך לפחד מהספקות האלה, בלעדיהם אתה פועל כמו מכונה שעושה מה שכתוב עליה לעשות ללא מחשבה למה בעצם אתה עושה זאת. הספקות "מעוררים" אותך כך פעם מחדש ומזכירים לך את הסיבה שאתה עושה מה שאתה עושה.
 

My Shepherd

New member
../images/Emo23.gifהשאלה ה1 שלי, ואולי יהיו עוד..

ישנם אנשים, כמו קרובי משפחה שונים, למשל סבתא שלי שהלכה לעולמה לפני כמה שנים, היתה אישה מאמינה שכל לילה נהגה להתפלל כמה פעמים רצוף : السلام عليك يا مريم ועוד איזה תפילה שלא זוכרת במדוייק, היתה הולכת בימי ראשון בבוקר לכניסייה, עד שנותיה האחרונות שכבר לא יכלה כלכך ללכת, וכיום אני לפעמים תוהה, וזה מטריד אותי, האם סבתי היקרה, שמעולם לא למדה קרוא וכתוב, נמצאת כעת עם ישוע האהוב? השאלה קטנה ואישית לכאורה, אך היא עמוקה ומאוד כוללנית..כי זהו מצבם של רבים, ואני מנסה למצוא את ההבדל המכריע בין נוצרי שנולד נוצרי וחיי חיים רגילים עם מעשים טובים, עם הנחה שהוא מאמין רגיל באלוהים, לבין אדם שנולד נוצרי אך האמין בישוע לאחר שלמד והבין, וביקש כי יקבל את מחילת החטאים בדמו היקר של ישוע, וחיי חיים חדשים בישוע המשיח, כפי המתבקש לפי הברית החדשה. תודה מראש על התשובה
.
 

SON OF JESUS

New member
ברוך הבא לאורח שלנו../images/Emo24.gif

בורך הבא אלינו ולבית החם כאן ולכנסיה הוירטואלית שלנו, שהיא מתקיימת מתפילותייך היום יומיים וישוע אבינו שומר עלינו יש לי שאלה אני אדם נורא מאמין ואני הולך כמעו 80% בדרל האימונה תפילות יום ימיות שלי בלילה, למרות שאני מרגיש שזה לא עוזר כי אולי עוד אני לא בשל, אני לפעמים נתקף במין פחד שאם אני אהיה מאמין הדוק, אני אאבד את העולם החופשי, אני אאבד את כל הכייף, לפעמים אני חושב שכל העיניין הזה הפחד הוא בא כי אני לא חי בסביבה דתית, אלה אני היחיד בבית החלתי להיות כזה וגם אמא לאחרונה, השאלה שלי היא, איך באמת אני יכול לסיר את כל החשש הזה ובאמת אני אהיה דתי כי, אני נורא רוצה לכנס ולהכיר בישוע שהוא הגואל היחיד שלי, למרות שיש לי תכניות לעתיד זה למידת הדת הנוצרים באונ' או במכללה, ולהדריך על דרכו שי ישוע שאלה שניה שלי, אני כל כך מחפש לכניס את הבית לאווירה דתית, שאני יודע שהאווירה הזו תתרום לי ולקודום שלי בעיניין הדת והתעמקות שלי בדת, אני לא מנסה ללחוץ על אחי או אחותי לבוא איתי לכנסיה , למרות שכל השבוע הם מגלים עיניין להגיע ובדקה ה90 הכל משתנה זה קצת מרגיז אותי, איך אפשר לקרב אותם באמת לאימונה בלי שיחששו הם באמת כאלו יהיו מחוייבים לבוא אירוח נעים וקליל שיהיה
 
שלום בן ישוע היקר אלרב יבארקאק../images/Emo13.gif

אלוהים ברא את האדם מתוך אהבה! בכדי שגם אלוהים וגם האדם יהנו אחד בלווית השני.. אלוהים ברא את העולם כולו וכל מה שבו ועליו למען בני האדם, למען רווחתם והנאתם, ואף נתן לאדם את השלטון לנהל את כל מה שיש בעולם. לפי ספר הבראשית1- 26 וַיֹּאמֶר אֱלֹהִים, נַעֲשֶׂה אָדָם בְּצַלְמֵנוּ כִּדְמוּתֵנוּ; וְיִרְדּוּ בִדְגַת הַיָּם וּבְעוֹף הַשָּׁמַיִם, וּבַבְּהֵמָה וּבְכָל־הָאָרֶץ, וּבְכָל־הָרֶמֶשׂ הָרֹמֵשׂ עַל־הָאָרֶץ׃ פה אנו רואים שאלוהים נתן את הכל לאדם בכדי שיחיה ויהנה, אך הכל לפי רצון האל ולא לפי רצון האדם, באיגרת לתימוטיאוס6:17 אֶת עֲשִׁירֵי הָעוֹלָם הַזֶּה צַוֵּה שֶׁלֹּא יָרוּם לְבָבָם וְלֹא יִבְטְחוּ בָּעֹשֶׁר שֶׁאֵין בּוֹ בִּטָּחוֹן, אֶלָּא בֵּאלֹהִים הַמַּעֲנִיק לָנוּ אֶת הַכֹּל בְּשֶׁפַע לַהֲנָאָתֵנוּ רואים שהכל נברא להנאתנו. האדם יכול להיות עם אלוהים ולחיות בחיי הנאה ושמחה והכל בתוך רצון האל וצוויו, אך הוא יכול לבחור את הדרך השנייה ולחיות עם אבליס עם פיתויי העולם ודרכי השטן האפלות, ואולי למצוא בזה הנאתו הרגעית והמזוייפת בעיניי. פה האדם אמור לבחור, החיים עם אלוהים יש בה שמחה, כתוב ששמחת אלוהים היא הכוח שלנו, ויש בה שלום פנימי, שהוא נותן לנו שאין שלום דומה בעולם, העולם לא יכול לספק לנו שמחה ושלום צרופים כאלו כמו של ישוע האהוב. אנו רואים שבהתייחס למשה באיגרת לעבריים למקרה שאירע בברית הישנה, 11:24-27 - כַּאֲשֶׁר גָּדַל מֹשֶׁה, מִתּוֹךְ אֱמוּנָה סֵרֵב לְהִקָּרֵא בֵּן לְבַת פַּרְעֹה 25 וּבָחַר לְהִתְעַנּוֹת עִם עַם אֱלֹהִים מִלְּהִתְעַנֵּג לְשָׁעָה בְּתַעֲנוּגֵי הַחֵטְא. 26 הוּא חָשַׁב אֶת חֶרְפַּת הַמָּשִׁיחַ לְעֹשֶׁר גָּדוֹל מֵאוֹצְרוֹת מִצְרַיִם, כִּי נָשָׂא עֵינָיו אֶל הַגְּמוּל. 27 בֶּאֱמוּנָה עָזַב אֶת מִצְרַיִם וְלֹא פָּחַד מִזַּעַם הַמֶּלֶךְ, כִּי עָמַד בְּעֹז כְּרוֹאֶה אֶת מִי שֶׁאֵינֶנּוּ נִרְאֶה. 24 بالايمان موسى لما كبر ابى ان يدعى ابن ابنة فرعون 25 مفضلا بالاحرى ان يذل مع شعب الله على ان يكون له تمتع وقتي بالخطية 26 حاسبا عار المسيح غنى اعظم من خزائن مصر لانه كان ينظر الى المجازاة. 27 بالايمان ترك مصر غير خائف من غضب الملك لانه تشدد كانه يرى من لا يرى הספר מאוד ברור בן ישוע יקר, ואומר, תבקשו את מלכות אלוהים תחילה וכל השאר ינתן לכם! על כן בחייך אלוהים צריך להיות קודם להכל, ולפני כל מעשה להתפלל שאלוהים יהיה המוביל של דרכך, אם למשל אתה צריך עבודה תבקש שפני אלוהים ילכו לפניך ויסדרו לך את זה, כנ"ל לגבי לימודים, לעתיד שזר לכל אדם ורק אלוהים יודע מה מצפה לנו, תבקש את פני אלוהים והוא יסדר את הכל. בקיצור רב, תהפוך את אלוהים לאדון לחייך, ואז תראה איך שיד ומעשה אלוהים יובילו את הספינה של חייך בתוך הסערות והכל, אם תמסור לו את הניווט וההובלה, וכשתמסור את חייך עד תום לישוע המשיח, תתפלל למשפחתך, ואולי זה יקח זמן מועט ואולי זה יהיה ארוך הכל לפי רצון האל, ומועדיו שרק הוא יודע אותם ואנו נאמין שהוא יקיים וישמע את תפילותינו כי כתוב : اع 16: 31 فقالا آمن بالرب يسوع المسيح فتخلص انت واهل بيتك. זהו לבינתיים, בן ישוע יקר
, מקווה שדבריי ברורים וענו לשאלתך, ואולי עוד נדבר בהמשך.
 

SON OF JESUS

New member
תודה ../images/Emo45.gif אח אלביר זה היה מרתק

אנו עוד בטוח נדבר בהמשך,,,ואני מקווה שהאירוח יהיה קל המשך ערב נעים אלרב יברקאק
 
../images/Emo23.gifתודה לך שפרד יקרה על האירוח../images/Emo13.gif

ותשובתי היא לגבי אנשים שלא ידעו לקרוא ולכתוב, או שלא שמעו על הבשורה, דרכי אלוהים איתם שונה, אלוהים לא ירצה את מותו של החוטא עד שהוא חוזר בתשובה ומבקש מחילה ואהבת אלוהים גרמה לו להצמיח בבני אדם איפה שלא יהיו מה שנקרא מצפון- ברומאים 2: 14-16 גּוֹיִם שֶׁאֵין לָהֶם תּוֹרָה וְהֵם מְקַיְּמִים אֶת דִּבְרֵי הַתּוֹרָה כְּדָבָר מוּבָן מֵאֵלָיו, הֵם תּוֹרָה לְעַצְמָם אַף שֶׁאֵין לָהֶם תּוֹרָה. 15 הֵם מַרְאִים שֶׁפֹּעַל הַתּוֹרָה כָּתוּב בְּלִבָּם, שֶׁכֵּן מַצְפּוּנָם מֵעִיד בָּהֶם וּמַחְשְׁבוֹתֵיהֶם מְחַיְּבוֹת אוֹ מְזַכּוֹת אוֹתָם - 16 בַּיּוֹם שֶׁיִּשְׁפֹּט אֱלֹהִים אֶת תַּעֲלוּמוֹת בְּנֵי אָדָם עַל־יְדֵי יֵשׁוּעַ הַמָּשִׁיחַ, כִּדְבַר בְּשׂוֹרָתִי 14 لانه الامم الذين ليس عندهم الناموس متى فعلوا بالطبيعة ما هو في الناموس فهؤلاء اذ ليس لهم الناموس هم ناموس لانفسهم 15 الذين يظهرون عمل الناموس مكتوبا في قلوبهم شاهدا ايضا ضميرهم وافكارهم فيما بينها مشتكية او محتجة. 16 في اليوم الذي فيه يدين الله سرائر الناس حسب انجيلي بيسوع المسيح כך שאלו ישפטו על פי מעשיהם ורחשי ליבם, כי הוא יודע שיש בהם את השעון המעורר הזה ואם ירצו הם ידעו לחיות על פי מצוות הספר הקדוש גם מבלי שהם התוודעו לבשורה או ידעו לקרוא ולכתוב. ולגבי הסבתא, גם אם היא לא ידעה מה נכון לעשות ואיך נכון להתפלל אך בלב שפונה לאלוהים ופועם באהבתו היא פעלה אז אלוהים לא ישפוט אותה כי אלוהים הוא אהבה, אבלאם אתה יודע מה המילה אומר ואתה עושה נגדה אז אתה נשפט. מקווה שזה יספיק הייתי מאריך עוד אך המלאכה מרובה
והשאלות עוד מחכות לי, וצר לי שההקלדה איטית לי מאוד. שישוע היקר יסלח לי
, וגם אתם.
 

My Shepherd

New member
../images/Emo23.gifשאלה 2 שלי..

טבילת רוח הקודש.. מה הם סמניה..או השלכותיה..איך נדע שזה זה? כי המאמינים מקבלים רוח הקודש כמדריך ומנחם.. אך הטבילה ברוח הקודש שונה היא..חזקה ועמוקה.. אפשר לקבל קצת אינפורמציה על זה?
 
ושוב שפרד לשאלתך..../images/Emo13.gif

טבילת רוח הקודש, רואים אותה בבירור במעשי השליחים 2 שביום החמישים, כשכל התלמידים התאספו בתפילות וברוח אחת, אז נטבלו ברוח הקודש כמתואר שם והתחילו לדבר בלשונות ולהלל את אלוהים באמצעות הלשונות, ואז עמד בוטרוס והטיף, הסביר מה היא התופעה הזו והטבילה ברוח הקודש וזאת לאחר שראה את תמיהת האנשים מסביב, והסביר כי ביואיל בברית הישנה פרק 2 נאמר כי בימים האחרונים תהיה טבילת רוח הקודש, וילדיכם חלק יספרו נבואות וחלק יראו חזון וחלומות. והראשונה מתופעות רוח הקודש היא הדיבור בלשונות, כפי שראינו במעשי השליחים 10 בבית קרליניוס אחרי שבוטרוס הטיף, רוח הקודש ירדה והטבילה רבים שם והתחילו לדבר בלשונות. כשרונות רוח הקודש נמצאים באיגרת לקורונתים 1, פרק 12: 4-10 אָמְנָם יֵשׁ מַתָּנוֹת שׁוֹנוֹת, אֲבָל הָרוּחַ הִיא אוֹתָהּ רוּחַ; 5 יֵשׁ תַּפְקִידִים שׁוֹנִים, אַךְ אוֹתוֹ אָדוֹן; 6 וְיֵשׁ פְּעֻלּוֹת שׁוֹנוֹת, אַךְ אוֹתוֹ אֱלֹהִים הוּא הַפּוֹעֵל הַכֹּל בַּכֹּל. 7 וּלְכָל אִישׁ נִתֶּנֶת הִתְגַּלּוּת הָרוּחַ כְּדֵי לְהוֹעִיל. 8 לָזֶה נִתָּן עַל־יְדֵי הָרוּחַ דְּבַר חָכְמָה; לָזֶה נִתָּן דְּבַר דַּעַת עַל־פִּי אוֹתָהּ רוּחַ; 9 לָזֶה נִתֶּנֶת אֱמוּנָה עַל־יְדֵי אוֹתָהּ רוּחַ; לָזֶה מַתְּנוֹת הָרִפּוּי עַל־יְדֵי אוֹתָהּ רוּחַ; 10 לָזֶה יְכֹלֶת לַעֲשׂוֹת נִסִּים, לָזֶה נְבוּאָה, לָזֶה הַבְחָנָה בֵּין הָרוּחוֹת, לָזֶה מִינֵי לְשׁוֹנוֹת וְלָזֶה פֵּרוּשׁ לְשׁוֹנוֹת; 9 כשרונות רוחניים, ואלוהים יתן לכל אחד לפי ראות עיניו, ואלוהים מצווה שנדרוש כשרונות אלו בתפילות כנות. טבילה ברוח הקודש הינה כוח מהמרומים, במעשי השליחים 1:8 כתוב ש- 8 لكنكم ستنالون قوة متى حل الروح القدس عليكم وتكونون لي شهودا في اورشليم وفي كل اليهودية والسامرة والى اقصى الارض יש הבדל בין טבילת רוח הקודש, לבין רוח הקודש ששוכנת בכל מאמין, ושאנו מקבלים אותה כמלווה ומחזק לאחר שמוסרים את חיינו לישוע המשיח, הטבילה היא מתנת אלוהים שכל מאמין אמור לקבל אותה אם הוא יאמין בה ויבקש אותה באמונה, אין שעה וזמן למתנה זו. ונעבור הלאה לשאלה הבאה
. אלרב מעיק שפרד יקרה
 

salt of earth

New member
שאלה 1 שלי

על היחס שלנו הנוצרים לברית הישנה. איך אנחנו צריכים לקרוא את הברית הישנה כנוצרים. ואם תוכל להרחיב קצת יותר על ההבדל בתפיסה בין הקהילה הנוצרית פה לגבי הברית הישנה לבין התפיסה של אלה שנקראים "zionist christians" בארה"ב. תודה רבה על שבאת לבית הצנוע שלנו
 
שלום לך מלח הארץ יקרה, ולשאלתך-

مت 5: 17 لا تظنوا اني جئت لانقض الناموس او الانبياء.ما جئت لانقض بل لاكمّل. מתי 5:17- "אַל תַּחְשְׁבוּ שֶׁבָּאתִי לְבַטֵּל אֶת הַתּוֹרָה אוֹ אֶת הַנְּבִיאִים; לֹא בָּאתִי לְבַטֵּל כִּי אִם לְקַיֵּם. הברית הישנה מראה ומרחיבה לגבי 1 קדושתו של אלוהים ו 2 - כמה האדם חוטא! ו 3 וכמה אלוהים לא סובל את החטא אלא שופט אותו. הברית החדשה מפנה את עינינו הרבה פעמים לברית הישנה, כמו ברומאים 15 -4 וַהֲרֵי כָּל מַה שֶּׁנִּכְתַּב מִקֶּדֶם, נִכְתַּב לְהַדְרָכָתֵנוּ, כְּדֵי שֶׁתִּהְיֶה לָנוּ תִּקְוָה מִתּוֹךְ הַסַּבְלָנוּת וְהַנֶּחָמָה שֶׁבַּכְּתוּבִים. כך שיש לנו הרבה מה ללמוד מהברית הישנה כנ"ל באיגרת לקורונתים1, פרק 10-11 11 מַה שֶּׁקָּרָה לָהֶם הָיָה לֶקַח לְדֻגְמָה וְזֶה נִכְתַּב כְּדֵי לְהַזְהִיר אוֹתָנוּ, אֲנַחְנוּ אֲשֶׁר קִצֵּי הָעוֹלָמִים הִגִּיעוּ אֵלֵינוּ. הנקודה החשובה יותר היא שהברית הישנה מעידה כולה על בואו ,קיומו ועשייתו למען ישועתנו, של ישוע המשיח, וזה מתחיל מספר בראשית פרק3:21, שם אלוהים הכין לאדם וחווה בגדים מעור חיות שזה היה סימן להקרבת החיות ושפיכת דם למען קבלת מחילה על חטאים כמו שכתוב בעבריים 9:22. וכך הלאה, וכל שפיכות הדם שאחרי והקרבת החיות הינם סמל להקרבת ישוע את עצמו ושפיכת דמו, והכי משובח הוא מה שנכתב בישעיהו 53. ביוחנן 5:39 ישוע אמר לפרוסים שיחפשו בספריהם כי כולה מעידה על ישוע המשיח. כך שהברית הישנה הינה חלק בלתי נפרד מהספר הקדוש והברית החדשה הינה המשך ומימוש לסמלים והמועדים שהיו בברית הישנה. לשאלתך השנייה, לגבי הבדלי התפיסה ביננו לבין קהילת הציונים המשיחיים בקשר לברית הישנה אז דעת האחרונים היא ששיבת היהודים לציון והקמת מדינת היהודים הינה אחת מהגשמת הנבואות שבברית הישנה והינה תנאי עיקרי והכרחי לביאת ישוע המשיח בשנית, בכדי שישלוט וימשול בעולם. זוהי הסברה הכללית בעצם אצל רוב המשיחיים והנוצרים השמרניים באירופה . יש לציין שחלק מהאנגיליים הערבים בישראל מאמינים בזה גם כן. המשיחיים הציוניים מאמינים בפרשנות מילולית לנבואות ולמועדים שאלוהים נתן לאברהם,יצחק ויעקב. והשלמת נבואות אלו קשור ביהודי היום לפי סברתם, על כן הם מברכים ותומכים בעם היהודי פה, בלי קשר אם הוא מאמין (העם היהודי פה) בישוע המשיח או לא. הם מאמינים במה שאמר אלוהים לאברהם במדוייק בבראשית 12:3 تك 12: 3 وابارك مباركيك ولاعنك العنه.وتتبارك فيك جميع قبائل الارض. והם תומכים ביהודי הארץ כספית, פוליטית ובכל כיוון אפשרי. הם חושבים ומאמינים שכל העולם חייב לברך את ישראל ולתמוך בה על מנת שיתקיימו המועדים והנבואות שהובטחו בברית הישנה. הישועה לפי אמונתם תגיע לאחר שכל היהודים יתאספו בארץ ישראל. בכדי לדון בנושא זה יש לחזור לאיגרת לרומאים 9-11 ובאיגרת לגלאטים 3. כמובן שישנם נבואות ומועדים שיתגשמו בעם הזה מילולית כמו שפולוס אומר ברומאים 9-11, אך ארצה להסביר מי הם בני אברהים? הם לא מי שיקראו יהודים מילולית כעם הנבחר כי בגלאטים 3 כתוב : 26 כֻּלְכֶם בָּנִים־לֵאלֹהִים עַל־יְדֵי הָאֱמוּנָה בַּמָּשִׁיחַ יֵשׁוּעַ; 27 כִּי כֻּלְּכֶם אֲשֶׁר נִטְבַּלְתֶּם לַמָּשִׁיחַ לְבַשְׁתֶּם אֶת הַמָּשִׁיחַ; 28 אֵין יְהוּדִי אַף לֹא גּוֹי, אֵין עֶבֶד אַף לֹא בֶּן חוֹרִין, לֹא זָכָר אַף לֹא נְקֵבָה, מִשּׁוּם שֶׁכֻּלְּכֶם אֶחָד בַּמָּשִׁיחַ יֵשׁוּעַ. 29 וְאִם אַתֶּם שַׁיָּכִים לַמָּשִׁיחַ, אֲזַי זֶרַע אַבְרָהָם אַתֶּם וְיוֹרְשִׁים עַל־פִּי הַהַבְטָחָה. אסיים בכמה מלים, שאדוננו ישוע המשיח לא מושיע קבוצות לפי הירושה אלא מושיע אנשים לפי הלב שלהם שמורם ומסור אליו, כי כתוב ברומאים 10:8 8 אֲבָל מַה הִיא אוֹמֶרֶת? "כִּי־קָרוֹב אֵלֶיךָ הַדָּבָר, בְּפִיךָ וּבִלְבָבְךָ." זֶהוּ דְּבַר הָאֱמוּנָה שֶׁאָנוּ מְבַשְֹרִים. 9 וְאִם אַתָּה מוֹדֶה בְּפִיךָ שֶׁיֵּשׁוּעַ הוּא הָאָדוֹן וּמַאֲמִין בִּלְבָבְךָ שֶׁאֱלֹהִים הֵקִים אוֹתוֹ מִן הַמֵּתִים - תִּוָּשַׁע. 10 הֲרֵי בְּלִבּוֹ מַאֲמִין אִישׁ וְיֻצְדַּק, וּבְפִיו יוֹדֶה וְיִוָּשַׁע. 11 וְהַכָּתוּב אוֹמֵר: "כָּל הַמַּאֲמִין בּוֹ לֹא יֵבוֹשׁ." 12 אֵין הֶבְדֵּל בָּזֶה בֵּין יְהוּדִי לְלֹא־יְהוּדִי, כִּי אָדוֹן אֶחָד לְכֻלָּם וְרַב חֶסֶד הוּא לְכָל הַקּוֹרְאִים אֵלָיו, 13 שֶׁכֵּן "כֹּל אֲשֶׁר־יִקְרָא בְּשֵׁם יהוה יִמָּלֵט." 14 אַךְ כֵּיצַד יִקְרְאוּ אֶל מִי שֶׁלֹּא הֶאֱמִינוּ בּוֹ? וְכֵיצַד יַאֲמִינוּ בָּזֶה אֲשֶׁר לֹא שָׁמְעוּ אוֹתוֹ? וְכֵיצַד יִשְׁמְעוּ בְּאֵין מְבַשֵֹר? 15 כֵּיצַד יְבַשְֹרוּ אִם לֹא יִשָּׁלְחוּ? הֵן כָּתוּב: "מַה־נָּאווּ רַגְלֵי מְבַשְֹרֵי טוֹב!" 16 אֲבָל לֹא הַכֹּל צִיְּתוּ לַבְּשׂוֹרָה, שֶׁכֵּן יְשַׁעְיָהוּ אוֹמֵר: "אֲדֹנָי, מִי הֶאֱמִין לִשְׁמֻעָתֵנוּ?" 17 לְפִיכָךְ הָאֱמוּנָה בָּאָה בִּשְׁמִיעָה וְהַשְּׁמִיעָה - בְּהַכְרָזַת דְּבַר הַמָּשִׁיחַ. 18 שׁוֹאֵל אֲנִי, הַאִם לֹא שָׁמְעוּ? בְּוַדַּאי שֶׁכֵּן, הֲלֹא "בְּכָל־הָאָרֶץ יָצָא קַוָּם, וּבִקְצֵה תֵבֵל מִלֵּיהֶם!" 19 וְעוֹד שׁוֹאֵל אֲנִי, הַאִם יִשְׂרָאֵל לֹא יָדַע? הֲרֵי מֹשֶׁה כְּבָר אָמַר: "אֲנִי אַקְנִיאֲכֶם בְּלֹא עָם, בְּגוֹי נָבָל אַכְעִיסְכֶם". 20 וִישַׁעְיָהוּ מֵעֵז לוֹמַר: "נִדְרַשְׁתִּי לְלוֹא שָׁאָלוּ נִמְצֵאתִי לְלֹא בִקְשֻׁנִי." 21 וְהוּא אוֹמֵר לְיִשְׂרָאֵל: "פֵּרַשְׂתִּי יָדַי כָּל־הַיּוֹם אֶל־עַם סוֹרֵר וּמוֹרֶה." תבורכי מלח הארץ, הנושא סבוך וארוך וזוהי התיחסות על קצה המזלג.
 
למעלה