בכפ"ס המצב מאוד סבוך
לצורך התמצאות במצב אני מציע לפתוח את מפת כפ"ס: היום חוץ מרחוב ויצמן יש את הרחובות הבאים ככבישי רוחב: בצפון העיר נמצא הרחוב הכביש האורכי השני בחשיבותו בכפ"ס, רחוב בן יהודה (2 נתיבים לכל כיוון) ובהמשכו מנחם בגין (עד צומת רעננה דרום), אשר בשעות השיא עמוס למדי בתנועה של אנשים אל כביש 4+רעננה/הרצליה. מעט דרומית לרחוב זה ישנו רחוב אז"ר (נתיב אחד לכל כיוון), שמגיע ממזרח העיר ועד טשרנחובסקי (הרחוב ה"רוחבי" המרכזי בכפר סבא). הבעיתיות בו הם 5 בתי ספר תיכונים + חטיבת ביניים אחת, אשר גורמים לכך שהתנועה בו בבקרים מאוד לא מומלצת. יתרה מזאת, בכדי למנוע ברחוב נסיעה במהרויות גבוהות, הרחוב בנוי בצורה שלא מאפשרת נסיעה רציפה לאורכו (הקטע המערבי הוא חד סיטרי מערבי, קטע לפניו דו סיטרי, קטע נוסף חד סיטרי מזרחה, ושאר הרחוב דו סיטרי). הסיום שלו בקצה המערבי הוא פניה ימינה ללא רמזור לרחוב טשרנחובסקי. מאז שפתחו את מחלף רעננה צפון, הפכה הפניה ימינה לצורך השתלבות במנחם בגין (במטרה לצאת מכפ"ס דרך רעננה צפון) לבעייתית בשעות הבוקר (הנתיב השמאלי עמוס במכוניות כבר מצומת אחת לפני כן). רחוב אורכי נוסף הוא רחוב הכרמל (ההופך לדב הוז בהמשכו): מדובר על רחוב עם נתיב אחד לכל כיוון. סמוך אליו נמצאים מספר בתי ספר יסודיים, וכן הצטלבות עם מספר רחובות מרכזיים המנקזים אליו את התנועה. כבר כיום הרחוב עמוס בחלק ניכר משעות היום. דרומית אליו נמצא רחוב ויצמן, אשר בו צפוי להיבנות הBRT. דרומית לרחוב ויצמן, הכביש האורכי היחיד הוא בן גוריון, משם פניה ימינה ברחוב סוקולוב ופניה שמאלה לרחוב ששת הימים לכיוון צומת רעננה מרכז. הבעיה: רחוב ששת הימים מתחבר עם רחוב גלר, בו מצויות 3 חטיבות ביניים + בית ספר יסודי אחד. כל מי שמכיר את כפר סבא מעט, יודע להימנע מכניסה לרחוב ששת הימים בשעות הבוקר (בימי לימודים), כיוון שפשוט אפשר להיתקע בו אף 20 דקות (קטע באורך של כ400 מטר). כמו כן, ששת הימים מצטלב בסופו עם רחוב טשרנחובסקי, בקטע המנקז את כל התנועה היוצאת מהעיר דרך צומת רעננה מרכז. דרומית לששת הימים ולבן גוריון נמצא כביש 531 (עד צומת מל"ל), המתנקז בסיומו אל הפקק של צומת רעננה מרכז. יש לציין כי אחת היציאות המרכזיות מכפר סבא ל531, ברחוב תל-חי, סגורה לבקשת עירית כפר סבא בעקבות התנגדות התושבים השכנים. בכל אופן, כאשר ברחוב ויצמן יוקם נתיב BRT/נת"צ, כפר סבא תתחלק ל2. החצי הצפוני של העיר אולי עוד יצליח בקושי לצאת מהעיר (דרך מחלף רעננה צפון), אך החלק הדרומי צפוי פשוט לקרוס מבחינה תחבורתית. נסיעה של 100 מטר תיקח 10 דקות.