ות

מצב
הנושא נעול.
אינטרנט אלחוטי? לא ברכבת ישראל
חברות הרכבות בעולם ואפילו אגד כבר הבינו כי יש להן סיכוי טוב יותר לשכנע נוסעים לנטוש את הרכב הפרטי לטובת תחבורה ציבורית - אם יספקו להם אינטרנט חינם בשעות הנסיעה ■ רכבת ישראל שוב מאחרת - הכתבה ב-TheMarker מאת אמיתי זיו יש הטוענים כי אספקת שירותי אינטרנט בקרונות לא נוסתה בשל לחצים שהפעילו חברות הסלולר על רכבת ישראל. מולם, קולות השוללים זאת, וטוענים כי מדובר בסך הכל בגרירת רגליים אופיינית של הרכבת - כתבה נוספת מאת אבי בר-אלי
בכתבה תמונת אילוסטרציה של TGV אך דווקא בה
אין אינטרנט אלחוטי, גם לא במחלקה ראשונה, במקרה השגתי כרטיס בהנחה דווקא למחלקה ראשונה (בחזור חזרתי במחלקה שניה במחיר יקר יותר...) והופתעתי לגלות שטרם הושק השירות הנ"ל ברכבות המתקדמות באירופה. כל עוד שם אין אינטרנט אלחוטי, רכבת ישראל יכולה להרגיש בנוח עם היעדר השירות הנ"ל במחוזותינו.
 

easylivin

New member
בכתבה תמונת אילוסטרציה של TGV אך דווקא בה
אין אינטרנט אלחוטי, גם לא במחלקה ראשונה, במקרה השגתי כרטיס בהנחה דווקא למחלקה ראשונה (בחזור חזרתי במחלקה שניה במחיר יקר יותר...) והופתעתי לגלות שטרם הושק השירות הנ"ל ברכבות המתקדמות באירופה. כל עוד שם אין אינטרנט אלחוטי, רכבת ישראל יכולה להרגיש בנוח עם היעדר השירות הנ"ל במחוזותינו.
היא ממש לא יכולה להרגיש עם זה בנוח
כל עוד קיימות חברות רכבת כה רבות בעולם, ביניהן גם כאלו שאינן מפעילות את "הרכבות המתקדמות באירופה", שקיים בהן שירות אינטרנט אלחוטי חינם. שלא לדבר על חברות האוטובוסים.
 

amithi1

New member
בכתבה תמונת אילוסטרציה של TGV אך דווקא בה
אין אינטרנט אלחוטי, גם לא במחלקה ראשונה, במקרה השגתי כרטיס בהנחה דווקא למחלקה ראשונה (בחזור חזרתי במחלקה שניה במחיר יקר יותר...) והופתעתי לגלות שטרם הושק השירות הנ"ל ברכבות המתקדמות באירופה. כל עוד שם אין אינטרנט אלחוטי, רכבת ישראל יכולה להרגיש בנוח עם היעדר השירות הנ"ל במחוזותינו.
דווקא ברכבות המהירות באמת יש בעייה לספק
אינטרנט סלולארי. הסיבה היא שהרכבת עוברת בזמן קצר בין אתרים סלולאריים (מה שנקרא בשפת העם אנטנה) כך שהראוטר לא מספיק להתביית על האתר וכבר מנסה להתביית על אתר חדש עם עוצמה חזקה יותר. התוצאה הצפויה היא ניתוקים של החיבור
 

גילביון

New member
דווקא ברכבות המהירות באמת יש בעייה לספק
אינטרנט סלולארי. הסיבה היא שהרכבת עוברת בזמן קצר בין אתרים סלולאריים (מה שנקרא בשפת העם אנטנה) כך שהראוטר לא מספיק להתביית על האתר וכבר מנסה להתביית על אתר חדש עם עוצמה חזקה יותר. התוצאה הצפויה היא ניתוקים של החיבור
יש את האופציה העדיפה לחיבור לוויני כמו במטוס
 

S a m B o o k i

New member
בקרוב באשדוד - קו חדש! 10!

בקרוב באשדוד , קו חדש יוצא לפועל , שמספרו 10. הקו יהיה מן תגבור , וגם קו מהיר לקו 11 שעובד בעיר. הקו החדש (לפי הדיבורים , עדיין לא נסגר סופית) יתחיל ברובעים טו',יב',יא' , האזורים הדרומיים של העיר , יעלה על שד' הרצל ויסע עליהם עד הסוף עד לרחוב ז'בוטינסקי ומשם ימשיך לאזור התעשיה (עדיין לא ידוע אם יעצור בסטאר סנטר בז'בוטינסקי או לא). קו זה נולד מהביקוש העצום לקו 11 בעיר , שמרבית הנסיעות בו הם למעלה משעה (ובתוך אשדוד זה הישג!) ותמיד הנסיעות בו מפוצצים באנשים. נראה מתי קו 10 יתחיל ויצא לפועל..
 
היום הוחל בניסוי הפעלת השערים האלקטרוניים
במנהרות הכרמל. עבדכם הנאמן השתתף בניסוי בתור נהג האוטובוס עפ"י הזמנה מיוחדת מחברת 'נתיבי כרמל', לצד משאית שהוזמנה אף היא לאותה מטרה, ולצד מספר כלי רכב פרטיים אורגניים של החברה המפעילה. לצערי הרב (מאוד) לא התאפשר לי לנסוע בתוך המנהרות, אלא רק להכנס ולצאת במשך שעות ארוכות דרך שער הכניסה והיציאה בפורטל המזרחי (צ'ק פוסט).
 
היום הוחל בניסוי הפעלת השערים האלקטרוניים
במנהרות הכרמל. עבדכם הנאמן השתתף בניסוי בתור נהג האוטובוס עפ"י הזמנה מיוחדת מחברת 'נתיבי כרמל', לצד משאית שהוזמנה אף היא לאותה מטרה, ולצד מספר כלי רכב פרטיים אורגניים של החברה המפעילה. לצערי הרב (מאוד) לא התאפשר לי לנסוע בתוך המנהרות, אלא רק להכנס ולצאת במשך שעות ארוכות דרך שער הכניסה והיציאה בפורטל המזרחי (צ'ק פוסט).
סחתיין!
בעת העבודות על הקמת הפורטלים, שאלתי את אחד המהנדסים הראשיים בכרמלטון האם החיסכון בזמן בנסיעה דרך המנהרות לא יתקזז עם ההמתנה לתשלום בעמדות המאוישות. התשובה היתה כי יהיו מסלולים לבעלי מנויים שיזוהו אוטומטית והיתר יצטרכו לעבור דרך עמדות התשלום. האם ראית שאכן כך הדבר? האם אכן התקינו אמצעי זיהוי אוטומטיים, או שמא כל הנתיבים מתנקזים לעמדות תשלום?
 
סחתיין!
בעת העבודות על הקמת הפורטלים, שאלתי את אחד המהנדסים הראשיים בכרמלטון האם החיסכון בזמן בנסיעה דרך המנהרות לא יתקזז עם ההמתנה לתשלום בעמדות המאוישות. התשובה היתה כי יהיו מסלולים לבעלי מנויים שיזוהו אוטומטית והיתר יצטרכו לעבור דרך עמדות התשלום. האם ראית שאכן כך הדבר? האם אכן התקינו אמצעי זיהוי אוטומטיים, או שמא כל הנתיבים מתנקזים לעמדות תשלום?
מה שראו עיניי היה דבר כזה:
ששה שערי כניסה וששה שערי יציאה, כאשר מעל כל שער ישנו לוח תצוגה אלקטרוני גדול. במהלך הניסוי בו השתתפתי נעשה שימוש בשער אחד בלבד, כאשר הכיתוב על הלוח האלקטרוני שונה מפעם לפעם, פעם אחת היה כתוב "מזדמנים" ופעם אחת היה כתוב "מנויים". למיטב הבנתי (אני מדגיש כי זאת השערה אישית שלי ולא מידע רשמי) ייעשה ניתוב כלי-רכב עפ"י קטגוריות אלו; לדוגמא שני נתיבים ימניים לאורחים מזדמנים וארבעת האחרים למנויים עם מכשירי פסקל. ישנו שם עדר רציני של מצלמות במעגל סגור האמונות על זיהוי לוחיות הרישוי של כלי הרכב, לצד אמצעים אלקטרוניים אחרים האמונים על קריאת נתוני מכשיר הפסקל. נתיבי המנהרות- שניים במספר- נפתחים בצורת מניפה לששת השערים בכל כיוון, בערך כמאה מטרים לאחר פתח הכניסה/יציאה מהמנהרה. כלי רכב עם מכשיר פסקל מגיעים לשער והוא נפתח אוטומטית ללא התערבות הקופאי. לדעתי האישית כל הסיפור של השערים עם הקופאים- מסורבל, מיותר ויכול לפגום באיכות המוצר המוגמר, וחבל מאוד... הייתי אמור להגיע אליהם גם מחר להמשך הניסוי, אך נבצר ממני להגיע לטובת ביקור דחוף במוסך
כמה התבאסתי היום על זה, חבל על הזמן.
 
מה שראו עיניי היה דבר כזה:
ששה שערי כניסה וששה שערי יציאה, כאשר מעל כל שער ישנו לוח תצוגה אלקטרוני גדול. במהלך הניסוי בו השתתפתי נעשה שימוש בשער אחד בלבד, כאשר הכיתוב על הלוח האלקטרוני שונה מפעם לפעם, פעם אחת היה כתוב "מזדמנים" ופעם אחת היה כתוב "מנויים". למיטב הבנתי (אני מדגיש כי זאת השערה אישית שלי ולא מידע רשמי) ייעשה ניתוב כלי-רכב עפ"י קטגוריות אלו; לדוגמא שני נתיבים ימניים לאורחים מזדמנים וארבעת האחרים למנויים עם מכשירי פסקל. ישנו שם עדר רציני של מצלמות במעגל סגור האמונות על זיהוי לוחיות הרישוי של כלי הרכב, לצד אמצעים אלקטרוניים אחרים האמונים על קריאת נתוני מכשיר הפסקל. נתיבי המנהרות- שניים במספר- נפתחים בצורת מניפה לששת השערים בכל כיוון, בערך כמאה מטרים לאחר פתח הכניסה/יציאה מהמנהרה. כלי רכב עם מכשיר פסקל מגיעים לשער והוא נפתח אוטומטית ללא התערבות הקופאי. לדעתי האישית כל הסיפור של השערים עם הקופאים- מסורבל, מיותר ויכול לפגום באיכות המוצר המוגמר, וחבל מאוד... הייתי אמור להגיע אליהם גם מחר להמשך הניסוי, אך נבצר ממני להגיע לטובת ביקור דחוף במוסך
כמה התבאסתי היום על זה, חבל על הזמן.
כששאלתי בזמנו למה זה לא אוטומטי, הסבירו זאת
בכך שבניגוד לכביש 6, כאן לא חוקק חוק מיוחד המתיר גבייה אוטומטית. האמת, אני מת להגיע לשם. אני זוכר שביקרתי וצילמתי את הפורטחלים בדיוק בזמן יציקת הבטון בצ'ק פוסט והתזת הבטון בחוף הכרמל. בסוף כשהסינים הגיעו, הם שברו את הקיר שנוצק - הם ביקשו לקבל זאת כקיר שלם...
 

אוהד11

New member
היום הוחל בניסוי הפעלת השערים האלקטרוניים
במנהרות הכרמל. עבדכם הנאמן השתתף בניסוי בתור נהג האוטובוס עפ"י הזמנה מיוחדת מחברת 'נתיבי כרמל', לצד משאית שהוזמנה אף היא לאותה מטרה, ולצד מספר כלי רכב פרטיים אורגניים של החברה המפעילה. לצערי הרב (מאוד) לא התאפשר לי לנסוע בתוך המנהרות, אלא רק להכנס ולצאת במשך שעות ארוכות דרך שער הכניסה והיציאה בפורטל המזרחי (צ'ק פוסט).
בהמשך לניסוי שעליו סיפר מתן יש כתבה
על עמדות התשלום בכניסה למנהרות הכרמל וביציאה מהן, והכתב צופה תורים למי שלא ירכשו מנוי
 
האוטובוסים עם 4 הדלתות בירושלים
היום נסעתי פעם ראשונה בכזה אוטובוס (קו 71) הוא באמת יותר גדול מהמפרקיות הרגילות שנסעו עד עכשיו (יש 28 מקומות אחרי המפרק)??? הרושם שלי היה בנסיעה (מלבד העובדה שמדובר באוטובוס חדש ונוח עם שילוט פנימי של מסלול האוטובוס ותחנות ההחלפה לאוטובוסים אחרים) הוא שגם אם הוא קצת יותר ארוך - הדלת הנוספת מקטינה בחזרה את מספר המושבים.
 

serul1

New member
האוטובוסים עם 4 הדלתות בירושלים
היום נסעתי פעם ראשונה בכזה אוטובוס (קו 71) הוא באמת יותר גדול מהמפרקיות הרגילות שנסעו עד עכשיו (יש 28 מקומות אחרי המפרק)??? הרושם שלי היה בנסיעה (מלבד העובדה שמדובר באוטובוס חדש ונוח עם שילוט פנימי של מסלול האוטובוס ותחנות ההחלפה לאוטובוסים אחרים) הוא שגם אם הוא קצת יותר ארוך - הדלת הנוספת מקטינה בחזרה את מספר המושבים.
תמונה
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה