הודעות/כתבות/ידיעות בנושאי תחבורה

מצב
הנושא נעול.

darkshadow1

New member
אני מסכים רק בקשר לסיפא, אם כי יש לציין
שברמת הפיתוח של הרשת בארץ, מספיקה קבוצה קטנה של פורעים (כפי שאכן התגלה במהומות ספטמבר ברכבת) ע"מ ליצור כאוס כללי בארגון. ע"פ התרשמותי, מרבית העובדים מסתייגים חד-משמעית מהצעדים שננקטו ע"י הוועד.
אז שיסתייגו בקול.
המציאות היא שנוצר רושם, מוצדק או לא, שהועד מייצג את עובדי הרכבת. אם 1500 עובדים ברכבת ישראל היו חותמים על עצומה אחרי הצעדים ההזויים של הועד שבה הם מצהירים על הסתייגותם מהם, זה היה מקל משמעותית על הגורמים הרלוונטיים לטפל בעובדים הבעיתיים.
 

בועז ל

New member
אז שיסתייגו בקול.
המציאות היא שנוצר רושם, מוצדק או לא, שהועד מייצג את עובדי הרכבת. אם 1500 עובדים ברכבת ישראל היו חותמים על עצומה אחרי הצעדים ההזויים של הועד שבה הם מצהירים על הסתייגותם מהם, זה היה מקל משמעותית על הגורמים הרלוונטיים לטפל בעובדים הבעיתיים.
א. הם הסתייגו וכתבה בנושא אפילו פורסמה
בצהובון של המדינה. ב. לצערי, רובם ככולם חשים מאוימים ע"י הוועד, כך שהסתייגויות אלו נאמרות או בעילום שם או שיחות פרטיות. ג. יש להפריד בין עצם ההזדהות עם נושא המאבק (שבו תומכים מרבית העובדים) לבין הצעדים האלימים שנקטו הוועדים (הצפוני והדרומי) ואשר להערכתי לא זוכים לתמיכת מרבית העובדים.
 

amit1270

New member
מדובר בשכר ממוצע של 2000 עובדים.
גם אם אתה צודק ויש קבוצה מסויימת שמרימה את הממוצע כלפי מעלה, הרי לא מדובר בעובדים עם שכר הזוי לחלוטין (אחרת הם היו מופיעים בדו"ח בנפרד, לצד ההנהלה) ולכן אפשר להסיק שמדובר בקבוצה גדולה מאוד שמונה כמה מאות. גם אם זה המצב- מדובר בחגיגת שכר. לגבי השכר הממוצע במשק- משפחה יכולה לחיות טוב מאוד עם הכנסה חודשית של מעל 16000 ש"ח. המצב בישראל הוא שיש אבטלה סמויה בקנה מידה נרחב של אנשים בגיל העבודה שפשוט לא עובדים, מה שגורם לכך שאעפ"י שהשכר הממוצע סביר- ההכנסה הממוצעת למשק בית נמוכה בהרבה מ-16000 ש"ח.
בגלל זה עדיף להשתמש בשכר החציוני
החציון מוטה פחות כלפי הקצה הגבוה.
 

darkshadow1

New member
בגלל זה עדיף להשתמש בשכר החציוני
החציון מוטה פחות כלפי הקצה הגבוה.
נכון-
אבל אם יש שם מצב כמו שבועז מתאר שבו יש קבוצה מסויימת שכן חוגגת עם משכורות לא הגיוניות, החציון לא יציג את ההשפעה שלה על ההוצאות של רכבת ישראל על שכר. לכן במקרים כאלה צריך להתחשב גם בחציון וגם בממוצע.
 
אין דבר כזה "העובד הממוצע ברכבת". ישנו מגוון
גדול של תפקידים ברכבת. אתה יכול אולי לדבר על האתת הממוצע או או הפקח הממוצע, הנהג הממוצע, אך לא על העובד הממוצע. ישנם עובדים בחוזה ועובדים קבועים ועל כל קבוצה וקבוצה חלים כללים שונים. מאחר שמוכרים לי בעלי תפקידים ברכבת ושכרם, אסתכן ואניח שישנה קבוצה מסוימת של עובדים שמושכת את הממוצע כלפי מעלה, אך אינה מהווה את החלק הארי של העובדים. ולמרות זאת, עדיין לא מדובר בשכר שערורייתי, לדעתי. ואגב, אם כבר הזכרת את השכר הממוצע במשק, הרי שלדעתי שכר זה אינו שכר המאפשר רמת חיים ראויה וסבירה למעמד הביניים כולו ולא רק לעובדי הרכבת.
עזוב בועז את נושא השכר, מדוע אתה
אינך על רכבת הנוסעים המיוחדת היוצאת בעוד כמה דקות מב''ש אוניברסיטה לכוון ת''א חיפה ועכו?
 

אורי404

New member
איזו סיבה יש?
שלא תבין אותי לא נכון- אני חושב שצריך לתגמל אנשים מסויימים. אין לי למשל שום דבר נגד מנהלי המחלקות בבתי החולים שמקבלים 100 אלף ש"ח בחודש, כי יש לזה הצדקה. כי אני יודע שהם קרעו את התחת במשך שנים ושהם באמת עילוי בתחומם- אני בטוח שהם יכולים להוציא תוך יומיים ויזת עבודה ולהרוויח לפחות פי 10 בבית חולים פרטי בניו-יורק. אבל כמה משרות בדיוק ברכבת ישראל מצדיקות שכר של מעל 15 אלף ש"ח בחודש?
שאלה של איכות
במידה ואלה היו עובדים נאמנה, אולי היה נתון למחלוקת גובה השכר. כידוע, בשנים האחרונות המצב לא טוב.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה