טבע, רכבות והיסטוריה בחדרה.

מצב
הנושא נעול.

amithi1

New member
טבע, רכבות והיסטוריה בחדרה.
ביוזמתו המבורכת של אורי ואחרי מאמצים ותיאומים רבים, יצאנו ביום שישי האחרון לסיור בתחנת חדרה-מזרח ההיסטורית, שהיא מבין התחנות הפעילות הפחות-מוכרות של רכבת ישראל. עבורי ההגעה למקום הייתה כרוכה בהליכה של כחצי שעה מהבית דרך שדות ופרדסים, עבור אורי - בנסיעה ארוכה הרבה יותר באוטובוס, ובהמשך הצטרף אלינו דניאל שגם הוא הגיע מהמרכז. אני מניח שבהמשך גם הם יוסיפו חוויות ותמונות משלהם. אקדים ואומר שלא השגנו את המטרה העיקרית שלשמה באנו: לתפוס קטר ורכבת משא בפעולה. למפעל "גרנות" הסמוך מגיעות מדי יום רכבות המובילות תבואה מממגורות "דגון" שבחיפה. מסתבר שהן לא פועלות לפי לוח זמנים קבוע, אלא על בסיס מסילה פנויה כאשר העדיפות היא נמוכה למדי, אם לא הנמוכה ביותר מבין כל הרכבות שפועלות במסילת החוף. נאמר לנו שהקטר יכול להגיע השכם בבוקר, אחרי הצהריים או בכל שעה אחרת במהלך היום... הזמן המדוייק יוודע רק ברגע האחרון, ולכן החלטנו לצאת בשעה מוקדמת, וגם כדי להימנע מעומס החום הכבד באותו יום. בתמונה: גשר הרכבת מעל נחל חדרה, שנבנה במקור על-ידי הבריטים והוחלף כנראה בשנות ה-90 או ה-2000.
תודה על הסיקור ההיסטורי המעניין
והתמונות היפות!
 
טבע, רכבות והיסטוריה בחדרה.
ביוזמתו המבורכת של אורי ואחרי מאמצים ותיאומים רבים, יצאנו ביום שישי האחרון לסיור בתחנת חדרה-מזרח ההיסטורית, שהיא מבין התחנות הפעילות הפחות-מוכרות של רכבת ישראל. עבורי ההגעה למקום הייתה כרוכה בהליכה של כחצי שעה מהבית דרך שדות ופרדסים, עבור אורי - בנסיעה ארוכה הרבה יותר באוטובוס, ובהמשך הצטרף אלינו דניאל שגם הוא הגיע מהמרכז. אני מניח שבהמשך גם הם יוסיפו חוויות ותמונות משלהם. אקדים ואומר שלא השגנו את המטרה העיקרית שלשמה באנו: לתפוס קטר ורכבת משא בפעולה. למפעל "גרנות" הסמוך מגיעות מדי יום רכבות המובילות תבואה מממגורות "דגון" שבחיפה. מסתבר שהן לא פועלות לפי לוח זמנים קבוע, אלא על בסיס מסילה פנויה כאשר העדיפות היא נמוכה למדי, אם לא הנמוכה ביותר מבין כל הרכבות שפועלות במסילת החוף. נאמר לנו שהקטר יכול להגיע השכם בבוקר, אחרי הצהריים או בכל שעה אחרת במהלך היום... הזמן המדוייק יוודע רק ברגע האחרון, ולכן החלטנו לצאת בשעה מוקדמת, וגם כדי להימנע מעומס החום הכבד באותו יום. בתמונה: גשר הרכבת מעל נחל חדרה, שנבנה במקור על-ידי הבריטים והוחלף כנראה בשנות ה-90 או ה-2000.
תודה על תיעוד הסטורי של האחרונה שבין תחנות
הרכבת הישנות הפעילות כיום על האווירה הכפרית היחודית. 2 רכבות יוצאות מידי יום בימים א-ה מממגורות דגון הסמוכות לתחנת חיפה מרכז השמונה לכוון מפעל גרנות מול גן שמואל. אכן לו''ז מדוייק אינו בנמצא אך הפעילות מתבצעת עפ''י בקשת המפעל (גרנות) לקבלת משלוח תערובת, ניתן לאפיין פחות או יותר את זמני הכניסה למתחם חדרה מזרח. רכבת ראשונה מכוון צפון יוצאת מתחנת חיפה מרכז לגרנות בשעה 05:00 זמן ההגעה בסביבות 06:00 רכבת שנייה יוצאת מחיפה מרכז לגרנות בשעה 12:55 הגעה משוערת 14:00 לעיתים חל שינוי בזמני יציאת הרכבות מתחנת חיפה מרכז ובכוון ההפוך מגרנות חזרה צפונה, בשל סיבות תפעוליות. הכנסת הקרונות מתבצעת ע''י חיוג הקטר (G12)לכוון הגשר ודחיפת הקרונות לתוך מסילת המפעל. בשל אורך הקרונות מוצאים תחילה הקרונות הריקים משטח המפעל, אותם קרונות שצולמו ליד בית האריזה /מחסן ואז מוכנסים הקרונות המלאים. מאוחר יותר גורר הקטר את הקרונות הריקים לכוון צומת רמז, בנימינה וחיפה מגרש העריכה. שוב תודה גדולה לאריק, אורי, דניאל על תמונות ממקום קסום- שמורה רכבתית אמיתית ולרמי על תמונות העבר מחדרה מזרח.
 

politi24

New member
תודה על תיעוד הסטורי של האחרונה שבין תחנות
הרכבת הישנות הפעילות כיום על האווירה הכפרית היחודית. 2 רכבות יוצאות מידי יום בימים א-ה מממגורות דגון הסמוכות לתחנת חיפה מרכז השמונה לכוון מפעל גרנות מול גן שמואל. אכן לו''ז מדוייק אינו בנמצא אך הפעילות מתבצעת עפ''י בקשת המפעל (גרנות) לקבלת משלוח תערובת, ניתן לאפיין פחות או יותר את זמני הכניסה למתחם חדרה מזרח. רכבת ראשונה מכוון צפון יוצאת מתחנת חיפה מרכז לגרנות בשעה 05:00 זמן ההגעה בסביבות 06:00 רכבת שנייה יוצאת מחיפה מרכז לגרנות בשעה 12:55 הגעה משוערת 14:00 לעיתים חל שינוי בזמני יציאת הרכבות מתחנת חיפה מרכז ובכוון ההפוך מגרנות חזרה צפונה, בשל סיבות תפעוליות. הכנסת הקרונות מתבצעת ע''י חיוג הקטר (G12)לכוון הגשר ודחיפת הקרונות לתוך מסילת המפעל. בשל אורך הקרונות מוצאים תחילה הקרונות הריקים משטח המפעל, אותם קרונות שצולמו ליד בית האריזה /מחסן ואז מוכנסים הקרונות המלאים. מאוחר יותר גורר הקטר את הקרונות הריקים לכוון צומת רמז, בנימינה וחיפה מגרש העריכה. שוב תודה גדולה לאריק, אורי, דניאל על תמונות ממקום קסום- שמורה רכבתית אמיתית ולרמי על תמונות העבר מחדרה מזרח.
תוכניות לקו המזרחי
מייקל/אריק,האם ידוע שהאם לפי התכנונים של תוכנית החומש הבאה קו הנוסעים המזרחי יתחיל מחדרה מזרח מאותו אזור שליד המפעל או שימא יזיזו את המסלול בהרבה? והאם בכלל המסילה המזרחית העתידית לשימוש קווי נוסעים רלוונטית לתחנת חדרה מזרח?
 

easylivin

New member
תוכניות לקו המזרחי
מייקל/אריק,האם ידוע שהאם לפי התכנונים של תוכנית החומש הבאה קו הנוסעים המזרחי יתחיל מחדרה מזרח מאותו אזור שליד המפעל או שימא יזיזו את המסלול בהרבה? והאם בכלל המסילה המזרחית העתידית לשימוש קווי נוסעים רלוונטית לתחנת חדרה מזרח?
המסלול אמור לעבור דרך התחנה.
בהמשך יהיו שינויים כאלה ואחרים בתוואי, שבחלק מהמקומות עובר עליו היום כביש 6. התוואי כולו יהיה ממערב לכביש ולא יחצה אותו בשום מקום, כנ"ל כל התחנות. את השאר כתבתי כאן...
 

אורי404

New member
תודה על תיעוד הסטורי של האחרונה שבין תחנות
הרכבת הישנות הפעילות כיום על האווירה הכפרית היחודית. 2 רכבות יוצאות מידי יום בימים א-ה מממגורות דגון הסמוכות לתחנת חיפה מרכז השמונה לכוון מפעל גרנות מול גן שמואל. אכן לו''ז מדוייק אינו בנמצא אך הפעילות מתבצעת עפ''י בקשת המפעל (גרנות) לקבלת משלוח תערובת, ניתן לאפיין פחות או יותר את זמני הכניסה למתחם חדרה מזרח. רכבת ראשונה מכוון צפון יוצאת מתחנת חיפה מרכז לגרנות בשעה 05:00 זמן ההגעה בסביבות 06:00 רכבת שנייה יוצאת מחיפה מרכז לגרנות בשעה 12:55 הגעה משוערת 14:00 לעיתים חל שינוי בזמני יציאת הרכבות מתחנת חיפה מרכז ובכוון ההפוך מגרנות חזרה צפונה, בשל סיבות תפעוליות. הכנסת הקרונות מתבצעת ע''י חיוג הקטר (G12)לכוון הגשר ודחיפת הקרונות לתוך מסילת המפעל. בשל אורך הקרונות מוצאים תחילה הקרונות הריקים משטח המפעל, אותם קרונות שצולמו ליד בית האריזה /מחסן ואז מוכנסים הקרונות המלאים. מאוחר יותר גורר הקטר את הקרונות הריקים לכוון צומת רמז, בנימינה וחיפה מגרש העריכה. שוב תודה גדולה לאריק, אורי, דניאל על תמונות ממקום קסום- שמורה רכבתית אמיתית ולרמי על תמונות העבר מחדרה מזרח.
תודה מייקל
הזמנים, שכתבת הם בימי חול. גם הם לא "לו"ז ברזל". על אחת כמה וכמה בימי שישי, שזה לפי צרכי המפעל.
 

traiNir

New member
טבע, רכבות והיסטוריה בחדרה.
ביוזמתו המבורכת של אורי ואחרי מאמצים ותיאומים רבים, יצאנו ביום שישי האחרון לסיור בתחנת חדרה-מזרח ההיסטורית, שהיא מבין התחנות הפעילות הפחות-מוכרות של רכבת ישראל. עבורי ההגעה למקום הייתה כרוכה בהליכה של כחצי שעה מהבית דרך שדות ופרדסים, עבור אורי - בנסיעה ארוכה הרבה יותר באוטובוס, ובהמשך הצטרף אלינו דניאל שגם הוא הגיע מהמרכז. אני מניח שבהמשך גם הם יוסיפו חוויות ותמונות משלהם. אקדים ואומר שלא השגנו את המטרה העיקרית שלשמה באנו: לתפוס קטר ורכבת משא בפעולה. למפעל "גרנות" הסמוך מגיעות מדי יום רכבות המובילות תבואה מממגורות "דגון" שבחיפה. מסתבר שהן לא פועלות לפי לוח זמנים קבוע, אלא על בסיס מסילה פנויה כאשר העדיפות היא נמוכה למדי, אם לא הנמוכה ביותר מבין כל הרכבות שפועלות במסילת החוף. נאמר לנו שהקטר יכול להגיע השכם בבוקר, אחרי הצהריים או בכל שעה אחרת במהלך היום... הזמן המדוייק יוודע רק ברגע האחרון, ולכן החלטנו לצאת בשעה מוקדמת, וגם כדי להימנע מעומס החום הכבד באותו יום. בתמונה: גשר הרכבת מעל נחל חדרה, שנבנה במקור על-ידי הבריטים והוחלף כנראה בשנות ה-90 או ה-2000.
איזה שירשור מרתק!
אני ביקרתי בתחנה הזאת בשנת 1986!
 

mastertheknife

New member
טבע, רכבות והיסטוריה בחדרה.
ביוזמתו המבורכת של אורי ואחרי מאמצים ותיאומים רבים, יצאנו ביום שישי האחרון לסיור בתחנת חדרה-מזרח ההיסטורית, שהיא מבין התחנות הפעילות הפחות-מוכרות של רכבת ישראל. עבורי ההגעה למקום הייתה כרוכה בהליכה של כחצי שעה מהבית דרך שדות ופרדסים, עבור אורי - בנסיעה ארוכה הרבה יותר באוטובוס, ובהמשך הצטרף אלינו דניאל שגם הוא הגיע מהמרכז. אני מניח שבהמשך גם הם יוסיפו חוויות ותמונות משלהם. אקדים ואומר שלא השגנו את המטרה העיקרית שלשמה באנו: לתפוס קטר ורכבת משא בפעולה. למפעל "גרנות" הסמוך מגיעות מדי יום רכבות המובילות תבואה מממגורות "דגון" שבחיפה. מסתבר שהן לא פועלות לפי לוח זמנים קבוע, אלא על בסיס מסילה פנויה כאשר העדיפות היא נמוכה למדי, אם לא הנמוכה ביותר מבין כל הרכבות שפועלות במסילת החוף. נאמר לנו שהקטר יכול להגיע השכם בבוקר, אחרי הצהריים או בכל שעה אחרת במהלך היום... הזמן המדוייק יוודע רק ברגע האחרון, ולכן החלטנו לצאת בשעה מוקדמת, וגם כדי להימנע מעומס החום הכבד באותו יום. בתמונה: גשר הרכבת מעל נחל חדרה, שנבנה במקור על-ידי הבריטים והוחלף כנראה בשנות ה-90 או ה-2000.
אורי ואריק אתם גדולים מהחיים
תודה רבה לכם וגם תודה לרמי/מייקל על תמונות נוספת של חדרה מזרח, ממש כיף לראות את זה. אגב, מצאתי בגוגל כמה תמונות ישנות של חדרה מזרח, איזה הבדל, ללא כל הצמחייה שגדלה שם! http://www.ganshmuel.org.il/info/archion_zihui/080219_t_hadera.htm
 

easylivin

New member
אורי ואריק אתם גדולים מהחיים
תודה רבה לכם וגם תודה לרמי/מייקל על תמונות נוספת של חדרה מזרח, ממש כיף לראות את זה. אגב, מצאתי בגוגל כמה תמונות ישנות של חדרה מזרח, איזה הבדל, ללא כל הצמחייה שגדלה שם! http://www.ganshmuel.org.il/info/archion_zihui/080219_t_hadera.htm
בתמונות רואים עוד את הבניין הראשון
שהוקם ב-1920 בערך, עם תחילת המנדט. מאוחר יותר (סוף שנות ה-30?) הוא הוחלף בבניין הנוכחי והגדול יותר, שנראה כבר בצילום שבערך הוויקיפדיה. עוד דבר מעניין בתמונות: בהתחלה הוצב שלט עם כיתוב שגוי "Khudeira" (בתמונה השלישית והמוקדמת ביותר) שהוחלף לאחר מכן ב-"Hadera".
 

amit1270

New member
טבע, רכבות והיסטוריה בחדרה.
ביוזמתו המבורכת של אורי ואחרי מאמצים ותיאומים רבים, יצאנו ביום שישי האחרון לסיור בתחנת חדרה-מזרח ההיסטורית, שהיא מבין התחנות הפעילות הפחות-מוכרות של רכבת ישראל. עבורי ההגעה למקום הייתה כרוכה בהליכה של כחצי שעה מהבית דרך שדות ופרדסים, עבור אורי - בנסיעה ארוכה הרבה יותר באוטובוס, ובהמשך הצטרף אלינו דניאל שגם הוא הגיע מהמרכז. אני מניח שבהמשך גם הם יוסיפו חוויות ותמונות משלהם. אקדים ואומר שלא השגנו את המטרה העיקרית שלשמה באנו: לתפוס קטר ורכבת משא בפעולה. למפעל "גרנות" הסמוך מגיעות מדי יום רכבות המובילות תבואה מממגורות "דגון" שבחיפה. מסתבר שהן לא פועלות לפי לוח זמנים קבוע, אלא על בסיס מסילה פנויה כאשר העדיפות היא נמוכה למדי, אם לא הנמוכה ביותר מבין כל הרכבות שפועלות במסילת החוף. נאמר לנו שהקטר יכול להגיע השכם בבוקר, אחרי הצהריים או בכל שעה אחרת במהלך היום... הזמן המדוייק יוודע רק ברגע האחרון, ולכן החלטנו לצאת בשעה מוקדמת, וגם כדי להימנע מעומס החום הכבד באותו יום. בתמונה: גשר הרכבת מעל נחל חדרה, שנבנה במקור על-ידי הבריטים והוחלף כנראה בשנות ה-90 או ה-2000.
תודה רבה על השרשור המעניין והתמונות היפות
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה