לא מדויק:
אורי אכן חקר בנושא לפני כמה שנים, וגילה פרטים מאלפים אודות הקטרון, ואני (ביחד עם אביתר ופול) השלמנו את המלאכה, לפני חודש-חודשיים. התכנית היתה ביוזמתי, ואני דיברתי אחרי פול. סיפור הגילוי: ב 1999 מצא פול פרסומת של בנק, ובה מאויר פרדס עם קטר קטן. הוא קישר את זה עם המידע שהיה ידוע עד כה על סמך מאמר מ 1937, ופרסם ב HARAKEVET על כך, בבקשה מהקוראים למידע נוסף אורי בן-רחב אכן הרים את הכפפה, והגיע לחתנו של בונה הקטר, שמנהל את החברה שקיימת עד היום, משאבות המניע בע"מ. קולודני הקשיש היה בן 92 באותה עת, וחתנו שאל אותו עליו, והוא סיפר עליו בהתלהבות, אם כי סיפק מידע קצת שגוי, שגרם לעיכוב של כמה שנים בגילוי הסופי. כנראה, הוא ציין כי הקטר הופעל בקלמניה (ע"י כפר סבא). מ 2000 לא היה מידע חדש, ובינתיים נפטר מאיר קולודני ב 2003, בגיל 95. בסוף 2005 התחלתי לחקור את הנושא (במסגרת מחקר אחר, כחלק ממחקרים שאני עוסק בהם), והגעתי גם אני לחתנו. באותו זמן קרה משהו מפתיע: עקיבא רונן בן נען היה בסיור 100 שנה לרכבת העמק, שאורגן ע"י מאיר שפירא, ובמהלכו אמר לפול כדרך אגב על התמונות בארכיון נען. פול יצר קשר עם חוה הארכיונאית, והזמינה אותו לראות תמונות נוספות. כשהגיעו הוא ואביתר לנען, היא הפתיעה אותם והציגה להם את הקטרון בכבודו ובעצמו... מיותר לציין את התרגשותם. לאחר שדווחתי על כך (והתרגשתי לא פחות), דיווחתי לחתנו על הבשורה (וגם הוא כמעט התעלף...), ולמחרת לקחתי אותו לנען, לסגור מעגל של 70 שנה !!! זה הסיפור המלא, בלי לקחת קרדיט, אלא להיפך - לחלוק אותו בין כל המעורבים, ושמחתי להיות חלק מהמעורבים. התכנית היתה יוזמה שלי, ומושיק התרגש לא פחות, והנושא התמשך ל-3 שעות כמעט, הרבה מעבר למתוכנן, מכיוון שבהמשך עלו לשידור מאזינים שסיפרו מידע נוסף על רכבות ויתכן שיהיה לי גילוי נוסף בקרוב, בעקבות מידע זה. בתכנית קרובה אספר על מחקר נוסף שלי. ארגנתי בקרוב מפגש של כל המעורבים במחקר בנען, ולבטח יהיה מרגש לא פחות.