:פרוייקט הסיפורים שמאחורי השירים

Girl Afraid

New member
אלבום: Arcade Fire - Funeral

האלבום הראשון של הארקייד פייר, וללא ספק אחד מהאלבומים הטובים ביותר של העת האחרונה, אם לא הטוב שבהם. האלבום ראה אור לאחר שכמה מחברי הלהקה חוו אובדן של קרובי משפחה, ומכאן העיסוק התכוף במוות.
 

טבע dj

New member
Phil Collins - In The Air Tonight

כל כך הרבה אגדות נקשרו עם השיר הזה... שפיל קולינס היה עד לטביעה בים של מישהו והוא היה רחוק ולא יכל ללכת לעזור לו אבל היה שם מישהו שכן יכל לעזור לו ולא עזר.. נבנו ספקולציות שאותו אדם שטבע היה חבר של קולינס והחבר יצא לשחייה באגם והתחיל לטבוע,אבל קולינס שלא ידע לשחות לא יכל לעזור לו, הוא ניסה לעצור מישהו שיוכל לעזור אבל התעלמו ממנו והחבר מת...אגדה אחרת סיפרה שכאשר קולינס היה במחנה קיץ הוא התעורר יום אחד והמדריך לא היה בצריף, הוא יצא החוצה וראה את המדריך שלו מסתכל אל האגם ולא עוזר למישהו שטבע שם.. בקיצור - אגדות, אגדות אגדות... פיל קולינס מכחיש את כל הסיפורים האלה, והוא טוען שעד היום אין לו כל כך מושג על מה הוא כתב את השיר.. הוא פשוט כתב את המילים ביחד עם הלחן והתאים אותם לשם. קולינס טוען שכל האגדות התחילו בארה"ב, שם הם עדיין מאמינים בסיפורים האלה ואפילו מצטטים אותו בשירים דוגמת אמינם - stan: You know the song by Phil Collins, "In the Air of the Night" ] About that guy who coulda saved that other guy from drowning But didn't, then Phil saw it all, then at a show he found him? "
 

טבע dj

New member
America - Horse With No Name

הלהיט הראשון של להקת אמריקה הצליח מאוד ויש כאלה שטוענים שבגלל שhorse הוא גם סלנג להירואין אז אנשים חשבו שמדובר באיזה שיר על טריפ במדבר וזה גרם להצלחה שלו.. אבל זו לא הייתה כוונת המשורר... ועל זה נאמר.... You're in the desert, You got nothing else to do. Name the freakin' horse!
 

טבע dj

New member
Kate Bush - Wuthering Heights

קייט המלכה הושפעה מהספר Wuthering Heights (בעברית- אנקת גבהים) של אמילי ברונטה. בעלילת הספר מובא סיפור אהבתם הבלתי אפשרית של קאתי, בת עשירים מפונקת, והיתקליף, אסופי בן בלי שם שאומץ על ידי אבי המשפחה, על רקע חיי האצולה הכפרית באנגליה של תחילת המאה ה-19. החרדה לגורל אחוזת המשפחה לאחר מות האב, גורמת להסתלקותו של היתקליף, אכול קנאה ורגשי נחיתות, ולנדודיו בעולם. הוא חוזר כעשיר מופלג אך מריר ותאב נקם, וחי בצל זיכרה של אהבת חייו היחידה. קייט בוש הושפעה גם מהספר וגם מהסרט שיצא ומילות השיר מתארות את רוחה של קתי (שאין ספק שקייט וקתי מאוד דומה...)פונה אל היתקליף... קייט בוש גילתה אחרי הוצאת השיר שהיא חוגגת את אותו יומולדת כמו הסופרת - 30 ביולי
 

lostharpy

New member
Cyndi Laper - She Bop

הסינגל השלישי שסינדי הוציאה בשיר מדובר ברמיזות על אוננות. לאופר אמרה שהיא רצתה שילדים קטנים יחשבו שהשיר מדבר על ריקודים ויבינו כשיגדלו את המשמעות האמיתית של השיר ושהיא לא ציינה על מה מדבר השיר בשביל שהשיר יקבל זמן שידור.
 
למעלה