:פרוייקט הסיפורים שמאחורי השירים

Chandler Rulz

New member
Travis - Why Does It Always Rain on Me

את השיר כתב פרנסיס היילי, הסולן של טראוויס באילת.. כן כן.. פה בארצינו הקטנטונת. הוא ביקר מסוכן הנסיעות שלו יעד תיירותי שאין סיכוי בעולם שירד בו גשם, אחרי שנמאס לו שהגשם רודף אחריו בכל חופשה. הסוכן הציע את אילת בתור יעד. כמובן שדווקא אז, ירד באילת גשם.
 
Dire Straits - Money For Nothing

מארק קנופלר כתב את השיר בעת ביקור בחנות כל בו בניו יורק (בקרדיט למילים מופיע גם סטינג למרות שתרם רק שורה אחת -"I want my MTV" שהוא גם שר אותה בשיר) . הוא שמע שם עובדים מתלוננים על עבודתם בזמן שהם צופים בטלוויזיה ב- MTV. הוא התיישב במטבח לדוגמה שבחנות, לקח חתיכת נייר ורשם מה ששמע כדי שהשפה תהיה כמה שיותר נאמנה למקור. אגב, שיר זה היה הראשון ששודר ב - MTV אירופה בשנת 1987. שש שנים לאחר ש- MTV האמריקנית החלה לשדר.
 
METALLIAC - FOR WHOM THE BELL TOLLS

מבוסס על ספר הנושא את אותו שם- "למי צלצלו הפעמונים" של ארנסט המינגווי. הספר מדבר על מלחמת האזרחים בספרד והשיר מתבסס על פרק מתוך הספר בו אחד הלוחמים נמצא עם 5 מאנשיו על גבעה והם נהרגים במתקפה אוירית- Men of five still alive through the raging glow, gone insane from the pain that they surely know." שיר פצצה (תרתי משמע) במיוחד בגרסת ה S&M
 

טבע dj

New member
אלבום: Pink Floyd - Animals

אחד האלבומים האהובים עלי של פינק הושפע רבות מהספר 'חוות החיות' של ג'ורג' ארוול. ההשפעה באה לידי ביטוי בעיקר בשירים המרכזיים ובסדר שלהם. הספר חוות החיות מספר על קבוצת חיות בחווה באנגליה אשר לוקחת חזון - להפוך מ"עם משועבד" ל"עם חופשי" ומבצעת אותו. בדרכם עומדים מכשולים וקשיים רבים, אך לבסוף הם מתגברים על קשייהם. הבעיה היחידה היא שמנהיגי המרד מנצלים את חוסר הביטחון של החיות לטובתם, ובהדרגה הופכים את עצמם לעריצי השלטון החדש, בלי שהחיות יתנגדו לכך (בדומה לקומוניזם בברית המועצות לאחר מלחמת העולם הראשונה). ארוול משתמש בחיות ומשליך את התנהגות בני האדם והמעמד החברתי עליהם.החזירים הם במעמד החברתי הגבוה והם לבסוף גם משתלטים והופכים להיות המנהיגים, הם מאמצים לעצמם תכונות של בני אדם והופכים את עצמם לעריצים. הכלבים הם הנאמנים לשלטון ועושי דברו והכבשים מסמלות את העם הפשוט ש"הלך אחרי העדר". בספר יש עוד דמויות וחיות, אבל אלה החיות שבהם משתמש ווטרס והוא משליך עליהם את התנהגות בני האדם. חזירים הם אותם פוליטקאים ומנהיגים, כלבים שהם אנשי העסקים שחושבים שהם בשליטה אבל הם בעצם עושי דברם של האלה מלמעלה, ושוב אותם הכבשים שהם העם שהולך עיוור אחרי הכול.. השירים בנויים לפי הסדר החברתי הזה.. חזירים - כלבים- כבשים ויש מעטפת חיצונית של חזירים מסביב.. על העטיפה, אמנם קשה קשה להבחין, אבל יש בובת חזיר גדולה שמעופפת בשמים (זאת לא עבודת מחשב והם באמת צילמו את התמונה הזו עם הבובה...אותה בובה עפה להם בשמי לונדון והגיעה לגבהים כאלה שהפריעו לטייסים ועיכבה את הטיסות בלונדון..)
 
יפה ורק אוסיף...

שלא רק שאורוול השליך מהחיות את התנהגות בני אדם, אלא שכל אחד מהחיות שמשתתפות בספר יש מקבילה במפלגה הקומוניסטית ששלטה בימים ההם בברה"מ.
 

טבע dj

New member
Bob Dylan - Hurricane

כדי לעשות את הסיפור הארוך קצר... השיר מספר על רובין "הוריקן" קארטר שהיה מתאגרף 'אפרואמריקאי' מוכשר ש"היה יכול להיות אלוף העולם" כמו שאומר השיר, אך הפלילו אותו ברצח שלא ביצע והוא סבל מגזענות ונשפט למאסר עולם. דילן היה אחד הלוחמים הראשונים לשחרורו של קרטר מהכלא, ובעקבות הסערה שעורר השיר שלו הצטרפו אליו סלבריטאים רבים.
 

@יעל@

New member
../images/Emo26.gif

אין פה דעה. מאיר אריאל אמר בעצמו שהשיר הוא בכלל על ת"א.
 

שי גנדל

New member
תרומתי הלא תרומתית

כאן אפשר למצוא הסברים על כמה שירים. ואגב, המטוס שהפיל את פצצות האטום היה B-29
 

טבע dj

New member
כל תרומה היא תרומתית..

תודה לך.. ואכן זה b-29 ולא b-25 כמו שכתבתי..
 

טבע dj

New member
אלבום: רדיו בלה בלה - החברים של נטאשה

האלבום הוא אלבום קונספט כפול שעוסק באדם בשם "א. וקסמן", המנהל תחנת רדיו פיראטית, ואישיותו מפוצלת לארבע: "פרדי" הדכאוני, "הפי" המסומם והציני, "שֵץ" האנרכיסט הכוחני, ו"ליזה" שמאמינה באהבה, כשלכל חלק של האישיות מוקדש חלק של האלבום. כל אחד מחלקי הדיסק עובד בשיתוף עם אמנים שונים, וסגנונו שונה. האלבום ערוך כשידור רדיו לאורך יממה, עם קטעי קישור (של אלי ישראלי), "שיחות עם מאזינים", "זמרירים", "פרסומות" ו"חדשות". החלק הראשון, "פרדי" הוא החלק העצוב והדכאוני, שהניב את הלהיט "פרדי על הבוקר" עם הפזמון "מה יהיה, מה יהיה?". החלק השני הוא "הפי". זהו חלק שמח ורובו בסגנון הדאנס. החלק הזה הניב את הלהיטים הגדולים "עכשיו אני" ("עכשיו אני כי ההוא הלך ..."), "אני לא רוקד כשעצוב", ו"נרקומנים" הרועש, אשר מטיח ביקורת קשה בתרבות הצריכה ומונה "רשימת קניות ארוכה" אופיינית של משפחה בורגנית. בשיר "חדשות?" מתארחים שדרני רדיו ישראלים בכירים, ביניהם אברי גלעד, דידי הררי, יואב קוטנר ורפי רשף; גם השיר הזה הפך ללהיט. החלק השלישי, "שֵץ" מדבר על הרוע האנושי ורובו בסגנון הרוק הכבד. החלק האחרון, "ליזה", בסגנון קלאסי, עם תזמורת ומקהלה. שני החלקים האחרונים לא הניבו להיטים משמעותיים. האלבום הושפע בקונספט שלו מהאלבום של רוג'ר ווטרס 'רדיו k.a.o.s' ואין ספק שהשם רדיו בלה בלה נשמע כמו איזה מחווה לradio ga ga של קווין. ותודה לויקי'
 

Girl Afraid

New member
The Only Living Boy In New York

של Simon and Garfunkel כמובן. פול סיימון כתב את השיר לארט גרפונקל, בזמן שהאחרון היה במקסיקו לצורך צילומי הסרט "מלכוד 22". בתחילת ימיהם כצמד, סיימון וגרפונקל היו נקראים "טום וג'רי", ומכאן הרפרנס בשיר לטום. פול סיימון נשאר לבד בניו יורק לכתוב שירים ל- Bridge Over Troubled Water, הרגיש קצת בודד, וכתב את השיר לארט.
 
למעלה