shelly egan

New member
../images/Emo118.gif

רציתי לדעת מה דעתכם על האמרה 'הכל תלוי בי', בה נוהגים להשתמש המון במיכא"ל. אתם באמת חושבים, כמו שאומר המשפט, שהכל הכל הכל תלוי בבן אדם? גם דברים שנראים שאין לנו יכולת שליטה עליהם כמו רגשות?
 

SadClown

New member
כן.

ואני חושבת גם שאנחנו כן שולטים ברגשות שלנו, נכון. זה קשה נורא. ולפעמים כשמרגישים רע נראה ששום דבר לא ישתפר, אבל פשוט צריך לנסות למצוא משהו להאחז בו, להגיד שיהיה טוב, להשתדל להיות חיוביים, אופטימים. לעשות שיחות עם עצמך כדי להבין מה בעצם הגורם, לחפש את התשובות - כי הן נמצאות בתוכנו. ולרצות. ולבסוף אפשר להתגבר גם על רגשות. ככה שיש לנו יכולת שליטה על הרגשות, שהרי הם חלק מאיתנו. ואין לנו שליטה על עצמנו? פשוט לפעמים זה קשה, לוקח זמן אבל תמיד אפשר להצליח. ואם כבר התחלנו לדבר על זה, זוכרים את הסיפור על האדם שחלה בסרטן וכשאמרו לו שהזריקו לו תרופה שהייתה בעצם מים הוא הבריא? אני חושבת שהמיקרה הזה זו דוגמה ממש טובה למשפט "הכול תלוי בי" אני עדיין בשוק מזה.
 

lady polegra

New member
בטח שזוכרים!

אבל בקשר לשליטה ברגשות... השליטה היחידה שיכולה להיות ברגשות (לדעתי כמובן) זה כמה אנחנו מראים אותם... כמו לשלות בהבעת פנים בעיניים (קשה מאוד אבל אפשרי) כדי לא להראות חולשה. כדי לא להראות למי שמנסה לפגוע חולשה. רגשות אפשר להחניק. אפשר לשכנע את עצמנו שמי שהבחור לא שווה את הדמעות ושהוא סתם עוד מניאק (סליחה על הביטוי)... אבל בדוגרי לדעתי זה לא עובד ככה...
 

SadClown

New member
אפשר להסתיר אבל...

זה לא עוזר. זה רק עושה גרוע יותר. כשאנחנו מסתירים את הכאב בצורה של חניקת דמעות, לחייך כדי להסוות, זה לא נראה לי שליטה ברגשות, כי זה מכאיב יותר. זה פשוט להסתיר אותם כלפי חוץ אבל בפנים הן עדיין נמצאות.
 

Moralida

New member
תגובה

לדעתי תמיד צריכים להיות אופטימיים, חוץ מתהליך קבלת ההחלטות ששם (לדעתי, לפחות) צריך להיות גם חצי פסימיים כדי שלא נשכח שיש גם צדדים שליליים בהחלטה שלנו, ולחשוב על אפשרויות לבטל אותם.
 

SadClown

New member
צריך להיות אופטימיים אבל

לא יותר מידי. לפעמים מרוב אופטימיות עושים שטויות. כי צריך גם לפחד לפעמים. נכון שפחד זה לא דבר הכי טוב אבל אם לא היה פחד אז היינו קופצים מהחלונות... אבל בעצם כמו שאמרת, לא להיות יותר מידי אופטימיים בקבלת החלטות, פשוט גם בהחלטות קטנות.
 

lady polegra

New member
לכל החלטה יש חסרונות. השאלה היא

כמה אנחנו מוכנים להקריב. (לפחות זו דעתי) מה אתם חושבים??
 

lady polegra

New member
לא אמרתי שזה טוב רק שזה הדבר היחיד

שבו לדעתי אנחנו יכולים לשלוט... רגשות זה כמו התת מודע... זזוכרים את השיטות של הזיכון של התת מודע? אם נצליח בתת מודע לשנות משהו זה ישנה את הרגשות... אבל לשנות רגש במודע... לדתעתי האישית זה בלתי אפשרי(במודע)....
 

SadClown

New member
לא ממש הבנתי.

בדיוק עכשיו קראתי בספר "טיפוס עצמאי" משהו על מה שאמרת בקשר לתת מודע. אבל לא ממש הבנתי. הכוונה היא שאם אנחנו נכנס לתת מודע, בדרך של חלום או תרגילי ריכוז אנחנו נוכל לשנות לטובה את המחשבות שלנו לגבי הצלחה וככה כשנחזור למודע זה עדיין ישפיע עליינו? כי אני לא בטוחה ממש שהבנתי... גם לגבי המאמר שקראתי... קוראים לו "המחשבה והרצון" ד"א
 

lady polegra

New member
בעצם לפי מה שאני הבנתי

התת מודע הוא השלט במחשבות שלנו. בדימוי העצמי. הרגשות ב-ה-כ-ל.. אם נוכל לשנות משהו בתת מודע. זה ישפיע על מי שאנחנו. על הרגשות על הדמוי העצמי על האמונה בהצלחה... ב-ה-כ-ל.
 

shelly egan

New member
וואי נכון... ../images/Emo118.gif

אם אני זוכרת נכון, אז גם יש שם הוראות איך אפשר להעביר מחשבות לתת מודע... אני צודקת?
 

lady polegra

New member
אולי עדיף שתשאלי את יוסי.

אני לא זוכרת ב 100%.. אבל כן יש דרכים לעשות את זה... אני כרגע יכולה להיזכר רק בשיטות הזיכרון המהיר. ובתרגילי הריכוז.. אבל היו עוד דברים... בקשר למחשבות... אני מצאתי דרך ממש טובה לכאלה דברים. אמרו לנו במיכאל שדרך החלומות אנחנו ניגשים לתת מודע... והיה לא מזמן כתבה על איזשהו מכשיר שאת מכניסה את תאור החלום במילים וזה בעצם מה שתחלמי... מה שאני ניסיתי היה כלמדתי למבחן בהיסטורי עם ה-מ-ו-ן חומר.. הקלטתי את הקול שלי כשאני מקריאה את כל החומר לאט וכמה ברור שאפשר... והלכתי לישון מוקדם כדי לנוח טוב. וביקשתי שכשאני ירדם שיפעילו לי את הקלטת... והעובדה שאתה מקליטה את עצמך.. הקריאה בקול זה גם וב לזיכרון לפי איזשהי תוריה שבקריאה בקול מופעל זיכרון חזותי שמיעתי ועוד אחד שאני לא ממש יודעת איך קוראים לו שזה שאת זוכרת מה שאתה אמרת.
 

lady polegra

New member
המבחן היה מבחן בגרות בהיסטוריה

והלך ממש טוב ביחס לעובדה שזה היה על נושאים שהיה י יותר קל לשבור קיר עם הראש מאשר ללמוד אותם. ובסוף יצא לי 90.
 

חלמית

New member
אפשר להכנס לתת-מודע בעזרת חלומות

צלולים. (חלומות בהם אתה מודע לכך שאתה חולם) אפשר ליצור חלומות כאלה. לעוד פרטים כנסו לפורום "חלומות צלולים".
 

shelly egan

New member
חלומות צלולים! ../images/Emo118.gif

זה דבר מדהים! יש חשש שחלמתי אחד כזה אבל לדקה בדיוק
אני צריכה להגיש עבודה די גדולה באנגלית שהנושא שלה הוא חלומות, אז בניסיונות לחפש חומר לעבודה נתקלתי באתר מעולה בעברית שמציע טכניקות שונות כדי לחלום חלומות צלולים... מי שרוצה אני יכולה לחפש את הכתובת...
 

SadClown

New member
אממ...

אני רוצה לנסות חלום צלול אבל אני פוחדת... זה לא מסוכן? ? אי אפשר להתקע ולא להתעורר או משהו?
 
למעלה