רכבת צפון

מצב
הנושא נעול.
../images/Emo104.gif רכבת צפון

רכבת צפון
מה השם של התחנת רכבת של רכבת צפון (ת"א)? ערב טוב ותודה מראש על התשובות.
 

כברימן

New member
תחנות רכבת בת"א

רכבת צפון
מה השם של התחנת רכבת של רכבת צפון (ת"א)? ערב טוב ותודה מראש על התשובות.
תחנות רכבת בת"א
מצפון לדרום: - תל אביב אוניברסיטה - תל אביב מרכז ע"ש סבידור, בפי העם "ארלוזורוב" או "צפון" - תל אביב השלום - תל אביב ההגנה (בקרבת התחנה המרכזית החדשה) אלה הן התחנות הקיימות כיום. אם זכור לי, לפני שנים רבות התחנה שהייתה ממוקמת ליד תחנת בני ברק של היום נקראה "תל אביב צפון."
 
../images/Emo104.gif תודה רבה../images/Emo9.gif

תחנות רכבת בת"א
מצפון לדרום: - תל אביב אוניברסיטה - תל אביב מרכז ע"ש סבידור, בפי העם "ארלוזורוב" או "צפון" - תל אביב השלום - תל אביב ההגנה (בקרבת התחנה המרכזית החדשה) אלה הן התחנות הקיימות כיום. אם זכור לי, לפני שנים רבות התחנה שהייתה ממוקמת ליד תחנת בני ברק של היום נקראה "תל אביב צפון."
תודה רבה
 

dvir golan

New member
הסבר

תחנות רכבת בת"א
מצפון לדרום: - תל אביב אוניברסיטה - תל אביב מרכז ע"ש סבידור, בפי העם "ארלוזורוב" או "צפון" - תל אביב השלום - תל אביב ההגנה (בקרבת התחנה המרכזית החדשה) אלה הן התחנות הקיימות כיום. אם זכור לי, לפני שנים רבות התחנה שהייתה ממוקמת ליד תחנת בני ברק של היום נקראה "תל אביב צפון."
הסבר
השם תחנת "תל אביב צפון" אינו השם הרישמי של התחנה, כי אם השם בפי העם, וזו תוצאה של קיום תחנה בשם "תל אביב דרום" ליד מחלף קיבוץ גלויות. אנשים הניחו שאם שמה הרישמי של התחנה ממנה יצאו רכבות דרומה הוא "תל אביב דרום" , אזי התחנה שעל רחוב ארלוזורוב ראויה להקרא " תל-אביב צפון" ,משום שממנה יצאו רכבות ליעדים בצפון ( חיפה בעיקר). סיבה נוספת לשם הנ"ל הוא העובדה שתחנת בני ברק שכונתה תל אביב צפון והיא משך שנים לא מועטות הייתה תחנת הקצה בקו תל אביב חיפה, למעשה בוטלה עם הארכת המסילה מתחנת תל ברוך ועד רחוב ארלוזורוב. כך שתחנת הקצה החדשה בקו קיבלה את אותו שם. כדאי לשים לב ששמה הרישמי של התחנה הוא "סבידור", ע"ש פוליטיקאי שתרומתו למערכת התחבורה המסילתית מפוקפקת למדי... ואילו על השלטים התחנה רשום "תל אביב מרכז" או tel aviv central
 
תיקונים על תחנות בת"א

הסבר
השם תחנת "תל אביב צפון" אינו השם הרישמי של התחנה, כי אם השם בפי העם, וזו תוצאה של קיום תחנה בשם "תל אביב דרום" ליד מחלף קיבוץ גלויות. אנשים הניחו שאם שמה הרישמי של התחנה ממנה יצאו רכבות דרומה הוא "תל אביב דרום" , אזי התחנה שעל רחוב ארלוזורוב ראויה להקרא " תל-אביב צפון" ,משום שממנה יצאו רכבות ליעדים בצפון ( חיפה בעיקר). סיבה נוספת לשם הנ"ל הוא העובדה שתחנת בני ברק שכונתה תל אביב צפון והיא משך שנים לא מועטות הייתה תחנת הקצה בקו תל אביב חיפה, למעשה בוטלה עם הארכת המסילה מתחנת תל ברוך ועד רחוב ארלוזורוב. כך שתחנת הקצה החדשה בקו קיבלה את אותו שם. כדאי לשים לב ששמה הרישמי של התחנה הוא "סבידור", ע"ש פוליטיקאי שתרומתו למערכת התחבורה המסילתית מפוקפקת למדי... ואילו על השלטים התחנה רשום "תל אביב מרכז" או tel aviv central
תיקונים על תחנות בת"א
1. למיטב ידיעתי, תחנת בני ברק מעולם לא שישמה כתחנת הקצה בקו חיפה - תל אביב. תחנת תל-אביב מרכז נפתחה עוד לפני השלמת הקו בין תל ברוך לצוןמת רמז (עליו אנו נוסעים כיום). אני מניח שבעת שהרכבות מחיפה לירושלים היו נוסעות דרך ראש העין, הן היו עוצרות גם בבני ברק (מישהו יודע אם הן נכנסו גם לתחנת ת"א מרכז והתחייגו שם?) ורכבות מיוחדת לאצטדיון ברמת גן (אני חושב שגם כאלו היו) עצרו שם, כמובן. 2. שמה של התחנה הסמוכה לרחוב ארלוזרוב בתל-אביב היה תמיד 'תל אביב מרכז'. מאז שנקראה על שם מנחם סבידור )(שהיה גם מנכ"ל הרכבת, אם אני זוכר נכון), הוספה בלוחות הזמנים הציבוריים הסיומת '(סבידור)', עם סוגריים, לשמה. בלוחות הזמנים הפנימיים (התפעוליים) היא כמובן ממשיכה להופיע כ-'תל אביב מרכז' בלבד.
 
תוספות ותיקונים לחן

תיקונים על תחנות בת"א
1. למיטב ידיעתי, תחנת בני ברק מעולם לא שישמה כתחנת הקצה בקו חיפה - תל אביב. תחנת תל-אביב מרכז נפתחה עוד לפני השלמת הקו בין תל ברוך לצוןמת רמז (עליו אנו נוסעים כיום). אני מניח שבעת שהרכבות מחיפה לירושלים היו נוסעות דרך ראש העין, הן היו עוצרות גם בבני ברק (מישהו יודע אם הן נכנסו גם לתחנת ת"א מרכז והתחייגו שם?) ורכבות מיוחדת לאצטדיון ברמת גן (אני חושב שגם כאלו היו) עצרו שם, כמובן. 2. שמה של התחנה הסמוכה לרחוב ארלוזרוב בתל-אביב היה תמיד 'תל אביב מרכז'. מאז שנקראה על שם מנחם סבידור )(שהיה גם מנכ"ל הרכבת, אם אני זוכר נכון), הוספה בלוחות הזמנים הציבוריים הסיומת '(סבידור)', עם סוגריים, לשמה. בלוחות הזמנים הפנימיים (התפעוליים) היא כמובן ממשיכה להופיע כ-'תל אביב מרכז' בלבד.
תוספות ותיקונים לחן
תחנת בני ברק, ת"א צפון, נפתחה כבר ב 1949 ושימשה כתחנת מוצא עוד לפני פתיחת תחנת ארלוזורוב. סבידור אכן היה מנכ"ל הרכבת בשנות החמישים (ובימיו נגרטו קטרי קיטור). תחנת האוניברסיטה נקראת למיטב ידיעתי "האוניברסיטה - מרכז הירידים".
 
דברים על דיוקם

תיקונים על תחנות בת"א
1. למיטב ידיעתי, תחנת בני ברק מעולם לא שישמה כתחנת הקצה בקו חיפה - תל אביב. תחנת תל-אביב מרכז נפתחה עוד לפני השלמת הקו בין תל ברוך לצוןמת רמז (עליו אנו נוסעים כיום). אני מניח שבעת שהרכבות מחיפה לירושלים היו נוסעות דרך ראש העין, הן היו עוצרות גם בבני ברק (מישהו יודע אם הן נכנסו גם לתחנת ת"א מרכז והתחייגו שם?) ורכבות מיוחדת לאצטדיון ברמת גן (אני חושב שגם כאלו היו) עצרו שם, כמובן. 2. שמה של התחנה הסמוכה לרחוב ארלוזרוב בתל-אביב היה תמיד 'תל אביב מרכז'. מאז שנקראה על שם מנחם סבידור )(שהיה גם מנכ"ל הרכבת, אם אני זוכר נכון), הוספה בלוחות הזמנים הציבוריים הסיומת '(סבידור)', עם סוגריים, לשמה. בלוחות הזמנים הפנימיים (התפעוליים) היא כמובן ממשיכה להופיע כ-'תל אביב מרכז' בלבד.
דברים על דיוקם
תחנת רכבת "צפון" היא התחנה (כבר לא קיימת) בהדר דפנה, ליד רח' החשמל. תחנת רכבת "דרום" שהיתה יותר חדשה, נמצאת אחרי לה גרדיה לכיוון חולון ומקוה ישראל. כיום נטושה או משמשת כמחסן או משהו כזה. תחנת הדר דפנה הפסיקה לפעול באמצע שנות השישים ועברה למה שהיום נקרא "רכבת מרכז" או "תחנת סבידור".
 
המשך

דברים על דיוקם
תחנת רכבת "צפון" היא התחנה (כבר לא קיימת) בהדר דפנה, ליד רח' החשמל. תחנת רכבת "דרום" שהיתה יותר חדשה, נמצאת אחרי לה גרדיה לכיוון חולון ומקוה ישראל. כיום נטושה או משמשת כמחסן או משהו כזה. תחנת הדר דפנה הפסיקה לפעול באמצע שנות השישים ועברה למה שהיום נקרא "רכבת מרכז" או "תחנת סבידור".
המשך
מהדר דפנה יצאו הרכבות לכיוון חיפה, ומהתחנה הדרומית יצאו הרכבות לירושליים ובאר שבע. היה גם מעבר רכבות מהדר דפנה לירושליים ובאר שבע דרך בני ברק.
 
אז בוא ובאמת נדייק

המשך
מהדר דפנה יצאו הרכבות לכיוון חיפה, ומהתחנה הדרומית יצאו הרכבות לירושליים ובאר שבע. היה גם מעבר רכבות מהדר דפנה לירושליים ובאר שבע דרך בני ברק.
אז בוא ובאמת נדייק
אין תחנת "הדר דפנה". אתה התכוונת לתחנה ליד "בית הדר", במקום בו נמצא כיום החניון הגדול שקצהו הוא פינת יהודה הלוי/אלנבי וקצהו האחר הוא דרך פ"ת. השריד מהתחנה הזאת הינו "בית המכס". שם התחנה היה בפשטות "תל אביב" ואחר כך בית הדר. בית הדר עצמו הינו בניין המשרדים המעוגל בדרך פ"ת ונחשב כבניין המשרדים המודרני הראשון של ת"א. בקומת הקרקע שלו עם חזית הזכוכית היתה הסוכנות של פורד. מבית הדר יצאו רכבות לירושלים (שהתחילו בתחנת יפו היא התחנה במנשיה) ולאחר קום המדינה גם לבאר שבע ולחיפה דרך לוד לאחר שהפסיקו להשתמש לנוסעים בתחנת בני ברק ולפני שפתחו את תחנת סבידור (שנקראה ת"א צפון ואחר כך ת"א מרכז ואחר כך סבידור). לא היה קישור ישיר בין בית הדר וסבידור בתחילת שנות השבעים נסגרה תחנת בית הדר ונפתחה אותה תחנה שלטענתך היא בסוף לה גרדיה אבל לטענתי היא ליד מחלף קיבוץ גלויות, ת"א דרום. תחנה זאת שרתה את הקוים לב"ש וירושלים בהצלחה מאד קטנה בגלל חוסר קישור מזין של אוטובוסים. היא נסגרה לנוסעים עם פתיחת הקישור של אפיק האיילון וכיום היא משמשת כמתקן הדרכה של הרכבת.
 
הצדק איתך

אז בוא ובאמת נדייק
אין תחנת "הדר דפנה". אתה התכוונת לתחנה ליד "בית הדר", במקום בו נמצא כיום החניון הגדול שקצהו הוא פינת יהודה הלוי/אלנבי וקצהו האחר הוא דרך פ"ת. השריד מהתחנה הזאת הינו "בית המכס". שם התחנה היה בפשטות "תל אביב" ואחר כך בית הדר. בית הדר עצמו הינו בניין המשרדים המעוגל בדרך פ"ת ונחשב כבניין המשרדים המודרני הראשון של ת"א. בקומת הקרקע שלו עם חזית הזכוכית היתה הסוכנות של פורד. מבית הדר יצאו רכבות לירושלים (שהתחילו בתחנת יפו היא התחנה במנשיה) ולאחר קום המדינה גם לבאר שבע ולחיפה דרך לוד לאחר שהפסיקו להשתמש לנוסעים בתחנת בני ברק ולפני שפתחו את תחנת סבידור (שנקראה ת"א צפון ואחר כך ת"א מרכז ואחר כך סבידור). לא היה קישור ישיר בין בית הדר וסבידור בתחילת שנות השבעים נסגרה תחנת בית הדר ונפתחה אותה תחנה שלטענתך היא בסוף לה גרדיה אבל לטענתי היא ליד מחלף קיבוץ גלויות, ת"א דרום. תחנה זאת שרתה את הקוים לב"ש וירושלים בהצלחה מאד קטנה בגלל חוסר קישור מזין של אוטובוסים. היא נסגרה לנוסעים עם פתיחת הקישור של אפיק האיילון וכיום היא משמשת כמתקן הדרכה של הרכבת.
הצדק איתך
אני לא תל-אביבי, לכן הבלבול בשמות של הרחובות.
 

אדיה

New member
אז למה אתה מפגין את בורותך ?

הצדק איתך
אני לא תל-אביבי, לכן הבלבול בשמות של הרחובות.
אז למה אתה מפגין את בורותך ?
ועוד תחת הכותרת "דברים על דיוקם"? מקריאה שטחית ביותר של הערותיהם של דביר גולן, חן מלינג ובני הספל יכולת להיווכח שיש להם ידע שאינו נופל משלך ואף אל פי כשיש ספק הם מוצאים לנכון לסייג את הדברים באמירות כמו "למיטב ידיעתי" או "אם אני זוכר נכון"!
 

Carl Freeborne

New member
אז בנאדם טעה בשם, למה להתכתש עוד

אז למה אתה מפגין את בורותך ?
ועוד תחת הכותרת "דברים על דיוקם"? מקריאה שטחית ביותר של הערותיהם של דביר גולן, חן מלינג ובני הספל יכולת להיווכח שיש להם ידע שאינו נופל משלך ואף אל פי כשיש ספק הם מוצאים לנכון לסייג את הדברים באמירות כמו "למיטב ידיעתי" או "אם אני זוכר נכון"!
אז בנאדם טעה בשם, למה להתכתש עוד
 
אדיה יקר/ה

אז למה אתה מפגין את בורותך ?
ועוד תחת הכותרת "דברים על דיוקם"? מקריאה שטחית ביותר של הערותיהם של דביר גולן, חן מלינג ובני הספל יכולת להיווכח שיש להם ידע שאינו נופל משלך ואף אל פי כשיש ספק הם מוצאים לנכון לסייג את הדברים באמירות כמו "למיטב ידיעתי" או "אם אני זוכר נכון"!
אדיה יקר/ה
לא ברור לי למה ההתקפה וההתנשאות. האם זה נובע מרגשי נחיתות? או שמא סתם חוסר נימוס בסיסי? בס"ה הבאתי מידע מסויים מהזיכרון, לא חלקתי על אף אחד ובטח לא רציתי לפגוע. אני מאמין שהאנשים שהזכרת, לא לקחו זאת כמו שאת/ה לקחת את זה. כל הפורום הזה הוא לא חידון טריוויה נושא פרסים. אז כדאי לחזור לפרופורציה הנכונה. בברכה: משה.
 

קוקו12

New member
איפה האומץ?

אז למה אתה מפגין את בורותך ?
ועוד תחת הכותרת "דברים על דיוקם"? מקריאה שטחית ביותר של הערותיהם של דביר גולן, חן מלינג ובני הספל יכולת להיווכח שיש להם ידע שאינו נופל משלך ואף אל פי כשיש ספק הם מוצאים לנכון לסייג את הדברים באמירות כמו "למיטב ידיעתי" או "אם אני זוכר נכון"!
איפה האומץ?
לאן נעלמת? למה את לא מתנצלת או מסבירה את התקפתך שלוחת הרסן?
 

יהוושע

New member
למיטב ידיעתי תחנת ת"א דרום נסגרה

אז בוא ובאמת נדייק
אין תחנת "הדר דפנה". אתה התכוונת לתחנה ליד "בית הדר", במקום בו נמצא כיום החניון הגדול שקצהו הוא פינת יהודה הלוי/אלנבי וקצהו האחר הוא דרך פ"ת. השריד מהתחנה הזאת הינו "בית המכס". שם התחנה היה בפשטות "תל אביב" ואחר כך בית הדר. בית הדר עצמו הינו בניין המשרדים המעוגל בדרך פ"ת ונחשב כבניין המשרדים המודרני הראשון של ת"א. בקומת הקרקע שלו עם חזית הזכוכית היתה הסוכנות של פורד. מבית הדר יצאו רכבות לירושלים (שהתחילו בתחנת יפו היא התחנה במנשיה) ולאחר קום המדינה גם לבאר שבע ולחיפה דרך לוד לאחר שהפסיקו להשתמש לנוסעים בתחנת בני ברק ולפני שפתחו את תחנת סבידור (שנקראה ת"א צפון ואחר כך ת"א מרכז ואחר כך סבידור). לא היה קישור ישיר בין בית הדר וסבידור בתחילת שנות השבעים נסגרה תחנת בית הדר ונפתחה אותה תחנה שלטענתך היא בסוף לה גרדיה אבל לטענתי היא ליד מחלף קיבוץ גלויות, ת"א דרום. תחנה זאת שרתה את הקוים לב"ש וירושלים בהצלחה מאד קטנה בגלל חוסר קישור מזין של אוטובוסים. היא נסגרה לנוסעים עם פתיחת הקישור של אפיק האיילון וכיום היא משמשת כמתקן הדרכה של הרכבת.
למיטב ידיעתי תחנת ת"א דרום נסגרה
לנוסעים זמן רב לפני השלמת אפיק האיילון . קו ת"א-ב"ש-דימונה פסק לפעול בשנת 80' , הקו ת"א-י-ם עבד אולי עוד שנים ספורות ופסק לפעול אף הוא , והקו היחידי שהמשיך לפעול עד הקמת מסילת האיילון היה קו חיפה-י-ם , פעם ביום לכול כיוון . אח"כ חודשה תנועת הרכבות מת"א לי-ם דרך ת"א מרכז עד לסגירת הקו ( המצערת ) ב 1998 .
 

יהוושע

New member
ברוב השנים שבהן פעל קו חיפה- י-ם

תיקונים על תחנות בת"א
1. למיטב ידיעתי, תחנת בני ברק מעולם לא שישמה כתחנת הקצה בקו חיפה - תל אביב. תחנת תל-אביב מרכז נפתחה עוד לפני השלמת הקו בין תל ברוך לצוןמת רמז (עליו אנו נוסעים כיום). אני מניח שבעת שהרכבות מחיפה לירושלים היו נוסעות דרך ראש העין, הן היו עוצרות גם בבני ברק (מישהו יודע אם הן נכנסו גם לתחנת ת"א מרכז והתחייגו שם?) ורכבות מיוחדת לאצטדיון ברמת גן (אני חושב שגם כאלו היו) עצרו שם, כמובן. 2. שמה של התחנה הסמוכה לרחוב ארלוזרוב בתל-אביב היה תמיד 'תל אביב מרכז'. מאז שנקראה על שם מנחם סבידור )(שהיה גם מנכ"ל הרכבת, אם אני זוכר נכון), הוספה בלוחות הזמנים הציבוריים הסיומת '(סבידור)', עם סוגריים, לשמה. בלוחות הזמנים הפנימיים (התפעוליים) היא כמובן ממשיכה להופיע כ-'תל אביב מרכז' בלבד.
ברוב השנים שבהן פעל קו חיפה- י-ם
הרכבת לא הגיעה לת"א מרכז , אלא עצרה בב"ב בלבד ומשם המשיכה מזרחה ואח"כ דרומה לרה"ע לוד וי-ם . ( נסעתי את הנסיעה המסוייטת הזאת בשנת '77 ) . מישהו בפורום טען שבתחילת שנות ה-90 הייתה רכבת מחיפה לי-ם שעברה דרך ת"א מרכז , התחייגה שם ונסעה לי-ם דרך ב"ב . לא יודע אם זה נכון .
 

asaf2000

New member
תל אביב צפון זה בני ברק

ברוב השנים שבהן פעל קו חיפה- י-ם
הרכבת לא הגיעה לת"א מרכז , אלא עצרה בב"ב בלבד ומשם המשיכה מזרחה ואח"כ דרומה לרה"ע לוד וי-ם . ( נסעתי את הנסיעה המסוייטת הזאת בשנת '77 ) . מישהו בפורום טען שבתחילת שנות ה-90 הייתה רכבת מחיפה לי-ם שעברה דרך ת"א מרכז , התחייגה שם ונסעה לי-ם דרך ב"ב . לא יודע אם זה נכון .
תל אביב צפון זה בני ברק
כך מסומן אצלי במפה של הוצאת "מפה" מלפני כמה שנים.
 

seffic

New member
זה נכון ביותר!

ברוב השנים שבהן פעל קו חיפה- י-ם
הרכבת לא הגיעה לת"א מרכז , אלא עצרה בב"ב בלבד ומשם המשיכה מזרחה ואח"כ דרומה לרה"ע לוד וי-ם . ( נסעתי את הנסיעה המסוייטת הזאת בשנת '77 ) . מישהו בפורום טען שבתחילת שנות ה-90 הייתה רכבת מחיפה לי-ם שעברה דרך ת"א מרכז , התחייגה שם ונסעה לי-ם דרך ב"ב . לא יודע אם זה נכון .
זה נכון ביותר!
אני באופן אישי עליתי על רכבת שכזאת (הייתה רק בבוקר מחיפה לי_ם). עליתי בת"א מרכז על רכבת שהגיעה מחיפה. אח"כ עשינו רוורס עד תל ברוך, ומשם דרך ב"ב ללוד וי-ם. לא חושב שעצרנו בראש העין או בבית שמש. הרכבת היתה חוזרת אחה"צ לחיפה באותו מסלול. אני נסעתי בסוכות, ואני זוכר חרדים רבים שעלו בב"ב.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה