היתה כתבה על פטנטים בערוץ 1.

avi dotan

New member
../images/Emo104.gifהיתה כתבה על פטנטים בערוץ 1.

היה מתקן לטיהור מים בלייזר. היתה עגלה שעוקבת אחריך בסופר (מה קורה אם יש הרבה עגלות שרודפות אחרי הרבה אנשים במעבר צר?).חליפת ההצלה מיוחדת. אריזה לדיסק שנותן פרומו של השירים שעליו. מבנה למניעת קריסת בניין ברעידת אדמה. ואולי שכחתי משהו? רשם הפטנטים מוצף בערימות של פטנטים. אנחנו מקום שלישי בעולם. בעל משרד לחיפוש פטנטים אומר בכתבה שמגיעים אליו אנשים עם ניצוץ בעיניים.
יש לי את הניצוץ!
אני גם רוצה!!!
 
אכן כתבה מעוררת השראה.

אני זוכרת הודעה שלך שאומרת שיש לך כבר את הרעיון. אז עכשיו אתה עם ניצוץ ורעיון. קדימה צא לדרך והמון בהצלחה. עדכן אותנו אם משהו התקדם וספר לנו כשאתה תגיע לטלויזיה.
 

avi dotan

New member
תודה

כן אני בודק כרגע אופציות ולוקח הצעות מחיר מעורכי פטנטים. לא כל כך זול הסיפור הזה. את יכולה להמליץ על מישהו?
 
נסה את מי שהיה בכתבה

אני ממש לא מבינה בתחום ויותר מתעסקת בפיתוח עסקי אבל בכתבה הופיע ניוטון פטנטים. הוא עושה רושם טוב. נכנסתי אתמול גם לאתר שלו ומאד אהבתי את הרעיון.
 

avi dotan

New member
../images/Emo70.gifלמכור פטנט במטרה למנוע ייצור שלו

תודה אביבה. יש לי רעיון חדש. טוב מקודמו. אני מקווה שאזכה להתייחסות גם משאר חברי הפורום. האם מישהו יודע על תקדימים של רעיונות שמכרו אותם לחברות גדולות על מנת שהחברות יעלימו אותם? זה יכול להיות כיוון חשיבה חדש לחלוטין. נגיד שאני תאגיד של קידוחי נפט, ומגיע אלי מישהו עם בקשה לפטנט על פיתרון חדש לייצור אנרגיה. מתוך כוונה למנוע מההמצאה לצאת לעולם אני קונה ממנו את הבקשה ועוצר את תהליך רישום הפטנט על מנת למנוע פרסום שלו. הממציא מבסוט כי הוא יוצא עם בוחטה והתאגיד מבסוט כי הוא ממשיך לשלוט בעולם. הצרכנים כרגיל מפסידים. אז זהו יש לי רעיון שלמישהו יהיה אינטרס מאד גדול למנוע את פרסומו. מה אתם אומרים? גם דיון מוסרי (בעד/נגד) בא בחשבון.
 

שמש חמה7

New member
איזה שטויות אתה מקשקש לנו כאן

התאגיד ירוויח הרבה יותר אם ישתמש בפטנט וירשום אותו מאשר לשלם לך "בוחטה" חחחח
 

avi dotan

New member
../images/Emo46.gifאני חושב שאתה טועה

1. לא מכובד להגיד שטויות על רעיון של מישהו אחר מבלי לבסס טיעון הגיוני. 2. פטנט שלא נמצא אצלך עלול להגיע למתחרים שלך. לכן כדאי שיהיה בבעלותך. 3. פטנט הוא רק ל-20 שנה. 4. מי ירצה להכנס להרפתקה חדשה עם טכנולוגיה שלא הוכיחה את עצמה אם הוא כבר מרוויח מטכנולוגיה בטוחה ויעילה. 5. שאלת פעם את עצמך למה תאגידי הענק רושמים פטנט על כל שטות ומיישמים רק אחוז קטן מהפטנטים? בכדי לקבור את הטכנולוגיה! הדבר ישים במיוחד בתחום המחשבים, שם קצב השינויים הוא מהיר ופטנט שישתחרר אחרי 20 שנה לא יהיה שווה כלום.
 

examiz

New member
טעות בסיסית

ההגדרה הראשית של פטנט היא שהוא מותר בפרסום ונגיש לכל כל הרעיון מאחורי פטנטים הוא עידוד יצירה ומחשבה ולכן כל פטנט שנרשם כל אדם בעולם יכול לקרוא אותו. ולכן רישום מטנט יכול רק להגביר מודעות לרעיון.
 

avi dotan

New member
נכון examiz

אבל מה לגבי תחום התקשורת או המחשבים? תאר לעצמך שחברת תקשורת גדולה היתה רושמת פטנטים על VOIP בכל העולם ולא מיישמת את הפטנט בכדי להמשיך לגבות כסף עבור השיחות הרגילות בקו הטלפון. החברה גם כמובן לא מוכרת זיכיונות על הפטנט ותובעת כל מי שמנסה לייצר או לפתח. כעבור 20 שנה פג תוקף הפטנטים ואז כבר כל עולם התקשורת והמחשבים נראה אחרת לגמרי (זוכר את הפלאפונים של שנות השמונים...).
 
לא בהכרח לרשום

לא תמיד זה צריך להיות הצעד הראשון. אם אתה לא יותר מדי פוחד שיגנבו לך את הרעיון, ובמיוחד אם יש לך כמה רעיונות, היתי מנסה קודם לבנות אב טיפוס (אם אפשר) ואז לנסות לעניין מפיצים, ורק אם אתה רואה שיש לך סיכוי להצליח כלכלית, להתחיל לרשום. ברגע שאתה רושם יש לך אילוץ זמן חזק מאוד להמשיך לרשום פטנטים במדינות נוספות או שתאבד את הזכות הזו. ואתה יכול להיות בבעיה. שנה לרשום פטנטים נוספים נשמע הרבה, אבל שנה זה מעט לפעמים, כשאתה במו"מ עם גורמים בחו"ל, ופתאום זה נופל, והזמן מתקצר... לרשום זה קל, למצוא משקיע או מפיץ זה קשה יותר, היתי מתחילה מהקשה. כמובן שאתה חשוף לסיכון של הגניבה. בהצלחה
 
למעלה