הרכבת בכנסת

מצב
הנושא נעול.

Golf Bravo

New member
../images/Emo1.gifהרכבת בכנסת

הרכבת בכנסת
לפני כשבוע (ואולי קצת יותר) עלה כאן נושא קו הרכבת לירושלים בעקבות דיון בועדה לביקורת המדינה. הפרוטוקול מן הדיון פורסם באתר הכנסת ולאלה המעוניינים לקרוא את הדברים ללא תיווך העיתונאים, הנה המסמך. באופן אישי, התאכזבתי (שוב) מרמת הדיון בועדה. רובו של הפרוטוקול ויכוחים קטנוניים בין השר שטרית לבין יו"ר הועדה פולישוק, ללא כל תכלית וטעם. הנה דוגמא: שר התחבורה מאיר שטרית: את טועה. היו"ר מל פולישוק-בלוך: אם אני לא טועה, ואם מכרזים יצאו כבר לדרך - - - שר התחבורה מאיר שטרית: נגמר, אנחנו בעבודה. שום דבר לא יעצור את זה. לא משנה מה יגידו "הירוקים" או הכחולים או הצהובים. הרכבת יצאה לדרך. שום דבר לא יעצור אותה. לא יעכבו אותה אפילו ברגע אחד. היו"ר מל פולישוק-בלוך: קיבלתם את כל האישורים? שר התחבורה מאיר שטרית: מה שצריך – קיבלנו. היו"ר מל פולישוק-בלוך: יש ערר. שר התחבורה מאיר שטרית: מי שמערער – שיערער. אני לא מפריע לו. אני מודיע לך, לא "הירוקים" ולא הכחולים ולא הסגולים ולא הצהובים – לא נעצור את הרכבת אפילו לרגע אחד. נעבוד בכל הכוח, בכל המהירות. לא נשנה את התוואי אפילו בסנטימטר. לא אעכב את התכנון בשום דבר, לא אבדוק שום אופציה אחרת. כל הדבר הזה נעשה מזמן, נגמר, זה מאחורינו. אני אומר לכם מראש, הנה מבקר המדינה שומע, תפקידי להביא את הרכבת מירושלים לתל-אביב במהירות הגדולה ביותר האפשרית. אם הייתי "ירוק" הייתי תומך בזה בכל לבי, כי זה הדבר היחיד שיכול באמת להועיל להורדת הזיהום ולהסעת המוני אנשים, במקום שייסעו ברכבים הפרטיים שלהם מירושלים ייסעו ברכבת. וזה לא משתפר בהמשך: היו"ר מל פולישוק-בלוך: אדוני כנראה לא מבין מה תפקיד מבקר המדינה. שר התחבורה מאיר שטרית: את לא מבינה מה תפקיד יושבת-ראש הוועדה לענייני ביקורת המדינה. היו"ר מל פולישוק-בלוך: מבקר המדינה עצר את תכנון התוואי הזה. שר התחבורה מאיר שטרית: מבקר המדינה זה לא את. היו"ר מל פולישוק-בלוך: אני לא מדברת עליי, אלא על מבקר המדינה, שהוא מוסד מכובד מאוד במדינת ישראל. שר התחבורה מאיר שטרית: בהחלט, הוא יכול לבדוק מה שירצה. היו"ר מל פולישוק-בלוך: שר בממשלת ישראל כפוף לביקורת המדינה. שר התחבורה מאיר שטרית: מאה אחוז. היו"ר מל פולישוק-בלוך: לכן מבקר המדינה יחליט באיזה שלב הוא נכנס לבדיקה. שר התחבורה מאיר שטרית: שיחליט, אבל לא את מחליטה. היו"ר מל פולישוק-בלוך: יש לי הסמכות המלאה, על-פי חוק, לבקש ממבקר המדינה – ולכן אנחנו עושים את הדיון – להיכנס לבדיקה. שר התחבורה מאיר שטרית: בשביל מה צריך דיון? תבקשי, מבלי להטריד את כל העולם. היו"ר מל פולישוק-בלוך: אדוני הנכבד, יש דוח מבקר המדינה. וכך הלאה והלאה... על המהות כמעט ולא דנו שם. בתוך כל גיבוב המילים, המהמרים כאן על פתיחת הקו לירושלים יקבלו אולי טיפ או שניים. יש גם "פנינה" אחד של ח"כ רן כהן שתעניין אולי את האוטובוסאים ובמיוחד את חגי ליכטיג שהביא כאן באוגוסט שרשור מצולם מעניין על אוטובוס מותאם לנכים באגד. וכה אמר ח"כ כהן(עמ' 28): זה מזכיר לי, לפני 10 שנים ניהלתי כאן מלחמה גדולה שיהיו אוטובוסים שיסיעו נכים. משרד התחבורה עמד על הרגליים ולא נתן לקדם את הרעיון בשום פנים ואופן. אצל אילו מומחים הוא ביקש לבדוק? באגד. אגד היו נגד, והם בנו שני מודלים מטומטמים, על-פיהם כבר בפנייה הראשונה האוטובוס יתקלקל. אמרתי להם: לשם מה אתם עושים את זה? הרי ידוע שיש אוטובוסים כאלה בגרמניה ובמקומות אחרים בעולם, אבל לא רוצים לראות, עוצמים את העיניים. מיד לאחר הדיון על התואי לירושלים נערך דיון נוסף בבקשה ממבקר המדינה לחקור את נושא שינוי התואי ליבנה. משכיל באותה מידה... הועדה לביקורת המדינה מתכוננת לדון אף בבקשה לחוות דעת מבקר המדינה על קו הרכבת ת"א-אשדוד (למה רק עד אשדוד, אל תשאלו אותי). אני מצפה לדיון מרתק ומועיל באותה מידה.
 
משרד התחבורה אחלה משרד...

הרכבת בכנסת
לפני כשבוע (ואולי קצת יותר) עלה כאן נושא קו הרכבת לירושלים בעקבות דיון בועדה לביקורת המדינה. הפרוטוקול מן הדיון פורסם באתר הכנסת ולאלה המעוניינים לקרוא את הדברים ללא תיווך העיתונאים, הנה המסמך. באופן אישי, התאכזבתי (שוב) מרמת הדיון בועדה. רובו של הפרוטוקול ויכוחים קטנוניים בין השר שטרית לבין יו"ר הועדה פולישוק, ללא כל תכלית וטעם. הנה דוגמא: שר התחבורה מאיר שטרית: את טועה. היו"ר מל פולישוק-בלוך: אם אני לא טועה, ואם מכרזים יצאו כבר לדרך - - - שר התחבורה מאיר שטרית: נגמר, אנחנו בעבודה. שום דבר לא יעצור את זה. לא משנה מה יגידו "הירוקים" או הכחולים או הצהובים. הרכבת יצאה לדרך. שום דבר לא יעצור אותה. לא יעכבו אותה אפילו ברגע אחד. היו"ר מל פולישוק-בלוך: קיבלתם את כל האישורים? שר התחבורה מאיר שטרית: מה שצריך – קיבלנו. היו"ר מל פולישוק-בלוך: יש ערר. שר התחבורה מאיר שטרית: מי שמערער – שיערער. אני לא מפריע לו. אני מודיע לך, לא "הירוקים" ולא הכחולים ולא הסגולים ולא הצהובים – לא נעצור את הרכבת אפילו לרגע אחד. נעבוד בכל הכוח, בכל המהירות. לא נשנה את התוואי אפילו בסנטימטר. לא אעכב את התכנון בשום דבר, לא אבדוק שום אופציה אחרת. כל הדבר הזה נעשה מזמן, נגמר, זה מאחורינו. אני אומר לכם מראש, הנה מבקר המדינה שומע, תפקידי להביא את הרכבת מירושלים לתל-אביב במהירות הגדולה ביותר האפשרית. אם הייתי "ירוק" הייתי תומך בזה בכל לבי, כי זה הדבר היחיד שיכול באמת להועיל להורדת הזיהום ולהסעת המוני אנשים, במקום שייסעו ברכבים הפרטיים שלהם מירושלים ייסעו ברכבת. וזה לא משתפר בהמשך: היו"ר מל פולישוק-בלוך: אדוני כנראה לא מבין מה תפקיד מבקר המדינה. שר התחבורה מאיר שטרית: את לא מבינה מה תפקיד יושבת-ראש הוועדה לענייני ביקורת המדינה. היו"ר מל פולישוק-בלוך: מבקר המדינה עצר את תכנון התוואי הזה. שר התחבורה מאיר שטרית: מבקר המדינה זה לא את. היו"ר מל פולישוק-בלוך: אני לא מדברת עליי, אלא על מבקר המדינה, שהוא מוסד מכובד מאוד במדינת ישראל. שר התחבורה מאיר שטרית: בהחלט, הוא יכול לבדוק מה שירצה. היו"ר מל פולישוק-בלוך: שר בממשלת ישראל כפוף לביקורת המדינה. שר התחבורה מאיר שטרית: מאה אחוז. היו"ר מל פולישוק-בלוך: לכן מבקר המדינה יחליט באיזה שלב הוא נכנס לבדיקה. שר התחבורה מאיר שטרית: שיחליט, אבל לא את מחליטה. היו"ר מל פולישוק-בלוך: יש לי הסמכות המלאה, על-פי חוק, לבקש ממבקר המדינה – ולכן אנחנו עושים את הדיון – להיכנס לבדיקה. שר התחבורה מאיר שטרית: בשביל מה צריך דיון? תבקשי, מבלי להטריד את כל העולם. היו"ר מל פולישוק-בלוך: אדוני הנכבד, יש דוח מבקר המדינה. וכך הלאה והלאה... על המהות כמעט ולא דנו שם. בתוך כל גיבוב המילים, המהמרים כאן על פתיחת הקו לירושלים יקבלו אולי טיפ או שניים. יש גם "פנינה" אחד של ח"כ רן כהן שתעניין אולי את האוטובוסאים ובמיוחד את חגי ליכטיג שהביא כאן באוגוסט שרשור מצולם מעניין על אוטובוס מותאם לנכים באגד. וכה אמר ח"כ כהן(עמ' 28): זה מזכיר לי, לפני 10 שנים ניהלתי כאן מלחמה גדולה שיהיו אוטובוסים שיסיעו נכים. משרד התחבורה עמד על הרגליים ולא נתן לקדם את הרעיון בשום פנים ואופן. אצל אילו מומחים הוא ביקש לבדוק? באגד. אגד היו נגד, והם בנו שני מודלים מטומטמים, על-פיהם כבר בפנייה הראשונה האוטובוס יתקלקל. אמרתי להם: לשם מה אתם עושים את זה? הרי ידוע שיש אוטובוסים כאלה בגרמניה ובמקומות אחרים בעולם, אבל לא רוצים לראות, עוצמים את העיניים. מיד לאחר הדיון על התואי לירושלים נערך דיון נוסף בבקשה ממבקר המדינה לחקור את נושא שינוי התואי ליבנה. משכיל באותה מידה... הועדה לביקורת המדינה מתכוננת לדון אף בבקשה לחוות דעת מבקר המדינה על קו הרכבת ת"א-אשדוד (למה רק עד אשדוד, אל תשאלו אותי). אני מצפה לדיון מרתק ומועיל באותה מידה.
משרד התחבורה אחלה משרד...
בזכותו יש לנו תחבורה כ"כ מתקדמת בארץ.
 

אוהד11

New member
מאיר שיטרית חושב שהוא אלוהים, אך

משרד התחבורה אחלה משרד...
בזכותו יש לנו תחבורה כ"כ מתקדמת בארץ.
מאיר שיטרית חושב שהוא אלוהים, אך
כאשר הוא יעבור משרד הוא ייצא בקול תרועה רמה נגד אי שמירת החוק. חבל שהוא לומד לחשוב קצת על איכות הסביבה, איכות החברה ועוד אי אלה זוטות
 

mucool2

New member
מאיר שטרית שחצן ומתלהם

מאיר שיטרית חושב שהוא אלוהים, אך
כאשר הוא יעבור משרד הוא ייצא בקול תרועה רמה נגד אי שמירת החוק. חבל שהוא לומד לחשוב קצת על איכות הסביבה, איכות החברה ועוד אי אלה זוטות
מאיר שטרית שחצן ומתלהם
אבל מה לעשות - הוא צודק. כל הדיון הזה הוא לא יותר מעוד נסיון נואש של "הירוקים" (וגם כמה "נימבים" מהאזור) לשנות את תוואי הרכבת. לוועדה לביקורת המדינה אין כל סמכות לדון בתוואי. בעניין הטענות על תהליך הבדיקה ה"לקוי" - הלוואי שכל פרויקט אחר בארץ היה נבדק בדקדקנות כמו הפרויקט הזה. למה נטפלים דווקא אליו?
 
אני מסכים שהוא צודק, אבל זה לא זה..

מאיר שטרית שחצן ומתלהם
אבל מה לעשות - הוא צודק. כל הדיון הזה הוא לא יותר מעוד נסיון נואש של "הירוקים" (וגם כמה "נימבים" מהאזור) לשנות את תוואי הרכבת. לוועדה לביקורת המדינה אין כל סמכות לדון בתוואי. בעניין הטענות על תהליך הבדיקה ה"לקוי" - הלוואי שכל פרויקט אחר בארץ היה נבדק בדקדקנות כמו הפרויקט הזה. למה נטפלים דווקא אליו?
אני מסכים שהוא צודק, אבל זה לא זה..
השאלה היא, אם הוא לא היה צודק, האם זה היה שונה
אני לא חושב שהתוואי צריך להתעכב כלל, אך זו המדינה ואם היא פועלת כך אז זה לא נתון לוויכוח, למרות שהוא צודק, אבל הוא צודק בשבילי ובשבילך, גם אז בזמנו הוא יכול להיות שמשרד התחבורה צדק, במאבק של Golf. אתה חושב שמותר לעבור על החוקים במקרה ומישהו צודק
 

mucool2

New member
מה זה קשור?

אני מסכים שהוא צודק, אבל זה לא זה..
השאלה היא, אם הוא לא היה צודק, האם זה היה שונה
אני לא חושב שהתוואי צריך להתעכב כלל, אך זו המדינה ואם היא פועלת כך אז זה לא נתון לוויכוח, למרות שהוא צודק, אבל הוא צודק בשבילי ובשבילך, גם אז בזמנו הוא יכול להיות שמשרד התחבורה צדק, במאבק של Golf. אתה חושב שמותר לעבור על החוקים במקרה ומישהו צודק
מה זה קשור?
מי עבר על החוק כאן?
 

wakshlak

New member
ע"פ מה קבעת שאין להם סמכות?

מאיר שטרית שחצן ומתלהם
אבל מה לעשות - הוא צודק. כל הדיון הזה הוא לא יותר מעוד נסיון נואש של "הירוקים" (וגם כמה "נימבים" מהאזור) לשנות את תוואי הרכבת. לוועדה לביקורת המדינה אין כל סמכות לדון בתוואי. בעניין הטענות על תהליך הבדיקה ה"לקוי" - הלוואי שכל פרויקט אחר בארץ היה נבדק בדקדקנות כמו הפרויקט הזה. למה נטפלים דווקא אליו?
ע"פ מה קבעת שאין להם סמכות?
הרי זה תפקידם - על אחת כמה וכמה לאחר הנסיון המאד כושל עם הקו לירושלים, דרך באר שבע, על כל עשרות התקלות והתכנונים הלקויים בו, יש לבדוק 20 פעם, לפני שמשקיעים 5-7 מיליארד שקל ברכבת. בתור הועדה לביקורת המדינה זכותם המלאה לוודא עוד פעם ועוד פעם, כי לא יתגלו כשלים בקו הנוכחי, וגישת ההתלהמות של שיטרית לכל אורך הדו"ח (לא רק בקטע הקטן) מתאימה יותר למוכר בשוק יותר מאשר לשר במדינת ישראל. כל מה שהועדה רוצה זה תשובות, לוודא שהכשלים לא יחזרו, וזה זכותה לדון בנושא - תראה מה קרה עם הקו המשודרג לירושלים - 600 מיליון שקלים שנזרקו לפח. למה נטפלים דווקא אליו? אני חושב שכבר הסברתי.
 
../images/Emo45.gif

ע"פ מה קבעת שאין להם סמכות?
הרי זה תפקידם - על אחת כמה וכמה לאחר הנסיון המאד כושל עם הקו לירושלים, דרך באר שבע, על כל עשרות התקלות והתכנונים הלקויים בו, יש לבדוק 20 פעם, לפני שמשקיעים 5-7 מיליארד שקל ברכבת. בתור הועדה לביקורת המדינה זכותם המלאה לוודא עוד פעם ועוד פעם, כי לא יתגלו כשלים בקו הנוכחי, וגישת ההתלהמות של שיטרית לכל אורך הדו"ח (לא רק בקטע הקטן) מתאימה יותר למוכר בשוק יותר מאשר לשר במדינת ישראל. כל מה שהועדה רוצה זה תשובות, לוודא שהכשלים לא יחזרו, וזה זכותה לדון בנושא - תראה מה קרה עם הקו המשודרג לירושלים - 600 מיליון שקלים שנזרקו לפח. למה נטפלים דווקא אליו? אני חושב שכבר הסברתי.
 

mucool2

New member
אין להם סמכות לדון בתוואי

ע"פ מה קבעת שאין להם סמכות?
הרי זה תפקידם - על אחת כמה וכמה לאחר הנסיון המאד כושל עם הקו לירושלים, דרך באר שבע, על כל עשרות התקלות והתכנונים הלקויים בו, יש לבדוק 20 פעם, לפני שמשקיעים 5-7 מיליארד שקל ברכבת. בתור הועדה לביקורת המדינה זכותם המלאה לוודא עוד פעם ועוד פעם, כי לא יתגלו כשלים בקו הנוכחי, וגישת ההתלהמות של שיטרית לכל אורך הדו"ח (לא רק בקטע הקטן) מתאימה יותר למוכר בשוק יותר מאשר לשר במדינת ישראל. כל מה שהועדה רוצה זה תשובות, לוודא שהכשלים לא יחזרו, וזה זכותה לדון בנושא - תראה מה קרה עם הקו המשודרג לירושלים - 600 מיליון שקלים שנזרקו לפח. למה נטפלים דווקא אליו? אני חושב שכבר הסברתי.
אין להם סמכות לדון בתוואי
יש להם סמכות לדון במחדלים שנעשו, אם נעשו, בתכנון הקו. מכיון שאין ראיות חד משמעיות למחדלים בקו, כל הדיון הזה נראה יותר כמו דרך נוספת לשנות אותו. התוואי נבדק פעמיים ע"י שני גורמים שהגיעו למסקנות דומות. אם היה חשד מבוסס למנהל לא תקין הייתי מבין את זה, אבל אני לא רואה שיש.
 
אהמממ..יש להם סמכות

אין להם סמכות לדון בתוואי
יש להם סמכות לדון במחדלים שנעשו, אם נעשו, בתכנון הקו. מכיון שאין ראיות חד משמעיות למחדלים בקו, כל הדיון הזה נראה יותר כמו דרך נוספת לשנות אותו. התוואי נבדק פעמיים ע"י שני גורמים שהגיעו למסקנות דומות. אם היה חשד מבוסס למנהל לא תקין הייתי מבין את זה, אבל אני לא רואה שיש.
אהמממ..יש להם סמכות
יש לנציגי העם בבית הנבחרים סמכות לדון בכל דבר. במסגרת הפרדת הרשויות על הכנסת לבקר את פעולות הרשות המבצעת. אל תשכחו גם שהוצאה תקציבית מחוייבת באישור הכנסת גם אם התקציב אושר בעקרון. וכמובן יש סמכות לועדה לפנות למבקר המדינה.
 

mucool2

New member
בסדר, אולי קצת הקצנתי את הדברים

אהמממ..יש להם סמכות
יש לנציגי העם בבית הנבחרים סמכות לדון בכל דבר. במסגרת הפרדת הרשויות על הכנסת לבקר את פעולות הרשות המבצעת. אל תשכחו גם שהוצאה תקציבית מחוייבת באישור הכנסת גם אם התקציב אושר בעקרון. וכמובן יש סמכות לועדה לפנות למבקר המדינה.
בסדר, אולי קצת הקצנתי את הדברים
בכל אופן, במקרה הזה נראה לי שהדיון בוועדה שימש בעיקר כלי בידי מתנגדי התוואי, אחד מני רבים מאוד. לגיטימי, אבל לא יותר מזה. במקרה הזה אני די מבין את העצבים ששר התחבורה חטף...
 

אוהד11

New member
הועדה לבקורת המדינה מוסמכת לדון

בסדר, אולי קצת הקצנתי את הדברים
בכל אופן, במקרה הזה נראה לי שהדיון בוועדה שימש בעיקר כלי בידי מתנגדי התוואי, אחד מני רבים מאוד. לגיטימי, אבל לא יותר מזה. במקרה הזה אני די מבין את העצבים ששר התחבורה חטף...
הועדה לבקורת המדינה מוסמכת לדון
בעניניים שונים, ולא קביעתו של מאיר שטרית תקבע אם כן או לו. הוא ידוע בהתבטאויותיו הבוטות והבלתי שקולות הרבה פעמים, וזאת בלשון המעטה
 

mucool2

New member
אין לי בעיה, העניין כבר נדון ואנחנו

הועדה לבקורת המדינה מוסמכת לדון
בעניניים שונים, ולא קביעתו של מאיר שטרית תקבע אם כן או לו. הוא ידוע בהתבטאויותיו הבוטות והבלתי שקולות הרבה פעמים, וזאת בלשון המעטה
אין לי בעיה, העניין כבר נדון ואנחנו
סתם טוחנים מים כאן. השורה התחתונה היא ששטרית פשוט צודק בנושא הזה, בלי קשר לסגנון (כפי שציינתי בהודעתי למעלה).
 

אוהד11

New member
מרוב רצון של השרים להנציח את עצמם

אין לי בעיה, העניין כבר נדון ואנחנו
סתם טוחנים מים כאן. השורה התחתונה היא ששטרית פשוט צודק בנושא הזה, בלי קשר לסגנון (כפי שציינתי בהודעתי למעלה).
מרוב רצון של השרים להנציח את עצמם
הם לא מתייחסים לזוטות כמו איכות הסביבה ועוד שטויות. מעניין שקיימת משרה מפוצצת עובדים ושמה "נציב הדורות הבאים" שאף אחד אינו מתייחס אליו. אחר כך מתפלאים שאף אחד אינו מקפיד על החוק, כאשר השרים אינם שמים על שום דבר ומתלהמים ומגיבים בבוטות
 

mucool2

New member
מה הקשר להנצחה עצמית?

מרוב רצון של השרים להנציח את עצמם
הם לא מתייחסים לזוטות כמו איכות הסביבה ועוד שטויות. מעניין שקיימת משרה מפוצצת עובדים ושמה "נציב הדורות הבאים" שאף אחד אינו מתייחס אליו. אחר כך מתפלאים שאף אחד אינו מקפיד על החוק, כאשר השרים אינם שמים על שום דבר ומתלהמים ומגיבים בבוטות
מה הקשר להנצחה עצמית?
הקו תוכנן הרבה לפני ששטרית נכנס למשרד התחבורה, וסביר מאוד שסלילתו תסתיים הרבה אחרי שהוא יעזוב את המשרד.
 
אשאל את זה בצורה הכי פשוטה שאפשר...

מה הקשר להנצחה עצמית?
הקו תוכנן הרבה לפני ששטרית נכנס למשרד התחבורה, וסביר מאוד שסלילתו תסתיים הרבה אחרי שהוא יעזוב את המשרד.
אשאל את זה בצורה הכי פשוטה שאפשר...
אם המצב היה הפוך, בו שר כלשהו היה עושה משהו שהיה נראה רע בינך או בעיננו, דעתו הייתה הפוכה לשלנו, וגם אז הוא היה מתנהג באותה צורה, האם אז זה היה בסדר
המצב מבחינת הירוקים, על אף שלא מסכימים איתם, הוא כזה שלא מתייחסים אליהם, בדיוק כמו שתדבר עם השר על ההטבות לפינגווינים והוא יתנהג באופן זהה. (ואל תשאל מה הקשר, כי זה קשור - ככה הוא מחוייב לעבוד ויש לזה סיבה, הוא לא מנופף רק אותם, אלא עוד רבים אחרים)
 

mucool2

New member
אם היה קורה מקרה כזה (וזה קורה

אשאל את זה בצורה הכי פשוטה שאפשר...
אם המצב היה הפוך, בו שר כלשהו היה עושה משהו שהיה נראה רע בינך או בעיננו, דעתו הייתה הפוכה לשלנו, וגם אז הוא היה מתנהג באותה צורה, האם אז זה היה בסדר
המצב מבחינת הירוקים, על אף שלא מסכימים איתם, הוא כזה שלא מתייחסים אליהם, בדיוק כמו שתדבר עם השר על ההטבות לפינגווינים והוא יתנהג באופן זהה. (ואל תשאל מה הקשר, כי זה קשור - ככה הוא מחוייב לעבוד ויש לזה סיבה, הוא לא מנופף רק אותם, אלא עוד רבים אחרים)
אם היה קורה מקרה כזה (וזה קורה
לא מעט), הייתי חולק על השר אבל לא היה לי הרבה מה לעשות מעבר למה שכבר נעשה (ובמקרה הזה דווקא נעשה לא מעט). הייתי יכול לצעוק ולמחות (ואולי גם לפנות לוועדה לביקורת המדינה
), אבל לשנות החלטות שאין בסמכותי לשנות לא הייתי יכול. ושוב, כמו שאמרתי, סגנון ההתבטאות של שטרית ממש לא לרוחי, אבל זה לא העניין כאן.
 

mucool2

New member
תודה רבה GB

הרכבת בכנסת
לפני כשבוע (ואולי קצת יותר) עלה כאן נושא קו הרכבת לירושלים בעקבות דיון בועדה לביקורת המדינה. הפרוטוקול מן הדיון פורסם באתר הכנסת ולאלה המעוניינים לקרוא את הדברים ללא תיווך העיתונאים, הנה המסמך. באופן אישי, התאכזבתי (שוב) מרמת הדיון בועדה. רובו של הפרוטוקול ויכוחים קטנוניים בין השר שטרית לבין יו"ר הועדה פולישוק, ללא כל תכלית וטעם. הנה דוגמא: שר התחבורה מאיר שטרית: את טועה. היו"ר מל פולישוק-בלוך: אם אני לא טועה, ואם מכרזים יצאו כבר לדרך - - - שר התחבורה מאיר שטרית: נגמר, אנחנו בעבודה. שום דבר לא יעצור את זה. לא משנה מה יגידו "הירוקים" או הכחולים או הצהובים. הרכבת יצאה לדרך. שום דבר לא יעצור אותה. לא יעכבו אותה אפילו ברגע אחד. היו"ר מל פולישוק-בלוך: קיבלתם את כל האישורים? שר התחבורה מאיר שטרית: מה שצריך – קיבלנו. היו"ר מל פולישוק-בלוך: יש ערר. שר התחבורה מאיר שטרית: מי שמערער – שיערער. אני לא מפריע לו. אני מודיע לך, לא "הירוקים" ולא הכחולים ולא הסגולים ולא הצהובים – לא נעצור את הרכבת אפילו לרגע אחד. נעבוד בכל הכוח, בכל המהירות. לא נשנה את התוואי אפילו בסנטימטר. לא אעכב את התכנון בשום דבר, לא אבדוק שום אופציה אחרת. כל הדבר הזה נעשה מזמן, נגמר, זה מאחורינו. אני אומר לכם מראש, הנה מבקר המדינה שומע, תפקידי להביא את הרכבת מירושלים לתל-אביב במהירות הגדולה ביותר האפשרית. אם הייתי "ירוק" הייתי תומך בזה בכל לבי, כי זה הדבר היחיד שיכול באמת להועיל להורדת הזיהום ולהסעת המוני אנשים, במקום שייסעו ברכבים הפרטיים שלהם מירושלים ייסעו ברכבת. וזה לא משתפר בהמשך: היו"ר מל פולישוק-בלוך: אדוני כנראה לא מבין מה תפקיד מבקר המדינה. שר התחבורה מאיר שטרית: את לא מבינה מה תפקיד יושבת-ראש הוועדה לענייני ביקורת המדינה. היו"ר מל פולישוק-בלוך: מבקר המדינה עצר את תכנון התוואי הזה. שר התחבורה מאיר שטרית: מבקר המדינה זה לא את. היו"ר מל פולישוק-בלוך: אני לא מדברת עליי, אלא על מבקר המדינה, שהוא מוסד מכובד מאוד במדינת ישראל. שר התחבורה מאיר שטרית: בהחלט, הוא יכול לבדוק מה שירצה. היו"ר מל פולישוק-בלוך: שר בממשלת ישראל כפוף לביקורת המדינה. שר התחבורה מאיר שטרית: מאה אחוז. היו"ר מל פולישוק-בלוך: לכן מבקר המדינה יחליט באיזה שלב הוא נכנס לבדיקה. שר התחבורה מאיר שטרית: שיחליט, אבל לא את מחליטה. היו"ר מל פולישוק-בלוך: יש לי הסמכות המלאה, על-פי חוק, לבקש ממבקר המדינה – ולכן אנחנו עושים את הדיון – להיכנס לבדיקה. שר התחבורה מאיר שטרית: בשביל מה צריך דיון? תבקשי, מבלי להטריד את כל העולם. היו"ר מל פולישוק-בלוך: אדוני הנכבד, יש דוח מבקר המדינה. וכך הלאה והלאה... על המהות כמעט ולא דנו שם. בתוך כל גיבוב המילים, המהמרים כאן על פתיחת הקו לירושלים יקבלו אולי טיפ או שניים. יש גם "פנינה" אחד של ח"כ רן כהן שתעניין אולי את האוטובוסאים ובמיוחד את חגי ליכטיג שהביא כאן באוגוסט שרשור מצולם מעניין על אוטובוס מותאם לנכים באגד. וכה אמר ח"כ כהן(עמ' 28): זה מזכיר לי, לפני 10 שנים ניהלתי כאן מלחמה גדולה שיהיו אוטובוסים שיסיעו נכים. משרד התחבורה עמד על הרגליים ולא נתן לקדם את הרעיון בשום פנים ואופן. אצל אילו מומחים הוא ביקש לבדוק? באגד. אגד היו נגד, והם בנו שני מודלים מטומטמים, על-פיהם כבר בפנייה הראשונה האוטובוס יתקלקל. אמרתי להם: לשם מה אתם עושים את זה? הרי ידוע שיש אוטובוסים כאלה בגרמניה ובמקומות אחרים בעולם, אבל לא רוצים לראות, עוצמים את העיניים. מיד לאחר הדיון על התואי לירושלים נערך דיון נוסף בבקשה ממבקר המדינה לחקור את נושא שינוי התואי ליבנה. משכיל באותה מידה... הועדה לביקורת המדינה מתכוננת לדון אף בבקשה לחוות דעת מבקר המדינה על קו הרכבת ת"א-אשדוד (למה רק עד אשדוד, אל תשאלו אותי). אני מצפה לדיון מרתק ומועיל באותה מידה.
תודה רבה GB
פתחתי את הקישור, אך טרם הספיקותי לעיין בו.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה