התעוררות

מצב
הנושא נעול.

אוהד11

New member
במכרז של קווי ת"א-נתניה המחיר נקבע מלכתחילה

בולשיט, המדינה הוציאה מכרזים.
בחלק מהמכרזים היה גם סעיף על הצעת מחיר. כך קווי ת"א - נתניה, ת"א- באר שבע, ת"א - אשדוד ואשכולות נוספים בדרום ובמקומות אחרים קיבלו הורדה בתעריפים. עכשיו שמע משהו נחמד מאד. יש מספר נכבד של קווים שמקשרים בין באר שבע לקרית. כיום כולם מלבד אחד שייכים למטרופולין. הקו של אגד (מב"ש לירושלים, דרך קרית גת ובית שמש), מעלה נוסעים בעיקר לבית שמש וירושלים וכן חיילים, שוטרים, שב"ס. בקטע הנסיעה בין באר שבע לקרית גת, קו 446 הפך להיות קו ישיר כי אף אחד לא רוצה לעלות עליו - כי הוא יקר יותר. מה מקבלים מכך הנוסעים? הצתופפות יתר בקווים של מטרופולין או נסיעה בתשלום גבוה יותר בקו 446 של אגד. כרטוס משותף? לך תחלום על זה. תקנה כרטיסיה למטרופולין וכרטיסיה לאגד בנפרד. אותו הדבר במגוון קווים אחרים, בין רחובות לת"א באגד הרבה יותר יקר מאשר עם קווי מטרופולין (הזניחים). ואל חסרות דוגמאות בכל רחבי הארץ. אז המחירים נשארו גבוהים, איך זה קשור לא הבנתי.... אגד לא מאושרת להורדת מחירים כי כך משרד התחבורה קבע.
במכרז של קווי ת"א-נתניה המחיר נקבע מלכתחילה
ע"י משרד התחבורה ולא היתה דרישה לקביעת מחיר ע"י המתחרים
 

darkshadow1

New member
מי אמר שזה לא עסק משתלם?

לפני שנתיים, אגד מסרה שמחיר של 2.20 ש"ח בי-ם
עדיין ייתן לה רווחים. זאת לאחר בדיקה שהם ביצעו. את משרד התחבורה זה לא הכי מעניין... באמת נראה לך שאם לא היו רווחים גבוהים מתח"צ, היו קמות חברות נוספות? אתה יודע כמה עולה לרכוש אוטובוס חדש? מאיפה יגיע כל הכסף הזה? אם זה לא היה משתלם, השכר לא היה מעל למינימום ויותר מכך, אם זה לא היה משתלם, לא היו קופצות על המכרזים האלו חברות רבות.
מי אמר שזה לא עסק משתלם?
השאלה היא כמה משתלם.
 


לפני שנתיים, אגד מסרה שמחיר של 2.20 ש"ח בי-ם
עדיין ייתן לה רווחים. זאת לאחר בדיקה שהם ביצעו. את משרד התחבורה זה לא הכי מעניין... באמת נראה לך שאם לא היו רווחים גבוהים מתח"צ, היו קמות חברות נוספות? אתה יודע כמה עולה לרכוש אוטובוס חדש? מאיפה יגיע כל הכסף הזה? אם זה לא היה משתלם, השכר לא היה מעל למינימום ויותר מכך, אם זה לא היה משתלם, לא היו קופצות על המכרזים האלו חברות רבות.
 
הבעיה היא שאתה לא מכיר את ההיסטוריה ה

לא ממש הבנתי את הטענה שלך.
אתה טוען שמחר אגד יכולה להוריד את התעריפים במעל 50% או שאם אגד תהיה מונופול (או דואופול ביחד עם דן) היא תוכל להוריד את המחירים?
הבעיה היא שאתה לא מכיר את ההיסטוריה ה
התחבורתית של אגד. התשובה חיובית. כבר בשנת 1973 דרשה אגד להוריד מחירים וממשלת מאיר סרבה. אגד תמכה במהלך זה ותומכת בו כיום כדי לחסל את כל החברות הקטנות. כך מתנהל שוק דמוקרטי אמיתי ותחרותי שהממשלה מונעת את קיומו ולא פלא שהרי במדינת ישראל קיים שלטון מנוכר ולא דמוקרטי בניגוד לכל מה שמופיע בספרי הלימוד...עד כאן בנושא. שבת שלום לך.
 

darkshadow1

New member
אם ככה זה באמת טימטום.

הבעיה היא שאתה לא מכיר את ההיסטוריה ה
התחבורתית של אגד. התשובה חיובית. כבר בשנת 1973 דרשה אגד להוריד מחירים וממשלת מאיר סרבה. אגד תמכה במהלך זה ותומכת בו כיום כדי לחסל את כל החברות הקטנות. כך מתנהל שוק דמוקרטי אמיתי ותחרותי שהממשלה מונעת את קיומו ולא פלא שהרי במדינת ישראל קיים שלטון מנוכר ולא דמוקרטי בניגוד לכל מה שמופיע בספרי הלימוד...עד כאן בנושא. שבת שלום לך.
אם ככה זה באמת טימטום.
אם השירות של אגד היה בקרשים היה אפשר להבין את העמדה של משרד התחבורה- אבל זה לא המצב. לפחות צריכים לבחון את העניין.
 

yehuda7K

New member
לא נכון.אגד רצתה יותר סובסידיות

הבעיה היא שאתה לא מכיר את ההיסטוריה ה
התחבורתית של אגד. התשובה חיובית. כבר בשנת 1973 דרשה אגד להוריד מחירים וממשלת מאיר סרבה. אגד תמכה במהלך זה ותומכת בו כיום כדי לחסל את כל החברות הקטנות. כך מתנהל שוק דמוקרטי אמיתי ותחרותי שהממשלה מונעת את קיומו ולא פלא שהרי במדינת ישראל קיים שלטון מנוכר ולא דמוקרטי בניגוד לכל מה שמופיע בספרי הלימוד...עד כאן בנושא. שבת שלום לך.
לא נכון.אגד רצתה יותר סובסידיות
 
אתה מזכיר לי את הילדים בכתה ב' ש

לא נכון.אגד רצתה יותר סובסידיות
אתה מזכיר לי את הילדים בכתה ב' ש
שאומרים למורה: "לא נכון", "כן נכון" ועוד חרא. 'צטער: אני מורה בכתה י"ב. לא א'... אגד רצתה יותר סובסידיות כדי לנסות ולסחוט יותר תנאים מהממשלה. כאשר ראתה שזה לא יילך, פנתה לכיוון ההפוך ושינתה אסטרטגיה. זה מאוד נוח לקבל סובסידיה כי לא צריך להתאמץ, אך אם לא מקבלים אותה, צריך להתייעל ולעבוד יותר קשה ולכך אגד מסוגלת. אגד פעילה כיום ב-7 מדינות בעולם באופן ישיר ובעוד 5 באופן עקיף. אט אט עובר כובד המשקל של הקואופרטיב לחו"ל וגם הכסף הגדול נשאר שם ויישאר שם.
 

yehuda7K

New member
כעת אתה כותב נכון,וההפך מכתיבתך מקודם

אתה מזכיר לי את הילדים בכתה ב' ש
שאומרים למורה: "לא נכון", "כן נכון" ועוד חרא. 'צטער: אני מורה בכתה י"ב. לא א'... אגד רצתה יותר סובסידיות כדי לנסות ולסחוט יותר תנאים מהממשלה. כאשר ראתה שזה לא יילך, פנתה לכיוון ההפוך ושינתה אסטרטגיה. זה מאוד נוח לקבל סובסידיה כי לא צריך להתאמץ, אך אם לא מקבלים אותה, צריך להתייעל ולעבוד יותר קשה ולכך אגד מסוגלת. אגד פעילה כיום ב-7 מדינות בעולם באופן ישיר ובעוד 5 באופן עקיף. אט אט עובר כובד המשקל של הקואופרטיב לחו"ל וגם הכסף הגדול נשאר שם ויישאר שם.
כעת אתה כותב נכון,וההפך מכתיבתך מקודם
 
ללא קשר לאגד או לדן, שמתי לב ש

כעת אתה כותב נכון,וההפך מכתיבתך מקודם
ללא קשר לאגד או לדן, שמתי לב ש
שמהרגע הראשון שהגעת הנה (אתה חדש כאן) לא היתה בינינו שום כימיה וכמובן אין גם כיום. אני אשמח מאוד אם תצליח פשוט לא להתייחס להודעות שלי וההיפך. יש מספיק שרשורים אחרים של אנשים אחרים טובים כאן ולא צריך דווקא להידבק להודעה שלי. תודה.
 

yehuda7K

New member
תתיחס לגופה של הודעה ולא לגופו של הכוותב

ללא קשר לאגד או לדן, שמתי לב ש
שמהרגע הראשון שהגעת הנה (אתה חדש כאן) לא היתה בינינו שום כימיה וכמובן אין גם כיום. אני אשמח מאוד אם תצליח פשוט לא להתייחס להודעות שלי וההיפך. יש מספיק שרשורים אחרים של אנשים אחרים טובים כאן ולא צריך דווקא להידבק להודעה שלי. תודה.
תתיחס לגופה של הודעה ולא לגופו של הכוותב
 
זה כי לרמי לוי ולדן יש עסקים משותפים כמדומני

ממש לא. חבל שאה לא מכיר את
ההתנהלות הפנימית של אגד מאז שנות ה-70 הראשונות. וכתבתי מקודם: תחת פיקוח ממשלתי הדוק למניעת העלאת מחירים. בכל השאר יינתן חופש פעולה מלא לאגד ותצומצמנה הסובסידיות למינימום. הממשלה תוכל למנוע העלאת מחיר, היא לא תוכל למנוע הורדת מחיר ! היא לא תוכל לקבוע לאגד אילו אוטובוסים לרכוש, מתי וממי וכמו-כן לא תוכל הממשלה להוריד מהכביש אוטובוס לאחר 15 שנה, אלא רק מהנדסי טכניון או מקבילים להם מורשים. אגד כבר הפכה לחברה רב-לאומית עם פעילות באירופה, דרום-אמריקה, אפריקה ובקרוב גם במזרח אסיה. קצב גידול החברה מדהים ולא ירחק היום ואגד תהיה חברת התח"צ הגדולה בעולם, אם היא תמשיך להשתלט על עוד ועוד ערים בעולם. רק בישראל מצרים את צעדיה ולמשל לא נותנים לה להתאחד עם "דן" לחברה אחת, לצערי. לאגד זכות להוריד מחירים לאפס. אם לרמי לוי מותר להוריד מחירים, אין שום סיבה שלאגד אסור. ודרך-אגב זה באמת תחום שרמי לוי - שיווק השקמה, לא יוכל להתחרות עם אגד לעולם...לפחות בזה אני רגוע, אם כי אם הייתי יו"ר אגד, הייתי רוכש את רמי לוי... לילה טוב.
זה כי לרמי לוי ולדן יש עסקים משותפים כמדומני
 

olli3

New member
מנהל
הוזלת מחירים? משרד התחבורה מונע מאגד להוזיל.

אביתר- אני בטוח שאתה יודע איך מונופול מתנהל.
הוזלה למחירי עלות ואפילו הפסד על מנת למוטט חברות מתחרות תתחלף מהר מאוד בהעלאות מחירים קיצוניות.
הוזלת מחירים? משרד התחבורה מונע מאגד להוזיל.
נסיעה מאשדוד לת"א זולה יותר מנסיעה מאשקלון לת"א. נסיעה בקו 351 של מטרופולין מקסטינה לצומת הודיה או גבעתי לא זוכר באיזה מהן הוא עוצר) לעומת 301 של אגד - זולה פי שניים במטרופולין. נסיעה מת"א לנתניה בנתיב אקספרס עולה חצי מנסיעה באגד מת"א לנתניה. נסיעה מבינה לת"א באגד עולה פי שניים כמעט מנסיעה בויאולה או במטרופולין והרשימה עוד ארוכה... מאד ארוכה. משרד התחבורה הא היחיד שקובע כמה תעלה כל נסיעה ונסיעה. לאגד אין שום יד בדבר וכך גם לא לשום חברה אחרת.
 

אורי404

New member
נסיעה מנתניה לת"א זולה גם בהשוואה ליתר החברות

הוזלת מחירים? משרד התחבורה מונע מאגד להוזיל.
נסיעה מאשדוד לת"א זולה יותר מנסיעה מאשקלון לת"א. נסיעה בקו 351 של מטרופולין מקסטינה לצומת הודיה או גבעתי לא זוכר באיזה מהן הוא עוצר) לעומת 301 של אגד - זולה פי שניים במטרופולין. נסיעה מת"א לנתניה בנתיב אקספרס עולה חצי מנסיעה באגד מת"א לנתניה. נסיעה מבינה לת"א באגד עולה פי שניים כמעט מנסיעה בויאולה או במטרופולין והרשימה עוד ארוכה... מאד ארוכה. משרד התחבורה הא היחיד שקובע כמה תעלה כל נסיעה ונסיעה. לאגד אין שום יד בדבר וכך גם לא לשום חברה אחרת.
נסיעה מנתניה לת"א זולה גם בהשוואה ליתר החברות
במקרה הספציפי של נסיעות מתל אביב לרמת השרון ולהרצליה ב"אגד" או ב"דן" או ב"מטרופולין" המחיר גבוה, מאשר נסיעה ב"נתיב אקספרס" מנתניה לתל אביב. בכתבות שונות (אני לא מתכוון אליך) אוהבים להדגיש הבדלי מחירים של "אגד" (ולפעמים גם של "דן") מול החברות החדשות. במקרה הספצפיפי גם "מטרופולין" גובים מחיר נסיעה גבוה יחסית.
 

olli3

New member
מנהל
נכון מאד, 10 שקלים מת

נסיעה מנתניה לת"א זולה גם בהשוואה ליתר החברות
במקרה הספציפי של נסיעות מתל אביב לרמת השרון ולהרצליה ב"אגד" או ב"דן" או ב"מטרופולין" המחיר גבוה, מאשר נסיעה ב"נתיב אקספרס" מנתניה לתל אביב. בכתבות שונות (אני לא מתכוון אליך) אוהבים להדגיש הבדלי מחירים של "אגד" (ולפעמים גם של "דן") מול החברות החדשות. במקרה הספצפיפי גם "מטרופולין" גובים מחיר נסיעה גבוה יחסית.
נכון מאד, 10 שקלים מת
 

olli3

New member
מנהל
נכון מאד, 10.10 ש"ח בית ת"א לנתניה

נסיעה מנתניה לת"א זולה גם בהשוואה ליתר החברות
במקרה הספציפי של נסיעות מתל אביב לרמת השרון ולהרצליה ב"אגד" או ב"דן" או ב"מטרופולין" המחיר גבוה, מאשר נסיעה ב"נתיב אקספרס" מנתניה לתל אביב. בכתבות שונות (אני לא מתכוון אליך) אוהבים להדגיש הבדלי מחירים של "אגד" (ולפעמים גם של "דן") מול החברות החדשות. במקרה הספצפיפי גם "מטרופולין" גובים מחיר נסיעה גבוה יחסית.
נכון מאד, 10.10 ש"ח בית ת"א לנתניה
לעומת 10.40 ש"ח בין תל אביב להרצליה ובכלל לשרון. גם נסיעה בנתיב אקספרס להרצליה זולה יותר מנסיעה באגד או מטרופולין. וכל זה כי כך נקבע בתנאי המכרז של נתיב אקספרס. אבל הגולש הזה מתעקש שאגד ואגד ואגד הם אלו שקובעים ואחראים על הכל. מטריף אותי אנשים שהולכים נגד עובדות. ממציאים היגיון משל עצמם.
 

Kutaly

New member
לא נהוג לעשות שיתוף ציבור בתחבורה ציבורית

התעוררות

10 שנות תכנון, 200 מיליון שקל, ואלפי נוסעים מאוכזבים http://www.themarker.com/dynamo/cars/1.1615388
לא נהוג לעשות שיתוף ציבור בתחבורה ציבורית
רותי אמיר, ראש מינהל תחבורה ציבורית בחברת נתיבי איילון והמתכננת של הרפורמה, הסבירה: "לא נהוג לעשות שיתוף ציבור בתחבורה ציבורית" לדעתי זה מסביר הכל. באמת, מה הקשר של הציבור לתחבורה הציבורית בכלל? באותה הזדמנות היא גם מתרצת ש"הפער בין ההסברה למה שקרה בפועל" זה עיקר הבעיה - - לא העובדה שהודיעו לציבור על עשרות קווים שמשנים את המסלול שבועיים בלבד מראש - לא העובדה שהנהגים לא קבלו הכשרה לאיך לתפעל את המכשיר שלא יגבה מחיר נסיעה נוסף במעברים (וחצי שנה אחרי זה עוד מספרים לי שזה עדיין בחיתולים) - לא מודיעין לקוי שבעצמם לא יודעים את מסלולי הקווים החדשים - לא שכונות שלמות שנותקו והרשימה עוד ממשיכה... מה שנותר הוא להקדיש שיר באהבה לרותי תמיר ובקשה קטנה: תני למישהו אחר את התפקיד.
 

droriko

New member
היא צודקת

לא נהוג לעשות שיתוף ציבור בתחבורה ציבורית
רותי אמיר, ראש מינהל תחבורה ציבורית בחברת נתיבי איילון והמתכננת של הרפורמה, הסבירה: "לא נהוג לעשות שיתוף ציבור בתחבורה ציבורית" לדעתי זה מסביר הכל. באמת, מה הקשר של הציבור לתחבורה הציבורית בכלל? באותה הזדמנות היא גם מתרצת ש"הפער בין ההסברה למה שקרה בפועל" זה עיקר הבעיה - - לא העובדה שהודיעו לציבור על עשרות קווים שמשנים את המסלול שבועיים בלבד מראש - לא העובדה שהנהגים לא קבלו הכשרה לאיך לתפעל את המכשיר שלא יגבה מחיר נסיעה נוסף במעברים (וחצי שנה אחרי זה עוד מספרים לי שזה עדיין בחיתולים) - לא מודיעין לקוי שבעצמם לא יודעים את מסלולי הקווים החדשים - לא שכונות שלמות שנותקו והרשימה עוד ממשיכה... מה שנותר הוא להקדיש שיר באהבה לרותי תמיר ובקשה קטנה: תני למישהו אחר את התפקיד.
היא צודקת
אם אתה רוצה לנהל רפורמה אתה לא יכול ללכת לכל ועד שכונה בגוש דן ולנהל איתו משא ומתן, שהרי לועד השכונה לא אכפת מהתחבורה הציבורית בישרלא אלא דואג לאינטרסים הצרים של השכונה שלו בלבד. ניהול תחבורה ציבורית צריך ליהות מערכתי ולא נקודתי
 

darkshadow1

New member
נכון- והמתכננים לא חייבים להקשיב.

היא צודקת
אם אתה רוצה לנהל רפורמה אתה לא יכול ללכת לכל ועד שכונה בגוש דן ולנהל איתו משא ומתן, שהרי לועד השכונה לא אכפת מהתחבורה הציבורית בישרלא אלא דואג לאינטרסים הצרים של השכונה שלו בלבד. ניהול תחבורה ציבורית צריך ליהות מערכתי ולא נקודתי
נכון- והמתכננים לא חייבים להקשיב.
אבל שיפחות ישאלו וישתפו! כשמדובר ברפורמה בעלות של 200 מיליון ש"ח, גם אם רק אחת מכל עשר הצעות של הציבור יתקבלו- זה שווה את העלות האפסית של המהלך.
 

Kutaly

New member
מי זו היא? אנחנו מדברים על אותה אחת?

היא צודקת
אם אתה רוצה לנהל רפורמה אתה לא יכול ללכת לכל ועד שכונה בגוש דן ולנהל איתו משא ומתן, שהרי לועד השכונה לא אכפת מהתחבורה הציבורית בישרלא אלא דואג לאינטרסים הצרים של השכונה שלו בלבד. ניהול תחבורה ציבורית צריך ליהות מערכתי ולא נקודתי
מי זו היא? אנחנו מדברים על אותה אחת?
עם כלכך הרבה אמצעי תקשורת זמינים, אין שום בעיה לפרסם את התכנון מראש בשביל לאפשר לציבור להגיב לפני שמפילים את כל הרפורמה בבת אחת בהתראה של שבועיים. גם תהליך ההודעה לציבור היה מעורפל וטופל ברובו ע"י נערים בחופש שעמדו בתחנות (בשכר מינימום כמובן). גם אין שום הסבר למה נציגי המודיעין לא ידעו בזמן ובתחילת יולי עסקו בלברר בעצמם את מסלולי הקוים. ושום דבר מזה לא מסביר למה חצי שנה אחרי, דן ממשיכים לגבות מחיר מלא על נסיעות המשך בטווח ה90 דקות. אז אתה אומר שהניהול צריך להיות מערכתי ולא נקודתי אם כן, יש פה הרבה נקודות ומאוד גדולות, אני תוהה כמה כאלה עוד צריך בשביל לקרוא להם מערכת? היא צודקת, המציאות לא. וכל התירוצים על הפער בין ההסברה למה שקרה בפועל זה להאשים את הש"ג במקום לקחת אחריות.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה