התעוררות

מצב
הנושא נעול.

846

Active member
EBS קנתה סקניה מתוצרת פולין

וכשנתנו לאגד להחליט לבד איזה אוטובוסים לקנות
מה היא קנתה? מרצדס???? מה פתאום! סקניה!!! הכוונה כמובן לחברת EBS בהולנד הנמצאת בבעלות מלאה של אגד ואשר קנתה צי חדש לחלוטין של סקניות.
EBS קנתה סקניה מתוצרת פולין
באמצעות מוביליס הפולנית במחיר טוב.
 

אורי404

New member
אני גם כלקוח פרטי יכול להעיד על זה

אין קשר לאיכות, בעולם מיסחרי
למחיר השפעה מכריעה
אני גם כלקוח פרטי יכול להעיד על זה
יש שיקולים עסקיים של מחיר וגם של שירות מהיבואן. למשל רמת השירות של היבואן יכולה להוות עבורי שיקול די מכריע ברכישת מכונית. יכול להיווצר המצב, שארכוש מכונית פחות טובה, מתוך ידיעה, שרמת השירות של היבואן (לרבות שירות המוסכים) היא עדיפה, ממכונית טובה יותר, שבה רמת השירות של היבואן היא נמוכה (ולא חסרים מקרים כאלה). זה כלקוח פרטי על מכונית אחת. קל וחומר על בעל צי כלי רכב. מה שכן, אולי אין ממש איכות נמוכה, כמו שהייתה פעם. יש טובים ויש טובים יותר.
 

darkshadow1

New member
אביתר- אני בטוח שאתה יודע איך מונופול מתנהל.

שורה תחתונה:
בין השנים 1927-1931
נערכו רפורמות בתחבורה הציבורית הארץ-ישראלית המזכירות מאוד את אלו של היום. בשנת 1931 הבין המשטר הבריטי בארץ שאין מנוס מלהתחיל ולמזכ חברות תחבורה וכך היה. אז זה לקח 4 שנים להבין. כיום זה ייקח 10 או 15 שנה שבסופן תתחלנה שרשראות של מיזוגים בין החברות. אני מניח שבסופו של התהליך נחזור לשתי חברות תח"צ עיקריות בארץ כאשר הנכון יהיה לחהקים חברה יחידה מונופוליסטית לחלוטין ומפוקחת ע"י הממשלה. מהלך כזה ייתן את היעילות, את הנוחות, את התדירות הטובה ביותר ואת המחירים הזולים ביותר. בירושלים עולה נסיעה 6.60 ש"ח. מדינת ישראל כופה על אגד מחיר מטורף זה כאשר אגד מעוניינת להוזיל את מחיר הנסיעה ל-2.70 ש"ח בלבד כדי למוטט את כל יתר החברות בארץ. אם רפורמה אז אמיתית. תן לאגד לגשת לכל מכרז ותן לאגד לקבוע בעצמו את המחיר ותן לאגד להחליט לבד איזה אוטובוסים יירכשו, מתי וממי...ברור שצעד כזה יגרום לאושר רב בקרב נהגי אגד שיזכו לנסוע במרצדסים מוגמרים עירוניים ובינעירוניים, וככל הנראה רק ב-מרצדס !
אביתר- אני בטוח שאתה יודע איך מונופול מתנהל.
הוזלה למחירי עלות ואפילו הפסד על מנת למוטט חברות מתחרות תתחלף מהר מאוד בהעלאות מחירים קיצוניות.
 
ממש לא. חבל שאה לא מכיר את

אביתר- אני בטוח שאתה יודע איך מונופול מתנהל.
הוזלה למחירי עלות ואפילו הפסד על מנת למוטט חברות מתחרות תתחלף מהר מאוד בהעלאות מחירים קיצוניות.
ממש לא. חבל שאה לא מכיר את
ההתנהלות הפנימית של אגד מאז שנות ה-70 הראשונות. וכתבתי מקודם: תחת פיקוח ממשלתי הדוק למניעת העלאת מחירים. בכל השאר יינתן חופש פעולה מלא לאגד ותצומצמנה הסובסידיות למינימום. הממשלה תוכל למנוע העלאת מחיר, היא לא תוכל למנוע הורדת מחיר ! היא לא תוכל לקבוע לאגד אילו אוטובוסים לרכוש, מתי וממי וכמו-כן לא תוכל הממשלה להוריד מהכביש אוטובוס לאחר 15 שנה, אלא רק מהנדסי טכניון או מקבילים להם מורשים. אגד כבר הפכה לחברה רב-לאומית עם פעילות באירופה, דרום-אמריקה, אפריקה ובקרוב גם במזרח אסיה. קצב גידול החברה מדהים ולא ירחק היום ואגד תהיה חברת התח"צ הגדולה בעולם, אם היא תמשיך להשתלט על עוד ועוד ערים בעולם. רק בישראל מצרים את צעדיה ולמשל לא נותנים לה להתאחד עם "דן" לחברה אחת, לצערי. לאגד זכות להוריד מחירים לאפס. אם לרמי לוי מותר להוריד מחירים, אין שום סיבה שלאגד אסור. ודרך-אגב זה באמת תחום שרמי לוי - שיווק השקמה, לא יוכל להתחרות עם אגד לעולם...לפחות בזה אני רגוע, אם כי אם הייתי יו"ר אגד, הייתי רוכש את רמי לוי... לילה טוב.
 

darkshadow1

New member
לא ממש הבנתי את הטענה שלך.

ממש לא. חבל שאה לא מכיר את
ההתנהלות הפנימית של אגד מאז שנות ה-70 הראשונות. וכתבתי מקודם: תחת פיקוח ממשלתי הדוק למניעת העלאת מחירים. בכל השאר יינתן חופש פעולה מלא לאגד ותצומצמנה הסובסידיות למינימום. הממשלה תוכל למנוע העלאת מחיר, היא לא תוכל למנוע הורדת מחיר ! היא לא תוכל לקבוע לאגד אילו אוטובוסים לרכוש, מתי וממי וכמו-כן לא תוכל הממשלה להוריד מהכביש אוטובוס לאחר 15 שנה, אלא רק מהנדסי טכניון או מקבילים להם מורשים. אגד כבר הפכה לחברה רב-לאומית עם פעילות באירופה, דרום-אמריקה, אפריקה ובקרוב גם במזרח אסיה. קצב גידול החברה מדהים ולא ירחק היום ואגד תהיה חברת התח"צ הגדולה בעולם, אם היא תמשיך להשתלט על עוד ועוד ערים בעולם. רק בישראל מצרים את צעדיה ולמשל לא נותנים לה להתאחד עם "דן" לחברה אחת, לצערי. לאגד זכות להוריד מחירים לאפס. אם לרמי לוי מותר להוריד מחירים, אין שום סיבה שלאגד אסור. ודרך-אגב זה באמת תחום שרמי לוי - שיווק השקמה, לא יוכל להתחרות עם אגד לעולם...לפחות בזה אני רגוע, אם כי אם הייתי יו"ר אגד, הייתי רוכש את רמי לוי... לילה טוב.
לא ממש הבנתי את הטענה שלך.
אתה טוען שמחר אגד יכולה להוריד את התעריפים במעל 50% או שאם אגד תהיה מונופול (או דואופול ביחד עם דן) היא תוכל להוריד את המחירים?
 

olli3

New member
מנהל
לפני שנתיים, אגד מסרה שמחיר של 2.20 ש"ח בי-ם

לא ממש הבנתי את הטענה שלך.
אתה טוען שמחר אגד יכולה להוריד את התעריפים במעל 50% או שאם אגד תהיה מונופול (או דואופול ביחד עם דן) היא תוכל להוריד את המחירים?
לפני שנתיים, אגד מסרה שמחיר של 2.20 ש"ח בי-ם
עדיין ייתן לה רווחים. זאת לאחר בדיקה שהם ביצעו. את משרד התחבורה זה לא הכי מעניין... באמת נראה לך שאם לא היו רווחים גבוהים מתח"צ, היו קמות חברות נוספות? אתה יודע כמה עולה לרכוש אוטובוס חדש? מאיפה יגיע כל הכסף הזה? אם זה לא היה משתלם, השכר לא היה מעל למינימום ויותר מכך, אם זה לא היה משתלם, לא היו קופצות על המכרזים האלו חברות רבות.
 

barakbl

New member
כל השנים שאגד היו לבד

לפני שנתיים, אגד מסרה שמחיר של 2.20 ש"ח בי-ם
עדיין ייתן לה רווחים. זאת לאחר בדיקה שהם ביצעו. את משרד התחבורה זה לא הכי מעניין... באמת נראה לך שאם לא היו רווחים גבוהים מתח"צ, היו קמות חברות נוספות? אתה יודע כמה עולה לרכוש אוטובוס חדש? מאיפה יגיע כל הכסף הזה? אם זה לא היה משתלם, השכר לא היה מעל למינימום ויותר מכך, אם זה לא היה משתלם, לא היו קופצות על המכרזים האלו חברות רבות.
כל השנים שאגד היו לבד
המחירים היו גבוהים יותר, ולא קיבלנו שירות טוב במיוחד וזה בלשון המעטה... אם זה כל כך רווחי והמחירים כל כך מופקעים למה השירות של דן מתחת לכל ביקורת? לאיפה הולך כל הכסף? תחבורה ציבורית אמורה להיות לא רווחית ומסובסדת עלידי המדינה, וכל זאת כדי לתת שירות טוב לאזרח במחירים שווים לכל נפש.
 
אתה מאוד צעיר - רק בן 32, מאיפה תזכור?

כל השנים שאגד היו לבד
המחירים היו גבוהים יותר, ולא קיבלנו שירות טוב במיוחד וזה בלשון המעטה... אם זה כל כך רווחי והמחירים כל כך מופקעים למה השירות של דן מתחת לכל ביקורת? לאיפה הולך כל הכסף? תחבורה ציבורית אמורה להיות לא רווחית ומסובסדת עלידי המדינה, וכל זאת כדי לתת שירות טוב לאזרח במחירים שווים לכל נפש.
אתה מאוד צעיר - רק בן 32, מאיפה תזכור?
הזכרון שלך לגבי אגד מתחיל לכל המוקדם בגיל 5, כלומר רק בשנת 1985 - שנה שבה הממשלה התאכזרה לאגד בדיוק כמו היום. מה אתה מצפה? הממשלה החלה לקבוע מוסכמות אנטי דמוקרטיות כבר בשנת 1977. עד לשנת 77 היתה תחבורה ציבורית מעולה בירושלים ומחוצה לה. כנ"ל לגבי דן. השרות של דן בשנות ה-70 היה מצויין. אף אחד לא קבע לה או לאגד מתי להשבית אוטובוסים ואף אחד לא זיין להם במוח כמו כיום. ולגבי המשפט האחרון שכתבת - בבל"ט וסלט גם יחד עם קביעה דמיונית שלא עמדה, לא עומדת ולא תעמוד בשום מבחן שטח. תחבורה ציבורית חייבת להיות רווחית בעידן הנוכחי ולא מסובסדת ע"י המדינה או כמה שפחות. אגד יכולה להסתדר גם ללא סובסידיות אם הממשלה תחדל לחלוטין להתערב בצעדי הקואופרטיב. רוב ההכנסות נטו של אגד הן בכלל מחו"ל כיום. החלק הישראלי כבר לא מהווה מרכיב ראשון בהכנסות. אגד פועלת כיום ב-7 מדינות ומתרחבת מיום ליום... שבת-שלום מעיר השיעמום ירושלים של חארטה ובלסטיק...
 

barakbl

New member
תעשה בדיקה לגבי סבסוד התחצ באירופה

אתה מאוד צעיר - רק בן 32, מאיפה תזכור?
הזכרון שלך לגבי אגד מתחיל לכל המוקדם בגיל 5, כלומר רק בשנת 1985 - שנה שבה הממשלה התאכזרה לאגד בדיוק כמו היום. מה אתה מצפה? הממשלה החלה לקבוע מוסכמות אנטי דמוקרטיות כבר בשנת 1977. עד לשנת 77 היתה תחבורה ציבורית מעולה בירושלים ומחוצה לה. כנ"ל לגבי דן. השרות של דן בשנות ה-70 היה מצויין. אף אחד לא קבע לה או לאגד מתי להשבית אוטובוסים ואף אחד לא זיין להם במוח כמו כיום. ולגבי המשפט האחרון שכתבת - בבל"ט וסלט גם יחד עם קביעה דמיונית שלא עמדה, לא עומדת ולא תעמוד בשום מבחן שטח. תחבורה ציבורית חייבת להיות רווחית בעידן הנוכחי ולא מסובסדת ע"י המדינה או כמה שפחות. אגד יכולה להסתדר גם ללא סובסידיות אם הממשלה תחדל לחלוטין להתערב בצעדי הקואופרטיב. רוב ההכנסות נטו של אגד הן בכלל מחו"ל כיום. החלק הישראלי כבר לא מהווה מרכיב ראשון בהכנסות. אגד פועלת כיום ב-7 מדינות ומתרחבת מיום ליום... שבת-שלום מעיר השיעמום ירושלים של חארטה ובלסטיק...
תעשה בדיקה לגבי סבסוד התחצ באירופה
למשל בלונדון, ותבין למה אנחנו איפה שאנחנו והם איפה שהם....
 
בתור אחד שמתוך כל 10 נסיעות שלו לחו"ל - 9 הן

תעשה בדיקה לגבי סבסוד התחצ באירופה
למשל בלונדון, ותבין למה אנחנו איפה שאנחנו והם איפה שהם....
בתור אחד שמתוך כל 10 נסיעות שלו לחו"ל - 9 הן
לאנגליה, אל תספר לי על התחבורה הציבורית בלונדון חה-חה-חה. ממש לא משהו מלהיב במיוחד...בליברפול ובמנצ'סטר התח"צ מדוייק יותר... אצלנו היה פיגור בפיתוח במשך עשרות שנים רק בגלל הבטחון. כל הכסף שהיה מיועד לפיתוח אזרחי הלך לנשק בלית ברירה. עכשיו מצמצמים פערים. לפחות הרווחנו את הטנק האיכותי ביותר בעולם (מרכבה סימן 5 כבר בדרך), ואת חיל האויר האיכותי ביותר המהווה איום על כל חיל אויר אחר בעולם. טוב זה לא חדש, כבר במלחמת ההתשה נפלו המיגים המצריים שהוטסו ע"י טייסים סובייטים מעל התעלה כמו זבובים.....במיוחד הקרב הנהדר של יום 13.09.1969 עם 13 מטוסי אוייב מופלים... לענייננו: אני מקווה שנצמצם את הפערים מול המערב. אנו עדיין ברמה של טוגו, אך נקווה לטוב. בינתיים הרשות הפלשתינאית משתדרגת מאוד בשנה האחרונה ולצערי היא מתחילה לעקוף אותנו בכל הקשור לתח"צ.
 

olli3

New member
מנהל
בולשיט, המדינה הוציאה מכרזים.

כל השנים שאגד היו לבד
המחירים היו גבוהים יותר, ולא קיבלנו שירות טוב במיוחד וזה בלשון המעטה... אם זה כל כך רווחי והמחירים כל כך מופקעים למה השירות של דן מתחת לכל ביקורת? לאיפה הולך כל הכסף? תחבורה ציבורית אמורה להיות לא רווחית ומסובסדת עלידי המדינה, וכל זאת כדי לתת שירות טוב לאזרח במחירים שווים לכל נפש.
בולשיט, המדינה הוציאה מכרזים.
בחלק מהמכרזים היה גם סעיף על הצעת מחיר. כך קווי ת"א - נתניה, ת"א- באר שבע, ת"א - אשדוד ואשכולות נוספים בדרום ובמקומות אחרים קיבלו הורדה בתעריפים. עכשיו שמע משהו נחמד מאד. יש מספר נכבד של קווים שמקשרים בין באר שבע לקרית. כיום כולם מלבד אחד שייכים למטרופולין. הקו של אגד (מב"ש לירושלים, דרך קרית גת ובית שמש), מעלה נוסעים בעיקר לבית שמש וירושלים וכן חיילים, שוטרים, שב"ס. בקטע הנסיעה בין באר שבע לקרית גת, קו 446 הפך להיות קו ישיר כי אף אחד לא רוצה לעלות עליו - כי הוא יקר יותר. מה מקבלים מכך הנוסעים? הצתופפות יתר בקווים של מטרופולין או נסיעה בתשלום גבוה יותר בקו 446 של אגד. כרטוס משותף? לך תחלום על זה. תקנה כרטיסיה למטרופולין וכרטיסיה לאגד בנפרד. אותו הדבר במגוון קווים אחרים, בין רחובות לת"א באגד הרבה יותר יקר מאשר עם קווי מטרופולין (הזניחים). ואל חסרות דוגמאות בכל רחבי הארץ. אז המחירים נשארו גבוהים, איך זה קשור לא הבנתי.... אגד לא מאושרת להורדת מחירים כי כך משרד התחבורה קבע.
 

barakbl

New member
איך זה שאגד משיגה הורדות מחירים

בולשיט, המדינה הוציאה מכרזים.
בחלק מהמכרזים היה גם סעיף על הצעת מחיר. כך קווי ת"א - נתניה, ת"א- באר שבע, ת"א - אשדוד ואשכולות נוספים בדרום ובמקומות אחרים קיבלו הורדה בתעריפים. עכשיו שמע משהו נחמד מאד. יש מספר נכבד של קווים שמקשרים בין באר שבע לקרית. כיום כולם מלבד אחד שייכים למטרופולין. הקו של אגד (מב"ש לירושלים, דרך קרית גת ובית שמש), מעלה נוסעים בעיקר לבית שמש וירושלים וכן חיילים, שוטרים, שב"ס. בקטע הנסיעה בין באר שבע לקרית גת, קו 446 הפך להיות קו ישיר כי אף אחד לא רוצה לעלות עליו - כי הוא יקר יותר. מה מקבלים מכך הנוסעים? הצתופפות יתר בקווים של מטרופולין או נסיעה בתשלום גבוה יותר בקו 446 של אגד. כרטוס משותף? לך תחלום על זה. תקנה כרטיסיה למטרופולין וכרטיסיה לאגד בנפרד. אותו הדבר במגוון קווים אחרים, בין רחובות לת"א באגד הרבה יותר יקר מאשר עם קווי מטרופולין (הזניחים). ואל חסרות דוגמאות בכל רחבי הארץ. אז המחירים נשארו גבוהים, איך זה קשור לא הבנתי.... אגד לא מאושרת להורדת מחירים כי כך משרד התחבורה קבע.
איך זה שאגד משיגה הורדות מחירים
בקווים לאוכלוסיה החרדית? כנראה כשהם רוצים להוריד מחירים הם יכולים :)
 

עדגיל

Well-known member
למה שהחרדים לא יקנו אוטובוסים לעצמם ויעשו

איך זה שאגד משיגה הורדות מחירים
בקווים לאוכלוסיה החרדית? כנראה כשהם רוצים להוריד מחירים הם יכולים :)
למה שהחרדים לא יקנו אוטובוסים לעצמם ויעשו
לעצמם מחירים מוזלים, ויעשו הפרדה כמו שהם רוצים? למה המדינה צריכה לממן את כל הדברים האלה???
 
באישור הדלת האחורית והמושחתת של

איך זה שאגד משיגה הורדות מחירים
בקווים לאוכלוסיה החרדית? כנראה כשהם רוצים להוריד מחירים הם יכולים :)
באישור הדלת האחורית והמושחתת של
הממשלה שלך. יש איומים לפירוק הקואליצייה של החרדים שהם למעשה גויים לכל דבר...
 

olli3

New member
מנהל
אתה לא מבין עברית או מה? משרד התחבורה קובע.

איך זה שאגד משיגה הורדות מחירים
בקווים לאוכלוסיה החרדית? כנראה כשהם רוצים להוריד מחירים הם יכולים :)
אתה לא מבין עברית או מה? משרד התחבורה קובע.
איך זה שקו 458 מדימונה לירושלים (מהדרין) עולה 20 וקמת שקלים ואילו מקבילו הרגיל של אגד 470 (חלופה פעם אחת ביום שיוצאת מדימונה) עולה פי שניים, כ40 ש"ח? משרד התחבורה הוא זה שקובע את התעריפים, מתי תפנים את זה??? אתה נהנה ללכת עם הראש בקיר או מה? כמה פעמים אגיד שאגד במשך שנים לא זכתה להורדת מחיר וכך הפסידה נוסעים רבים לחבורת האחרות שפועלות באותו איזור. לא סתם נתתי את הדוגמא עם קרית גת. דר"א בתחילת השנה בוצעו הוזלות רבות בקווי הפריפריה וזאת עקב ועדת טרכטנברג. הוזלות אלו הופעלו גם באגד, אבל כי אגד החליטה. למה אתה חושב בפתח תקווה עד לפני הרפורמה מי שנסע בתוך פתח תקווה עם דן שילם 6 ש"ח לעומת 5.10 ש"ח בחברת קווים? כי זה מה שמשרד התחבורה קבע. ולמה משרד התחבורה מתעקש להפעיל אוטובוסים בינעירוניים בקו 47 מרעננה לת"א כאשר זה קו עירוני לכל דבר? כי הפקידים הסתומים של משרד התחבורה ראו קו על הנייר שמחבר בין שתי ערים ואמר - או, זה אוטובוס עירוני. אפילו את קו 90 הם הכריחו אותם להפעיל כאוטובוסים בין עירוניים. ומטרפולין... אסור לה לחרוג מתנאי המכרז - זו הפרה של תנאי המכרז ועל דבר כזה היא תיקנס. ולפני כן בדן לא הפעילו פעם אחת את קווים 47 או 90 כבין עירוניים אלא אוטובוסים עירוניים רגילים. אז בפעם החמישית, הכל, אבל ה-כ-ל קובע משרד התחבורה. לא אגד, לא דן ולא אף חברה אחרת.
 

olli3

New member
מנהל
ו458 של מטרופולין ואילו 470 של אגד.

אתה לא מבין עברית או מה? משרד התחבורה קובע.
איך זה שקו 458 מדימונה לירושלים (מהדרין) עולה 20 וקמת שקלים ואילו מקבילו הרגיל של אגד 470 (חלופה פעם אחת ביום שיוצאת מדימונה) עולה פי שניים, כ40 ש"ח? משרד התחבורה הוא זה שקובע את התעריפים, מתי תפנים את זה??? אתה נהנה ללכת עם הראש בקיר או מה? כמה פעמים אגיד שאגד במשך שנים לא זכתה להורדת מחיר וכך הפסידה נוסעים רבים לחבורת האחרות שפועלות באותו איזור. לא סתם נתתי את הדוגמא עם קרית גת. דר"א בתחילת השנה בוצעו הוזלות רבות בקווי הפריפריה וזאת עקב ועדת טרכטנברג. הוזלות אלו הופעלו גם באגד, אבל כי אגד החליטה. למה אתה חושב בפתח תקווה עד לפני הרפורמה מי שנסע בתוך פתח תקווה עם דן שילם 6 ש"ח לעומת 5.10 ש"ח בחברת קווים? כי זה מה שמשרד התחבורה קבע. ולמה משרד התחבורה מתעקש להפעיל אוטובוסים בינעירוניים בקו 47 מרעננה לת"א כאשר זה קו עירוני לכל דבר? כי הפקידים הסתומים של משרד התחבורה ראו קו על הנייר שמחבר בין שתי ערים ואמר - או, זה אוטובוס עירוני. אפילו את קו 90 הם הכריחו אותם להפעיל כאוטובוסים בין עירוניים. ומטרפולין... אסור לה לחרוג מתנאי המכרז - זו הפרה של תנאי המכרז ועל דבר כזה היא תיקנס. ולפני כן בדן לא הפעילו פעם אחת את קווים 47 או 90 כבין עירוניים אלא אוטובוסים עירוניים רגילים. אז בפעם החמישית, הכל, אבל ה-כ-ל קובע משרד התחבורה. לא אגד, לא דן ולא אף חברה אחרת.
ו458 של מטרופולין ואילו 470 של אגד.
 

barakbl

New member
שאגד תפתח בקמפיין לשינוי התמחור או שתפנה לבגצ

אתה לא מבין עברית או מה? משרד התחבורה קובע.
איך זה שקו 458 מדימונה לירושלים (מהדרין) עולה 20 וקמת שקלים ואילו מקבילו הרגיל של אגד 470 (חלופה פעם אחת ביום שיוצאת מדימונה) עולה פי שניים, כ40 ש"ח? משרד התחבורה הוא זה שקובע את התעריפים, מתי תפנים את זה??? אתה נהנה ללכת עם הראש בקיר או מה? כמה פעמים אגיד שאגד במשך שנים לא זכתה להורדת מחיר וכך הפסידה נוסעים רבים לחבורת האחרות שפועלות באותו איזור. לא סתם נתתי את הדוגמא עם קרית גת. דר"א בתחילת השנה בוצעו הוזלות רבות בקווי הפריפריה וזאת עקב ועדת טרכטנברג. הוזלות אלו הופעלו גם באגד, אבל כי אגד החליטה. למה אתה חושב בפתח תקווה עד לפני הרפורמה מי שנסע בתוך פתח תקווה עם דן שילם 6 ש"ח לעומת 5.10 ש"ח בחברת קווים? כי זה מה שמשרד התחבורה קבע. ולמה משרד התחבורה מתעקש להפעיל אוטובוסים בינעירוניים בקו 47 מרעננה לת"א כאשר זה קו עירוני לכל דבר? כי הפקידים הסתומים של משרד התחבורה ראו קו על הנייר שמחבר בין שתי ערים ואמר - או, זה אוטובוס עירוני. אפילו את קו 90 הם הכריחו אותם להפעיל כאוטובוסים בין עירוניים. ומטרפולין... אסור לה לחרוג מתנאי המכרז - זו הפרה של תנאי המכרז ועל דבר כזה היא תיקנס. ולפני כן בדן לא הפעילו פעם אחת את קווים 47 או 90 כבין עירוניים אלא אוטובוסים עירוניים רגילים. אז בפעם החמישית, הכל, אבל ה-כ-ל קובע משרד התחבורה. לא אגד, לא דן ולא אף חברה אחרת.
שאגד תפתח בקמפיין לשינוי התמחור או שתפנה לבגצ
לחלופין אם היא גובה כל כך הרבה כסף שהיא לא צריכה בלית ברירה, כי מכריחים אותה מסכנה, שילך לרווחת הנוסעים..... לי הלקוח נראה שלאגד המצב מאוד נוח ונעים. ככה או אחרת, אני אמור להתלונן לנותן השירות. שהוא ילך ויעביר את הלחצים שלי לרגולטור. זה ממש לא התפקיד שלי לקחת חלק בויכוחים בין המפעילים למשרד התחבורה.
 

olli3

New member
מנהל
פנייה לבג"צ תידחה על הסף.

שאגד תפתח בקמפיין לשינוי התמחור או שתפנה לבגצ
לחלופין אם היא גובה כל כך הרבה כסף שהיא לא צריכה בלית ברירה, כי מכריחים אותה מסכנה, שילך לרווחת הנוסעים..... לי הלקוח נראה שלאגד המצב מאוד נוח ונעים. ככה או אחרת, אני אמור להתלונן לנותן השירות. שהוא ילך ויעביר את הלחצים שלי לרגולטור. זה ממש לא התפקיד שלי לקחת חלק בויכוחים בין המפעילים למשרד התחבורה.
פנייה לבג"צ תידחה על הסף.
מכיוון שעל פי החוק בישראל, משרד התחבורה הוא זה שקובע הכל. אגד כמו כל חברה אחרת, חתומה על הסכם עם משרד התחבורה ועליה לעמוד בהסכם. אין לה מה לבוא בדרישות לשינוי ההסכם לבג"צ - מכיוון שהכל כשר וחוקי. אל תשכח שאגד מפעילה קווים מאד לא רווחיים... גם חברות אחרות מפעילות קווים לא רווחיים. זה העניין הישן של סובסידיות שעדיין חי קיים ובועט. תשלם מחיר יקר יותר על נסיעה בקו רווחי על מנת שלכל מקום בישראל, לחוק הכי נידח יהיה שירות אוטובוסים שימומן ע"י זה שאתה נוסע בקווים הרווחיים. דר"א אתה יודע מי החברה הראשונה שהציגה למשרד התחבורה את מכונת הכרטוס החכמה עם כרטיס חכם? זו הייתה אגד, ממש לפני עשור. ומי כמובן טרפד את הפעלת הכרטיס החכם? משרד התחבורה. אישית אני מאד אהבתי שאגד הייתה החברה הדיי יחידה בישראל. הכל היה ברור, היה מודיעין אחד כמעט (מלבד זה של דן), הכל עבד מאד מאד טוב. בעשור האחרון עם הרפורמה הזאת, יותר התחרפן לי הראש. כל חברה עם שיטות משלה. זה מחרפן להבין איך כל חברה עובדת. והכי מרגיז שיש חברות שתצוגת שם התחנה שלהם היא לא רחוב ומספר, אלא רחוב פינת איזה רחוב, או תחנת "מרכז מסחרי כלשהו", אות תחנת כיכר כלשהי... כשאתה מנסה לתכנן מסלול ועכשיו צריך להתחיל לחפש במפות כיכרות ומרכזים מסחריים ושלל דברים אחרים במקום שפשוט יהיה רשום לך, רחוב ומספר בית שבו הקו עוצר. אתה יודע שפעם לא היה דבר כזה קו עם מספר כפול באותו איזור כמעט? אתה יודע ששיטת המספור של הקווים של אגד מאד הגיונית? נניח קווי 2XX נוסעים לאיזור השפלה (רחובות, יבנה, נס ציונה וכו'), קווי 3XX נוסעים לדרום, 4XX לירושלים, לוד, רמלה. 5XX הרצליה, כפר סבא, רעננה. 6XX נתניה והסביבה. 7XX חדרה והסביבה... הצפון 8XX, חיפה 9XX. והייתה גם חוקיות, אם קו מגיע או יוצא מחיפה - תמיד מספרו יהיה 9XX, מתחת לזה קווי ירושלים לוקחים את המספר, מתחת לזה קווי השרון או הדרום... עכשיו נניח תיקח את קווי הדרום: סדרת 39X תהיה תמיד לאיזור הדרומי ביותר וזה אילת. 38X תהיה לאיזור שדרומי מב,ש בעיקר. 30X זה האיזור הקרוב למרכז - אשקלון. 31X זה איזור אשדוד כן הלאה... אבל מה יש היום, בליל אחד גדול... וכל זה למה? כי משרד התחבורה לא ראה לנכון לעשות סדר במספור הקווים. לא ייתכן שבאותה עיר נוסעים שני קווים ולפעמים גם יוצאים מאותו המקום ונוסעים למקומות דיי זהים... תראה, גם אם תפנה לאגד בנושא של תדירות וכו', הם יגידו לך כמו כל חברה אחרת שהם פועלים על פי מה שהם חתומים עליו ברשיון הקו. ושאם יש לך מענות נוספות בקשר לנושאים האלו - פנה למשרד התחבורה. אתה אומר שאותך זה לא מעניין, אבל הידיים שלהם כבולות. הם יכולים לבקש ותו לא, אבל לקבוע, זה רק משרד התחבורה שבראשו יושבים אנשים שלא עלו אף פעם או רק בעבר הרחוק על אוטובוס.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה