פנייה לבג"צ תידחה על הסף.
שאגד תפתח בקמפיין לשינוי התמחור או שתפנה לבגצ
לחלופין אם היא גובה כל כך הרבה כסף שהיא לא צריכה בלית ברירה, כי מכריחים אותה מסכנה, שילך לרווחת הנוסעים..... לי הלקוח נראה שלאגד המצב מאוד נוח ונעים. ככה או אחרת, אני אמור להתלונן לנותן השירות. שהוא ילך ויעביר את הלחצים שלי לרגולטור. זה ממש לא התפקיד שלי לקחת חלק בויכוחים בין המפעילים למשרד התחבורה.
פנייה לבג"צ תידחה על הסף.
מכיוון שעל פי החוק בישראל, משרד התחבורה הוא זה שקובע הכל. אגד כמו כל חברה אחרת, חתומה על הסכם עם משרד התחבורה ועליה לעמוד בהסכם. אין לה מה לבוא בדרישות לשינוי ההסכם לבג"צ - מכיוון שהכל כשר וחוקי. אל תשכח שאגד מפעילה קווים מאד לא רווחיים... גם חברות אחרות מפעילות קווים לא רווחיים. זה העניין הישן של סובסידיות שעדיין חי קיים ובועט. תשלם מחיר יקר יותר על נסיעה בקו רווחי על מנת שלכל מקום בישראל, לחוק הכי נידח יהיה שירות אוטובוסים שימומן ע"י זה שאתה נוסע בקווים הרווחיים. דר"א אתה יודע מי החברה הראשונה שהציגה למשרד התחבורה את מכונת הכרטוס החכמה עם כרטיס חכם? זו הייתה אגד, ממש לפני עשור. ומי כמובן טרפד את הפעלת הכרטיס החכם? משרד התחבורה. אישית אני מאד אהבתי שאגד הייתה החברה הדיי יחידה בישראל. הכל היה ברור, היה מודיעין אחד כמעט (מלבד זה של דן), הכל עבד מאד מאד טוב. בעשור האחרון עם הרפורמה הזאת, יותר התחרפן לי הראש. כל חברה עם שיטות משלה. זה מחרפן להבין איך כל חברה עובדת. והכי מרגיז שיש חברות שתצוגת שם התחנה שלהם היא לא רחוב ומספר, אלא רחוב פינת איזה רחוב, או תחנת "מרכז מסחרי כלשהו", אות תחנת כיכר כלשהי... כשאתה מנסה לתכנן מסלול ועכשיו צריך להתחיל לחפש במפות כיכרות ומרכזים מסחריים ושלל דברים אחרים במקום שפשוט יהיה רשום לך, רחוב ומספר בית שבו הקו עוצר. אתה יודע שפעם לא היה דבר כזה קו עם מספר כפול באותו איזור כמעט? אתה יודע ששיטת המספור של הקווים של אגד מאד הגיונית? נניח קווי 2XX נוסעים לאיזור השפלה (רחובות, יבנה, נס ציונה וכו'), קווי 3XX נוסעים לדרום, 4XX לירושלים, לוד, רמלה. 5XX הרצליה, כפר סבא, רעננה. 6XX נתניה והסביבה. 7XX חדרה והסביבה... הצפון 8XX, חיפה 9XX. והייתה גם חוקיות, אם קו מגיע או יוצא מחיפה - תמיד מספרו יהיה 9XX, מתחת לזה קווי ירושלים לוקחים את המספר, מתחת לזה קווי השרון או הדרום... עכשיו נניח תיקח את קווי הדרום: סדרת 39X תהיה תמיד לאיזור הדרומי ביותר וזה אילת. 38X תהיה לאיזור שדרומי מב,ש בעיקר. 30X זה האיזור הקרוב למרכז - אשקלון. 31X זה איזור אשדוד כן הלאה... אבל מה יש היום, בליל אחד גדול... וכל זה למה? כי משרד התחבורה לא ראה לנכון לעשות סדר במספור הקווים. לא ייתכן שבאותה עיר נוסעים שני קווים ולפעמים גם יוצאים מאותו המקום ונוסעים למקומות דיי זהים... תראה, גם אם תפנה לאגד בנושא של תדירות וכו', הם יגידו לך כמו כל חברה אחרת שהם פועלים על פי מה שהם חתומים עליו ברשיון הקו. ושאם יש לך מענות נוספות בקשר לנושאים האלו - פנה למשרד התחבורה. אתה אומר שאותך זה לא מעניין, אבל הידיים שלהם כבולות. הם יכולים לבקש ותו לא, אבל לקבוע, זה רק משרד התחבורה שבראשו יושבים אנשים שלא עלו אף פעם או רק בעבר הרחוק על אוטובוס.