בקשות ושאלות (לא הכוונה)

מצב
הנושא נעול.

מיכי 10

Member
כן, בדיוק הבנתי את זה, כשקראתי

ויאוליה הפסיקה את פעילותה בתח"צ בישראל
ואפיקים רכשה את פעילותה וקיבלה את אזורי הזכיון שלה, כולל הזכיון על קווי בני ברק - ירושלים.
כן, בדיוק הבנתי את זה, כשקראתי
לפני כמה דקות את השאלה והתשובה שבראש השרשור הנוכחי. תודה.
 

מיכי 10

Member
אז אני מבינה שאפשר להטעין באותו כרטיס,

אז כך:
בירושלים כנראה כדאי לך לטעון באוטובוס של אגד או בתחנה המרכזית בירושלים (אם את מעוניינת לשלם בכרטיס אשראי) כרטיסיות מעבר בקוד 62 שמתאימה לנסיעות העירוניות באגד וברכבת הקלה עם מעברים חופשיים במשך 90 דקות.
בגוש דן כנראה כדאי לך לטעון ערך צבור בסכום של 30 או 50 ש"ח שישמש אותך בנסיעות בתוך גוש-דן. אפשר לטעון באוטובוס של דן, קווים או מטרופולין (אני ממליץ לטעון בדן) או אם את רוצה לשלם עם כרטיס אשראי, בתחנת רב-קו של דן במסוף 2000 (נראה לי שזה המקום שיהיה לך הכי נוח).
לגבי הנסיעות הבינעירוניות, נראה לי שפשוט לפני כל נסיעה תטעני כרטיסית שתי נסיעות באגד (לירושלים) או במטרופולין (לבאר שבע) או כרטיס הלוך-חזור ברכבת שזו המקבילה הרכבתית לכרטיסיית שתי נסיעות.
ואם תצטרכי לרחובות או בית שמש, גם כן אותו הדבר.
פרטים לגבי המחירים את יכולה למצוא באתרי אגד, דן, מטרופולין והרכבת.
אז אני מבינה שאפשר להטעין באותו כרטיס,
דמי נסיעה לכמה וכמה חֲבָרוֹת שונות. הכרטיס מן הסתם יכול לקבל לתוכו כמה הטענות שונות בו זמנית.

(לא היה לי נעים לשאול איפה זה מסוף 2000, אז חיפשתי ומצאתי באינטרנט
).

אבל מה שמפריע לי, זה הצורך להטעין לנסיעות מסויימות. האם לא כתבתם כאן שרב-קו הוא כעין ארנק? אם כך, אני לא יכולה פשוט להטעין סכום כסף מסויים, ובכל נסיעה (בחברות השונות) יֵרד לי אוטומטית הסכום הדרוש מן הכרטיס, בלי להצטרך להתכונן לכל נסיעה (או נסיעת הלוך ושוב) בנפרד, ע"י תשלום מדוייק?
מה גם שאני לא תמיד יודעת מראש מתי ובאיזה חברה אסע. למשל, הנסיעה האחרונה לבאר שבע, היתה באוטובוס והחזרה משם - ברכבת.

תודה, עמוד השדרה.
 
אפשר להטעין ברב-קו עד 8 חוזים שונים

אז אני מבינה שאפשר להטעין באותו כרטיס,
דמי נסיעה לכמה וכמה חֲבָרוֹת שונות. הכרטיס מן הסתם יכול לקבל לתוכו כמה הטענות שונות בו זמנית.

(לא היה לי נעים לשאול איפה זה מסוף 2000, אז חיפשתי ומצאתי באינטרנט
).

אבל מה שמפריע לי, זה הצורך להטעין לנסיעות מסויימות. האם לא כתבתם כאן שרב-קו הוא כעין ארנק? אם כך, אני לא יכולה פשוט להטעין סכום כסף מסויים, ובכל נסיעה (בחברות השונות) יֵרד לי אוטומטית הסכום הדרוש מן הכרטיס, בלי להצטרך להתכונן לכל נסיעה (או נסיעת הלוך ושוב) בנפרד, ע"י תשלום מדוייק?
מה גם שאני לא תמיד יודעת מראש מתי ובאיזה חברה אסע. למשל, הנסיעה האחרונה לבאר שבע, היתה באוטובוס והחזרה משם - ברכבת.

תודה, עמוד השדרה.
אפשר להטעין ברב-קו עד 8 חוזים שונים
זה מפריע לכולנו, אבל נכון להיום, הערך הצבור אינו כלל-ארצי וכלל-מפעילי.
באגד למשל אפשר להשתמש בערך צבור רק בגוש-דן ובשרון הדרומי אבל אי אפשר לטעון כלל (גם לא בגוש-דן).
בערך הצבור של גוש-דן אפשר להשתמש בחברות דן, אגד, מטרופולין וקווים בגוש-דן ובקווים באזורים לוד-רמלה, מודיעין, נתניה וחדרה.

ולגבי נסיעה באמצעים שונים - את יכולה להשתמש בכרטיס החזור בתאריך שונה מתאריך נסיעת ההלוך כך שזה לא הולך לאיבוד (רק שתצטרכי לזכור אילו נסיעות שלא השתמשת בהן נשארו בכרטיס).
בכל מקרה עדיף לרכוש שתי נסיעות בכרטיס אחד כי זה יותר זול מלרכוש כרטיסים לנסיעות בודדות.
 

מיכי 10

Member
בקיצור, צריך להיות סוג של גאון,

אפשר להטעין ברב-קו עד 8 חוזים שונים
זה מפריע לכולנו, אבל נכון להיום, הערך הצבור אינו כלל-ארצי וכלל-מפעילי.
באגד למשל אפשר להשתמש בערך צבור רק בגוש-דן ובשרון הדרומי אבל אי אפשר לטעון כלל (גם לא בגוש-דן).
בערך הצבור של גוש-דן אפשר להשתמש בחברות דן, אגד, מטרופולין וקווים בגוש-דן ובקווים באזורים לוד-רמלה, מודיעין, נתניה וחדרה.

ולגבי נסיעה באמצעים שונים - את יכולה להשתמש בכרטיס החזור בתאריך שונה מתאריך נסיעת ההלוך כך שזה לא הולך לאיבוד (רק שתצטרכי לזכור אילו נסיעות שלא השתמשת בהן נשארו בכרטיס).
בכל מקרה עדיף לרכוש שתי נסיעות בכרטיס אחד כי זה יותר זול מלרכוש כרטיסים לנסיעות בודדות.
בקיצור, צריך להיות סוג של גאון,
ובעל זיכרות מצויין כדי להשתמש ברב-קו...

השאלה אם אני יכולה להטעין סכום מסויים, למשל -.30 שקלים או -.50 שקלים עבור כל אחת מהחברות בהן אני נוסעת. ואז כשיש לי נסיעה, היא תרד מתוך אותו סכום. ורק אצטרך לרשום לעצמי שהיום נסעתי ממקום X למקום Y במחיר Z, ולכן נשאר לי בחברה הזאת רק סכום כזה. ובהמשך נסעתי ברכבת הקלה, אז נשאר לי עבור הרכבת הקלה סכום כזה וכזה.

אפשר?
כי אם לא, אני לא כל כך מבינה את היתרון שברב-קו, חוץ מאשר בשני דברים. משמעותיים, אני לא מזלזלת:
1. האפשרות לקבל הנחה גם ברכבת הקלה, שמכבדת את ההנחות רק של מי שנושא כרטיס רב- קו.
2. האפשרות של נסיעות מעבר בתוך 90 דקות.
 

מיכי 10

Member
סליחה: *זיכרות > זיכרון מצויין.

בקיצור, צריך להיות סוג של גאון,
ובעל זיכרות מצויין כדי להשתמש ברב-קו...

השאלה אם אני יכולה להטעין סכום מסויים, למשל -.30 שקלים או -.50 שקלים עבור כל אחת מהחברות בהן אני נוסעת. ואז כשיש לי נסיעה, היא תרד מתוך אותו סכום. ורק אצטרך לרשום לעצמי שהיום נסעתי ממקום X למקום Y במחיר Z, ולכן נשאר לי בחברה הזאת רק סכום כזה. ובהמשך נסעתי ברכבת הקלה, אז נשאר לי עבור הרכבת הקלה סכום כזה וכזה.

אפשר?
כי אם לא, אני לא כל כך מבינה את היתרון שברב-קו, חוץ מאשר בשני דברים. משמעותיים, אני לא מזלזלת:
1. האפשרות לקבל הנחה גם ברכבת הקלה, שמכבדת את ההנחות רק של מי שנושא כרטיס רב- קו.
2. האפשרות של נסיעות מעבר בתוך 90 דקות.
סליחה: *זיכרות > זיכרון מצויין.
 
אי אפשר נכון להיום

בקיצור, צריך להיות סוג של גאון,
ובעל זיכרות מצויין כדי להשתמש ברב-קו...

השאלה אם אני יכולה להטעין סכום מסויים, למשל -.30 שקלים או -.50 שקלים עבור כל אחת מהחברות בהן אני נוסעת. ואז כשיש לי נסיעה, היא תרד מתוך אותו סכום. ורק אצטרך לרשום לעצמי שהיום נסעתי ממקום X למקום Y במחיר Z, ולכן נשאר לי בחברה הזאת רק סכום כזה. ובהמשך נסעתי ברכבת הקלה, אז נשאר לי עבור הרכבת הקלה סכום כזה וכזה.

אפשר?
כי אם לא, אני לא כל כך מבינה את היתרון שברב-קו, חוץ מאשר בשני דברים. משמעותיים, אני לא מזלזלת:
1. האפשרות לקבל הנחה גם ברכבת הקלה, שמכבדת את ההנחות רק של מי שנושא כרטיס רב- קו.
2. האפשרות של נסיעות מעבר בתוך 90 דקות.
אי אפשר נכון להיום
בנסיעות בינעירוניות השימוש בערך צבור עדיין מאוד מאוד מוגבל ובנסיעות בין גוש-דן לירושלים ובין תל אביב לבאר שבע (ואפילו בין גוש-דן לרחובות) אי אפשר להשתמש בערך הצבור.
אני יודע שלאחרונה הערך הצבור נכנס גם במטרופולין דרום אבל ב-370 ו-380 אי אפשר להשתמש בו ואני לא בקיא בדיוק באילו נסיעות כן אפשר.
בכל זאת יש לרב-קו יתרונות ונכון להיום גם כרטיסיית שתי נסיעות וכרטיסיות בכלל אפשר לרכוש רק בטעינה לרב-קו.
בעתיד אפשר יהיה לרכוש אצל כל המפעילים ובכל האזורים רק כרטיסים בודדים ללא מעברים חופשיים שלא באמצעות רב-קו כך שרב-קו הופך להיות כמעט הכרחי.
לא צריך להיות גאון - צריך להתרגל.
לי השימוש ברב-קו מאוד נוח ותמיד יש אפשרות לרכוש כרטיס לנסיעה בודדת במזומן.
 

מיכי 10

Member
טוב, אז בקיצור, לא הייתי קוראת לו "ארנק", אם

אי אפשר נכון להיום
בנסיעות בינעירוניות השימוש בערך צבור עדיין מאוד מאוד מוגבל ובנסיעות בין גוש-דן לירושלים ובין תל אביב לבאר שבע (ואפילו בין גוש-דן לרחובות) אי אפשר להשתמש בערך הצבור.
אני יודע שלאחרונה הערך הצבור נכנס גם במטרופולין דרום אבל ב-370 ו-380 אי אפשר להשתמש בו ואני לא בקיא בדיוק באילו נסיעות כן אפשר.
בכל זאת יש לרב-קו יתרונות ונכון להיום גם כרטיסיית שתי נסיעות וכרטיסיות בכלל אפשר לרכוש רק בטעינה לרב-קו.
בעתיד אפשר יהיה לרכוש אצל כל המפעילים ובכל האזורים רק כרטיסים בודדים ללא מעברים חופשיים שלא באמצעות רב-קו כך שרב-קו הופך להיות כמעט הכרחי.
לא צריך להיות גאון - צריך להתרגל.
לי השימוש ברב-קו מאוד נוח ותמיד יש אפשרות לרכוש כרטיס לנסיעה בודדת במזומן.
טוב, אז בקיצור, לא הייתי קוראת לו "ארנק", אם
כך, כי בארנק, אפשר לשים כמה כסף שיש ושרוצים, ומתוכות להשתמש במה שצריך.
אז הרב-קו אינו כזה ידידותי. אבל אם אתה צופה שבעתיד הוא יהיה נוח יותר, אסתפק בזה בינתיים.

תודה לך, עמוד השדרה, על כל הסבלנות ועל התשובות המעניינות.

ושבת שלום, :)
מיכל.
 

מיכי 10

Member
אוף, כמה טעויות: *ומתוכות > ומתוכו.

טוב, אז בקיצור, לא הייתי קוראת לו "ארנק", אם
כך, כי בארנק, אפשר לשים כמה כסף שיש ושרוצים, ומתוכות להשתמש במה שצריך.
אז הרב-קו אינו כזה ידידותי. אבל אם אתה צופה שבעתיד הוא יהיה נוח יותר, אסתפק בזה בינתיים.

תודה לך, עמוד השדרה, על כל הסבלנות ועל התשובות המעניינות.

ושבת שלום, :)
מיכל.
אוף, כמה טעויות: *ומתוכות > ומתוכו.
 
אם יש לך גישה לשח-רחוק-חכם

בקיצור, צריך להיות סוג של גאון,
ובעל זיכרות מצויין כדי להשתמש ברב-קו...

השאלה אם אני יכולה להטעין סכום מסויים, למשל -.30 שקלים או -.50 שקלים עבור כל אחת מהחברות בהן אני נוסעת. ואז כשיש לי נסיעה, היא תרד מתוך אותו סכום. ורק אצטרך לרשום לעצמי שהיום נסעתי ממקום X למקום Y במחיר Z, ולכן נשאר לי בחברה הזאת רק סכום כזה. ובהמשך נסעתי ברכבת הקלה, אז נשאר לי עבור הרכבת הקלה סכום כזה וכזה.

אפשר?
כי אם לא, אני לא כל כך מבינה את היתרון שברב-קו, חוץ מאשר בשני דברים. משמעותיים, אני לא מזלזלת:
1. האפשרות לקבל הנחה גם ברכבת הקלה, שמכבדת את ההנחות רק של מי שנושא כרטיס רב- קו.
2. האפשרות של נסיעות מעבר בתוך 90 דקות.
אם יש לך גישה לשח-רחוק-חכם
שתומך בתקשורת טווח אפס (NFC) אז יש ישומון שמאפשר לדעת מה יש על הכרטיס.
 

מיכי 10

Member
אה, אני מקווה שבקרוב יהיה לי.


אם יש לך גישה לשח-רחוק-חכם
שתומך בתקשורת טווח אפס (NFC) אז יש ישומון שמאפשר לדעת מה יש על הכרטיס.
אה, אני מקווה שבקרוב יהיה לי.

ובינתיים רק התקשרתי לחברה מסויימת כדי לרכוש דרכהּ את השירות וקיבלתי סים. אבל אחרי שהם בכלל לא עמדו בהבטחות שלהם, ביטלתי את העסקה ואחזיר להם את הסים. אקנה מכשיר חדש ואתקשר לחברה אחרת.
כך שנשארתי עדיין עם "שח רחוק טיפש" מדור ישן, אשר עד כה משרת אותי נאמנה.


טוב לדעת שתהיה לי אפשרות כזאת. תודה. :)
 
שימי לב שהוא גם צריך לתמוך NFC

אה, אני מקווה שבקרוב יהיה לי.

ובינתיים רק התקשרתי לחברה מסויימת כדי לרכוש דרכהּ את השירות וקיבלתי סים. אבל אחרי שהם בכלל לא עמדו בהבטחות שלהם, ביטלתי את העסקה ואחזיר להם את הסים. אקנה מכשיר חדש ואתקשר לחברה אחרת.
כך שנשארתי עדיין עם "שח רחוק טיפש" מדור ישן, אשר עד כה משרת אותי נאמנה.


טוב לדעת שתהיה לי אפשרות כזאת. תודה. :)
שימי לב שהוא גם צריך לתמוך NFC
לא מספיק שיהיה חכם.
לדוגמא אייפון לסוגיו הוא טלפון פרמיטיבי מבחינה טכנולוגית ולא תומך בזה.
 

מיכי 10

Member
אהה, תודה.

שימי לב שהוא גם צריך לתמוך NFC
לא מספיק שיהיה חכם.
לדוגמא אייפון לסוגיו הוא טלפון פרמיטיבי מבחינה טכנולוגית ולא תומך בזה.
אהה, תודה.
אבל האמת שאני לא יודעת מה זה NFC, ולא חושבת שאקנה משהו הכי הכי משוכלל.
לי חשוב שהפלאפון החכם שלי יהיה קודם כל טלפון נייד! אחרי זה - מצלמה.
ובהמשך - שיהיה לי חיבור לאינטרנט, כדי שאוכל להשתמש בו בעיקר לצורך המשך לימודי האספרנטו שלי, ולשמוע דרכו אתרים שונים באספרנטו.
אלא שלושת הדברים החשובים לי ביותר.
אם ב"טרמפ" יהיו לי עוד יישומים שימושיים - אדרבה. אבל לא אקנה מכשיר נורא יקר עבור יישומים שכנראה לא אשתמש בהם.
בשלב זה, אני אפילו לא יודעת מה זה ומה ההבדל בין אייפון, אייפוד ושאר ה"חברים" שלהם.
 
לא זוכר שהזכרתי את המילה יקר

אהה, תודה.
אבל האמת שאני לא יודעת מה זה NFC, ולא חושבת שאקנה משהו הכי הכי משוכלל.
לי חשוב שהפלאפון החכם שלי יהיה קודם כל טלפון נייד! אחרי זה - מצלמה.
ובהמשך - שיהיה לי חיבור לאינטרנט, כדי שאוכל להשתמש בו בעיקר לצורך המשך לימודי האספרנטו שלי, ולשמוע דרכו אתרים שונים באספרנטו.
אלא שלושת הדברים החשובים לי ביותר.
אם ב"טרמפ" יהיו לי עוד יישומים שימושיים - אדרבה. אבל לא אקנה מכשיר נורא יקר עבור יישומים שכנראה לא אשתמש בהם.
בשלב זה, אני אפילו לא יודעת מה זה ומה ההבדל בין אייפון, אייפוד ושאר ה"חברים" שלהם.
לא זוכר שהזכרתי את המילה יקר
המחירים של מכשיר כולל NFc מתחילים ב700 שקל
http://www.zap.co.il/models.aspx?sog=e-cellphone&db3129423=3129424&orderby=price

בכל מקרה, זה רק תוספת נוחה. כמובן שהדרישות שלך מהמכשיר חשובות יותר.
 

מיכי 10

Member
נכון, לא הזכרת כלל את המילה 'יקר'.

לא זוכר שהזכרתי את המילה יקר
המחירים של מכשיר כולל NFc מתחילים ב700 שקל
http://www.zap.co.il/models.aspx?sog=e-cellphone&db3129423=3129424&orderby=price

בכל מקרה, זה רק תוספת נוחה. כמובן שהדרישות שלך מהמכשיר חשובות יותר.
נכון, לא הזכרת כלל את המילה 'יקר'.
אני סתם נחפזתי להסיק מסקנות.

אבל תודה על מה שכתבת. זה משמח אותי שאפשר כבר לקנות מכשיר במחיר שפוי.
תודה גם על הקישור, אם כי אותי הוא כמובן מבלבל, בגלל ההיצע העצום שבו. :)
 

מיכי 10

Member
כן, תודה. אבל אני נורא מעדיפה

לא חובה להחזיק ביישומון לקריאת רב קו
אפשר גם לבקש ''פירוט יתרות'' מהנהג
כן, תודה. אבל אני נורא מעדיפה
לא להצטרך להטריד את הנהג, אלא להסתדר בעצמי.
מקווה שיש אפשרות לברר את היתרה גם במכשירים שנמצאים איפשהו, אם יש כאלה.
 
כן,ישנה אפשרות כזאת

כן, תודה. אבל אני נורא מעדיפה
לא להצטרך להטריד את הנהג, אלא להסתדר בעצמי.
מקווה שיש אפשרות לברר את היתרה גם במכשירים שנמצאים איפשהו, אם יש כאלה.
כן,ישנה אפשרות כזאת
למשל במכונות של הרכבת הקלה והמטרונית.
אני מקווה שכשמכונות הטעינה של קווים יפעלו,אפשר יהיה לבדוק גם בהן.

אם אין תור ארוך באוטובוס,אפשר לבקש דו''ח ''פירוט יתרות'' מהנהג,זה לא מטריד ומסתכם במספר לחיצות במודול.
כך אני עושה,ועם עט כותב לי כל פעם כמה נותר לי בדו''ח היתרות עצמו.
 

מיכי 10

Member
או. קיי., נשמע טוב. תודה.

כן,ישנה אפשרות כזאת
למשל במכונות של הרכבת הקלה והמטרונית.
אני מקווה שכשמכונות הטעינה של קווים יפעלו,אפשר יהיה לבדוק גם בהן.

אם אין תור ארוך באוטובוס,אפשר לבקש דו''ח ''פירוט יתרות'' מהנהג,זה לא מטריד ומסתכם במספר לחיצות במודול.
כך אני עושה,ועם עט כותב לי כל פעם כמה נותר לי בדו''ח היתרות עצמו.
או. קיי., נשמע טוב. תודה.
 
אפשר גם במכשירים של הרכבת (הכבדה)

כן,ישנה אפשרות כזאת
למשל במכונות של הרכבת הקלה והמטרונית.
אני מקווה שכשמכונות הטעינה של קווים יפעלו,אפשר יהיה לבדוק גם בהן.

אם אין תור ארוך באוטובוס,אפשר לבקש דו''ח ''פירוט יתרות'' מהנהג,זה לא מטריד ומסתכם במספר לחיצות במודול.
כך אני עושה,ועם עט כותב לי כל פעם כמה נותר לי בדו''ח היתרות עצמו.
אפשר גם במכשירים של הרכבת (הכבדה)
ואפשר גם בקופות של הרכבת לבקש את פירוט החוזים בכרטיס.
ובכלל, למי שיש רב-קו של הרכבת יכול לבדוק באתר החדש של הרכבת.
 

nitsansh

New member
לא צריך לרשום. היתרה כתובה בכרטיס

בקיצור, צריך להיות סוג של גאון,
ובעל זיכרות מצויין כדי להשתמש ברב-קו...

השאלה אם אני יכולה להטעין סכום מסויים, למשל -.30 שקלים או -.50 שקלים עבור כל אחת מהחברות בהן אני נוסעת. ואז כשיש לי נסיעה, היא תרד מתוך אותו סכום. ורק אצטרך לרשום לעצמי שהיום נסעתי ממקום X למקום Y במחיר Z, ולכן נשאר לי בחברה הזאת רק סכום כזה. ובהמשך נסעתי ברכבת הקלה, אז נשאר לי עבור הרכבת הקלה סכום כזה וכזה.

אפשר?
כי אם לא, אני לא כל כך מבינה את היתרון שברב-קו, חוץ מאשר בשני דברים. משמעותיים, אני לא מזלזלת:
1. האפשרות לקבל הנחה גם ברכבת הקלה, שמכבדת את ההנחות רק של מי שנושא כרטיס רב- קו.
2. האפשרות של נסיעות מעבר בתוך 90 דקות.
לא צריך לרשום. היתרה כתובה בכרטיס
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה