אדריכל השבת מדבר

מצב
הנושא נעול.
יש לך תשובה לכל טיעון, אבל כל התשובות האלה הן מעגליות.

אילת לא דומה לטבריה
אם לאילת מקובל לטוס / לסוע באוטובוס מפאת הדרך הארוכה גם לבעלי רכב פרטי, בטבריה זה לא המקרה. קוי אילת הם אכן דוגמא מובהקת לקווים עם ריבוי תיירים (פנים וחוץ), ובהתאם ישנם נסיעות לילה, הזמנת מקומות, תגבור קיץ משמעותי וכו'. אין מאפיינים דומים בקווים אחרים בארץ, למעט אולי קו הלילה לקרית שמונה (שהוא במובהק לא מכוון תיירים אלא תושבים).
יש לך תשובה לכל טיעון, אבל כל התשובות האלה הן מעגליות.
אתה אומר שלאילת מקובל לטוס או לנסוע באוטובוס, ולטבריה לא.
זה נכון, אבל הסיבה היחידה לזה היא שלאילת אפשר לטוס ולנסוע באוטובוס בשבת, ולטבריה אי אפשר.
עובדה שבכל שאר מדינות העולם חוץ מישראל מקובל לנסוע בתחבורה ציבורית ביום החופש לכל היעדים, ולא רק לאילת.
 
אילת לא דומה לטבריה, אבל כן דומה (בהקשר הזה) לרמת הגולן

אילת לא דומה לטבריה
אם לאילת מקובל לטוס / לסוע באוטובוס מפאת הדרך הארוכה גם לבעלי רכב פרטי, בטבריה זה לא המקרה. קוי אילת הם אכן דוגמא מובהקת לקווים עם ריבוי תיירים (פנים וחוץ), ובהתאם ישנם נסיעות לילה, הזמנת מקומות, תגבור קיץ משמעותי וכו'. אין מאפיינים דומים בקווים אחרים בארץ, למעט אולי קו הלילה לקרית שמונה (שהוא במובהק לא מכוון תיירים אלא תושבים).
אילת לא דומה לטבריה, אבל כן דומה (בהקשר הזה) לרמת הגולן
גם אילת וגם רמת הגולן (וגם החופים בצד המזרחי של הכנרת) מהווים מוקד משיכה לטיולי צעירים, כולל צעירים מתחת לגיל רשיון הנהיגה.
 
דווקא אהבתי משפט אחד של אלכס לנגר בכתבה

אין הצדקה לתחבורה ציבורית לאתר טיול
קשה מאוד לבסס קו על מטיילים שיוצאים משטח מבוזר ביותר, ויעדיהם מבוזרים ביותר. לזה יש לצרף את המאפיין הקבוצתי של חברים / משפחה שיוצאת יחדיו לפיקניק עם ציוד רב (שחלקו אסור להעמסה בתחבורה ציבורית, כדוגמת גז בישול) בסדרת רכבים פרטיים, ואת השעות המקובלות לטיול שמתחיל בדרך כלל בבוקר ומסתיים בצהרים / ערב (אין פיזור סביר לאורך היום של נוסעים בשני כיווני הנסיעה)
&nbsp
תחבורה ציבורת מבוססת בעיקרה על יוממים שנוסעים למקומות עבודה / לימודים / סידורים שונים, ואליהם מצטרפים קבוצות שונות כדוגמת חיילים שנוסעים פעם בשבועיים לבסיס, מטיילים פה ושם, תיירים ועוד.
&nbsp
דוגמא לכך היא העובדה שגם בשיא החורף לא פועל שום קו תחבורה ציבורית לאתר החרמון, ובחיפה לא פועל שום קו תחבורה ציבורית לנקודות שונות בפארק הכרמל בשבת, וגם ביום חול השירות מצומצם יחסית (אין כמעט תחנות בין האוניברסיטה לעוספייה, לדוגמא, ואין כמעט שירות לאזור בית אורן). באופן מפליא משהו, קו 37 מחיפה לעוספייה / דליה לא פעיל כלל בשבת, למרות ה'תיירים' המקומיים הרבים למקום בשבת. אגב, אילו היה פועל, הנסיעה הייתה סבל רציני בגלל התנועה הפקוקה והלא-מוסדרת במקום בשבת. התיירות לעיירות הכרמל הינה בעיקרה תיירות-מסחר, אלו לא הלקוחות הרגילים של תחבורה ציבורית, וקשה להתנייד בתחבורה ציבורית עם משא קניות כבד.
דווקא אהבתי משפט אחד של אלכס לנגר בכתבה
צריך לאתר את הקווים העורקיים בכל מטרופולין, אלה שביום יום פועלים כל 5-15 דקות, ולהפעיל אותם בשבת, גם אם בתדירות נמוכה יותר של כל חצי שעה. כמובן עם שינויים במסלול במידה והם עוברים בשכונות דתיות. על קווים אלה חזקה שגם הביקוש הנמוך יותר שאכן קיים בשעות המנוחה, יתורגם למאות נוסעים ביום.
משם אפשר להתקדם הלאה, לבטל קו שלא מצליח להתרומם בשבת, להוסיף קו אחר שאולי ביום חול הוא לא הכי חזק אבל יש לו פטנציאל בשבת (נניח, קו לנמל).
 
הם תמיד יאמרו "כאן זאת "מדינה יהודית""

בכל העולם יש ביקוש לתחבורה ביום המנוחה ורק בישראל אין

כי כולנו דתיים שומרי מצוות אדוקים שלא מוציאים את האף מהבית או מהשכונה בשבת, וכל החברים והמשפחה שלנו גרים איתנו בשכונה, ככה שאין לנו שום צורך לזוז סנטימטר חוץ מללכת לבית הכנסת.
&nbsp
ים? מי צריך את זה. פארק שעשועים? טיול בנחל בצפון ביום החופשי שלנו אחרי שעבדנו כל השבוע? זה לא מעניין, רק בית ובית כנסת.
הם תמיד יאמרו "כאן זאת "מדינה יהודית""
פירוש מעוות למה שהכירו במקום מדינה שהיא מקלט לכל היהודים היא מדינה שיהודים רודפים יהודים אחרים והורסים להם את החיים.
:(
 

Ofekalef1

New member
איפה כתובה ההגדרה

הם תמיד יאמרו "כאן זאת "מדינה יהודית""
פירוש מעוות למה שהכירו במקום מדינה שהיא מקלט לכל היהודים היא מדינה שיהודים רודפים יהודים אחרים והורסים להם את החיים.
:(
איפה כתובה ההגדרה
שמדינת ישראל היא מקלט לכל היהודים? אשמח לקבל הפנייה.
ואם אכן כך, אז למה דווקא בארץ ישראל, שכל כך הרבה עמים רוצים?
 
לא הגדרה אבל כל החלק הראשון של מגילת העצמאות נסוב

איפה כתובה ההגדרה
שמדינת ישראל היא מקלט לכל היהודים? אשמח לקבל הפנייה.
ואם אכן כך, אז למה דווקא בארץ ישראל, שכל כך הרבה עמים רוצים?
לא הגדרה אבל כל החלק הראשון של מגילת העצמאות נסוב
סביב הרעיון הזה.
[URL]http://main.knesset.gov.il/About/Occasion/Pages/IndDeclaration.aspx[/URL]
הנה פסקה אחת מתוך מגילת העצמאות:
"השואה שנתחוללה על עם ישראל בזמן האחרון, בה הוכרעו לטבח מיליונים יהודים באירופה, הוכיחה מחדש בעליל את ההכרח בפתרון בעית העם היהודי מחוסר המולדת והעצמאות על-ידי חידוש המדינה היהודית בארץ-ישראל, אשר תפתח לרווחה את שערי המולדת לכל יהודי ותעניק לעם היהודי מעמד של אומה שוות-זכויות בתוך משפחת העמים."
 

Ofekalef1

New member
במגילה גם כתוב שארץ ישראל היא גאולת ישראל

לא הגדרה אבל כל החלק הראשון של מגילת העצמאות נסוב
סביב הרעיון הזה.
[URL]http://main.knesset.gov.il/About/Occasion/Pages/IndDeclaration.aspx[/URL]
הנה פסקה אחת מתוך מגילת העצמאות:
"השואה שנתחוללה על עם ישראל בזמן האחרון, בה הוכרעו לטבח מיליונים יהודים באירופה, הוכיחה מחדש בעליל את ההכרח בפתרון בעית העם היהודי מחוסר המולדת והעצמאות על-ידי חידוש המדינה היהודית בארץ-ישראל, אשר תפתח לרווחה את שערי המולדת לכל יהודי ותעניק לעם היהודי מעמד של אומה שוות-זכויות בתוך משפחת העמים."
במגילה גם כתוב שארץ ישראל היא גאולת ישראל
ואלמנטים שקשורים לדת היהודית מוזכרים בה לא פעם. (צור ישראל זה בהס"כ חוזק ישראל
)
"אנו קוראים אל העם היהודי בכל התפוצות להתלכד סביב הישוב בעליה ובבנין ולעמוד לימינו במערכה הגדולה על הגשמת שאיפת הדורות לגאולת ישראל.

מתוך בטחון בצור ישראל הננו חותמים בחתימת ידינו לעדות על הכרזה זו, במושב מועצת המדינה הזמנית, על אדמת המולדת, בעיר תל-אביב, היום הזה, ערב שבת, ה' אייר תש"ח, 14 במאי 1948."

אני לא כל כך בטוח ששאיפת הדורות של העם היהודי היא למצוא מקום מפלט מהטבח שנעשה בעולם...
ישראל היא ה"מולדת"... העם "שמר לה אמונים"... "חתרו היהודים בכל דור ודור לשוב ולהאחז במולדתם העתיקה"...

לבסס את זה שמדינת ישראל היא מקום מפלט לכל האנשים שנולדו לאם יהודיה(/אב יהודי) משאר אומות העולם, ותו לא, על מגילת העצמאות, זה לא ביסוס מוצלח.
 
אני לא כתבתי "ותו לא"

במגילה גם כתוב שארץ ישראל היא גאולת ישראל
ואלמנטים שקשורים לדת היהודית מוזכרים בה לא פעם. (צור ישראל זה בהס"כ חוזק ישראל
)
"אנו קוראים אל העם היהודי בכל התפוצות להתלכד סביב הישוב בעליה ובבנין ולעמוד לימינו במערכה הגדולה על הגשמת שאיפת הדורות לגאולת ישראל.

מתוך בטחון בצור ישראל הננו חותמים בחתימת ידינו לעדות על הכרזה זו, במושב מועצת המדינה הזמנית, על אדמת המולדת, בעיר תל-אביב, היום הזה, ערב שבת, ה' אייר תש"ח, 14 במאי 1948."

אני לא כל כך בטוח ששאיפת הדורות של העם היהודי היא למצוא מקום מפלט מהטבח שנעשה בעולם...
ישראל היא ה"מולדת"... העם "שמר לה אמונים"... "חתרו היהודים בכל דור ודור לשוב ולהאחז במולדתם העתיקה"...

לבסס את זה שמדינת ישראל היא מקום מפלט לכל האנשים שנולדו לאם יהודיה(/אב יהודי) משאר אומות העולם, ותו לא, על מגילת העצמאות, זה לא ביסוס מוצלח.
אני לא כתבתי "ותו לא"
ברור שהקמת מדינת ישראל בארץ ישראל מבוססת על ההיסטוריה היהודית וזו התשובה לשאלתך למה דווקא בארץ ישראל.
אבל אתה שאלת היכן כתוב שמדינת ישראל היא מקלט לכל היהודים. אז הבאתי את אותה פסקה ממגילת העצמאות.
גאולת ישראל אין בהכרח משמעותה גאולה רק של דתיי ישראל. העם היהודי כולל גם אנשים לא דתיים והם עדיין יהודים ושייכים לעם היהודי. ואת זה הדתיים והחרדים צריכים להפנים. לא רק לדתיים יש זכות על הארץ הזו ועל המדינה הזו. ולדתיים אין מונופול על העם היהודי, על ארץ ישראל ועל מדינת ישראל.

אגב, במגילת העצמאות כתוב גם : "תבטיח חופש דת..."
כך שבטוח הכוונה לא הייתה למדינת הלכה דתית שתכפה את הדת על כל אזרחיה.
להבטיח חופש דת זה גם להבטיח אי כפיה דתית של קבוצה מסויימת על קבוצה אחרת.
 

Ofekalef1

New member
אז הטענה שלי לא הייתה כלפיך. אבל זה מה שניצן אמר.

אני לא כתבתי "ותו לא"
ברור שהקמת מדינת ישראל בארץ ישראל מבוססת על ההיסטוריה היהודית וזו התשובה לשאלתך למה דווקא בארץ ישראל.
אבל אתה שאלת היכן כתוב שמדינת ישראל היא מקלט לכל היהודים. אז הבאתי את אותה פסקה ממגילת העצמאות.
גאולת ישראל אין בהכרח משמעותה גאולה רק של דתיי ישראל. העם היהודי כולל גם אנשים לא דתיים והם עדיין יהודים ושייכים לעם היהודי. ואת זה הדתיים והחרדים צריכים להפנים. לא רק לדתיים יש זכות על הארץ הזו ועל המדינה הזו. ולדתיים אין מונופול על העם היהודי, על ארץ ישראל ועל מדינת ישראל.

אגב, במגילת העצמאות כתוב גם : "תבטיח חופש דת..."
כך שבטוח הכוונה לא הייתה למדינת הלכה דתית שתכפה את הדת על כל אזרחיה.
להבטיח חופש דת זה גם להבטיח אי כפיה דתית של קבוצה מסויימת על קבוצה אחרת.
אז הטענה שלי לא הייתה כלפיך. אבל זה מה שניצן אמר.
ולא אמרתי שזו גאולה של דתיי ישראל. אמרתי שזו גאולת ישראל ולגאולת ישראל יש מובן דתי מובהק.
 
לגאולת ישראל יש לא רק מובן דתי אלא גם מובן לאומי

אז הטענה שלי לא הייתה כלפיך. אבל זה מה שניצן אמר.
ולא אמרתי שזו גאולה של דתיי ישראל. אמרתי שזו גאולת ישראל ולגאולת ישראל יש מובן דתי מובהק.
לגאולת ישראל יש לא רק מובן דתי אלא גם מובן לאומי
ומגילת העצמאות מדגישה דווקא את הפן הלאומי.
הדת היהודית השתמרה גם בגלות, אבל היהודים כעם וכלאום בעל זהות מדינית וממלכתית משלו קמו מחדש עם הקמת מדינת ישראל.

"בארץ-ישראל קם העם היהודי, בה עוצבה דמותו הרוחנית, הדתית והמדינית, בה חי חיי קוממיות ממלכתית, בה יצר נכסי תרבות לאומיים וכלל-אנושיים והוריש לעולם כולו את ספר הספרים הנצחי.
לאחר שהוגלה העם מארצו בכוח הזרוע שמר לה אמונים בכל ארצות פזוריו, ולא חדל מתפילה ומתקוה לשוב לארצו ולחדש בתוכה את חירותו המדינית.
מתוך קשר היסטורי ומסורתי זה חתרו היהודים בכל דור לשוב ולהאחז במולדתם העתיקה; ובדורות האחרונים שבו לארצם בהמונים, וחלוצים, מעפילים ומגינים הפריחו נשמות, החיו שפתם העברית, בנו כפרים וערים, והקימו ישוב גדל והולך השליט על משקו ותרבותו, שוחר שלום ומגן על עצמו, מביא ברכת הקידמה לכל תושבי הארץ ונושא נפשו לעצמאות ממלכתית.
בשנת תרנ"ז (1897) נתכנס הקונגרס הציוני לקול קריאתו של הוגה חזון המדינה היהודית תיאודור הרצל והכריז על זכות העם היהודי לתקומה לאומית בארצו.
זכות זו הוכרה בהצהרת בלפור מיום ב' בנובמבר 1917 ואושרה במנדט מטעם חבר הלאומים, אשר נתן במיוחד תוקף בין-לאומי לקשר ההיסטורי שבין העם היהודי לבין ארץ-ישראל ולזכות העם היהודי להקים מחדש את ביתו הלאומי.
"

"לחדש בתוכה את חירותו המדינית"
"ונושא נפשו לעצמאות ממלכתית"
"זכות העם היהודי לתקומה לאומית בארצו"
"לקשר ההיסטורי שבין העם היהודי לבין ארץ-ישראל ולזכות העם היהודי להקים מחדש את ביתו הלאומי"

גאולת ישראל בהקמת מדינת ישראל דווקא לא הייתה בפן הדתי, אלא בפן המדיני, ממלכתי ולאומי.

ולא מעט מהחרדים אכן לא רואים בהקמת מדינת ישראל גאולה.
 

alantan

New member
העם היהודי יש לו מסורת ארוכת שנים וזה לא תמיד הולך יד ביד עם

במגילה גם כתוב שארץ ישראל היא גאולת ישראל
ואלמנטים שקשורים לדת היהודית מוזכרים בה לא פעם. (צור ישראל זה בהס"כ חוזק ישראל
)
"אנו קוראים אל העם היהודי בכל התפוצות להתלכד סביב הישוב בעליה ובבנין ולעמוד לימינו במערכה הגדולה על הגשמת שאיפת הדורות לגאולת ישראל.

מתוך בטחון בצור ישראל הננו חותמים בחתימת ידינו לעדות על הכרזה זו, במושב מועצת המדינה הזמנית, על אדמת המולדת, בעיר תל-אביב, היום הזה, ערב שבת, ה' אייר תש"ח, 14 במאי 1948."

אני לא כל כך בטוח ששאיפת הדורות של העם היהודי היא למצוא מקום מפלט מהטבח שנעשה בעולם...
ישראל היא ה"מולדת"... העם "שמר לה אמונים"... "חתרו היהודים בכל דור ודור לשוב ולהאחז במולדתם העתיקה"...

לבסס את זה שמדינת ישראל היא מקום מפלט לכל האנשים שנולדו לאם יהודיה(/אב יהודי) משאר אומות העולם, ותו לא, על מגילת העצמאות, זה לא ביסוס מוצלח.
העם היהודי יש לו מסורת ארוכת שנים וזה לא תמיד הולך יד ביד עם
שמירת מצוות. יש לא מעט כופרים ואפיקורוסים ששומרים בלב פינה חמה למסורת ולשורשים, וכן גם לארץ ישראל. באופן אירוני צריך לפעמים לחיות בחו"ל כדי להבין את הקשר הנ"ל שאינו מבוסס על דתיות, כי זה קצת הולך לאיבוד בארץ עם כל השנאה והכפיה.
 
זו לדעתי הייתה כוונת המייסדים

איפה כתובה ההגדרה
שמדינת ישראל היא מקלט לכל היהודים? אשמח לקבל הפנייה.
ואם אכן כך, אז למה דווקא בארץ ישראל, שכל כך הרבה עמים רוצים?
זו לדעתי הייתה כוונת המייסדים
בוודאי שהם לא התכוונו לכפיה דתית ולזכויות יתר לציבור דתי וחרדי.
&nbsp
 

orenhz

Member
אני באמת לא מצליח להבין את הראש שלך

אדריכל השבת מדבר
מה העריכה צמרת משרד התחבורה בשנות התשעים בבואה לנסח את תקנה 386א המגבילה את פעילות התחבורה הציבורית בשבת? אלכס לנגר, שהיה סגן המפע"ת באותן שנים, משחזר ומסביר בראיון ל-News1 למה עד היום אין בנמצא קו "חיוני" ואלו עדכונים צריך אולי לעשות בסטטוס-קוו

לכתבה המלאה
אני באמת לא מצליח להבין את הראש שלך
גם אני אדם דתי, ממש כמוך, והייתי שמח מאוד לראות את כל עם ישראל שומר שבת ולא נוסע ביום קדוש זה. הלוואי וזה יקרה יום אחד.
אבל נכון להיום, זה לא ממש המצב. מי שרוצה לנסוע בשבת - נוסע. עם או בלי תח"צ. אם זה ברכב הפרטי, מונית ספיישל, מונית שירות, אופניים חשמליים וכו', וכל כלי הרכב הנ"ל מבצעים חילול שבת למהדרין. אז ברגע שאתה מונע תח"צ בשבת, מה אתה מרוויח בעצם?
אלה שירצו לנסוע בליל שישי להשתכר במועדון: או שיחזרו עם מונית ספיישל (מה שגורם להרבה נהגי מוניות לחלל שבת לעומת מעט נהגי אוטובוס שיכלו לעשות זאת במקומם), או שיקראו לאבא שיבוא לאסוף אותם (ואז גרמת גם לאבא לחלל שבת), או ינהגו שיכורים הבייתה ואז אני לא צריך להסביר לך את המשמעות. או שפשוט יחזרו הבייתה באוטובוס ציבורי במחיר הגיוני (לרוב זול יותר מרכב פרטי ובוודאי ממונית ספיישל ואף ממונית שירות בתעריף שבת).
אני לא אומר (ולמעשה אף גולש כאן בפורום אינו אומר את זה) שצריך להפעיל תח"צ בשבת במתכונת מלאה. צריך להפעיל לפי ביקוש. מן הסתם לא יכניסו אוטובוסים בשבת לשכונות דתיות/חרדיות, הן בגלל חוסר ביקוש שם והן כדי לא "להכעיס דווקא".
אבל אם יש תחבורה בשבת בחיפה ובאילת וערים נוספות בארץ (וכן, גרים בהן גם דתיים וחרדים בהרמוניה), אין שום סיבה שלא יהיה תח"צ בת"א.
ואגב, מוניות שירות הן תח"צ לכל הדעות. גם אם לא הכי ראוי והכי אופטימלי, אבל הן עדיין תח"צ. וידוע הרי שמוניות שירות עובדות רק איפה שיש ביקוש. אז עצם זה שיש כמה וכמה קווי מוניות שירות פעילים בשבת, סותר לגמרי את מה שהעלית בכתבה, ש"אין ביקוש" בשבת.
אז מה זה משנה לך אם קו 51 בז'בוטינסקי מופעל בשבת ע"י מונית שירות או אוטובוס? הרי אם אתה רוצה באמת לצמצם את חילול השבת, אז דווקא אוטובוס עם נהג אחד=5 מוניות עם 5 נהגים.
הדרך שבה אתה פועל כדי למנוע תח"צ בשבת, היא לחלוטין כפייה דתית שרק גורמת לשנאה ופירוד בעם.
תחשוב על זה.
 


אני באמת לא מצליח להבין את הראש שלך
גם אני אדם דתי, ממש כמוך, והייתי שמח מאוד לראות את כל עם ישראל שומר שבת ולא נוסע ביום קדוש זה. הלוואי וזה יקרה יום אחד.
אבל נכון להיום, זה לא ממש המצב. מי שרוצה לנסוע בשבת - נוסע. עם או בלי תח"צ. אם זה ברכב הפרטי, מונית ספיישל, מונית שירות, אופניים חשמליים וכו', וכל כלי הרכב הנ"ל מבצעים חילול שבת למהדרין. אז ברגע שאתה מונע תח"צ בשבת, מה אתה מרוויח בעצם?
אלה שירצו לנסוע בליל שישי להשתכר במועדון: או שיחזרו עם מונית ספיישל (מה שגורם להרבה נהגי מוניות לחלל שבת לעומת מעט נהגי אוטובוס שיכלו לעשות זאת במקומם), או שיקראו לאבא שיבוא לאסוף אותם (ואז גרמת גם לאבא לחלל שבת), או ינהגו שיכורים הבייתה ואז אני לא צריך להסביר לך את המשמעות. או שפשוט יחזרו הבייתה באוטובוס ציבורי במחיר הגיוני (לרוב זול יותר מרכב פרטי ובוודאי ממונית ספיישל ואף ממונית שירות בתעריף שבת).
אני לא אומר (ולמעשה אף גולש כאן בפורום אינו אומר את זה) שצריך להפעיל תח"צ בשבת במתכונת מלאה. צריך להפעיל לפי ביקוש. מן הסתם לא יכניסו אוטובוסים בשבת לשכונות דתיות/חרדיות, הן בגלל חוסר ביקוש שם והן כדי לא "להכעיס דווקא".
אבל אם יש תחבורה בשבת בחיפה ובאילת וערים נוספות בארץ (וכן, גרים בהן גם דתיים וחרדים בהרמוניה), אין שום סיבה שלא יהיה תח"צ בת"א.
ואגב, מוניות שירות הן תח"צ לכל הדעות. גם אם לא הכי ראוי והכי אופטימלי, אבל הן עדיין תח"צ. וידוע הרי שמוניות שירות עובדות רק איפה שיש ביקוש. אז עצם זה שיש כמה וכמה קווי מוניות שירות פעילים בשבת, סותר לגמרי את מה שהעלית בכתבה, ש"אין ביקוש" בשבת.
אז מה זה משנה לך אם קו 51 בז'בוטינסקי מופעל בשבת ע"י מונית שירות או אוטובוס? הרי אם אתה רוצה באמת לצמצם את חילול השבת, אז דווקא אוטובוס עם נהג אחד=5 מוניות עם 5 נהגים.
הדרך שבה אתה פועל כדי למנוע תח"צ בשבת, היא לחלוטין כפייה דתית שרק גורמת לשנאה ופירוד בעם.
תחשוב על זה.
 

alantan

New member
חזק ואמץ, אנשים כמוך הם העתיד שלנו או שאבדנו

אני באמת לא מצליח להבין את הראש שלך
גם אני אדם דתי, ממש כמוך, והייתי שמח מאוד לראות את כל עם ישראל שומר שבת ולא נוסע ביום קדוש זה. הלוואי וזה יקרה יום אחד.
אבל נכון להיום, זה לא ממש המצב. מי שרוצה לנסוע בשבת - נוסע. עם או בלי תח"צ. אם זה ברכב הפרטי, מונית ספיישל, מונית שירות, אופניים חשמליים וכו', וכל כלי הרכב הנ"ל מבצעים חילול שבת למהדרין. אז ברגע שאתה מונע תח"צ בשבת, מה אתה מרוויח בעצם?
אלה שירצו לנסוע בליל שישי להשתכר במועדון: או שיחזרו עם מונית ספיישל (מה שגורם להרבה נהגי מוניות לחלל שבת לעומת מעט נהגי אוטובוס שיכלו לעשות זאת במקומם), או שיקראו לאבא שיבוא לאסוף אותם (ואז גרמת גם לאבא לחלל שבת), או ינהגו שיכורים הבייתה ואז אני לא צריך להסביר לך את המשמעות. או שפשוט יחזרו הבייתה באוטובוס ציבורי במחיר הגיוני (לרוב זול יותר מרכב פרטי ובוודאי ממונית ספיישל ואף ממונית שירות בתעריף שבת).
אני לא אומר (ולמעשה אף גולש כאן בפורום אינו אומר את זה) שצריך להפעיל תח"צ בשבת במתכונת מלאה. צריך להפעיל לפי ביקוש. מן הסתם לא יכניסו אוטובוסים בשבת לשכונות דתיות/חרדיות, הן בגלל חוסר ביקוש שם והן כדי לא "להכעיס דווקא".
אבל אם יש תחבורה בשבת בחיפה ובאילת וערים נוספות בארץ (וכן, גרים בהן גם דתיים וחרדים בהרמוניה), אין שום סיבה שלא יהיה תח"צ בת"א.
ואגב, מוניות שירות הן תח"צ לכל הדעות. גם אם לא הכי ראוי והכי אופטימלי, אבל הן עדיין תח"צ. וידוע הרי שמוניות שירות עובדות רק איפה שיש ביקוש. אז עצם זה שיש כמה וכמה קווי מוניות שירות פעילים בשבת, סותר לגמרי את מה שהעלית בכתבה, ש"אין ביקוש" בשבת.
אז מה זה משנה לך אם קו 51 בז'בוטינסקי מופעל בשבת ע"י מונית שירות או אוטובוס? הרי אם אתה רוצה באמת לצמצם את חילול השבת, אז דווקא אוטובוס עם נהג אחד=5 מוניות עם 5 נהגים.
הדרך שבה אתה פועל כדי למנוע תח"צ בשבת, היא לחלוטין כפייה דתית שרק גורמת לשנאה ופירוד בעם.
תחשוב על זה.
חזק ואמץ, אנשים כמוך הם העתיד שלנו או שאבדנו
אני מאחל שכל שומרי המצוות והחילונים ילמדו להבין אחד את השני כפי שאתה מיטיב לעשות זאת כאן.
 
מה אתה רוצה ממנו?

אני באמת לא מצליח להבין את הראש שלך
גם אני אדם דתי, ממש כמוך, והייתי שמח מאוד לראות את כל עם ישראל שומר שבת ולא נוסע ביום קדוש זה. הלוואי וזה יקרה יום אחד.
אבל נכון להיום, זה לא ממש המצב. מי שרוצה לנסוע בשבת - נוסע. עם או בלי תח"צ. אם זה ברכב הפרטי, מונית ספיישל, מונית שירות, אופניים חשמליים וכו', וכל כלי הרכב הנ"ל מבצעים חילול שבת למהדרין. אז ברגע שאתה מונע תח"צ בשבת, מה אתה מרוויח בעצם?
אלה שירצו לנסוע בליל שישי להשתכר במועדון: או שיחזרו עם מונית ספיישל (מה שגורם להרבה נהגי מוניות לחלל שבת לעומת מעט נהגי אוטובוס שיכלו לעשות זאת במקומם), או שיקראו לאבא שיבוא לאסוף אותם (ואז גרמת גם לאבא לחלל שבת), או ינהגו שיכורים הבייתה ואז אני לא צריך להסביר לך את המשמעות. או שפשוט יחזרו הבייתה באוטובוס ציבורי במחיר הגיוני (לרוב זול יותר מרכב פרטי ובוודאי ממונית ספיישל ואף ממונית שירות בתעריף שבת).
אני לא אומר (ולמעשה אף גולש כאן בפורום אינו אומר את זה) שצריך להפעיל תח"צ בשבת במתכונת מלאה. צריך להפעיל לפי ביקוש. מן הסתם לא יכניסו אוטובוסים בשבת לשכונות דתיות/חרדיות, הן בגלל חוסר ביקוש שם והן כדי לא "להכעיס דווקא".
אבל אם יש תחבורה בשבת בחיפה ובאילת וערים נוספות בארץ (וכן, גרים בהן גם דתיים וחרדים בהרמוניה), אין שום סיבה שלא יהיה תח"צ בת"א.
ואגב, מוניות שירות הן תח"צ לכל הדעות. גם אם לא הכי ראוי והכי אופטימלי, אבל הן עדיין תח"צ. וידוע הרי שמוניות שירות עובדות רק איפה שיש ביקוש. אז עצם זה שיש כמה וכמה קווי מוניות שירות פעילים בשבת, סותר לגמרי את מה שהעלית בכתבה, ש"אין ביקוש" בשבת.
אז מה זה משנה לך אם קו 51 בז'בוטינסקי מופעל בשבת ע"י מונית שירות או אוטובוס? הרי אם אתה רוצה באמת לצמצם את חילול השבת, אז דווקא אוטובוס עם נהג אחד=5 מוניות עם 5 נהגים.
הדרך שבה אתה פועל כדי למנוע תח"צ בשבת, היא לחלוטין כפייה דתית שרק גורמת לשנאה ופירוד בעם.
תחשוב על זה.
מה אתה רוצה ממנו?
אני קוראת את מה שכתבת ולא מבינה איך הגעת מהכתבה לכל התזה שכתבת.
זה ראיון. בראיון יש שאלה תשובה, שאלה תשובה. ככה בנויים ראיונות.
האם מתשובות המרואיין ניתן להסיק משהו על עמדת המראיין?
תחשוב על זה.
 

orenhz

Member
התגובה שלי באה בעקבות הגישה שבה בוחר עידן יוסף

מה אתה רוצה ממנו?
אני קוראת את מה שכתבת ולא מבינה איך הגעת מהכתבה לכל התזה שכתבת.
זה ראיון. בראיון יש שאלה תשובה, שאלה תשובה. ככה בנויים ראיונות.
האם מתשובות המרואיין ניתן להסיק משהו על עמדת המראיין?
תחשוב על זה.
התגובה שלי באה בעקבות הגישה שבה בוחר עידן יוסף
כבר יצא לי לקרוא כמה וכמה כתבות שלו ואף התכתבויות פה בפורום. אם זו הייתה כתבה יחידה שלו בנושא תח"צ בשבת, לא הייתי מגיב ככה. אבל מכיוון שזה כבר הפך לדרך קבע, הגבתי כמו שהגבתי, על אף שעידן יוסף לא כתב את דעתו האישית בכתבה אלא רק את תגובת המרואיין.
 
את מיתממת. את יודעת היטב שהגישה של עידן יוסף והעמדה

מה אתה רוצה ממנו?
אני קוראת את מה שכתבת ולא מבינה איך הגעת מהכתבה לכל התזה שכתבת.
זה ראיון. בראיון יש שאלה תשובה, שאלה תשובה. ככה בנויים ראיונות.
האם מתשובות המרואיין ניתן להסיק משהו על עמדת המראיין?
תחשוב על זה.
את מיתממת. את יודעת היטב שהגישה של עידן יוסף והעמדה
שלו בקשר לתחבורה ציבורית בשבת מוכרות כאן בפורום היטב כבר שנים.
הרי כל ההשתתפות שלך בפורום הזה מסתכמת בשרשורים שקשורים לכתבות של עידן יוסף...
 
לא בקיאה כמוך

את מיתממת. את יודעת היטב שהגישה של עידן יוסף והעמדה
שלו בקשר לתחבורה ציבורית בשבת מוכרות כאן בפורום היטב כבר שנים.
הרי כל ההשתתפות שלך בפורום הזה מסתכמת בשרשורים שקשורים לכתבות של עידן יוסף...
לא בקיאה כמוך
אני לא עוקבת כמוך אחרי כל הכתבות שלו.
התגובות שלי באות בדרך כלל על דברים שמרגיזים אותי, ואחד מהם הוא שאין בשבת תחבורה ציבורית (מה לעשות שהוא כותב על זה הרבה באובססיביות די מעצבנת). אני בד"כ מסתדרת בשבת (משפחה, חברים וכו' וכו') אבל בגדול נמאס מהכפייה שבגללה אנשים תקועים בבית.
אבל גם מרגיז אותי, וזה משהו שאופייני לכלל החברה ולאו דווקא כאן, זה שהרבה פעמים מתעסקים בשליח במקום בתוכן. וגם לא נראה לי שזה משרת את המאבק שלנו.
&nbsp
 
אני מעריך שהוא לא "יחשוב על זה" ואני יכול גם להעריך את

אני באמת לא מצליח להבין את הראש שלך
גם אני אדם דתי, ממש כמוך, והייתי שמח מאוד לראות את כל עם ישראל שומר שבת ולא נוסע ביום קדוש זה. הלוואי וזה יקרה יום אחד.
אבל נכון להיום, זה לא ממש המצב. מי שרוצה לנסוע בשבת - נוסע. עם או בלי תח"צ. אם זה ברכב הפרטי, מונית ספיישל, מונית שירות, אופניים חשמליים וכו', וכל כלי הרכב הנ"ל מבצעים חילול שבת למהדרין. אז ברגע שאתה מונע תח"צ בשבת, מה אתה מרוויח בעצם?
אלה שירצו לנסוע בליל שישי להשתכר במועדון: או שיחזרו עם מונית ספיישל (מה שגורם להרבה נהגי מוניות לחלל שבת לעומת מעט נהגי אוטובוס שיכלו לעשות זאת במקומם), או שיקראו לאבא שיבוא לאסוף אותם (ואז גרמת גם לאבא לחלל שבת), או ינהגו שיכורים הבייתה ואז אני לא צריך להסביר לך את המשמעות. או שפשוט יחזרו הבייתה באוטובוס ציבורי במחיר הגיוני (לרוב זול יותר מרכב פרטי ובוודאי ממונית ספיישל ואף ממונית שירות בתעריף שבת).
אני לא אומר (ולמעשה אף גולש כאן בפורום אינו אומר את זה) שצריך להפעיל תח"צ בשבת במתכונת מלאה. צריך להפעיל לפי ביקוש. מן הסתם לא יכניסו אוטובוסים בשבת לשכונות דתיות/חרדיות, הן בגלל חוסר ביקוש שם והן כדי לא "להכעיס דווקא".
אבל אם יש תחבורה בשבת בחיפה ובאילת וערים נוספות בארץ (וכן, גרים בהן גם דתיים וחרדים בהרמוניה), אין שום סיבה שלא יהיה תח"צ בת"א.
ואגב, מוניות שירות הן תח"צ לכל הדעות. גם אם לא הכי ראוי והכי אופטימלי, אבל הן עדיין תח"צ. וידוע הרי שמוניות שירות עובדות רק איפה שיש ביקוש. אז עצם זה שיש כמה וכמה קווי מוניות שירות פעילים בשבת, סותר לגמרי את מה שהעלית בכתבה, ש"אין ביקוש" בשבת.
אז מה זה משנה לך אם קו 51 בז'בוטינסקי מופעל בשבת ע"י מונית שירות או אוטובוס? הרי אם אתה רוצה באמת לצמצם את חילול השבת, אז דווקא אוטובוס עם נהג אחד=5 מוניות עם 5 נהגים.
הדרך שבה אתה פועל כדי למנוע תח"צ בשבת, היא לחלוטין כפייה דתית שרק גורמת לשנאה ופירוד בעם.
תחשוב על זה.
אני מעריך שהוא לא "יחשוב על זה" ואני יכול גם להעריך את
תשובתו הצפויה - מוניות שירות לא מסובסדות על ידי המדינה.
עידן יוסף מתנגד (גם אם הוא יטען אלף פעם שהוא לא ורק החוק מעניין אותו) לתחבורה ציבורית בשבת שמסובסדת על ידי המדינה.
הוא לא מנסה למנוע חילול שבת שאינו מסובסד על ידי המדינה, כי אין לו את הכלים למנוע זאת. גם אין לו כיסוי של פרשנות לחוק שהוא יכול להתכסות מאחוריו במאבק כזה. אם יאבק במוניות שירות, ספיישל או כלי רכב פרטיים שפועלים בשבת, לא יוכל להתכסות תחת כסות שמירת החוק שהוא מתהדר בה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה