אדריכל השבת מדבר

מצב
הנושא נעול.

עידן יו

New member
אדריכל השבת מדבר

אדריכל השבת מדבר
מה העריכה צמרת משרד התחבורה בשנות התשעים בבואה לנסח את תקנה 386א המגבילה את פעילות התחבורה הציבורית בשבת? אלכס לנגר, שהיה סגן המפע"ת באותן שנים, משחזר ומסביר בראיון ל-News1 למה עד היום אין בנמצא קו "חיוני" ואלו עדכונים צריך אולי לעשות בסטטוס-קוו

לכתבה המלאה
 
די עם השקרים של "אין ביקוש", אתה ולנגר המטריד מינית

אדריכל השבת מדבר
מה העריכה צמרת משרד התחבורה בשנות התשעים בבואה לנסח את תקנה 386א המגבילה את פעילות התחבורה הציבורית בשבת? אלכס לנגר, שהיה סגן המפע"ת באותן שנים, משחזר ומסביר בראיון ל-News1 למה עד היום אין בנמצא קו "חיוני" ואלו עדכונים צריך אולי לעשות בסטטוס-קוו

לכתבה המלאה
די עם השקרים של "אין ביקוש", אתה ולנגר המטריד מינית
זורים חול בעיני הציבור. על אנשים שמודעים לעומס על מוניות שירות בשבת ועל האוטובוסים הראשונים שיוצאים בשבת אחר הצהריים קשה לעבוד.
 

עידן יו

New member
אין ביקוש, יש ביקוש. זה לא משנה

די עם השקרים של "אין ביקוש", אתה ולנגר המטריד מינית
זורים חול בעיני הציבור. על אנשים שמודעים לעומס על מוניות שירות בשבת ועל האוטובוסים הראשונים שיוצאים בשבת אחר הצהריים קשה לעבוד.
אין ביקוש, יש ביקוש. זה לא משנה
יש מקומות שיש ביקוש גבוה ויש מקומות שבהם אפס ביקוש.
אם לנגר, שאינו חשוד בדתיות-יתר וכבר לא מחויב למערכת, אומר את מה שהוא אומר בעניין הביקוש - חזקה עליו שהוא יותר אוביקטיבי מאשר פעילים בעד/נגד תחבורה ציבורית בשבת. אבל את זה אני משאיר לקורא לשפוט.
&nbsp
על כל פנים, עניין הביקוש אינו רלוונטי. באף אחד מסעיפי תקנה 386 אין תנאי לפיו ניתן לתת היתר במקום בו יש ביקוש גבוה.
 

Ccyclist

Active member
אם ביקוש אינו רלוונטי מדובר בכפייה דתית. מ.ש.ל.

אין ביקוש, יש ביקוש. זה לא משנה
יש מקומות שיש ביקוש גבוה ויש מקומות שבהם אפס ביקוש.
אם לנגר, שאינו חשוד בדתיות-יתר וכבר לא מחויב למערכת, אומר את מה שהוא אומר בעניין הביקוש - חזקה עליו שהוא יותר אוביקטיבי מאשר פעילים בעד/נגד תחבורה ציבורית בשבת. אבל את זה אני משאיר לקורא לשפוט.
&nbsp
על כל פנים, עניין הביקוש אינו רלוונטי. באף אחד מסעיפי תקנה 386 אין תנאי לפיו ניתן לתת היתר במקום בו יש ביקוש גבוה.
אם ביקוש אינו רלוונטי מדובר בכפייה דתית. מ.ש.ל.
 
ומה חדש בזה? הרי זה ברור שחוסר התחבורה הציבורית בשבת

אם ביקוש אינו רלוונטי מדובר בכפייה דתית. מ.ש.ל.
ומה חדש בזה? הרי זה ברור שחוסר התחבורה הציבורית בשבת
נובע מסיבות דתיות.
גם המתנגדים לתחבורה הציבורית בשבת (כולל אלה שמנמקים את התנגדותם בסיבות אחרות שאינן סיבות דתיות) לא מנסים לטעון שהסיבות לחוסר אינן דתיות.
אבל מי שמתנגד לתחבורה ציבורית בשבת לא מתרגש מטענת "כפייה דתית".
אתה חושב שאם תטיח בעידן יוסף "מדובר בכפייה דתית. מ.ש.ל." זה יזיז לו?

הרי כל הראיון הזה של לנגר סובב סביב הגישה של לא להרגיז את החרדים:
"היינו עם הרבה מוטיבציה להגיע להסכם כי הערכנו שפוליטית, במקרה של עימות חזיתי בנושא הזה, החילונים יפסידו והחרדים יקחו את הסטטוס-קוו רחוק עוד יותר לכיוון ההחמרות, ולא רצינו להתנגש מולם".
"זה נכון. המטרה הייתה לא לעשות מריבה. הערכנו לפני יותר מ-20 שנה שבמקרה של עימות החרדים ינצחו ו'יגלחו' אותנו עוד".
"כאשר הגענו לסיכום, כל המערכת התייצבה מאחוריו והסיכום קיבל הסכמה ממשלתית מלאה. איש משרי התחבורה לא העז עד היום לקרוא תיגר נגד החרדים בדבר הזה".
" המערכת הלכה איתם כי הם קליינטים ונתנה להם שירות פי כמה מאשר משקלם באוכלוסייה, בעוד שלאחרים...אתה יודע, התחבורה הציבורית משרתת רק מספרים זעומים מתוך הקהילה."
אלה דברים שאומר "אדריכל השבת", כלשונו של המראיין, עידן יוסף. אז מה צריך יותר כדי להבין ולהיווכח שהסיבה למדיניות כלפי התחבורה הציבורית בשבת היא החרדים?
למי שעוד היה ספק בעניין, בא לנגר ושטח את העובדות חד-משמעית וללא כחל וסרק - חוסר התחבורה הציבורית בשבת נובע מכניעה לחרדים.
 
תחבורה ציבורית מועדפת גם להתנחלויות.

ומה חדש בזה? הרי זה ברור שחוסר התחבורה הציבורית בשבת
נובע מסיבות דתיות.
גם המתנגדים לתחבורה הציבורית בשבת (כולל אלה שמנמקים את התנגדותם בסיבות אחרות שאינן סיבות דתיות) לא מנסים לטעון שהסיבות לחוסר אינן דתיות.
אבל מי שמתנגד לתחבורה ציבורית בשבת לא מתרגש מטענת "כפייה דתית".
אתה חושב שאם תטיח בעידן יוסף "מדובר בכפייה דתית. מ.ש.ל." זה יזיז לו?

הרי כל הראיון הזה של לנגר סובב סביב הגישה של לא להרגיז את החרדים:
"היינו עם הרבה מוטיבציה להגיע להסכם כי הערכנו שפוליטית, במקרה של עימות חזיתי בנושא הזה, החילונים יפסידו והחרדים יקחו את הסטטוס-קוו רחוק עוד יותר לכיוון ההחמרות, ולא רצינו להתנגש מולם".
"זה נכון. המטרה הייתה לא לעשות מריבה. הערכנו לפני יותר מ-20 שנה שבמקרה של עימות החרדים ינצחו ו'יגלחו' אותנו עוד".
"כאשר הגענו לסיכום, כל המערכת התייצבה מאחוריו והסיכום קיבל הסכמה ממשלתית מלאה. איש משרי התחבורה לא העז עד היום לקרוא תיגר נגד החרדים בדבר הזה".
" המערכת הלכה איתם כי הם קליינטים ונתנה להם שירות פי כמה מאשר משקלם באוכלוסייה, בעוד שלאחרים...אתה יודע, התחבורה הציבורית משרתת רק מספרים זעומים מתוך הקהילה."
אלה דברים שאומר "אדריכל השבת", כלשונו של המראיין, עידן יוסף. אז מה צריך יותר כדי להבין ולהיווכח שהסיבה למדיניות כלפי התחבורה הציבורית בשבת היא החרדים?
למי שעוד היה ספק בעניין, בא לנגר ושטח את העובדות חד-משמעית וללא כחל וסרק - חוסר התחבורה הציבורית בשבת נובע מכניעה לחרדים.
תחבורה ציבורית מועדפת גם להתנחלויות.
ראה קווי לילה לישובים קטנים במיוחד.
 
אם תחבורה ציבורית מועדפת ביהודה ושומרון תקטין את השימוש

תחבורה ציבורית מועדפת גם להתנחלויות.
ראה קווי לילה לישובים קטנים במיוחד.
אם תחבורה ציבורית מועדפת ביהודה ושומרון תקטין את השימוש
בטרמפים ומשפרת את בטחון התושבים שם, אז שתהיה תחבורה ציבורית מועדפת. זה לא פוגע בנוסעים אחרים וממש לא קשור למחלוקת לגבי תחבורה ציבורית בשבת ולהעדפה המפלה של החרדים שכן פוגעת בנוסעים אחרים, הן בהיבט של הדרת נשים והן בהיבט של דילוג על תחנות "לא חרדיות".
 

Ccyclist

Active member
כי הנ"ל מדבר על שמירת חוק ומטיל טרור על קווים מקדימים

ומה חדש בזה? הרי זה ברור שחוסר התחבורה הציבורית בשבת
נובע מסיבות דתיות.
גם המתנגדים לתחבורה הציבורית בשבת (כולל אלה שמנמקים את התנגדותם בסיבות אחרות שאינן סיבות דתיות) לא מנסים לטעון שהסיבות לחוסר אינן דתיות.
אבל מי שמתנגד לתחבורה ציבורית בשבת לא מתרגש מטענת "כפייה דתית".
אתה חושב שאם תטיח בעידן יוסף "מדובר בכפייה דתית. מ.ש.ל." זה יזיז לו?

הרי כל הראיון הזה של לנגר סובב סביב הגישה של לא להרגיז את החרדים:
"היינו עם הרבה מוטיבציה להגיע להסכם כי הערכנו שפוליטית, במקרה של עימות חזיתי בנושא הזה, החילונים יפסידו והחרדים יקחו את הסטטוס-קוו רחוק עוד יותר לכיוון ההחמרות, ולא רצינו להתנגש מולם".
"זה נכון. המטרה הייתה לא לעשות מריבה. הערכנו לפני יותר מ-20 שנה שבמקרה של עימות החרדים ינצחו ו'יגלחו' אותנו עוד".
"כאשר הגענו לסיכום, כל המערכת התייצבה מאחוריו והסיכום קיבל הסכמה ממשלתית מלאה. איש משרי התחבורה לא העז עד היום לקרוא תיגר נגד החרדים בדבר הזה".
" המערכת הלכה איתם כי הם קליינטים ונתנה להם שירות פי כמה מאשר משקלם באוכלוסייה, בעוד שלאחרים...אתה יודע, התחבורה הציבורית משרתת רק מספרים זעומים מתוך הקהילה."
אלה דברים שאומר "אדריכל השבת", כלשונו של המראיין, עידן יוסף. אז מה צריך יותר כדי להבין ולהיווכח שהסיבה למדיניות כלפי התחבורה הציבורית בשבת היא החרדים?
למי שעוד היה ספק בעניין, בא לנגר ושטח את העובדות חד-משמעית וללא כחל וסרק - חוסר התחבורה הציבורית בשבת נובע מכניעה לחרדים.
כי הנ"ל מדבר על שמירת חוק ומטיל טרור על קווים מקדימים
לאחרונה דווח בפורום על קווים מקדימים שפעילותם המוקדמת הופסקה בעקבות מעורבותו של עידן יוסף. דיון במה שקיים בשבת למעט חיפה ואילת הופסק מהר מאד אחרי ששמו הוזכר במונחים של "לא לעשות את כל העבודה בשביל עידן יוסף". יש להזכיר שהקווים המקדימים הם סוג של סטטוס קוו משום שהם פעלו במסגרת ההקדמה שלפני המוצ"ש במשך שנים, וביטול ההקדמה הוא למעשה שינוי הסטטוס קוו לרעת הצד החילוני (אין בביטול שירות שהדתיים לא השתמשו בו דבר לטובת הצד הדתי).
&nbsp
הוא תמיד מנסה להצניע את הסיבה האמיתית מאחורי טיעונים של חוק (שממילא ניתן לשינוי) וטיעונים סוציאליים מזוייפים (האם לנהגי המטרונית אין זכויות סוציאליות כמו לנהגי כל העולם המערבי?) אבל הודעתו שמבחינתו שאלת הדרישה אינה רלוונטית מראה מה עומד מאחורי כל זה - לא צרכי ציבור נוסעי התח"צ אלא כפיית ערכי הדת על המערכת.
 

alantan

New member
בכותרת שלך אתה מרמז לא מעט לגבי תפיסתו של הממסד הדתי

אדריכל השבת מדבר
מה העריכה צמרת משרד התחבורה בשנות התשעים בבואה לנסח את תקנה 386א המגבילה את פעילות התחבורה הציבורית בשבת? אלכס לנגר, שהיה סגן המפע"ת באותן שנים, משחזר ומסביר בראיון ל-News1 למה עד היום אין בנמצא קו "חיוני" ואלו עדכונים צריך אולי לעשות בסטטוס-קוו

לכתבה המלאה
בכותרת שלך אתה מרמז לא מעט לגבי תפיסתו של הממסד הדתי
הממסד הדתי חושב שהוא "אדריכל השבת" - לא הקב"ה אלא הרבנות ופקידיו הממשלתיים שחושבים שהם מנהלי החשבונות של היהדות.
&nbsp
אולי לא התכוונת לכך במודע כשכתבת את הכותרת, אבל מעניין מה היה אומר פרויד על פליטת הקולמוס הזו.
 

עידן יו

New member
לא ירדתי לסוף דעתך

בכותרת שלך אתה מרמז לא מעט לגבי תפיסתו של הממסד הדתי
הממסד הדתי חושב שהוא "אדריכל השבת" - לא הקב"ה אלא הרבנות ופקידיו הממשלתיים שחושבים שהם מנהלי החשבונות של היהדות.
&nbsp
אולי לא התכוונת לכך במודע כשכתבת את הכותרת, אבל מעניין מה היה אומר פרויד על פליטת הקולמוס הזו.
לא ירדתי לסוף דעתך
כאשר כתבתי "אדריכל השבת" הכוונה היא שלנגר הוא מהאדריכלים שעיצבו את רשימת הקווים שיפעלו או לא יפעלו בשבת.
לא הבנתי את הפלפול שלך ואיזו פליטת קולמוס ייחסת לי.
 

alantan

New member
אבל בכל זאת כתבת "אדריכל השבת", דבר קצת תמוה

לא ירדתי לסוף דעתך
כאשר כתבתי "אדריכל השבת" הכוונה היא שלנגר הוא מהאדריכלים שעיצבו את רשימת הקווים שיפעלו או לא יפעלו בשבת.
לא הבנתי את הפלפול שלך ואיזו פליטת קולמוס ייחסת לי.
אבל בכל זאת כתבת "אדריכל השבת", דבר קצת תמוה
ברור לי למה התכוונת, אבל קצת מוזר לראות תואר כזה "אדריכל השבת" מיוחס לבן אנוש.
 

stratomaximus

New member
בכל העולם יש ביקוש לתחבורה ביום המנוחה ורק בישראל אין


אדריכל השבת מדבר
מה העריכה צמרת משרד התחבורה בשנות התשעים בבואה לנסח את תקנה 386א המגבילה את פעילות התחבורה הציבורית בשבת? אלכס לנגר, שהיה סגן המפע"ת באותן שנים, משחזר ומסביר בראיון ל-News1 למה עד היום אין בנמצא קו "חיוני" ואלו עדכונים צריך אולי לעשות בסטטוס-קוו

לכתבה המלאה
בכל העולם יש ביקוש לתחבורה ביום המנוחה ורק בישראל אין

כי כולנו דתיים שומרי מצוות אדוקים שלא מוציאים את האף מהבית או מהשכונה בשבת, וכל החברים והמשפחה שלנו גרים איתנו בשכונה, ככה שאין לנו שום צורך לזוז סנטימטר חוץ מללכת לבית הכנסת.
&nbsp
ים? מי צריך את זה. פארק שעשועים? טיול בנחל בצפון ביום החופשי שלנו אחרי שעבדנו כל השבוע? זה לא מעניין, רק בית ובית כנסת.
 

נתנאל531

Well-known member
אין הצדקה לתחבורה ציבורית לאתר טיול

בכל העולם יש ביקוש לתחבורה ביום המנוחה ורק בישראל אין

כי כולנו דתיים שומרי מצוות אדוקים שלא מוציאים את האף מהבית או מהשכונה בשבת, וכל החברים והמשפחה שלנו גרים איתנו בשכונה, ככה שאין לנו שום צורך לזוז סנטימטר חוץ מללכת לבית הכנסת.
&nbsp
ים? מי צריך את זה. פארק שעשועים? טיול בנחל בצפון ביום החופשי שלנו אחרי שעבדנו כל השבוע? זה לא מעניין, רק בית ובית כנסת.
אין הצדקה לתחבורה ציבורית לאתר טיול
קשה מאוד לבסס קו על מטיילים שיוצאים משטח מבוזר ביותר, ויעדיהם מבוזרים ביותר. לזה יש לצרף את המאפיין הקבוצתי של חברים / משפחה שיוצאת יחדיו לפיקניק עם ציוד רב (שחלקו אסור להעמסה בתחבורה ציבורית, כדוגמת גז בישול) בסדרת רכבים פרטיים, ואת השעות המקובלות לטיול שמתחיל בדרך כלל בבוקר ומסתיים בצהרים / ערב (אין פיזור סביר לאורך היום של נוסעים בשני כיווני הנסיעה)
&nbsp
תחבורה ציבורת מבוססת בעיקרה על יוממים שנוסעים למקומות עבודה / לימודים / סידורים שונים, ואליהם מצטרפים קבוצות שונות כדוגמת חיילים שנוסעים פעם בשבועיים לבסיס, מטיילים פה ושם, תיירים ועוד.
&nbsp
דוגמא לכך היא העובדה שגם בשיא החורף לא פועל שום קו תחבורה ציבורית לאתר החרמון, ובחיפה לא פועל שום קו תחבורה ציבורית לנקודות שונות בפארק הכרמל בשבת, וגם ביום חול השירות מצומצם יחסית (אין כמעט תחנות בין האוניברסיטה לעוספייה, לדוגמא, ואין כמעט שירות לאזור בית אורן). באופן מפליא משהו, קו 37 מחיפה לעוספייה / דליה לא פעיל כלל בשבת, למרות ה'תיירים' המקומיים הרבים למקום בשבת. אגב, אילו היה פועל, הנסיעה הייתה סבל רציני בגלל התנועה הפקוקה והלא-מוסדרת במקום בשבת. התיירות לעיירות הכרמל הינה בעיקרה תיירות-מסחר, אלו לא הלקוחות הרגילים של תחבורה ציבורית, וקשה להתנייד בתחבורה ציבורית עם משא קניות כבד.
 

stratomaximus

New member
נתתי "נחל בצפון" בתור דוגמה, זה יכול להיות כל דבר אחר

אין הצדקה לתחבורה ציבורית לאתר טיול
קשה מאוד לבסס קו על מטיילים שיוצאים משטח מבוזר ביותר, ויעדיהם מבוזרים ביותר. לזה יש לצרף את המאפיין הקבוצתי של חברים / משפחה שיוצאת יחדיו לפיקניק עם ציוד רב (שחלקו אסור להעמסה בתחבורה ציבורית, כדוגמת גז בישול) בסדרת רכבים פרטיים, ואת השעות המקובלות לטיול שמתחיל בדרך כלל בבוקר ומסתיים בצהרים / ערב (אין פיזור סביר לאורך היום של נוסעים בשני כיווני הנסיעה)
&nbsp
תחבורה ציבורת מבוססת בעיקרה על יוממים שנוסעים למקומות עבודה / לימודים / סידורים שונים, ואליהם מצטרפים קבוצות שונות כדוגמת חיילים שנוסעים פעם בשבועיים לבסיס, מטיילים פה ושם, תיירים ועוד.
&nbsp
דוגמא לכך היא העובדה שגם בשיא החורף לא פועל שום קו תחבורה ציבורית לאתר החרמון, ובחיפה לא פועל שום קו תחבורה ציבורית לנקודות שונות בפארק הכרמל בשבת, וגם ביום חול השירות מצומצם יחסית (אין כמעט תחנות בין האוניברסיטה לעוספייה, לדוגמא, ואין כמעט שירות לאזור בית אורן). באופן מפליא משהו, קו 37 מחיפה לעוספייה / דליה לא פעיל כלל בשבת, למרות ה'תיירים' המקומיים הרבים למקום בשבת. אגב, אילו היה פועל, הנסיעה הייתה סבל רציני בגלל התנועה הפקוקה והלא-מוסדרת במקום בשבת. התיירות לעיירות הכרמל הינה בעיקרה תיירות-מסחר, אלו לא הלקוחות הרגילים של תחבורה ציבורית, וקשה להתנייד בתחבורה ציבורית עם משא קניות כבד.
נתתי "נחל בצפון" בתור דוגמה, זה יכול להיות כל דבר אחר
שאנשים נוהגים לעשות.
לבלות יום בכנרת? מצדיק תחבורה ציבורית. לא חייב גזייה בשביל זה.
לנסוע לטייל מהמרכז לחיפה? מצדיק.
יש המון ביקוש לתחבורה ציבורית בינעירונית בשבת, אם תתוכנן נכון.

חוץ מזה, אני לא מסכים עם הגישה שלך - "לא יודעים מתי אנשים יצטרכו לנסוע, אז בואו לא ניתן להם אפשרות כלל, מהחשש שאחד מהאוטובוסים יסע עם מיעוט נוסעים".
למה כשמדובר על שבת אז ישר מחפשים "ביקוש מיידי ומטורף" וביום חול ניתן להפעיל קווים לא רווחיים כלכלית?
בואו נפעיל מה שרווחי, ואז נישאר עם תחבורה ציבורית שלא מגיעה לשום מקום שהוא לא בין חיפה לבאר שבע, וגם זה בלחץ.
ולגבי הביקוש אל תדאג, עם ההיצע בא הביקוש. לא להיפך.
 

נתנאל531

Well-known member
איפה מוניות השירות לחופי הכנרת?

נתתי "נחל בצפון" בתור דוגמה, זה יכול להיות כל דבר אחר
שאנשים נוהגים לעשות.
לבלות יום בכנרת? מצדיק תחבורה ציבורית. לא חייב גזייה בשביל זה.
לנסוע לטייל מהמרכז לחיפה? מצדיק.
יש המון ביקוש לתחבורה ציבורית בינעירונית בשבת, אם תתוכנן נכון.

חוץ מזה, אני לא מסכים עם הגישה שלך - "לא יודעים מתי אנשים יצטרכו לנסוע, אז בואו לא ניתן להם אפשרות כלל, מהחשש שאחד מהאוטובוסים יסע עם מיעוט נוסעים".
למה כשמדובר על שבת אז ישר מחפשים "ביקוש מיידי ומטורף" וביום חול ניתן להפעיל קווים לא רווחיים כלכלית?
בואו נפעיל מה שרווחי, ואז נישאר עם תחבורה ציבורית שלא מגיעה לשום מקום שהוא לא בין חיפה לבאר שבע, וגם זה בלחץ.
ולגבי הביקוש אל תדאג, עם ההיצע בא הביקוש. לא להיפך.
איפה מוניות השירות לחופי הכנרת?
היו שנים שמוניות השירות פעלו איפה שבא להם בלי שום התייחסות לרשיונות, בהתאם לביקוש שהיה (כולל נסיעה בשבת בבוקר מקרית ים לחיפה), וכמדומני שלא התפתח קו מוניות שירות לחופי הכנרת. לו זה היה קו כלכלי, היו נמצאים הנהגים שבשבת עושים קו שירות לכנרת במקום הקו הרגיל שלהם שלא פעל בשבת. לא התפתח קו כזה, כי מי שמתכנן לסוע לחופי הכנרת, לא עושה את זה בתחבורה ציבורית.
&nbsp
לדמיין משפחות עם ציוד פיקניק כבד (או בגדי ים) מגיעות לתחנה מרכזית ומחכות לקו מאסף שיסיע אותם לחופי הכנרת נראה לי תסריט דמיוני. ציוד כבד ותחבורה ציבורית לא הולכים ביחד, ונוסעי נתב"ג (שכמעט ולא משתמשים בתחבורה ציבורית מסוג אוטובוס) - ראיה.
&nbsp
אם מחיפה עצמה (שבה פועלים קוי שירות בשבת) אין קווי שירות לחניונים בכרמל, מגוש דן יהיו?! אם קשה להתבסס על ביקוש מקרוב, קל וחומר שלא ניתן יהיה להתבסס על ביקוש מרחוק.
&nbsp
לפני שמפעילים קו תחבורה ציבורית חדש עורכים סקר כללי על ביקוש צפוי, ולפיו משקיעים את התשומות הרלוונטיות, ומה שנכון לימות החול נכון גם לשבת. לא מבססים קו חדש על נבואות בדבר ביקוש עתידי ('המטרונית תוביל לירידה בנסיעות ברכב פרטי', חלומות בהקיץ). כדי לייסד קו יש להראות ביקוש סביר לנסיעות, גם אם זה קו שמתוכנן לפעול בשבת. מיזמי 'שבוס' השונים יכולים לשמש ראיות, ועל פי התיאור (או העדר התיאור) מהזמן האחרון פה, הביקוש אינו משהו אפילו בעת הפעלה במיניבוס.
 
האם אי פעם חיית תקופה באירופה?

איפה מוניות השירות לחופי הכנרת?
היו שנים שמוניות השירות פעלו איפה שבא להם בלי שום התייחסות לרשיונות, בהתאם לביקוש שהיה (כולל נסיעה בשבת בבוקר מקרית ים לחיפה), וכמדומני שלא התפתח קו מוניות שירות לחופי הכנרת. לו זה היה קו כלכלי, היו נמצאים הנהגים שבשבת עושים קו שירות לכנרת במקום הקו הרגיל שלהם שלא פעל בשבת. לא התפתח קו כזה, כי מי שמתכנן לסוע לחופי הכנרת, לא עושה את זה בתחבורה ציבורית.
&nbsp
לדמיין משפחות עם ציוד פיקניק כבד (או בגדי ים) מגיעות לתחנה מרכזית ומחכות לקו מאסף שיסיע אותם לחופי הכנרת נראה לי תסריט דמיוני. ציוד כבד ותחבורה ציבורית לא הולכים ביחד, ונוסעי נתב"ג (שכמעט ולא משתמשים בתחבורה ציבורית מסוג אוטובוס) - ראיה.
&nbsp
אם מחיפה עצמה (שבה פועלים קוי שירות בשבת) אין קווי שירות לחניונים בכרמל, מגוש דן יהיו?! אם קשה להתבסס על ביקוש מקרוב, קל וחומר שלא ניתן יהיה להתבסס על ביקוש מרחוק.
&nbsp
לפני שמפעילים קו תחבורה ציבורית חדש עורכים סקר כללי על ביקוש צפוי, ולפיו משקיעים את התשומות הרלוונטיות, ומה שנכון לימות החול נכון גם לשבת. לא מבססים קו חדש על נבואות בדבר ביקוש עתידי ('המטרונית תוביל לירידה בנסיעות ברכב פרטי', חלומות בהקיץ). כדי לייסד קו יש להראות ביקוש סביר לנסיעות, גם אם זה קו שמתוכנן לפעול בשבת. מיזמי 'שבוס' השונים יכולים לשמש ראיות, ועל פי התיאור (או העדר התיאור) מהזמן האחרון פה, הביקוש אינו משהו אפילו בעת הפעלה במיניבוס.
האם אי פעם חיית תקופה באירופה?
הדברים שאתה אומר הם פשוט הבל.
 
כמובן, ישראל כלל לא נמצאת על כדור הארץ

לא, אבל ישראל אינה אירופה, לטוב ולרע
לא כל מה שעובד שם עובד פה, ולהפך.
כמובן, ישראל כלל לא נמצאת על כדור הארץ
אלא בגלקסיית המלאכים ההלכתית, ולא חיים בה הומו ספיינס אלא לטאות עם קשקשים שמתחרדנות מכניסת השבת ועד צאתה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה