"תנועה ותחבורה| גיליון דצמבר 2013

מצב
הנושא נעול.

olli3

New member
מנהל
בסדר, מבין אותך ומקבל את דבריך.

מי אמר שאני ננעלתי על אשדוד?
זהו רק חיבור אחד, אמרתי משהו על זה שאסור שיהיו קווים נוספים? אני מסביר לך איך אמור להראות הקונספט, הרכבת היא הבסיס, לא צריך להריץ במקביל אליה קווי אטובוס שמבצעים את אותה המשימה, את המשאבים מהקווים האלו צריך להשקיע בחיבור (בדרום לדוגמא) ערים גדולות (אשקלון, רחובות, אשדוד) עם הערים הקטנות מסביבן והישובים הקטנים עוד יותר - כשעל הדרך נעשה מעבר בתחנת הרכבת כדי לקשר את הישובים האלו לישובים רחוקים בארץ.
בסדר, מבין אותך ומקבל את דבריך.
אבל ייקח עוד הרבה זמן, גם הרכבת צריכה עוד ציוד וגם עוד מסילות. צוואר הבקבוק באיילון לא מאפשר לה להיות יעילה במקרים כאלו ואחרים (כשנדרשת החלפה) וגם מבחינת הגברת תדירות הרכבות.
 

olli3

New member
מנהל
ודוגמאות רלוונטיות בהחלט, אתה פשוט לא מסתכל

שוב, קו אוטובוס יחיד הוא לא תנועת
כלי רכב גדולה, אתה מניח בלי שום בסיס שאם קו אוטובוס יעבור שם אז גם אנשים עם רכב פרטי.
הנסיעה בדרך הזו היא הדרך הכי קצרה בהפרש גדול, זה שבחלק קטן מהדרך נדרשת נסיעה איטית(שגם ככה פחות קריטית כי מתבצע איסוף ופיזור), הדוגמא של ב"ש ירושלים לא רלוונטית, צריך להתייחס לכל מקרה באופן פרטי. במקרה הפרטי הזה קטע הדרך קצר ולכן גם הפרש הזמן אם רכב נוסע בו על 90 או על 60 הוא קטן, במקרה הזה גם האלטרנטיבה ארוכה בהרבה ולכן צריך להסתכל על הסה"כ.

קו שיוצא מקריית מלאכי לאשדוד ולוקח לו פחות זמן(לפי גוגל/וייז מדובר בהפרש של 5-6 דקות) להגיע לתחנת הרכבת ואז לאשדוד כן ישרת את מי שרוצה להגיע מקריית מלאכי לאשדוד, וכמובן את מי שנמצא בדרכו(מושבים)

אתה שוב מביא דוגמאות לא רלוונטיות של קווים מאספים וארוכים, לא מדובר פה בקו כזה אלא בקו מקומי קצר שמחבר בין עיר קטנה לעיר גדולה ולתחנת הרכבת שלה.
ודוגמאות רלוונטיות בהחלט, אתה פשוט לא מסתכל
עליהן נכון.

אם אני מסתכל על הקו שיוקם בין קרית מלאכי לאשדוד דרך המושבים - קו מאסף.

אם אני מסתכל על 301/310/369 לאחת מתחנות הרכבת ובמיוחד על 310 ו369 - קווים מהירים.

אתה כאן מטיף לי על מערכת החלפות וכו', בשביל מה קיים מסוף קסטינה, בשביל מה? כדי לרכז קווים אזוריים אל קווים בין עירוניים שונים, לא? נקודת החלפה לכל תושבי האיזור ליעדים שונים, לא? זה בדיוק המודל שאתה מציג לי כאן כמה וכמה פעמים. אז למה, באמת למה שהתושבים יסעו לרכבת אשדוד כשיש להם קישורים מהירים שיהפכו לעוד יותר מהירים כשכביש 41 ימוחלף כולו אל רכבת יבנה מזרח ואל רכבת יבנה מערב?

למה אתה נעול על רכבת אשדוד? למה? הרי חלק לא קטן מתושבי אשדוד בעצמם נוסעים לרכבת יבנה מערב כדי לעלות על הרכבת.
 
כמעט לא קורה שמחכים 30 דקות לאוטובוס

3703 הוא כביש כפרי - מפוצץ במפרים.
אני מכיר את הכביש הזה אישית, מדובר בנסיעה ממוצעת של 60 קמ"ש לכל היותר.

בקיצור, אתה מדבר מחוסר ידיעה ומציג לי נתונים יבשים על הנייר.

כל מה שהצגת על חו"ל הכל טוב ויפה. בפועל שום דבר ממה שקורה בחו"ל לא קורה בארץ - שום דבר. גם המטרונית וגם הרכבת הקלה. איזה כיף זה להגיע בערב לתחנת הרכבת הקלה ולגלות שאתה צריך לחכות לאוטובוס ההמשך שלך הביתה עוד 20-30 דקות?

איזה כיף לקחת רכבת לעיר שלך כדי לגלות שפרוייקט שילובים מסתיים בשעה 7 בערב ועכשיו עליך לקחת מונית ספיישל או ללכת ברגל? כי רק עד 7 בערב יש אוטובוס לביתך ואחרי 7 בערב יש אולי קו כלשהו שעובר שם במקרה פעם בחצי שעה ויביא אותך לנקודה כלשהי שממנה תצטרך להמתין עוד זמן לקו ההמשך שלך הביתה כי אנחנו בערב ובערב התדירות נמוכה יותר - כיף נכון?

כשכל התח"צ תעבוד על פי המתכונת שבאיור ואכן כך היא צריכה לעבוד גם בישראל - נפלא. אבל העובדות בשטח מראות חד משמעית שבהמון מקרים השירות הקיים הורע מהשירות הקודם, גם אם היה מדובר בקו מאסף כלשהו.
כמעט לא קורה שמחכים 30 דקות לאוטובוס
אחרי הרקלת. מי שגר בשכונה מכיר גם קווים חילופיים ויש כאלו.
חוץ מזה ברוב השכונות יש יותר מקו אחד. לעיתים לקראת חצות זה יכול לקרות כאשר היעד הסופי הוא במרחק של פחות מ2 ק"מ.
ומדוע זה קורה? כי בעבר במקום הרקלת נסעו המון קווי אוטובוסים והאוטובוס המשלים לא היה קיים - לא חיכו חצי שעה כי לא היה אוטובוס.
בזכות הרקלת התפנו משאבים ונוספו קווים חדשים לשכונות וקישורים בין אזורים שלא היו פעם.
 

olli3

New member
מנהל
יש ויש, אני כבר חוויתי את זה כמה פעמים.

כמעט לא קורה שמחכים 30 דקות לאוטובוס
אחרי הרקלת. מי שגר בשכונה מכיר גם קווים חילופיים ויש כאלו.
חוץ מזה ברוב השכונות יש יותר מקו אחד. לעיתים לקראת חצות זה יכול לקרות כאשר היעד הסופי הוא במרחק של פחות מ2 ק"מ.
ומדוע זה קורה? כי בעבר במקום הרקלת נסעו המון קווי אוטובוסים והאוטובוס המשלים לא היה קיים - לא חיכו חצי שעה כי לא היה אוטובוס.
בזכות הרקלת התפנו משאבים ונוספו קווים חדשים לשכונות וקישורים בין אזורים שלא היו פעם.
יש ויש, אני כבר חוויתי את זה כמה פעמים.
בהחלט יכול להיות שאני לא מכיר את המערכת הירושלמית טוב (את רובה אני לא כזה מכיר), אבל אני בהחלט מבין נוסעים מזדמנים שלא מבינים שום דבר ממה שקורה סביבם.

זה לא כמו בחו"ל שאין לך בעיה להשיג את המידע לגבי מה להחליף ולמה ואיפה. עם כל האפליקציות, בהרבה מקרים זה פשוט לא עובד.
 
הרבה נוסעים מזדמנים יסעו ברקלת גם

יש ויש, אני כבר חוויתי את זה כמה פעמים.
בהחלט יכול להיות שאני לא מכיר את המערכת הירושלמית טוב (את רובה אני לא כזה מכיר), אבל אני בהחלט מבין נוסעים מזדמנים שלא מבינים שום דבר ממה שקורה סביבם.

זה לא כמו בחו"ל שאין לך בעיה להשיג את המידע לגבי מה להחליף ולמה ואיפה. עם כל האפליקציות, בהרבה מקרים זה פשוט לא עובד.
הרבה נוסעים מזדמנים יסעו ברקלת גם
אם היא מאריכה להם את הדרך. ובשבילך תסתכל בjet.org.il לתכנון מסלול כך לא תתקע חצי שעה או שתעדיף ללכת ברגל.
 

olli3

New member
מנהל
המסלולן לא פרקטי לי, כי אני לא מתכנן מראש את

הרבה נוסעים מזדמנים יסעו ברקלת גם
אם היא מאריכה להם את הדרך. ובשבילך תסתכל בjet.org.il לתכנון מסלול כך לא תתקע חצי שעה או שתעדיף ללכת ברגל.
המסלולן לא פרקטי לי, כי אני לא מתכנן מראש את
היום שלי בירושלים, אלא מה שמתפנה לי קודם לשם אני נוסע וכו'.

בזמן אמת, אתה לפעמים מקבל אופציה של קו שמסתובב בכל חור ואח"כ כשאתה בודק בבית אתה מגלה שיש משהו מהיר יותר.
 
לא למסלולן אלא למפת הקווים, תתכנן לבד מסלול

המסלולן לא פרקטי לי, כי אני לא מתכנן מראש את
היום שלי בירושלים, אלא מה שמתפנה לי קודם לשם אני נוסע וכו'.

בזמן אמת, אתה לפעמים מקבל אופציה של קו שמסתובב בכל חור ואח"כ כשאתה בודק בבית אתה מגלה שיש משהו מהיר יותר.
לא למסלולן אלא למפת הקווים, תתכנן לבד מסלול
 

darkshadow1

New member
הצעה הזויה משהו.

הקו הורוד: הדבר הנכון במקום הלא נכון
הצעה הזויה משהו.
נראה שהכותב בטוח לחלוטין שהקו הורוד נועד אך ורק כדי לשרת את העיר רעננה, ומתעלם לגמרי מ- 90,000 תושבי כפר סבא. גם אם נניח שהוא צודק לחלוטין ושההצעה שלו תשפר משמעותית את השירות שהקו יתן לרעננה- הפגיעה בשירות שינתן לכפר סבא (ביחס לתוואי שנת"ע מקדמת) פשוט חסרת כל פרופורציה לשיפור בשירות ברעננה.
 

olli3

New member
מנהל
אני בדיעה חלוקה בנושא.

הצעה הזויה משהו.
נראה שהכותב בטוח לחלוטין שהקו הורוד נועד אך ורק כדי לשרת את העיר רעננה, ומתעלם לגמרי מ- 90,000 תושבי כפר סבא. גם אם נניח שהוא צודק לחלוטין ושההצעה שלו תשפר משמעותית את השירות שהקו יתן לרעננה- הפגיעה בשירות שינתן לכפר סבא (ביחס לתוואי שנת"ע מקדמת) פשוט חסרת כל פרופורציה לשיפור בשירות ברעננה.
אני בדיעה חלוקה בנושא.
ראשית, הקישור לייצמן ולבית החולים מאיר ובהמשך למושבים והקיבוצים שבדרך לבית ברל - לא משהו ובמקרים מסויימים לא משהו בכלל.

מצד שני, האם ברחוב אחוזה מתוכננים להסיט את כל האוטובוסים שעוברים בו כיום לצירים אחרים? אם כן, מעולה. שאר הקווים יוכלו לנסוע דרך רחוב וייצמן ולבצע קישור יעיל לאיזור זה.

השורה התחתונה היא כזאת: האם באמת BRT בין כפר סבא>רעננה>הרצליה שונה כל כך מקו 29 או 39? מלבד העניין של הפעלה במפרקיות עם 4 דלתות ועליה וירידה מכל הדלתות. קח עכשיו את קו 29 ו39, כולם יופעלו על ידי מפרקיות של 3 או 4 דלתות, תאפשר עליה מכל הדלתות לבעלי רב קו כמו שיש בקווים 4/5/104 בת"א - והרי לך BRT.

אם היית אומר לי שהולכים להרים רכבת קלה - אהלן וסהלן. אבל אוטובוס ארוך שכל השוני שלו הוא בכך שניתן לעלות ולרדת מכל הדלתות, בשביל זה להפוך את כל הרחובות המרכזיים של שלושת הערים האלו? לא יודע, לא נשמע לי כדאי. בדיוק כמו שלא נשמע לי כדאי לעשות את זה בציר ז'בוטינסקי.

בסופו של דבר זה לא משנה איך קוראים לזה. העיקר שזה ישרת טוב אם הנוסעים. אם תפעיל את קו 39 בתדירות של כל 5 דקות בכל שעות היום על ידי מפרקיות - אין צורך בשום פרוייקט BRT.
 

alantan

New member
אם האוטובוס צריך לעמוד ברמזורים עם כולם אז

אני בדיעה חלוקה בנושא.
ראשית, הקישור לייצמן ולבית החולים מאיר ובהמשך למושבים והקיבוצים שבדרך לבית ברל - לא משהו ובמקרים מסויימים לא משהו בכלל.

מצד שני, האם ברחוב אחוזה מתוכננים להסיט את כל האוטובוסים שעוברים בו כיום לצירים אחרים? אם כן, מעולה. שאר הקווים יוכלו לנסוע דרך רחוב וייצמן ולבצע קישור יעיל לאיזור זה.

השורה התחתונה היא כזאת: האם באמת BRT בין כפר סבא>רעננה>הרצליה שונה כל כך מקו 29 או 39? מלבד העניין של הפעלה במפרקיות עם 4 דלתות ועליה וירידה מכל הדלתות. קח עכשיו את קו 29 ו39, כולם יופעלו על ידי מפרקיות של 3 או 4 דלתות, תאפשר עליה מכל הדלתות לבעלי רב קו כמו שיש בקווים 4/5/104 בת"א - והרי לך BRT.

אם היית אומר לי שהולכים להרים רכבת קלה - אהלן וסהלן. אבל אוטובוס ארוך שכל השוני שלו הוא בכך שניתן לעלות ולרדת מכל הדלתות, בשביל זה להפוך את כל הרחובות המרכזיים של שלושת הערים האלו? לא יודע, לא נשמע לי כדאי. בדיוק כמו שלא נשמע לי כדאי לעשות את זה בציר ז'בוטינסקי.

בסופו של דבר זה לא משנה איך קוראים לזה. העיקר שזה ישרת טוב אם הנוסעים. אם תפעיל את קו 39 בתדירות של כל 5 דקות בכל שעות היום על ידי מפרקיות - אין צורך בשום פרוייקט BRT.
אם האוטובוס צריך לעמוד ברמזורים עם כולם אז
זה לא "הרי לך BRT"
 

olli3

New member
מנהל
אם תיקח קצת צבע אדום או צהוב ותתקין מצלמה

אם האוטובוס צריך לעמוד ברמזורים עם כולם אז
זה לא "הרי לך BRT"
אם תיקח קצת צבע אדום או צהוב ותתקין מצלמה
בקדמת כל אוטובוס, הרי לך נת"צ משובח ויעיל.

והרי לך BRT.

הBRT הזה, הוא פרוייקט שאני כבר דיי סולד ממנו. המטרונית יותר איטית מקו 108 של פעם. בשעות השפל כשקו 108 היה מדלג על תחנות (אף אחד לא מצלצל ואף אחד לא ממתין בתחנה), המטרונית עוצרת בכל תחנה ותחנה.

אני לא מבין את ההתרגשות הגדולה הזאת סביב הBRT. ואני לא מאמין בעדיפות ברמזורים שהיא תקבל. כבר קיים מת"צ בפתח תקווה שנים כה רבות והאוטובוסים לא מקבלים שום עדיפות. בכלל אף רכב בשום צורה הגיונית לא מקבל עדיפות בפתח תקווה - עיר זוועתית מבינת רמזורים.

אני כן מאמין ברכבת קלה. הרי כל הערים האלו עוד יתפתחו ויגדלו ואז מה יעשו? הBRT לא יספיק...
 

amit1270

New member
אם בפ"ת אין עדיפות ברמזורים

אם תיקח קצת צבע אדום או צהוב ותתקין מצלמה
בקדמת כל אוטובוס, הרי לך נת"צ משובח ויעיל.

והרי לך BRT.

הBRT הזה, הוא פרוייקט שאני כבר דיי סולד ממנו. המטרונית יותר איטית מקו 108 של פעם. בשעות השפל כשקו 108 היה מדלג על תחנות (אף אחד לא מצלצל ואף אחד לא ממתין בתחנה), המטרונית עוצרת בכל תחנה ותחנה.

אני לא מבין את ההתרגשות הגדולה הזאת סביב הBRT. ואני לא מאמין בעדיפות ברמזורים שהיא תקבל. כבר קיים מת"צ בפתח תקווה שנים כה רבות והאוטובוסים לא מקבלים שום עדיפות. בכלל אף רכב בשום צורה הגיונית לא מקבל עדיפות בפתח תקווה - עיר זוועתית מבינת רמזורים.

אני כן מאמין ברכבת קלה. הרי כל הערים האלו עוד יתפתחו ויגדלו ואז מה יעשו? הBRT לא יספיק...
אם בפ"ת אין עדיפות ברמזורים
אין שום סיבה שכך יהיה גם בחיפה ובעוד מקומות עם BRT. אי אפשר להסיק מהמצב כיום על המצב הסופי.
 

olli3

New member
מנהל
נכון, אבל אני מתקשה להאמין שזמן הנסיעה בBRT

אם בפ"ת אין עדיפות ברמזורים
אין שום סיבה שכך יהיה גם בחיפה ובעוד מקומות עם BRT. אי אפשר להסיק מהמצב כיום על המצב הסופי.
נכון, אבל אני מתקשה להאמין שזמן הנסיעה בBRT
בכל מקום בארץ יהיה שונה מזמן הנסיעה בקווים שפועלים באותו המסלול כעת.

רק בגלל המאפיינים של הBRT עצמו שמתנהג כמו רכבת קלה מבחינת העליה והירידה וכו' אבל מצד שני חסרה בו היעילות של רכבת קלה זה בעצם "אוטובוס טיפש". עוצר בכל תחנה, פותח דלתות בכל תחנה, כמו רכבת אבל מצד שני עם הרבה יותר תחנות.

אם סתם לדוגמא ניקח את המת"צ בפתח תקווה ונפסיק את כל הקווים שפועלים בו כעת ונפעיל קו BRT שיעצור בכל תחנה ותחנה, זמן הנסיעה יתארך. כיום כשאני נוסע בציר ז'בוטינסקי, קורה לא פעם שהקווים השונים לא עוצרים בתחנות כי אף אחד לא רוצה לרדת או לעלות. אותו הדבר בתחנות השונות בציר ז'בוטינסקי בבני ברק וברמת גן.

מה יעזור לי לנסוע באוטובוס שעוצר בכל תחנה ותחנה גם ב10 בלילה? אני רוצה להספיק להגיע לרכבת מרכז או למרכזית בשביל נסיעת ההמשך שלי. למה נסיעה שכיום אני מבצע בקווים 561 או 641 שלוקחת סביב ה-18 דקות מבלינסון לרכבת מרכז בשעה 21:45, תתארך ליותר? וזה אמור להיות BRT, יענו שירות מהיר.

אני לא מתרשם לטובה מהפרוייקטים האלו כבר. כל התחבורת מעברים הזאת שגם לא אפקטיבית בשעות השפל, בכלל... צר לי, אבל בישראל תחבורת מעברים טובה רק בשעות היום ושעות השיא. גם בירושלים המצב הורע בחלקו עם קווים שמזינים את הרכבת. במהלך שעות היום עוד איכשהו נחמד וטוב, אבל אח"כ, בערב - מתייבשים בתחנות לקו ההמשך הביתה. אבל יש יעילות כי הרכבת הקלה פשוט נוסעות ונוסעת ונוסעת והיא בהחלט שיפרה את מערך התחבורה בעיר, גם מיעוט התחנות שלה לעומת קווי אוטובוס שהיו נוסעים באותם הצירים לפני כן או ממשיכים לנסוע כיום - מייעלים את המהירות שלה.
 

darkshadow1

New member
לא נראה לי שאתה מבין לעומק את הקונספט.

נכון, אבל אני מתקשה להאמין שזמן הנסיעה בBRT
בכל מקום בארץ יהיה שונה מזמן הנסיעה בקווים שפועלים באותו המסלול כעת.

רק בגלל המאפיינים של הBRT עצמו שמתנהג כמו רכבת קלה מבחינת העליה והירידה וכו' אבל מצד שני חסרה בו היעילות של רכבת קלה זה בעצם "אוטובוס טיפש". עוצר בכל תחנה, פותח דלתות בכל תחנה, כמו רכבת אבל מצד שני עם הרבה יותר תחנות.

אם סתם לדוגמא ניקח את המת"צ בפתח תקווה ונפסיק את כל הקווים שפועלים בו כעת ונפעיל קו BRT שיעצור בכל תחנה ותחנה, זמן הנסיעה יתארך. כיום כשאני נוסע בציר ז'בוטינסקי, קורה לא פעם שהקווים השונים לא עוצרים בתחנות כי אף אחד לא רוצה לרדת או לעלות. אותו הדבר בתחנות השונות בציר ז'בוטינסקי בבני ברק וברמת גן.

מה יעזור לי לנסוע באוטובוס שעוצר בכל תחנה ותחנה גם ב10 בלילה? אני רוצה להספיק להגיע לרכבת מרכז או למרכזית בשביל נסיעת ההמשך שלי. למה נסיעה שכיום אני מבצע בקווים 561 או 641 שלוקחת סביב ה-18 דקות מבלינסון לרכבת מרכז בשעה 21:45, תתארך ליותר? וזה אמור להיות BRT, יענו שירות מהיר.

אני לא מתרשם לטובה מהפרוייקטים האלו כבר. כל התחבורת מעברים הזאת שגם לא אפקטיבית בשעות השפל, בכלל... צר לי, אבל בישראל תחבורת מעברים טובה רק בשעות היום ושעות השיא. גם בירושלים המצב הורע בחלקו עם קווים שמזינים את הרכבת. במהלך שעות היום עוד איכשהו נחמד וטוב, אבל אח"כ, בערב - מתייבשים בתחנות לקו ההמשך הביתה. אבל יש יעילות כי הרכבת הקלה פשוט נוסעות ונוסעת ונוסעת והיא בהחלט שיפרה את מערך התחבורה בעיר, גם מיעוט התחנות שלה לעומת קווי אוטובוס שהיו נוסעים באותם הצירים לפני כן או ממשיכים לנסוע כיום - מייעלים את המהירות שלה.
לא נראה לי שאתה מבין לעומק את הקונספט.
הזמן הנוסף שגוזלות העצירות התכופות מתקזז עם העלייה מכל הדלתות, העדיפות ברמזורים, התדירות הגבוהה והבלעדיות בנתיב הנסיעה.
אני משער שהפחד שלך מהתארכות זמני הנסיעה נובע מהמצב של המטרונית בחיפה, שכרגע עובדת במתכונת חלקית (ואני לא בטוח שהיא מקבלת קדימות ברמזורים).
 

olli3

New member
מנהל
צר לי. אבל אוטובוס שנוסע 60 קמ"ש

לא נראה לי שאתה מבין לעומק את הקונספט.
הזמן הנוסף שגוזלות העצירות התכופות מתקזז עם העלייה מכל הדלתות, העדיפות ברמזורים, התדירות הגבוהה והבלעדיות בנתיב הנסיעה.
אני משער שהפחד שלך מהתארכות זמני הנסיעה נובע מהמצב של המטרונית בחיפה, שכרגע עובדת במתכונת חלקית (ואני לא בטוח שהיא מקבלת קדימות ברמזורים).
צר לי. אבל אוטובוס שנוסע 60 קמ"ש
לאורך שני קילומטרים רק כי הוא יכול ואף אחד לא רוצה לעלות או לרדת ממנו, תמיד יהיה מהיר יותר מאוטובוס שיאלץ לעצור בכל תחנה ותחנה רק כדי לגלות שאף אחד לא רוצה לרדת ממנו.

אם זה מה שהולך להיות בכל פרוייקטי הBRT, לא יודע... לא אוהב את זה. מבין את הרעיון שצריך לשמור על תדירות קבועה, אבל גם זה משתנה מתחנה לתחנה. בתחנה שעולים ויורדים פחות מ-5 נוסעים על BRT מן הסתם שהנהג יתחיל לנסוע בחזרה מהר יותר מתחנה שעולים ויורדים בה 50 נוסעים. כך שזה מתקזז ואני לא מבין מדוע חייב לעצור בכל תחנה ותחנה, גם אין בה אף אחד וגם אם אף אחד לא מעוניין לרדת בה.

וכן, הפחד הזה (פחד אינה מילה מתאימה) נובע מהמטרונית שפועלת לפחות במקטע של קו 1 בתדירות יותר גבוהה משל קו 108, אבל איטית יותר ממנו.

וכן, מאד מאד קשה לי להאמין להבטחות על קדימות ברמזורים. זה מה שהבטיחו בכל מת"צ שנפתח, גם בירושלים, גם בפתח תקווה וגם בחיפה. בירושלים זה התבצע רק עבור הרכבת הקלה. במת"צים האחרים בירושלים עדיין לא זיהיתי עדיפות לאוטובוסים על פני הרכב הפרטי.

זה גם בדיוק ההיפך מכל מה שראשי הרשויות רוצים. לפגוע במצביעים שלהם שנוסעים ברכב פרטי. הם יקדמו את זה שהרכב הפרטי יעמוד יותר זמן בפקק? הם בתפיסה של למה לפגוע ברכב הפרטי בכלל? למה לעצבן את הנהגים שנאלצים לעמוד גם ככה בפקק? כי אלו שיעמדו יותר זמן בפקק יתלוננו על כך וידרשו מראש העיר לסדר את המצב וכו'...

ומה שקורה כיום במטרונית לגבי עליה וירידה מכל הדלתות, הנוסעים נדחקים בשעות העומס והדלתות לא נסגרות. למה הן לא נסגרות? בשל החיישן שלא מאפשר את סגירתן. ואז המטרונית נתקעת בתחנות יותר זמן, עד שמצטרפת לה אחות מאחוריה ואפילו עוד אחות. ולא, לא באמת נראה לי שיגבירו את התדירות שלה, למרות ההצהרות השונות.
 

אורי404

New member
אולי המלה "הסתייגות", מתאימה בהשוואה ל"פחד"

צר לי. אבל אוטובוס שנוסע 60 קמ"ש
לאורך שני קילומטרים רק כי הוא יכול ואף אחד לא רוצה לעלות או לרדת ממנו, תמיד יהיה מהיר יותר מאוטובוס שיאלץ לעצור בכל תחנה ותחנה רק כדי לגלות שאף אחד לא רוצה לרדת ממנו.

אם זה מה שהולך להיות בכל פרוייקטי הBRT, לא יודע... לא אוהב את זה. מבין את הרעיון שצריך לשמור על תדירות קבועה, אבל גם זה משתנה מתחנה לתחנה. בתחנה שעולים ויורדים פחות מ-5 נוסעים על BRT מן הסתם שהנהג יתחיל לנסוע בחזרה מהר יותר מתחנה שעולים ויורדים בה 50 נוסעים. כך שזה מתקזז ואני לא מבין מדוע חייב לעצור בכל תחנה ותחנה, גם אין בה אף אחד וגם אם אף אחד לא מעוניין לרדת בה.

וכן, הפחד הזה (פחד אינה מילה מתאימה) נובע מהמטרונית שפועלת לפחות במקטע של קו 1 בתדירות יותר גבוהה משל קו 108, אבל איטית יותר ממנו.

וכן, מאד מאד קשה לי להאמין להבטחות על קדימות ברמזורים. זה מה שהבטיחו בכל מת"צ שנפתח, גם בירושלים, גם בפתח תקווה וגם בחיפה. בירושלים זה התבצע רק עבור הרכבת הקלה. במת"צים האחרים בירושלים עדיין לא זיהיתי עדיפות לאוטובוסים על פני הרכב הפרטי.

זה גם בדיוק ההיפך מכל מה שראשי הרשויות רוצים. לפגוע במצביעים שלהם שנוסעים ברכב פרטי. הם יקדמו את זה שהרכב הפרטי יעמוד יותר זמן בפקק? הם בתפיסה של למה לפגוע ברכב הפרטי בכלל? למה לעצבן את הנהגים שנאלצים לעמוד גם ככה בפקק? כי אלו שיעמדו יותר זמן בפקק יתלוננו על כך וידרשו מראש העיר לסדר את המצב וכו'...

ומה שקורה כיום במטרונית לגבי עליה וירידה מכל הדלתות, הנוסעים נדחקים בשעות העומס והדלתות לא נסגרות. למה הן לא נסגרות? בשל החיישן שלא מאפשר את סגירתן. ואז המטרונית נתקעת בתחנות יותר זמן, עד שמצטרפת לה אחות מאחוריה ואפילו עוד אחות. ולא, לא באמת נראה לי שיגבירו את התדירות שלה, למרות ההצהרות השונות.
אולי המלה "הסתייגות", מתאימה בהשוואה ל"פחד"
 

alantan

New member
בנוסף לדברים האחרים שנאמרו למטרונית יש מעט

נכון, אבל אני מתקשה להאמין שזמן הנסיעה בBRT
בכל מקום בארץ יהיה שונה מזמן הנסיעה בקווים שפועלים באותו המסלול כעת.

רק בגלל המאפיינים של הBRT עצמו שמתנהג כמו רכבת קלה מבחינת העליה והירידה וכו' אבל מצד שני חסרה בו היעילות של רכבת קלה זה בעצם "אוטובוס טיפש". עוצר בכל תחנה, פותח דלתות בכל תחנה, כמו רכבת אבל מצד שני עם הרבה יותר תחנות.

אם סתם לדוגמא ניקח את המת"צ בפתח תקווה ונפסיק את כל הקווים שפועלים בו כעת ונפעיל קו BRT שיעצור בכל תחנה ותחנה, זמן הנסיעה יתארך. כיום כשאני נוסע בציר ז'בוטינסקי, קורה לא פעם שהקווים השונים לא עוצרים בתחנות כי אף אחד לא רוצה לרדת או לעלות. אותו הדבר בתחנות השונות בציר ז'בוטינסקי בבני ברק וברמת גן.

מה יעזור לי לנסוע באוטובוס שעוצר בכל תחנה ותחנה גם ב10 בלילה? אני רוצה להספיק להגיע לרכבת מרכז או למרכזית בשביל נסיעת ההמשך שלי. למה נסיעה שכיום אני מבצע בקווים 561 או 641 שלוקחת סביב ה-18 דקות מבלינסון לרכבת מרכז בשעה 21:45, תתארך ליותר? וזה אמור להיות BRT, יענו שירות מהיר.

אני לא מתרשם לטובה מהפרוייקטים האלו כבר. כל התחבורת מעברים הזאת שגם לא אפקטיבית בשעות השפל, בכלל... צר לי, אבל בישראל תחבורת מעברים טובה רק בשעות היום ושעות השיא. גם בירושלים המצב הורע בחלקו עם קווים שמזינים את הרכבת. במהלך שעות היום עוד איכשהו נחמד וטוב, אבל אח"כ, בערב - מתייבשים בתחנות לקו ההמשך הביתה. אבל יש יעילות כי הרכבת הקלה פשוט נוסעות ונוסעת ונוסעת והיא בהחלט שיפרה את מערך התחבורה בעיר, גם מיעוט התחנות שלה לעומת קווי אוטובוס שהיו נוסעים באותם הצירים לפני כן או ממשיכים לנסוע כיום - מייעלים את המהירות שלה.
בנוסף לדברים האחרים שנאמרו למטרונית יש מעט
פחות תחנות מקווים מקבילים, ורכבת קלה גם לה יש לא מעט תחנות. בכל זאת, לא מדובר ברכבת תחתית עם תחנה כל 800-1,500 מ'.
 

olli3

New member
מנהל
למטרונית יש גם תחנות כל קילומטר.

בנוסף לדברים האחרים שנאמרו למטרונית יש מעט
פחות תחנות מקווים מקבילים, ורכבת קלה גם לה יש לא מעט תחנות. בכל זאת, לא מדובר ברכבת תחתית עם תחנה כל 800-1,500 מ'.
למטרונית יש גם תחנות כל קילומטר.
רוב התחנות שלה הן כל 500-800 מטרים.

לי קשה להאמין שברחוב אחוזה או וייצמן בכפר סבא יעשו תחנות כל 500-800 מטרים. מתבקש שתהיינה תחנות כל 250 מטרים פלוס מינוס. ואם זה יהיה מסלול לקו BRT בלבד, הרי שמדובר בהרעת השירות במיוחד למתקשים בהליכה.

כמו כן, אני לא יודע איזה העדפה ברמזורים אפשר לעשות לקו BRT יחיד שנניח ופועל בתדירות של כל 3 דקות. אז כל 3 דקות האור הירוק יתחלף עבורו? וכל שאר הזמן יהיה אור ירוק לפרייבטים? כזה שיתקע את הנוסעים מלהגיע לרציף של הBRT? כי לצערי זה מה שקורה בכל מקום שיש נתיב כזה באמצע הרחוב.

אם פעם התרשמתי מהפרוייקטים הגרנדיוזים האלו, נמאס לי. כל ההבטחות על תחבורה יעילה באמת לא ממש קורות. לא רואה שום טעם לBRT יותר, אלא רק לרכבת קלה. מאד מאד קשה לי להאמין שכל ההבטחות האלו על הBRT ישאו פרי. עליה וירידה מכל הדלתות אפשר לעשות בכל אוטובוס ונת"צ זה עניין פשוט לביצוע וגם לאכיפה. אבל משום מה מעדיפים לשפוך מיליונים על תשתיות לBRT מאשר לצייד את כל האוטובוסים במצלמות שמנפיקות דו"חות לכל מי שעומד להן בנתיב.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה