"תנועה ותחבורה| גיליון דצמבר 2013

מצב
הנושא נעול.

olli3

New member
מנהל
צ"ל לקשר את ראשון לתחנת הרכבת בלוד.

אסביר לך מה הקשר.
בדיוק כמו שמנהריה לחיפה יעיל לנסוע ברכבת. כך יש יעדים בבאר שבע שלא נוח להגיע אליהם ברכבת אלא באוטובוס. זה שאין בדרך בין קרית גת לבאר שבע רצף אורבני, לא אומר הרבה.

האוטובוס מגיע למקומות שהרכבת לא יכולה להגיע אליהם. זו השורה התחתונה שלי. וזה נכון גם למטרופולין חיפה וגם למטרופולין גוש דן והשרון.

בדיון כאן דיברנו על כך שבין ערים שונות כמו קרית מלאכי, צריך שיהיה קישור רכבתי לבאר שבע. אם אני אקח את אריאל מול ת"א. אפשר לקצר את רוב הקווים של אפיקים לתחנת הרכבת ראש העין.

בדיוק באותה מידה אפשר לקצר את חלק מהקווים שמגיעים לקרית גת מת"א, ראשון לציון וכו' לתחנת הרכבת בקרית גת ומשם בהמשך לבאר שבע. אבל למה להיטפל רק לקרית גת? אם המודל הוא לקשר אל תחנות רכבת קרובות, אז אפשר לקשר את ראשון לציון לתחנת הרכבת בשדרות במקום אוטובוס מראשון לציון לקרית גת או לבאר שבע.

אני לא מאמין במודל הזה של ההחלפות המרובות האלו כי בישראל כמו בישראל זה עובד נחמד בשעות השיא, עובד פחות נחמד בשעות השפל ועובד גרוע בלילות ובמוצ"ש.

ועוד לא דיברתי על שירות האוטובוסים בקיץ לאילת שיוצא מכל מקום במדינה כמעט. אפשר לבטל כעט את כל הקווים, גם אלו שפועלים באופן סדיר במהלך השנה כמו 390 ו394 ו991 ופשוט שכולם יסעו לבאר שבע ברכבת וימשיכו מבאר שבע באוטובוס.

באותה מידה אין שום צורך בקו 421 שמשום מה מזמינים עבורו כרטיסים שמורים וגם לא בחלופה של 389 לים המלח. שפשוט יסעו ברכבת לבאר שבע ויחליפו לאוטובוס לים המלח. באופן מפתיע קו 384 דווקא מסונכרן עם זמני הגעת הרכבת לתחנת באר שבע צפון.

ושוב, אני בכוונה מביא את הדוגמאות הקיצוניות האלו, כי זה בדיוק מה שחשוב לאנשים. אל תסבך אותי בהחלפות - תן לי לנסוע בקו אחד, גם אם זה ארוך יותר וגם אם זה יקר יותר.

אני רוצה לראות את היום שבו יבטלו את קווים 390/394 (רק כשתהיה רכבת עד אילת) וגם אז, רק אם עדיין רכבת ישראל לא תעבוד בשבת, כי 394 כידוע עובד בשבת.
צ"ל לקשר את ראשון לתחנת הרכבת בלוד.
 
עדיין לא הבנתי מה הקשר בין קו 361 לנהריה...

אסביר לך מה הקשר.
בדיוק כמו שמנהריה לחיפה יעיל לנסוע ברכבת. כך יש יעדים בבאר שבע שלא נוח להגיע אליהם ברכבת אלא באוטובוס. זה שאין בדרך בין קרית גת לבאר שבע רצף אורבני, לא אומר הרבה.

האוטובוס מגיע למקומות שהרכבת לא יכולה להגיע אליהם. זו השורה התחתונה שלי. וזה נכון גם למטרופולין חיפה וגם למטרופולין גוש דן והשרון.

בדיון כאן דיברנו על כך שבין ערים שונות כמו קרית מלאכי, צריך שיהיה קישור רכבתי לבאר שבע. אם אני אקח את אריאל מול ת"א. אפשר לקצר את רוב הקווים של אפיקים לתחנת הרכבת ראש העין.

בדיוק באותה מידה אפשר לקצר את חלק מהקווים שמגיעים לקרית גת מת"א, ראשון לציון וכו' לתחנת הרכבת בקרית גת ומשם בהמשך לבאר שבע. אבל למה להיטפל רק לקרית גת? אם המודל הוא לקשר אל תחנות רכבת קרובות, אז אפשר לקשר את ראשון לציון לתחנת הרכבת בשדרות במקום אוטובוס מראשון לציון לקרית גת או לבאר שבע.

אני לא מאמין במודל הזה של ההחלפות המרובות האלו כי בישראל כמו בישראל זה עובד נחמד בשעות השיא, עובד פחות נחמד בשעות השפל ועובד גרוע בלילות ובמוצ"ש.

ועוד לא דיברתי על שירות האוטובוסים בקיץ לאילת שיוצא מכל מקום במדינה כמעט. אפשר לבטל כעט את כל הקווים, גם אלו שפועלים באופן סדיר במהלך השנה כמו 390 ו394 ו991 ופשוט שכולם יסעו לבאר שבע ברכבת וימשיכו מבאר שבע באוטובוס.

באותה מידה אין שום צורך בקו 421 שמשום מה מזמינים עבורו כרטיסים שמורים וגם לא בחלופה של 389 לים המלח. שפשוט יסעו ברכבת לבאר שבע ויחליפו לאוטובוס לים המלח. באופן מפתיע קו 384 דווקא מסונכרן עם זמני הגעת הרכבת לתחנת באר שבע צפון.

ושוב, אני בכוונה מביא את הדוגמאות הקיצוניות האלו, כי זה בדיוק מה שחשוב לאנשים. אל תסבך אותי בהחלפות - תן לי לנסוע בקו אחד, גם אם זה ארוך יותר וגם אם זה יקר יותר.

אני רוצה לראות את היום שבו יבטלו את קווים 390/394 (רק כשתהיה רכבת עד אילת) וגם אז, רק אם עדיין רכבת ישראל לא תעבוד בשבת, כי 394 כידוע עובד בשבת.
עדיין לא הבנתי מה הקשר בין קו 361 לנהריה...
קו 361 זה קו בין צפת דרך כרמיאל ועכו למרכזית המפרץ.
קווי נהריה חיפה אלה קווים 270, 271, 272 ו-273.

ועדיין לא הבנתי מה המודל שאתה כן מאמין בו.
קווים בינעירוניים מטבעם אלה קווים שבתוך ערים יש להם פחות תחנות ולעיתים אף תחנה אחת בלבד.
גם קווי קרית גת - באר שבע לא עושים סיבוב בכל באר שבע ואפילו לא בכל קרית גת ואין דין המטרופולין שבין נהריה לחיפה כדין המדבר שבין קרית גת לבאר שבע. נסיעה בין קרית גת לבאר שבע היא נסיעה בינעירונית מובהקת. לא כן נסיעה בין נהריה לחיפה. ואם אתה בכל זאת מתעקש על ההשוואה, אז אין קווים ישירים מנהריה לתוך חיפה, למעט קו 273 שנוסע (דרך נשר, אגב) לאוניברסיטת חיפה עם מספר נסיעות יומיות מועט ביותר, והנקודה הדרומית ביותר שלהם היא מרכזית המפרץ ומשם על מנת להגיע לכל יעד בתוך חיפה צריך להחליף אוטובוס.

גם בירושלים, אם רוצים להגיע כמעט לכל יעד בתוך העיר, צריך להחליף מאוטובוס בינעירוני לאוטובוס עירוני.
אתה לוקח את הדוגמה של באר שבע שבה היעדים המבוקשים ביותר לאנשים מחוץ לעיר נמצאים על אם הדרך בכניסה הצפונית לעיר ולכן נוח להגיע אליהם באוטובוס שעוצר בתחנות ליד אותם יעדים, אבל זה נכון אך ורק לבאר שבע.
זה לא קיים בירושלים, זה לא קיים בחיפה וזה גם לא ממש קיים בתל אביב, למעט מעט מאוד קוי אוטובוס בינעירוניים שמגיעים מדרום עד למסוף רדינג.

ולגבי קו 784 - דווקא זו דוגמה שמוכיחה ההיפך ממה שאתה רוצה להוכיח. לקו 784 יש 3 נסיעות במוצ"ש ו-2 נסיעות ביום ראשון בבוקר בכיוון לטכניון.
אני מציע לך לבדוק מה קורה לתדירות של קו 11 בחיפה במוצ"ש וביום א' בבוקר ותראה מה אנשים מעדיפים.
אתה יודע כמה נסיעות יש לקו 11 במוצ"ש בפרק זמן של 3 וחצי שעות? 9 נסיעות.
קו 784 בימי חמישי בדרך כלל לא מתמלא. לעומת זאת, בשעות אחר הצהריים של ימי חמישי קו 11 יוצא כפול - שני אוטובוסים שיוצאים יחד.
אתה מכיר טוב את המציאות בבאר שבע ואין על כך שום ויכוח, אבל המציאות של באר שבע לא בהכרח מתקיימת גם במקומות אחרים.
 

olli3

New member
מנהל
אתה צודק שאני לא מכיר את הצפון היטב.

עדיין לא הבנתי מה הקשר בין קו 361 לנהריה...
קו 361 זה קו בין צפת דרך כרמיאל ועכו למרכזית המפרץ.
קווי נהריה חיפה אלה קווים 270, 271, 272 ו-273.

ועדיין לא הבנתי מה המודל שאתה כן מאמין בו.
קווים בינעירוניים מטבעם אלה קווים שבתוך ערים יש להם פחות תחנות ולעיתים אף תחנה אחת בלבד.
גם קווי קרית גת - באר שבע לא עושים סיבוב בכל באר שבע ואפילו לא בכל קרית גת ואין דין המטרופולין שבין נהריה לחיפה כדין המדבר שבין קרית גת לבאר שבע. נסיעה בין קרית גת לבאר שבע היא נסיעה בינעירונית מובהקת. לא כן נסיעה בין נהריה לחיפה. ואם אתה בכל זאת מתעקש על ההשוואה, אז אין קווים ישירים מנהריה לתוך חיפה, למעט קו 273 שנוסע (דרך נשר, אגב) לאוניברסיטת חיפה עם מספר נסיעות יומיות מועט ביותר, והנקודה הדרומית ביותר שלהם היא מרכזית המפרץ ומשם על מנת להגיע לכל יעד בתוך חיפה צריך להחליף אוטובוס.

גם בירושלים, אם רוצים להגיע כמעט לכל יעד בתוך העיר, צריך להחליף מאוטובוס בינעירוני לאוטובוס עירוני.
אתה לוקח את הדוגמה של באר שבע שבה היעדים המבוקשים ביותר לאנשים מחוץ לעיר נמצאים על אם הדרך בכניסה הצפונית לעיר ולכן נוח להגיע אליהם באוטובוס שעוצר בתחנות ליד אותם יעדים, אבל זה נכון אך ורק לבאר שבע.
זה לא קיים בירושלים, זה לא קיים בחיפה וזה גם לא ממש קיים בתל אביב, למעט מעט מאוד קוי אוטובוס בינעירוניים שמגיעים מדרום עד למסוף רדינג.

ולגבי קו 784 - דווקא זו דוגמה שמוכיחה ההיפך ממה שאתה רוצה להוכיח. לקו 784 יש 3 נסיעות במוצ"ש ו-2 נסיעות ביום ראשון בבוקר בכיוון לטכניון.
אני מציע לך לבדוק מה קורה לתדירות של קו 11 בחיפה במוצ"ש וביום א' בבוקר ותראה מה אנשים מעדיפים.
אתה יודע כמה נסיעות יש לקו 11 במוצ"ש בפרק זמן של 3 וחצי שעות? 9 נסיעות.
קו 784 בימי חמישי בדרך כלל לא מתמלא. לעומת זאת, בשעות אחר הצהריים של ימי חמישי קו 11 יוצא כפול - שני אוטובוסים שיוצאים יחד.
אתה מכיר טוב את המציאות בבאר שבע ואין על כך שום ויכוח, אבל המציאות של באר שבע לא בהכרח מתקיימת גם במקומות אחרים.
אתה צודק שאני לא מכיר את הצפון היטב.
כל מה שרציתי להגיד שאין מניעה שיהיה קיים שירות אוטובוסים לצד רכבת, גם אם השירות של האוטובוסים הוא מזערי.

בת"א, גם דרך נמיר בקצה הצפוני מהווה יעדי נסיעה, במיוחד קרית החינוך לוינסקי וסמינר הקיבוצים למרות שהשנייה קרובה לתחנת ת"א האוניברסיטה.

הויכוח הזה התחיל מזה שהמודל הכי טוב לטענתכם (שניכם) הוא רכבת לנסיעות בין עירוניות וקווי אוטובוס משלמים בשני הצדדים. אני טענתי שלא בכל מקום זה מתאים - זה הכל. והדוגמאות שנתתי, כולל נסיעה מחדרה לת"א (שלא זכתה כאן להתייחסות) - מדברות בדיוק על כך.

גם נסיעה מערי גוש דן השונות להרצליה, יש שמבצעים ברכבת, יש שמבצעים באוטובוס ויש שבמוניות שירות. כולם עובדים זה לצד זה ויש שמעדיפים משהו אחד בעוד אחרים מעדיפים משהו אחר.

הועלתה כאן טענה ראשונית שהמצב הטוב ביותר הוא אוטובוס לרכבת, רכבת לעיר היעד ואוטובוס ליעד הסופי. הייתה טענה משנית שהפעלת קווי אוטובוס לצד קווי רכבת מקבילים היא בזבוז משאבים. אולי זה נכון.... אבל יש רבים שנוח להם לקחת אוטובוס מביתם ומקסימום לקחת החלפה נוספת בעיר היעד אל מול 3 החלפות. ויש שאם לא יהיה קו אוטובוס כזה שיעשה את זה ותהיה מונית שירות - יסעו במונית שירות.
 

olli3

New member
מנהל
אבל אין שם רכבת.

הרכבת קשורה כי היא אמורה להיות בראש
המערכת ההיררכית, כשקווי אוטובוס משמשים לחיבור יעדים קרובים ותחנות הרכבת, ולא לנסות לעשות את העבודה של הרכבת בתדירות לא אטרקטיבית נוחיות ומהירות נמוכה יותר.
אבל אין שם רכבת.
מה אתה מצפה שהאנשים יעשו? יסעו לקרית גת באוטובוס, יסעו לבית שמש, רחובות או יבנה באוטובוס? אולי לאשקלון?

אנחנו מדינה קטנה, לא לכל מקום צריך רכבת. אם ככה אפשר לבטל את כל האוטובוסים מבאר שבע לדימונה ואפשר לבטל את כל האוטובוסים מבאר שבע ללהבים ולקרית גת ולנייד את כולם עם 3 החלפות (אוטובוס>רכבת>אוטובוס).

זה הפתרון?
 
לא לכל מקום צריך רכבת, אבל מערכת התח"צ צריכה

אבל אין שם רכבת.
מה אתה מצפה שהאנשים יעשו? יסעו לקרית גת באוטובוס, יסעו לבית שמש, רחובות או יבנה באוטובוס? אולי לאשקלון?

אנחנו מדינה קטנה, לא לכל מקום צריך רכבת. אם ככה אפשר לבטל את כל האוטובוסים מבאר שבע לדימונה ואפשר לבטל את כל האוטובוסים מבאר שבע ללהבים ולקרית גת ולנייד את כולם עם 3 החלפות (אוטובוס>רכבת>אוטובוס).

זה הפתרון?
לא לכל מקום צריך רכבת, אבל מערכת התח"צ צריכה
להיות בנויה בצורה אינטגרטיבית.
והרכבת צריכה להיות השלד המקשר בין הערים הגדולות בישראל כשאמצעים אחרים משלימים ומזינים אותה.
אז קרית מלאכי לעת עתה צריכה להמשיך להתבסס על אוטובוסים, אבל בנסיעות בין ערים כמו אשקלון, אשדוד, קרית גת ויבנה לגוש דן, לירושלים, לצפון או לדרום - כן, הרכבת צריכה להיות בעתיד האמצעי העיקרי שהמערכת בנויה בהתאם אליו.
גם היום נסיעות בינעירוניות דורשות במקרים רבים 2 החלפות (שתיים ולא שלוש) - אוטובוס עירוני - אוטובוס בינעירוני - אוטובוס עירוני. אז במקום זה יהיה אוטובוס עירוני - רכבת - אוטובוס עירוני.
יותר מזה, בגוש דן, באזור חיפה ובאזור ירושלים לא מעט נסיעות בתוך האזורים דורשות שתי החלפות.

מוזר שדווקא אתה, חסיד ההחלפות, שממליץ לעיתים קרובות להחליף אוטובוס גם בנסיעות עירוניות או פרבריות קצרות, פתאום מטיף כנגד החלפות בנסיעות בינעירוניות.
 

Rubim88

New member
לא חייבת להיות שם רכבת

אבל אין שם רכבת.
מה אתה מצפה שהאנשים יעשו? יסעו לקרית גת באוטובוס, יסעו לבית שמש, רחובות או יבנה באוטובוס? אולי לאשקלון?

אנחנו מדינה קטנה, לא לכל מקום צריך רכבת. אם ככה אפשר לבטל את כל האוטובוסים מבאר שבע לדימונה ואפשר לבטל את כל האוטובוסים מבאר שבע ללהבים ולקרית גת ולנייד את כולם עם 3 החלפות (אוטובוס>רכבת>אוטובוס).

זה הפתרון?
לא חייבת להיות שם רכבת
כמובן שהיה עדיף אם המסילה הייתה עוברת בצמוד לעיר אבל לפעמים צריך להתמודד עם מה שיש - אי אפשר שתהיה מסילה בכל מקום.
רכבת לא קשורה לגודל של המדינה, יש סוגי מערכות שונות שמתאימים למטרות שונות.

בכל אופן, קריית מלאכי(או גדרה, או גן יבנה) לדוגמא יושבת בין 2 מסילות רכבת ובדיוק לשם(אשדוד וקריית גת) היא אמורה להיות מקושרת באמצעות אוטובוסים , זוהי בעצם ההיררכיה וניצול היתרון של כל כלי תחבורה. רשת של קווי רכבת היא המערכת הארצית המהירה ובין התחנות השונות רשת אוטובוסים שמחברת לתחנות הללו בנוסף לחיבור התחנה והכל עובד באופן אינטגרטיבי תחת רשות תח"צ עם כרטוס משותף, מחיר אחיד לכל אמצעי התח"צ לפי "אזורים", ותזמונים.
 

olli3

New member
מנהל
הנה כמה טעויות שיש לך כאן.

לא חייבת להיות שם רכבת
כמובן שהיה עדיף אם המסילה הייתה עוברת בצמוד לעיר אבל לפעמים צריך להתמודד עם מה שיש - אי אפשר שתהיה מסילה בכל מקום.
רכבת לא קשורה לגודל של המדינה, יש סוגי מערכות שונות שמתאימים למטרות שונות.

בכל אופן, קריית מלאכי(או גדרה, או גן יבנה) לדוגמא יושבת בין 2 מסילות רכבת ובדיוק לשם(אשדוד וקריית גת) היא אמורה להיות מקושרת באמצעות אוטובוסים , זוהי בעצם ההיררכיה וניצול היתרון של כל כלי תחבורה. רשת של קווי רכבת היא המערכת הארצית המהירה ובין התחנות השונות רשת אוטובוסים שמחברת לתחנות הללו בנוסף לחיבור התחנה והכל עובד באופן אינטגרטיבי תחת רשות תח"צ עם כרטוס משותף, מחיר אחיד לכל אמצעי התח"צ לפי "אזורים", ותזמונים.
הנה כמה טעויות שיש לך כאן.
ראשית, אין קישור בין קסטינה או קרית מלאכי לאשדוד על ידי כביש. יש קישור לתחנת הרכבת באשקלון.

נסיעה לגוש דן באמצעות אוטובוס לתחנת הרכבת באשקלון וכבר יש קו כזה והוא 301 לצד גם 310 ו31. אבל זמן הנסיעה כאן ארוך משמעותית מפשוט לנסוע בקו ישיר או אקספרס לתל אביב.

בנוגע לנסיעה דרומה. תחנת הרכבת בקרית גת לא ממש נגישה למי שמגיע מכביש 40. כך שהאמן לי אם אנשים יאלצו לנסוע באוטובוס לתחנת הרכבת בקרית גת רק כדי להגיע לבאר שבע הם כבר יעשו את זה במונית שירות או ברכב פרטי.

כמו כן, אם כיום יש שירות אוטובוסים מסביב לשעון גם לבאר שבע, גם לתל אביב ופחות או יותר גם לירושלים. תחבורת מעברים בשעות השפל ובמיוחד בשעות הלילה לא באמת תתקיים. וזו כבר עובדה מוגמרת כי כך משרד התחבורה מאמין.
 

Rubim88

New member
יש כזה

הנה כמה טעויות שיש לך כאן.
ראשית, אין קישור בין קסטינה או קרית מלאכי לאשדוד על ידי כביש. יש קישור לתחנת הרכבת באשקלון.

נסיעה לגוש דן באמצעות אוטובוס לתחנת הרכבת באשקלון וכבר יש קו כזה והוא 301 לצד גם 310 ו31. אבל זמן הנסיעה כאן ארוך משמעותית מפשוט לנסוע בקו ישיר או אקספרס לתל אביב.

בנוגע לנסיעה דרומה. תחנת הרכבת בקרית גת לא ממש נגישה למי שמגיע מכביש 40. כך שהאמן לי אם אנשים יאלצו לנסוע באוטובוס לתחנת הרכבת בקרית גת רק כדי להגיע לבאר שבע הם כבר יעשו את זה במונית שירות או ברכב פרטי.

כמו כן, אם כיום יש שירות אוטובוסים מסביב לשעון גם לבאר שבע, גם לתל אביב ופחות או יותר גם לירושלים. תחבורת מעברים בשעות השפל ובמיוחד בשעות הלילה לא באמת תתקיים. וזו כבר עובדה מוגמרת כי כך משרד התחבורה מאמין.
יש כזה
3703.

לנסוע לאשקלון בשביל גוש דן זה לנסוע אחורה, כשמשלבים את זה עם זמני הנסיעות הנוכחיים ברכבת(דבר שישתנה בהרבה בעתיד) מקבלים שהדוגמא לא רלוונטית, בכלל כל השוואה של המצב כיום לא רלוונטית כי התנאים למימוש אופטימלי של מערכת היררכית לא בשלים מספיק.(וזה כולל שדרוג מהירות הרכבות, הנגשת תחנות ועוד דברים שנחוצים).

דווקא בשיטת הספגטי(קו ישיר מהרבה מקומות קטנים יחסית לעיר גדולה - ביזור ) בשעות השפל התדירות חייבת להיות גרועה עד לא קיימת(אלא אם כן רוצים אוטובוסים ריקים ובזבוז משאבים) ופחות אטרקטיבית מאשר מספר נמוך יותר של קישורים אך תדירים יותר.

רשמת באחת ההודעות על המצב באירופה, ששם יש סוגים שונים של אמצעי תחבורה - אבל שם הם יודעים(ומלמדים כך גם את הסטודנטים) שלכל אמצעי יש את היתרון שלו ולכן צריך להשתמש בו במשבצת המתאימה. אני מצרף איור תחת הכותרת מרחבי פעולה אופיניים אידאלים מקורס "תכנון מערכות תח"צ" מאוניברסיטה אירופאית כלשהיא, אפשר להבין שם איך הקונספט של היררכיה נראה.
מקרא: אדום - אוטובוסים, כחול - רכבת עירונית(רק"ל/תחתית), ירוק - רכבת פרברית, שחור - רכבת מהירה/אזורית.
ורוד - מרכז עיר , אפור הכי כהה - שטח אורבני של עיר גדולה של מרכז אזורי/מטרופולין, אפור - ערים בינוניות במטרופולין , אפור בהיר - ערים קטנות עד לרמת ישובים קטנים.
 

olli3

New member
מנהל
3703 הוא כביש כפרי - מפוצץ במפרים.

יש כזה
3703.

לנסוע לאשקלון בשביל גוש דן זה לנסוע אחורה, כשמשלבים את זה עם זמני הנסיעות הנוכחיים ברכבת(דבר שישתנה בהרבה בעתיד) מקבלים שהדוגמא לא רלוונטית, בכלל כל השוואה של המצב כיום לא רלוונטית כי התנאים למימוש אופטימלי של מערכת היררכית לא בשלים מספיק.(וזה כולל שדרוג מהירות הרכבות, הנגשת תחנות ועוד דברים שנחוצים).

דווקא בשיטת הספגטי(קו ישיר מהרבה מקומות קטנים יחסית לעיר גדולה - ביזור ) בשעות השפל התדירות חייבת להיות גרועה עד לא קיימת(אלא אם כן רוצים אוטובוסים ריקים ובזבוז משאבים) ופחות אטרקטיבית מאשר מספר נמוך יותר של קישורים אך תדירים יותר.

רשמת באחת ההודעות על המצב באירופה, ששם יש סוגים שונים של אמצעי תחבורה - אבל שם הם יודעים(ומלמדים כך גם את הסטודנטים) שלכל אמצעי יש את היתרון שלו ולכן צריך להשתמש בו במשבצת המתאימה. אני מצרף איור תחת הכותרת מרחבי פעולה אופיניים אידאלים מקורס "תכנון מערכות תח"צ" מאוניברסיטה אירופאית כלשהיא, אפשר להבין שם איך הקונספט של היררכיה נראה.
מקרא: אדום - אוטובוסים, כחול - רכבת עירונית(רק"ל/תחתית), ירוק - רכבת פרברית, שחור - רכבת מהירה/אזורית.
ורוד - מרכז עיר , אפור הכי כהה - שטח אורבני של עיר גדולה של מרכז אזורי/מטרופולין, אפור - ערים בינוניות במטרופולין , אפור בהיר - ערים קטנות עד לרמת ישובים קטנים.
3703 הוא כביש כפרי - מפוצץ במפרים.
אני מכיר את הכביש הזה אישית, מדובר בנסיעה ממוצעת של 60 קמ"ש לכל היותר.

בקיצור, אתה מדבר מחוסר ידיעה ומציג לי נתונים יבשים על הנייר.

כל מה שהצגת על חו"ל הכל טוב ויפה. בפועל שום דבר ממה שקורה בחו"ל לא קורה בארץ - שום דבר. גם המטרונית וגם הרכבת הקלה. איזה כיף זה להגיע בערב לתחנת הרכבת הקלה ולגלות שאתה צריך לחכות לאוטובוס ההמשך שלך הביתה עוד 20-30 דקות?

איזה כיף לקחת רכבת לעיר שלך כדי לגלות שפרוייקט שילובים מסתיים בשעה 7 בערב ועכשיו עליך לקחת מונית ספיישל או ללכת ברגל? כי רק עד 7 בערב יש אוטובוס לביתך ואחרי 7 בערב יש אולי קו כלשהו שעובר שם במקרה פעם בחצי שעה ויביא אותך לנקודה כלשהי שממנה תצטרך להמתין עוד זמן לקו ההמשך שלך הביתה כי אנחנו בערב ובערב התדירות נמוכה יותר - כיף נכון?

כשכל התח"צ תעבוד על פי המתכונת שבאיור ואכן כך היא צריכה לעבוד גם בישראל - נפלא. אבל העובדות בשטח מראות חד משמעית שבהמון מקרים השירות הקיים הורע מהשירות הקודם, גם אם היה מדובר בקו מאסף כלשהו.
 

Rubim88

New member
מי אמר שצריכה להיות שם אוטוסטרדה עם 3 נתיבים

3703 הוא כביש כפרי - מפוצץ במפרים.
אני מכיר את הכביש הזה אישית, מדובר בנסיעה ממוצעת של 60 קמ"ש לכל היותר.

בקיצור, אתה מדבר מחוסר ידיעה ומציג לי נתונים יבשים על הנייר.

כל מה שהצגת על חו"ל הכל טוב ויפה. בפועל שום דבר ממה שקורה בחו"ל לא קורה בארץ - שום דבר. גם המטרונית וגם הרכבת הקלה. איזה כיף זה להגיע בערב לתחנת הרכבת הקלה ולגלות שאתה צריך לחכות לאוטובוס ההמשך שלך הביתה עוד 20-30 דקות?

איזה כיף לקחת רכבת לעיר שלך כדי לגלות שפרוייקט שילובים מסתיים בשעה 7 בערב ועכשיו עליך לקחת מונית ספיישל או ללכת ברגל? כי רק עד 7 בערב יש אוטובוס לביתך ואחרי 7 בערב יש אולי קו כלשהו שעובר שם במקרה פעם בחצי שעה ויביא אותך לנקודה כלשהי שממנה תצטרך להמתין עוד זמן לקו ההמשך שלך הביתה כי אנחנו בערב ובערב התדירות נמוכה יותר - כיף נכון?

כשכל התח"צ תעבוד על פי המתכונת שבאיור ואכן כך היא צריכה לעבוד גם בישראל - נפלא. אבל העובדות בשטח מראות חד משמעית שבהמון מקרים השירות הקיים הורע מהשירות הקודם, גם אם היה מדובר בקו מאסף כלשהו.
מי אמר שצריכה להיות שם אוטוסטרדה עם 3 נתיבים
שנוסעים בה לפחות 100? מדובר בנסיעה קצרה שהמהירות הזו מספיקה ובמפרים אפשר להוריד(למה צריך אותם שם בכלל?)

אתה מתעלם ממה שרשמתי בהודעה הקודמת, רשמתי כבר שכרגע אי אפשר להשוות שום דבר כי התנאים עדיין לא בשלים(באקדמיה, אנשי המקצוע, התשתיות וכו'), הכל בחיתוליו. במקומות אחרים בעולם צברו ניסיון על בשרם ולמדו את הדרכים היעילות ביותר בזמן שבארץ היו ביצות. מה שקיים בשטח לא מצביע על העתיד וזה לא יקרה מהיום למחר.
 

olli3

New member
מנהל
וואו אתה כזה אטום. כי זה איזור כפרי!!!

מי אמר שצריכה להיות שם אוטוסטרדה עם 3 נתיבים
שנוסעים בה לפחות 100? מדובר בנסיעה קצרה שהמהירות הזו מספיקה ובמפרים אפשר להוריד(למה צריך אותם שם בכלל?)

אתה מתעלם ממה שרשמתי בהודעה הקודמת, רשמתי כבר שכרגע אי אפשר להשוות שום דבר כי התנאים עדיין לא בשלים(באקדמיה, אנשי המקצוע, התשתיות וכו'), הכל בחיתוליו. במקומות אחרים בעולם צברו ניסיון על בשרם ולמדו את הדרכים היעילות ביותר בזמן שבארץ היו ביצות. מה שקיים בשטח לא מצביע על העתיד וזה לא יקרה מהיום למחר.
וואו אתה כזה אטום. כי זה איזור כפרי!!!
כביש עם 4 ספרות הוא לא כביש אזורי, בחלקו יש רק נתיב אחד ולא לכל כיוון כך שכמישהו מגיע מהכיוון השני, שניכם יורדים קצת לחצץ (כמו הכבישים של שנות ה-50 במדינת ישראל).

זה א-ב כשאתה מדבר בנושאים כאלו - כביש עם 4 ספרות לעולם יהיה כביש גישה למושבים, קיבוצים, כפרים או יקשר בין מספר מושבים וקיבוצים. ברוב המקרים הוא בכלל דרך ללא מוצא כי הוא מסתיים במושב או בקיבוץ.

למה צריך במפרים? כי אתה עובר דרך מושבים וקיבוצים ועל הכביש הולכים גם הולכי רגל, בינהם גם ילדים וגם בעלי חיים מסתובבים שם. וגם טרקטורים וכו'. אתה אשכרה עובר בתוך המושבים, צמוד לבתי התושבים.

אף אחד לא נוסע עם הרכב הפרטי שלו מקסטינה לאשדוד דרך כביש 3703. כמו שמעטים אם בכל נוסעים דרך מיבנה לגדרה דרך יישובי גדרות, למרות שעל הנייר זה קצר יותר, אתה תפגוש בדרך כ-20 במפרים, דרך עפר ועוד כמה הפתעות. מעדיפים לעשות עיקוף של עוד 3-4 קילומטרים דרך גבעת וושינגטון וצומת גדרה מאשר להכנס לדרכים עקלקלות כאלו.

העתיד מבחינתו עוד רחוק, לכן לפחות בעשור הקרוב חובה שיהיה קו ישיר מקרית מלאכי וקסטינה לת"א, לירושלים ולבאר שבע וגם לרחובות, ראשון לציון, אשקלון וכו'.
 

Rubim88

New member
אתה בטוח שאתה מכיר את הכביש?

וואו אתה כזה אטום. כי זה איזור כפרי!!!
כביש עם 4 ספרות הוא לא כביש אזורי, בחלקו יש רק נתיב אחד ולא לכל כיוון כך שכמישהו מגיע מהכיוון השני, שניכם יורדים קצת לחצץ (כמו הכבישים של שנות ה-50 במדינת ישראל).

זה א-ב כשאתה מדבר בנושאים כאלו - כביש עם 4 ספרות לעולם יהיה כביש גישה למושבים, קיבוצים, כפרים או יקשר בין מספר מושבים וקיבוצים. ברוב המקרים הוא בכלל דרך ללא מוצא כי הוא מסתיים במושב או בקיבוץ.

למה צריך במפרים? כי אתה עובר דרך מושבים וקיבוצים ועל הכביש הולכים גם הולכי רגל, בינהם גם ילדים וגם בעלי חיים מסתובבים שם. וגם טרקטורים וכו'. אתה אשכרה עובר בתוך המושבים, צמוד לבתי התושבים.

אף אחד לא נוסע עם הרכב הפרטי שלו מקסטינה לאשדוד דרך כביש 3703. כמו שמעטים אם בכל נוסעים דרך מיבנה לגדרה דרך יישובי גדרות, למרות שעל הנייר זה קצר יותר, אתה תפגוש בדרך כ-20 במפרים, דרך עפר ועוד כמה הפתעות. מעדיפים לעשות עיקוף של עוד 3-4 קילומטרים דרך גבעת וושינגטון וצומת גדרה מאשר להכנס לדרכים עקלקלות כאלו.

העתיד מבחינתו עוד רחוק, לכן לפחות בעשור הקרוב חובה שיהיה קו ישיר מקרית מלאכי וקסטינה לת"א, לירושלים ולבאר שבע וגם לרחובות, ראשון לציון, אשקלון וכו'.
אתה בטוח שאתה מכיר את הכביש?
החלק הצר הוא חלק קטן ולא רובו של הכביש ובמפרים בתחומי השטח הבנוי(איפה שהאוטובוס בכל מקרה נוסע לאט ולעיתים אוסף ומוריד נוסעים) לא מהווים בעיה. ממתי לאוטובוס אסור לנסוע בכביש מקומי?

אם לא יתחילו לשנות לאט לאט אף פעם לא יתקדמו, תמיד ישארו במקום.
 

olli3

New member
מנהל
בהחלט, נהגתי את חלקו מספר פעמים.

אתה בטוח שאתה מכיר את הכביש?
החלק הצר הוא חלק קטן ולא רובו של הכביש ובמפרים בתחומי השטח הבנוי(איפה שהאוטובוס בכל מקרה נוסע לאט ולעיתים אוסף ומוריד נוסעים) לא מהווים בעיה. ממתי לאוטובוס אסור לנסוע בכביש מקומי?

אם לא יתחילו לשנות לאט לאט אף פעם לא יתקדמו, תמיד ישארו במקום.
בהחלט, נהגתי את חלקו מספר פעמים.
אבל אתה לא מצפה שיעבור שם אוטובוס כל חצי שעה מ5 בבוקר עד חצות, נכון?

לידיעתך במכרז החדש של אשדוד-יבנה-תל אביב הבין עירוני, יפתח קו חדש דרך הכביש הזה לקסטינה. והוא יהי במתכונת דומה לקו 35 של יישובי גדרות, גם מבחינת תדירות.

כל מה שאני אומר זה שגם ככה אף אחד לא נוסע ברכב פרטי מקסטינה לאשדוד בתוואי שהצעת. אז למה שאוטובוס יעשה את זה? אתה חושב שתושבי המושבים שהכביש נמצא 4 מטרים מפתח ביתם ישמחו שתהיה להם תנועת כלי רכב גדולה?

זה כמו שאפשר לחתוך מורבורג לכביש 40 בלי לעבור בקסטינה. נסעתי משם כמה פעמים - זוועה.

מי שרוצה לנסוע ברכבת או שנוסוע לרכבת אשקלון וזה מה שרבים עושים כיום גם באוטובוס וגם ברכב פרטי. או לחילופין ליבנה מזרח או יבנה מערב ולשני היעדים האלו מגיעים גם באוטובוסים מקסטינה בלי בעיה.

כי אם אנחנו מדברים על קו הזנה לרכבת הוא צריך לפעול מהבוקר עד הלילה ולהיות מותאם לכל רכבת. כך שיש תנועה בשני הכיוונים בתדירות גבוהה למדיי. אנשי המושבים והקיבוצים לא ישמחו שתהיה להם תנועה שכזאת כל היום. יש כבישים בתוך מושבים שקצ ם נחסם או שבמפרו אותם כהוגן כדי שאנשים לא יקצרו את הדרך דרכם כשיש פקק או סתם כי זה קצר יותר. מי שגר במושב או בקיבוץ לא רוצה שהכביש שצמוד לביתו יהיה עתיר נסועה ולכן הכבישים מבומפרים ביןהיתר, מפותלים ובחלקם אתה נתקל בשער שפתוח רק לצי שיש שלט או שהוא פתוח רק בשעות היום וכו.
 

Rubim88

New member
קראת לקו כזה תנועת כלי רכב

בהחלט, נהגתי את חלקו מספר פעמים.
אבל אתה לא מצפה שיעבור שם אוטובוס כל חצי שעה מ5 בבוקר עד חצות, נכון?

לידיעתך במכרז החדש של אשדוד-יבנה-תל אביב הבין עירוני, יפתח קו חדש דרך הכביש הזה לקסטינה. והוא יהי במתכונת דומה לקו 35 של יישובי גדרות, גם מבחינת תדירות.

כל מה שאני אומר זה שגם ככה אף אחד לא נוסע ברכב פרטי מקסטינה לאשדוד בתוואי שהצעת. אז למה שאוטובוס יעשה את זה? אתה חושב שתושבי המושבים שהכביש נמצא 4 מטרים מפתח ביתם ישמחו שתהיה להם תנועת כלי רכב גדולה?

זה כמו שאפשר לחתוך מורבורג לכביש 40 בלי לעבור בקסטינה. נסעתי משם כמה פעמים - זוועה.

מי שרוצה לנסוע ברכבת או שנוסוע לרכבת אשקלון וזה מה שרבים עושים כיום גם באוטובוס וגם ברכב פרטי. או לחילופין ליבנה מזרח או יבנה מערב ולשני היעדים האלו מגיעים גם באוטובוסים מקסטינה בלי בעיה.

כי אם אנחנו מדברים על קו הזנה לרכבת הוא צריך לפעול מהבוקר עד הלילה ולהיות מותאם לכל רכבת. כך שיש תנועה בשני הכיוונים בתדירות גבוהה למדיי. אנשי המושבים והקיבוצים לא ישמחו שתהיה להם תנועה שכזאת כל היום. יש כבישים בתוך מושבים שקצ ם נחסם או שבמפרו אותם כהוגן כדי שאנשים לא יקצרו את הדרך דרכם כשיש פקק או סתם כי זה קצר יותר. מי שגר במושב או בקיבוץ לא רוצה שהכביש שצמוד לביתו יהיה עתיר נסועה ולכן הכבישים מבומפרים ביןהיתר, מפותלים ובחלקם אתה נתקל בשער שפתוח רק לצי שיש שלט או שהוא פתוח רק בשעות היום וכו.
קראת לקו כזה תנועת כלי רכב
גדולה? אתה רציני? גם לא התכוונתי שתחנית שם מטוסים.
אני דווקא די בטוח שאנשי המושבים ישמחו לקבל קישור לקריית גת, קריית מלאכי, אשדוד ותחנת הרכבת שלה(וכך לעוד הרבה יעדים).
 

olli3

New member
מנהל
התכוונתי לכלי רכב שונים.

קראת לקו כזה תנועת כלי רכב
גדולה? אתה רציני? גם לא התכוונתי שתחנית שם מטוסים.
אני דווקא די בטוח שאנשי המושבים ישמחו לקבל קישור לקריית גת, קריית מלאכי, אשדוד ותחנת הרכבת שלה(וכך לעוד הרבה יעדים).
התכוונתי לכלי רכב שונים.
לא התכוונתי לאוטובוסים בלבד, אלא לכלי רכב רבים. הסברתי שהרבה כבישים כאלו מלאים בבמפרים, כיכרות וכל דבר שלא עושה חשק לנהג הממוצע לנסוע דרכו מכיוון שהתושבים לא מעעוניינים שהכבישים האלו יהפכו למלאים מידי בכלי רכב.

התושבים ישמחו שיהיה להם קו שיקשר אותם גם לקרית מלאכי וגם לאשדוד והוא יהי רק לא צריך שיהיה אחד כזה כל חצי שעה... צריך שזה יהיה מותאם לתושבים ובשביל זה נערכו שיתופי ציבור בקיבוצים ובמושבים. על מנת ליצור תחצ שתואמת את צרכיהם, על פי בקשתם.
 

Rubim88

New member
איך קשורים כלי רכב אחרים למעבר

התכוונתי לכלי רכב שונים.
לא התכוונתי לאוטובוסים בלבד, אלא לכלי רכב רבים. הסברתי שהרבה כבישים כאלו מלאים בבמפרים, כיכרות וכל דבר שלא עושה חשק לנהג הממוצע לנסוע דרכו מכיוון שהתושבים לא מעעוניינים שהכבישים האלו יהפכו למלאים מידי בכלי רכב.

התושבים ישמחו שיהיה להם קו שיקשר אותם גם לקרית מלאכי וגם לאשדוד והוא יהי רק לא צריך שיהיה אחד כזה כל חצי שעה... צריך שזה יהיה מותאם לתושבים ובשביל זה נערכו שיתופי ציבור בקיבוצים ובמושבים. על מנת ליצור תחצ שתואמת את צרכיהם, על פי בקשתם.
איך קשורים כלי רכב אחרים למעבר
קו אוטובוס במקום? את מספר הכיכרות אפשר לספור על יד אחת(אגב הסיבוב דרך 40,41,4 הוא 10 ק"מ יותר, מרחק כמעט כפול)

תושבי המושבים הם רק חלק קטן קטן מהקהל של הקו, הקו צריך להיות מתואם עם הרכבת ובתדירות אטרקטיבית.
 

olli3

New member
מנהל
בסדר מה שתגיד. מסבירים לך דברים ואתה עם ראש

איך קשורים כלי רכב אחרים למעבר
קו אוטובוס במקום? את מספר הכיכרות אפשר לספור על יד אחת(אגב הסיבוב דרך 40,41,4 הוא 10 ק"מ יותר, מרחק כמעט כפול)

תושבי המושבים הם רק חלק קטן קטן מהקהל של הקו, הקו צריך להיות מתואם עם הרכבת ובתדירות אטרקטיבית.
בסדר מה שתגיד. מסבירים לך דברים ואתה עם ראש
בקיר.

מי נוסע דרך המושבים לאשדוד? מי? למה אנשים גרים במושב? כי בא להם שיהיה להם תנועת כלי רכב גדולה דרך בתיהם? לא. אז הכבישים האזוריים האלו בכונה כמו שהם.

תחבורה ציבורית צריכה להיות יעילה ונסיעה דרך כל חור היא לא יעילה. אף אחד לא נוסע עם רכב פרטי כך, אז למה שאוטובוס יעשה את זה?

נראה לך הגיוני שמכיוון שמבאר שבע לירושלים יש פחות קילומטרים מדרך חברון מאשר מכביש 6, אז מלא אנשים נוסעים מאיפה שקצר יותר מבחינת קילומטרים? חצי מהנסיעה אתה תסע על 60 קמש כי ישמשאיות שלא ניתן לעקוף אותן ומשתרך מאחוריהן תור ארוך.

יש כל כך הרבה דוגמאות לכבישים כפריים כמו זה שהצגת וכמעט תמיד הנסיעה דרכם איטית יותר עקב תנאי הכביש. ולכן נהגים נמנעים מהם.

בקיצור ממתי פחות קילומטרים אומר שזמן הנסיעה קצר יותר? יש משתנה נוסף והוא מהירות הנסיעה.

בכל מקרה תאמין לי שאוטובוס שיסע מקרית מלאכי לאשדוד דרך כל המושבים והקיבוצים לא ישרת את מי שרוצה להגיע מקרית מלאכי לאשדוד אלא נוסעים שירצו להגיע למושבים השונחם או מהמושבים לערים.

בדיוק כמו שאתה לא תסע מירושלים לחיפה בקו 947 אלא בקו ישיר. וכמו שאף אחד לא היה נוסע מאחד המושבים האלו לבאר שבע עם קו 351 שבוטל לפני 3 שבועות בשל מסלולו הארוך. היו נוסעים לקסטינה ומשם לבאר שבע. ובדיוק כמו שאף אחד מהמושבים לא נוסע בקו 301 המאסף לתל אביב.

אתה היית נוסע בקווים כאלו? זה לוקח פי שניים זמן מהדרך של ה10 קילומטרים יותר...
 

Rubim88

New member
שוב, קו אוטובוס יחיד הוא לא תנועת

בסדר מה שתגיד. מסבירים לך דברים ואתה עם ראש
בקיר.

מי נוסע דרך המושבים לאשדוד? מי? למה אנשים גרים במושב? כי בא להם שיהיה להם תנועת כלי רכב גדולה דרך בתיהם? לא. אז הכבישים האזוריים האלו בכונה כמו שהם.

תחבורה ציבורית צריכה להיות יעילה ונסיעה דרך כל חור היא לא יעילה. אף אחד לא נוסע עם רכב פרטי כך, אז למה שאוטובוס יעשה את זה?

נראה לך הגיוני שמכיוון שמבאר שבע לירושלים יש פחות קילומטרים מדרך חברון מאשר מכביש 6, אז מלא אנשים נוסעים מאיפה שקצר יותר מבחינת קילומטרים? חצי מהנסיעה אתה תסע על 60 קמש כי ישמשאיות שלא ניתן לעקוף אותן ומשתרך מאחוריהן תור ארוך.

יש כל כך הרבה דוגמאות לכבישים כפריים כמו זה שהצגת וכמעט תמיד הנסיעה דרכם איטית יותר עקב תנאי הכביש. ולכן נהגים נמנעים מהם.

בקיצור ממתי פחות קילומטרים אומר שזמן הנסיעה קצר יותר? יש משתנה נוסף והוא מהירות הנסיעה.

בכל מקרה תאמין לי שאוטובוס שיסע מקרית מלאכי לאשדוד דרך כל המושבים והקיבוצים לא ישרת את מי שרוצה להגיע מקרית מלאכי לאשדוד אלא נוסעים שירצו להגיע למושבים השונחם או מהמושבים לערים.

בדיוק כמו שאתה לא תסע מירושלים לחיפה בקו 947 אלא בקו ישיר. וכמו שאף אחד לא היה נוסע מאחד המושבים האלו לבאר שבע עם קו 351 שבוטל לפני 3 שבועות בשל מסלולו הארוך. היו נוסעים לקסטינה ומשם לבאר שבע. ובדיוק כמו שאף אחד מהמושבים לא נוסע בקו 301 המאסף לתל אביב.

אתה היית נוסע בקווים כאלו? זה לוקח פי שניים זמן מהדרך של ה10 קילומטרים יותר...
שוב, קו אוטובוס יחיד הוא לא תנועת
כלי רכב גדולה, אתה מניח בלי שום בסיס שאם קו אוטובוס יעבור שם אז גם אנשים עם רכב פרטי.
הנסיעה בדרך הזו היא הדרך הכי קצרה בהפרש גדול, זה שבחלק קטן מהדרך נדרשת נסיעה איטית(שגם ככה פחות קריטית כי מתבצע איסוף ופיזור), הדוגמא של ב"ש ירושלים לא רלוונטית, צריך להתייחס לכל מקרה באופן פרטי. במקרה הפרטי הזה קטע הדרך קצר ולכן גם הפרש הזמן אם רכב נוסע בו על 90 או על 60 הוא קטן, במקרה הזה גם האלטרנטיבה ארוכה בהרבה ולכן צריך להסתכל על הסה"כ.

קו שיוצא מקריית מלאכי לאשדוד ולוקח לו פחות זמן(לפי גוגל/וייז מדובר בהפרש של 5-6 דקות) להגיע לתחנת הרכבת ואז לאשדוד כן ישרת את מי שרוצה להגיע מקריית מלאכי לאשדוד, וכמובן את מי שנמצא בדרכו(מושבים)

אתה שוב מביא דוגמאות לא רלוונטיות של קווים מאספים וארוכים, לא מדובר פה בקו כזה אלא בקו מקומי קצר שמחבר בין עיר קטנה לעיר גדולה ולתחנת הרכבת שלה.
 

olli3

New member
מנהל
וכמה זמן ייקח ל301 לרכבת אשקלון?

שוב, קו אוטובוס יחיד הוא לא תנועת
כלי רכב גדולה, אתה מניח בלי שום בסיס שאם קו אוטובוס יעבור שם אז גם אנשים עם רכב פרטי.
הנסיעה בדרך הזו היא הדרך הכי קצרה בהפרש גדול, זה שבחלק קטן מהדרך נדרשת נסיעה איטית(שגם ככה פחות קריטית כי מתבצע איסוף ופיזור), הדוגמא של ב"ש ירושלים לא רלוונטית, צריך להתייחס לכל מקרה באופן פרטי. במקרה הפרטי הזה קטע הדרך קצר ולכן גם הפרש הזמן אם רכב נוסע בו על 90 או על 60 הוא קטן, במקרה הזה גם האלטרנטיבה ארוכה בהרבה ולכן צריך להסתכל על הסה"כ.

קו שיוצא מקריית מלאכי לאשדוד ולוקח לו פחות זמן(לפי גוגל/וייז מדובר בהפרש של 5-6 דקות) להגיע לתחנת הרכבת ואז לאשדוד כן ישרת את מי שרוצה להגיע מקריית מלאכי לאשדוד, וכמובן את מי שנמצא בדרכו(מושבים)

אתה שוב מביא דוגמאות לא רלוונטיות של קווים מאספים וארוכים, לא מדובר פה בקו כזה אלא בקו מקומי קצר שמחבר בין עיר קטנה לעיר גדולה ולתחנת הרכבת שלה.
וכמה זמן ייקח ל301 לרכבת אשקלון?
וכמה זמן יקח ל310 לרכבת יבנה מזרח או לקו 369 לרכבת יבנה מערב?

מי שירצה להגיע קרית מלאכי לרכבת או שיסע עם 301 או שיסע עם 369/310.

אני מדבר על זה שאם כיום מי שיש לו רכב פרטי לא נוסע לרכבת אשדוד דרך המושבים אלא לרכבת אשקלון - אז למה שמישהו יעשה את זה באוטובוס? זה הכל. איפה התח"צ היעילה כאן בדיוק? לנסוע בדרכים עקלקלות? למה קבעת שדווקא תחנת הרכבת באשדוד היא היחידה שמתאימה לנוסעים שמגיעים מקרית מלאכי והאיזור?

המושבים עצמם שיקושרו מצד אחד לקרית מלאכי ומצד שני לאשדוד - מקבול. וזה בדיוק המה שהקו הזה יעשה, ישרת את תושבי המושבים אל שני הערים האלו. אבל לא כקו קצה.

באמת שאני לא מבין למה ננעלת על רכבת אשדוד.
 

Rubim88

New member
מי אמר שאני ננעלתי על אשדוד?

וכמה זמן ייקח ל301 לרכבת אשקלון?
וכמה זמן יקח ל310 לרכבת יבנה מזרח או לקו 369 לרכבת יבנה מערב?

מי שירצה להגיע קרית מלאכי לרכבת או שיסע עם 301 או שיסע עם 369/310.

אני מדבר על זה שאם כיום מי שיש לו רכב פרטי לא נוסע לרכבת אשדוד דרך המושבים אלא לרכבת אשקלון - אז למה שמישהו יעשה את זה באוטובוס? זה הכל. איפה התח"צ היעילה כאן בדיוק? לנסוע בדרכים עקלקלות? למה קבעת שדווקא תחנת הרכבת באשדוד היא היחידה שמתאימה לנוסעים שמגיעים מקרית מלאכי והאיזור?

המושבים עצמם שיקושרו מצד אחד לקרית מלאכי ומצד שני לאשדוד - מקבול. וזה בדיוק המה שהקו הזה יעשה, ישרת את תושבי המושבים אל שני הערים האלו. אבל לא כקו קצה.

באמת שאני לא מבין למה ננעלת על רכבת אשדוד.
מי אמר שאני ננעלתי על אשדוד?
זהו רק חיבור אחד, אמרתי משהו על זה שאסור שיהיו קווים נוספים? אני מסביר לך איך אמור להראות הקונספט, הרכבת היא הבסיס, לא צריך להריץ במקביל אליה קווי אטובוס שמבצעים את אותה המשימה, את המשאבים מהקווים האלו צריך להשקיע בחיבור (בדרום לדוגמא) ערים גדולות (אשקלון, רחובות, אשדוד) עם הערים הקטנות מסביבן והישובים הקטנים עוד יותר - כשעל הדרך נעשה מעבר בתחנת הרכבת כדי לקשר את הישובים האלו לישובים רחוקים בארץ.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה