שרשור בוקר
היום ה-46 ב

zinioz

New member
קיין המסכן
זה לא הוא אשם, זה אלוהים הרע שגרם לו לקנא

אופייני לשי לזרוק את האחריות האישית שיש לו לכל החרא שתמיד נוצר סביבו. זה תמיד אשמתו של מישהו אחר שגרם לו לעשות את המעשים הרעים שהוא עושה.
"הם" יצרו במו ידיהם את התסכול והמצוקה אליהם נקלע שי
 

יונתנסקי

Well-known member
התבלבלת קצת בין שי וקין....

הרבה מפרשני חז"ל לא אהבו את הקיפוח והעלבון למול קין.
אבל הם היו צריכים להצדיק את המעשה האלוהי.. (נובלס אובליז'...)
אז התחילו לעשות אקרובטיקה פרשנית...

למשל, שאלהים מעדיף קרבן מן החי (ועל זה מושתתת כל "תורת הקורבנות" בספר ויקרא, תרצה, תקרא לכהנים והלוויים שבתורה, הדתיים של היום שחיים על חשבון הציבור ותרומותיו)
(וכמה גינויים יש מצד הנביאים שנים אח"כ על מעמד הכהנים שביזו את ייעודם. הדוגמא הקלאסית היא כמובן סיפור עלי ובניו הפושעים..)

פרשנות אחרת מדגישה שקין הביא "מפרי האדמה" והבל "מבכורות צאנו וחלביהן".
כאילו קין הביא "בזלזול" והבל "השתדל", אבל ברור שזו אקרובטיקה פרשנית בלבד...
ובכלל איזה כבוד זה לאל שמעדיף סטייקים על סלט ?

זה ממש חיקוי של העמים הקדמונים.
חז"ל ראו כאן קיפוח, ובכל הפרשה קין לא מוצג כ"רשע", אלא באמת כדמות טראגית מעוררת חמלה, ואלוהים נותן לו את תמיכתו. לא הורג אותו, נותן לו הגנה, ואף נותן לו שושלת...
השושלת הקינית, שהושמדה רק אחרי 10 דורות עם המבול.

די, סליחה שנסחפתי. לא אוסיף יותר.
 

foreigner3

New member
יקירתי, נעדרתי 5+ שעות, ומיד באתי לקרוא את דבריך בשקיקה רבה.

אני חוששת שאת מתבזבזת כאן.
לא בטוח שקין והבל מעניינים את מי שטרחת יפה כל כך להסביר להם.
כל חפצם הוא לתלות את המן הרשע, סליחה שי...
ליצור השוואה בין שי לבין "רוצח".
הגות במקרא, ובכלל, פחות מעניינת אותם.
 

בוףףברכה

Well-known member
אני ראיתי פעם שנטלי כינתה..את לירן .."כשאריות שלה.."...וגם

כינוי..."ממטרה"....

זה פוגע ?...
 

יונתנסקי

Well-known member
פרימדונה פיציקאטו עם קול ציף ציף, אמא לתינוקי....חמודי...

היא לא פוגעת באף אחד.
 
זה לגיטימי לפתח חשיבה שונה שמתעניינת בקין ובהתנהלותו עד הרצח

להפוך את זה לתמיכה ברוצח המרחק רב. דבריו בעין המצלמה לא מתקבלים טוב, "כלבה מסריחה" לא נשמע טוב יותר ועל זה לא הייתה התדיינות כ"כ גדולה. בחוץ אנשים כועסים ולא חוסכים במילים לצערי, זה נשמע בכל מקום זה טבע האדם, השאלה היא אחרת איפה עובר הקו האדום. זה ריאליטי ויש נטיה לשכוח כשהצופה מצפה שהכל יהייה "נקי" ומושלם ואם הוא לא אוהב מישהו הוא מתמקד בכל תזוזה שלו. כשמדובר בשי חי שהוא עצבני ויוצר פולמוס סביבו, השיפוטיות כלפי דבריו גם אם לא נעימים למשמע מחמירה ביותר ולזה מצטרף המראה. והוא הופך "לנבל" תכונות אחרות כבר לא נראות גם אם קיימות ומייחסים להן זיוף. הפרובוקציות וההתססות מסביבו לא מבוטלות והפרובוקטורים מתקבלים באהבה. בהתחשב בבידוד שהם נמצאים כל דבר מתעצם.
 

לקי7

New member
לא שמעתי, אבל זה מאד אופייני לשי חי להיות בצד של קין

שקינא ! בהבל וכבר נאמר קשה כשאול קנאה. קין מסמל עוד דברים חשוכים, ואם שי מזדהה איתו, אז זה רע.
 

יונתנסקי

Well-known member
רק שי בצד של קין ? אתה לא חושב שמגיע לקין עונש מוות?

אם לא קיבל, סימן שגם אלוהים היה בצד שלו. לא בהכרה שהוא הטוב, אלא בהכרה ש"לפתח חטאת רובץ " (תפתח את הפרק...) ושהיה כאן מקרה קשה מאוד של קיפוח שעורר זעם.
 

רינה 157

Active member
יכול להיות ששי מזדהה עם קין וגם אמר שהוא לא מצדיק

את הרצח אבל קין עשה טעות... כי גם שי בתקופה החשוכה ניסה לסיים את חייו אבל ללא הצלחה... כאילו אלוהים השאיר אותו בחיים עם אות קין....
שי ניסה להסביר שלכל מעשה יש סיבה למרות שהסיבה לא תמיד מתאימה למעשה... כמו שקורה לו הרבה פעמים שהתגובות שלו מוגזמות ....
 

רינה 157

Active member
נטלי העלתה השערה שאולי יום שישי הוא פעמיים יום שלישי אז בגלל

זה אומרים על יום שלישי פעמיים כי טוב.... אז נטלי, מילא היית אומרת יום שבת.... אבל
מה יש ביום שישי????
 

Zאן דארק

New member
זוית אחרת? מדברים על זה כבר בכיתה ג'

למעשה מי שהיה הנוכל והשקרן זה הבל
 

יונתנסקי

Well-known member
לצערי לא מדברים על זה בכיתה ג'.

בכיתות הנמוכות המורות עושות להם שטיפת מוח....,
נכדתי בכיתה ב' אומרת לאביה : "....אבל אבא, אם ה אלוהים ברא את העולם, וכו' וכו'''

אז למי היא תקשיב, לאביה וסבתא, או למורה, שבכיתות אלה היא הסמכות הכל-יכולה....
וזה עוד בבית ספר חילוני, ב"מעוז השמאלנות" בתל אביב....
-------------------------------------------------------------------------
והערה קטנה לך: על הבל אין רמז שהיה נוכל. אולי בלבלת עם יעקב ועשיו.
יעקב היה באמת נוכל בחסות אימו.
לשקר לאבא עיוור.. לגנוב ברכה.
וזה אבי האומה שלנו.
 
למעלה