התייעצות או סוג של סיעור מוחות

  • פותח הנושא smaak
  • פורסם בתאריך

smaak

New member
התייעצות או סוג של סיעור מוחות

שלום לכם,

אשמח לקיים בעזרתכם התייעצות ולקבל רעיונות מנסיונכם גם כסועדים, ומי מכם שגם מבינים קצת בתחום, אולי תוכלו להעשיר אותי ברעיונות ואוכל ללמוד מכם.

רקע שיסייע להבנה שלכם, היות והעסק אינו מנוהל בישראל ודברים מתנהלים כאן קצת אחרת (אפילו אחרת מאשר בשאר בלגיה).

למי שלא זוכר, אני גרה בבלגיה. לפני פחות משנה פתחנו מאפייה בעיירה קטנה במערב פלנדריה. פתיחת המאפייה היתה חלום גדול של בן הזוג (להלן פשושיק).
עברו עלינו הרבה דברים, טובים ופחות טובים מאז הפתיחה. בהתחלה עבדנו עם שתי מוכרות במשרה חלקית. די מהר התברר לנו שאנחנו לא רוצים עובדים בחנות. עלה לנו הרבה כסף להבין את זה, אבל זה שיעור שהיינו צריכים ללמוד מצד אחד, ומצד שני גם לא היינו יכולים להתנהל בתחילת הדרך לבדנו. כמו שקוראים לאחד הספרים של ורד מוסנזון, אלה "דברים שצריך לעבור".

היום אנחנו עובדים בעסק שלנו, רק אנחנו, למעט שני עובדים, נער ונערה, שעובדים רק בסוף השבוע בניקיון המאפייה. באמצע השבוע אני עושה את זה.
חלוקת העבודה פחות או יותר היא שפשושיק מתעסק בייצור ופיתוח המוצרים, ועם הניהול האדמיניסטרטיבי. אני עובדת בחנות עצמה מול הלקוחות וחלק מהספקים, מנקה את המאפייה באמצע השבוע, ואחראית על השיווק והפרסום שלנו (חוץ מהבית שלנו, וגם יש לנו ילד, ככה, בין כל הדברים).

הלקוחות והמתחרים שלנו:

אנחנו נמצאים באמצעה של שכונת מגורים מבוססת למדי מצד אחד, ומגוונת מצד שני. יש בעיירה שלנו משהו כמו 12 אלף תושבים, ויש שש מאפיות. זה די הרבה בשביל שטח קטן יחסית. המאפייה הקרובה אלינו נמצאת במרחק של פחות משני קילומטרים, ולידה יש עוד אחת או שתיים במרחק לא גדול. היחסים בין האופים בתוך העיירה טובים. אנחנו נפגשים אחת לחודשיים בערך לארוחת ערב של כולם, כולל האופים שיצאו לפנסיה. אחת לשנה יוצאים גם ליומיים לטיול משותף. בימי חופש או סגירות אנחנו קונים אחד מהשני מוצרים אם צריך, מודיעים אחד לשני על חופשות ארוכות כדי שהשני יידע להכין יותר מוצרים וכו'.

מגוון הלקוחות שלנו מורכב בעיקר מתושבים שמתגוררים בסמוך אלינו. יש לידינו גם קצביה ולכן הלקוחות שלנו משותפים ברובם.

יש בעיירה שלנו סוג של גאוות יחידה מאוד ברורה. האנשים גאים במקום ובמורשת שלהם, מה שאומר שאנחנו, כאאוטסיידרים, צריכים לעבוד יותר קשה. אני, כמובן, כלא-פלמית, ופשושיק, שהוא פלמי, אבל במקור מגיע מעיירה לא רחוקה מכאן. צריכים לעבוד יותר קשה, כי יש כאן דיאלקט מקומי (וחלק מהלקוחות צוחקים, ברוח טובה, על זה שנדבקתי בדיאלקט הזה. ושיהיה ברור, זה דיאלקט מזעזע ואני לא אוהבת אותו. זה סוג של הולנדית לעצלנים).
אני חושבת שאני מוצאת את עצמי במקום די טוב, ואנשים מעריכים את העובדה שאני משתלבת בתוכם, לא מתביישת מצד אחד, ומדברת שוטף מצד שני אחרי תקופה לא ארוכה.
עדיין, אנחנו לא מאנשי העיירה.

מעבר לזה, הטעם של האנשים די שמרני. הם לא מגיבים בשמחה לשינויים או מוצרים חדשים ברובם. זה אגב אחד הדברים החיוביים שאני מוצאת בקהל הישראלי, שמאוד פתוח לשינויים וחידושים. יש לי לקוחות שכבר כמעט שנה קונים כל פעם את אותו לחם, באותה צורה, באותו גודל, ואם זה נגמר הם נראים אובדי עצות ולא יודעים מה לעשות עם עצמם (גם אם יש עוד עשרה סוגים אחרים של לחם), אפילו אם יש את אותו לחם, רק במלבן במקום בעיגול.
אני חושבת שלפחות חצי מהלקוחות שלנו היום הם אנשים מבוגרים, בפנסיה, שלא מוציאים את הארנק בהתלהבות וקונים את המינימום האפשרי. החלק השני מורכב בעיקר ממשפחות צעירות יותר ופחות.

הרכישות היומיות הן רכישות בעיקר של לחם ולחמניות, ובשעות המוקדמות של הבוקר, גם מאפים ממשפחת הקרואסון ומקביליו. במהלך השבוע הם קונים מעט מאוד פאטיסרי, ובעיקר מאפים יבשים, לא עוגות קרם, שוקולד, קרם או בר, מרנג וכדומה.

אני אומרת מראש- העיצוב הנוכחי של החנות לא לרוחנו בכלל, והוא גם לא פונקציונלי בכלל. זו מאפייה שהיתה קיימת יותר מארבעים שנה, ואני חושבת שהשיפוץ האחרון שנעשה בה, לפני שעשינו לה מתיחת פנים קלה בלבד היה בשנות השבעים. אין על מה לדבר מבחינת שיפוץ בשנים הקרובות. זה מאוד יקר וזה כסף שאין לנו.

בתחילת הדרך חילקנו כרטיסי לחם. בקנייה של 12 לחמים מקבלים את ה13 בחינם. זה היה לאורך תקופה, הפסקנו לחלק כרטיסים אחרי זמן מסויים אבל המשכנו להחתים למי שעוד החזיק בכרטיסים, ולאחרונה התחלנו לחלק אותם שוב.

מבחינת פרסום מתוכנן אתר אינטרנט. אני בונה כרגע דף פייסבוקי, אבל זה לא מספיק.

יש לי כמה שאלות ותהיות שאשמח לחלוק איתכם ולקבל מכם תובנות:

1. אילו עוד אפשרויות מבצעים כדאי לנו להציע ללקוחות על מנת להגביר את המכירות? אנשים כאן אוהבים למשל החתמות, ובסופרמרקט מקבלים כרטיס שצובר חותמות, כשאפשר לממש את המתנה באמצע, או להמשיך להחתים ולקבל משהו יותר יקר.

2. אפשרויות פרסום, מלבד חלוקת פלאיירים, שמאוד פופולרית כאן?

3. מבחר יומי, אני תוהה אם כדאי לנו להכין כל יום את כל סוגי המאפים (לא אותה עוגה, אלא אותה משפחה), כי עוגות קצפת למשל, או פירות, כאלה שחייבות להיזרק בסוף היום, לא ממש פופולריות באמצע השבוע. במיוחד במזג אוויר קריר.
ומוצרים נוספים מלבד עוגות, עוגיות ולחם. כרגע מה שעולה לי בראש זה ריבות, אנחנו מוכרים היום אבל אני מתכוונת להחליף ספק, כי הספק הנוכחי שלנו (שהוא גם השוקולטייר שלנו) מאוד יקר, ואנשים לא קונים את הריבות האלה במחיר שאנחנו יכולים למכור.
מעבר לזה, גרנולה שאנחנו יכולים להכין.

בטח שכחתי לציין חלק מהדברים, אבל נראה לי שיש לכם מספיק מידע לא?

תודה מראש!!
 

ronenfox

New member
יש לעסק שלכם דף בפייסבוק ?

נראה לי די מתבקש, אפשר לעשות מבצע שמי שעושה לייק לדף מקבל משהו קטן....
 
אני חושב שאתם צריכים לשאול כמה שאלות

(אם כבר שאלתם, אז התשובות מעניינות. אפשר ללמוד מהן הרבה)

א. מה הציפיות והיעדים שלכם? ומה הלו"ז להשגתם?
ב. האם אתם רוצים להיות מיוחדים ו/או יחודיים ביחס למתחרים שלכם?
ג. האם עשיתם בדיקה של השוק המקומי והצרכים שלו?


בגדול ובהתייחסות למה שתארת:
1. המבצעים שתיארת אכן מתאימים ללקוחות שלכם. אני הייתי עושה משהו "מוגזם" בסגנון. משהו שימשוך את הלקוחות בעיקר אליכם ולמשך הרבה זמן.
2. מועדון לקוחות. רשימת תפוצה במייל, עם מבצעים בלעדיים לחברי מועדון.
3. אתם צריכים לבדוק מה הבלאי שלכם. יתכן מאוד ואין כדאיות כלכלית למגוון רחב כלכך של מוצרים בימים בהם הם לא נמכרים.
3 וחצי. צמצמו והרחיבו את היצע המוצרים שלכם בהתאם לדרישות השוק ובמחירים אטרקטיביים.
 

smaak

New member
תשובות חלקיות

בוא נאמר ככה. ההעדפות של המקומיים ניכרות כמעט בכל מקום שתיכנס אליו, וגם אפשר לראות את זה באתרי אינטרנט של מאפיות אחרות. רוב האנשים מעדיפים את הלחמים הפשוטים, לחם "לבן" ו"חום", מה שקוראים בישראל לחם שחור. מאפים- הם יעדיפו את המוכר. אקלייר, מיל-פיי, עוגת ריבה (סוג של בצק עלים ממולא בריבת משמשים), וכדומה. זה משהו שידענו מראש, גם כשבדקנו את רשימת המוצרים של האופה שקנינו ממנו את המקום.

קצת קשה לנו להגדיר יעדים ולו"ז להשגה, בעיקר בגלל שאנחנו נתקלים פה ושם בדברים בלתי צפויים, אנחנו עובדים סך הכל תשעה חודשים ועשינו הרבה שינויים באופן העבודה שלנו, בעיקר לטובה, ובעיקר לכיוון התייעלות ומניעת בזבוז.

אנחנו כן רוצים להיות ייחודיים, ומציעים מפעם לפעם פאטיסרי חדשים, נותנים לו זמן מסויים ובודקים האם הוא נמכר טוב או לא, ומשנים או משאירים בהתאם. במהלך השבוע המגוון הרבה פחות גדול מאשר בסופו. למשל, עוגות קצפת או שוקולד, מכינים פחות במהלך השבוע אבל תמיד בסוף השבוע.

רכשנו לאחרונה מדפסת לדפים ודיו אכילים, היות ואנחנו מקבלים בקשות לעוגות יום הולדת עם הדפסים כאלה ואחרים, ולהזמין את הדפים המוכנים מהספק שלנו זה יקר יחסית. אנחנו יכולים עכשיו להדפיס אותם במחיר הרבה יותר נמוך לנו וכך גם ללקוח. זה למשל מוצר שאין לאף אחד אחר כאן, עד כמה שזה נשמע מצחיק, כי מדובר בדבר די פשוט ולא מאוד יקר.

והרבה תודה על ההתייחסות כמובן.
 

ARSENIK

New member
יום המרמיטה

* תיארת היטב התנהגות של צרכנים שמרניים : אובדי עיצות אל מול שינויים.
לצד צעדים אחרים, הייתי ממליץ לטפח [דווקא ] את הפן השמרני הזה, כבסיס לפעילות.
קשה לאתגר אירופאים מבוגרים עם נסיונות חדשים.
הישראלים פתוחים לשינויים בעיקר כי רובנו מהגרים או בני מהגרים,
ולא אוכלים אותו דבר באותו מקום כבר 400 שנה.

* דווקא ה"לחם ה-13" ? :) אולי ה 12 עדיף.

* כמובן שזה ברור מאליו, אבל - תכיני פחות דברים שנזרקים,
ואם כבר הגעת לזה, אז לתת מוצר כזה כצ'ופר ללקוח לקראת סוף היום עדיף על פני לזרוק מוצר ראוי.
יש קווים של מוצרים שגוזלים הרבה זמן ומשאבים ויוצרים הפסד. אל תתביישי לבטל קו.
בדקי אם אין לך מוקשים כאלה, דווקא דילול המבחר ו"התמקצעות" לפעמים עדיפים.

* פרסומת שעובדת שם : זו ההתמחות שלך. פייסבוק ודומיו נהדרים כשיודעים איך לנהל אותם
ומי קהל היעד שמתאים לזה, אולי לא בלגים קשישים וחמורי סבר.
מה תמיד עובד ?
חסויות ברוח הצדקה - עוגות למח' ילדים בביה"ח, לחמים לבית תמחוי, קרואסונים לנשף מכבי האש וכד'.
שווה להתעניין באופציות כאלו לפי מה הכי פופולארי שם. אולי יש להם חיילים איפושהו בעולם.
בנוסף, ילדים מקדמים מכירות : סדנת אפייה לילדים או שת"פ עם המתנ"ס בכגון אלו גם יכול לעניין.

* "יום המרמיטה" : את יכולה לייסד יום/שבוע בתאריך הכי מתאים שיהיה היום המיוחד/מייחד אתכם -
ובו תעניקו צ'ופר [ 50% או כד' ]. זה יכול להיות יום העצמאות שלהם או יום פתיחת המאפייה שלכם-
כל מועד שאינו שנוי במחלוקת. זה חלק מגישה שמעודדת להתחיל מסורות ויוצרת חשיפה.

* מוצרים משלימים - יש הרבה דברים פשוטים שאפשר להכין *לבד*, בזול והרבה בפעם אחת - כמו ריבה.
זה לא מתקלקל, לא יקר, תמיד טעים ומוערך בתור ייצור אישי מקומי. צורת הצנצנת חשובה מאוד.
אגב, יש מתכונים קלים גם לקורנפלקס, נטולי כל החומרים התעשייתיים. מחזיק הרבה זמן ו'בריא'.

* יחס אישי - שוב, זה רחוק מלהיות חידוש, אבל כך משמרים לקוחות.
אם נולד למישהי נכד ואת יודעת זאת מראש ונותנת לה מתנה נחמדה - שיחקת אותה.
אם את מכירה את השמות של הלקוחות - גם חשוב. לזכור מי קונה מה - כנ"ל.
יש יתרון לישראליות שלנו ולמה שהיא מביאה אותה, לפתיחות שלנו - היישום כמובן יקבע.

* מחלקה אורגנית/בריאותית - אם אין - של מעט מוצרים [ואפילו רק אחד בסיסי ] בתמחור רלוונטי.

* סרטון יו-טיוב - אם את יודעת להכין ויכולה לייצר את התוכן הראוי [העיקר לא יהיה אפייה].

* דוגמיות : אנשים אוהבים מיניאטורות ואוהבים בחינם. כל בצק שנשאר יכול להיות בסיס להרבה
מאפים קטנים מומצאים שמתווספים חינם לשקית של הלחם הגדול, טעימות לבית, תוכלי לאסוף כך בזול
חוות דעת לגבי נסיונות חדשים.

* מיתוג : פטנט אופים בן אלפי שנים, "חותמת" או סימן זיהוי מובהק על הלחם הראשי [ או המוצר הבסיסי המוביל].
אם אין לך, אולי זה הזמן. כך לגבי ניירות אריזה מיוחדים, לוגו וכד'. זה גם טיפוח השמרנות.

טוב, יש עוד הרבה דברים.

נשארה אצלי פתוחה שאלת התחרות בין האופים בעיר.
לנוכח האווירה שציינת, התחרות נשמעת בעייתית עד בלתי אפשרית בכל מה שנוגע לניסיון 'לגנוב' לקוחות,
כך שפלאיירים וכד' דורשים עיון נוסף, ודאי לגבי התוכן.
 

passioneta

New member
כתבת יפה

אוסיף: כן הייתי משקיעה מעט באתר ודף פייסבוק. זו השקעה קטנה מאוד (את יכולה לבנות אתר לבד ובקלות עם weebly או wix או פלטפורמה אחרת). גם אם זה לא רולוונטי למרבית הלקוחות הקיימים - זה כן רלוונטי ל-% של לקוחות שמין הסתם ילך ויגדל. אולי הייתי אפילו עושה שם עמוד לילדים.
בגלל הגאווה המקומית הייתי מנסה למצוא משהו שיהיה יחודי לכם - אולי ריבה מסוימת או עוגיות מסוימות, ולתת להם שם שקשור לעיירה ו\או למאפיה.
לגבי מה מכינים מתי - פה זה משחק של מספרים: עלות חומרים, עלות עבודה, פחת ממוצע (כמה נזרקים) ==> רווח פר מוצר. כשהמספרים מול העיניים, ההחלטות הופכות פשוטות. אפשר אולי, למשל, לשייך מאפים מסוימים לימים מסוימים.
כן הייתי מנסה להוסיף להיצע, לאט ובזהירות, מוצרים עונתיים, ואפילו משהו אתני - למשל עוגיות טחינה. אפשרות אחרת היא להסתכל על מאפים מלוחים כמו קישים - כאלו שיכולים להתאים לארוחת ערב - אני לא יודעת אם יתאים.
בהצלחה
 

Gרר

New member
משהו שאני מתחבר אליו מאד ממה שארסניק כתב

ואולי לוקח אותו לכיוון קצת אחרת.

את אומרת שאנשים מאד שמרנים ולא מנסים דברים חדשים.
מצד שני אנשים אוהבים מאד את הכרטיסיות ניקוב או לקבל צ'ופר על לייק בפייסבוק.

הייתי מציע שהצ'ופרים האלה יהיו דוקא משהו מהסוג שלא קונים.
ככה אנשים יקחו הביתה גם משהו שבדרך כלל הם עצמם לא לוקחים, ואולי יהיה להם טעים.
יש סיכוי שעם הזמן הם ילמדו להכיר גם סחורה אחרת שלכם ואם אי פעם יבואו ולא יהיה
יש סיכוי שיקנו משהו שקיבלו פעם כצ'ופר ואמנם זה לא הסחורה הרגילה שלהם אבל לפחות זה משהו שהם מכירים כבר...
 

שירלי6

New member
יכולה לתת דוגמא - דומיניק בר"ג

תמיד יש על הדלפק טעימות שונות.
פעם חתיכות חלה ופעם קיש מחולק למנות קטנטנות, או עוגות שמרים.
אני נהגתי לדבוק בקרואסון שקדים ו"בעזרתם האדיבה" של הטעימות המשמינות הללו נחשפתי למני מאפה שונים ושווים שלא הייתי מזמינה לפני כן.
אולי כדאי בתור התחלה להכין מיני עוגות, בגודל ביס, באם זה אפשרי, ולתת על כל קניה מעל סכום מסויים ובכל לחשוף את הקהל לסוגי מאפה שלא היה רגיל להזמין.
 

smaak

New member
הרבה תודה

לגבי התחרות, אני חושבת שאין "גניבה" של לקוחות, אבל מצד שני, אם אני ארצה למשל לקחת פאב או מסעדה מקומית ולהציע להם את הלחם שלנו במקום לחם שהוא קונה ממאפייה אחרת, יכול להיות שזה ייצור אי נעימות מול המאפיות האחרות והוותיקות יותר. יש לא מעט בתי עסק שרוכשים את הלחם שלהם, אנחנו חושבים על להציע את המוצרים שלנו, אבל צריכים עוד לבדוק עם עצמנו אם אנחנו רוצים לעשות את זה ולנסות לדחוק מישהו אחר- לא בטוח שזה טוב.

עצה שקיבלתי מבעלת עסק כאן (היא דווקא בעלת ספא ומוכרת סאונות וג'קוזי), זה למשל שאת כל הקניות שלה היא עושה בתוך העיר מספקים מקומיים בלבד, ולא מחוצה לה. וכך גם אנחנו עושים בתקופה האחרונה, כמובן לא שוכחים לציין שאנחנו מהמאפייה וכו'.

עוד נקודות שאני יכולה להוסיף:

* בסוף היום אני נותנת ללקוחות שמגיעים מאפים שלא נקנו, לקראת השעה האחרונה של הסגירה. אני לא נותנת מוצרים שטובים ליותר מיום אחד כמו לחם למשל, אבל מאפים כן. הם מאוד מעריכים את זה כמובן.
*אנחנו מקבלים באופן שוטף בקשות לספונסרינג, ובוחרים מתוכן את מה שנראה לנו נכון לעשות. למשל, בית הספר של הבן שלנו עורך מסיבה גדולה ביוני, אנחנו עושים ספונסרינג ומקבלים משבצת במודעת הפרסום שתיתלה ברחבי העיירה. בשבוע שעבר הגיעו לכאן שתי כיתות אלף בשני סשנים להכיר את עבודת האופה, זו היתה הצלחה גדולה והתמונות הועלו באתר בית הספר
http://www.centrumschool.be/nieuw/eerste-leerjaar-bij-bakker-filip

*בכל ערב אנחנו נותנים אם נשאר לנו לחמניות ומאפים למוסד למאותגרים שכלית שנמצא לא רחוק מאיתנו. כל ערב הם שולחים שלושה או ארבעה מהאנשים שנשארים לישון שם ומקבלים מה שאנחנו יכולים לתת. הם קונים מאיתנו לחם וגם מזמינים אותנו לאירועים שהם עורכים למתנדבים.

*אני מכירה את רוב הלקוחות וההעדפות שלהם, עד כדי כך שאת הזמנות סוף השבוע למשל אני כבר מדקלמת להם כשאני כותבת אותן, ואני גם חושבת שזה מוסיף ליחסי נותן שירות ולקוח.

העלית הרבה דברים מעניינים, תודה רבה.
 

pix37

New member
ARSENIK זהירות, עוד 2- 3 תגובות ענייניות תאבד

את מעמד הטרול שעמלת כל כך קשה לבנות


וברצינות - כל הכבוד, כתבת יפה מאוד ועל פניו נראה שהעצות שנתת נהדרות (אין לי מושג - אני קרוב יותר לצד של האופה מאשר לצד השיווקי, כלומר אני אוהב לעשות את העבודה בפועל ושמישהו אחר ידאג לעשות מזה את הכסף)
 

ARSENIK

New member


תודה על המילים החמות, כיף על הבוקר.

פיקס, כדאי לי אם כך לשתוק, שלא איחשף כאדם רגיל !

נטע, מהרגע הראשון שנפגשנו ידעתי שיום אחד זה יעלה לך כסף.




למען הפרקטיות נניח סתם בצוותא [הנחות מכלילות ורחבות ] :

קנה המידה שסמאאק תיארה והכיוון שעליו דיברה
מכוון בערך לתוספת של כ-אלף יורו בחודש [ + - ],
שזה בערך תוספת של כ-עשר/ים משפחות לחוג הלקוחות [+ - ].

{ יש כאן מצב מיוחד שדורש זהירות יתירה בנושא התחרות בקולגות :
מובנים פה פערים תרבותיים ויש להיזהר לא להצטייר רע מבלי משים.
זה בעיני המקום שדורש הכי הרבה זהירות }.

כעת,
בהיקף כספי כמצויין לעיל,
החשיבה נעשית על עוד 5 שנים, 10, 20 :
לא על "אקזיט" של אלפיים יורו ולברוח לברזיל :),
אלא על המשך-התבססות-עד-הפנסיה, יכולת לשכור עובד,
יכולת לפרנס 2-4 משפחות, בערך.

ילד בביה"ס הוא סוכן מצויין - בפרט לסדרי גודל כאלה:
דרכו אפשר לתפוס עוד כמה משפחות=לקוחות -
ולא לדרוך לאיש על הבהונות [ המילה הכי שנואה עלי בעברית - בהן ].

נניח עוד,
אם הילדים שם מביאים סנדוויץ' לבי"ס,
ואם יהיו כמה ילדים שירצו סנדוויץ "כמו של הילד שלכם",
זה לבד יכול לתת עוד כמה משפחות.

כל אחד מאיתנו פזל פעם לכריך של שכנו לשולחן בביהס היסודי -
מי שבא עם חביתה רצה ממרח, זה עם גבנצ רצה נקניק וכך הלאה.

חברתי-זוגתי היא האופה בביתנו [ ואני סו-אופה חבל"ז, באמת ]
ויש לנו נסיון ארוך שנים. אחד הפיתוחים הנוחים שלנו הוא סנדוויץ
שיוצא מוכן מהתנור - פשוט נאפה עם המילוי
[ יכול להיות הכל, מנקניקיה ועד שוקולד או גבינה ].

כך תעשו מילדכם סוכן :

*אם* הם מביאים כריכים לביה"ס
ואם יוצא כבר לחם בשעות שהילד הולך לשם
תוכלו לפתח סנדוויץ מוכן מראש - אפוי עם הגבינה/מטבעות שוקולד/בשר בפנים, הלחמניה יוצאת סגורה ומוכנה וזהו.

בשביל שזה יעבוד אתם צריכים ראשית [כמובן ]
ראשית 'לעבוד' בערמומיות על הסוכן שלכם שיתלהב באמת -
טיזינג על "לחם חדש" או "מתכון מופלא בדרך " או כל משהו אגדתי
שידליק אותו [ ויהפוך אותו אחכ לסוכן תמים-משוטה ! ],
וחשוב --- מראה ייחודי לכריך - כזה שימשוך מבטים מחבריו.

אם *הוא* יהיה דלוק באמת,
הוא יסחף אחריו מבלי דעת כמה תלמידים שגם ירצו כזה,
זה יחלחל מתישהו אליכם, אתם תפתחו ליין של רדי-מייד-סקול-סנדוויץ
ובראייה לטווח ארוך אולי יהיה לכם "מונופול" מכניס עם קהל יעד
רחב שאינו מתכלה ומתחדש כל שנה, ולא תקפחו פרנסת קולגות.
תוכלו ליצור מסורת וגם לקרוא לכריך על שם העיר שלכם
[ כרונינגן-סקול-סנדוויץ] ותהיו מסורת מקומית בעצמכם.
אגב - זה עובד גם עם סנדוויצ'ים לגדולים.

יש דגשים ומוקשים ליישום הנכון של זה אבל לדעתי זה ישים -
הפיתוח מאוד פשוט ואינו מצריך היערכות מיוחדת.

יש יתרונות - הם מכוונים לתחום הבריא ולקלות עבור ההורים,
פאסט-סלואו-פוד :
ניתן להציג את הערכים התזונתיים של כל כריך מא' עד ת',
ניתן 'להחביא' בכריך 50% קמח מלא בלי שיורגש באכילה,
ניתן להחביא גבינה מבלי שתורגש, ניתן להעשיר בסידן וכד',
הכריך מגיע 'סגור' מכל צדדיו, לא נוזל-נמרח-נפתח וכד',
נאפה טרי בכל בוקר ומסופק על ידך להסעה או לביה"ס
[וזה דלק שכבר ביזבזת].

חשוב 'להמציא' צורה מגניבה לכריך, ייחודית [ופרקטית] ככל שניתן,
חשוב למצוא את הגודל הרלוונטי ולפתות את הלקוחות ע"י הסוכן שלכם
[ פושינג הכי פשוט בעולם ].

בסדרי הגודל שציינת ובטווח הארוך זה יכול להיות תוספת הכנסה ראויה
ולתת לכם פלח שוק בתולי - הכל ע"י שימוש במשאבים קיימים
[ ילד וקמח כבר יש ! ].

טוב, תכלס יש עוד הרבה רעיונות איך לייצר עוד אלף-אלפיים יורו
בלי להרגיש, בד"כ אני מגיע לעסק וחי אותו קצת ואז יושבים לדבר.

בהצלחה
לשירותכם תמיד.
 

bob68

New member
- איזו השקעה

smmak : נראה שיש לכם לא מעט חומר לעבד.
מקווה שהעצות המועילות יעזרו.
 

smaak

New member


מעולה!!!

ושוב הרבה תודה על ההשקעה, בשני הפוסטים, נתת לי הרבה חומר איכותי למחשבה.
 

ARSENIK

New member


סבתא,
בואי נאמר אחרת :

נשאר לחם ? התנור כבר חם ? עושים קרוטונים מתובלים,
שמים בצלופן יפה, מתנה טעימה, ולא מתייבשת.

מעבר לזה, כולנו משוטים.
 

SimpleAim

New member
כיף לקרוא

מסכימה מאוד לגבי כל מה שכתבת גם מהפן השיווקי וגם מהצד של הלקוח.
במיוחד לגבי הסעיף האחרון - יצירת שונות של ע"י חותמת על המוצר הבסיסי (יכולה להיות בתחתית הלחם אם אתם חוששים לשנות את המראה) כמו המאפיה הבוכרית בשוק התקווה.
או יצירת "מוצר הבית" שיבדל אתכם כמו הלחם נלסון של לחמנינה יוצרים תחושת יציבות וגאוות יחידה של המוצר שלקוחות שמרנים מתחברים אליה בדר"כ.

לגבי מבצעים: אני חושבת שסה"כ הפתרונות שהוצעו ושאתם משתמשים בהם טובים.
אולי אפשר להציע "חבילת סופ"ש" שכוללת מספר מוצרים מובילים בהנחה או שמקבלים בה צנצנת ריבה או את "עוגת השבוע" כבונוס שאפשר להזמין רק מראש ואז ליצור סביבה יותר קלה לתכנון בסופ"ש.
שימו לב שלטעמי מבצעי "סוף יום" קבועים הם לעיתים חרב פיפיות במאפיה גם מבחינת המיתוג וגם מבחינת קניבליזציה.
 
למעלה