(אין אייקונים מתאימים באמת!!)

(אין אייקונים מתאימים באמת!!)

שלום לכולם,

לא הייתי כאן בזמן האחרון, וחזרתי בכדי לשתף את הסיפור על ילד בן 5 מקנטאקי שירה למוות באחותו בת השנתיים - ברובה המיועד לילדים ומכונה "הרובה הראשון שלי"


החברה שמייצרת את הרובה מנסה כעת להעלים עקבות, אבל אפשר לצפות בפרסומת למוצר, למשל בקישור הזה.

בבקשה תגידו לי שזה לא אמיתי

 

atomic kitten

New member
כשילדים רואים רובים מוצגים בסופר ליד החלב

בוולמארט לדוגמה - זה לא ממש מפתיע.
 

Indie62

New member
OMG

בהתחלה כשקראתי חשבתי שמדובר ברובה צעצוע שבגלל טעות או כיוון מקרוב מידי הרג מישהו. אבל באמת יש רובה אמיתי המיועד לילדים? באמת?! דוחה, דוחה, דוחה.
 
כפי שהדברים נראים...

יום אחד נצטרך להשתמש באחד האקדחים האלה כלפי עצמנו... העולם מפחיד, אז פוחדים
 

MOBY6

New member
אני ממש מבינה אותך

התגובה שלי היתה בדיוק כמו שלך. הייתי בשוק שקיים מוצר כזה. מאוד מזועזעת.

בכלל אני לא אוהדת את התיקון המשהו (שלישי?) לחוקה שלהם, הזכות לשאת נשק. בעיני, זה סתם פתח לבעיות ולאכזריות.

אבל שילדים בגיל כזה ידעו מה זה נשק, ישתמשו בזה ויהיה להם ליין מיוחד משלהם, הם אמיתיים?
 
מסכים. הזכות לשאת נשק-צרה צרורה

בארה"ב זו זכות חוקתית הקבועה בתיקון השני [second amendment] לחוקת ארה"ב. התיקון הזה הוא חלק מעשרת התיקונים שתוקנו ב 1791 המהווים את החלק בחוקה הנקרא "מגילת הזכויות" bill of rights

המטרה ההיסטורית של התיקון הזה הייתה יצירת מיליציות שיהוו הגנה מפני הפיכה צבאית.

כך נוצר מצב שאמריקאים רבים מחזיקים בכלי נשק וזה משמש גם לעבריינות אלימות, פשיעה אלימה, רציחות, טבח

זו בעייה פוליטית לבטל את התיקון הזה מפני שבארה"ב יש לובי נשק חזק. ארגון הרובאים הלאומי National Rifle Association שידוע בשמו המקוצר NRA הוא ארגון בעל לובי חזק, הוא תורם כספים למועמדים לבחירות למימון הקמפיין מסע התעמולה שלהם תמורת המשך התמיכה בתעשיית הנשק. תעשיית הנשק מגלגלת כסף רב והאינטרס הקפיטליסטי מונע בינתיים את ביטול הזכות הקונסטיטוטציונית הזאת.
 
זה לא רק הלובי

זו באמת תרבות שלמה שמאמינה שהחופש לנשיאת נשק הוא ערך עליון.
פעם הייתי בטיול צעירים בארה"ב, עם חבר'ה מכל העולם. אחת האטרקציות התבטלה, וכפיצוי על כך המדריך (הטקסני) לקח אותנו למטווח
הוא היה מאוד גאה בכך ש"בשום מקום אחר בעולם אתם לא יכולים להכנס לחנות ולשכור אקדח".
 

mirit2468

New member
כרגיל הבעיה היא הקיצוניים

יש כאן המון מתנגדים למתירנות בנושא נשק אבל כרגע כמו שאוניברסליסט מסביר, אי אפשר לעשות שינויים גדולים מהר. מה שכן רוצים לשנות זה את בדיקות הרקע, שיהיה יותר קשה לקבל אקדח או למשל שיחכו פרק זמן מסויים מרגע קבלת האישור ועד לקנייה. כמובן שכל הרפובליקנים הצרחנים מתנגדים גם לזה.
רצו להעביר חוק במישיגן שאפשר להכניס כלי נשק לכל מקום. למשל לבית ספר ציבורי (במקום להפקיד בכניסה). כמובן שהילדים של אלה שתמכו בחוק הולכים לבתי ספר פרטיים ושם הם לא ייתנו לכל אחד להכניס נשק. מכיוון שזה היה בדיוק בזמן של אדם לנזה, לחץ ציבורי מנע את זה (לפחות בינתיים).
בעלי למשל היה רוצה שיהיה לנו אקדח, אבל הוא היה מחזיק אותו כנראה מאחורי מנעול ביומטרי ולא היה עולה על דעתו לתת לילד "לשחק" איתו בלי השגחת מבוגר. אני עוד לא פסקתי בנושא

בקומונה של ישראלים בחו"ל היה דיון מעניין בנושא כי חלק מהאנשים שם כן לוקחים את הילדים למטווחים לירות, בתור ספורט, והם הסבירו איך הם רואים את כל העניין הזה של ילדים ונשק. כלומר שההתנהלות הזו לא שמורה רק להילביליס.
 

22ק ו ס ם

New member
יש כמה סוגים נפרדים של אנשים

חלק באמת רואים בשימוש בכלי נשק כספורט, וצייד הוא ספורט מאוד מקובל בחלקים של ארה"ב בעיקר בדרום. חלק אחר רואה בזה חלק חשוב מהזכות להגנה עצמית ומחזיק אקדח או רובה בבית. הבעייה היא שרובם לא מאומנים מספיק בנושא ולא רק שיש הרבה תאונות (כמעט אלף הרוגים בשנה מתאונות נשק) אלא שגם במקרה של פריצה לבית נניח הסיכויים שהם יפגעו מהנשק שלהם גדול יותר משיפגעו בפורץ. יש גם את החלק שרואה בשלטון אויב ולכן צריך להתכונן ליום הדין ולצבור נשקים, כי במקור התיקון מדבר על מיליציה חמושה שאמורה לאזן את הכוח של המדינה נגד האזרחים.
 

22ק ו ס ם

New member
זה נשמע הזוי לישראלים כי אנחנו לא גדלנו על

תרבות כזו. אצלנו נשק נחשב למשהו שרואים בעיקר אצל חיילים וכל חייל עובר הכשרה מאסיבית למדי לגבי השימוש בו ואמצעי הבטיחות. אין בישראל תרבות צייד מפותחת או תרבות שחושבת שמותר ואף רצוי להחזיק נשק בבית כדבר שבשיגרה. לי יש חברים שגדלו בבתים עם נשקים, שהלכו לצוד איתם כשהם היו ילדים או אפילו סתם לירות בחצר האחורית של הבית במטווח מאולתר (טוב, לא כל בית כמובן זה אפשרי אבל כשגרים באיזו חווה בטקסס אז זה די קל). פשוט מנטליות אחרת.
 
אני לא שולל את הטענה התרבותית

היא נשמעת לי סבירה אני לא טענתי אותה כי מפני שאני בדרך כלל מאוד זהיר בהכללות אמפיריות ואיני נוהג לטעון דברים אמפיריים שאין לי אסמכתא לגביהם. במיוחד כאשר מדובר בהכללות על מדינות וחברות שלמות ובמיוחד חברה גדולה והטרוגנית כמו ארה"ב.

בדיון קודם הצגתי טענה ששמעתי מהקרימינולוג ארנון אדלשטיין מחבר הספר "רצח מרובה קורבנות" שטען בראיון רדיופוני שהחברה האמריקאית מאוד אלימה. זה אירוני מפני שהדיון שהתפתח בעקבות האמירה הזאת היה די אלים בעצמו משהו ששייך לתחום ההנהלה. על אף שאני זהיר ואני מעלה טענות אמפיריות רק כאשר אני שומע אותם ממומחים. זו כלל לא הייתה טענה שלי אלא הבאתי את דברי המומחה.

מה שנקרא עם כל הזהירות היא לא מחסנת מפני התקפות

הטענה התרבותית לגבי האמונה בזכות לשאת נשק נשמעת לי סבירה קודם כל לגבי הדרום העמוק, הרפובליקאים, השמרנים, הימין. לגבי היותה מאפיינת את התרבות האמריקאית בכלל, אינני יודע אני מתאר לעצמי שיש גם מתנגדים לזכות הזאת לא יודע מה שיעורם ומשקלם האם הם בטלים בשישים מבחינה מספרית ואיכותית. בכל אופן, ממה שהתגבש אצלי בתהליך הלמידה, יחסית לאירופה נראה לי שבתרבות האמריקאית יש יותר אהדה לרעייון הזה. הדבר מתיישב עם כך שבארה"ב יחסית לאירופה, יש יותר ליברטריאניזם, יותר גישה של מינימאליזציה של תפקיד המדינה והיקף התערבותה והתנגדות להטלת מגבלות על חירות הפרט מטעם המדינה, אמונה באחריות אישית [כל בעל נשק אחראי להתנהגותו ולשימוש שלו].. להתרשמותי ארה"ב יותר ימנית באירופה וזה מתבטא גם בזכות לשאת נשק.
 

אטארי

New member
סיתוונית

אם את לא רוצה להיות עצובה עוד יותר, אנא המנעי מחיפוש ב גוגל: מדפסת תלת מימד נשק
 

אטארי

New member
כמה לא אלגנטי, הוספתי לך יוד בשם

ואיך חסכתי לך, הקישור לא עובד. תאמיני לי, אל תחפשי הצירוף בגוגל.
 
למעלה