נאנו - שבתשתיות: רכבת העמק

מצב
הנושא נעול.

nitro11

New member
יכול להיות שבחלק מהמקרים עדיף לקחת אוטובוס לכפר תבור

הדרך המהירה בין צמח לעפולה ולעמק יזרעאל היא באוטובוס הנוסע
בכביש 767 ולא ברכבת העוברת דרך בית שאן.
אין ולא תהיה בעשורים הקרובים הצדקה למסילה בין צמח לבית שאן.
פשוט אין צורך במסילה הזו שאוטובוסים לא יוכלו למלא ביתר יעילות וגמישות.
שוב, גם הצורך במסילה לבית שאן שנוי במחלוקת, אבל זה כבר פרויקט שעבר את נקודת האל חזור וביססו את הנחיצות שלו במידה רבה על חיבור לירדן עבור רכבות משא. הטיעון של רכבות משא לא תקף לגבי צמח ועבור רכבות נוסעים אין שום צורך במסילה הזו.
המדינה דוחה פרויקטים חשובים ונחוצים בהרבה שאף אחד לא יודע מתי יבוצעו.
יכול להיות שבחלק מהמקרים עדיף לקחת אוטובוס לכפר תבור
ומשם רכבת, אבל אין כל כך אוטובוסים בנתיב כזה (או בין צמח לעפולה) ואני לא חושב שיישובים יוכלו להסתמך עליהם, צמח הוא סוג של צומת אז קל להגיע אליו באוטובוס (היישובים באזור ומהיישובים בדרום רמת הגולן), למרות שאני בכלל חושב שהרוב יגיעו ברכב.
הסיבה העיקרית לתחנה בצמח היא בשביל מי שרוצה להגיע לשם,
אם אין תחנה בצמח וצריך לנסוע לבית שאן או טבריה ומשם אוטובוס אז זה מוריד מהאטרקטיביות
של האזור כי אין גישה ישירה.
 
מה שצריך זה קו אוטובוס בין התחנה המרכזית ותחנת הרכבת של

יכול להיות שבחלק מהמקרים עדיף לקחת אוטובוס לכפר תבור
ומשם רכבת, אבל אין כל כך אוטובוסים בנתיב כזה (או בין צמח לעפולה) ואני לא חושב שיישובים יוכלו להסתמך עליהם, צמח הוא סוג של צומת אז קל להגיע אליו באוטובוס (היישובים באזור ומהיישובים בדרום רמת הגולן), למרות שאני בכלל חושב שהרוב יגיעו ברכב.
הסיבה העיקרית לתחנה בצמח היא בשביל מי שרוצה להגיע לשם,
אם אין תחנה בצמח וצריך לנסוע לבית שאן או טבריה ומשם אוטובוס אז זה מוריד מהאטרקטיביות
של האזור כי אין גישה ישירה.
מה שצריך זה קו אוטובוס בין התחנה המרכזית ותחנת הרכבת של
עפולה לבין צמח.
יהיה הרבה יותר יעיל, זול ומהיר להפעיל קו אוטובוס כזה מאשר להקים מסילת רכבת בין בית שאן לצמח.
בין יבנאל לעפולה קיים קו אוטובוס - 43.
אפשר למשל להאריך את קו 43 לצמח.
צמח אינה מקום וגם לא צומת שבאמת צריך תחנת רכבת ובמיוחד שהמסלול של אותה רכבת לא יהיה אטרקטיבי.
זה שלא מנצלים את כביש 767 לאוטובוסים כפי שאפשר לנצלו לא מהווה סיבה להוציא כסף רב על פרויקט מסילתי מיותר.
זה רק מהווה סיבה לנצל יותר טוב את האופציה האוטובוסית בכביש הזה.
 

nitro11

New member
אבל האוטובוס יעבור רק ליד חלק מן היישובים

מה שצריך זה קו אוטובוס בין התחנה המרכזית ותחנת הרכבת של
עפולה לבין צמח.
יהיה הרבה יותר יעיל, זול ומהיר להפעיל קו אוטובוס כזה מאשר להקים מסילת רכבת בין בית שאן לצמח.
בין יבנאל לעפולה קיים קו אוטובוס - 43.
אפשר למשל להאריך את קו 43 לצמח.
צמח אינה מקום וגם לא צומת שבאמת צריך תחנת רכבת ובמיוחד שהמסלול של אותה רכבת לא יהיה אטרקטיבי.
זה שלא מנצלים את כביש 767 לאוטובוסים כפי שאפשר לנצלו לא מהווה סיבה להוציא כסף רב על פרויקט מסילתי מיותר.
זה רק מהווה סיבה לנצל יותר טוב את האופציה האוטובוסית בכביש הזה.
אבל האוטובוס יעבור רק ליד חלק מן היישובים
אז איך יגיעו אליו? ומה תהיה התדירות שלו?
לעומת זאת לכל היישובים באזור כולל יישובי דרום רמת הגולן יש קווי אוטובוס שעוברים בצמח,
בתדירות טובה.
צריך להבין זה אזור של יישובים לא עיר, אי אפשר להעביר מהם אוטובוס לעפולה.
ולכן באיזור כזה רוב ההתניידות תתבצע ברכב, אם יש תחנה בצמח זה מקטין את מספר הקילומטרים
שיסעו, ויאפשר לאנשים שלא מהאזור להגיע בקלות לאזור תעשייה ולמכללה.
הויכוח הזה מתחיל לעייף, גם ככה המסילה הזאת תיבנה במקרה הכי טוב בעוד 15 שנה.
 
יגיעו לאוטובוס כפי שיגיעו לתחנת רכבת

אבל האוטובוס יעבור רק ליד חלק מן היישובים
אז איך יגיעו אליו? ומה תהיה התדירות שלו?
לעומת זאת לכל היישובים באזור כולל יישובי דרום רמת הגולן יש קווי אוטובוס שעוברים בצמח,
בתדירות טובה.
צריך להבין זה אזור של יישובים לא עיר, אי אפשר להעביר מהם אוטובוס לעפולה.
ולכן באיזור כזה רוב ההתניידות תתבצע ברכב, אם יש תחנה בצמח זה מקטין את מספר הקילומטרים
שיסעו, ויאפשר לאנשים שלא מהאזור להגיע בקלות לאזור תעשייה ולמכללה.
הויכוח הזה מתחיל לעייף, גם ככה המסילה הזאת תיבנה במקרה הכי טוב בעוד 15 שנה.
יגיעו לאוטובוס כפי שיגיעו לתחנת רכבת
רק שהאוטובוס יסע בדרך יותר מהירה ויותר יעילה מאשר הרכבת, וגם יותר יתאים למספר הנוסעים הפוטנציאלי.
מה תהיה התדירות של רכבת בצמח? 4 נסיעות ביום?
 

nitro11

New member
אותה תדירות כמו לבית שאן

יגיעו לאוטובוס כפי שיגיעו לתחנת רכבת
רק שהאוטובוס יסע בדרך יותר מהירה ויותר יעילה מאשר הרכבת, וגם יותר יתאים למספר הנוסעים הפוטנציאלי.
מה תהיה התדירות של רכבת בצמח? 4 נסיעות ביום?
אותה תדירות כמו לבית שאן
 
תודה רבה

תחנת בית שאן
התחנה במצב מתקדם ביותר, אני מעריך שתוך חודשים ספורים תסתיים בנייתה, שימו לב שאפילו התחנות לתח"צ כבר הוצבו.
אני מאוד מקווה שיעבירו את התחנה המרכזית של בית שאן אל תחנת הרכבת, יש לכך מספיק שטח. חדי העין ישימו לב לסככה אורכית מצד ימין - יתכן וגם היא תשמש להעלאה והורדת נוסעים בקווים פנימיים - אך זו הערכה בלבד.

לצערי, התחנה נמצאת במרחב רב מהעיר, וללא שום שימושים תומכים הסמוכים לתחנה (תעסוקה/מסחר וכו') אלא רק מבנים של מפעל תרופות ישן שהופסקה בנייתו ומעולם לא נפתח.
מרגיז לגלות שמרכז מסחרי גדול של צים סנטר נבפתח במרחק של מעל לקילומטר ממזרח לתחנה. קצת מאמץ בתכנון והיה ניתן לקרב ביניהם, כך שהתחנה היתה מזינה את המרכז המסחרי ולהיפך.
תודה רבה
 

סנוי

New member
התקדמות מפתיעה! גם בכללי וגם לעומת תחנת עפולה

תחנת בית שאן
התחנה במצב מתקדם ביותר, אני מעריך שתוך חודשים ספורים תסתיים בנייתה, שימו לב שאפילו התחנות לתח"צ כבר הוצבו.
אני מאוד מקווה שיעבירו את התחנה המרכזית של בית שאן אל תחנת הרכבת, יש לכך מספיק שטח. חדי העין ישימו לב לסככה אורכית מצד ימין - יתכן וגם היא תשמש להעלאה והורדת נוסעים בקווים פנימיים - אך זו הערכה בלבד.

לצערי, התחנה נמצאת במרחב רב מהעיר, וללא שום שימושים תומכים הסמוכים לתחנה (תעסוקה/מסחר וכו') אלא רק מבנים של מפעל תרופות ישן שהופסקה בנייתו ומעולם לא נפתח.
מרגיז לגלות שמרכז מסחרי גדול של צים סנטר נבפתח במרחק של מעל לקילומטר ממזרח לתחנה. קצת מאמץ בתכנון והיה ניתן לקרב ביניהם, כך שהתחנה היתה מזינה את המרכז המסחרי ולהיפך.
התקדמות מפתיעה! גם בכללי וגם לעומת תחנת עפולה
 

skooozy

New member
פנים התחנה

נאנו - שבתשתיות: רכבת העמק

כשנמצאים באזור עפולה ובית שאן, אין שום ברירה אחרת מלבד לקפוץ ולהציץ בהתקדמות בניית התחנות.
קבלו דיווח קטן קטן, שבשום צורה אינו מחליף שבתשתיות מסורתית, בתקווה שתגיע....


נתחיל בכבוד הראוי לתחנה ההיסטורית של עפולה - תמונה 1 - מגדל המים, ששימש למילוי מים לקטרי הקיטור.
פנים התחנה
התחנה מורכבת ממבנה מלבני וממבנה הרציפים המוגבהים, כאשר גג פלדה גדול מחבר ביניהם.
מעריך כי בתמונה ניתן לראות את הקופה ומשרד מנהל התחנה. מבנה הרציפים מוגבה ובו חללים גדולים, אותם אני מקווה שינצלו בתבונה.



 

skooozy

New member
חיפוי אבן בזלת שחורה על מבנה הרציפים

נאנו - שבתשתיות: רכבת העמק

כשנמצאים באזור עפולה ובית שאן, אין שום ברירה אחרת מלבד לקפוץ ולהציץ בהתקדמות בניית התחנות.
קבלו דיווח קטן קטן, שבשום צורה אינו מחליף שבתשתיות מסורתית, בתקווה שתגיע....


נתחיל בכבוד הראוי לתחנה ההיסטורית של עפולה - תמונה 1 - מגדל המים, ששימש למילוי מים לקטרי הקיטור.
חיפוי אבן בזלת שחורה על מבנה הרציפים



 

skooozy

New member
מעבר בין הרציפים ועליה לרציף

נאנו - שבתשתיות: רכבת העמק

כשנמצאים באזור עפולה ובית שאן, אין שום ברירה אחרת מלבד לקפוץ ולהציץ בהתקדמות בניית התחנות.
קבלו דיווח קטן קטן, שבשום צורה אינו מחליף שבתשתיות מסורתית, בתקווה שתגיע....


נתחיל בכבוד הראוי לתחנה ההיסטורית של עפולה - תמונה 1 - מגדל המים, ששימש למילוי מים לקטרי הקיטור.
מעבר בין הרציפים ועליה לרציף
התחנה מורכבת משני רציפי צד, כאשר הרציף הדרומי בנוי עם הכנה להפיכתו לרציף אי, כנראה עם הכפלת הקו בעתיד.



 

skooozy

New member
קירוי הרציף

נאנו - שבתשתיות: רכבת העמק

כשנמצאים באזור עפולה ובית שאן, אין שום ברירה אחרת מלבד לקפוץ ולהציץ בהתקדמות בניית התחנות.
קבלו דיווח קטן קטן, שבשום צורה אינו מחליף שבתשתיות מסורתית, בתקווה שתגיע....


נתחיל בכבוד הראוי לתחנה ההיסטורית של עפולה - תמונה 1 - מגדל המים, ששימש למילוי מים לקטרי הקיטור.
קירוי הרציף
כייף לגלות כי הקירוי רציף לאורכו, מהעלייה לרציף לאורך שטח של כ- 50% ממנו (או יותר, זו הערכה בלבד).
הרציף הדרומי סמוך לבריכת דגים ומסדרון קווי 400 ק"ו של חברת חשמל



 

skooozy

New member
מבט מערבה למוצא הקו

נאנו - שבתשתיות: רכבת העמק

כשנמצאים באזור עפולה ובית שאן, אין שום ברירה אחרת מלבד לקפוץ ולהציץ בהתקדמות בניית התחנות.
קבלו דיווח קטן קטן, שבשום צורה אינו מחליף שבתשתיות מסורתית, בתקווה שתגיע....


נתחיל בכבוד הראוי לתחנה ההיסטורית של עפולה - תמונה 1 - מגדל המים, ששימש למילוי מים לקטרי הקיטור.
מבט מערבה למוצא הקו



 

skooozy

New member
מבט מזרחה לקצה הקו

נאנו - שבתשתיות: רכבת העמק

כשנמצאים באזור עפולה ובית שאן, אין שום ברירה אחרת מלבד לקפוץ ולהציץ בהתקדמות בניית התחנות.
קבלו דיווח קטן קטן, שבשום צורה אינו מחליף שבתשתיות מסורתית, בתקווה שתגיע....


נתחיל בכבוד הראוי לתחנה ההיסטורית של עפולה - תמונה 1 - מגדל המים, ששימש למילוי מים לקטרי הקיטור.
מבט מזרחה לקצה הקו
בקצה הקו נמצאים המבנים ההסטוריים של התחנה שחלקם עבר שימור.
המסילה עוברת ביניהם, כך שמדובר באתגר במציאת שימושים מתאימים עבורם. מעניין לראות אילו שימושים יימצאו למבנים אלה באופן שישמר את העבר ויקשר לעתיד.

 

skooozy

New member
תמונה אחרונה


נאנו - שבתשתיות: רכבת העמק

כשנמצאים באזור עפולה ובית שאן, אין שום ברירה אחרת מלבד לקפוץ ולהציץ בהתקדמות בניית התחנות.
קבלו דיווח קטן קטן, שבשום צורה אינו מחליף שבתשתיות מסורתית, בתקווה שתגיע....


נתחיל בכבוד הראוי לתחנה ההיסטורית של עפולה - תמונה 1 - מגדל המים, ששימש למילוי מים לקטרי הקיטור.
תמונה אחרונה

מבט לבריכת הדגים מהרציף הדרומי ולעיר בית שאן הרחוקה מתחנתה.
הסיור היה קצר ביותר - כעשר דקות לכל תחנה. בועז - תורך! זה לא תחליף לשבתשתיות באורך מלא

שבת שלום לכולם.

 
תודה!

תמונה אחרונה

מבט לבריכת הדגים מהרציף הדרומי ולעיר בית שאן הרחוקה מתחנתה.
הסיור היה קצר ביותר - כעשר דקות לכל תחנה. בועז - תורך! זה לא תחליף לשבתשתיות באורך מלא

שבת שלום לכולם.
תודה!
 

DotanS33

New member
תודה רבה

תמונה אחרונה

מבט לבריכת הדגים מהרציף הדרומי ולעיר בית שאן הרחוקה מתחנתה.
הסיור היה קצר ביותר - כעשר דקות לכל תחנה. בועז - תורך! זה לא תחליף לשבתשתיות באורך מלא

שבת שלום לכולם.
תודה רבה
שרשור מעולה. אני כבר מחכה לנסיעה הראשונה "הביתה".
 
מרתק. תודה רבה.

תמונה אחרונה

מבט לבריכת הדגים מהרציף הדרומי ולעיר בית שאן הרחוקה מתחנתה.
הסיור היה קצר ביותר - כעשר דקות לכל תחנה. בועז - תורך! זה לא תחליף לשבתשתיות באורך מלא

שבת שלום לכולם.
מרתק. תודה רבה.
 

easyJet

New member
תודה !!!

נאנו - שבתשתיות: רכבת העמק

כשנמצאים באזור עפולה ובית שאן, אין שום ברירה אחרת מלבד לקפוץ ולהציץ בהתקדמות בניית התחנות.
קבלו דיווח קטן קטן, שבשום צורה אינו מחליף שבתשתיות מסורתית, בתקווה שתגיע....


נתחיל בכבוד הראוי לתחנה ההיסטורית של עפולה - תמונה 1 - מגדל המים, ששימש למילוי מים לקטרי הקיטור.
תודה !!!
 

mauzer

New member
תודה


נאנו - שבתשתיות: רכבת העמק

כשנמצאים באזור עפולה ובית שאן, אין שום ברירה אחרת מלבד לקפוץ ולהציץ בהתקדמות בניית התחנות.
קבלו דיווח קטן קטן, שבשום צורה אינו מחליף שבתשתיות מסורתית, בתקווה שתגיע....


נתחיל בכבוד הראוי לתחנה ההיסטורית של עפולה - תמונה 1 - מגדל המים, ששימש למילוי מים לקטרי הקיטור.
תודה
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה