נסיעה טובה וגלישה מהנה בפורום!
מרחובות לאמפי שוני(ליד בנימינה) בשישי בערב שרשור הכוונה ומודיעין 26/04-25/04
אין להתיחס להמלצות שנמסרות במסר אישי אלא רק מסרים פומביים - ישנם גורמים שמנסים להטעות את השואלים ביודעין.
הגולשים מתבקשים שלא להשיב לשאלות בשרשורי הכוונה קודמים ולא לשרשר הודעות שאינן קשורות לשרשור ההכוונה.
שאלות שלא תשורשרנה כהלכה - תמחקנה מן הפורום ללא אזהרה.
נא לשרשר שאלות הכוונה אך ורק לכאן ונשמח לעזור כמיטב יכולתנו.
על מנת ששאלתכם תהיה בולטת, ולמען הנוחות, נא הקפידו לשרשר אותה להודעה ראשית זו, ולא לשאלה או תשובה אחרת.
הקפידו לשרשר את שאלתכם לשרשור בתאריך הרלוונטי.
נא ציינו נקודות מוצא ויעד מדוייקות ככל האפשר.
אם דרוש לכם מידע אודות מחיר הנסיעה ומשך זמן הנסיעה - ציינו זאת בעת כתיבת השאלה.
אין צורך להשתמש באייקון- זה פשוט מיותר.
נסיעה טובה וגלישה מהנה בפורום!
אל תטרח. אין אוטובוסים בשישי בלילה. כפיה דתיתמרחובות לאמפי שוני(ליד בנימינה) בשישי בערב
להופעה שמתחלה בסביבות 20:00 ובטח תסתיים אי שם סביב חצות ומעלה.
איך מגיעים, ואיך חוזרים?
אתר "קווי לילה" כל כך מסורבל ובלתי ידידותי שלא הצלחתי לפענח שם כלום.
תודה לעוזרים.
לא הרפתקאה מומלצת לילדה בת 14 וחבר מהכיתה...אל תטרח. אין אוטובוסים בשישי בלילה. כפיה דתית
בהלוך האפשרות היחידה שלך היא להגיע מרחובות לתל אביב (קווים 201, 301) ולעלות על 872 האחרון שיוצא מהתחנה המרכזית בתל אביב ב- 16:30 ויביא אותך בסביבות 18:00 לאמפי שוני (תצטרך להמתין עד ההופעה).
חזרה כמובן אין אוטובוסים.
האפשרות היחידה שאני חושב עליה היא מוניות שירות.
לא ידוע לי על מוניות שירות מבנימינה לתל אביב, אלא רק מחיפה לתל אביב.
הן נוסעות על כביש החוף, ואם יש לך דרך לתפוס טרמפ עם מישהו לתחנה לא נידחת מדי על כביש החוף (למשל חדרה, אולגה), יש סיכוי לתפוס מונית שירות לכיוון תל אביב (שום דבר לא בטוח, המוניות לרוב יוצאות מחיפה מלאות, אבל סיכוי תמיד יש, במיוחד בשישי בלילה).
מהתחנה המרכזית בתל אביב (רח' צמח דוד, מקביל ממזרח לתחנה), יש מוניות שירות לרחובות. גם פה כמובן הן יוצאות כשמתמלאות או לפי רצונו הבלעדי של הנהג.
אין תחבורה ציבורית בשבת בישראל, חוץ מחיפה,לא הרפתקאה מומלצת לילדה בת 14 וחבר מהכיתה...
כנראה שנצטרך להתארגן על משהו אחר.
מה עם קווי לילה? מפמפמים איתם בפרסומות מכאן ועד טימבקטו!
נשמע לי שהופעה שזמן כזה היא דבר קלאסי לקו לילה, לא?
זהו מצב ייחודי לישראל שלא קיים בחו"ל.אין תחבורה ציבורית בשבת בישראל, חוץ מחיפה,
כמה ערים בצפון, אוטובוס מאילת לתל אביב שמתחיל בשבת בבוקר, ואוטובוסים מקרית שמונה וטבריה לתל אביב ומתל אביב לטבריה וקרית שמונה שפועלים החל משעות הצהריים בשבת.
שישי בערב יש קווי לילה רק בחיפה, נצרת, עפולה, יקנעם, כרמיאל ואילת.
כל שאר הארץ נתונה תחת כפייה דתית במסגרת סטאטוס קוו היסטורי שנחתם בימי בן גוריון.
קווי לילה בערים אחרות יש בחמישי ושבת, ובקיץ גם במהלך השבוע.
לגבי בנימינה, יש ממנה רכבות לילה, אך לא בשישי בערב.
אכן מנהג פרמיטיביזהו מצב ייחודי לישראל שלא קיים בחו"ל.
רק ביהדות יש "שמירת שבת" האוסרת על שימוש בטכנולוגיה, זה לא קשור למנוחה או תנאים סוציאליים (תירוצים של מי שלא רוצים שתבינו שמדובר בכפייה דתית) ובכל העולם יש תחבורה ציבורית 7 ימים בשבוע, כולל יום המנוחה הדתי - אפילו באיראן, ולוותיקן (מדינה שהיא למעשה קמפוס בעיר רומא, שבמרכזה כיכר המכיל רבע מיליון מאמינים שבאים לדרשות האפיפיור בימי א' )
יום מנוחה לאומי זה לא מנהג פרימיטיביאכן מנהג פרמיטיבי
יום מנוחה לאומי. איך אפשר בכלל לחשוב עליו...
יום מנוחה לאומי וכפוי לחסרי רכבאכן מנהג פרמיטיבי
יום מנוחה לאומי. איך אפשר בכלל לחשוב עליו...
למה אתה מלין על השבתת התחבורה הציבוריתיום מנוחה לאומי וכפוי לחסרי רכב
השאר, כולל הח"כים שמקבלים רכב מהמדינה יכולים להנות ממנו חופשי ביום המנוחה.
אל תיתמם. בלילה רוב האנשים ישנים. ואגב,למה אתה מלין על השבתת התחבורה הציבורית
רק בשבתות?
למה לא להלין על מספר יישובים עצום שלא זוכה לאף שירות תחבורה ציבורית בלילה? זה זמן מנוחה כפוי לחסרי רכב, כאשר השאר יכולים ליהנות ולהגיע לאן שרוצים בשעות הללו.
יש שרשור אחר שאתם יכולים להמשיך בו את הדיוןאל תיתמם. בלילה רוב האנשים ישנים. ואגב,
אני כן מלין שאין קווי לילה בכל הארץ במקומות הרלוונטיים.
אבל בכל מקרה, תחבורה ציבורית בשבת חשובה יותר מאשר קווי לילה, כי כמות האוכלוסיה שמושפעת ממנה (או מהעדרה) גדולה לאין שיעור.
העדר תחבורה ציבורית בשבת (או בכלל תחלואי התחבורה בארץ) גורמת למשפחות רבות בישראל להחזיק רכב, אף שזה מכביד עליהם כלכלית ואף שיכלו להסתדר טוב בלעדיו עם תחבורה ציבורית טובה.
העדר תחבורה ציבורית בשבת מונעת ממשפחות רבות לנסוע לים, לפארק, לבילוי אחר ביום החופשי שלהם, רק כי אין להם רכב.
אח שלי גר עם המשפחה שלו בגרמניה, הם מרוויחים בסדר אך לא מחזיקים רכב מבחירה, כי פשוט אין להם צורך בו.
אם הם רוצים פעם בכמה חודשים לנסוע לסוף שבוע ליד אגם כלשהו או בכפר שפחות נגיש בתחבורה ציבורית, הם שוכרים רכב בזול בשביל הפעם הזאת.
מי שמתנגד בצורה מוחלטת לקיום תחבורה ציבורית (אפילו מצומצמת) בשבת הוא או דתי (או וונאבי דתי) שאכפת לו רק מראיית העולם שלו שעיקרה "אני רוצה שכולם יחיו לפי צורת חיי, כי מדינה יהודית!!!!1"
או חילוני שחושב רק על עצמו, יש לו רכב מתחת לבית, ושיתפוצצו כל השאר.
בכל העולם יש סופי שבוע ותח"צ.אכן מנהג פרמיטיבי
יום מנוחה לאומי. איך אפשר בכלל לחשוב עליו...
תחבורה חיונית כמו חשמל מים וכיו"בבכל העולם יש סופי שבוע ותח"צ.
יום מנוחה משמעו שבתי הספר, מוסדות הציבור, ומקומות העבודה המשרדיים סגורים, ובמקומות עבודה אחרים יש או תשלום מוגבר, או ימי חופשה אלטרנטיביים, או משמרות שגורמות לכך שמי שעובד בסופי שבוע יעשה זאת פעם ב (כמו מקומות עבודה ישראליים שמודיעים שהמשרה כוללת יום שישי אחד או שני ימי שישי בחודש). ביום מנוחה כזה יש תחבורה ציבורית, יש מסחר, מוקדי בילוי, והציבור חופשי לבחור מה לעשות בזמן החופשי שלו. תתפלא אבל יש שכבות אוכלוסיה כמו סטודנטים שמעדיפים "משרות סוף-שבוע" על פני שעות בלתי-אפשריות אחרי הלימודים כי זה נותן להם לנצל את הזמן בצורה טובה יותר.
גם בישראל המסעדות (הלא-כשרות) פתוחות בימי שבת, הלילה שבין שישי לשבת הוא ליל הבילויים העיקרי של חיי הלילה, יש מסחר במרכזי קניות בינעירוניים בקיבוצים או בשולי הערים, מוניות שירות ומוניות שפיישל (שהן מעבר להישג ידו של חלק מהציבור) כך שאי אפשר להעמיד שיום המנוחה הלאומי בישראל הוא יום שבו אף אחד לא עובד. אך יש בו בעיה חריפה - הוא אינו נגיש לשכבות אוכלוסייה התלויות בתחבורה הציבורית.
יש קווים עירוניים וקווי לילה באילת שפעיליםאין תחבורה ציבורית בשבת בישראל, חוץ מחיפה,
כמה ערים בצפון, אוטובוס מאילת לתל אביב שמתחיל בשבת בבוקר, ואוטובוסים מקרית שמונה וטבריה לתל אביב ומתל אביב לטבריה וקרית שמונה שפועלים החל משעות הצהריים בשבת.
שישי בערב יש קווי לילה רק בחיפה, נצרת, עפולה, יקנעם, כרמיאל ואילת.
כל שאר הארץ נתונה תחת כפייה דתית במסגרת סטאטוס קוו היסטורי שנחתם בימי בן גוריון.
קווי לילה בערים אחרות יש בחמישי ושבת, ובקיץ גם במהלך השבוע.
לגבי בנימינה, יש ממנה רכבות לילה, אך לא בשישי בערב.
אז עוד 170 שנים תהיה תחץ בשבת בקצב הזה?יש קווים עירוניים וקווי לילה באילת שפעילים
בסופש.
בנוסף קווים בין עירוניים רבים בדרום הארץ מתחילים לפעול החל מ4 אחר הצהרים, כך גם קווים באיזור השרון.
ככל שעובר הזמן "מחפפים" יותר וקווים שונים מתחילים לפעול כמה שעות טובות לפני צאת השבת.
עוד עשור המלחמה תהיה על מכוניות ניהוג רובוטיאז עוד 170 שנים תהיה תחץ בשבת בקצב הזה?
היינו רוצים, כך המפלגות הדתיות יאבדו כחעוד עשור המלחמה תהיה על מכוניות ניהוג רובוטי
אינני מאמין שתחבורה ציבורית במתכונת של קווים (למעט הראשיים ביותר) תשרוד את המעבר לכלי רכב רובוטיים משום שהם יוכלו לשרת את הציבור לפי דרישה מדוייקת וללא בעיות התדירות והקישוריות של הקווים הפרבריים.
במצב כזה מלחמת השבת בישראל תהיה להגדיר את הכלים האלו כ"מוניות" כדי שהן יוכלו לשרת את הציבור 7 ימים בשבוע. יתכן שעדיין תהיה הצדקה לכך ש ר"י תיזכר שהסטטוס קוו מאפשר לה לפעול במתכונת לו"ז רגיל בימים ב' - ש', ושהלו"ז המצומצם של PR היה יום א' - שגם בו היה שירות רכבות.
Copyright©1996-2021,Tapuz Media Ltd. Forum software by XenForo® © 2010-2020 XenForo Ltd.