שוב עברו שנתיים, שוב מכונית חדשה לאשתי...

enigo

New member
המדגם שלך הוא מכוניות שהגיעו למוסך בגלל אותה בעיה - ועל סמך

זה אתה מסיק שזו בעיה נפוצה, או שפספסתי משהו?
אני יכול לחשוב על ארבעה אנשים בסביבה המיידית שלי שנוסעים באוקטביה. כאלו שאני רואה על בסיס כמעט יומי, ושומע את האוטו שלהם מונע ונוסע לעיתים די קרובות. אף אחד מהם לא סובל מצלצולים. מצד שני, אף אחד מהם לא מבלה את רוב הקילומטרים שלו בזחילת פקקים.
כך שיכול בהחלט להיות שהמנוע הזה רגיש יותר להצטברות פיח - אבל זו בוודאות לא בעיה גורפת.
 

aharon d

New member
גורפת לחלוטין

על סמך כל האוקטביות 1.2 שנתקלתי בהן ועברו מעל 15-20 אלף ק"מ,
כמו גם גולף מקבילות.

על סמך המסמך הרשמי של צ'מפיון שהוצג בפני בסוכנות סקודה במטרה להרגיע את חששי.

למעשה, בגלל המכתב הזה ירדה אצלי ההחלטה, שיש בעיה גורפת בהחלט
במנוע 1.2 שזו היתה הלשון במסמך.

מציע שתגגל על כך ברשת, תמצא סימוכין ותימוכין.
מקום טוב הוא briskoda...

*תעשה שעורי בית ותחזור כשיהיה לך מספיק ידע בנושא.
גם לי לקח זמן מה למצוא ולגבש אותו.
 

enigo

New member
מכיוון שכל האוקטביות שאני מכיר עברו יותר מ-20,000 ק"מ, הרבה

יותר.
מכיוון שלגבי שתים מהן אני בטוח שמעולם לא עברו הליך מיוחד לניקוי פיח - ולגבי שתי האחרות אני רק כמעט בטוח.
מכיוון שלאף אחד מהן אין תופעה של צלצולים - הטענה שלך כי מדובר בתופעה גורפת פשוט לא יכולה להיות נכונה. או שבמקרה התקבצו סביבי, באופן אקראי לחלוטין, כל האוקטביות שלא סובלות מהתופעה?
ואגב, אם כוללים את כלל מנועי ה-1.2 ל' TSI מהדור החדש (16 שסתומים, נדמה לי שזה מה שיש באוקטביה בת שנתיים?) אז אני מכיר גם כמה וכמה איביזות עם המנוע הזה, וגם שם התופעה לא קיימת למיטב ידיעתי. אני יכול לברר האם ביצעו טיפול מיוחד לפיח - אבל אני מניח שהייתי שומע על זה תלונות אם התופעה היתה מופיעה.
אלו, כאמור, רק המכוניות שאני מכיר אישית. בציי רכב שיש לי קשר טוב עם מנהליהם משרתות כמה מאות מכוניות כאלו, אם לא אלפים - אם היתה בעיה גורפת - אפילו סתם נפוצה מאוד - של הצטברות פיח, הייתי שומע על זה. אני יכול לשאול במפורש כדי לברר את הנקודה.
ולגבי המכתב - יצא לי לראות מכתבים שמצהירים שאכילת שמן בשיעור של עד ליטר לאלף ק"מ (או אלף חמש מאות במקרה אחר) הם לא בגדר תקלה. האם זה אומר שאכילת שמן שכזו במכוניות החברה היא עניין נפוץ? ממש לא. אלא שהיצרן לא מוכן להגדיר אכילת שמן כזו כ"בעיה לעניין אחריות". אני קורא להם מכתבי "עזבו אותנו בשקט". לדעתי, זה גם מה שהראו לך. אם תביא את הנוסח המדויק של המכתב, העניין יהיה ברור יותר.
 

aharon d

New member
הרשה לי שלא להסכים

מאז שהצלצולים החלו להופיע ברכבה של אשתי איפה שהוא אחרי צבירת 15-20
אלף ק"מ, נעשיתי רגיש במיוחד להקשיב גם לרכבים בעלי מנוע זהה בקוצרן זה על
הכביש. רציתי להבין בעצם האם מדובר במשהו נקודתי אצלי או משהו רוחבי כדי
שאהיה רגוע.

הנני חייב לציין שחלק גדול מהן מלצלצות גם מצלצלות, במיוחד בחודשי הקיץ
החמים או אז התופעה מחריפה מטבע הדברים.

גם אצל 2 אוקטביות אצלי ברחוב (אצל השכנים), שמעתי עם אותה תופעה בדיוק.

שתיהן דור 3 כשל אשתי עם מנוע 1.2 . שתיהן עושות את הדרך (עליה קלה שיפוע
של כ- 3%) של הרחוב בו אנו מתגוררים, בצלצולים ברורים, בהתלחת נסיעה ועד
שהסלד לא עולה מעל כ- 2000 סלד.

את המכתב של צמפיון אם תרצה לקרוא, בקש לקבל/לראות אצל יניב מנהל מוסך

סקודה נתניה (טלפון של סקודה נתניה מופיע באינטרנט).

בקש ממנו לקבל העתק (או שיקריא לך) את תוכנו. אגב המכתב אצלו מצולם
בסמרטפון והוא הציג לי את זה ישירות על גבי המסך.

ספר לו שזה בעקבות זאת, שיש לך רכב מסוג זה וחבר שלך קיבל ממנו (מיניב)
את ההסבר שבמכתב. בקש ממנו לחסוך ממך את ההגעה למוסך לעיין פרונטלית.

לשאלתך, את העובדה הטכנית והיא שהתופעה קשורה הנדסית (להסבר שהבאתי
בתחילת השרשור) - אכילת שמן ויחס הדחיסה במנוע זה, למדתי בעקבות קריאה ברשת ממקורות בחו"ל.
במסמך של צמפיון לא מזכירים "אכילת שמן", אלא מדברים כללית על צלצולים
במנוע TSI 1.2 . זו לשון ההודעה. הטענה שם למוסך, היא לבצע עדכון תוכנה
למנוע, ואם הבעיה ממשיכה אז לעדכן את הלקוח שזהו דפוס הפעולה התקין של סדרת מנועים זו, EA xxx ... בתחילת נסיעה, בעליות או תחת עומס.
 

enigo

New member
בדיוק מה שחשבתי - מכתב כסת"ח שנברא כדי לפטור אותם מהצורך

לתקן משהו במסגרת אחריות. בדיוק כמו המכתבים שיצא לי לראות בנושא אכילת שמן, וגם אחד שיצא לי לראות בנושא רעידות של המנוע.
יכול להיות שהמנוע הזה רגיש במיוחד להצטברות פיח בתא הבעירה כאשר נוסעים בתנאים עירוניים צפופים, נסיעות קצרות - אלו תנאים שמעודדים הצטברות פיח בכל מנוע, אבל יש כאלו שרגישים לכך יותר.
 

aharon d

New member
הנסיעות ברכבה של אשתי לא היו קצרות

אלא 50 דקות כל יום בבוקר לעבודה ובערב חזרה.
משמע שתאוריית "הנסיעות הקצרות" ירדה מהפרק.

מעבר לכך מנוע מדגם EA211 מתחמם מהר יותר מכל מנוע אטמוספרי רגיל.
*קרא על טופולגיית הראש מנוע הייחודית של סדרה זו, ומערכת סירקולציית המים.
מנוע TSI החדש מסדרת EA211 מגיע לטמפ' עבודה בכמחצית הזמן ממנועים
קלאסיים (לשם השוואה רפרנסיאלית),
כך שצבירת פיח בשל "בערה לא אופטימאלית בשלב שהמנוע עודנו קר",
בכלל עדיפה לעומת מנועים רגילים ולא ההפך.

שנית, מנועים הצוברים פיח בשל נסיעות קצרות, זהו צבר פחממן שמקורו
מהדלק ולא מהשמן מנוע. פיח מסוג זה הוא בעל הרכב כימי ספציפי כזה,
שניתן להסרה בקלות רבה על ידי תוספים כמו K44 או גולד לייבל,
תוספים שבדיוק עבורו פותחו בהתאמה.

אלא שתוספים אלו לא עזרו לנו במקרה דנן. משמע שהפיח שהצבטר הוא
אינו מהרכב כימיכלי שמקורו בדלק. זהו תימוכין מחזק נוסף השומט את תאוריית
הנסיעות הקצרות לפח (מעבר לעובדה שאין נסיעת קצרות ברכבה של אשתי
מלכתחילה).

הבעיה הנכונה במקרה דנן לדיזלציה, וכפי שהעלאתי פה לפרוטרוט הוסברה
בפורומים בחו"ל לרכבי קונצרן VAG (וסקודה). מדובר בסוגיית צריכת השמן
והשלכותיה של טכנולוגיית low cylinder friction , וכי מנועי TSI מהסדרה
האחרונה EA 211 סובלים ממנה. כאשר ככל שיחס הדחיסה גבוה יותר, הבעיה
חריפה יותר ומרימה את ראשה מוקדם יותר. מנועי ה- 1.2 ליטר הוא בעל יחס
הדחיסה הגבוה בסדרה.

כל מנועי VW שמטמיעים טכניקה זו, ולהבנתי הצנועה כל הסדרה החדשה
ללא תלות בנפח מטמיע את הטכניקה, מייצרת פחממנים מהשמן שנאכל.
זהו הרכב קרבון כימי שונה ממה שמייצרת שריפת דלק לא טובה, ואלו
פחממנים שלצערנו לא ניתן להסירם מראש המנוע על ידי K44 או גולדלייבל,
אלא ניתן להסירה בהרכב כימי שונה ממה שמצוי בתוספים אלו, ולכן הבעייתיות
הכה גדולה.

הבעייתיות הינה משום שהחומרים בהרכב הכימי שכן מתאים להסרת פחממנים
שמקורם בשמן, מצריכים שמוש במוצר מסיר שאינו ניתן לשימוש עצמאי במיכל
הדלק, אלא מחייב תהליך אינפוזיה במכון קרבורטורים/הזרקות דלק ותחת השגחה
סביבתית מתאימה.

נוסף על כך שוב אפנך לראות את המסמך של צמפיון מוטרוס עצמם.
בקש לקבל את תוכנו מיניב מנהל מוסך סקודה נתניה, המסמך על הסמרטפון שלו.
שוחחתי על כך (גם) עם אנשי המוסך (שם) כשבקשתי מהם פתרון, הסברתי להם
על הנושא כפי שהבנתי מהחומר ברחבי הרשת בחול, ולאחר שהראתי להם שהנני
מבין עניין, בצער רב אשרו שאכן זו הסיבה (גם להבנתם), אך עוד להבנתם זהו
התכנון של יצרן הרכב ולכן זה "תקין", לראיה המכתב שהציגו בפני - שאם עדכון
תוכנה לא עוזר (בעדכון תוכנה מבצעים אחור להצתה) אז זה "תקין" . ככה זה.

אילו לא היתה בקרבי השכלה והבנה בנושא, עוד הייתי עשוי לקנות את טענת ה-
"תקין" הזו. אך כמי שמבין מה השלכותיה של דטונציה במנוע בערה פנימית, וכמי
שעבר על חומר מעמיק ומפורט ברשת שמקורו ממביני עניין רציניים בחול, הנני יודע
עוד, שהמנועים הללו שופכים ראשים ושוברים טלטלים הרבה לפני שמקובל כי
מנועים ילכו לעולם בשל כשלים ממין זה.
זוהי תופעה שהיא למעשה תוצר לוואי של דטונציה כרונית. ולכן עם כל
הכבוד לכיסוי תחת שצמפיון שמו מעליהם, אני מהרכב נפתרתי ואין בליבי רגע של
חרטה הנדסית בנושא לאור מה שידוע לי היום, ולא היה ידוע לי אז.

הנני סבור שהשירות והאזהרה שעושה לקהילה הוא בבחינת מצווה ולא ההפך.
לטעמי מי השם נסיון כנה של משתמש שנכווה ללעג, או פוסל את שמציג בנפנוף
ללא כל הצגת תזה מוצקה ומנומקת נגדית, עושה חטא ושם עצמו לאחראי במידה
לא מעטה מבחינה מוסרית, כלפי אלו שהוא מטעה (לא מטעה בכוונה רעה כמובן,
אך מטעה בשל חוסר ידע מספק ספציפי בסוגיה זו).

תבחר לבדך כאדם אחראי ומבוגר, כחבר קהילה מוטורית, האם לאור מה שהוצג
בפניך ולאור כנות הנתונים ואמיתות הממצאים, נכון יהיה לחשוב פעמיים, להיות
זהיר, לבדוק את הנושא יותר לעומק, ולא לפסול את הממצאים והמסקנות כלאחר
יד.
קח לך כמשימה ועניין, את הנושא הזה למחקר משלך. חזור לפה לאחר מכן עם
תימוכין אחרים, או הצדק את שהועלה כאן לפני הקוראים. בטוחני שאם תעשה
עבודה רצינית כפי שאנכי עשיתי, אין ספק בליבי כי תשוב לכאן לחזק את הדברים
לאשורם.
 

salachshabati

New member
כמה הערות טכניות ושאלות בנושא הנקישות

האם ניסית דלק בעל אוקטן גבוה יותר לפתור את בעיית הנקישות?
&nbsp
האם אין חיישן נקישות במנוע?
&nbsp
האם לא ניסו לעדכן לך תוכנת מיפוי מנוע למנוע את הצלצולים ( ככה קראנו לזה פעם )
&nbsp
ולסיום, המונח "low cylinder friction" לא קיים בגוגל בהקשר של המנוע שלך.
 

מנחם231

New member
סאלח שבתי

השאלה שלך לגבי דלק אוקטן גבוה יותר מעניינת אותי גם. נקווה לראות תשובה.
 

aharon d

New member
כמה תשובות טכניות

1. לא. וגם אם זה היה מקל במשהו על התופעה, וסביר שזה היה מקל, עלות דלק
אוקטן 98 אינה מקובלת עלי כפתרון. מדובר פה בכמה, 8 שח במקום 6 שח לליטר ? לא פרקטי.

2. וודאי שיש חיישן נקישות כמו בכל מנוע מודרני.

3. ניסו לעדכן וזה לא עזר, משמע שהנקישות מקורן שלא בהצתה שאינה מתוזמנת
כראוי (העדכון מתקן תזמוני הצתה).
ממצא זה מכוון לכך שלמעשה הנקישות מקורן בהצתה עצמונית של הדלק.
ראיה נוספת היא, שהנקישות מתחילות רק לאחר מס' דקות ולכשהמנוע מגיע
לטמפ' עבודה, ולא לפני כן.
ואילו היה מדובר בהצתה מוקדמת מדי, הרי שהנקישות היו מתחילות מיד
כשהמנוע קר. היות והנקישות תלויות בהגעת המנוע לטמפ' עבודה כתנאי ראשון והכרחי, מדובר בהצתה עצמונית הנגרמת מלחץ (טמפ' חלל הצילינדר ולחץ הגזים בתא הבערה) ולא בתזמון לקוי.
 

enigo

New member
אמור להיות. בטח כשמדובר בתופעה גבולית כמו זו שמתוארת.

 

aharon d

New member
עניתי

שלא נסיתי. אך הנחה סבירה שזה היה מקל (ולו במשהו).

יודגש כי רשמית המנוע אינו מצריך אוקטן מעל 95.
יודגש כי בשנה הראשונה, ועד 15 אלף ק"מ, לא היו נקישות. משמע
שאוקטן 95 אכן מספיק.

ומה יכול להשתנות בצבירת קילומטרז במנוע ?
צבירת פחממנים בראשו הינה אפשרות מאד שכיחה, ובהנחה שאין תקלה אחרת.

אם הפחממנים מקורם בשריפה לא מלאה של דלק, תופעה טיפוסית להתחלת
נסיעה כשהמנוע עודנו קר והתערוכת עשירה, הרי שהחומר הכימי המצוי ב- K44
או גולדלייבל, מסיר אותם בקלות.

ואם החומר לא מסירם בקלות, הרי שהפחממנים בהרכב כימי שונה,
שמקורו האפשרי מהחומר השני שהמנוע יודע לאכול חוץ מדלק, וזה שמן.
והרכב אכן אכל שמן, כמו כל מנוע מקביל לו בסדרה זו של EA211,
כחצי ק"ג לכל 5000 ק"מ.

עוד אספר ועתה שמתי לב שלא ציינתי זאת מעלה בשרשור, שגם הוצאנו
פלאג להסתכל עליו, ואכן הפלאג הכיל שכבה מיקרונית שחורה של פחממן,
מהטיפוס שמייצר שמן שרוף. מעין חומר זגוגי קשיח שחור.
חומר זה אינו יורד בשפשוף עם סמרטוט (כפי שיורד פחממן שמקורו בדלק)
ומצריך למעשה השהיית הפלאג בחומר כימי שיודע לתקוף את הפחממן הזה.
זו למעשה היתה הראיה הפורנזית שאישררה את כל הנושא בסיכומו.
 

מנחם231

New member
שאלתי על האוקטן בגלל

שמעל 10 שנים אני מתדלק 98. נכון שנאמר שזה לא מועיל לביצוע המנוע אז אומרים.
לאחר שמתרוקן מיכל הדלק שאני מקבל ברכב חדש אני מתדלק ב98 ומרגיש שינוי.
אולי זה פסיכולוגי ?יכול להיות.
השגתי הנחה משמעותית על ה98 וככה אני ממשיך. הרכב עולה ככה וככה יעלה עוד עוד כמה שקלים. אני גם בטיפול מאשר תוסף .
 

enigo

New member
שאלה זריזה - האם תחת עומס מלא, ב"פול גז" בשפה העממית

היו צלצולים או לא?
 

enigo

New member
לא ברור למה - אבל ל-VAG יש בעיה עם ישום של חיישן נקישות.

או לפחות ככה זה נראה - יצא לי לפגוש בחור עם טוראן שגר בערד ועבד בסדום, ותוך 80,000 ק"מ החליפו לו פעמיים מנוע באחריות בגלל חורים שנוצרו בבוכנות.
בשיחה איתו, ומתוך הסימפטומים שתיאר, היה ברור לחלוטין שהבעיה היא של דטונציה חזקה תחת עומס, שמשום מה חיישן הנקישות לא הצליח להעלים בזמן אמת.
הקטע המצחיק? המושגים "צלצולים" או "דטונציה" לא נאמרו לו אפילו פעם אחת במוסך, והפעם הראשונה שהוא שמע עליהם היה בשיחה איתי. הם פשוט החליפו מנוע באחריות בלי להסביר לו מה הסיבה לבעיה.
זו אגב היתה בעיה מוכרת מאוד במנועים הללו (1.4 ל' עם שילוב בין מגדש על לטורבו), ומנועים רבים הוחלפו בגלל נזקי דטונציה. בסופו של דבר עברו המכוניות עם המנוע הרלוונטי "עדכון תוכנה" שהקטין את התופעה, אבל לפי התלונות גם הפחית משמעותית את ההספק.
 

enigo

New member
יכולת הבנת נקרא לא משהו, הא?

לא אמרתי שזה תקין - אמרתי שזה מכתב כסת"ח כדי להתחמק מטיפול בבעיה.
מנועים עם מעגל קירור נפרד לראש המנוע הם כבר דבר נפוץ, ממש לא עניין נדיר. ועדיין נסיעות עירוניות פקוקות, הן מתכון להצטברות פיח מוגברת - בכל מנוע (חוץ מחשמלי, כמובן).
כמה שמן בדיוק אכל המנוע שלך? כי צריך אכילת שמן מאסיבית ולאורך זמן כדי לבנות משקעי פיח. הרי אפילו אם הוא צרך ליטר שמן לכל אלף קילומטרים - ואני מניח שלא הגעתם לרמה כזו כי אחרת היית מציין זאת - עדיין מדובר על פחות מאחוז ביחס לבנזין. יותר מזה - הצטברות פיח מוכרת גם במנועים עם אכילת שמן נמוכה מאוד - וגם שם לא תמיד תוספי דלק עוזרים, לפעמים גם לא באינפוזיה. זה תלוי באיך בדיוק נוצר הפיח, יותר מאשר בחומר המקור.
היום נפגשתי במקרה עם חבר שיש לו פאביה עם אותו מנוע בדיוק. על המד יותר מכפול הנסועה שאתה מזכיר. ביקשתי ממנו להאיץ לידי בעדינות בעליה. אין צלצולים...
אז אתה טוען שכל מנועי ה-1.2 שפגשת מצלצלים. העובדות שאני מכיר אחרות - תאלץ כנראה לחיות עם זה.
אבל יודע מה, בוא נגיד שאתה צודק, ונבדוק מה בעצם המשמעות של הבעיה שאתה טוען שקיימת. יש הרבה אוקטביות בציי רכב, שלא עברו שום טיפול מיוחד לניקוי פיח, והמנוע בהן עובד בלי תקלה הרבה הרבה יותר מאשר הנסועה של הרכב של אשתך. המסקנה המתבקשת היא שגם אם היא קיימת, מדובר בתקלה "אסטתית", כזו שלא גוררת נזקים קריטיים, וכמו שאתה אמרת בעצמך - צריך להיות קשוב במיוחד ולהתאמץ כדי לשמוע את ההבדל בצליל המנוע. אז בעצם - מה הסיפור הגדול?
אגב, ראש לא "שופכים", אבל מילא. טלטלים לא נשברים מדטונציה שקורית בעומס בסל"ד נמוך. התופעה הנפוצה ביותר בשל דטונציה כרונית זה חירור בוכנות - תופעה נפוצה מאוד במנוע ה-1.4 ל' כפול המגדשים של VAG שכן סבל מבעית דטונציה כרונית. במנועי ה-1.2 ל' מהדור הראשון היו המון בעיות בטורבו. בדור הנוכחי נראה שהבעיה הזו נפתרה - ועוד לא יצא לי לשמוע על טלטל שבור אחד במנוע כזה. זה לא אומר שאין - אבל זה בהחלט אומר שלא מדובר בתופעה נפוצה.
&nbsp
ולגבי מכונאים של צ'מפיון וההסכמה שלהם בצער לגבי תקלות ידועות ברכב - יצא לי לדבר עם בעל פאביה (לא הנזכר לעיל, אחר) שהתלונן על רעשים חריגים במעבר על שיבושים. ההסבר שנתנו לו במוסך? ככה זה במכוניות עם DSG. העובדה שהרעשים הופיעו גם כשהרכב בניוטרל לא גרמה להם לפקפק באבחון. שכמובן הגיע עם משיכת כתפיים של "אין מה לעשות" מצד מנהל המוסך. חמש דקות על ליפט הספיקו כדי להראות לו את החופש בבוקסות של הבולמים הקדמיים. אז עם כל הכבוד למה שמכונאים בצ'מפיון מודים בו - לא פעם אין להם מושג על מה הם מדברים.
 

מנחם231

New member
יש קצת בעיה

המוסכים והיבואנים לא מונים להתיחס לכל "הכתבות" והויכוחים ברשת .אני מכיר אישית את יניב מנהל המוסך שם. אין לי ספק שהוא לא יאשר את הדברים.
 

aharon d

New member
אני איתך בעניין הזה

הוא לא יעשה משהו שיחשב כגול עצמי מבחינת יחסי הציבור, או יסכן ולו במשהו
את המותג.

מן הצד השני, הוא יציג (למי שצריך) את המסמך של צ'מפיון, שמתאר את תופעת
הדיזלציה כמשהו שהוא "בבחינת תקין", עבור לקוח שמתלונן על הבעיה ועדכון
תוכנה לא פתר אותה. המסמך אינו משהו מסווג פנימי, אלא מהווה את ההנחיה
הרשמית לאיך עונים ללקוח עם בעיה מסוג זה, היה ועדכון תוכנה לא עזר. המסמך
עצמן מוצג ללקוח ללא כל בעיה, ולראיה הוצג לי, אפילו פעמיים בשני ביקורים עוקבים.

מי הרוצה לבוא אליו עם בעיה זהה, לקבל את התשובה ולהסביר לו את הסיבה
האמיתית כמו שאני מצאתי במחקר שערכתי, מוזמן לראות את פרצופו ואת המעין
הנהון בהכנעה "שזה מה יש".

אני ממליץ גם לפגוש את הבחור הרוסי האחראי שם על המחלקה החשמלית
ועדכוני התוכנה. הוא מבין טכני לא קטן, וממנו אפשר לקבל הרבה ידע פרטים
והרחבה על המכונאות והחשמל של הרכבים הללו. ממנו קבלתי השלמת תמונה
טובה למדי, והוא מטבע הדברים יותר גמיש במה ששופך החוצה, שכן אין לו את
הרגישות והזהירות שיניב ניחן בה כמנהל עם קצת יותר תובנה איך עשויות
להתפרש מילותיו מבחינה ציבורית.

יחד עם האמור לעיל, אין לי אלא רק לשבח לעילה ולעילה את יניב, את מוסך הגורן
נתניה ככלל, ואת בעל הסוכנות רפי (אביו של יניב) שנתנו שירות מעולה, אדיב,
מסור, וענייני. הם בהחלט עושים הכל על מנת לשמר לקוח ולגרום לו לחזור פעם
נוספת. לטעמי הם אחד מנותני השירות היותר ראויים כיום בארץ,
ויתכן שבפעם הבאה אך עם סקודה חשמלית (אי שם ב 2019 או 2021), נשוב
להיות לקוח שלהם מחדש.

צר לי בשבילם, אנשים מאד ראויים, על שהם נאלצים על לא עוול בכפם לספוג את
הקושי בלתת שירות ומענה למוצר, שהאשמה באמינותו כלל אינה מונחת על
כתפיהם, ואגב גם לא על כתפי היבואן, אלא על כתפי המתכננים של המוצר עצמו.
שוב, זוהי נקודה כאובה עבורי, אך להבנתי נמצאת בתהליך רפורמה רבתי בקונצרן
בתקופה זו, ואילולי כך לא הייתי ממשיך להחזיק במניות הקונצרן מתוך אמונה
שהמניה עוד תעלה מעל לערכה הנוכחי.
 

dts

New member
אני נאלץ להצטרף אליך בנושא

שלשה מנועי TSI +DSG בין 35 ל 50K ק"מ(משנת 2011 הראשון)
שום בעיה כזו ודומה ואף טיפול פיח וצילצולים
אחלה רכבים עם שילדה מצויינת ,מנוע וגיר יעיל.
 
למעלה