במקרה של קו העמק, זה לא שרות מבוזר
זה בדיוק שרות בין שני נמלים (ימי = חיפה, ויבשתי = מסוף נהר הירדן), והוא יצליח בדיוק כפי שהקו חיפה - אשדוד מצליח.
יתרה מכך, הקו יצליח בדיוק מאותה סיבה שהקו לאילת יכשל. חיפה יושבת בנתיב שייט מבוסס של סובב הים התיכון, ומקבלת שרות פידרים רחב, מכל נמלי הים התיכון (והמחובים אליו). עקבה כמו גם אילת נמצאות בקצה תעלה שהיא מסלול חד כיווני. סביר מאד שהובלת מטעים מאירופה וארה"ב לירדן דרך חיפה והרכבת, יהיה זול משמעותית מהובלת מטענים מ\ל אותם יעדים דרך נמל עקבה. במיוחד עם תכלול גם את עלות ההובלה היבשתית מעקבה, שלרוב היעדים בירדן היא יותר ארוכה.
במקרה של קו העמק, זה לא שרות מבוזראיך קבעת שיש תמורה כלכלית?
דבר ידוע הוא שרכבות משא לא מסוגלות להתחרות עם משאיות במרחקים קצרים ובכמויות מטען קטנות ומבוזרות, מה יגרום להתנהגות השוק להשתנות במקרה הזה? תפרט יותר לגבי התמורה המדינית..
 
הטענה השנייה לא ברורה, מן הסתם שכיום אחרי קביעת העובדות זה כבר לא רלוונטי.
זה בדיוק שרות בין שני נמלים (ימי = חיפה, ויבשתי = מסוף נהר הירדן), והוא יצליח בדיוק כפי שהקו חיפה - אשדוד מצליח.
יתרה מכך, הקו יצליח בדיוק מאותה סיבה שהקו לאילת יכשל. חיפה יושבת בנתיב שייט מבוסס של סובב הים התיכון, ומקבלת שרות פידרים רחב, מכל נמלי הים התיכון (והמחובים אליו). עקבה כמו גם אילת נמצאות בקצה תעלה שהיא מסלול חד כיווני. סביר מאד שהובלת מטעים מאירופה וארה"ב לירדן דרך חיפה והרכבת, יהיה זול משמעותית מהובלת מטענים מ\ל אותם יעדים דרך נמל עקבה. במיוחד עם תכלול גם את עלות ההובלה היבשתית מעקבה, שלרוב היעדים בירדן היא יותר ארוכה.