איציק11100
New member
חלק בעקבות הוספת קו 1 והתכנון העתידי של הגדלת התדירות תוך עוד צמצום או ביטול של 40,42,51 וחלק מההצעות בעקבות חוסר קישור (אור יהודה-תל אביב, ראשל"צ מערב, שיכון ל' ועוד).
המפה:
http://www.transitmix.net/map/36525
א. אשכול בקעת אונו:
1) 138- כיום יש שני קווים בתדירות גרועה לראשל"צ מערב: 138, 139. אני מציע לוותר על קישוריות מיהוד, ועל חשבון זה ליצור קו תדיר (שיהיה שווה להתמין לו) ושייסע כל היום עד כמעט חצות, ושייקח מתל השומר, לוי אשכול, אור יהודה (לגבי בר אילן קו אחר, למטה הפירוט). עד שעה 17 לשני הכיוונים- יתחיל ויתסיים מקניון הזהב. לאחר מכן עד הלילה- ימשיך ליס פלנט ולסופרלנד ולאזור הים.
http://www.transitmix.net/map/36525/line/109360
2) קו 176 (קווים)- מהיר מפתח תקווה לקרית אונו. דרך רבין. סוף סוף תהיה דרך להגיע מקרית אונו לבילינסון, לקניון הגדול ולמרכז פתח תקווה. ותהיה אפשרות מהירה מפתח תקווה ישר לקרית אונו בלי הסיבובים של 76.
http://www.transitmix.net/map/36525/line/109175
3) קו 139- החזרת הצלע של מזלג 39 לרחוב דיזינגוף. הקו פותר כמה בעיות: א. חוסר קישור זועק בין אור יהודה לבין החלק שממערב לנתיבי איילון בתל אביב, אין קישור בין אור יהודה לים, לסנטר, לדיזינגוף, לנמל רידינג. ב. חוסר קישור בין יהוד לבין חלק מהמקומות שציינתי. והיכן שיש קישור- קו 56 לוקח לו המון זמן להגיע. ג. יהוד ואור יהודה ערים שכנות- האם קו 78 עם התדירות הגרועה שלו הוא זה שאמור לקשר ביניהן? סוף סוף יהיה קו נורמלי שיקשר. במפה לא המשכתי עם הקו לכיוון דיזינגוף, כי יש במפה ליקויים, כמו שאי אפשר לנסוע בדיזינגוף בכיוון של המת"צ, או שאין במפה בכלל מעבר בכיכר דיזינגוף. התכוונתי שהקו ייסע ליד הסנטר, ישר בדיזינגוף וצפונה עד רידינג.
ב. תל אביב פנימי-
ביטול קו 22, קיצור 89 לרידינג, קיצור 289 לאוניברסיטה (בלי סיבוב) או לרידינג תוך הכנסתו לאזור והעברתו כנראה לאגד.
1) שדרוג קו 4- פותר שתי בעיות: א. לקו תדירות גבוהה מאוד, שלא מנוצלת, הקו בדרך כלל לא מלא, הרבה פעמים ריק. וגם נוסע מאלנבי כמו 104,204. ב. הצורך באוטובוס שייסע במסלול קרוב למוניות 4א. לכן ההצעה שלי שקו 4 ייסע רגיל מתחנה מרכזית, אלנבי, בן יהודה, אבל מרוקח ישתנה ויגיע לאוניברסיטה, ויעשה סיבוב סביב האוניברסיטה- יהיה קו תדיר שיעשה את זה, יותר טוב מהתדירות של 289 כיום. יסיים במסוף האוניברסיטה, ויהיה מקום, כי בתכנית שלי 40,289 לא יסתיימו שם.
שוב במפה, אלנבי הוא חד סטרי, המפה לא נתנה לי לסרטט שם נורמלי. לכן התחלתי רק מאמצע אלנבי, אבל כמובן ייסע רגיל מתחנה מרכזית.
http://www.transitmix.net/map/36525/line/111907
2-3) קו 40 המחודש, קו 42 המחודש-
נכון לעכשיו בהתייחס לשכונות נווה שרת, צהלה, רמת החייל- יש את קו 22 המסורבל בתדירות לא גבוהה, של 20 דקות. פגיעה נוספת קיימת לתושבי הדר יוסף, עם החלופות המבלבלות של קו 40. לשיכון ל' אין בכלל אוטובוס!! מנגד, יש את קו 89 שגם יש לו חלופה (שמסבכת את העניין) ובנוסף קו 7ב בו אני לא נוגע.
במקום זה אני מציע תדירות גבוהה יותר לשכונות אלה, תוך ביטול 22. קו 289 יסיים במסוף האוניברסיטה במקום קו 40. קו 89 יסיים ברידינג. קו 7ב יישאר ויחבר את תושבי השכונות עם ז'בוטינסקי (מכון מור). קווים 40,42 החדשים ישרתו את השכונות בתדירות של 8-10 דקות בשעות השיא, ו-15 דקות בשעות השפל והלילה!
המטרה שלי היא יצירת קווים שכונתיים שיקחו את תושבי השכונות בתדירות גבוהה לצירים מרכזיים, ולמפגש עם תחנות אוטובוס בהן אוטובוסים למקומות רבים, כמו מסוף עתידים, קניון איילון, רכבת האוניברסיטה, דרך נמיר, רכבת מרכז, בורסה וכו'.
ההתלבטות שלי הייתה האם להתחיל את 42 או את 40 ברכבת מרכז (כדי שלא תהיה פגיעה גדולה בציר אבא הלל בשלב הבא של תגבור קו 1). בסופו של דבר נתתי ל-40 מסלול ארוך יותר, כי מעבר לשירות השכונות הוא גם נותן מענה להגעה לאוניברסיטה, לשדה דב, לגבי התערוכה, ללונה פארק, לסמינר הקיבוצים ועוד (בעוד ש-42 לא מגיע למקומות "אטרקטיביים").
אני בטוח שאם ישאלו את תושב אחד השכונות האם הוא רוצה להמתין לקו 22 חצי שעה, והקו ייקח אותו ישירות למרכז תל אביב ובמסלול מסורבל, או שהוא ימתין ל-40/42 8-10 דקות והקו יקשר אותו לקווים מהירים ותדירים לת"א, הוא יעדיף את האפשרות השניה.
http://www.transitmix.net/map/36525/line/111909
http://www.transitmix.net/map/36525/line/109513
ג. פ"ת- אגד:
1) קו 426- אך ורק עדכון מסלול בפ"ת: יתחיל מהמסוף המסודר והחדש ליד הקניון הגדול, וגם יעבור בצומת סירקין (ויעצור בה!!). בזכות כך, לקו יתווספו נסיעות, שכן הוא יאסוף גם מהקניון הגדול, מבילינסון, משניידר, מצומת סירקין ותהיה הצדקה להוסיף לו נסיעות. במפה התכנית כיצד גם להעבירו בצומת סירקין וגם להכניסו להדר גנים (רק תחנה אחת בקצה הדר גנים תיפגע, אבל יש תחנה לא רחוק משם):
http://www.transitmix.net/map/36525/line/109178
2) קו 264 (אגד)- פתח תקווה, שוק, בילינסון, דרך רבין, אוניברסיטת בר אילן!!!!!!! לראשון לציון מערב. סוף סוף יהיה קישור לתושבי השכונות החדשות בראשון קישור לבר אילן. עד שעה 17 לשני הכיוונים- יתחיל ויתסיים מקניון הזהב. לאחר מכן עד הלילה- ימשיך ליס פלנט ולסופרלנד ולאזור הים. *ייסע דרך הברון הירש (שוק) ולא כמו שמצויר דרך גוטמן.
http://www.transitmix.net/map/36525/line/109183
תפוז לא נותן להוסיף תווים ,המשך בהודעה הבאה.