קטרים מס' 710- 716 של ר"י: סקופ!

מצב
הנושא נעול.
קטרים מס' 710- 716 של ר"י: סקופ!

קטרים מס' 710- 716 של ר"י: סקופ!
קיימת התקדמות בנוגע לרכש קטרי יד שניה משופצים בעבור רכבת-ישראל. אחד מגולשי הקומונה (בכיר ברכבת בעבר) סיפק מידע זה בקומונה. מדובר על 7 קטרים הזהים לקטר 701. מספרייהם אמורים להיות 710 עד 716. מידע נוסף בקומונה לבעלי ההרשאה.
אבקש לא לבקש אישור כניסה חדש לקומונה (1862) משום שהיא בקושי פעילה עקב מחסור אקוטי בזמן. פרטים נוספים יתפרסמו כאן בפורום כמובן ברגע שיהיה עידכון.
בכיר אחר ברכבת מסר לי הערב כי למוזיאון הרכבת הגיעו שני קטרי עיתוק מושבתים. הם נמצאים שם כבר לפחות 3 שבועות. מעניין שהחבר מלינג לא עידכן אתכם בדבר...
(פרטים מלאים יפורסמו בקרוב).
 
סקופ רכבתי נוסף שדאגתי לו:

קטרים מס' 710- 716 של ר"י: סקופ!
קיימת התקדמות בנוגע לרכש קטרי יד שניה משופצים בעבור רכבת-ישראל. אחד מגולשי הקומונה (בכיר ברכבת בעבר) סיפק מידע זה בקומונה. מדובר על 7 קטרים הזהים לקטר 701. מספרייהם אמורים להיות 710 עד 716. מידע נוסף בקומונה לבעלי ההרשאה.
אבקש לא לבקש אישור כניסה חדש לקומונה (1862) משום שהיא בקושי פעילה עקב מחסור אקוטי בזמן. פרטים נוספים יתפרסמו כאן בפורום כמובן ברגע שיהיה עידכון.
בכיר אחר ברכבת מסר לי הערב כי למוזיאון הרכבת הגיעו שני קטרי עיתוק מושבתים. הם נמצאים שם כבר לפחות 3 שבועות. מעניין שהחבר מלינג לא עידכן אתכם בדבר...
(פרטים מלאים יפורסמו בקרוב).
סקופ רכבתי נוסף שדאגתי לו:
לפני חודש בערך, סיפרתי לחבר קרוב (שמו שמור במערכת) על סרטיו של חובב הרכבות נחמן בלום, ז"ל, שנהג לצלם סרטי רכבות בארץ במצלמה של 8 מ"מ. החבר "נדלק" קשות על הרעיון, יצר קשר באמצעותי אצל משפחתו של בלום, קיבל את הסרטים לידיו, העביר אותם לרכבת למען יעבירו אותם שם לדיסקים דיגיטליים ואכן הדבר נעשה למעט סרט אחד שאותו חבר דאג לו בעצמו. לצערנו אין הרבה "בשר" בסרטים אלה. יותר נסיעות של רכבות ונוף וקצת רכבות, אבל בכל זאת מדובר במסמכים היסטוריים מרתקים. את הסרטים ניתן להעלות בקלות לדיסקים של כונן BLU RAY המצוי ברשותי. בעזרת תוכנה כמו Nero 2014 Platinum ניתן לראות את הסרטים ללא בעיה.
אני תיווכתי בין הצדדים בתקוה שהסרטים החשובים יועברו אחר כבוד לתצוגה גם ברכבת ישראל. מקווה שכך יהיה.
 

davidfainshtein

Member
מנהל
חדשות טובות!

קטרים מס' 710- 716 של ר"י: סקופ!
קיימת התקדמות בנוגע לרכש קטרי יד שניה משופצים בעבור רכבת-ישראל. אחד מגולשי הקומונה (בכיר ברכבת בעבר) סיפק מידע זה בקומונה. מדובר על 7 קטרים הזהים לקטר 701. מספרייהם אמורים להיות 710 עד 716. מידע נוסף בקומונה לבעלי ההרשאה.
אבקש לא לבקש אישור כניסה חדש לקומונה (1862) משום שהיא בקושי פעילה עקב מחסור אקוטי בזמן. פרטים נוספים יתפרסמו כאן בפורום כמובן ברגע שיהיה עידכון.
בכיר אחר ברכבת מסר לי הערב כי למוזיאון הרכבת הגיעו שני קטרי עיתוק מושבתים. הם נמצאים שם כבר לפחות 3 שבועות. מעניין שהחבר מלינג לא עידכן אתכם בדבר...
(פרטים מלאים יפורסמו בקרוב).
חדשות טובות!
 

נתנאל531

Well-known member
למה הרכבת צריכה קטרים כה חזקים?

קטרים מס' 710- 716 של ר"י: סקופ!
קיימת התקדמות בנוגע לרכש קטרי יד שניה משופצים בעבור רכבת-ישראל. אחד מגולשי הקומונה (בכיר ברכבת בעבר) סיפק מידע זה בקומונה. מדובר על 7 קטרים הזהים לקטר 701. מספרייהם אמורים להיות 710 עד 716. מידע נוסף בקומונה לבעלי ההרשאה.
אבקש לא לבקש אישור כניסה חדש לקומונה (1862) משום שהיא בקושי פעילה עקב מחסור אקוטי בזמן. פרטים נוספים יתפרסמו כאן בפורום כמובן ברגע שיהיה עידכון.
בכיר אחר ברכבת מסר לי הערב כי למוזיאון הרכבת הגיעו שני קטרי עיתוק מושבתים. הם נמצאים שם כבר לפחות 3 שבועות. מעניין שהחבר מלינג לא עידכן אתכם בדבר...
(פרטים מלאים יפורסמו בקרוב).
למה הרכבת צריכה קטרים כה חזקים?
ענף רכבות התחזוקה צפוי לגדול באופן ניכר בשנים הקרובות?
 

easylivin

New member
השערה: שואפים להגדיל את אורך הרכבות בגלל

למה הרכבת צריכה קטרים כה חזקים?
ענף רכבות התחזוקה צפוי לגדול באופן ניכר בשנים הקרובות?
השערה: שואפים להגדיל את אורך הרכבות בגלל
מחסור בזמן מסילה פנוי מרכבות נוסעים.
 

luckydude

Active member
השערה נוספת...

השערה: שואפים להגדיל את אורך הרכבות בגלל
מחסור בזמן מסילה פנוי מרכבות נוסעים.
השערה נוספת...
הקטר הזה הוא הדגם הכי נפוץ שחברת ג׳נרל מוטורס ייצרה אי פעם (כ4500 פריטים) ולכן סביר גם שהוא יהיה הדגם המשומש הזמין ביותר בשוק מהיצרן הזה וכתוצאה מכך גם הדגם שברכבת רוכשים.
 

easylivin

New member


השערה נוספת...
הקטר הזה הוא הדגם הכי נפוץ שחברת ג׳נרל מוטורס ייצרה אי פעם (כ4500 פריטים) ולכן סביר גם שהוא יהיה הדגם המשומש הזמין ביותר בשוק מהיצרן הזה וכתוצאה מכך גם הדגם שברכבת רוכשים.
 

Rubim88

New member
חזקים זה עניין יחסי..

למה הרכבת צריכה קטרים כה חזקים?
ענף רכבות התחזוקה צפוי לגדול באופן ניכר בשנים הקרובות?
חזקים זה עניין יחסי..
הם כבר לא כאלה חזקים(אפילו לא באמצע) אם נכנסים לפרופורציות מתאימות.
 
לא קשור כהוא זה לסיבת הקנייה:

חזקים זה עניין יחסי..
הם כבר לא כאלה חזקים(אפילו לא באמצע) אם נכנסים לפרופורציות מתאימות.
לא קשור כהוא זה לסיבת הקנייה:
רוכשים את הקטר הנ"ל משום שאין שום צורך בשום הכשרה נוספת לגביו וזה חיסכון ענק במשאבים ובגלל שמדובר בדגם הקטר האמין ביותר ברכבת ישראל מאז 1948 ללא עוררין.
סיבה נוספת היא מלאי חלפים גדול מאוד שנרכש בזמנו בעבור 701 ואין עוד צורך בכמות כזו - שוב חיסכון. סיבה נוספת היא המחיר הזול יחסית שניתן לקבל את הדגם המשופץ כאשר בפועל אין שום הבדל בין קטר משופץ לקטר חדש כאשר הקטרים ישודרגו ויותאמו לנסיעה במאה ה-21. כל המערכות האלקטרוניות מוחלפות וכך גם המנועים, הגנרטורים והחוגונים. בפועל חוץ מהשלדה הכל מוחלף כך שמדובר למעשה כמעט בקטר חדש. מי שמתאם את כל הפרוצדורות בענין בארה"ב הוא ישראלי לשעבר, חבר ותיק, העובד כיום בתפקיד בכיר באותה חברה אמריקאית.
 

Rubim88

New member
גם להודעה שלך אין קשר לשלי..

לא קשור כהוא זה לסיבת הקנייה:
רוכשים את הקטר הנ"ל משום שאין שום צורך בשום הכשרה נוספת לגביו וזה חיסכון ענק במשאבים ובגלל שמדובר בדגם הקטר האמין ביותר ברכבת ישראל מאז 1948 ללא עוררין.
סיבה נוספת היא מלאי חלפים גדול מאוד שנרכש בזמנו בעבור 701 ואין עוד צורך בכמות כזו - שוב חיסכון. סיבה נוספת היא המחיר הזול יחסית שניתן לקבל את הדגם המשופץ כאשר בפועל אין שום הבדל בין קטר משופץ לקטר חדש כאשר הקטרים ישודרגו ויותאמו לנסיעה במאה ה-21. כל המערכות האלקטרוניות מוחלפות וכך גם המנועים, הגנרטורים והחוגונים. בפועל חוץ מהשלדה הכל מוחלף כך שמדובר למעשה כמעט בקטר חדש. מי שמתאם את כל הפרוצדורות בענין בארה"ב הוא ישראלי לשעבר, חבר ותיק, העובד כיום בתפקיד בכיר באותה חברה אמריקאית.
גם להודעה שלך אין קשר לשלי..
נראה שהתבלבלת בשרשור.
 
אתה בסוטול? הרי כתבת:

גם להודעה שלך אין קשר לשלי..
נראה שהתבלבלת בשרשור.
אתה בסוטול? הרי כתבת:
"הם כבר לא כאלה חזקים(אפילו לא באמצע) אם נכנסים לפרופורציות מתאימות". את מי אתה חושב שזה מענין? מה הקשר של המשפט שכתבת לבין הרצון וההסכמה של הרכבת לרכוש את הדגם הנ"ל? מה רצית??????? שיקנו קטרי SD70 ??? קנו את מה שהכי נכון והכי מתאים לישראל מכל חמש הסיבות שפרטתי לעיל. כל דגם אחר שהיו קונים היה מתאפיין בפחות אופטימליות לדרישות החדות והברורות של הרכבת. מי שמרבה להתבלבל פה זה אתה וזה קורה לאחרונה לעיתים תכופות.
מה רצית שיקנו???? CLASS 66 ??? לא מתאים לדרישות. לא צריכים דו תאי ולא צריכים כזה אורך. קנו את הטוב ביותר לדרישות לאחר שנבחנו למעלה מ- 40 דגמי קטרי משא. מעניין שכל הקטרים הגרמנים או הצרפתים או הספרדים נפסלו מהר מאוד. מנועי MTU לא מתאימים לדרישות המכרז למשל.
בסופו של דבר לקחו מן הסתם את הקטרים מהפירמה הטובה בעולם ומהמדינה שמייצרת את הקטרים האיכותיים ביותר לצרכי משא - ארה"ב כמובן.
 

Rubim88

New member
אתה יודע, אם זה לא מעניין אותך אתה לא חייב

אתה בסוטול? הרי כתבת:
"הם כבר לא כאלה חזקים(אפילו לא באמצע) אם נכנסים לפרופורציות מתאימות". את מי אתה חושב שזה מענין? מה הקשר של המשפט שכתבת לבין הרצון וההסכמה של הרכבת לרכוש את הדגם הנ"ל? מה רצית??????? שיקנו קטרי SD70 ??? קנו את מה שהכי נכון והכי מתאים לישראל מכל חמש הסיבות שפרטתי לעיל. כל דגם אחר שהיו קונים היה מתאפיין בפחות אופטימליות לדרישות החדות והברורות של הרכבת. מי שמרבה להתבלבל פה זה אתה וזה קורה לאחרונה לעיתים תכופות.
מה רצית שיקנו???? CLASS 66 ??? לא מתאים לדרישות. לא צריכים דו תאי ולא צריכים כזה אורך. קנו את הטוב ביותר לדרישות לאחר שנבחנו למעלה מ- 40 דגמי קטרי משא. מעניין שכל הקטרים הגרמנים או הצרפתים או הספרדים נפסלו מהר מאוד. מנועי MTU לא מתאימים לדרישות המכרז למשל.
בסופו של דבר לקחו מן הסתם את הקטרים מהפירמה הטובה בעולם ומהמדינה שמייצרת את הקטרים האיכותיים ביותר לצרכי משא - ארה"ב כמובן.
אתה יודע, אם זה לא מעניין אותך אתה לא חייב
לקרוא הודעות שלי. שבמקרה הזה הייתה הערה למה שכתב נתנאל531 ואין לה קשר בכלל לנושא המכרז והרכישה, מינימום הבנת הנקרא לפחות..
 
חדל לזלזל בקטרי GT26CW2

אתה יודע, אם זה לא מעניין אותך אתה לא חייב
לקרוא הודעות שלי. שבמקרה הזה הייתה הערה למה שכתב נתנאל531 ואין לה קשר בכלל לנושא המכרז והרכישה, מינימום הבנת הנקרא לפחות..
חדל לזלזל בקטרי GT26CW2
משום שמעולם לא נבנה בגרמניה שלך קטר שיהיה אמין ומוצלח כמוהו. לכל ידוע כי הקטרים האמריקאים והרוסיים הם המשובחים בעולם ואין על כך עוררין.
בינתיים לא שמעתי שאיזה קטר גרמני או אירופי הצליח לזכות במכרז או לעמוד בדרישות שלו. לעומת זאת, התחרות בין שתי פירמות אמריקאיות היתה הדוקה כאשר מדובר על ליגה אחרת בנושא משא - ליגה שכמוה באירופה רק יכולים לחלום עליה, אך בעצם הרי גם באירופה נוסעים בקטרי EMD או GE אמריקאים מקוריים או בעלי מכלולים אמריקאים והם יודעים טוב מאוד מדוע... הזילזול שלך בתוצרת האמריקאית הרכבתית נובע מ...
 

Rubim88

New member
נובע מ..

חדל לזלזל בקטרי GT26CW2
משום שמעולם לא נבנה בגרמניה שלך קטר שיהיה אמין ומוצלח כמוהו. לכל ידוע כי הקטרים האמריקאים והרוסיים הם המשובחים בעולם ואין על כך עוררין.
בינתיים לא שמעתי שאיזה קטר גרמני או אירופי הצליח לזכות במכרז או לעמוד בדרישות שלו. לעומת זאת, התחרות בין שתי פירמות אמריקאיות היתה הדוקה כאשר מדובר על ליגה אחרת בנושא משא - ליגה שכמוה באירופה רק יכולים לחלום עליה, אך בעצם הרי גם באירופה נוסעים בקטרי EMD או GE אמריקאים מקוריים או בעלי מכלולים אמריקאים והם יודעים טוב מאוד מדוע... הזילזול שלך בתוצרת האמריקאית הרכבתית נובע מ...
נובע מ..
זה.
 
קטרים 261 ו-262 במוזיאון

קטרים מס' 710- 716 של ר"י: סקופ!
קיימת התקדמות בנוגע לרכש קטרי יד שניה משופצים בעבור רכבת-ישראל. אחד מגולשי הקומונה (בכיר ברכבת בעבר) סיפק מידע זה בקומונה. מדובר על 7 קטרים הזהים לקטר 701. מספרייהם אמורים להיות 710 עד 716. מידע נוסף בקומונה לבעלי ההרשאה.
אבקש לא לבקש אישור כניסה חדש לקומונה (1862) משום שהיא בקושי פעילה עקב מחסור אקוטי בזמן. פרטים נוספים יתפרסמו כאן בפורום כמובן ברגע שיהיה עידכון.
בכיר אחר ברכבת מסר לי הערב כי למוזיאון הרכבת הגיעו שני קטרי עיתוק מושבתים. הם נמצאים שם כבר לפחות 3 שבועות. מעניין שהחבר מלינג לא עידכן אתכם בדבר...
(פרטים מלאים יפורסמו בקרוב).
קטרים 261 ו-262 במוזיאון
אכן קטרים 261 ו-262 הועברו לפני מספר שבועות לטח מוזיאון הרכבת, אולם לא לצורך תצוגה הוא הכללה באוסף, אלא רק לצורך אחסון זמני, כדי שלא יפריעו לפעילות השוטפת במקום בו עמדו לפני כן.

למעשה, תוכניות השימור העכשוויות שלי לא כוללות בכלל את דגם זה של קטרים ברשימת הציוד שיש לשמור במוזיאון הרכבת הלאומי (אם כי לא אתנגד, כמובן, לשימור שלהם בעתיד על-ידי גורם כלשהו).
 
באיזה תאריך מדוייק זה היה?

קטרים 261 ו-262 במוזיאון
אכן קטרים 261 ו-262 הועברו לפני מספר שבועות לטח מוזיאון הרכבת, אולם לא לצורך תצוגה הוא הכללה באוסף, אלא רק לצורך אחסון זמני, כדי שלא יפריעו לפעילות השוטפת במקום בו עמדו לפני כן.

למעשה, תוכניות השימור העכשוויות שלי לא כוללות בכלל את דגם זה של קטרים ברשימת הציוד שיש לשמור במוזיאון הרכבת הלאומי (אם כי לא אתנגד, כמובן, לשימור שלהם בעתיד על-ידי גורם כלשהו).
באיזה תאריך מדוייק זה היה?
תודה על תשובה וגם צילום אם קיים.
 

easylivin

New member
תודה על הסקופים,
וברכות לחב' המטענים!

קטרים מס' 710- 716 של ר"י: סקופ!
קיימת התקדמות בנוגע לרכש קטרי יד שניה משופצים בעבור רכבת-ישראל. אחד מגולשי הקומונה (בכיר ברכבת בעבר) סיפק מידע זה בקומונה. מדובר על 7 קטרים הזהים לקטר 701. מספרייהם אמורים להיות 710 עד 716. מידע נוסף בקומונה לבעלי ההרשאה.
אבקש לא לבקש אישור כניסה חדש לקומונה (1862) משום שהיא בקושי פעילה עקב מחסור אקוטי בזמן. פרטים נוספים יתפרסמו כאן בפורום כמובן ברגע שיהיה עידכון.
בכיר אחר ברכבת מסר לי הערב כי למוזיאון הרכבת הגיעו שני קטרי עיתוק מושבתים. הם נמצאים שם כבר לפחות 3 שבועות. מעניין שהחבר מלינג לא עידכן אתכם בדבר...
(פרטים מלאים יפורסמו בקרוב).
תודה על הסקופים,
וברכות לחב' המטענים!
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה